Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hry v hodinách angličtiny
Hry v hodinách angličtiny
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Renata Slowiková |
---|---|
Šetření: | 02. 03. 2011 - 11. 03. 2011 |
Počet respondentů: | 20 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 14 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 33,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.09:40 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, tento dotazník je určen pro učitelé anglického jazyka na ZŠ.
Výsledky průzkumu budou součástí mé diplomové práce pojednávající právě o využití her v hodinách angličtiny.
Děkuji za váš čas.
Renata
Odpovědi respondentů
1. Používáte hry v hodinách angličtiny?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 18 | 90 % | 90 % |
ne | 2 | 10 % | 10 % |
2. Jak často používáte hry v hodinách
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednou týdně | 10 | 50 % | 50 % |
každou hodinu | 6 | 30 % | 30 % |
zřídka | 2 | 10 % | 10 % |
jednou měsíčně | 1 | 5 % | 5 % |
nikdy | 1 | 5 % | 5 % |
3. Ve které části hodiny je používáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na konci | 14 | 70 % | 70 % |
na začátku | 11 | 55 % | 55 % |
v hlavní části | 6 | 30 % | 30 % |
4. Ve kterých třídách učíte a jak často v jednotlivých třídách používáte hry?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
V páté třídě
1. - 5. ročník, 7. ročník, používám většinou každý týden, ovšem ne v každé vyučovací hodině
1. - 9. trida, u vsech relativne casto, pokud ne kazdou hodinu, tak alespon kazdou druhou.
1. ročník - každou hodinu, 5.,6.,7, ročník - jednou týdně, 8. a 9. ročník - méně často (ale častěji než jednou za měsíc)
1. stupeň četnost viz otázka č. 2
1.-4. ročník na gymnáziu, v každé tříde zhruba 1x týdně.
3. - 9. častěji na národní škole, asi jednou týdně
3. - 9.třídy Na prvním stupni častěji .
4. - 8. ročník, asi jednou týdně
5 a 6 stupen, snazim se hry pouzivat kazdou hodinu
5. ročník - 1 x týdně 6. ročník - příležitostně 9. ročník - 1 x za měsíc
7, 8 - určitě každý týden
7., 8. a 9.ročník, v každém ročníku mám tři hodiny týdně a použití hry záleží ne tématu i atmosféře, takže někdy se hodí použít nějakou hru častěji, někdy vůbec. Bývá to pro žáky často i motivační záležitost.
Druhá třída - zcela jistě denně, jen se střídají předměty.
na prvním stupni používam hry skoro v každé hodině (1 a 2 trida), od 3 tridy jsou hry velkou součástí hodiny,ale je tam i více práce s učebnicí. pro druhy stupen ZŠ převažuje práce s učebníci,ale i tady se dají během týdne hry zařadit
Na prvním stupni, pokud mi zbyde pár minut...
nikdy
od 3. -9. roč. je to různé
první stupeň
Učím od 4.-9. třidu. Častěji používám hry na prvním stupni (4.-5.třída) a v 6. třídě, téměř každou vyučovací hodinu. Na 2. stupni taky, ale ne tak často. Je to alespoň v jedné vyučovací hodině za týden (mám3hodiny Aj týdnně). Často používám hry v konverzaci z Aj. Každou hodinu.
5. Z jakého důvodu používáte hry?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pro zpestření výuky | 11 | 55 % | 55 % |
pro výuku zajímavější formou | 6 | 30 % | 30 % |
pro pestrost výuky ale také pro opakování | 1 | 5 % | 5 % |
pouze pro zábavu a relax | 1 | 5 % | 5 % |
nepoužívám | 1 | 5 % | 5 % |
6. Vyjmenujte některé hry, které používáte
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Bingo Miming game Yes/no TPR games, acting games Pelmanism, Domino game Piškvorky Místo si vymění ... Oběšenec - hangman/shark
Bingo Kim´s game Simon says word steps oběšenec
Bingo, Oběšenec, Pexeso, Tichá pošta, Feelie Bag
bingo, tichá pošta
Bingo, tichá pošta, kdo jsem, co to je , oběšenec,
bingo, tichá pošta, slovní fotbal, oběšenec, stavba schodů ( slovíčka), paměťové hry, Kuba řekl, piškvorky, kdo jsem
cards games, mime board games
dávám přednost hrám k opakování slovíček - neznám jejich názvy
Find the color, stations, Simon said, Chinesee whispers, guessing, grammar mazes, noughts and crosses (for vocabulary as well as for grammar), etc
Flash cards k opakování slovíček, rozdělím třídu do dvou týmů, hádají proti sobě; kufr, king, pexeso, oběšenec...hry na smart board
guess who, stupido, hang-man, scrabble, slovni fotbal
Hran na kočičku a na myš.
