Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Horolezci a cestovní ruch

Horolezci a cestovní ruch

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Wernerová
Šetření:07. 04. 2009 - 21. 04. 2009
Počet respondentů:176
Počet otázek (max/průměr):45 / 34.2
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:31,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.15:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj,

prosím Tě o vyplnění tohoto anonymního dotazníku, který slouží jako sběr dat k mé bakalářské práci na téma „Segment horolezců na trhu cestovního ruchu – analýza nabídky a poptávky“, kterou píši na Vysoké škole ekonomické v Praze. Dotazník může vyplnit kdokoli, kdo se věnuje některé z forem lezení (viz níže) a místo jeho obvyklého pobytu se nachází v České republice.
Při vyplňování prosím dbej pokynů uvedených u jednotlivých otázek a pod pojmem "lezení" rozuměj všechny lezecké disciplíny, zejména: horolezectví, skalní lezení, lezení v ledech a drytooling, bouldering a také via ferraty, vysokohorskou turistiku s použitím horolezeckého vybavení a skialpinismus. Naopak neuvažuj lezení po umělých stěnách!

Velice mi také pomůžeš tím, když odkaz na tento dotazník rozešleš svým známým (horo)lezcům, protože potřebuji během následujících čtrnácti dní získat co nejvíce odpovědí.


Předem Ti mockrát děkuji za spolupráci a věnovaný čas!

Kristýna Wernerová
 

Odpovědi respondentů

1. Které z následujících činností se věnuješ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
skalní lezení16794,89 %94,89 %  
lezení po umělé stěně14481,82 %81,82 %  
lezení v letních horách13878,41 %78,41 %  
vysokohorská turistika (s použitím horolezeckého vybavení k postupu nebo k jištění)7643,18 %43,18 %  
lezení v zimních horách6738,07 %38,07 %  
skialpinismus 6637,5 %37,5 %  
bouldering (venku)6235,23 %35,23 %  
lezení v ledech5430,68 %30,68 %  
via ferraty4827,27 %27,27 %  

Graf

2. Co tě motivuje k lezení? V následující nabídce motivů prosím vyjádři, nakolik je každý z nich pro tebe významný: "1" = velmi významný, "5" = málo významný.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
odpočinek, klid, relaxace1.9551.271
pohyb, budování fyzické kondice2.1081.255
pobyt v přírodě1.6481.376
kolektiv2.1761.406
poznání nových míst2.211.234
kulturní a estetické zážitky2.9551.441
společenské zážitky2.7331.446
nebezpečí, adrenalin3.1311.5
změna místa2.9381.638
vzdělávání se3.3011.517
seberealizace2.6421.764

Graf

3. Je něco dalšího, co tě motivuje k lezení? Pokud ano, uveď to prosím zde. Pokud ne, nevyplňuj tuto otázku a běž na další.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Být lepší než ostatní

Jen poznámka ke kulturním a estetickým zážitkům: u mne je to estetika pohybu, ale hlavně prostředí - kochám se :o)

meditace, svoboda, vědomí sebe sama

na některá místa (hory) se dá jen lézt, když tam chci, musím lézt;-)

nadhled, zážitky

Ondra Palacký

Posouvání svojich hranic.

poznávání nových lidí

poznávání sebe sama

Prekonat sam sebe :)

prekonavani sama sebe a vlastniho strachu

Proste me to bavi...;-)

Prožívání okamžiku

Přátelé, kamarádi....

Překonání těžkostí v lezení, pocit při dolezu

Při lezení se, díky nutnosti soustředění na tuto činnost , nejlépe odreaguji. Navíc dosahované výsledky nelze okecat a je hned jasné, jak na tom člověk je. To je velmi jasná a dobrá zpětná vazba.

psychická relaxace

souznění s krajinou, fotografování, kontakt se zemí a zároveň euforie z prostoru

těžko popsatelná závislost

Touha najit v sobe ty lepsi stranky

ukázat lezení blízkým, krásu pohybu na skále skloubenou s pobytem v přírodě... estetično :)

únik od civilizácie a každodenných starostí, návrat k hodnotám

volnost pohybu, výhledy do krajiny :)

Závodní forma lezení a možnost pomněřit se s druhými.

zebricek na lezec.cz:-)

4. Kolik let už lezeš?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
32111,93 %11,93 %  
42011,36 %11,36 %  
6147,95 %7,95 %  
5116,25 %6,25 %  
7105,68 %5,68 %  
2105,68 %5,68 %  
884,55 %4,55 %  
984,55 %4,55 %  
1084,55 %4,55 %  
1284,55 %4,55 %  
ostatní odpovědi 1
14
20
19
2.5
30
24
0.5
16
32
5.5
18
22
15
25
11
21
17
1.5
7.5
29
47
13
35
28
3.5
5832,95 %32,95 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:8.39
Minimum:1.5
Maximum:28
Variační rozpětí:26.5
Rozptyl:37.77
Směrodatná odchylka:6.15
Medián:6
Modus:3

Graf

5. V kolika letech jsi začal(a) s lezením?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
192212,5 %12,5 %  
20158,52 %8,52 %  
18158,52 %8,52 %  
17137,39 %7,39 %  
21126,82 %6,82 %  
24126,82 %6,82 %  
16126,82 %6,82 %  
15126,82 %6,82 %  
25105,68 %5,68 %  
2273,98 %3,98 %  
ostatní odpovědi 12
23
26
14
27
11
4
13
33
28
5
7
2
36
38
40
34
32
9
3
8
6
43
30
4626,14 %26,14 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:19.22
Minimum:8
Maximum:30
Variační rozpětí:22
Rozptyl:16.99
Směrodatná odchylka:4.12
Medián:19
Modus:19

