Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití moderních technologií v hotelnictví

Využití moderních technologií v hotelnictví

Vnímání popisků zboží v e-shopech
Jak Vás ovlivňují různé popisky zboží v e-shopu? Přesvědčí Vás víc parametry v tabulce, nebo grafický leták?

(cca 3 min., veřejné výsledky začátkem září)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adam Gottel
Šetření:26. 06. 2020 - 27. 07. 2020
Počet respondentů:54
Počet otázek (max/průměr):19 / 13.85
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:47,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:18
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

Chtěl bych Vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku na téma "Využití moderních technologií v hotelnictví", který je součástí mé diplomové práce na VŠE. Otázky jsou zaměřeny na využívání OTAs, channel managerů, PMS, programů na podporu revenue apod. Dotazník je určen pro sales/revenue managery hotelů, případně ředitele či hlavní recepční.

 

Předem děkuji za Váš čas, dotazník zabere max 5minut.

Odpovědi respondentů

1. Které online distribuční kanály využíváte k prodeji Vašich pokojů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Booking.com4888,89 %88,89 %  
přímé rezervace přes web4379,63 %79,63 %  
Expedia.com3259,26 %59,26 %  
Hotels.com2648,15 %48,15 %  
HRS.com2546,3 %46,3 %  
jiné1731,48 %31,48 %  
Amadeus.com1018,52 %18,52 %  
Sabre.com916,67 %16,67 %  
Airbnb.com814,81 %14,81 %  

Graf

2. Zvýhodňujete rezervace přes vlastní webové stránky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, pomocí promo kódů1935,19 %35,19 %  
Ano, skrze benefity (vyšší kategorie pokoje, snídaně zdarma, apod.)1935,19 %35,19 %  
Ne1731,48 %31,48 %  
Ano, nahráváme rovnou nižší ceny na web1324,07 %24,07 %  
Ano, pomocí věrnostních programů916,67 %16,67 %  

Graf

3. Spolupracujete s metasearch vyhledávači (Trivago, Google hotel ads) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2851,85 %51,85 %  
Ne2648,15 %48,15 %  

Graf

4. Skrze jaké metasearch vyhledávače prodáváte své pokoje napřímo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tripadvisor.com2071,43 %37,04 %  
Google hotel ads1864,29 %33,33 %  
Trivago.com1553,57 %27,78 %  
Kayak.com310,71 %5,56 %  
pornhub.com13,57 %1,85 %  
Žádný 13,57 %1,85 %  
žádné, inzerujeme pouze vlastní web - propojení13,57 %1,85 %  

Graf

5. Využíváte Channel managera pro správu dostupnosti a cen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3055,56 %55,56 %  
Ne2444,44 %44,44 %  

Graf

6. Z jakého důvodu nevyužíváte Channel manager?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je to drahé (měsíční platby)833,33 %14,81 %  
Nepotřebujeme to, protože prodáváme pokoje jen na pár kanálech729,17 %12,96 %  
Nechceme nic měnit312,5 %5,56 %  
Nerozumíme těmto technologiím312,5 %5,56 %  
nepotřebujeme14,17 %1,85 %  
Plánuje se zavést14,17 %1,85 %  
drahé, využití iCal kalendáře, 14,17 %1,85 %  

Graf

7. Který Channel manager využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
využívám jiný channel manager1136,67 %20,37 %  
Previo.cz826,67 %14,81 %  
Siteminder.com620 %11,11 %  
Rezgain.com310 %5,56 %  
Mervis.cz26,67 %3,7 %  

Graf

8. Ohodnoťte spokojenost s daným Channel managerem jako ve škole:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21653,33 %29,63 %  
1723,33 %12,96 %  
4413,33 %7,41 %  
526,67 %3,7 %  
313,33 %1,85 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.21
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.14
Směrodatná odchylka:1.07
Medián:2
Modus:2

Graf

9. Využíváte PMS? (PMS je recepční systém využívaný hotely pro správu rezervací, check-in, check-out, atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3972,22 %72,22 %  
Ne1527,78 %27,78 %  