Chinese whispers, various races, change places if..., stations, guessing games Simon says Bingo Spelling Shark ABC stop
Manipulace s obrázkovými kartami na tabuli - pro lepší zapamatování nových slovíček a cvičení paměti. Má velký úspěch u dětí. Bingo. Vystřižené karty na lavici - ukládání v řadě podle diktátu (první kolo zahřívací, druhé medium a třetí turbo). Šibenice. Bingo. Běžné pokyny v angličtině používáme i v jiných hodinách.
molekuly, sochy, ruzne variace na tichou postu, ruzne varianty kimovky (memory training), ruzne varianty obesence, ruzne role playing games, abc race, honka se zachranou (na slovicka), simon says a variace, + dalsi nize uvedene hry (otazka 8), vlastni vymyslene hry (podle potreby - tematu, cile...), aj.
Move on, kufr...
nic
slovní fotbal, zmrzlík, přihořívá hoří
Stones, Alphabet game, Round dialogue, Kill the text, Cathegories, Iceman, Scrabble, Building up a story, Life circle, Worldwide quiz, Wordrace, Hangman, Topic game, Pass the parcel
Three bottles, Bingo, Hangman,Word snake,I have in my bag..., At the ZOO...
7. Vyberte pro Vás 3 nejdůležitější hry a stručně je popište
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
(vybiram tri, ktere pouzivam rada a casto, a nejsou uplne bezne. tezko rict, ktere jsou nejdulezitejsi, vsechny hry, ktere zaradim do vyucovani, maji svuj vyznam....) abc race (na tabuli napsat pro kazdy tym jednou pod sebe celou abecedu, tymy se seradi v ulicce, kdo je zrovna na rade jde k tabuli a doplni slova k pismenku ktere je prave na rade a pak jde na konec sve rady -- kdyz nevi, jde taky na konec a zkusi to dalsi na rade. idealni urcit tema - adjectives, verbs, vocab fields... first team to reach z stops the game, then count points. to finish first doesn't necessarily mean to win ;)) be polite! (TPR-based, sth like simon says, just instead of "simon says" the magic word is "please". the pupils follow teacher's orders -- unless the teacher expresses them without "please", then they shouldn't follow. you can vary speed, orders, even who the "dictator" is) mixed salad (needs space. alternative to "skatule, hejbejte se". pupils get a name each - e.g. when you want to train months/fruits/numbers, each of them gets a month/fruit/number etc.... then they sit in a loose circle where each but one of them has a chair/a pillow/a clearly marked place. the last one without a place of his own stands in the middle and needs to call two of the sitting pupils using their new names, e.g. "january, february" and those two need to swap places -- the middle pupils wants to takes one of their places too, though. the first one to reach the place sit, the last one has to stay in the middle and call again... you can call more than two words to make it harder/more fun.)