Graf

6. Jsi členem některého horolezeckého svazu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem členem ČHS (Českého horolezeckého svazu).12470,45 %70,45 %  
Jsem členem OEAV (rakouského Alpenvereinu).9956,25 %56,25 %  
Nejsem členem žádného horolezeckého svazu.1810,23 %10,23 %  
Jsem členem JAMES (Slovenského horolezeckého spolku JAMES).63,41 %3,41 %  
Jsem členem DAV (německého Alpenvereinu).21,14 %1,14 %  
Jsem členem jiného horolezeckého svazu.10,57 %0,57 %  

Graf

7. Jsi členem některého horolezeckého oddílu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13677,27 %77,27 %  
ne4022,73 %22,73 %  

Graf

8. Kterého horolezeckého oddílu jsi členem?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lokomotiva Brno1611,85 %9,09 %  
HO Lokomotiva Brno139,63 %7,39 %  
Lokalka Brno118,15 %6,25 %  
VHS Brno96,67 %5,11 %  
lokalka75,19 %3,98 %  
HO Humanita53,7 %2,84 %  
HO Humanita Praha42,96 %2,27 %  
Humanita Praha32,22 %1,7 %  
VHS32,22 %1,7 %  
HO Loko Brno21,48 %1,14 %  
ostatní odpovědi Horohouby 303
RotSport
hk synthesia pardubice
Lokomotiva Brno (lokálka)
H.O. Lokomotiva Brno
HO Lokomotiva
SK Horolezecký oddíl Lokomotiva Brno
SK Banik Havířov
Humanita
HO Beroun
Nemel byt tento dotaznik anonymni? :-)
Wilderness team
HO MLOK
HOKL Praha
jednoho brněnskýho
SSAR
Horolezecký klub Lokomotiva Brno
HO USK Slavie Ústí n.L.
Bohnice
HO při VSSK ve Zlíně
START Ostrava
HO TESLA
Lokomotiva
Horolezecký oddíl Lokomotiva Brno
HK Sokol Žilina
TJ Lokomotiva Brno
HO Spartak Ústí nad Labem
HO Lipník
AKA Praha
brno
SK HO Lokomotiva Brno
Horal Šumperk
HO Havlíčkův Brod
HO T. J. Sokol Uherský Brod
HK Manin
DAV Regensburg
Alpin IV
VSAK
HK Pardubice
Lezecký kroužek Prachov
LKP
Anonymní dotazník ;-)
HO Vamberk
HO Baník Havířov
Sherpa Climb
HO
Semily
HKF Bratislava
start
HK RedPoint Myjava
479 Horolezecký kluv R.U.M.
uherské hradiště
HOKV (neoficialne ;)
HO Potkali se u Kolína
HO Železný Brod
HO Jaroměř
HK Vyšehrad
individuál
James Karpaty
6245,93 %35,23 % 

Graf

9. Kolik jednodenních výjezdů za lezením podnikneš za rok?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6 až 156536,93 %36,93 %  
více než 30 4324,43 %24,43 %  
16 až 304324,43 %24,43 %  
1 až 52313,07 %13,07 %  
žádný21,14 %1,14 %  

Graf

10. Kolik 2-3denních výjezdů za lezením podnikneš za rok?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 až 57240,91 %40,91 %  
6 až 156738,07 %38,07 %  
16 až 302614,77 %14,77 %  
více než 3063,41 %3,41 %  
žádný52,84 %2,84 %  

Graf

11. Kolik 4-8denních výjezdů za lezením podnikneš za rok?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 nebo 29252,27 %52,27 %  
2 až 56034,09 %34,09 %  
žádný169,09 %9,09 %  
6 až 1073,98 %3,98 %  
více než 1010,57 %0,57 %  

Graf

12. Kolik více než týdenních výjezdů za lezením podnikneš za rok?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádný9252,27 %52,27 %  
1 nebo 27743,75 %43,75 %  
více než 373,98 %3,98 %  

Graf

13. Ve kterých měsících v roce nejčastěji jezdíš lézt? (Zaškrtni libovolný počet měsíců, ve kterých jezdíš lézt výrazně častěji než v ostatních částech roku.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
srpen15286,36 %86,36 %  
červen14783,52 %83,52 %  
květen14682,95 %82,95 %  
září14481,82 %81,82 %  
červenec13878,41 %78,41 %  
duben9453,41 %53,41 %  
říjen7643,18 %43,18 %  
březen4626,14 %26,14 %  
únor3017,05 %17,05 %  
leden2011,36 %11,36 %  
listopad1810,23 %10,23 %  
prosinec147,95 %7,95 %  

Graf

14. Trávíš více času lezením v České republice nebo v zahraničí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v České republice14481,82 %81,82 %  
v zahraničí3218,18 %18,18 %  

Graf

15. V jak velké skupině jezdíš lézt? (Myšleno kolik osob je domluvených předem, že spolu pojedou). Ke každé z variant vyjádři četnost: "1" = velmi často, "5" = nikdy.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
sám/sama4.2441.105
2 osoby2.251.313
3 až 5 osob1.9431.042
více než 6 osob3.4151.288

Graf

16. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt v rámci České republiky? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
vlastní auto2.8752.814
auto – vezu se se spolulezcem2.1761.202
autobus3.711.444
vlak3.251.767
stopování4.4381.11
jízdní kolo3.9831.46
motorka4.8240.531

Graf

17. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt do zahraničí (v rámci Evropy)? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
vlastní auto3.1653.024
auto - vezu se se spolulezcem2.0631.956
autobus4.3351.268
vlak4.1991.614
stopování4.6530.886
jízdní kolo4.8240.531
motorka4.8810.446
letadlo4.4091.06

Graf

18. Jaký typ ubytování upřednostňuješ? Své preference vyjádři pomocí čísel: "1" = velmi rád(a) využívám, "5" = využívám velmi nerad(a)/nevyužívám.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
volné spaní (pod širákem nebo ve stanu)1.5740.904
kemp2.6881.181
chata (horská, turistická)2.4151.334
pronajatý apartmán nebo chatka3.8011.489
penzion4.3411.02
hotel4.6530.772