Graf

10. Z jakého důvodu nevyužíváte PMS?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepotřebujeme to, máme jen pár pokojů746,67 %12,96 %  
Nechceme nic měnit533,33 %9,26 %  
Je to drahé (měsíční platby)213,33 %3,7 %  
Nerozumíme těmto technologiím16,67 %1,85 %  

Graf

11. Který PMS využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hores1025,64 %18,52 %  
Protel717,95 %12,96 %  
Previo512,82 %9,26 %  
Cloudbeds410,26 %7,41 %  
Mervis37,69 %5,56 %  
Amadeus25,13 %3,7 %  
Hoteltime25,13 %3,7 %  
Hotel Time12,56 %1,85 %  
Amadeus i Protel12,56 %1,85 %  
Zak12,56 %1,85 %  
LBIS12,56 %1,85 %  
mefisto12,56 %1,85 %  
agnis12,56 %1,85 %  

Graf

12. Ohodnoťte spokojenost s daným PMS jako ve škole:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21641,03 %29,63 %  
1820,51 %14,81 %  
4717,95 %12,96 %  
3512,82 %9,26 %  
537,69 %5,56 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.49
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.37
Směrodatná odchylka:1.17
Medián:2
Modus:2

Graf

13. Využíváte některý program na podporu revenue? (sledování cen konkurence a monitoring tržní poptávky)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Ne, informace vyhledávám sám/samaotázka č. 17, Ne, informace nevyhledávámotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, informace vyhledávám sám/sama2546,3 %46,3 %  
Ano1935,19 %35,19 %  
Ne, informace nevyhledávám1018,52 %18,52 %  

Graf

14. Který program využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
RateInteligence (Booking.com)947,37 %16,67 %  
Využívám jiný program842,11 %14,81 %  
Rev+ (Expedia.com)315,79 %5,56 %  
SiteMinder Insights315,79 %5,56 %  
RateGain210,53 %3,7 %  
Xotels15,26 %1,85 %  
Mervis15,26 %1,85 %  

Graf

15. Jaký vliv měla implementace daného programu na RevPAR (Revenue per available room) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Růst o 1-5 %947,37 %16,67 %  
Růst o 6-10 %526,32 %9,26 %  
Žádný315,79 %5,56 %  
Růst o 11-15 %210,53 %3,7 %  

Graf

16. Ohodnoťte spokojenost s Vaším programem na podporu revenue jako ve škole:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2842,11 %14,81 %  
3421,05 %7,41 %  
1421,05 %7,41 %  
5210,53 %3,7 %  
415,26 %1,85 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.35
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.12
Směrodatná odchylka:1.06
Medián:2
Modus:2

Graf

17. Zařaďte Vaše ubytovací zařízení dle počtu pokojů:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-251324,07 %24,07 %  
26-501120,37 %20,37 %  
50-751018,52 %18,52 %  
76-100611,11 %11,11 %  
více než 200611,11 %11,11 %  
101-15047,41 %7,41 %  
151-20047,41 %7,41 %  

Graf

18. Zařaďte Vaše ubytovací zařízení dle kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hotel ****2546,3 %46,3 %  
Hotel ***1527,78 %27,78 %  
Hotel *****611,11 %11,11 %  
Penzion47,41 %7,41 %  
Hotel **23,7 %3,7 %  
Hostel11,85 %1,85 %  
Apartmánový dům11,85 %1,85 %  

Graf

19. Zařaďte Vaše ubytovací zařízení dle polohy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha1935,19 %35,19 %  
Jihomoravský kraj712,96 %12,96 %  
Liberecký kraj59,26 %9,26 %  
Pardubický kraj47,41 %7,41 %  
Ústecký kraj35,56 %5,56 %  
Královohradecký kraj35,56 %5,56 %  
Plzeňský kraj23,7 %3,7 %  
Středočeský kraj23,7 %3,7 %  
Jihočeský kraj23,7 %3,7 %  
Zlínský kraj23,7 %3,7 %  
Vysočina23,7 %3,7 %  
Olomoucký kraj11,85 %1,85 %  
Moravskoslezský kraj11,85 %1,85 %  
Karlovarský kraj11,85 %1,85 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Gottel, A.Využití moderních technologií v hotelnictví (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://hotel-moderni-technologie.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.