Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hra na klavír

Hra na klavír

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eliška Čeřovská
Šetření:14. 09. 2015 - 28. 09. 2015
Počet respondentů:94
Počet otázek (max/průměr):12 / 8.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

tentokrát mám pro vás připravený dotazník, který se týká hry na klavír. Je určen pro učitele klavírního oboru, rodiče, kteří mají doma dítě, které hraje na klavír a samozřejmě pro hudebníky samotné, kteří se hře na klavír už věnovali či věnují. Chtěla bych zjistit, jaká je úroveň výuky na uměleckých školách a případně znát vaše zkušenosti. 

Děkuji,
Eliška Čeřovská

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6872,34 %72,34 %  
muž2627,66 %27,66 %  

Graf

2. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 304042,55 %42,55 %  
15 - 202627,66 %27,66 %  
31 - 501819,15 %19,15 %  
do 15 let77,45 %7,45 %  
51 - 6522,13 %2,13 %  
66 a víc11,06 %1,06 %  

Graf

3. Hrál/a jste někdy na klavír?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8186,17 %86,17 %  
ne1313,83 %13,83 %  

Graf

4. Hrál někdy někdo z vaší rodiny na klavír?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, ne → konec dotazníku, nevím → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne753,85 %7,45 %  
ano646,15 %6,38 %  

Graf

5. Kde se dotyčný z vaší rodiny učil hrát na klavír?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Umělecká škola571,43 %5,32 %  
Soukromý učitel114,29 %1,06 %  
Sám114,29 %1,06 %  

Graf

6. Jak dlouho jste hrál/a nebo hrajete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 - 5 let2935,37 %30,85 %  
10 - 15 let1619,51 %17,02 %  
6 - 9 let1619,51 %17,02 %  
15 let a více89,76 %8,51 %  
1 - 2 roky78,54 %7,45 %  
měsíc až půl roku33,66 %3,19 %  
půl roku až rok22,44 %2,13 %  
méně než měsíc11,22 %1,06 %  

Graf

7. Kde jste se vy učil/a hrát?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Základní umělecká škola5263,41 %55,32 %  
Sám/sama2530,49 %26,6 %  
Doma2226,83 %23,4 %  
Soukromý učitel2024,39 %21,28 %  
Kamarád/ka56,1 %5,32 %  
Hudební škola Hlavního Města Prahy11,22 %1,06 %  
konzervatoř11,22 %1,06 %  
kroužek kytary11,22 %1,06 %  
LŠU11,22 %1,06 %  
Povinný klavír na Konzervatoři11,22 %1,06 %  

Graf

8. Jak jste byli spokojeni s výukou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný2932,95 %30,85 %  
výborný2629,55 %27,66 %  
dobrý2326,14 %24,47 %  
dostatečný910,23 %9,57 %  
nedostatečný11,14 %1,06 %  

Graf

9. Vadilo vám něco na výuce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 11, nevímotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4247,73 %44,68 %  
ano2629,55 %27,66 %  
nevím2022,73 %21,28 %  

Graf

10. Co vám na výuce vadilo?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

"neprogrestivní" metody zejména starších učitelek (poté, co jsem na 2. stupni výuky v zuš kvůli nemoci své původní učitelky vystřídala několik učitelů, jsem si uvědomila, jak daleko jsem se posunula po pouhých několika hodinách s mladými aktivními učiteli, dříve jsem spíše stagovala)

cvičení

častá docházka do ZUŚ (2* do týdne výuka po půl hodině, jedenkrát nauka 3/4 hodina)

Časté střídání učitelů a jednak konkrétní učitelka, která mi totálně shazovala sebevědomí, i když jsem jí vyhrávala soutěže. Nicméně mi nikdy před koncertem nezapomněla říct, že jsem málo cvičila a bude se za mě stydět.

Moc se zaměřovalo na jednotlivé skladby a ne na zdokonalování - např. v přesnosti, rychlosti a tak.

Moje ucitelka byla sice vyborna muzikantka, ale nebyla uz tak dobry pedagog, nerozumela moc detem... Trochu vic empatie by mi asi usetrilo dost nervu, ale nakonec jsem to vydrzela a v druhem cyklu ZUS uz bylo vse ok.

nebavilo mě to, ne moc zajímavé skladby, pořád nějaké etudy... :-(

nemoderní

nemožnost vybrat si zaměření na populární hudbu

Nudný učitel, špatný přístup k výuce, k ničemu to nesměřovalo.

