Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > hudba v televizní reklamě

hudba v televizní reklamě

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Daniel Kubišta
Šetření:26. 02. 2015 - 06. 03. 2015
Počet respondentů:467
Počet otázek (max/průměr):8 / 7.07
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:82,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

tímto textem bych Vás chtěl požádat o vyplnění krátkého dotazníku, jehož výsledky použiji jako data pro praktickou část mé diplomové práce. Dotazník se týká televizní reklamy, konkrétně její hudební složky. Vězte, že vám tento dotazník nezabere více jak 10 minut, a mě tím velmi pomůžete.

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena33671,95 %71,95 %  
muž13128,05 %28,05 %  

Graf

2. Kolik Vám je let?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 2525955,82 %55,46 %  
26 - 4515433,19 %32,98 %  
45 - 705110,99 %10,92 %  

Graf

3. Myslíte si, že televizní reklama dokáže ovlivnit spotřebitele?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určite ano24051,61 %51,39 %  
spíše ano18840,43 %40,26 %  
spíše ne326,88 %6,85 %  
určitě ne51,08 %1,07 %  

Graf

4. Myslíte si, že na účinek televizní reklamy má vliv zvolená melodie či hudební podkres?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano23751,08 %50,75 %  
spíše ano18840,52 %40,26 %  
spíše ne337,11 %7,07 %  
určitě ne61,29 %1,28 %  

Graf

5. Co myslíte, že je v televizní reklamě účinnější?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
využití vlastní melodie charakterizující danou značku (orion, xxxlutz...)26557,48 %56,75 %  
využití slavného songu (převzetí písničky známého interpreta)19642,52 %41,97 %  

Graf

6. Jaký hudební styl je vhodný do televizní reklamy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pop29064,59 %62,1 %  
klasika5712,69 %12,21 %  
elektronika327,13 %6,85 %  
rock306,68 %6,42 %  
reggae143,12 %3 %  
folk102,23 %2,14 %  
country81,78 %1,71 %  
hiphop, rap81,78 %1,71 %  

