Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hra na klavír
Hra na klavír
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Eliška Čeřovská |
---|---|
Šetření: | 14. 09. 2015 - 28. 09. 2015 |
Počet respondentů: | 94 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 8.97 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 81,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:45 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
tentokrát mám pro vás připravený dotazník, který se týká hry na klavír. Je určen pro učitele klavírního oboru, rodiče, kteří mají doma dítě, které hraje na klavír a samozřejmě pro hudebníky samotné, kteří se hře na klavír už věnovali či věnují. Chtěla bych zjistit, jaká je úroveň výuky na uměleckých školách a případně znát vaše zkušenosti.
Děkuji,
Eliška Čeřovská
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 68 | 72,34 % | 72,34 % |
muž | 26 | 27,66 % | 27,66 % |
2. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 - 30 | 40 | 42,55 % | 42,55 % |
15 - 20 | 26 | 27,66 % | 27,66 % |
31 - 50 | 18 | 19,15 % | 19,15 % |
do 15 let | 7 | 7,45 % | 7,45 % |
51 - 65 | 2 | 2,13 % | 2,13 % |
66 a víc | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
3. Hrál/a jste někdy na klavír?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 6, ne → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 81 | 86,17 % | 86,17 % |
ne | 13 | 13,83 % | 13,83 % |
4. Hrál někdy někdo z vaší rodiny na klavír?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → konec dotazníku, nevím → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 7 | 53,85 % | 7,45 % |
ano | 6 | 46,15 % | 6,38 % |
5. Kde se dotyčný z vaší rodiny učil hrát na klavír?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Umělecká škola | 5 | 71,43 % | 5,32 % |
Soukromý učitel | 1 | 14,29 % | 1,06 % |
Sám | 1 | 14,29 % | 1,06 % |
6. Jak dlouho jste hrál/a nebo hrajete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 - 5 let | 29 | 35,37 % | 30,85 % |
10 - 15 let | 16 | 19,51 % | 17,02 % |
6 - 9 let | 16 | 19,51 % | 17,02 % |
15 let a více | 8 | 9,76 % | 8,51 % |
1 - 2 roky | 7 | 8,54 % | 7,45 % |
měsíc až půl roku | 3 | 3,66 % | 3,19 % |
půl roku až rok | 2 | 2,44 % | 2,13 % |
méně než měsíc | 1 | 1,22 % | 1,06 % |
7. Kde jste se vy učil/a hrát?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Základní umělecká škola | 52 | 63,41 % | 55,32 % |
Sám/sama | 25 | 30,49 % | 26,6 % |
Doma | 22 | 26,83 % | 23,4 % |
Soukromý učitel | 20 | 24,39 % | 21,28 % |
Kamarád/ka | 5 | 6,1 % | 5,32 % |
Hudební škola Hlavního Města Prahy | 1 | 1,22 % | 1,06 % |
konzervatoř | 1 | 1,22 % | 1,06 % |
kroužek kytary | 1 | 1,22 % | 1,06 % |
LŠU | 1 | 1,22 % | 1,06 % |
Povinný klavír na Konzervatoři | 1 | 1,22 % | 1,06 % |
8. Jak jste byli spokojeni s výukou?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 29 | 32,95 % | 30,85 % |
výborný | 26 | 29,55 % | 27,66 % |
dobrý | 23 | 26,14 % | 24,47 % |
dostatečný | 9 | 10,23 % | 9,57 % |
nedostatečný | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
9. Vadilo vám něco na výuce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → otázka č. 11, nevím → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 42 | 47,73 % | 44,68 % |
ano | 26 | 29,55 % | 27,66 % |
nevím | 20 | 22,73 % | 21,28 % |
10. Co vám na výuce vadilo?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
.
"neprogrestivní" metody zejména starších učitelek (poté, co jsem na 2. stupni výuky v zuš kvůli nemoci své původní učitelky vystřídala několik učitelů, jsem si uvědomila, jak daleko jsem se posunula po pouhých několika hodinách s mladými aktivními učiteli, dříve jsem spíše stagovala)
cvičení
častá docházka do ZUŚ (2* do týdne výuka po půl hodině, jedenkrát nauka 3/4 hodina)
Časté střídání učitelů a jednak konkrétní učitelka, která mi totálně shazovala sebevědomí, i když jsem jí vyhrávala soutěže. Nicméně mi nikdy před koncertem nezapomněla říct, že jsem málo cvičila a bude se za mě stydět.
