Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Hry/zábavné aktivity ve výuce francouzského jazyka
Hry/zábavné aktivity ve výuce francouzského jazyka
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Matějková |
---|---|
Šetření: | 03. 02. 2010 - 25. 02. 2010 |
Počet respondentů: | 25 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 14.88 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 32,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:27 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
prosím o vyplnění krátkého dotazníku, který bude sloužit jako podklad pro výzkum mojí diplomové práce. Zároveň může posloužit jako inspirace ke zkvalitnění výuky a k zamyšlení se nad používanými metodami. Třeba inspiruje právě Vás. (Dotazník je určen primárně učitelům francouzského jazyka.)
Děkuji předem za ochotu
Odpovědi respondentů
1. Jak dlouho vyučujete francouzský jazyk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-4 roky | 10 | 40 % | 40 % |
10- 16 let | 7 | 28 % | 28 % |
5-9 let | 6 | 24 % | 24 % |
16 let a více | 2 | 8 % | 8 % |
2. Jaký je věk studentů, které učíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-20 let | 22 | 88 % | 88 % |
10-15 let | 10 | 40 % | 40 % |
starší 20-ti let | 5 | 20 % | 20 % |
3. Učíte kromě francouzštiny ještě i jiný cizí jazyk?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 19 | 76 % | 76 % |
ano | 6 | 24 % | 24 % |
4. Používáte při výuce her/zábavných aktivit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, systematicky je zařazuji do výuky, tvoří nedílnou součást každé vyučovací hodiny → otázka č. 6, ano, systematicky je zařazuji do výuky → otázka č. 6, ano, ale jen výjimečně → otázka č. 6, ne → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, systematicky je zařazuji do výuky | 16 | 64 % | 64 % |
ano, ale jen výjimečně | 6 | 24 % | 24 % |
ano, systematicky je zařazuji do výuky, tvoří nedílnou součást každé vyučovací hodiny | 2 | 8 % | 8 % |
ne | 1 | 4 % | 4 % |
5. Pokud jste odpověděl/a "NE", jaký je Váš hlavní důvod?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rozptylují studenty a narušují kázeň ve třídě | 1 | 100 % | 4 % |
6. Jaký máte názor/zkušenosti s používáním zábavných aktivit ve výuce?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
je to dobrý prostředek k motivaci studentů | 16 | 66,67 % | 64 % |
zábavné aktivity napomáhají lepšímu osvojení učiva studenty | 12 | 50 % | 48 % |
rozvíjí dovednosti studentů a schopnost praktického užití francouzského jazyka | 12 | 50 % | 48 % |
je to dobrý prostředek k uvolnění studentů, k relaxaci a odpočinku | 11 | 45,83 % | 44 % |
7. Při realizaci zábavných aktivit používáte převážně organizace
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
skupinové | 19 | 79,17 % | 76 % |
hromadné | 4 | 16,67 % | 16 % |
individuální | 1 | 4,17 % | 4 % |
8. Jakého typu jsou aktivity, které používáte nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kooperativní | 16 | 66,67 % | 64 % |
soutěživé | 8 | 33,33 % | 32 % |
9. Pokud používáte zábavné aktivity - z jakých zdrojů čerpáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas hledám zdroje a nápady na internetu | 17 | 70,83 % | 68 % |
mám své osvědčené aktivity, které používám | 16 | 66,67 % | 64 % |
čerpám z aktivit nabízených učebnicí | 9 | 37,5 % | 36 % |
občas se inspiruji čtením různých publikací zabývajících se touto tématikou | 7 | 29,17 % | 28 % |
10. Promýšlíte si dopředu různé fáze přípravy a realizace aktivit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, analyzuji různé možnosti aplikace a využití v aktuálním prostředí konkrétní třídy | 12 | 50 % | 48 % |
ano, promýšlím zejména možné komplikace, které mohou nastat | 8 | 33,33 % | 32 % |
ne, používám je ve výuce zcela spontánně | 3 | 12,5 % | 12 % |
ne, mám s nimi již dostatek zkušeností | 1 | 4,17 % | 4 % |
11. Vedete si záznamy o provedených aktivitách – něco jako tvorba vlastního „sešitu“ aktivit a her (zpětná vazba...)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 15 | 62,5 % | 60 % |
ano | 9 | 37,5 % | 36 % |
12. Znáte výukové internetové programy nebo programy pro vlastní tvorbu aktivit (např. Hot potatoes, Languages on-line...)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
už jsem o nich slyšel/a, ale nepoužívám je | 10 | 40 % | 40 % |
ne, nikdy jsem o nich neslyšel/a | 9 | 36 % | 36 % |
ano, využívám jich pro přípravu aktivit do výuky | 5 | 20 % | 20 % |
ano, pracuji s nimi já i moji studenti | 1 | 4 % | 4 % |
13. Zajímal/a jste se někdy o alternativní metody výuky cizího jazyka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, rád/a se jimi inspiruji pro vlastní výuku | 14 | 56 % | 56 % |
ano, ale neztotožnil/a jsem se s nimi | 7 | 28 % | 28 % |
ne | 4 | 16 % | 16 % |
14. Myslíte, že zábavné aktivity a hry má nabízet hlavně učebnice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, je to spíše úkol učitele | 12 | 48 % | 48 % |
ano | 8 | 32 % | 32 % |
ne | 5 | 20 % | 20 % |
15. Myslíte, že je na českém trhu dostatek učebnic francouzštiny, které nabízejí využití zábavné formy výuky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ne → otázka č. 17, ano → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 21 | 84 % | 84 % |
ano | 4 | 16 % | 16 % |
16. Uveďte prosím učebnici, se kterou máte ohledně aktivit nejlepší zkušenosti.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nepoužívám takové učebnice | 1 | 50 % | 4 % |
Quartier libre | 1 | 50 % | 4 % |
17. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 21 | 84 % | 84 % |
muž | 4 | 16 % | 16 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.