Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > IKEA, názory na značku

IKEA, názory na značku

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Vaněk
Šetření:25. 10. 2009 - 04. 11. 2009
Počet respondentů:186
Počet otázek (max/průměr):13 / 9.82
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

předem Všm děkuji za čas, který jste se rozhodli strávit s vyplňováním tohoto dotazníku. Získané údaje budou použity na seminární práci na předmět Retail marketing na VŠE.

 

S pozdravem

Tomáš Vaněk

Odpovědi respondentů

1. Do jaké skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Studující12265,59 %65,59 %  
V produktivním věku6434,41 %34,41 %  

Graf

2. Nakupujete někdy v IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano16990,86 %90,86 %  
Ne179,14 %9,14 %  

Graf

3. Co si vybavíte, když se řekne IKEA?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nábytek4126,8 %22,04 %  
švédsko63,92 %3,23 %  
levný nábytek31,96 %1,61 %  
hezký nábytek21,31 %1,08 %  
nábytek, Švédsko21,31 %1,08 %  
Švédsko, nábytek21,31 %1,08 %  
švédský nábytek21,31 %1,08 %  
Obchod21,31 %1,08 %  
moderní design10,65 %0,54 %  
vybavení domů a bytů10,65 %0,54 %  
ostatní odpovědi švédský design
kvalita za slušnou cenu
jednoduchy vkusny nabytek, prakticke doplnky
levné věci
jednoduchý švédský nábytek za rozumnou cenu
originální kousky nábytku
spolehlivost, jednoduchost
obrovská budova plná vybavení do bytu
barvy, inspirace
vybavení domácnosti, praktické věci, hezké dopňky
švédské kuličky
hlavně nábytek
pěkkný nábytek a bytové doplňky za dobrou cenu, do
Nábytek a super věci
papírový nábytek
krásné doplňky do domácnosti
hezké bydlení
široký sortiment doplňků a nábytku
velká modrá budova
bydlení
nábytek,doplňky a přecpaný obchod lidmi
nábytok
dlha cesta
hezky zařízený domov
levný a pěkný nábytek, dobrá restaurace
modrou a zlutou
modrou budovu se žlutým nápisem, Švédsko
stylový a levný nábytek, služby pro zákazníka
Svedsko
nábytek z papíru
nábytek, doplňky do bytu
Levný nábytek, samoinstalace, doplňky
obrovský obchod s domácími potřebami
Vše pro domácnost
kvalitní a cenově dostupný nábytek
barvy, dřevo, nábytek
pěkný a cenově dostupný nábytek
skadinávský výrobce a prodejce náytku
kvalitní nábytek za rozumné ceny
pohoda, příjemné prostředí, restaurace, nízké ceny
velký obchod s nábytkem
svedsky jednoduchy levny nabytek
židličky
levný nábytek a doplňky do domácnosti
Rychle a pohodlné vybavení bytu
pěkný nábytek a dobré jídlo v jejich restauraci
nábytek,doplňky,švédsko
doplňky
hezké věci
Příjemné prostředí pro pohodový nákup.
desing
Dobrý design za rozumnou cenu
švédský nábytek a bytové doplňky
ikea
žlutý nápis s tmavě modrým pozadím
zajimavy design, vyborny pomer cena/kvalita
Moderní zboží za příznivou cenu, prům. kvalita
hezké jednoduché a praktické věci
obrovský nákupní centrum s nábytkem
obchod s nábytkem, prima nákup
Pěkné věci za rozumné ceny
kompletní vybavení domu, bytu
cenve dostupny nabytek a bytove doplnky
Švédsko, nízké ceny, montáž, inspirace
pekny obchod, hezky design, znama znacka
supermakert na veci do domacnosti
montovaný nábytek
široký sortiment, nízké ceny i kvalita
Domov, radost
Domov
nábytek a bytové doplňky
výběr
levné jídlo
laciný nábytek
dav lidi
radost
pěkné vybavení domova za přiměřenou cenu
pěkné levné zboží do bytu
neotřelý design
Sverazny a jednoduchy design
krabice
vybavení domáctnosti
je tam všechno pěkné, moderní
drevene tuzky
levný skandinávský styl
zajímavé nápady, slušná cena
Zmačkaná prostěradla na dřevotřískovém podkladu
moderní dřevěný nábytek
modrou a žlutou barvu
domácnost
velkoobchod,různé produkty pro zařízení domu
9159,48 %48,92 % 

Graf

4. Vyhovuje Vám umístění obchodních domů IKEA?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, ale i přesto tam nakupuji7142,51 %38,17 %  
Ano, i když dopravní spojení by mohlo být lepší4929,34 %26,34 %  
Ano, jsou přesně tam, kde je potřebuji4325,75 %23,12 %  
Ne a právě proto tam nenakupuji42,4 %2,15 %  