Graf

19. Jaký typ stravování nejraději využíváš, když jedeš lézt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní plus jednou denně v restauraci8850 %50 %  
výhradně vlastní6335,8 %35,8 %  
dvakrát denně v restauraci plus vlastní (polopenze) 31,7 %1,7 %  
Kombinace prvnich tri moznosti10,57 %0,57 %  
v zahraničí převážně vlastní, v ČR kombinace 10,57 %0,57 %  
vlastní, občas restaurace10,57 %0,57 %  
Vlastní + občas restaurace10,57 %0,57 %  
vlastní, v restauraci jen příležitostně10,57 %0,57 %  
vlastni plus sem tam v restauraci, ale ne denne10,57 %0,57 %  
dle země, do které jedu (vlastní a místní speciali10,57 %0,57 %  
vlastní + sem tam jídlo v restauraci10,57 %0,57 %  
Vlastni plus obcas v restauraci10,57 %0,57 %  
vlastní a nepravidelně si pochutnám v restauraci10,57 %0,57 %  
vlastní plus jednou za několik dní v restauraci10,57 %0,57 %  
Na horskych chatach polopenze jinak vlastni10,57 %0,57 %  
vlastní plus občas v restauraci10,57 %0,57 %  
vlastní+1x za zájezd hospoda nebo restaurace10,57 %0,57 %  
vlastní, sem-tam restaurace10,57 %0,57 %  
vlastní plus pivo v hospodě10,57 %0,57 %  
tak různě, záleží na podmínkách a náladě10,57 %0,57 %  
Společně s přáteli vlastní strava10,57 %0,57 %  
jak kde, jak kdy. restaurace neodmitam10,57 %0,57 %  
vlastni + mistni speciality10,57 %0,57 %  
vlastní + sem tam hospoda10,57 %0,57 %  
výhradně vlastní + sporadicky v restauraci10,57 %0,57 %  

Graf

20. Jakých společenských (organizovaných) akcí s horolezeckou tematikou mimo místo svého obvyklého pobytu se účastníš? (Tzn. mimo obec, kde bydlíš - musíš do místa konání cestovat.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oddílové akce 11163,07 %63,07 %  
promítání7743,75 %43,75 %  
festivaly6034,09 %34,09 %  
veletrhy (pasivně – koukám nebo nakupuji)3419,32 %19,32 %  
besedy 2815,91 %15,91 %  
žádné2111,93 %11,93 %  
závody (aktivně – závodím)2011,36 %11,36 %  
závody (pasivně – jsem divák)2011,36 %11,36 %  
jiné179,66 %9,66 %  
veletrhy (aktivně – vystavuji)21,14 %1,14 %  

Graf

21. Jsou nějaké jiné společenské (organizované) akce s horolezeckou tematikou, kterých se účastníš mimo místo svého obvyklého pobytu? (Tzn. mimo obec, kde bydlíš - musíš do místa konání cestovat.) Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, nevyplňuj tuto otázku a bež na další.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
posezení a pokecání (o lezení) s kámošema u piva17,69 %0,57 %  
Fotbalovy turnaj v Adru i jine taskarice17,69 %0,57 %  
otvírání skal17,69 %0,57 %  
PADání, FBF Loučovice, Mejcup,Festival v Teplicích17,69 %0,57 %  
horo festival v teplicích17,69 %0,57 %  
Mezinarodni setkani lezcu17,69 %0,57 %  
Geocaching17,69 %0,57 %  
přednášky17,69 %0,57 %  
lezecké akce spojené s oslavou narozenin apod.17,69 %0,57 %  
ASC, Mikulášská (grunt Blatiny)17,69 %0,57 %  
ostatní odpovědi závody - spolupořádám
metodická cvičení, kurzy speciální tělesné příprav
soukromé - lezecké narozeniny atd.
323,08 %1,7 % 

Graf

22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
kvalita lezeckých terénů1.7560.787
klima2.3751.064
atraktivita přírody (po nelezecké stránce)2.4261.188
kulturní atraktivity4.0170.96
společenské akce (festivaly, sportovní akce, oddílové akce, výstavy atp.)3.831.3
aktuální předpověď počasí1.6310.903
vzdálenost od domova a dopravní dostupnost2.3921.034
nabídka tebou preferovaného typu ubytování3.6251.348
dostatek restauračních zařízení4.2610.932
možnosti dalšího sportovního vyžití4.0681.12
možnost zapůjčení horolezeckého vybavení4.7440.645
předpokládané množství lezců v oblasti (aby jich tam nebylo moc)2.7451.172
předpokládané množství turistů v oblasti (vadí mi, když mě při lezení pozorují kolemjdoucí)3.41.367

Graf

23. Existují nějaké další aspekty, které u tebe hrají roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, nevyplňuj tuto otázku a bež na další.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
aby tam nebylo moc lidí!12,7 %0,57 %  
lidé, se kterými jedu12,7 %0,57 %  
množství lidí v oblasti, preferuji menší vytíženos12,7 %0,57 %  
mnozstvi cest v me obtiznosti12,7 %0,57 %  
s kým tam pojedu12,7 %0,57 %  
vzálenost (v závislosti na tom, kolik mám volna)12,7 %0,57 %  
místní kamarádi, tradice12,7 %0,57 %  
moment8ln9 stav pen26enky a kurz koruny12,7 %0,57 %  
zkušenosti spolulezců12,7 %0,57 %  
kam mne to táhne12,7 %0,57 %  
ostatní odpovědi Dohoda s partnerkou
kvalita a četnost jištění, zázemí - rodina a děti
peníze, spolulezci
Rozmezi obtiznosti cest v dane oblasti
domluva s kamarády - přizpůsobím se
Cena
počet a zkušenosti spolulezců
či sú cesty vyšmýkané
obtížnost a počet cest
dostupná literatura (možnost naplánovat cesty)
spolulezec
doporučení od známých, z netu atd.
jsem závislá na spolulezci
jesti tam někdo pojede se mnou
finanční náklady
oblíbenost
tam kde jsem ještě nebyl
Zda a který z pískovců je suchý:-)
Jištění, Obtížnost
jsou-li v dobe volna extralevne letenky, tak kamko
spolulezci
cesty a ich obtiaznost
ochrana přírody, používání magnézia
domluva s přáteli a jejich rady
Rád lezu na písku, to rozhoduje v ČR podstatně
kvalita/hustota jištění v oblasti
jazykové aspekty, bezpečnost osob i věcí
2772,97 %15,34 % 

