Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ikea - typický zákazník

Ikea - typický zákazník

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Černá
Šetření:05. 11. 2011 - 15. 11. 2011
Počet respondentů:152
Počet otázek (max/průměr):23 / 21.38
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den všem,

jsme studentky VŠE a pro splnění předmětu s marketingovým zaměřením máme za úkol získat představu o typickém zákazníkovi prodejen Ikea.

Proto bychom Vás chtěly požádat o vyplnění našeho dotazníku.

Děkujeme za Váš čas a přejeme příjemný den.

Nela, Kristýna, Míša a Betty

Odpovědi respondentů

1. Pracujete Vy, nebo někdo z Vašeho blízkého okolí v Ikea?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14696,05 %96,05 %  
ano63,95 %3,95 %  

Graf

2. Jak často navštěvujete prodejnu Ikea?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 1x za rok, ale méně než 1x měsíčně8153,29 %53,29 %  
1x měsíčně3120,39 %20,39 %  
1x za rok1912,5 %12,5 %  
Méně než 1x za rok1811,84 %11,84 %  
1x týdně21,32 %1,32 %  
1x za 14 dní10,66 %0,66 %  

Graf

3. Využíváte internetové stránky Ikea?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10166,45 %66,45 %  
ne5133,55 %33,55 %  

Graf

4. Máte aktuální katalog Ikea?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8857,89 %57,89 %  
ne6442,11 %42,11 %  

Graf

5. Znáte klub Ikea Family?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12582,24 %82,24 %  
Ne2717,76 %17,76 %  

Graf

6. Jste jeho členem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6854,4 %44,74 %  
ne5745,6 %37,5 %  

Graf

7. Využíváte jeho výhod?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6753,6 %44,08 %  
ne5140,8 %33,55 %  
nevím75,6 %4,61 %  

Graf

8. Přál/a byste si rozšíření jeho výhod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Spíše anootázka č. 9, Nevímotázka č. 10, Spíše neotázka č. 10, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím6048 %39,47 %  
Ano3628,8 %23,68 %  
Spíše ano1512 %9,87 %  
Ne97,2 %5,92 %  
Spíše ne54 %3,29 %  

Graf

9. Jaké rozšíření by Vás potěšilo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více slev520,83 %3,29 %  
výhodnější akce14,17 %0,66 %  
napříkald načítání bodů za nákupy a za ně slevy14,17 %0,66 %  
více slev na výrobky a více služeb zdarma (jako pi14,17 %0,66 %  
Rozesílání tiskovin na adresy členů klubu14,17 %0,66 %  
nevím14,17 %0,66 %  
Více slev na zajímavé zboží14,17 %0,66 %  
Bonusy a slevy14,17 %0,66 %  
jídlo gratis 14,17 %0,66 %  
slevy na zboží14,17 %0,66 %  
ostatní odpovědi slevy dárky
větší slevy na více výrobků
viac zlavnenych tovarov pre clenov
procentní slevy na celé nákupy
sleva na vše:-) nebo aspoň body, které lze utratit
Sleva na dopravu zboží, montáž, apod.
více zvýhodněného zboží
slevy
nápoje
Např. 5% slevy při každém nákupu.
1041,67 %6,58 % 

Graf

10. Navštívil/a jste někdy restauraci Ikea?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12280,26 %80,26 %  
ne3019,74 %19,74 %  

Graf

11. Nakupujete potraviny Ikea?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8253,95 %53,95 %  
ano7046,05 %46,05 %  

Graf

12. Pokud máte děti využil/a jste služeb dětského koutku Ikea?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9577,87 %62,5 %  
ano2722,13 %17,76 %  

Graf

13. Myslíte si, že cena výrobků IKEA odpovídá kvalitě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano9763,82 %63,82 %  
ano4026,32 %26,32 %  
nevím106,58 %6,58 %  
spíše ne31,97 %1,97 %  
ne21,32 %1,32 %  

Graf

14. Jak hodnotíte přehlednost v prodejně Ikea na stupnici 1-5 (1=vynikající, 5=nepřehledný)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27247,37 %47,37 %  
13925,66 %25,66 %  
32818,42 %18,42 %  
4127,89 %7,89 %  
510,66 %0,66 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.06
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.61
Směrodatná odchylka:0.78
Medián:2
Modus:2

Graf

15. Jak hodnotíte ochotu personálu na stupnici 1-5 (1= vstřícný, 5= neochotný?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25737,5 %37,5 %  
34932,24 %32,24 %  
13523,03 %23,03 %  
4117,24 %7,24 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.21
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.63
Směrodatná odchylka:0.8
Medián:2
Modus:2

Graf

16. Jak vnímáte cenovou úroveň zboží na stupnici 1-5 (1=levný, 5=velmi drahý)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27046,05 %46,05 %  
35234,21 %34,21 %  
12113,82 %13,82 %  
485,26 %5,26 %  
510,66 %0,66 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.3
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.45
Směrodatná odchylka:0.67
Medián:2
Modus:2

