Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > IKEA pohledem spotřebitelů

IKEA pohledem spotřebitelů

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Blažková
Šetření:19. 01. 2011 - 14. 02. 2011
Počet respondentů:233
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník mi pomůže při vypracování bakalářské práce na téma Obchodní strategie firmy IKEA. Cílem je zjistit jaké je povědomí lidí o této firmě, jaký mají lidé k této firmě vztah a postoje, jak se na ni dívají.

Odpovědi respondentů

1. Znáte firmu IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano23299,57 %99,57 %  
ne10,43 %0,43 %  

Graf

2. Nakupujete v IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příležitostně16570,82 %70,82 %  
často5824,89 %24,89 %  
nikdy83,43 %3,43 %  
jen když jsou slevy a akce20,86 %0,86 %  

Graf

3. Využíváte služby IKEA? (restaurace, dětský koutek, plánovací program interiéru, atd…)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příležitostně13658,37 %58,37 %  
nikdy4820,6 %20,6 %  
často4418,88 %18,88 %  
jen když jsou slevy a akce52,15 %2,15 %  

Graf

4. Sledujete nové nabídky a katalog IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13457,51 %57,51 %  
nikdy5724,46 %24,46 %  
jen když jsou slevy a akce4218,03 %18,03 %  

Graf

5. Využíváte IKEA akcí? (slevy, prodej vánočních stromků, při zakoupení výrobku podpoříte děti ze zemí třetího světa, atd…)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příležitostně10243,78 %43,78 %  
ne8737,34 %37,34 %  
ano4418,88 %18,88 %  

Graf

6. Víte, že se IKEA angažuje v mnoha projektech podporujících ekologii, životní prostředí a přispívá v sociálně zaměřených projektech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13758,8 %58,8 %  
ne9641,2 %41,2 %  

Graf

7. Chodíte do IKEA kvůli:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vše dohromady13457,51 %57,51 %  
drobnostem a doplňkům5523,61 %23,61 %  
nábytku a dekoracím3414,59 %14,59 %  
do IKEA nechodím104,29 %4,29 %  

Graf

8. Myslíte si, že nižší cena výrobků IKEA ovlivňuje jejich kvalitu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14060,09 %60,09 %  
ano9339,91 %39,91 %  

Graf

9. Líbí se vám design výrobků IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano21491,85 %91,85 %  
ne198,15 %8,15 %  

Graf

10. Myslíte si, že IKEA drží krok se současnými trendy? (design, sortiment, barevnost, atd…)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22194,85 %94,85 %  
ne125,15 %5,15 %  

Graf

11. Jak reagujete na rozšíření nábytkového a dekoračního sortimentu o různé doplňky a drobnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je to dobrý nápad, proč ne13156,22 %56,22 %  
kvůli drobnostem a doplňkům do IKEA chodím8335,62 %35,62 %  
drobnosti nenakupuji 114,72 %4,72 %  
člověk jen utratí více peněz a jeho pozornost je odpoutána od klasického sortimentu83,43 %3,43 %  

Graf

12. Líbí se vám reklama IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neregistruji ji9641,2 %41,2 %  
ano7331,33 %31,33 %  
ano, je nápaditá a originální5824,89 %24,89 %  
ne62,58 %2,58 %  

Graf

13. Myslíte si, že příchod konkurence (KIKA, JYSK, XXXLUTZ atd.) ovlivnil váš pohled a postoj k IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem zvyklý/á chodit do IKEA9440,34 %40,34 %  
zjistil/a jsem, že IKEA je lepší, kvalitnější, levnější a má širší sortiment a mnoho výhodných služeb7431,76 %31,76 %  
chodím jen tam, kde mají slevy nebo nižší cenu hledaného výrobku, na značku nehledím5423,18 %23,18 %  
nakupuji teď u konkurence114,72 %4,72 %  

Graf

14. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-2413457,51 %57,51 %  
25-304519,31 %19,31 %  
31-402912,45 %12,45 %  
15-18156,44 %6,44 %  
41-5093,86 %3,86 %  
51-6010,43 %0,43 %  

Graf

15. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena18679,83 %79,83 %  
muž4720,17 %20,17 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Využíváte IKEA akcí? (slevy, prodej vánočních stromků, při zakoupení výrobku podpoříte děti ze zemí třetího světa, atd…)

  • odpověď ne:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi do IKEA nechodím na otázku 7. Chodíte do IKEA kvůli:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte firmu IKEA?

2. Nakupujete v IKEA?

3. Využíváte služby IKEA? (restaurace, dětský koutek, plánovací program interiéru, atd…)

4. Sledujete nové nabídky a katalog IKEA?

5. Využíváte IKEA akcí? (slevy, prodej vánočních stromků, při zakoupení výrobku podpoříte děti ze zemí třetího světa, atd…)

6. Víte, že se IKEA angažuje v mnoha projektech podporujících ekologii, životní prostředí a přispívá v sociálně zaměřených projektech?

7. Chodíte do IKEA kvůli:

8. Myslíte si, že nižší cena výrobků IKEA ovlivňuje jejich kvalitu?

9. Líbí se vám design výrobků IKEA?

10. Myslíte si, že IKEA drží krok se současnými trendy? (design, sortiment, barevnost, atd…)

11. Jak reagujete na rozšíření nábytkového a dekoračního sortimentu o různé doplňky a drobnosti?

12. Líbí se vám reklama IKEA?

13. Myslíte si, že příchod konkurence (KIKA, JYSK, XXXLUTZ atd.) ovlivnil váš pohled a postoj k IKEA?

14. Váš věk?

15. Vaše pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte firmu IKEA?

2. Nakupujete v IKEA?

3. Využíváte služby IKEA? (restaurace, dětský koutek, plánovací program interiéru, atd…)

4. Sledujete nové nabídky a katalog IKEA?

5. Využíváte IKEA akcí? (slevy, prodej vánočních stromků, při zakoupení výrobku podpoříte děti ze zemí třetího světa, atd…)

6. Víte, že se IKEA angažuje v mnoha projektech podporujících ekologii, životní prostředí a přispívá v sociálně zaměřených projektech?

7. Chodíte do IKEA kvůli:

8. Myslíte si, že nižší cena výrobků IKEA ovlivňuje jejich kvalitu?

9. Líbí se vám design výrobků IKEA?

10. Myslíte si, že IKEA drží krok se současnými trendy? (design, sortiment, barevnost, atd…)

11. Jak reagujete na rozšíření nábytkového a dekoračního sortimentu o různé doplňky a drobnosti?

12. Líbí se vám reklama IKEA?

13. Myslíte si, že příchod konkurence (KIKA, JYSK, XXXLUTZ atd.) ovlivnil váš pohled a postoj k IKEA?

14. Váš věk?

15. Vaše pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Blažková, T.IKEA pohledem spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://ikea-pohledem-spotre.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.