Graf

5. Vyhovuje Vám uspořádání prodejen IKEA?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, jsou přehledné11166,87 %59,68 %  
Ne, jsou příliš rozlehlé3018,07 %16,13 %  
Ne, jsou nepřehledně členěné2112,65 %11,29 %  
Ne, je tam málo orientačních tabulí116,63 %5,91 %  
nic10,6 %0,54 %  

Graf

6. Vyhovuje Vám sortiment obchodních domů IKEA?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10665,03 %56,99 %  
Uvítal/a bych větší výběr doplňků3219,63 %17,2 %  
Uvítal/a bych častější obměňování designu výrobků2615,95 %13,98 %  
Uvítal/a bych speciální série designových výroků2112,88 %11,29 %  

Graf

7. Doplnil/a byste ještě něco do sortimentu, nebo do doplňkových služeb, které nabízí IKEA?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

asi ne

barevné nátěry

cestovní kancelář

designové kousky

designové produkty, které by nebyli tak masovného charkteru

doplnila bych kvalitu do vsech vyrobku IKEA

doprava po praze zdarma

Hezčí kuchyně :-)

Ikea má skvělé služby i výrobky. jsem naprosto spokojena

jsem plně spokojena:)

kuchyňské elektrospotřebiče

lepsi transportni sluzby

moment. mě nic nenapadá

nazdar kolegové z cvičení, nic, co bych doplnil mě nenapadá

ne ale strašně se mi líbí na toaletách papírové toaletní prkýnko, to skoro žádná firma nemá a je to fakt hygieničtější!!!!

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne, je tam všechno, co tak nějak potřebuju

ne, vše je v pořádku

Ne.

nic

nic mě nenapadá

nic mě nenapadá

NIE

pomoc designera

produkty ASA selectoin (keramika)

sitko na halušky

Snad ani ne

širší sortiment švédských potravin

teď mne nic nenapadá

V ČR rozhodně nákup po internetu a možnost rezervace zboží.

Víte,v Ikea nakupuju tak akorát plastové krabičky na jídlo,svíčky a někdy kytku, Nábytek považuju za vrchol nevkusu, vše z levných dřevotřísek a přes vše potažená zmačkaná prostěradla,naprosto nepohodlné,studené,mnoho plastů,nenapadá mě sortiment nový,ale abych do Ikea chodil nakupovat to co nakupuji v jiných obchodech s nábytkem, tak by museli změnit styl,což neudělají,protože hodně lidem se to líbí,ale mě ne.Preferuji např.Sconto a druh nábytku víc klasický, pohodlnější, příjemnější a ne tak chladný a nevkusný jako v Ikea.Prostě styl Ikea mě nikdy nenadchl.

vyšší kvalita by bodla

zahradní nábytek

8. Pokud by existoval obchod IKEA - doplňky, který by se nacházel v obchodních centrech a nabízel nenábytkový sortiment IKEA, byl by pro Vás zajímavý?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13179,39 %70,43 %  
nevím2716,36 %14,52 %  
ne74,24 %3,76 %  

Graf

9. Domníváte se, že IKEA dbá o životní prostředí?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9256,44 %49,46 %  
nevím6539,88 %34,95 %  
ne63,68 %3,23 %  

Graf

10. Máte s obchodními domy IKEA a s výrobky IKEA nějakou špatnou zkušenost?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ani ne

Ano

Ano

ano

ano

Ano, fronty u pokladen-někdy takové, že má člověk sto chutí tam nechat zboží a odejít nakoupit jinam.Výrobky jsou dost často nekvalitní, holt se chce,aby se daly prodat co nejlevněji a tomu odpovídá i kvalita, která je bohužel hodně nízká.

ano, nejsou příliš velké kvality...za cenu se to dá ale očekávat

Ano, špatná kvalita výrobků.

ano, špatná kvalita.

Ano. Některé (!) kusy nábytku v IKEA zakoupených se ukázaly velmi nekvalitní.

hodně buranů o víkendu

Jeden kus nábytku (skříň na televizi), který jsme koupili, nebyl v pořádku, prohnula se deska.

kupuju tam jen levny veci, takze nic, co by clovek za podobnou cenu necekal,

levné výrobky byly nízké kvality, ale s tím se tak trochu počítalo.

montáž

myslím, že ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

NE

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne (je obecně známo, že trvanlivost Ikea výrobků je kratší, než u zakázkového nábytku - ale pokud jdu do Ikey počítám s tím, že nakupuji nábytek ze sériové výroby).

ne, jen velmi dobrou

ne, nemám

ne!

Ne.

Ne.

Ne.

Ne.

