Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
prosím Tě o vyplnění tohoto anonymního dotazníku, který slouží jako sběr dat k mé bakalářské práci na téma „Segment horolezců na trhu cestovního ruchu – analýza nabídky a poptávky“, kterou píši na Vysoké škole ekonomické v Praze. Dotazník může vyplnit kdokoli, kdo se věnuje některé z forem lezení (viz níže) a místo jeho obvyklého pobytu se nachází v České republice. Při vyplňování prosím dbej pokynů uvedených u jednotlivých otázek a pod pojmem "lezení" rozuměj všechny lezecké disciplíny, zejména: horolezectví, skalní lezení, lezení v ledech a drytooling, bouldering a také via ferraty, vysokohorskou turistiku s použitím horolezeckého vybavení a skialpinismus. Naopak neuvažuj lezení po umělých stěnách!
Velice mi také pomůžeš tím, když odkaz na tento dotazník rozešleš svým známým (horo)lezcům, protože potřebuji během následujících čtrnácti dní získat co nejvíce odpovědí.
Předem Ti mockrát děkuji za spolupráci a věnovaný čas!
Kristýna Wernerová
Odpovědi respondentů
1. Které z následujících činností se věnuješ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
skalní lezení
167
94,89 %
94,89 %
lezení po umělé stěně
144
81,82 %
81,82 %
lezení v letních horách
138
78,41 %
78,41 %
vysokohorská turistika (s použitím horolezeckého vybavení k postupu nebo k jištění)
76
43,18 %
43,18 %
lezení v zimních horách
67
38,07 %
38,07 %
skialpinismus
66
37,5 %
37,5 %
bouldering (venku)
62
35,23 %
35,23 %
lezení v ledech
54
30,68 %
30,68 %
via ferraty
48
27,27 %
27,27 %
2. Co tě motivuje k lezení? V následující nabídce motivů prosím vyjádři, nakolik je každý z nich pro tebe významný: "1" = velmi významný, "5" = málo významný.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
odpočinek, klid, relaxace
1.955
1.271
pohyb, budování fyzické kondice
2.108
1.255
pobyt v přírodě
1.648
1.376
kolektiv
2.176
1.406
poznání nových míst
2.21
1.234
kulturní a estetické zážitky
2.955
1.441
společenské zážitky
2.733
1.446
nebezpečí, adrenalin
3.131
1.5
změna místa
2.938
1.638
vzdělávání se
3.301
1.517
seberealizace
2.642
1.764
3. Je něco dalšího, co tě motivuje k lezení? Pokud ano, uveď to prosím zde. Pokud ne, nevyplňuj tuto otázku a běž na další.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Být lepší než ostatní
Jen poznámka ke kulturním a estetickým zážitkům: u mne je to estetika pohybu, ale hlavně prostředí - kochám se :o)
meditace, svoboda, vědomí sebe sama
na některá místa (hory) se dá jen lézt, když tam chci, musím lézt;-)
nadhled, zážitky
Ondra Palacký
Posouvání svojich hranic.
poznávání nových lidí
poznávání sebe sama
Prekonat sam sebe :)
prekonavani sama sebe a vlastniho strachu
Proste me to bavi...;-)
Prožívání okamžiku
Přátelé, kamarádi....
Překonání těžkostí v lezení, pocit při dolezu
Při lezení se, díky nutnosti soustředění na tuto činnost , nejlépe odreaguji. Navíc dosahované výsledky nelze okecat a je hned jasné, jak na tom člověk je. To je velmi jasná a dobrá zpětná vazba.
psychická relaxace
souznění s krajinou, fotografování, kontakt se zemí a zároveň euforie z prostoru
těžko popsatelná závislost
Touha najit v sobe ty lepsi stranky
ukázat lezení blízkým, krásu pohybu na skále skloubenou s pobytem v přírodě... estetično :)
únik od civilizácie a každodenných starostí, návrat k hodnotám
volnost pohybu, výhledy do krajiny :)
Závodní forma lezení a možnost pomněřit se s druhými.
zebricek na lezec.cz:-)
4. Kolik let už lezeš?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
19.22
Minimum:
8
Maximum:
30
Variační rozpětí:
22
Rozptyl:
16.99
Směrodatná odchylka:
4.12
Medián:
19
Modus:
19
6. Jsi členem některého horolezeckého svazu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jsem členem ČHS (Českého horolezeckého svazu).
124
70,45 %
70,45 %
Jsem členem OEAV (rakouského Alpenvereinu).
99
56,25 %
56,25 %
Nejsem členem žádného horolezeckého svazu.
18
10,23 %
10,23 %
Jsem členem JAMES (Slovenského horolezeckého spolku JAMES).
6
3,41 %
3,41 %
Jsem členem DAV (německého Alpenvereinu).
2
1,14 %
1,14 %
Jsem členem jiného horolezeckého svazu.