Graf

7. Uveďte příklad televizní reklamy, ve které byla hudba využita dobrým způsobem.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím113,67 %2,36 %  
Coca cola93 %1,93 %  
xxxlutz72,33 %1,5 %  
Kinder bueno62 %1,28 %  
Kaufland62 %1,28 %  
Merci51,67 %1,07 %  
xxx lutz51,67 %1,07 %  
o241,33 %0,86 %  
Orion41,33 %0,86 %  
Nevzpomenu si20,67 %0,43 %  
ostatní odpovědi Fanta
Mentos
Mattoni
nescafé
Obecně na auta
-
Metaxa
coca-cola
parfém Chloe
AXE
Milka
Škoda auto
VW Passat CC
T-Mobile
Škoda
jeep renegade
nivea
Hyundai
Pizza Ristorante
reklama na televizi, to s těmi hopíky v ulicích san francisca
XXXlutz, CocaCola, Kaufland, Nescafe
Apple rolling stone
Aquila, Hera, Tmobile
Pepsi
reklamy na automobily celkove
AquaBabes (Aquila), xxxLutz, CocaCola, podkresová hudba v reklamách na automobily
kaufland, irská whiskey
Red Bull - Pharell Williams
serie reklam na Kaufland "Z lasky k...", ale paradoxne i XXXLutz (to je tak blby, ze si to kazdy zapamatuje ;-))
Procter and gamble hrdý sponzor maminek
reklama na Metaxu
mall.cz
This World - Selah Sue (bylo v nejake reklame)
Vodafone
jo tak to nevím...
reklana na sony bravia
tv sony bravia
pepsi shakira
coca cola, windows 8, FIFA world cup
komercni banka, coca cola
nesnáším hudbu v reklamě
mattoni, renault a pod.
značky si nepamatuji: auto - Gerapa; káva - only you; xxxlutz, hornbach,
Volkswagen golf
bebe sušenky, nescafe
renault
kukuricky bonduel
nepamatuji si, bylo to na auto a hrála tam myslím klasika
kinder bueno - this world
sportka
metaxa, kinder bueno,
kdysi dávno na sterilovanou zeleninu Bonduelle - zpívám si ji dodnes :-)
nervim
skoda rapid
mentos - no limits
OB tampony
Bonduelle, jak tam běhali ta mrkev a hrasek...
?
https://www.youtube.com/watch?v=LtyE5hAj3pg
O2, littlle boxes
coca cola, becherovka, starobrno... :)
Nescafé - Macháček zpívá jakej je klasik a hlavně po ránu
netuším, reklamy nesleduji
Česká pojišťovna
Ford Mondeo
Nescafé Gold - získala i ocenění
Reklama na fotoaparáty značky Cannon. Radical Face - Welcome Home
Coca Cola Zero
nevím, na televizi se dívám vyjímečně
nová auta
prazdroj
Reklama na Sazku
figaro, kinder bueno
Opel, Bon jovi
Teď mě zrovna žádná konkrétní pecka nenapadá, ale občas se to povede. K předchozím otázkám, kde nebyla možnost komentáře - volba vlastní melodie nebo převzetí známého hitu je velmi individuální, stejně jako vhodný hudební styl - podle typu a pojetí reklam
Aquila -dívčí hudební skupina
Reklama na kosmetiku
oscilo cocsinum
ČSOB
slivovice Jelínek (René, já a Rudolf...)
Kinder bueno Amanda Lear
na opel mokka.song s vousaty muzem.od ty doby se vic nez auto ujalo u chlapu dlouhovousacstvi
Garnier – Fructis (NoNoNo - Pumpin Blood)
koko je z kokosu, dáme si do nosu...
Garnier
reklama na roaletní papír
???
Lutz
Hornbach - I do it my way; Okay Electro - Hurra Torpedo
pantene sampon
Margot
Nivea - She are beautiful
Chloe lovestory, Kaufland
Stare reklamy na mentos
Mobilní operátoři
Reklama na nový parfém chloe
02 - little boxes, coca cola - vánoce jsou tady, kinder bueno - give a bite hm to me, nescafé - jiri macháček klasik, mila, hornbach - jupi jupi jé
