Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hry v hodinách angličtiny

Hry v hodinách angličtiny

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Renata Slowiková
Šetření:02. 03. 2011 - 11. 03. 2011
Počet respondentů:20
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:33,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, tento dotazník je určen pro učitelé anglického jazyka na ZŠ.

Výsledky průzkumu budou součástí mé diplomové práce pojednávající právě o využití her v hodinách angličtiny.

Děkuji za váš čas.

Renata

Odpovědi respondentů

1. Používáte hry v hodinách angličtiny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1890 %90 %  
ne210 %10 %  

Graf

2. Jak často používáte hry v hodinách

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou týdně1050 %50 %  
každou hodinu630 %30 %  
zřídka210 %10 %  
jednou měsíčně15 %5 %  
nikdy15 %5 %  

Graf

3. Ve které části hodiny je používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na konci1470 %70 %  
na začátku1155 %55 %  
v hlavní části630 %30 %  

Graf

4. Ve kterých třídách učíte a jak často v jednotlivých třídách používáte hry?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

V páté třídě

1. - 5. ročník, 7. ročník, používám většinou každý týden, ovšem ne v každé vyučovací hodině

1. - 9. trida, u vsech relativne casto, pokud ne kazdou hodinu, tak alespon kazdou druhou.

1. ročník - každou hodinu, 5.,6.,7, ročník - jednou týdně, 8. a 9. ročník - méně často (ale častěji než jednou za měsíc)

1. stupeň četnost viz otázka č. 2

1.-4. ročník na gymnáziu, v každé tříde zhruba 1x týdně.

3. - 9. častěji na národní škole, asi jednou týdně

3. - 9.třídy Na prvním stupni častěji .

4. - 8. ročník, asi jednou týdně

5 a 6 stupen, snazim se hry pouzivat kazdou hodinu

5. ročník - 1 x týdně 6. ročník - příležitostně 9. ročník - 1 x za měsíc

7, 8 - určitě každý týden

7., 8. a 9.ročník, v každém ročníku mám tři hodiny týdně a použití hry záleží ne tématu i atmosféře, takže někdy se hodí použít nějakou hru častěji, někdy vůbec. Bývá to pro žáky často i motivační záležitost.

Druhá třída - zcela jistě denně, jen se střídají předměty.

na prvním stupni používam hry skoro v každé hodině (1 a 2 trida), od 3 tridy jsou hry velkou součástí hodiny,ale je tam i více práce s učebnicí. pro druhy stupen ZŠ převažuje práce s učebníci,ale i tady se dají během týdne hry zařadit

Na prvním stupni, pokud mi zbyde pár minut...

nikdy

od 3. -9. roč. je to různé

první stupeň

Učím od 4.-9. třidu. Častěji používám hry na prvním stupni (4.-5.třída) a v 6. třídě, téměř každou vyučovací hodinu. Na 2. stupni taky, ale ne tak často. Je to alespoň v jedné vyučovací hodině za týden (mám3hodiny Aj týdnně). Často používám hry v konverzaci z Aj. Každou hodinu.

5. Z jakého důvodu používáte hry?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pro zpestření výuky1155 %55 %  
pro výuku zajímavější formou630 %30 %  
pro pestrost výuky ale také pro opakování15 %5 %  
pouze pro zábavu a relax15 %5 %  
nepoužívám15 %5 %  

Graf

6. Vyjmenujte některé hry, které používáte

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Bingo Miming game Yes/no TPR games, acting games Pelmanism, Domino game Piškvorky Místo si vymění ... Oběšenec - hangman/shark

Bingo Kim´s game Simon says word steps oběšenec

Bingo, Oběšenec, Pexeso, Tichá pošta, Feelie Bag

bingo, tichá pošta

Bingo, tichá pošta, kdo jsem, co to je , oběšenec,

bingo, tichá pošta, slovní fotbal, oběšenec, stavba schodů ( slovíčka), paměťové hry, Kuba řekl, piškvorky, kdo jsem

cards games, mime board games

dávám přednost hrám k opakování slovíček - neznám jejich názvy

Find the color, stations, Simon said, Chinesee whispers, guessing, grammar mazes, noughts and crosses (for vocabulary as well as for grammar), etc

Flash cards k opakování slovíček, rozdělím třídu do dvou týmů, hádají proti sobě; kufr, king, pexeso, oběšenec...hry na smart board

guess who, stupido, hang-man, scrabble, slovni fotbal

Hran na kočičku a na myš.