Graf

24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
základní potraviny, suroviny, předměty denní potřeby2.1991.193
doprava, pohonné hmoty1.9291.143
teplé jídlo2.9321.064
vstupné do lezecké oblasti (pokud se vybírá)2.7631.968
pivo a jiné nápoje2.1591.372
spaní v teple při nočních teplotách nad 0ºC3.9661.203
spaní v teple při nočních teplotách pod 0ºC3.2161.749
peřiny a povlečení4.5570.667
teplá sprcha3.7391.42
zapůjčení horolezeckého materiálu4.8070.44
nový horolezecký materiál3.9771.045
průvodčík (pokud ho nemáš z domu)2.8641.47
suvenýry, pohlednice apod.3.6021.501

Graf

25. Za co dalšího utrácíš během lezeckého pobytu? Prosím uveď. Pokud tě nic nenapadá, nevyplňuj tuto otázku a běž na další.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doplnkove veci jako:opalovaci krem, hyg.potreby16,67 %0,57 %  
vstupy-poplatky, doprava16,67 %0,57 %  
benzin16,67 %0,57 %  
Jidlo, vino, pruvodce, novy matros, pohledy16,67 %0,57 %  
zmrzlina16,67 %0,57 %  
zmrzlina apod.16,67 %0,57 %  
neutrácim16,67 %0,57 %  
nový horol. mat. jen v případě nutnosti...16,67 %0,57 %  
Památky - vstupné16,67 %0,57 %  
za nanuka:-))16,67 %0,57 %  
ostatní odpovědi za zmrzlinu
lahváče a klobásky
návštěva míst nesouvisejících s lezením
nutné výdaje na přítelkyni a psa
dobroty :)
533,33 %2,84 % 

Graf

26. Z jakých zdrojů si opatřuješ informace o lezecké oblasti, kterou se chystáš poprvé navštívit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z průvodce16090,91 %90,91 %  
z internetu15588,07 %88,07 %  
od známých, kteří už tam byli a jedou se mnou14984,66 %84,66 %  
od známých, kteří už tam byli, ale nejedou se mnou14783,52 %83,52 %  
od ostatních (horo)lezců na místě8749,43 %49,43 %  
z časopisů5531,25 %31,25 %  
jiné42,27 %2,27 %  

Graf

27. Které internetové stránky s horolezeckou tematikou navštěvuješ? (Uveď libovolný počet v pořadí od nejnavštěvovanějších.)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lezec.cz109,26 %5,68 %  
www.lezec.cz98,33 %5,11 %  
lezec54,63 %2,84 %  
Lezec.cz, Bergsteigen.at21,85 %1,14 %  
lezec.cz, horosvaz.cz, google.com10,93 %0,57 %  
lokalka.climbweb.cz,www.lezec.cz, 10,93 %0,57 %  
lezec.cz, lokalka.climbweb.cz/10,93 %0,57 %  
oddílový web lokálky, lezec10,93 %0,57 %  
lezec.cz; oddílové stránky, sdrex.cz; bergsteige.d10,93 %0,57 %  
lezec.cz, rockstars.cz10,93 %0,57 %  
ostatní odpovědi lezec.cz, horosvaz.cz
lezec.cz, cs.euroclimbing.com, lokalka.climbweb.cz
www.lezec.cz, www.bergsteigen.at, www.horyinfo.cz,
lezec, horosvaz,lokalka, alpenverein,bergstaigen,8
lezec.cz, james.sk, horosvaz.cz, hory.sk, lokalka,
www.lezec.cz, www.vhsbrno.cz, www.lezba.net
bergsteigen.at, hzs.sk, laviny.sk,lawine.at, lezec
www.tatry.nfo.sk, www.lezec.cz, www.climb.sk
www.lezec.cz, www.vhsbrno.cz, lokalka.climbweb.cz
Lezec, Hruboskalsko, Horydoly, Hory.info, Horosvaz
humanita.n.cz, lezec.cz, horosvaz.cz, horydoly.cz
lezec.cz, 8a.nu, purebouldering.cz, málomístatuje
web vlastního oddílu, web ČHS, www.lezec.cz, zahr.
lezec.cz, purebouldering.cz, rockstars.cz
lezec.cz, horyinfo.cz, horydoly.cz
www.outdoorforum.cz www.lezec.cz
lezec.cz,8a.nu
lezec.cz, euroclimbing.com, rockstars.cz, oddilove
lezec.cz, purebouldering.cz
Lezec, Outdoor
lezec.cz , piskari.cz , 8a.nu
www.lezec.cz, www.zlobastream.cz, lokalka.climbweb
www.lezec.cz, www.purebouldering.cz
lezec.cz, lezcizvysociny.net
Lezec.cz, euroclimbing.com, horyinfo.cz atd. mnoho
www.lezec.cz, www.8a.nu
lezec.cz horosvaz.cz josef.fsv.cvut.cz/~pjin2008b
lezec, pak vyhledávám podle vybrané oblasti třeba
www.lokalka.eu
lezec.cz, horosvas.cz
Horydoly, Lezec, Bergsteigen.at, Tatry.nfo.sk
lokálka, lezec a na další nemám čas :-)
ČHS,OEAV, lezec, JAMES
lezec, adrex...
lezec.cz, euroclimbing.com, hospul.cz
Lezec.cz, Vhsbrno.cz
lezec.cz, bersteigen.at, summitpost.org
lezec, horosvaz, oddíl
lezec, adrex, nahoru, budlez, 8a, vrcholky
lezec.cz, vhsbrno.cz, fotonec.blogspot.com,
ruzne
lezec, horyinfo, horydoly, bergsteigen.at
lezec, horyinfo, horydoly, chs
nenavštěvuji, nemám doma internet
Lezec, VHS,ČHS
lezec.cz, horydoly.cz, sakal.cz
lezec,boulderista,horosvaz
hk.pardubice
lezce
humanita.n.cz, horydoly
lezec.cz, horosvaz.cz, euroclimbing.cz,
lezec.cz, lokalka.eu, summitguide.cz, singingrock.
lezec., horyinfo.cz, horosvaz.cz, bergsteigen.at,
lezec, lokobrno,
lezec, horyinfo, horosvaz, zahranicni
lezec.cz, www.horyinfo.cz, www.sherpaclimb.net
lezec.cz, zahranicni
lezec.cz, 8a.nu, horyinfo.cz, horydoly.cz,
lezec.cz, vrcholky.cz, massy.ic.cz, atd.....
lezec.cz, wildsnow.com,
planetmountain.com, lezec.cz, james.sk,
bergsteigen.at, bg.gebirgsverein.at, lezec.cz
lezec.cz, bergsteigen.at, horskasluzba.cz, google
www.lezec.cz, www.horosvaz.cz,www.rockstar.cz,
lezec, climb.sk, humanita
lezec,climb,jamesak,horyinfo,stránky klubov
lezec.cz;skaly.horosvaz.cz;climbweb.cz;tatry.nfo.s
lezec, camptocamp
lezec, horyinfo, horydoly
lezec.cz, purebouldering.cz, summitpost.org
lezec.cz, Cs.euroclimbing.com
lezec.cz, climb.sk, james.sk
lezec, horosvaz
lezec.cz, euroclimbing.com, zlobastream.cz
bergsteigen.at, lezec.cz, kairn.com, styria-alpin,
lezec.cz, james.sk, bergsteigen.at, skimountaineer
7670,37 %43,18 % 