Nee

někdy již špatná kvalita např. skříní...to dřív nebývalo

nekompletní balení

Nelíbí se mi výběr

nemám

nemám

nemám

nemám - spokojenost

Neměli to, pro co jsem se tam přes celé město trmácela, víckrát tam nejedu :D

Neochotný personál dětského koutku (Praha - Černý Most)

nevybavuju si

NIE

nízká kvalita zboží

Postel, jejiz nizka kvalita rozhodne neodpovidala pomerne vysoke cene

pri skladaní sa skoro stále niečo pokazí,zlomí, alebo niečo chýba

přelidnínoh

S reklamací desky stolu, která byla poškozená byl problém, ale i přes komplikace se vyřešil

same dobre zkusenosti

špatnou zkušenost nemám,jen bych upřednostnila větší uličky mezi výrobky(regály), myslím že by se tím urychlil nákup některých lidí, kteří jdou pro určitý typ výrobku a nechtějí strávit celý den postupováním od vchodu až k pokladnám ve šňůře lidí,kteří si prohlížejí snad i krabice ve kterých je zboží naskládáno.

šroubek větší než je na něj ta dírka...to je potom zábava

V Ikee jsem byla jednou, byl to fajn výlet na celé dopoledne. Jedinou velkou nevýhodou je bohužel to, že ji mám hodně z ruky, jsem ze Zlína a nejbližší prodejna je až v Brně.

zatím jsem neměla tak velkou možnost vyzkoušet výrobky, jen maličkosti a ty jsou dobré

zatím ne

zatím ne

Zdlouhava reklamace

ztratila jsem se tam :) neb mám špatný orientační smysl. Často tam nemůžu najít, co potřebuju, uvítala bych více rozepsané navigační tabule

11. Jak vnímáte reklamu společnosti IKEA?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je příjemná a nerušivá6440,51 %34,41 %  
Je normální5434,18 %29,03 %  
Nezaznamenal jsem žádnou4025,32 %21,51 %  

Graf

12. Vyberte z následujících tvrzení to, které je podle Vás nejpravdivější.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výrobky IKEA jsou pro všechny generace8150 %43,55 %  
Výrobky IKEA jsou především pro mladé lidi7043,21 %37,63 %  
Výrobky IKEA jsou především pro střední generaci116,79 %5,91 %  

Graf

13. Proč nenakupujete v obchodních domech IKEA?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

je to daleko

ještě jsem neměla potřebu nakupovat něco z nabízeného zboží, ale některé se mi líbí

Ještě jsem nepotřebovala nic z tohoto obchodu a je to pro mě příliš daleko.

jsou jen ve velkých městech a ty jsou daleko ale i když výrobky taky nic moc

Nekvalitní zboží.

Nemám důvod a motivaci tam chodit nakupovat...

Není v blízkosti bydliště - to je Pardubický kraj, nevlastním auto. Cestuji veřejnou dopravou. Značku Ikea ale znám především proto, že nábytek touto firmou je ze dřeva, certifikovaného FSC a také, že mnoho lidí, které znám, má nábytek z Ikea, který je často velmi praktický i moderní.

Nevidím důvod.

Protože není ve Zlíně a dojíždět do Brna je z ruky.

V blízkém okolí tento obchod není

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Do jaké skupiny patříte?

2. Nakupujete někdy v IKEA?

3. Co si vybavíte, když se řekne IKEA?

4. Vyhovuje Vám umístění obchodních domů IKEA?

5. Vyhovuje Vám uspořádání prodejen IKEA?

6. Vyhovuje Vám sortiment obchodních domů IKEA?

7. Doplnil/a byste ještě něco do sortimentu, nebo do doplňkových služeb, které nabízí IKEA?

8. Pokud by existoval obchod IKEA - doplňky, který by se nacházel v obchodních centrech a nabízel nenábytkový sortiment IKEA, byl by pro Vás zajímavý?

9. Domníváte se, že IKEA dbá o životní prostředí?

10. Máte s obchodními domy IKEA a s výrobky IKEA nějakou špatnou zkušenost?

11. Jak vnímáte reklamu společnosti IKEA?

12. Vyberte z následujících tvrzení to, které je podle Vás nejpravdivější.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Do jaké skupiny patříte?

2. Nakupujete někdy v IKEA?

3. Co si vybavíte, když se řekne IKEA?

4. Vyhovuje Vám umístění obchodních domů IKEA?

5. Vyhovuje Vám uspořádání prodejen IKEA?

6. Vyhovuje Vám sortiment obchodních domů IKEA?

7. Doplnil/a byste ještě něco do sortimentu, nebo do doplňkových služeb, které nabízí IKEA?

8. Pokud by existoval obchod IKEA - doplňky, který by se nacházel v obchodních centrech a nabízel nenábytkový sortiment IKEA, byl by pro Vás zajímavý?

9. Domníváte se, že IKEA dbá o životní prostředí?

10. Máte s obchodními domy IKEA a s výrobky IKEA nějakou špatnou zkušenost?

11. Jak vnímáte reklamu společnosti IKEA?

12. Vyberte z následujících tvrzení to, které je podle Vás nejpravdivější.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vaněk, T.IKEA, názory na značku (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://ikea-nazory-na-znacku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.