Renault clio
reklamy si nepamatuji
sýr želetava
Airwaves - Máš na to
Mlékárny Kunín
reklamy na auta, či mobilní kampaně
Merci, syrup jupí
nevím, nesleduji
Nevybavím si, reklamy ingoruji a úspěšně zapomínám i produkt.
siesta, reklamy telefonních operátorů (O2)
Metaxa - Debbie
Heineken
nenapadá mě žádná reklama
reklamy na auta
Bonduelle, nescafe klasik hlavne po ranu
Volkswagen
Activia se Shakirou
Oscillo
xxx lutz, kika
arwais
Reklama na žvýkačky Airwaves
https://www.youtube.com/watch?v=IhJuKTgZeEs
žádná
tesco reklama na angry birds
Sony Bravia (ta s těmi hopíky)
reklamy na automobily především
hiunday
xxx lutz, škoda (Peter Bič Projekt - Hey now)
čeští vinaři
Reklama na produkty Rudolf Jelínek (píseň René, já a Rudolf)
Kofola
reklama na obchodní řetězce Kaufland
na telefony od značky Sony
aquila, microsoft
Mercy
Tchibo
CocaCola
Matylda
Pampers
většinou reklamy na auta
já se teklamám vyhýbám a teď si nevzpomínám, možná aktuálně Kaufland s ČS výrobky
Kinder Bueno :)
reklama na toaletní papír veltie ( veltie jemný jako samet )
Je jich mnoho, ale ještě víc je těch druhých :)
Michel Gondry Levi's
nevzpomínám si
po předchozí otázkce z hlavy nevymlátim xxxlutz, ale určitě např. rene ja a rudolf .)
Preventan - mladek
Kaufland - píseň od Čechomoru
Kaufland - Divokej Bill
Vánoční CocaCola
z lásky k česku
každý slovenský telef. operátor pustí před Vánoci silnou reklamu s upravenou "odrhovačkou". Mně se to líbí!
bonduel
ING Bank
Kaufland - Láska k Česku
kaufland -Z lasky k cesku
Nescafé Classic - Jiří Macháček
Ikea
sazka sportka
coca cola vianoce
žádná-reklamy obecně považuji za obtěžování
Bonduelle
upoutávka na MS v hokeji2015 se moc povedla , orion - Havelka - ta byla nejhezčí!!!
microsoft
Jakékoliv reklamy na automobily
lidl
Stella Artois: Perfektní obsluha u bazénu
unicredit bank
Signal
kinder bueno,
Rýže uncle bens
Kaufland, XXLutz
nevím, o jaký výrobek se jednalo, ale byla tam písnička z opery
Pilsner Urquell
orion, automobilový průmysl,
reklama na matonni
bonaqua
Prima
manner - vymyslete nám slang
Dobrým způsobem bych neřekla, spíše se toho lidé chytli. Např. myslím, že to byla reklama na auto a lidé v ní zpívali Locked out haeven nebo louky, potok a políčka, z hospody hraje pěná písnička-to si pořád zpívám
Škoda, Hyundai, Garnier
reklamy nesleduji, okamžitě přepínám
pudinkovy dezert Paula
Orion, Kinder Bueno, Captain Morgan
Slivovice Jelínek
https://www.youtube.com/watch?v=cBfMthOzoi4
jacobs
třeba ty reklamy na produkty pro miminka
ford
nevzpomínám si na žádnou reklamu
coca cola, fanta, kaufland: z lasky k cesku
žádnou takovou neznám
Orion,
nenapadá mě
magnesia
Ze zahraničí: John Lewis Christmas Advert 2014. Z českých mám ráda hubu od Čechomoru v reklamě na Kaufland.
Adidas - Take it
na oblečení
pivo Prazdroj
káva
reklama na Heru
Preventan - Ivan Mládek
ricola
škoda auto - já na to mám
Český lev
Rudolf Jelínek
reklama na Smetanito
aquila
XXXlutz :D
někde určitě, ale vzhledem k tomu že reklamy ignoruji, tak si to nepamatuju
vanocni reklamy na Coca-Colu