Graf

28. Využil(a) jsi někdy v souvislosti s lezením služeb komerčních horoškol, horských vůdců apod.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 29, neotázka č. 31].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15286,36 %86,36 %  
ano2413,64 %13,64 %  

Graf

29. Jaké komerční služby to byly?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kurz skalního lezení1354,17 %7,39 %  
lavinový kurz833,33 %4,55 %  
kurz lezení po umělé stěně729,17 %3,98 %  
kurz lezení v letních horách625 %3,41 %  
kurz lezení v zimních horách625 %3,41 %  
výstup na vybraný vrchol520,83 %2,84 %  
skialpinistický kurz312,5 %1,7 %  
kurz lezení v ledu312,5 %1,7 %  
jiné28,33 %1,14 %  
kurz vysokohorské turistiky a pohybu na ledovci28,33 %1,14 %  
Kurz lezeni14,17 %0,57 %  
kurz lezení na umělé stěně14,17 %0,57 %  
horoškola14,17 %0,57 %  

Graf

30. Využil(a) jsi ještě jiných komerčních služeb (komerčních horoškol, horských vůdců apod.) ? Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, nevyplňuj tuto otázku a běž na další.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kurz skyalpinismu120 %0,57 %  
vícedenní etapová, skialpová akce v horách120 %0,57 %  
zdravoveda120 %0,57 %  
to předchozí v rámci výcviku jedné polokomerční hš120 %0,57 %  
Jsem instruktorem v Namche120 %0,57 %  

Graf

31. Pokud je potřeba zajistit ubytování (jakýkoli jeho typ) pro lezecký výjezd, který plánuješ, jakým způsobem to nejraději uděláš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-mailem10060,61 %56,82 %  
telefonicky8551,52 %48,3 %  
osobně až na místě6740,61 %38,07 %  
on-line rezervací6539,39 %36,93 %  
jiné106,06 %5,68 %  
přes cestovní kancelář nebo cestovní agenturu21,21 %1,14 %  

Graf

32. Využil(a) jsi někdy služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb, např.: ubytování, stravování, doprava, nákup letenky, pronájem auta, služby horského vůdce, pojištění, nákup informačních materiálů apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 33, neotázka č. 35].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13777,84 %77,84 %  
ano3922,16 %22,16 %  

Graf

33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pojištění (léčebných výloh v zahraničí apod.)2360,53 %13,07 %  
nákup letenky1744,74 %9,66 %  
zajištění dopravy autobusem (linkovým nebo vypraveným cestovní kanceláří)1436,84 %7,95 %  
nákup horolezeckého průvodce, map a dalších informačních materiálů1026,32 %5,68 %  
ubytování (bez stravování)923,68 %5,11 %  
nákup zájezdu na via ferraty718,42 %3,98 %  
pronájem auta v destinaci615,79 %3,41 %  
ubytování se stravováním37,89 %1,7 %  
jiné12,63 %0,57 %  

Graf

34. Využil(a) jsi ještě nějakých dalších služeb? Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, tuto otázku nevyplňuj a běž na další.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zajištění expedičního servisu, organizace logistik125 %0,57 %  
nákup zájezdu125 %0,57 %  
nákup lodního lístku na trajekt125 %0,57 %  
zajezd na kopec - VHT125 %0,57 %  

Graf

35. Proč jsi nikdy nevyužil(a) služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepotřeboval(a) jsem to, neviděl(a) jsem v tom žádné výhody11487,02 %64,77 %  
produkt byl příliš drahý (dražší než kdybych si ho kupoval(a) přímo)3022,9 %17,05 %  
nenapadlo mě to2116,03 %11,93 %  
zdálo se mi, že v CK/CA nerozumějí mým potřebám, požadavkům1612,21 %9,09 %  
jiné75,34 %3,98 %  
nevyhovovaly mi podmínky, které CK/CA vyžadovala (platba, storno atp.)64,58 %3,41 %  
nenašel/la jsem žádnou CK/CA, která by požadovaný produkt nabízela32,29 %1,7 %  
nevěděl(a) jsem, na kterou CK/CA se obrátit21,53 %1,14 %  

