Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hra jako motivace ve výuce

Hra jako motivace ve výuce

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Zemanová
Šetření:17. 02. 2012 - 26. 02. 2012
Počet respondentů:23
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.22
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:24,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jsem studentka oboru Učitelství odborných předmětů a zabývám se motivací ve výuce - konkrétně metodou hry. Dotazník se zabývá šetřením, co studenty středních škol motivuje, aby se lépe soustředili na výuku.

 

Je určen primárně studentům středních škol.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Prosím seřaďte jednotlivé položky podle toho co se nejvíce blíží pravdě (1) k nejméně pravděpodobné možnosti (8). Jednotlivé otázky nemají stejný počet položek, maximum je 8.

1 ... nejpravděpodobnější možnost
8 ... nejméně pravděpodobná možnost
 

Odpovědi respondentů

1. Střední škola:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

8

8

Dr. Karla Polesného, šestileté gymnázium

gymázium (přírodovědné zaměření)

Gymnázium

gymnázium

Gymnázium

gymnázium

gymnázium

gymnázium Botičská

Gymnázium Česká Třebová

Gymnázium Český Těšín

Gymnázium Jiřího z Poděbrad

Obchodní akademie

osmileté gymnázium

SOŠ veterinární HK

Soukromá podnikatelská

SPŠ

SSPŠ

střední hotelová škola

Střední průmyslová škola elektrotechnická

veřejnosprávní činnost

Základní škola

2. Ročník který navštěvujete:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3626,09 %26,09 %  
2417,39 %17,39 %  
4313,04 %13,04 %  
kvinta28,7 %8,7 %  
čtvrtý28,7 %8,7 %  
druhý14,35 %4,35 %  
už jsem vychodila střední školu14,35 %4,35 %  
914,35 %4,35 %  
oktáva14,35 %4,35 %  
třeťák (7/8)14,35 %4,35 %  
ostatní odpovědi 2. ročník magisterského studia 14,35 %4,35 % 

Graf

3. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ženaotázka č. 4, mužotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena1982,61 %82,61 %  
muž417,39 %17,39 %  

Graf

4. Věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18626,09 %26,09 %  
17521,74 %21,74 %  
19313,04 %13,04 %  
1628,7 %8,7 %  
2428,7 %8,7 %  
2128,7 %8,7 %  
šestnáct14,35 %4,35 %  
1514,35 %4,35 %  
2214,35 %4,35 %  

Graf

5. Na výuku se těším když...

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
mě zajímá vyučovaný předmět2.7393.236
mě zajímá dané téma2.6962.386
vyučuje sympatický učitel3.6962.125
učitel používá neobvyklé metody5.3041.69
učitel umí dobře vysvětlovat3.4782.51
se při hodině mohu bavit s kamarády, např. při skupinové práci5.5223.554
místo tradiční výuky ve třídě máme praktickou výuku (např. v laboratoři, ve stáji...)4.5654.507

Graf

6. Při výuce bývám nepozorný když...

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
učitel vykládá příliš dlouho4.5655.115
téma mě nezajímá3.0432.563
učitel mluví monotónně2.6092.412
mám soukromé problémy4.3043.081
příští hodiny mě čeká zkoušení nebo písemka / test4.5653.463
jsem příliš unavený4.7392.628
učitel nedovede látku srozumitelně vysvětlit4.1744.578

Graf

7. Můj zájem vzbudí...

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
když mě učitel zničehonic vyvolá3.3044.56
když učitel ztiší hlas4.8263.622
když učitel zvýší hlas3.7391.845
zadá-li učitel samostatnou práci4.6961.516
když učitel zadá zajímavý úkol4.3483.444
když učitel rozvine diskuzi45.652
když učitel vykládá, co bude v testu / písemce3.0874.688

Graf

8. Jaké aktivizující metody by mě přiměly soustředit se lépe na vyučování?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
diskuze3.3485.183
hra4.0434.042
kdybych měl / a sehrát scénku4.9133.645
kdyby učitel používal názornější pomůcky (modely, skutečné předměty...)33.043
příprava projektu3.7832.431
samostatná práce4.4354.42
skupinová práce4.4782.51

Graf

9. Jaká hra by mě motivovala nejlépe, abych se více zajímal / a o učivo?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
křížovka, hra typu „Riskuj“ apod.4.5655.985
hra spojená s pohybem5.2614.106
hra závisející na náhodě – např. na hodu kostkou apod.5.3043.777
hra využívající více smyslů – čichové, chuťové...4.2173.214
hra spojená s využíváním dovedností – např. skládačka, nutnost něco „smontovat“...4.133.157
hra simulující skutečnou situaci3.2615.236
soutěž – tj. hra kde mám možnost porovnat síly (znalosti) s ostatními spolužáky nebo se soupeřícím družstvem45.217
jakákoliv hra5.2617.497

Graf

10. V které části hodiny by mě hra nejvíce motivovala?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
na úvod – při sdělení tématu3.2612.802
při úvodním opakování na začátku hodiny3.131.679
během výkladu2.6961.603
ke konci hodiny jako závěrečné opakování3.0432.042
jako „domácí úkol“4.8262.839
hra na pokračování – trvající více vyučovacích hodin4.0433.433

Graf

11. Nejvíce motivující je pro mě hra, kde...

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
hraju / soutěžím sám / sama za sebe2.6091.716
hraju ve dvojici2.6521.27
jsem součástí týmu2.9571.52
nehraju, jen fandím soutěžícím3.7392.541
jsem vedoucím týmu3.0432.129

Graf

12. K podání dobrého výkonu ve hře mě motivuje...

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
samotná hra3.1743.709
odměna za vítězství v soutěžní hře ve formě známky2.6093.021
odměna za vítězství v soutěžní hře ve formě materiální – např. bonbón, časopis, čokoládová tyčinka apod.3.7831.561
možnost, předvést své znalosti, schopnosti...3.4352.507
touha nezůstat pozadu za ostatními3.3041.516
touha zavděčit se učiteli4.6962.733

Graf

13. Pokud máte další nápady, co by vás mohlo motivovat k učení, jaká hra by pro vás byla nejvhodnější, prosím uveďte:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Já bych řekla ,že nejdříve by si s námi měl zahrát učitel nějakou hru na důvěru,protože jako třída moc nedůvěřujeme.

Jen žádné hry! Jen tiše sedět a dělat si zápisky...

Nemám žádné nápady

nenapada mě nic

Nesnáším všechny typy her. Je to otravující, nikoho to stejně nebaví a také z těchto hodin nemám žádné zápisky a tudíž se nemám jak učit na písemky. A nejvíce motivující je samotné téma, které se probírá. Nic jiného vaši motivaci příliš neovlivní.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Zemanová, H.Hra jako motivace ve výuce (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://hra-jako-motivace-ve-vyuce.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.