Chinese whispers, various races, change places if..., stations, guessing games Simon says Bingo Spelling Shark ABC stop

Manipulace s obrázkovými kartami na tabuli - pro lepší zapamatování nových slovíček a cvičení paměti. Má velký úspěch u dětí. Bingo. Vystřižené karty na lavici - ukládání v řadě podle diktátu (první kolo zahřívací, druhé medium a třetí turbo). Šibenice. Bingo. Běžné pokyny v angličtině používáme i v jiných hodinách.

molekuly, sochy, ruzne variace na tichou postu, ruzne varianty kimovky (memory training), ruzne varianty obesence, ruzne role playing games, abc race, honka se zachranou (na slovicka), simon says a variace, + dalsi nize uvedene hry (otazka 8), vlastni vymyslene hry (podle potreby - tematu, cile...), aj.

Move on, kufr...

nic

slovní fotbal, zmrzlík, přihořívá hoří

Stones, Alphabet game, Round dialogue, Kill the text, Cathegories, Iceman, Scrabble, Building up a story, Life circle, Worldwide quiz, Wordrace, Hangman, Topic game, Pass the parcel

Three bottles, Bingo, Hangman,Word snake,I have in my bag..., At the ZOO...

7. Vyberte pro Vás 3 nejdůležitější hry a stručně je popište

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

(vybiram tri, ktere pouzivam rada a casto, a nejsou uplne bezne. tezko rict, ktere jsou nejdulezitejsi, vsechny hry, ktere zaradim do vyucovani, maji svuj vyznam....) abc race (na tabuli napsat pro kazdy tym jednou pod sebe celou abecedu, tymy se seradi v ulicce, kdo je zrovna na rade jde k tabuli a doplni slova k pismenku ktere je prave na rade a pak jde na konec sve rady -- kdyz nevi, jde taky na konec a zkusi to dalsi na rade. idealni urcit tema - adjectives, verbs, vocab fields... first team to reach z stops the game, then count points. to finish first doesn't necessarily mean to win ;)) be polite! (TPR-based, sth like simon says, just instead of "simon says" the magic word is "please". the pupils follow teacher's orders -- unless the teacher expresses them without "please", then they shouldn't follow. you can vary speed, orders, even who the "dictator" is) mixed salad (needs space. alternative to "skatule, hejbejte se". pupils get a name each - e.g. when you want to train months/fruits/numbers, each of them gets a month/fruit/number etc.... then they sit in a loose circle where each but one of them has a chair/a pillow/a clearly marked place. the last one without a place of his own stands in the middle and needs to call two of the sitting pupils using their new names, e.g. "january, february" and those two need to swap places -- the middle pupils wants to takes one of their places too, though. the first one to reach the place sit, the last one has to stay in the middle and call again... you can call more than two words to make it harder/more fun.)

Bingo Hry s katičkama- přiřazování, popis , pexeso cowboy- děti v kruhu a procvičují slov. zásobu

Bingo Kim´s game oběšenec Všichni je velmi dobře znají, nebudu tedy popisovat.

bingo

Bingo - hra k procvičení slovní zásoby i gramatického učiva. Většinou 9 polí, ve kterém je obrázek / slovo / část věty. Učitel říká slovíčka, děti si je odškrtávají. Miming games - děti předvádějí činnosti dle své volby nebo napsané na kartičkách Pexeso, domino - k procvičení jakékoli slovní zásoby nebo gramatiky.

bingo, hangman,clapping game

Bingo, Kdo jsem, Oběšenec

Grammar maze : pomocí gramaticky správně odpovězených vět, se žáci dostanou z bludiště, TPR games pro menší děti, Jumbled letters: T vybere slovo jehož písmena přehází a děti v časovém limitu vytváří a hledají z písmen slova včetně toho,které má přeházené písmena

guess who: jeden clovek si sedne zady k tabuli, ucitel na tabuli napise slovo/osobnost, clovek pred tabuli musi otazky zjistit kdo/co je, hangman: ucitel si vymysli slovo a zaci hadaji slovo (sibenice) s tim, ze zak musi rict podstatne slovo kterym pismenko zacina (napr A for apple) slovni fotbal: zak navazuje podstatnym jmenem na predesle podstatne jmeno

Je to na moc dlouho :-( Ale kufr určitě znáte :-)

Kufr-pro starší...napíšu anglické slovo na tabuli, ostatní popisují, dva sedí zády a hádají King-v podstatě obdoba zmrzlíka...rozdělím děti do dvojic, kdo neví slovíčko, posadí se a kdo zbyde poslední, je king Flash cards-rozdělím děti do dvou skupin, ukážu kartu s obrázkem, kdo řekne první slovíčko, dostane bod pro tým, každý žák může po sobě hádat správně maximálně 3x, pak se vystřídá.

napsat co nejvíce slovíček na písmeno, které zadám n. vyjde v abecedě podst. jm., příd. jm., sloveso - stejný princip jako město - jméno - zvíře -věc srabble

nic

opakování slovní zásoby - alphabet race - děti v týmech vymýšlí slova na každé písmeno v abecedě (může být omezeno pouze např.na podst. jména) Simon says - obzvláště pro nejmenší (TPR) Change places if - hra se dá adaptovat pro různé účely (opakování slovní zásoby, gramatických okruhů atd.)

paměťové hry

Pantomima - děti hádají představované zvíře, činnost, část těla .... v závislosti na nové slovní zásobě. Hry s kartami - na tabuli nebo každý v lavici (popis v bodu č.6) Anglické písně - hledáme v písni slova, která známe. V momentě kdy zazní, děti zvedají příslušnou věc, obrázek, hračku ...

