Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hraní her, problematika

Hraní her, problematika

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ondřej Haviger
Šetření:20. 04. 2014 - 07. 05. 2014
Počet respondentů:201
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.73
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

obracíme se na Vás s žádostí o vyplnění anonymního dotazníku, který je součástí naší seminární práce v předmětu sociologie na střední škole. Dotazník je krátký, nezabere Vám mnoho času.

Děkujeme

Odpovědi respondentů

1. Hrajete hry ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17989,05 %89,05 %  
Ne2210,95 %10,95 %  

Graf

2. Jak často hrajete hry?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denně6234,07 %30,85 %  
Několikrát za měsíc4323,63 %21,39 %  
Několikrát za týden4323,63 %21,39 %  
Jednou, dvakrát za týden3418,68 %16,92 %  

Graf

3. Kolik času strávíte hraním her za den?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 - 2 hodiny11060,44 %54,73 %  
3 - 4 hodiny4223,08 %20,9 %  
5 - 6 hodin2312,64 %11,44 %  
7 - 8 hodin31,65 %1,49 %  
Jedu nonstop ani se nezastavím21,1 %1 %  
Více než 8 hodin21,1 %1 %  

Graf

4. Jaké jsou Vaše nejoblíbenější žánry her?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Akční8546,96 %42,29 %  
RPG8546,96 %42,29 %  
Strategie7340,33 %36,32 %  
Simulátory5731,49 %28,36 %  
Adventury5128,18 %25,37 %  
Závodní3519,34 %17,41 %  
logické73,87 %3,48 %  
MMO42,21 %1,99 %  
MOBA21,1 %1 %  
MMORPG10,55 %0,5 %  
WOT10,55 %0,5 %  
sportovní10,55 %0,5 %  
staré dobré arkády, hlavně plošinovky :-)10,55 %0,5 %  
mahjong10,55 %0,5 %  
deskové10,55 %0,5 %  
Oddechové, logické10,55 %0,5 %  
TCG10,55 %0,5 %  
farma10,55 %0,5 %  
FPS10,55 %0,5 %  
Střílečky10,55 %0,5 %  
MMO-RPG10,55 %0,5 %  
Prakticky cokoliv co "za to stojí" :)10,55 %0,5 %  
online10,55 %0,5 %  
Vlakové simulátory (MSTS/TRS)10,55 %0,5 %  
prší, tudíž hraji hry karetní...10,55 %0,5 %  
Poker10,55 %0,5 %  
Online browser10,55 %0,5 %  

Graf

5. Hrajete více Singleplayer nebo Multiplayer hry?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Singleplayer ( hry jednoho hráče )11462,98 %56,72 %  
Multiplayer ( hry více hráčů )6737,02 %33,33 %  

Graf

6. Jaký máte názor na tyto hry? ( známky jako ve škole 1 - nejlepší, 5 - nejhorší )

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Call of Duty2.8021.81
Battlefield2.8191.657
World of Warcraft3.1162.091
League of Legends3.3921.829
Dota 23.4591.637

Graf

7. Stahujete hry a nebo si je raději kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sem tam něco stáhnu7843,33 %38,81 %  
Rozhodně stahuji6737,22 %33,33 %  
Výhradně kupuji3519,44 %17,41 %  

Graf

8. Používáte službu STEAM?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8044,44 %39,8 %  
Ano6435,56 %31,84 %  
Někdy3620 %17,91 %  