Bingo Hry s katičkama- přiřazování, popis , pexeso cowboy- děti v kruhu a procvičují slov. zásobu
Bingo Kim´s game oběšenec Všichni je velmi dobře znají, nebudu tedy popisovat.
bingo
Bingo - hra k procvičení slovní zásoby i gramatického učiva. Většinou 9 polí, ve kterém je obrázek / slovo / část věty. Učitel říká slovíčka, děti si je odškrtávají. Miming games - děti předvádějí činnosti dle své volby nebo napsané na kartičkách Pexeso, domino - k procvičení jakékoli slovní zásoby nebo gramatiky.
bingo, hangman,clapping game
Bingo, Kdo jsem, Oběšenec
Grammar maze : pomocí gramaticky správně odpovězených vět, se žáci dostanou z bludiště, TPR games pro menší děti, Jumbled letters: T vybere slovo jehož písmena přehází a děti v časovém limitu vytváří a hledají z písmen slova včetně toho,které má přeházené písmena
guess who: jeden clovek si sedne zady k tabuli, ucitel na tabuli napise slovo/osobnost, clovek pred tabuli musi otazky zjistit kdo/co je, hangman: ucitel si vymysli slovo a zaci hadaji slovo (sibenice) s tim, ze zak musi rict podstatne slovo kterym pismenko zacina (napr A for apple) slovni fotbal: zak navazuje podstatnym jmenem na predesle podstatne jmeno
Je to na moc dlouho :-( Ale kufr určitě znáte :-)
Kufr-pro starší...napíšu anglické slovo na tabuli, ostatní popisují, dva sedí zády a hádají King-v podstatě obdoba zmrzlíka...rozdělím děti do dvojic, kdo neví slovíčko, posadí se a kdo zbyde poslední, je king Flash cards-rozdělím děti do dvou skupin, ukážu kartu s obrázkem, kdo řekne první slovíčko, dostane bod pro tým, každý žák může po sobě hádat správně maximálně 3x, pak se vystřídá.
napsat co nejvíce slovíček na písmeno, které zadám n. vyjde v abecedě podst. jm., příd. jm., sloveso - stejný princip jako město - jméno - zvíře -věc srabble
nic
opakování slovní zásoby - alphabet race - děti v týmech vymýšlí slova na každé písmeno v abecedě (může být omezeno pouze např.na podst. jména) Simon says - obzvláště pro nejmenší (TPR) Change places if - hra se dá adaptovat pro různé účely (opakování slovní zásoby, gramatických okruhů atd.)
paměťové hry
Pantomima - děti hádají představované zvíře, činnost, část těla .... v závislosti na nové slovní zásobě. Hry s kartami - na tabuli nebo každý v lavici (popis v bodu č.6) Anglické písně - hledáme v písni slova, která známe. V momentě kdy zazní, děti zvedají příslušnou věc, obrázek, hračku ...
Pexeso - žáci vyhledávají dvojice kartiček se stejným obrázkem nebo ke kartičce s obrázkem hledají příslušné slovo Kdo jsem? - jeden žák si tajně vybere očima jeden z obrázků a ostatní spolužáci mu kladou otázky, aby zjistili, který z obrázků to je... Oběšenec - hra vhodná pro procvičování spellingu - na tabuli naznačíme počet písmen ve slově, které mají žáci uhodnout, žáky rozdělíme do dvou skupin, žáci střídavě hláskují písmena, která si myslí, že tajemné slovo obsahuje
schody- píše se na tabuli, další schod je slovo na poslední písmeno předcházejícího slova oběšenec- výborná aktivita na konec hodiny i k procvičení angl. abecedy piškvorky- dvě družsta tvoří věty na slova skrývající se pod čísly