1
0,57 %
0,57 %
7. Jsi členem některého horolezeckého oddílu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, ne → otázka č. 9].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
136
77,27 %
77,27 %
ne
40
22,73 %
22,73 %
8. Kterého horolezeckého oddílu jsi členem?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Lokomotiva Brno
16
11,85 %
9,09 %
HO Lokomotiva Brno
13
9,63 %
7,39 %
Lokalka Brno
11
8,15 %
6,25 %
VHS Brno
9
6,67 %
5,11 %
lokalka
7
5,19 %
3,98 %
HO Humanita
5
3,7 %
2,84 %
HO Humanita Praha
4
2,96 %
2,27 %
Humanita Praha
3
2,22 %
1,7 %
VHS
3
2,22 %
1,7 %
HO Loko Brno
2
1,48 %
1,14 %
ostatní odpovědi
Horohouby 303 RotSport hk synthesia pardubice Lokomotiva Brno (lokálka) H.O. Lokomotiva Brno HO Lokomotiva SK Horolezecký oddíl Lokomotiva Brno SK Banik Havířov Humanita HO Beroun Nemel byt tento dotaznik anonymni? :-) Wilderness team HO MLOK HOKL Praha jednoho brněnskýho SSAR Horolezecký klub Lokomotiva Brno HO USK Slavie Ústí n.L. Bohnice HO při VSSK ve Zlíně START Ostrava HO TESLA Lokomotiva Horolezecký oddíl Lokomotiva Brno HK Sokol Žilina TJ Lokomotiva Brno HO Spartak Ústí nad Labem HO Lipník AKA Praha brno SK HO Lokomotiva Brno Horal Šumperk HO Havlíčkův Brod HO T. J. Sokol Uherský Brod HK Manin DAV Regensburg Alpin IV VSAK HK Pardubice Lezecký kroužek Prachov LKP Anonymní dotazník ;-) HO Vamberk HO Baník Havířov Sherpa Climb HO Semily HKF Bratislava start HK RedPoint Myjava 479 Horolezecký kluv R.U.M. uherské hradiště HOKV (neoficialne ;) HO Potkali se u Kolína HO Železný Brod HO Jaroměř HK Vyšehrad individuál James Karpaty
62
45,93 %
35,23 %
9. Kolik jednodenních výjezdů za lezením podnikneš za rok?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
6 až 15
65
36,93 %
36,93 %
více než 30
43
24,43 %
24,43 %
16 až 30
43
24,43 %
24,43 %
1 až 5
23
13,07 %
13,07 %
žádný
2
1,14 %
1,14 %
10. Kolik 2-3denních výjezdů za lezením podnikneš za rok?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1 až 5
72
40,91 %
40,91 %
6 až 15
67
38,07 %
38,07 %
16 až 30
26
14,77 %
14,77 %
více než 30
6
3,41 %
3,41 %
žádný
5
2,84 %
2,84 %
11. Kolik 4-8denních výjezdů za lezením podnikneš za rok?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1 nebo 2
92
52,27 %
52,27 %
2 až 5
60
34,09 %
34,09 %
žádný
16
9,09 %
9,09 %
6 až 10
7
3,98 %
3,98 %
více než 10
1
0,57 %
0,57 %
12. Kolik více než týdenních výjezdů za lezením podnikneš za rok?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žádný
92
52,27 %
52,27 %
1 nebo 2
77
43,75 %
43,75 %
více než 3
7
3,98 %
3,98 %
13. Ve kterých měsících v roce nejčastěji jezdíš lézt? (Zaškrtni libovolný počet měsíců, ve kterých jezdíš lézt výrazně častěji než v ostatních částech roku.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
srpen
152
86,36 %
86,36 %
červen
147
83,52 %
83,52 %
květen
146
82,95 %
82,95 %
září
144
81,82 %
81,82 %
červenec
138
78,41 %
78,41 %
duben
94
53,41 %
53,41 %
říjen
76
43,18 %
43,18 %
březen
46
26,14 %
26,14 %
únor
30
17,05 %
17,05 %
leden
20
11,36 %
11,36 %
listopad
18
10,23 %
10,23 %
prosinec
14
7,95 %
7,95 %
14. Trávíš více času lezením v České republice nebo v zahraničí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
v České republice
144
81,82 %
81,82 %
v zahraničí
32
18,18 %
18,18 %
15. V jak velké skupině jezdíš lézt? (Myšleno kolik osob je domluvených předem, že spolu pojedou). Ke každé z variant vyjádři četnost: "1" = velmi často, "5" = nikdy.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
sám/sama
4.244
1.105
2 osoby
2.25
1.313
3 až 5 osob
1.943
1.042
více než 6 osob
3.415
1.288
16. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt v rámci České republiky? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
vlastní auto
2.875
2.814
auto – vezu se se spolulezcem
2.176
1.202
autobus
3.71
1.444
vlak
3.25
1.767
stopování
4.438
1.11
jízdní kolo
3.983
1.46
motorka
4.824
0.531
17. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt do zahraničí (v rámci Evropy)? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
vlastní auto
3.165
3.024
auto - vezu se se spolulezcem
2.063
1.956
autobus
4.335
1.268
vlak
4.199
1.614
stopování
4.653
0.886
jízdní kolo
4.824
0.531
motorka
4.881
0.446
letadlo
4.409
1.06
18. Jaký typ ubytování upřednostňuješ? Své preference vyjádři pomocí čísel: "1" = velmi rád(a) využívám, "5" = využívám velmi nerad(a)/nevyužívám.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
volné spaní (pod širákem nebo ve stanu)
1.574
0.904
kemp
2.688
1.181
chata (horská, turistická)
2.415
1.334
pronajatý apartmán nebo chatka
3.801
1.489
penzion
4.341
1.02
hotel
4.653
0.772
19. Jaký typ stravování nejraději využíváš, když jedeš lézt?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vlastní plus jednou denně v restauraci
88
50 %
50 %
výhradně vlastní
63
35,8 %
35,8 %
dvakrát denně v restauraci plus vlastní (polopenze)
3
1,7 %
1,7 %
Kombinace prvnich tri moznosti
1
0,57 %
0,57 %
v zahraničí převážně vlastní, v ČR kombinace
1
0,57 %
0,57 %
vlastní, občas restaurace
1
0,57 %
0,57 %
Vlastní + občas restaurace
1
0,57 %
0,57 %
vlastní, v restauraci jen příležitostně
1
0,57 %
0,57 %
vlastni plus sem tam v restauraci, ale ne denne
1
0,57 %
0,57 %
dle země, do které jedu (vlastní a místní speciali
1
0,57 %
0,57 %
vlastní + sem tam jídlo v restauraci
1
0,57 %
0,57 %
Vlastni plus obcas v restauraci
1
0,57 %
0,57 %
vlastní a nepravidelně si pochutnám v restauraci
1
0,57 %
0,57 %
vlastní plus jednou za několik dní v restauraci
1
0,57 %
0,57 %
Na horskych chatach polopenze jinak vlastni
1
0,57 %
0,57 %
vlastní plus občas v restauraci
1
0,57 %
0,57 %
vlastní+1x za zájezd hospoda nebo restaurace
1
0,57 %
0,57 %
vlastní, sem-tam restaurace
1
0,57 %
0,57 %
vlastní plus pivo v hospodě
1
0,57 %
0,57 %
tak různě, záleží na podmínkách a náladě
1
0,57 %
0,57 %
Společně s přáteli vlastní strava
1
0,57 %
0,57 %
jak kde, jak kdy. restaurace neodmitam
1
0,57 %
0,57 %
vlastni + mistni speciality
1
0,57 %
0,57 %
vlastní + sem tam hospoda
1
0,57 %
0,57 %
výhradně vlastní + sporadicky v restauraci
1
0,57 %
0,57 %
20. Jakých společenských (organizovaných) akcí s horolezeckou tematikou mimo místo svého obvyklého pobytu se účastníš? (Tzn. mimo obec, kde bydlíš - musíš do místa konání cestovat.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
oddílové akce
111
63,07 %
63,07 %
promítání
77
43,75 %
43,75 %
festivaly
60
34,09 %
34,09 %
veletrhy (pasivně – koukám nebo nakupuji)
34
19,32 %
19,32 %
besedy
28
15,91 %
15,91 %
žádné
21
11,93 %
11,93 %
závody (aktivně – závodím)
20
11,36 %
11,36 %
závody (pasivně – jsem divák)
20
11,36 %
11,36 %
jiné
17
9,66 %
9,66 %
veletrhy (aktivně – vystavuji)
2
1,14 %
1,14 %
21. Jsou nějaké jiné společenské (organizované) akce s horolezeckou tematikou, kterých se účastníš mimo místo svého obvyklého pobytu? (Tzn. mimo obec, kde bydlíš - musíš do místa konání cestovat.) Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, nevyplňuj tuto otázku a bež na další.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
posezení a pokecání (o lezení) s kámošema u piva
1
7,69 %
0,57 %
Fotbalovy turnaj v Adru i jine taskarice
1
7,69 %
0,57 %
otvírání skal
1
7,69 %
0,57 %
PADání, FBF Loučovice, Mejcup,Festival v Teplicích
1
7,69 %
0,57 %
horo festival v teplicích
1
7,69 %
0,57 %
Mezinarodni setkani lezcu
1
7,69 %
0,57 %
Geocaching
1
7,69 %
0,57 %
přednášky
1
7,69 %
0,57 %
lezecké akce spojené s oslavou narozenin apod.
1
7,69 %
0,57 %
ASC, Mikulášská (grunt Blatiny)
1
7,69 %
0,57 %
ostatní odpovědi
závody - spolupořádám metodická cvičení, kurzy speciální tělesné příprav soukromé - lezecké narozeniny atd.
3
23,08 %
1,7 %
22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
kvalita lezeckých terénů
1.756
0.787
klima
2.375
1.064
atraktivita přírody (po nelezecké stránce)
2.426
1.188
kulturní atraktivity
4.017
0.96
společenské akce (festivaly, sportovní akce, oddílové akce, výstavy atp.)