Graf

36. Jsou ještě jiné důvody, které tě odradily od využití služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením? Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, tuto otázku nevyplňuj.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozadovana castka a moje financni situace14,76 %0,57 %  
nemám o to zájem14,76 %0,57 %  
nemám dojem, že bych je potřebovala14,76 %0,57 %  
"masová" akce, kde neznám lidi-spolulezce14,76 %0,57 %  
nejraději si zařizuju všechno sám14,76 %0,57 %  
připadala bych si trochu jako "mastňák" :-)14,76 %0,57 %  
Je lepší spoléhat sama na sebe.14,76 %0,57 %  
nechtěli jsme být vázaní na nějaký konkrétní denní14,76 %0,57 %  
jsem rád všude na vlastní pěst14,76 %0,57 %  
rád jezdím na vlastní pěst14,76 %0,57 %  
ostatní odpovědi nemám ráda tyto akce
přílišná masovost org. zájezdů
Neflexibilni v pripade zmeny planu (napr. pocasi)
vyssi cena
Radši si vše zařídím a zorganizuju sama....
mám rád volnost v rozhodování dle aktuální situace
Přílišná organizovanost a svázanost.
raději romanticky, po vlastní ose, rád "neznámo"
nesnáším pevný program
nezávislost
pověst CK + průvodci (zkušenosti nic moc)
1152,38 %6,25 % 

Graf

37. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe VÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
úspora času7241,86 %40,91 %  
větší pohodlí – možnost zajištění více služeb současně6537,79 %36,93 %  
možnost zajištění služby předem a ne až na místě 5934,3 %33,52 %  
možnost vyhnout se jazykové bariéře při zajišťování služeb v zahraničí5833,72 %32,95 %  
žádné4123,84 %23,3 %  
možnost získat informace a rady od prodejce3319,19 %18,75 %  
nižší ceny než při přímém nákupu2112,21 %11,93 %  
jiné63,49 %3,41 %  

Graf

38. Jsou podle tebe ještě jiné VÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, nevyplňuj tuto otázku a běž na další.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemusím se bát, že netrefím na místo.120 %0,57 %  
zadne120 %0,57 %  
prostě ta jhistiota, že té lodi mám svůj flek120 %0,57 %  
Klid, nemusím se o nic starat.120 %0,57 %  
bezpečí120 %0,57 %  

Graf

39. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe NEVÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nutnost provést nákup s předstihem12069,77 %68,18 %  
vyšší ceny než při přímém nákupu10561,05 %59,66 %  
horší podmínky pro storno objednaných nebo zaplacených služeb9253,49 %52,27 %  
nebezpečí krachu cestovní kanceláře4123,84 %23,3 %  
jiné2011,63 %11,36 %  
žádné1810,47 %10,23 %  

Graf

40. Jsou podle tebe ještě jiné NEVÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? Pokud ano, uveď je prosím. Pokud ne, nevyplňuj tuto otázku a běž na další.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neserioznost vetsiny CK organizujících horské záje14,76 %0,57 %  
závislost14,76 %0,57 %  
Ostatní nebo lidé z agentury mi nemusí "sedět".14,76 %0,57 %  
lezení je individuální činnost, žádná estrádaproag14,76 %0,57 %  
jsem vazana na program CK a ztracim tim moznost ry14,76 %0,57 %  
Agentura může poskytnout nepravdivé informace.14,76 %0,57 %  
být svázaní daným programem zájezdu14,76 %0,57 %  
vznik určité závislosti 14,76 %0,57 %  
nemožnost odřek. či změny termínu na posl. chvíli14,76 %0,57 %  
časový harmonogram14,76 %0,57 %  
ostatní odpovědi možnosť zlého počasia a následné storno poplatky
lezení považuji spčše za individuální sport...
není možno změnit plán dle aktuálních podmínek
viz. otázka 36
nepostihnutí mých osobních zájmů
nepružnost
menší flexibilita, masovost
neflexibilita, vázanost
Celkově předražené, nejde měnit program dle chuti
neni duvod vyuzivat CK pokud je mozny primy nakup
nutnost přizpůsobit se časovému programu
1152,38 %6,25 % 

Graf

41. Kolik ti je let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
252111,93 %11,93 %  
24158,52 %8,52 %  
23137,39 %7,39 %  
22116,25 %6,25 %  
27116,25 %6,25 %  
21105,68 %5,68 %  
3395,11 %5,11 %  
3095,11 %5,11 %  
2995,11 %5,11 %  
2884,55 %4,55 %  
ostatní odpovědi 34
26
31
20
36
19
42
18
17
32
40
63
43
38
52
54
67
50
64
53
44
16
47
35
55
6034,09 %34,09 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:27.66
Minimum:19
Maximum:50
Variační rozpětí:31
Rozptyl:37.15
Směrodatná odchylka:6.09
Medián:26
Modus:25

Graf

42. Jsi muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž12772,16 %72,16 %  
žena4927,84 %27,84 %  

Graf

43. Jaké je tvé nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
VŠ (magisterský/inženýrský) stupeň7341,48 %41,48 %  
SŠ s maturitou5531,25 %31,25 %  
VOŠ nebo bakalářský stupeň VŠ3419,32 %19,32 %  
nižší než SŠ s maturitou84,55 %4,55 %  
VŠ - doktorský stupeň63,41 %3,41 %  

Graf

44. Co děláš v současné době?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pracuji11163,07 %63,07 %  
studuji8447,73 %47,73 %  
jsem na mateřské dovolené42,27 %2,27 %  
jiné31,7 %1,7 %  
jsem nezaměstnaný/á31,7 %1,7 %  
jsem v důchodu21,14 %1,14 %  

Graf

45. Ve kterém kraji bydlíš nebo nejčastěji pobýváš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihomoravský kraj 8447,73 %47,73 %  
hlavní město Praha4123,3 %23,3 %  
Královéhradecký kraj95,11 %5,11 %  
Moravskoslezský kraj84,55 %4,55 %  
Liberecký kraj63,41 %3,41 %  
Zlínský kraj52,84 %2,84 %  
Středočeský kraj52,84 %2,84 %  
Vysočina52,84 %2,84 %  
Olomoucký kraj42,27 %2,27 %  
Ústecký kraj31,7 %1,7 %  
Jihočeský kraj21,14 %1,14 %  
Plzeňský kraj21,14 %1,14 %  
Karlovarský kraj 21,14 %1,14 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 13 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Které z následujících činností se věnuješ?