Stones - týmová hra, na tabuli se nakreslí sada 6 kamenů, velkých pro napsání jednoho slova. K tabuli jde vždy jeden zástupce z každého týmu,učitel buď nějaké slovo opíše, nebo řekne český výraz a zástupci z týmu ho musí co nejrychleji napsat do kamenu.Kdo je první a má napsáno správně, nechá slovo napsané v kameni a ostatní soutěžící si slovo smažou. V vyhrává skupina, která rychleji doplní svých 6 kamenů. Scrabble - tabulová varianta na deskovou hru, slova se vepisují ve 4 směrech. Může být i týmová soutěž, pokud každý tým vepisuje jinou barvou a za každé nově připsané písmeno má tým bod. Cathegories - noun - verb - adjective - varianta českého "Město - jméno - zvíře - věc"
8. Které z níže uvedených her znáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Tichá pošta | 19 | 95 % | 95 % |
Oběšenec | 19 | 95 % | 95 % |
Kdo jsem? | 17 | 85 % | 85 % |
Bingo | 17 | 85 % | 85 % |
Clapping Game | 9 | 45 % | 45 % |
Tři židle | 4 | 20 % | 20 % |
Kdo to udělal? | 4 | 20 % | 20 % |
9. Které z níže uvedených her používáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Oběšenec | 17 | 85 % | 85 % |
Tichá pošta | 16 | 80 % | 80 % |
Bingo | 16 | 80 % | 80 % |
Kdo jsem? | 12 | 60 % | 60 % |
Clapping Game | 7 | 35 % | 35 % |
Kdo to udělal? | 3 | 15 % | 15 % |
Tři židle | 2 | 10 % | 10 % |
mixed salad | 1 | 5 % | 5 % |
activity | 1 | 5 % | 5 % |
nic | 1 | 5 % | 5 % |
10. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 17 | 85 % | 85 % |
muž | 3 | 15 % | 15 % |
11. Město, ve kterém učíte
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Karviná | 6 | 30 % | 30 % |
Zlín | 4 | 20 % | 20 % |
Havířov | 2 | 10 % | 10 % |
Praha | 2 | 10 % | 10 % |
Ostrava | 1 | 5 % | 5 % |
zlin/graz | 1 | 5 % | 5 % |
Jablunkov | 1 | 5 % | 5 % |
Český Těšín | 1 | 5 % | 5 % |
orlová | 1 | 5 % | 5 % |
Liberec | 1 | 5 % | 5 % |
12. Jak dlouho učíte (počet let praxe)
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15 | 3 | 15 % | 15 % |
26 | 2 | 10 % | 10 % |
16 | 2 | 10 % | 10 % |
12 | 2 | 10 % | 10 % |
4 | 2 | 10 % | 10 % |
11 | 2 | 10 % | 10 % |
20 | 2 | 10 % | 10 % |
32 | 1 | 5 % | 5 % |
3 | 1 | 5 % | 5 % |
10 | 1 | 5 % | 5 % |
1 | 1 | 5 % | 5 % |
8 | 1 | 5 % | 5 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 13.56 |
Minimum: | 3 |
Maximum: | 26 |
Variační rozpětí: | 23 |
Rozptyl: | 45.08 |
Směrodatná odchylka: | 6.71 |
Medián: | 13.5 |
Modus: | 15 |
13. Aprobace
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
aj | 4 | 20 % | 20 % |
anglický jazyk | 3 | 15 % | 15 % |
občanská výchova- anglický jazyk | 1 | 5 % | 5 % |
aj- neaprobovaná | 1 | 5 % | 5 % |
ruský jazyk / anglický jazyk - zeměpis | 1 | 5 % | 5 % |
ruský jazyk,anglický jazyk | 1 | 5 % | 5 % |
Ov-D | 1 | 5 % | 5 % |
český jazyk - křesťanská výchova | 1 | 5 % | 5 % |
toefl | 1 | 5 % | 5 % |
PJ RI, AJ | 1 | 5 % | 5 % |
1.stupeň + AJ | 1 | 5 % | 5 % |
Aj- Rj-Sj | 1 | 5 % | 5 % |
První stupeň | 1 | 5 % | 5 % |
angličtina zeměpis | 1 | 5 % | 5 % |
žádná | 1 | 5 % | 5 % |
14. Počet žáků ve třídě
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 | 5 | 25 % | 25 % |
15 | 4 | 20 % | 20 % |
12 | 2 | 10 % | 10 % |
14 | 2 | 10 % | 10 % |
17 | 2 | 10 % | 10 % |
13 | 1 | 5 % | 5 % |
16 | 1 | 5 % | 5 % |
21 | 1 | 5 % | 5 % |
10 | 1 | 5 % | 5 % |
24 | 1 | 5 % | 5 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 16.44 |
Minimum: | 12 |
Maximum: | 21 |
Variační rozpětí: | 9 |
Rozptyl: | 9.2 |
Směrodatná odchylka: | 3.03 |
Medián: | 15.5 |
Modus: | 20 |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.