3.83
1.3
aktuální předpověď počasí
1.631
0.903
vzdálenost od domova a dopravní dostupnost
2.392
1.034
nabídka tebou preferovaného typu ubytování
3.625
1.348
dostatek restauračních zařízení
4.261
0.932
možnosti dalšího sportovního vyžití
4.068
1.12
možnost zapůjčení horolezeckého vybavení
4.744
0.645
předpokládané množství lezců v oblasti (aby jich tam nebylo moc)
2.745
1.172
předpokládané množství turistů v oblasti (vadí mi, když mě při lezení pozorují kolemjdoucí)
3.4
1.367
23. Existují nějaké další aspekty, které u tebe hrají roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, nevyplňuj tuto otázku a bež na další.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
aby tam nebylo moc lidí!
1
2,7 %
0,57 %
lidé, se kterými jedu
1
2,7 %
0,57 %
množství lidí v oblasti, preferuji menší vytíženos
1
2,7 %
0,57 %
mnozstvi cest v me obtiznosti
1
2,7 %
0,57 %
s kým tam pojedu
1
2,7 %
0,57 %
vzálenost (v závislosti na tom, kolik mám volna)
1
2,7 %
0,57 %
místní kamarádi, tradice
1
2,7 %
0,57 %
moment8ln9 stav pen26enky a kurz koruny
1
2,7 %
0,57 %
zkušenosti spolulezců
1
2,7 %
0,57 %
kam mne to táhne
1
2,7 %
0,57 %
ostatní odpovědi
Dohoda s partnerkou kvalita a četnost jištění, zázemí - rodina a děti peníze, spolulezci Rozmezi obtiznosti cest v dane oblasti domluva s kamarády - přizpůsobím se Cena počet a zkušenosti spolulezců či sú cesty vyšmýkané obtížnost a počet cest dostupná literatura (možnost naplánovat cesty) spolulezec doporučení od známých, z netu atd. jsem závislá na spolulezci jesti tam někdo pojede se mnou finanční náklady oblíbenost tam kde jsem ještě nebyl Zda a který z pískovců je suchý:-) Jištění, Obtížnost jsou-li v dobe volna extralevne letenky, tak kamko spolulezci cesty a ich obtiaznost ochrana přírody, používání magnézia domluva s přáteli a jejich rady Rád lezu na písku, to rozhoduje v ČR podstatně kvalita/hustota jištění v oblasti jazykové aspekty, bezpečnost osob i věcí
27
72,97 %
15,34 %
24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
základní potraviny, suroviny, předměty denní potřeby
2.199
1.193
doprava, pohonné hmoty
1.929
1.143
teplé jídlo
2.932
1.064
vstupné do lezecké oblasti (pokud se vybírá)
2.763
1.968
pivo a jiné nápoje
2.159
1.372
spaní v teple při nočních teplotách nad 0ºC
3.966
1.203
spaní v teple při nočních teplotách pod 0ºC
3.216
1.749
peřiny a povlečení
4.557
0.667
teplá sprcha
3.739
1.42
zapůjčení horolezeckého materiálu
4.807
0.44
nový horolezecký materiál
3.977
1.045
průvodčík (pokud ho nemáš z domu)
2.864
1.47
suvenýry, pohlednice apod.
3.602
1.501
25. Za co dalšího utrácíš během lezeckého pobytu? Prosím uveď. Pokud tě nic nenapadá, nevyplňuj tuto otázku a běž na další.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
doplnkove veci jako:opalovaci krem, hyg.potreby
1
6,67 %
0,57 %
vstupy-poplatky, doprava
1
6,67 %
0,57 %
benzin
1
6,67 %
0,57 %
Jidlo, vino, pruvodce, novy matros, pohledy
1
6,67 %
0,57 %
zmrzlina
1
6,67 %
0,57 %
zmrzlina apod.
1
6,67 %
0,57 %
neutrácim
1
6,67 %
0,57 %
nový horol. mat. jen v případě nutnosti...