  • odpověď vysokohorská turistika (s použitím horolezeckého vybavení k postupu nebo k jištění):
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní auto=4 na otázku 16. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt v rámci České republiky? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy

15. V jak velké skupině jezdíš lézt? (Myšleno kolik osob je domluvených předem, že spolu pojedou). Ke každé z variant vyjádři četnost: "1" = velmi často, "5" = nikdy.

  • odpověď sám/sama=5:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi předpokládané množství lezců v oblasti (aby jich tam nebylo moc)=5 na otázku 22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi volné spaní (pod širákem nebo ve stanu)=3 na otázku 18. Jaký typ ubytování upřednostňuješ? Své preference vyjádři pomocí čísel: "1" = velmi rád(a) využívám, "5" = využívám velmi nerad(a)/nevyužívám.

17. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt do zahraničí (v rámci Evropy)? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy

  • odpověď vlak=5:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlak=5 na otázku 16. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt v rámci České republiky? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy
  • odpověď vlastní auto=5:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní auto=5 na otázku 16. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt v rámci České republiky? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy

18. Jaký typ ubytování upřednostňuješ? Své preference vyjádři pomocí čísel: "1" = velmi rád(a) využívám, "5" = využívám velmi nerad(a)/nevyužívám.

  • odpověď penzion=5:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi pronajatý apartmán nebo chatka=5 na otázku 18. Jaký typ ubytování upřednostňuješ? Své preference vyjádři pomocí čísel: "1" = velmi rád(a) využívám, "5" = využívám velmi nerad(a)/nevyužívám.

19. Jaký typ stravování nejraději využíváš, když jedeš lézt?

  • odpověď výhradně vlastní:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi teplé jídlo=5 na otázku 24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...

22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý

  • odpověď předpokládané množství turistů v oblasti (vadí mi, když mě při lezení pozorují kolemjdoucí)=5:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi předpokládané množství lezců v oblasti (aby jich tam nebylo moc)=5 na otázku 22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý

24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...

  • odpověď spaní v teple při nočních teplotách nad 0ºC=5:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi spaní v teple při nočních teplotách pod 0ºC=5 na otázku 24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...

28. Využil(a) jsi někdy v souvislosti s lezením služeb komerčních horoškol, horských vůdců apod.?

  • odpověď ano:
    • 7.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi kurz skalního lezení na otázku 29. Jaké komerční služby to byly?

31. Pokud je potřeba zajistit ubytování (jakýkoli jeho typ) pro lezecký výjezd, který plánuješ, jakým způsobem to nejraději uděláš?

  • odpověď e-mailem:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi předpokládané množství lezců v oblasti (aby jich tam nebylo moc)=5 na otázku 22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý
  • odpověď telefonicky:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi peřiny a povlečení=3 na otázku 24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...

32. Využil(a) jsi někdy služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb, např.: ubytování, stravování, doprava, nákup letenky, pronájem auta, služby horského vůdce, pojištění, nákup informačních materiálů apod.)

  • odpověď ano:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nákup horolezeckého průvodce, map a dalších informačních materiálů na otázku 33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nákup letenky na otázku 33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi pojištění (léčebných výloh v zahraničí apod.) na otázku 33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?
    • zobrazit další souvislosti
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zajištění dopravy autobusem (linkovým nebo vypraveným cestovní kanceláří) na otázku 33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?

39. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe NEVÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)

  • odpověď vyšší ceny než při přímém nákupu:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi produkt byl příliš drahý (dražší než kdybych si ho kupoval(a) přímo) na otázku 35. Proč jsi nikdy nevyužil(a) služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením?

44. Co děláš v současné době?

  • odpověď pracuji:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 24 - 43 > na otázku 5. V kolika letech jsi začal(a) s lezením?
  • odpověď studuji:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi < 16 - 22 > na otázku 41. Kolik ti je let?

45. Ve kterém kraji bydlíš nebo nejčastěji pobýváš?

  • odpověď Jihomoravský kraj :
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lokalka Brno na otázku 8. Kterého horolezeckého oddílu jsi členem?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Které z následujících činností se věnuješ?

2. Co tě motivuje k lezení? V následující nabídce motivů prosím vyjádři, nakolik je každý z nich pro tebe významný: "1" = velmi významný, "5" = málo významný.

4. Kolik let už lezeš?

5. V kolika letech jsi začal(a) s lezením?

6. Jsi členem některého horolezeckého svazu?

7. Jsi členem některého horolezeckého oddílu?

8. Kterého horolezeckého oddílu jsi členem?

9. Kolik jednodenních výjezdů za lezením podnikneš za rok?

10. Kolik 2-3denních výjezdů za lezením podnikneš za rok?

11. Kolik 4-8denních výjezdů za lezením podnikneš za rok?

12. Kolik více než týdenních výjezdů za lezením podnikneš za rok?

13. Ve kterých měsících v roce nejčastěji jezdíš lézt? (Zaškrtni libovolný počet měsíců, ve kterých jezdíš lézt výrazně častěji než v ostatních částech roku.)

14. Trávíš více času lezením v České republice nebo v zahraničí?

15. V jak velké skupině jezdíš lézt? (Myšleno kolik osob je domluvených předem, že spolu pojedou). Ke každé z variant vyjádři četnost: "1" = velmi často, "5" = nikdy.

16. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt v rámci České republiky? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy

17. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt do zahraničí (v rámci Evropy)? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy

18. Jaký typ ubytování upřednostňuješ? Své preference vyjádři pomocí čísel: "1" = velmi rád(a) využívám, "5" = využívám velmi nerad(a)/nevyužívám.