Pexeso - žáci vyhledávají dvojice kartiček se stejným obrázkem nebo ke kartičce s obrázkem hledají příslušné slovo Kdo jsem? - jeden žák si tajně vybere očima jeden z obrázků a ostatní spolužáci mu kladou otázky, aby zjistili, který z obrázků to je... Oběšenec - hra vhodná pro procvičování spellingu - na tabuli naznačíme počet písmen ve slově, které mají žáci uhodnout, žáky rozdělíme do dvou skupin, žáci střídavě hláskují písmena, která si myslí, že tajemné slovo obsahuje

schody- píše se na tabuli, další schod je slovo na poslední písmeno předcházejícího slova oběšenec- výborná aktivita na konec hodiny i k procvičení angl. abecedy piškvorky- dvě družsta tvoří věty na slova skrývající se pod čísly

Stones - týmová hra, na tabuli se nakreslí sada 6 kamenů, velkých pro napsání jednoho slova. K tabuli jde vždy jeden zástupce z každého týmu,učitel buď nějaké slovo opíše, nebo řekne český výraz a zástupci z týmu ho musí co nejrychleji napsat do kamenu.Kdo je první a má napsáno správně, nechá slovo napsané v kameni a ostatní soutěžící si slovo smažou. V vyhrává skupina, která rychleji doplní svých 6 kamenů. Scrabble - tabulová varianta na deskovou hru, slova se vepisují ve 4 směrech. Může být i týmová soutěž, pokud každý tým vepisuje jinou barvou a za každé nově připsané písmeno má tým bod. Cathegories - noun - verb - adjective - varianta českého "Město - jméno - zvíře - věc"

8. Které z níže uvedených her znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tichá pošta1995 %95 %  
Oběšenec1995 %95 %  
Kdo jsem?1785 %85 %  
Bingo1785 %85 %  
Clapping Game945 %45 %  
Tři židle420 %20 %  
Kdo to udělal?420 %20 %  

Graf

9. Které z níže uvedených her používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oběšenec1785 %85 %  
Tichá pošta1680 %80 %  
Bingo1680 %80 %  
Kdo jsem?1260 %60 %  
Clapping Game735 %35 %  
Kdo to udělal?315 %15 %  
Tři židle210 %10 %  
mixed salad15 %5 %  
activity15 %5 %  
nic15 %5 %  

Graf

10. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena1785 %85 %  
muž315 %15 %  

Graf

11. Město, ve kterém učíte

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Karviná630 %30 %  
Zlín420 %20 %  
Havířov210 %10 %  
Praha210 %10 %  
Ostrava15 %5 %  
zlin/graz15 %5 %  
Jablunkov15 %5 %  
Český Těšín15 %5 %  
orlová15 %5 %  
Liberec15 %5 %  

Graf

12. Jak dlouho učíte (počet let praxe)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15315 %15 %  
26210 %10 %  
16210 %10 %  
12210 %10 %  
4210 %10 %  
11210 %10 %  
20210 %10 %  
3215 %5 %  
315 %5 %  
1015 %5 %  
115 %5 %  
815 %5 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:13.56
Minimum:3
Maximum:26
Variační rozpětí:23
Rozptyl:45.08
Směrodatná odchylka:6.71
Medián:13.5
Modus:15

Graf

13. Aprobace

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
aj420 %20 %  
anglický jazyk315 %15 %  
občanská výchova- anglický jazyk15 %5 %  
aj- neaprobovaná15 %5 %  
ruský jazyk / anglický jazyk - zeměpis15 %5 %  
ruský jazyk,anglický jazyk15 %5 %  
Ov-D15 %5 %  
český jazyk - křesťanská výchova15 %5 %  
toefl15 %5 %  
PJ RI, AJ15 %5 %  
1.stupeň + AJ15 %5 %  
Aj- Rj-Sj15 %5 %  
První stupeň15 %5 %  
angličtina zeměpis15 %5 %  
žádná15 %5 %  

Graf

14. Počet žáků ve třídě

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20525 %25 %  
15420 %20 %  
12210 %10 %  
14210 %10 %  
17210 %10 %  
1315 %5 %  
1615 %5 %  
2115 %5 %  
1015 %5 %  
2415 %5 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:16.44
Minimum:12
Maximum:21
Variační rozpětí:9
Rozptyl:9.2
Směrodatná odchylka:3.03
Medián:15.5
Modus:20

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Slowiková, R.Hry v hodinách angličtiny (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://hry-v-hodinach-anglictiny.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.