1
6,67 %
0,57 %
Památky - vstupné
1
6,67 %
0,57 %
za nanuka:-))
1
6,67 %
0,57 %
ostatní odpovědi
za zmrzlinu lahváče a klobásky návštěva míst nesouvisejících s lezením nutné výdaje na přítelkyni a psa dobroty :)
5
33,33 %
2,84 %
26. Z jakých zdrojů si opatřuješ informace o lezecké oblasti, kterou se chystáš poprvé navštívit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
z průvodce
160
90,91 %
90,91 %
z internetu
155
88,07 %
88,07 %
od známých, kteří už tam byli a jedou se mnou
149
84,66 %
84,66 %
od známých, kteří už tam byli, ale nejedou se mnou
147
83,52 %
83,52 %
od ostatních (horo)lezců na místě
87
49,43 %
49,43 %
z časopisů
55
31,25 %
31,25 %
jiné
4
2,27 %
2,27 %
27. Které internetové stránky s horolezeckou tematikou navštěvuješ? (Uveď libovolný počet v pořadí od nejnavštěvovanějších.)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
28. Využil(a) jsi někdy v souvislosti s lezením služeb komerčních horoškol, horských vůdců apod.?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 29, ne → otázka č. 31].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
152
86,36 %
86,36 %
ano
24
13,64 %
13,64 %
29. Jaké komerční služby to byly?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
kurz skalního lezení
13
54,17 %
7,39 %
lavinový kurz
8
33,33 %
4,55 %
kurz lezení po umělé stěně
7
29,17 %
3,98 %
kurz lezení v letních horách
6
25 %
3,41 %
kurz lezení v zimních horách
6
25 %
3,41 %
výstup na vybraný vrchol
5
20,83 %
2,84 %
skialpinistický kurz
3
12,5 %
1,7 %
kurz lezení v ledu
3
12,5 %
1,7 %
jiné
2
8,33 %
1,14 %
kurz vysokohorské turistiky a pohybu na ledovci
2
8,33 %
1,14 %
Kurz lezeni
1
4,17 %
0,57 %
kurz lezení na umělé stěně
1
4,17 %
0,57 %
horoškola
1
4,17 %
0,57 %
30. Využil(a) jsi ještě jiných komerčních služeb (komerčních horoškol, horských vůdců apod.) ? Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, nevyplňuj tuto otázku a běž na další.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
kurz skyalpinismu
1
20 %
0,57 %
vícedenní etapová, skialpová akce v horách
1
20 %
0,57 %
zdravoveda
1
20 %
0,57 %
to předchozí v rámci výcviku jedné polokomerční hš
1
20 %
0,57 %
Jsem instruktorem v Namche
1
20 %
0,57 %
31. Pokud je potřeba zajistit ubytování (jakýkoli jeho typ) pro lezecký výjezd, který plánuješ, jakým způsobem to nejraději uděláš?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
e-mailem
100
60,61 %
56,82 %
telefonicky
85
51,52 %
48,3 %
osobně až na místě
67
40,61 %
38,07 %
on-line rezervací
65
39,39 %
36,93 %
jiné
10
6,06 %
5,68 %
přes cestovní kancelář nebo cestovní agenturu
2
1,21 %
1,14 %
32. Využil(a) jsi někdy služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb, např.: ubytování, stravování, doprava, nákup letenky, pronájem auta, služby horského vůdce, pojištění, nákup informačních materiálů apod.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 33, ne → otázka č. 35].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
137
77,84 %
77,84 %
ano
39
22,16 %
22,16 %
33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pojištění (léčebných výloh v zahraničí apod.)
23
60,53 %
13,07 %
nákup letenky
17
44,74 %
9,66 %
zajištění dopravy autobusem (linkovým nebo vypraveným cestovní kanceláří)
14
36,84 %
7,95 %
nákup horolezeckého průvodce, map a dalších informačních materiálů
10
26,32 %
5,68 %
ubytování (bez stravování)
9
23,68 %
5,11 %
nákup zájezdu na via ferraty
7
18,42 %
3,98 %
pronájem auta v destinaci
6
15,79 %
3,41 %
ubytování se stravováním
3
7,89 %
1,7 %
jiné
1
2,63 %
0,57 %
34. Využil(a) jsi ještě nějakých dalších služeb? Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, tuto otázku nevyplňuj a běž na další.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zajištění expedičního servisu, organizace logistik
1
25 %
0,57 %
nákup zájezdu
1
25 %
0,57 %
nákup lodního lístku na trajekt
1
25 %
0,57 %
zajezd na kopec - VHT
1
25 %
0,57 %
35. Proč jsi nikdy nevyužil(a) služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nepotřeboval(a) jsem to, neviděl(a) jsem v tom žádné výhody
114
87,02 %
64,77 %
produkt byl příliš drahý (dražší než kdybych si ho kupoval(a) přímo)
30
22,9 %
17,05 %
nenapadlo mě to
21
16,03 %
11,93 %
zdálo se mi, že v CK/CA nerozumějí mým potřebám, požadavkům
16
12,21 %
9,09 %
jiné
7
5,34 %
3,98 %
nevyhovovaly mi podmínky, které CK/CA vyžadovala (platba, storno atp.)
6
4,58 %
3,41 %
nenašel/la jsem žádnou CK/CA, která by požadovaný produkt nabízela
3
2,29 %
1,7 %
nevěděl(a) jsem, na kterou CK/CA se obrátit
2
1,53 %
1,14 %
36. Jsou ještě jiné důvody, které tě odradily od využití služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením? Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, tuto otázku nevyplňuj.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pozadovana castka a moje financni situace
1
4,76 %
0,57 %
nemám o to zájem
1
4,76 %
0,57 %
nemám dojem, že bych je potřebovala
1
4,76 %
0,57 %
"masová" akce, kde neznám lidi-spolulezce
1
4,76 %
0,57 %
nejraději si zařizuju všechno sám
1
4,76 %
0,57 %
připadala bych si trochu jako "mastňák" :-)
1
4,76 %
0,57 %
Je lepší spoléhat sama na sebe.