Graf

9. Myslíte si, že by mladší generace neměly hrát hry? Proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemyslím33,23 %1,49 %  
Ne22,15 %1 %  
Nemyslím. 22,15 %1 %  
Moc násilí, není třeba poukazovat na drsný svět pomocí her. 11,08 %0,5 %  
myslím si, že by mladší generace neměla mít jako koníček pouze hry, ale jinak nejmem proti11,08 %0,5 %  
hrát můžou, ale s rozumem11,08 %0,5 %  
blbnou z toho, spíš by se měli vzdělávat11,08 %0,5 %  
Myslím, že by měly - rozvíjí to prakticky všechny schopnosti, záleží jen, co za hry se vybere.11,08 %0,5 %  
Myslím si, že by neměli hrát, protože se potom cítí jako všemocní a vytahují se všude a vybíjejí si zlost na nevinných lidech.11,08 %0,5 %  
protože já v jejich letech taky nehrál :D 11,08 %0,5 %  
ostatní odpovědi Nemyslím, protože pro-gaming se začne postupem času brát jako sport, bude se hrát na olympiádách atd.
měly, ale omezeně
Nemyslím. Hry mají přínos pro učení se jazyků.
Měly hry jsou fajn.
Ne, není na tom nic špatného.
Nevím, jestli měly, ale mohly by, jelikož to je dobrá zábava.
měly by
Jen ať hrají, ale ideálně hry, které rozvíjejí funkce mozku a ne jen zabíječe času tzv. "střílečky"
záleží jaké, někdy mohou být prospěšné, ale především by měla mít dostatek pohybu a pokud jde o hry, lepší jsou ty kolektivní :)
neměly by je hrát tolik. Přicházejí o docela dost ze života.
no, bojové hry škodí psychice (a to až trvale) a obecně přílišné hraní mění některé věci psychiky k horšímu (a nejen psychiky)
Ano, protože jsou lepší věci pro jejich správný vývoj, a na hraní her budou mít dost času na vysoké škole
Hry hrát můžou, ale neměli by u nich trávit většinu volného času.
hrát s vědomím ztráty času a někdy i osobnost
naopka by měly, rozvíjí to myšlení
Měly by je hrát, například hry naučí angličtinu mnohem lépe a rychleji než učitel ve škole
neměly
Aby nebylo tolik závisláků :)
ne, může to rozvíjet
není důvod, proč by neměli mladí (nebo staří) lidé hrát hry, je to naopak prospěšné, když je to baví (pokud se ovšem normálně věnují i ostatním věcem)
Myslím si, že nevadí když budou hrát hry, ale nesmí se to přehánět (aby měly čas i na školu, chodit ven atd.).
proc ne? nevidim v tom zadny problem at si hrajou, kdyz chteji, nauci se jazyk a nebo napr jako ja dostanou misto ve firme na zaklade znalosti DB a serveru diky GMkovani ve hre world of warcraft :-D
ne. proč by neměly?
Měly by hrát hry, ať více rozvíjí kognitivní činnosti mozku.
nemyslím si to
Nemyslím si to.
SILNĚ NEGATIVNĚ FORMUJÍ CHARAKTER
nemyslim, naopak
Ne že neměly, ale určitě ne tolik.
Měli by hrát hry určené jejich věku a přesně od toho je věkové omezení mnoha her. Nedodržování především u méně bystrých dětí může vézt ke špatným následkům, ale těm chytřejším pomáhají v rozvoji jazyka, komunikace, někdy i logického uvažování.
Muze je to negativne ovlivnit apod
nemeli
Protože to je mrhání časem.
Někteří jedinci (nejen mladší generace) se mohou "inspirovat" k spáchání trestného činu.
Má to vliv na jejich vývoj osobnosti
Jsem proti zákazu hraní her
Můžou hrát hry, ale nesmí to přehánět.
Ano, v rozumné míře proč ne
Hry se stávají velice rychle návykovými a děti mnohdy neví, jak s tím skončit.
protože nedokážou využívat jinak volný čas
Klidne at hraji, ja se diky nim naucila anglicky
A co kdyby rovnou nepoužívali elektřinu?
Spíš si myslím, že by děti neměli začínat s hraním sotva co se naučí číst. Nemám nic proti hraní PC v dětství, ale rodiče by měli kontrolovat množství času stráveného u PC.
meli by hrat poucne a nenasilne hry
Nemysím.
Nemyslím si to, hry mohou ve většině případech rozvíjet fantazii, myslet kooperativně. Není to jen zabijácká zábava mladých.
NE, v urcite rozumne mire to neskodi
Nemyslím si, že je to problém. Podlě mě je v eSportu budoucnost...
Nemyslím si, že by neměly, rozhodně by ale měly omezit čas strávený nad hrami.
Rozhodně si myslím, že by hrát hry měla. Hry rozvíjí představivost, tvořivost. Pokud to budou hry uzpůsobené na správný věk a schopnosti dítěte, tak jednoznačně nao
Protože většina z nich jsou od narození magoři, a pak jsou plná média toho, jak hra ovlivňuje chování dětí.
Ne, že by vůbec neměla hrát hry, ale momezit to, nědělají nic jiného než, že sedí u počítače
měli by to časově omezit
Děti by měly hrát hry, které rozvíjí představivost, taktiku...
nevím, je to na nich, ale asi spíše ano
Myslím že by měly, ale hry vhodné pro mladší děti (nemyslím tím vysloveně vzdělávací nebo naučné, ale prostě přiměřené věku - třeba Sims, závodní a budovatelské hry, plošinovky atd, zkrátka obecně nenásilné hry :) Hry obsahující násilí až jako starší.
Počítačové hry nejsou pro děti, měly by chodit ven
škoda času
Když nehrají od večera do rána, tak proč ne
měly, aby se naučily konečně anglicky
Ať klidně hrají.
Ne, to si rozhodně nemyslím.
měli by víc běhat po venku
určité vyúkové hry ano
Násilí, atd. mě se to tady nechce vypisovat.
Určitě není hraní jen negativním prvkem v dětské hře. Rozvíjí reflexy - reakce, logické myšlení, prostorovou představivost.
Záleží na tom jaké hry
Ne, nemyslím.
omezený kontakt s lidmi, malá slovní zásoba, nadváha,
Měly by je určitě hrát méně, protože někteří jsou hrami pohlceni natolik, že nevnímají okolní svět
protože se neučí do školy
Jsou malý.
Hrát pouze omezenou dobu (max. 1 hodinu denně). Kvůli hrám pak děti a dospívající nevěnují volný čas sportu a jiné zábavě (čtení apod.)
Omezene at klidne hraji.
měli by se věnovat skutečnému životu
protože nic jiného nedělají, neznají sport, přírodu, kulturu
hrozí návyk na herní konzole a sklon k agresi namísto návyku na skutečnou práci a povinnosti
Neužitečné zabíjení času, nejen pro mladé
Myslím, že by měly hrát hry.
7984,95 %39,3 % 