aquababes
kaufland - z lásky k Česku
vodafonne - kecky
bebe sušenky
reklamy obchodního řetězce Kaufland
Aquabella
nevím, nemám už 15 let televizi
HERA (je pečení) - Humoreska, Antonín Dvořák
airwawes
Metaxa - Touch the sun
Škoda - Room for more
ColaCola
dentastix pro psy
24180,33 %51,61 % 

Graf

8. Uveďte příklad televizní reklamy, ve které byla hudba využita špatným způsobem.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím3916,81 %8,35 %  
xxxlutz3515,09 %7,49 %  
xxx lutz156,47 %3,21 %  
Preventan41,72 %0,86 %  
alza41,72 %0,86 %  
nevzpomenu si31,29 %0,64 %  
kaufland31,29 %0,64 %  
Nevybavuji si31,29 %0,64 %  
Xxlutz20,86 %0,43 %  
syr Zeletava20,86 %0,43 %  
ostatní odpovědi Nic mě nenapadá
Lutz
všechny
XXL Lutz
Ariel
tmobile
airways
jj
Mobelix, xxxlutz
Taky nevim
mrdky kolem věcí na krámy, hemoroidy a fixační krémy na protézy
I špatná reklama je reklamou. Reklama na žvýkačky Airwaves, xxxLutz - hudba v těchto reklamách je "strašná", ale přesto si ji lidé všímají, vědí o jakou značku se jedná.
Narychlo me zadna vyslovena "pest na ucho" nenapada...
rex
xxxluts.......
všude, nejhorší je ale merci a pod.
taková reklama se nepamatuje
alza, xxxlutz
všechny přebuzený sračky
Veltie
xxxlutz - tak stupidní reklama, že do toho obchodu v životě nepůjdu, ani kdyby tak měli všechno zadarmo ><. dále nějaká "fit" voda myslím od aquily s tančící ženskou a umělými sladidly
takové reklamy si ani nepamatuji
klasická hudba ve spojení s vložkami
albert song
xx lutz
toyota
Lichi relax
skoro všechny
https://www.youtube.com/watch?v=LtyE5hAj3pg
air bank
veškerý reklamy na praci prostředky
vetsinou reklamy na realitky
žádna hudba tam nebyla, ale ten hlas zelenýho zmrda z Alzy je šílenej!!
netuším reklamy nesladuji
Nescafe Gold - získala i ocenění
viz předchozí
Aqula Aquababes - Neříkej mi baby... A pak ještě na nějaký vložky - něco s kuráží tam bylo... hrůůůůza....!!!!
reklama na dětské pleny
konkrétně nevím, ale symfonie v reklamách na toaletní papír je divná
Vodafon - Veselé velikonoce s Nightwork
??
pilsner urquel
Aquilla
lahosip
Aquila - neříkej mi bejby
Dove
reklamy si nepamatuji
Žádná mě nenapadá.
Osciloccocinum (nová reklama)
nesleduji
Nevybavím si, stejný důvod.
nevim, vetsina
O2: Revoluce je tady
Lutzxxx
nábytek xxxlutz
aquababes
xxx lutz, Kaufland
clash od clans
https://www.youtube.com/watch?v=nc5M2sEZwZs
xxxlutz (nebo tak nějak, bylo to hrozně otravný)
Airwaves
mBank - v reklamě je použita hudba, která až podezřele připomíná hit Feel the Love od Rudimental, zahraničních verzích je však použita přímo tato skladba
Paula
Milka
když na film Slunce seno.. hraje moderní popová hudba
u většiny
nenapadá mě
jak holka sedí na stromě a zpívá odporně pořád to samé dokola - to bylo na nějaký nábytek myslím
Procter & Gamble
reklama na knor
Nejde vybrat jednu konkrétní...
nenapadá mě žádný příklad
xxx lutz - nechodim do lutzu, protože mám z tý reklamy osypky.
Vitana -Starci na chmelu
Kaufland - píseň od Čechomoru
Mattoni (nejen proto, že něco IJ rozumím, ale ta píseň byla blbá...)
Starobrno
neuvědomuji si
fio banka
neviem
téměř všechny, zvlášť když se často opakují, pak lezou na nervy a s píš odradí...
veškeré reklamy na prací prášky
nevnímám hudbu v televizních reklamách...asi mne žádná natolik nezaujala,abych si ji zapamatovala
Jakákoliv reklama na dámské hygienické potřeby
pervol
pro doma
Ford Mondeo: Noční přistání letadla
poděbradka
Signal
tatata
všechna drogerie, lidl, pojišťovny, banky, zubní pasta signal!!! a xxx um tatata
Mattoni
elektroworld
Nova
nivea
xxl
je jich asi spousta, ale teď se mi žádná nevybavuje
xxxlusk
Savo
žádná mě teď nenapadá
xxxlutz - nesympatická, špatně rytmizovaná hudba, kterou člověk nemůže dostat z hlavy
reklama na hyundai
nic mne nenapadá
nevzpomínám si
???
hlavně je nejhorší příliš intenzivní hlasitost
nevím - příliš hlasitá
petra uličná
alza - 100 tabletů týdně
Když jste zmiňovali ten xxl lutz, tam bych si kvuli te reklamě v životě nic koupit nejela
nevím, nemám už 15 let televizi
xxxlutz, medvědí nevědí
nenapadá mě nic
Na vložky
-
always vložky
většina
12252,59 %26,12 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik Vám je let?

3. Myslíte si, že televizní reklama dokáže ovlivnit spotřebitele?

4. Myslíte si, že na účinek televizní reklamy má vliv zvolená melodie či hudební podkres?

5. Co myslíte, že je v televizní reklamě účinnější?

6. Jaký hudební styl je vhodný do televizní reklamy?

7. Uveďte příklad televizní reklamy, ve které byla hudba využita dobrým způsobem.

8. Uveďte příklad televizní reklamy, ve které byla hudba využita špatným způsobem.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik Vám je let?

3. Myslíte si, že televizní reklama dokáže ovlivnit spotřebitele?

4. Myslíte si, že na účinek televizní reklamy má vliv zvolená melodie či hudební podkres?

5. Co myslíte, že je v televizní reklamě účinnější?

6. Jaký hudební styl je vhodný do televizní reklamy?

7. Uveďte příklad televizní reklamy, ve které byla hudba využita dobrým způsobem.

8. Uveďte příklad televizní reklamy, ve které byla hudba využita špatným způsobem.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kubišta, D.hudba v televizní reklamě (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://hudba-v-televizni-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.