1
4,76 %
0,57 %
nechtěli jsme být vázaní na nějaký konkrétní denní
1
4,76 %
0,57 %
jsem rád všude na vlastní pěst
1
4,76 %
0,57 %
rád jezdím na vlastní pěst
1
4,76 %
0,57 %
ostatní odpovědi
nemám ráda tyto akce přílišná masovost org. zájezdů Neflexibilni v pripade zmeny planu (napr. pocasi) vyssi cena Radši si vše zařídím a zorganizuju sama.... mám rád volnost v rozhodování dle aktuální situace Přílišná organizovanost a svázanost. raději romanticky, po vlastní ose, rád "neznámo" nesnáším pevný program nezávislost pověst CK + průvodci (zkušenosti nic moc)
11
52,38 %
6,25 %
37. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe VÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
úspora času
72
41,86 %
40,91 %
větší pohodlí – možnost zajištění více služeb současně
65
37,79 %
36,93 %
možnost zajištění služby předem a ne až na místě
59
34,3 %
33,52 %
možnost vyhnout se jazykové bariéře při zajišťování služeb v zahraničí
58
33,72 %
32,95 %
žádné
41
23,84 %
23,3 %
možnost získat informace a rady od prodejce
33
19,19 %
18,75 %
nižší ceny než při přímém nákupu
21
12,21 %
11,93 %
jiné
6
3,49 %
3,41 %
38. Jsou podle tebe ještě jiné VÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, nevyplňuj tuto otázku a běž na další.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nemusím se bát, že netrefím na místo.
1
20 %
0,57 %
zadne
1
20 %
0,57 %
prostě ta jhistiota, že té lodi mám svůj flek
1
20 %
0,57 %
Klid, nemusím se o nic starat.
1
20 %
0,57 %
bezpečí
1
20 %
0,57 %
39. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe NEVÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nutnost provést nákup s předstihem
120
69,77 %
68,18 %
vyšší ceny než při přímém nákupu
105
61,05 %
59,66 %
horší podmínky pro storno objednaných nebo zaplacených služeb
92
53,49 %
52,27 %
nebezpečí krachu cestovní kanceláře
41
23,84 %
23,3 %
jiné
20
11,63 %
11,36 %
žádné
18
10,47 %
10,23 %
40. Jsou podle tebe ještě jiné NEVÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, nevyplňuj tuto otázku a běž na další.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
neserioznost vetsiny CK organizujících horské záje
1
4,76 %
0,57 %
závislost
1
4,76 %
0,57 %
Ostatní nebo lidé z agentury mi nemusí "sedět".
1
4,76 %
0,57 %
lezení je individuální činnost, žádná estrádaproag
1
4,76 %
0,57 %
jsem vazana na program CK a ztracim tim moznost ry
1
4,76 %
0,57 %
Agentura může poskytnout nepravdivé informace.
1
4,76 %
0,57 %
být svázaní daným programem zájezdu
1
4,76 %
0,57 %
vznik určité závislosti
1
4,76 %
0,57 %
nemožnost odřek. či změny termínu na posl. chvíli
1
4,76 %
0,57 %
časový harmonogram
1
4,76 %
0,57 %
ostatní odpovědi
možnosť zlého počasia a následné storno poplatky lezení považuji spčše za individuální sport... není možno změnit plán dle aktuálních podmínek viz. otázka 36 nepostihnutí mých osobních zájmů nepružnost menší flexibilita, masovost neflexibilita, vázanost Celkově předražené, nejde měnit program dle chuti neni duvod vyuzivat CK pokud je mozny primy nakup nutnost přizpůsobit se časovému programu
11
52,38 %
6,25 %
41. Kolik ti je let?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
27.66
Minimum:
19
Maximum:
50
Variační rozpětí:
31
Rozptyl:
37.15
Směrodatná odchylka:
6.09
Medián:
26
Modus:
25
42. Jsi muž nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
muž
127
72,16 %
72,16 %
žena
49
27,84 %
27,84 %
43. Jaké je tvé nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
VŠ (magisterský/inženýrský) stupeň
73
41,48 %
41,48 %
SŠ s maturitou
55
31,25 %
31,25 %
VOŠ nebo bakalářský stupeň VŠ
34
19,32 %
19,32 %
nižší než SŠ s maturitou
8
4,55 %
4,55 %
VŠ - doktorský stupeň
6
3,41 %
3,41 %
44. Co děláš v současné době?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pracuji
111
63,07 %
63,07 %
studuji
84
47,73 %
47,73 %
jsem na mateřské dovolené
4
2,27 %
2,27 %
jiné
3
1,7 %
1,7 %
jsem nezaměstnaný/á
3
1,7 %
1,7 %
jsem v důchodu
2
1,14 %
1,14 %
45. Ve kterém kraji bydlíš nebo nejčastěji pobýváš?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jihomoravský kraj
84
47,73 %
47,73 %
hlavní město Praha
41
23,3 %
23,3 %
Královéhradecký kraj
9
5,11 %
5,11 %
Moravskoslezský kraj
8
4,55 %
4,55 %
Liberecký kraj
6
3,41 %
3,41 %
Zlínský kraj
5
2,84 %
2,84 %
Středočeský kraj
5
2,84 %
2,84 %
Vysočina
5
2,84 %
2,84 %
Olomoucký kraj
4
2,27 %
2,27 %
Ústecký kraj
3
1,7 %
1,7 %
Jihočeský kraj
2
1,14 %
1,14 %
Plzeňský kraj
2
1,14 %
1,14 %
Karlovarský kraj
2
1,14 %
1,14 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 13 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
odpověď vysokohorská turistika (s použitím horolezeckého vybavení k postupu nebo k jištění):
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní auto=4 na otázku 16. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt v rámci České republiky? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy
15. V jak velké skupině jezdíš lézt? (Myšleno kolik osob je domluvených předem, že spolu pojedou). Ke každé z variant vyjádři četnost: "1" = velmi často, "5" = nikdy.