Graf

17. Oceňujete snahu Ikea být šetrnější k životnímu prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8757,24 %57,24 %  
spíše ano4328,29 %28,29 %  
nevím o této snaze2013,16 %13,16 %  
ne10,66 %0,66 %  
spíše ne10,66 %0,66 %  

Graf

18. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena13387,5 %87,5 %  
Muž1912,5 %12,5 %  

Graf

19. Váš věk je v rozmezí

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 29 let12783,55 %83,55 %  
30 - 50 let149,21 %9,21 %  
10 - 18 let117,24 %7,24 %  

Graf

20. Jste z Prahy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10267,11 %67,11 %  
ano5032,89 %32,89 %  

Graf

21. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola s maturitou7951,97 %51,97 %  
Vysokoškolské5334,87 %34,87 %  
Základní117,24 %7,24 %  
Vyšší odborné74,61 %4,61 %  
Střední škola bez maturity21,32 %1,32 %  

Graf

22. Počet členů Vaší domácnosti je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tří - čtyřčlenná domácnost8253,95 %53,95 %  
dvoučlenná domácnost4831,58 %31,58 %  
pěti - šestičlenná domácnost117,24 %7,24 %  
jednočlenná domácnost95,92 %5,92 %  
vícečlenná domácnost (více než 6 osob)21,32 %1,32 %  

Graf

23. Měsíční příjem Vaší domácnosti je:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15.001 - 30.000 Kč5437,24 %35,53 %  
30.001 - 50.000 Kč4933,79 %32,24 %  
50.001 Kč a více2215,17 %14,47 %  
0 - 15.000 Kč2013,79 %13,16 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Jste jeho členem?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Využíváte jeho výhod?
  • odpověď ne:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Využíváte jeho výhod?

7. Využíváte jeho výhod?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Jste jeho členem?

21. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

  • odpověď Střední škola s maturitou:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4 na otázku 14. Jak hodnotíte přehlednost v prodejně Ikea na stupnici 1-5 (1=vynikající, 5=nepřehledný)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pracujete Vy, nebo někdo z Vašeho blízkého okolí v Ikea?

2. Jak často navštěvujete prodejnu Ikea?

3. Využíváte internetové stránky Ikea?

4. Máte aktuální katalog Ikea?

5. Znáte klub Ikea Family?

6. Jste jeho členem?

7. Využíváte jeho výhod?

8. Přál/a byste si rozšíření jeho výhod?

10. Navštívil/a jste někdy restauraci Ikea?

11. Nakupujete potraviny Ikea?

12. Pokud máte děti využil/a jste služeb dětského koutku Ikea?

13. Myslíte si, že cena výrobků IKEA odpovídá kvalitě?

14. Jak hodnotíte přehlednost v prodejně Ikea na stupnici 1-5 (1=vynikající, 5=nepřehledný)?

15. Jak hodnotíte ochotu personálu na stupnici 1-5 (1= vstřícný, 5= neochotný?

16. Jak vnímáte cenovou úroveň zboží na stupnici 1-5 (1=levný, 5=velmi drahý)?

17. Oceňujete snahu Ikea být šetrnější k životnímu prostředí?

18. Jste:

19. Váš věk je v rozmezí

20. Jste z Prahy?

21. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

22. Počet členů Vaší domácnosti je:

23. Měsíční příjem Vaší domácnosti je:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pracujete Vy, nebo někdo z Vašeho blízkého okolí v Ikea?

2. Jak často navštěvujete prodejnu Ikea?

3. Využíváte internetové stránky Ikea?

4. Máte aktuální katalog Ikea?

5. Znáte klub Ikea Family?

6. Jste jeho členem?

7. Využíváte jeho výhod?

8. Přál/a byste si rozšíření jeho výhod?

10. Navštívil/a jste někdy restauraci Ikea?

11. Nakupujete potraviny Ikea?

12. Pokud máte děti využil/a jste služeb dětského koutku Ikea?

13. Myslíte si, že cena výrobků IKEA odpovídá kvalitě?

14. Jak hodnotíte přehlednost v prodejně Ikea na stupnici 1-5 (1=vynikající, 5=nepřehledný)?

15. Jak hodnotíte ochotu personálu na stupnici 1-5 (1= vstřícný, 5= neochotný?

16. Jak vnímáte cenovou úroveň zboží na stupnici 1-5 (1=levný, 5=velmi drahý)?

17. Oceňujete snahu Ikea být šetrnější k životnímu prostředí?

18. Jste:

19. Váš věk je v rozmezí

20. Jste z Prahy?

21. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

22. Počet členů Vaší domácnosti je:

23. Měsíční příjem Vaší domácnosti je:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Černá, K.Ikea - typický zákazník (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://ikea-typicky-zakaznik.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.