19. Jaký typ stravování nejraději využíváš, když jedeš lézt?

20. Jakých společenských (organizovaných) akcí s horolezeckou tematikou mimo místo svého obvyklého pobytu se účastníš? (Tzn. mimo obec, kde bydlíš - musíš do místa konání cestovat.)

22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý

24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...

26. Z jakých zdrojů si opatřuješ informace o lezecké oblasti, kterou se chystáš poprvé navštívit?

27. Které internetové stránky s horolezeckou tematikou navštěvuješ? (Uveď libovolný počet v pořadí od nejnavštěvovanějších.)

28. Využil(a) jsi někdy v souvislosti s lezením služeb komerčních horoškol, horských vůdců apod.?

29. Jaké komerční služby to byly?

31. Pokud je potřeba zajistit ubytování (jakýkoli jeho typ) pro lezecký výjezd, který plánuješ, jakým způsobem to nejraději uděláš?

32. Využil(a) jsi někdy služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb, např.: ubytování, stravování, doprava, nákup letenky, pronájem auta, služby horského vůdce, pojištění, nákup informačních materiálů apod.)

33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?

35. Proč jsi nikdy nevyužil(a) služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením?

37. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe VÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)

39. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe NEVÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)

41. Kolik ti je let?

42. Jsi muž nebo žena?

43. Jaké je tvé nejvyšší dosažené vzdělání?

44. Co děláš v současné době?

45. Ve kterém kraji bydlíš nebo nejčastěji pobýváš?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Které z následujících činností se věnuješ?

2. Co tě motivuje k lezení? V následující nabídce motivů prosím vyjádři, nakolik je každý z nich pro tebe významný: "1" = velmi významný, "5" = málo významný.

4. Kolik let už lezeš?

5. V kolika letech jsi začal(a) s lezením?

6. Jsi členem některého horolezeckého svazu?

7. Jsi členem některého horolezeckého oddílu?

8. Kterého horolezeckého oddílu jsi členem?

9. Kolik jednodenních výjezdů za lezením podnikneš za rok?

10. Kolik 2-3denních výjezdů za lezením podnikneš za rok?

11. Kolik 4-8denních výjezdů za lezením podnikneš za rok?

12. Kolik více než týdenních výjezdů za lezením podnikneš za rok?

13. Ve kterých měsících v roce nejčastěji jezdíš lézt? (Zaškrtni libovolný počet měsíců, ve kterých jezdíš lézt výrazně častěji než v ostatních částech roku.)

14. Trávíš více času lezením v České republice nebo v zahraničí?

15. V jak velké skupině jezdíš lézt? (Myšleno kolik osob je domluvených předem, že spolu pojedou). Ke každé z variant vyjádři četnost: "1" = velmi často, "5" = nikdy.

16. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt v rámci České republiky? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy

17. Jaký typ dopravy využíváš, když jedeš lézt do zahraničí (v rámci Evropy)? "1" = využívám velmi často, "5" = nevyužívám nikdy

18. Jaký typ ubytování upřednostňuješ? Své preference vyjádři pomocí čísel: "1" = velmi rád(a) využívám, "5" = využívám velmi nerad(a)/nevyužívám.

19. Jaký typ stravování nejraději využíváš, když jedeš lézt?

20. Jakých společenských (organizovaných) akcí s horolezeckou tematikou mimo místo svého obvyklého pobytu se účastníš? (Tzn. mimo obec, kde bydlíš - musíš do místa konání cestovat.)

22. Co všechno u tebe hraje roli ve chvíli, kdy se rozhoduješ, do které oblasti pojedeš lézt? V následující nabídce aspektů, charakterizujících cílovou lezeckou oblast, vyznač, nakolik je každý z nich pro tebe důležitý: "1" = velmi důležitý, "5" = nedůležitý

24. Za které z následujících položek utrácíš peníze během lezeckých pobytů? Tzn. přímo v lezecké oblasti, ne předem doma! Uvažuj případy, kdy jsou všechny bez problému dostupné a za obvyklé ceny. "1" = vždycky utrácím za..., "5" = nikdy neutrácím za...

26. Z jakých zdrojů si opatřuješ informace o lezecké oblasti, kterou se chystáš poprvé navštívit?

27. Které internetové stránky s horolezeckou tematikou navštěvuješ? (Uveď libovolný počet v pořadí od nejnavštěvovanějších.)

28. Využil(a) jsi někdy v souvislosti s lezením služeb komerčních horoškol, horských vůdců apod.?

29. Jaké komerční služby to byly?

31. Pokud je potřeba zajistit ubytování (jakýkoli jeho typ) pro lezecký výjezd, který plánuješ, jakým způsobem to nejraději uděláš?

32. Využil(a) jsi někdy služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb, např.: ubytování, stravování, doprava, nákup letenky, pronájem auta, služby horského vůdce, pojištění, nákup informačních materiálů apod.)

33. Kterých služeb z následující nabídky jsi využil(a)?

35. Proč jsi nikdy nevyužil(a) služeb cestovní kanceláře nebo cestovní agentury v souvislosti s lezením?

37. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe VÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)

39. Porovnej přímý nákup služeb (tj. přímo od chataře, dopravce atp.) s nákupem zprostředkovaným cestovní kanceláří nebo cestovní agenturou. Jaké jsou podle tebe NEVÝHODY využití cestovní kanceláře nebo agentury při nákupu služeb potřebných pro realizaci lezeckého výjezdu? (Nemusí se jednat pouze o organizované zájezdy, ale také o nákup jednotlivých služeb - viz otázku č. 32)

41. Kolik ti je let?

42. Jsi muž nebo žena?

43. Jaké je tvé nejvyšší dosažené vzdělání?

44. Co děláš v současné době?

45. Ve kterém kraji bydlíš nebo nejčastěji pobýváš?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Wernerová, K.Horolezci a cestovní ruch (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://horolezci-a-cestovni-ruch.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.