odpověď sám/sama=5:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi předpokládané množství lezců v oblasti (aby jich tam nebylo moc)=5 na otázku 22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi volné spaní (pod širákem nebo ve stanu)=3 na otázku 18. Jaký typ ubytování upřednostňuješ? Své preference vyjádři pomocí čísel: "1" = velmi rád(a) využívám, "5" = využívám velmi nerad(a)/nevyužívám.
17. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt do zahraničí (v rámci Evropy)? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy
odpověď vlak=5:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlak=5 na otázku 16. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt v rámci České republiky? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy
odpověď vlastní auto=5:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní auto=5 na otázku 16. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt v rámci České republiky? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy
18. Jaký typ ubytování upřednostňuješ? Své preference vyjádři pomocí čísel: "1" = velmi rád(a) využívám, "5" = využívám velmi nerad(a)/nevyužívám.
odpověď penzion=5:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi pronajatý apartmán nebo chatka=5 na otázku 18. Jaký typ ubytování upřednostňuješ? Své preference vyjádři pomocí čísel: "1" = velmi rád(a) využívám, "5" = využívám velmi nerad(a)/nevyužívám.
19. Jaký typ stravování nejraději využíváš, když jedeš lézt?
odpověď výhradně vlastní:
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi teplé jídlo=5 na otázku 24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...
22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý
odpověď předpokládané množství turistů v oblasti (vadí mi, když mě při lezení pozorují kolemjdoucí)=5:
4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi předpokládané množství lezců v oblasti (aby jich tam nebylo moc)=5 na otázku 22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý
24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...
odpověď spaní v teple při nočních teplotách nad 0ºC=5:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi spaní v teple při nočních teplotách pod 0ºC=5 na otázku 24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...
28. Využil(a) jsi někdy v souvislosti s lezením služeb komerčních horoškol, horských vůdců apod.?
odpověď ano:
7.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi kurz skalního lezení na otázku 29. Jaké komerční služby to byly?
31. Pokud je potřeba zajistit ubytování (jakýkoli jeho typ) pro lezecký výjezd, který plánuješ, jakým způsobem to nejraději uděláš?
odpověď e-mailem:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi předpokládané množství lezců v oblasti (aby jich tam nebylo moc)=5 na otázku 22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý
odpověď telefonicky:
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi peřiny a povlečení=3 na otázku 24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...
32. Využil(a) jsi někdy služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb, např.: ubytování, stravování, doprava, nákup letenky, pronájem auta, služby horského vůdce, pojištění, nákup informačních materiálů apod.)
odpověď ano:
4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nákup horolezeckého průvodce, map a dalších informačních materiálů na otázku 33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?
4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nákup letenky na otázku 33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?
4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi pojištění (léčebných výloh v zahraničí apod.) na otázku 33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?
4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zajištění dopravy autobusem (linkovým nebo vypraveným cestovní kanceláří) na otázku 33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?
39. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe NEVÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)
odpověď vyšší ceny než při přímém nákupu:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi produkt byl příliš drahý (dražší než kdybych si ho kupoval(a) přímo) na otázku 35. Proč jsi nikdy nevyužil(a) služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením?
44. Co děláš v současné době?
odpověď pracuji:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 24 - 43 > na otázku 5. V kolika letech jsi začal(a) s lezením?
odpověď studuji:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi < 16 - 22 > na otázku 41. Kolik ti je let?
45. Ve kterém kraji bydlíš nebo nejčastěji pobýváš?
odpověď Jihomoravský kraj :
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lokalka Brno na otázku 8. Kterého horolezeckého oddílu jsi členem?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Které z následujících činností se věnuješ?
2. Co tě motivuje k lezení? V následující nabídce motivů prosím vyjádři, nakolik je každý z nich pro tebe významný: "1" = velmi významný, "5" = málo významný.
4. Kolik let už lezeš?
5. V kolika letech jsi začal(a) s lezením?
6. Jsi členem některého horolezeckého svazu?
7. Jsi členem některého horolezeckého oddílu?
8. Kterého horolezeckého oddílu jsi členem?
9. Kolik jednodenních výjezdů za lezením podnikneš za rok?
10. Kolik 2-3denních výjezdů za lezením podnikneš za rok?
11. Kolik 4-8denních výjezdů za lezením podnikneš za rok?
12. Kolik více než týdenních výjezdů za lezením podnikneš za rok?
13. Ve kterých měsících v roce nejčastěji jezdíš lézt? (Zaškrtni libovolný počet měsíců, ve kterých jezdíš lézt výrazně častěji než v ostatních částech roku.)