Moc se zaměřovalo na jednotlivé skladby a ne na zdokonalování - např. v přesnosti, rychlosti a tak.
Moje ucitelka byla sice vyborna muzikantka, ale nebyla uz tak dobry pedagog, nerozumela moc detem... Trochu vic empatie by mi asi usetrilo dost nervu, ale nakonec jsem to vydrzela a v druhem cyklu ZUS uz bylo vse ok.
nebavilo mě to, ne moc zajímavé skladby, pořád nějaké etudy... :-(
nemoderní
nemožnost vybrat si zaměření na populární hudbu
Nudný učitel, špatný přístup k výuce, k ničemu to nesměřovalo.
Nutnost hrat klasickou hudbu, ktera se mi nelibi.
Občas se mi nechtělo cvičit a byl jsem pak nervózní, že to neumím.
osobnost mé učitelky
Osobnost učitele
prostředí
Příliš strohá přísná výuka, měla být lidštější.
přístup učitele
Přístup učitelky, která nechválila, pouze kárala, neměla trpělivost a dokázala být i dost nepříjemná, nezajímala ji zpětná vazba. To vše mi zálibu v hraní zkazilo a konečně mě i úplně odradilo, protože jsem neměla možnost vyučujícího změnit (nemohl mě učit nikdo jiný).
přístup učitelky, nedostatečné vysvětlení not a akordů (neměla jsem hudební nauku)
rychlost výuky
stereotyp
Ucitel
učitelka
ze začátku špatný výběr skladeb, které mě moc nebavili
11. Kde jste sháněl/a noty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
od učitele | 64 | 72,73 % | 68,09 % |
z internetu | 27 | 30,68 % | 28,72 % |
vlastní zdroje (dědictví apod.) | 27 | 30,68 % | 28,72 % |
knihkupectvi | 2 | 2,27 % | 2,13 % |
dědeček učitel hry na klavír | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
zpěvníky zakoupené v knihkupectví | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
hudebniny | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
od starších spolužáků | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
v obchodě? | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
koupila jsem si učebnice | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
Nikde, | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
knihovna | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
ruzne pujcovane a kopirovane | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
V obchodě. Tenkrát internety nebyly a i dneska se myslím noty prodávají;) | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
antikvariát | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
v hudebninách | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
Ve specializovaných obchodech. | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
v knihkupectví | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
církev | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
v obchodě s hudebninami | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
Hudební oddělení v knihovně | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
opsala jsem si něco z Youtube z odposlechu | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
z obchodu | 1 | 1,14 % | 1,06 % |
12. Jakou podobu měl/má hudební nástroj, na kterém hrajete nebo jste někdo z vaší rodiny hrál?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
piano | 42 | 48,28 % | 44,68 % |
elektrické piano s pedály | 20 | 22,99 % | 21,28 % |
klavír (křídlo) | 19 | 21,84 % | 20,21 % |
pianino (stojící u zdi) | 16 | 18,39 % | 17,02 % |
elektrické klávesy | 2 | 2,3 % | 2,13 % |
keyboard | 2 | 2,3 % | 2,13 % |
ukulele | 1 | 1,15 % | 1,06 % |
elektrické piano | 1 | 1,15 % | 1,06 % |
elektronické piano bez pedálů | 1 | 1,15 % | 1,06 % |
nyni prenosne digitalni stage klavesy | 1 | 1,15 % | 1,06 % |
občas také elektrické klávesy | 1 | 1,15 % | 1,06 % |
V ZUŠce piáno, na vystoupení klavír a doma el. piáno s jedním pedálem | 1 | 1,15 % | 1,06 % |
Očividně nerozumíte termínům - klavír je buď piano (křídlo) nebo pianino ("krátké" piano). | 1 | 1,15 % | 1,06 % |
stařičký syntezátor (tranzistorové varhany) | 1 | 1,15 % | 1,06 % |
klávesy | 1 | 1,15 % | 1,06 % |
elektronicky keaboard | 1 | 1,15 % | 1,06 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.