Nutnost hrat klasickou hudbu, ktera se mi nelibi.

Občas se mi nechtělo cvičit a byl jsem pak nervózní, že to neumím.

osobnost mé učitelky

Osobnost učitele

prostředí

Příliš strohá přísná výuka, měla být lidštější.

přístup učitele

Přístup učitelky, která nechválila, pouze kárala, neměla trpělivost a dokázala být i dost nepříjemná, nezajímala ji zpětná vazba. To vše mi zálibu v hraní zkazilo a konečně mě i úplně odradilo, protože jsem neměla možnost vyučujícího změnit (nemohl mě učit nikdo jiný).

přístup učitelky, nedostatečné vysvětlení not a akordů (neměla jsem hudební nauku)

rychlost výuky

stereotyp

Ucitel

učitelka

ze začátku špatný výběr skladeb, které mě moc nebavili

11. Kde jste sháněl/a noty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od učitele6472,73 %68,09 %  
z internetu2730,68 %28,72 %  
vlastní zdroje (dědictví apod.)2730,68 %28,72 %  
knihkupectvi22,27 %2,13 %  
dědeček učitel hry na klavír11,14 %1,06 %  
zpěvníky zakoupené v knihkupectví11,14 %1,06 %  
hudebniny11,14 %1,06 %  
od starších spolužáků11,14 %1,06 %  
v obchodě?11,14 %1,06 %  
koupila jsem si učebnice 11,14 %1,06 %  
Nikde,11,14 %1,06 %  
knihovna11,14 %1,06 %  
ruzne pujcovane a kopirovane11,14 %1,06 %  
V obchodě. Tenkrát internety nebyly a i dneska se myslím noty prodávají;)11,14 %1,06 %  
antikvariát11,14 %1,06 %  
v hudebninách11,14 %1,06 %  
Ve specializovaných obchodech.11,14 %1,06 %  
v knihkupectví11,14 %1,06 %  
církev11,14 %1,06 %  
v obchodě s hudebninami11,14 %1,06 %  
Hudební oddělení v knihovně 11,14 %1,06 %  
opsala jsem si něco z Youtube z odposlechu11,14 %1,06 %  
z obchodu11,14 %1,06 %  

Graf

12. Jakou podobu měl/má hudební nástroj, na kterém hrajete nebo jste někdo z vaší rodiny hrál?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
piano4248,28 %44,68 %  
elektrické piano s pedály2022,99 %21,28 %  
klavír (křídlo)1921,84 %20,21 %  
pianino (stojící u zdi)1618,39 %17,02 %  
elektrické klávesy22,3 %2,13 %  
keyboard22,3 %2,13 %  
ukulele11,15 %1,06 %  
elektrické piano11,15 %1,06 %  
elektronické piano bez pedálů11,15 %1,06 %  
nyni prenosne digitalni stage klavesy11,15 %1,06 %  
občas také elektrické klávesy11,15 %1,06 %  
V ZUŠce piáno, na vystoupení klavír a doma el. piáno s jedním pedálem11,15 %1,06 %  
Očividně nerozumíte termínům - klavír je buď piano (křídlo) nebo pianino ("krátké" piano).11,15 %1,06 %  
stařičký syntezátor (tranzistorové varhany)11,15 %1,06 %  
klávesy11,15 %1,06 %  
elektronicky keaboard11,15 %1,06 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Hrál/a jste někdy na klavír?

6. Jak dlouho jste hrál/a nebo hrajete?

7. Kde jste se vy učil/a hrát?

8. Jak jste byli spokojeni s výukou?

9. Vadilo vám něco na výuce?

11. Kde jste sháněl/a noty?

12. Jakou podobu měl/má hudební nástroj, na kterém hrajete nebo jste někdo z vaší rodiny hrál?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Hrál/a jste někdy na klavír?

6. Jak dlouho jste hrál/a nebo hrajete?

7. Kde jste se vy učil/a hrát?

8. Jak jste byli spokojeni s výukou?

9. Vadilo vám něco na výuce?

11. Kde jste sháněl/a noty?

12. Jakou podobu měl/má hudební nástroj, na kterém hrajete nebo jste někdo z vaší rodiny hrál?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Čeřovská, E.Hra na klavír (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://hra-na-klavir.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.