14. Trávíš více času lezením v České republice nebo v zahraničí?
15. V jak velké skupině jezdíš lézt? (Myšleno kolik osob je domluvených předem, že spolu pojedou). Ke každé z variant vyjádři četnost: "1" = velmi často, "5" = nikdy.
16. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt v rámci České republiky? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy
17. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt do zahraničí (v rámci Evropy)? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy
18. Jaký typ ubytování upřednostňuješ? Své preference vyjádři pomocí čísel: "1" = velmi rád(a) využívám, "5" = využívám velmi nerad(a)/nevyužívám.
19. Jaký typ stravování nejraději využíváš, když jedeš lézt?
20. Jakých společenských (organizovaných) akcí s horolezeckou tematikou mimo místo svého obvyklého pobytu se účastníš? (Tzn. mimo obec, kde bydlíš - musíš do místa konání cestovat.)
22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý
24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...
26. Z jakých zdrojů si opatřuješ informace o lezecké oblasti, kterou se chystáš poprvé navštívit?
27. Které internetové stránky s horolezeckou tematikou navštěvuješ? (Uveď libovolný počet v pořadí od nejnavštěvovanějších.)
28. Využil(a) jsi někdy v souvislosti s lezením služeb komerčních horoškol, horských vůdců apod.?
29. Jaké komerční služby to byly?
31. Pokud je potřeba zajistit ubytování (jakýkoli jeho typ) pro lezecký výjezd, který plánuješ, jakým způsobem to nejraději uděláš?
32. Využil(a) jsi někdy služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb, např.: ubytování, stravování, doprava, nákup letenky, pronájem auta, služby horského vůdce, pojištění, nákup informačních materiálů apod.)
33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?
35. Proč jsi nikdy nevyužil(a) služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením?
37. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe VÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)
39. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe NEVÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)
41. Kolik ti je let?
42. Jsi muž nebo žena?
43. Jaké je tvé nejvyšší dosažené vzdělání?
44. Co děláš v současné době?
45. Ve kterém kraji bydlíš nebo nejčastěji pobýváš?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Které z následujících činností se věnuješ?
2. Co tě motivuje k lezení? V následující nabídce motivů prosím vyjádři, nakolik je každý z nich pro tebe významný: "1" = velmi významný, "5" = málo významný.
4. Kolik let už lezeš?
5. V kolika letech jsi začal(a) s lezením?
6. Jsi členem některého horolezeckého svazu?
7. Jsi členem některého horolezeckého oddílu?
8. Kterého horolezeckého oddílu jsi členem?
9. Kolik jednodenních výjezdů za lezením podnikneš za rok?
10. Kolik 2-3denních výjezdů za lezením podnikneš za rok?
11. Kolik 4-8denních výjezdů za lezením podnikneš za rok?
12. Kolik více než týdenních výjezdů za lezením podnikneš za rok?
13. Ve kterých měsících v roce nejčastěji jezdíš lézt? (Zaškrtni libovolný počet měsíců, ve kterých jezdíš lézt výrazně častěji než v ostatních částech roku.)
14. Trávíš více času lezením v České republice nebo v zahraničí?
15. V jak velké skupině jezdíš lézt? (Myšleno kolik osob je domluvených předem, že spolu pojedou). Ke každé z variant vyjádři četnost: "1" = velmi často, "5" = nikdy.
16. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt v rámci České republiky? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy
17. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt do zahraničí (v rámci Evropy)? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy
18. Jaký typ ubytování upřednostňuješ? Své preference vyjádři pomocí čísel: "1" = velmi rád(a) využívám, "5" = využívám velmi nerad(a)/nevyužívám.
19. Jaký typ stravování nejraději využíváš, když jedeš lézt?
20. Jakých společenských (organizovaných) akcí s horolezeckou tematikou mimo místo svého obvyklého pobytu se účastníš? (Tzn. mimo obec, kde bydlíš - musíš do místa konání cestovat.)
22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý
24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...
26. Z jakých zdrojů si opatřuješ informace o lezecké oblasti, kterou se chystáš poprvé navštívit?
27. Které internetové stránky s horolezeckou tematikou navštěvuješ? (Uveď libovolný počet v pořadí od nejnavštěvovanějších.)
28. Využil(a) jsi někdy v souvislosti s lezením služeb komerčních horoškol, horských vůdců apod.?
29. Jaké komerční služby to byly?
31. Pokud je potřeba zajistit ubytování (jakýkoli jeho typ) pro lezecký výjezd, který plánuješ, jakým způsobem to nejraději uděláš?
32. Využil(a) jsi někdy služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb, např.: ubytování, stravování, doprava, nákup letenky, pronájem auta, služby horského vůdce, pojištění, nákup informačních materiálů apod.)
33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?
35. Proč jsi nikdy nevyužil(a) služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením?
37. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe VÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)
39. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe NEVÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)
41. Kolik ti je let?
42. Jsi muž nebo žena?
43. Jaké je tvé nejvyšší dosažené vzdělání?
44. Co děláš v současné době?
45. Ve kterém kraji bydlíš nebo nejčastěji pobýváš?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.