Graf

10. Co si myslíte o násilí v PC hrách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V pohodě, nevadí mi to.14873,63 %73,63 %  
Rozhodně je to špatně. Ve hrách nemá násilí co pohledávat.5326,37 %26,37 %  

Graf

11. Máte dojem, že některé z těchto vlivů mají vliv při hraní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zlepšení v cizím jazyce16582,09 %82,09 %  
zlepšení reflexů12260,7 %60,7 %  
zlepšení pozornosti10853,73 %53,73 %  
bolest hlavy9949,25 %49,25 %  
trénování paměti9748,26 %48,26 %  
zhoršení zraku8240,8 %40,8 %  
ovlivňuje mé chování4823,88 %23,88 %  
ne, ani jeden62,99 %2,99 %  

Graf

12. Jste :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž10351,24 %51,24 %  
Žena9848,76 %48,76 %  

Graf

13. Váš věk :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 25 let8843,78 %43,78 %  
méně než 18 let6733,33 %33,33 %  
26 a více let4622,89 %22,89 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Hrajete více Singleplayer nebo Multiplayer hry?

  • odpověď Singleplayer ( hry jednoho hráče ):
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát za měsíc na otázku 2. Jak často hrajete hry?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Hrajete hry ?

2. Jak často hrajete hry?

3. Kolik času strávíte hraním her za den?

4. Jaké jsou Vaše nejoblíbenější žánry her?

5. Hrajete více Singleplayer nebo Multiplayer hry?

6. Jaký máte názor na tyto hry? ( známky jako ve škole 1 - nejlepší, 5 - nejhorší )

7. Stahujete hry a nebo si je raději kupujete?

8. Používáte službu STEAM?

10. Co si myslíte o násilí v PC hrách?

11. Máte dojem, že některé z těchto vlivů mají vliv při hraní?

12. Jste :

13. Váš věk :

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Hrajete hry ?

2. Jak často hrajete hry?

3. Kolik času strávíte hraním her za den?

4. Jaké jsou Vaše nejoblíbenější žánry her?

5. Hrajete více Singleplayer nebo Multiplayer hry?

6. Jaký máte názor na tyto hry? ( známky jako ve škole 1 - nejlepší, 5 - nejhorší )

7. Stahujete hry a nebo si je raději kupujete?

8. Používáte službu STEAM?

10. Co si myslíte o násilí v PC hrách?

11. Máte dojem, že některé z těchto vlivů mají vliv při hraní?

12. Jste :

13. Váš věk :

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Haviger, O.Hraní her, problematika (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://hrani-her-problematika.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.