Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ikea - typický zákazník

Ikea - typický zákazník

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Černá
Šetření:05. 11. 2011 - 15. 11. 2011
Počet respondentů:152
Počet otázek (max/průměr):23 / 21.38
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den všem,

jsme studentky VŠE a pro splnění předmětu s marketingovým zaměřením máme za úkol získat představu o typickém zákazníkovi prodejen Ikea.

Proto bychom Vás chtěly požádat o vyplnění našeho dotazníku.

Děkujeme za Váš čas a přejeme příjemný den.

Nela, Kristýna, Míša a Betty

Odpovědi respondentů

1. Pracujete Vy, nebo někdo z Vašeho blízkého okolí v Ikea?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14696,05 %96,05 %  
ano63,95 %3,95 %  

Graf

2. Jak často navštěvujete prodejnu Ikea?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 1x za rok, ale méně než 1x měsíčně8153,29 %53,29 %  
1x měsíčně3120,39 %20,39 %  
1x za rok1912,5 %12,5 %  
Méně než 1x za rok1811,84 %11,84 %  
1x týdně21,32 %1,32 %  
1x za 14 dní10,66 %0,66 %  

Graf

3. Využíváte internetové stránky Ikea?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10166,45 %66,45 %  
ne5133,55 %33,55 %  

Graf

4. Máte aktuální katalog Ikea?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8857,89 %57,89 %  
ne6442,11 %42,11 %  

Graf

5. Znáte klub Ikea Family?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12582,24 %82,24 %  
Ne2717,76 %17,76 %  

Graf

6. Jste jeho členem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6854,4 %44,74 %  
ne5745,6 %37,5 %  

Graf

7. Využíváte jeho výhod?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6753,6 %44,08 %  
ne5140,8 %33,55 %  
nevím75,6 %4,61 %  

Graf

8. Přál/a byste si rozšíření jeho výhod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Spíše anootázka č. 9, Nevímotázka č. 10, Spíše neotázka č. 10, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím6048 %39,47 %  
Ano3628,8 %23,68 %  
Spíše ano1512 %9,87 %  
Ne97,2 %5,92 %  
Spíše ne54 %3,29 %  

Graf

9. Jaké rozšíření by Vás potěšilo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více slev520,83 %3,29 %  
výhodnější akce14,17 %0,66 %  
napříkald načítání bodů za nákupy a za ně slevy14,17 %0,66 %  
více slev na výrobky a více služeb zdarma (jako pi14,17 %0,66 %  
Rozesílání tiskovin na adresy členů klubu14,17 %0,66 %  
nevím14,17 %0,66 %  
Více slev na zajímavé zboží14,17 %0,66 %  
Bonusy a slevy14,17 %0,66 %  
jídlo gratis 14,17 %0,66 %  
slevy na zboží14,17 %0,66 %  
ostatní odpovědi slevy dárky
větší slevy na více výrobků
viac zlavnenych tovarov pre clenov
procentní slevy na celé nákupy
sleva na vše:-) nebo aspoň body, které lze utratit
Sleva na dopravu zboží, montáž, apod.
více zvýhodněného zboží
slevy
nápoje
Např. 5% slevy při každém nákupu.
1041,67 %6,58 % 

Graf

10. Navštívil/a jste někdy restauraci Ikea?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12280,26 %80,26 %  
ne3019,74 %19,74 %  

Graf

11. Nakupujete potraviny Ikea?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8253,95 %53,95 %  
ano7046,05 %46,05 %  

Graf

12. Pokud máte děti využil/a jste služeb dětského koutku Ikea?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9577,87 %62,5 %  
ano2722,13 %17,76 %  

Graf

13. Myslíte si, že cena výrobků IKEA odpovídá kvalitě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano9763,82 %63,82 %  
ano4026,32 %26,32 %  
nevím106,58 %6,58 %  
spíše ne31,97 %1,97 %  
ne21,32 %1,32 %  

Graf

14. Jak hodnotíte přehlednost v prodejně Ikea na stupnici 1-5 (1=vynikající, 5=nepřehledný)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27247,37 %47,37 %  
13925,66 %25,66 %  
32818,42 %18,42 %  
4127,89 %7,89 %  
510,66 %0,66 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.06
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.61
Směrodatná odchylka:0.78
Medián:2
Modus:2

Graf

15. Jak hodnotíte ochotu personálu na stupnici 1-5 (1= vstřícný, 5= neochotný?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25737,5 %37,5 %  
34932,24 %32,24 %  
13523,03 %23,03 %  
4117,24 %7,24 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.21
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.63
Směrodatná odchylka:0.8
Medián:2
Modus:2

Graf

16. Jak vnímáte cenovou úroveň zboží na stupnici 1-5 (1=levný, 5=velmi drahý)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27046,05 %46,05 %  
35234,21 %34,21 %  
12113,82 %13,82 %  
485,26 %5,26 %  
510,66 %0,66 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.3
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.45
Směrodatná odchylka:0.67
Medián:2
Modus:2

Graf

17. Oceňujete snahu Ikea být šetrnější k životnímu prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8757,24 %57,24 %  
spíše ano4328,29 %28,29 %  
nevím o této snaze2013,16 %13,16 %  
ne10,66 %0,66 %  
spíše ne10,66 %0,66 %  

Graf

18. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena13387,5 %87,5 %  
Muž1912,5 %12,5 %  

Graf

19. Váš věk je v rozmezí

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 29 let12783,55 %83,55 %  
30 - 50 let149,21 %9,21 %  
10 - 18 let117,24 %7,24 %  

Graf

20. Jste z Prahy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10267,11 %67,11 %  
ano5032,89 %32,89 %  

Graf

21. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola s maturitou7951,97 %51,97 %  
Vysokoškolské5334,87 %34,87 %  
Základní117,24 %7,24 %  
Vyšší odborné74,61 %4,61 %  
Střední škola bez maturity21,32 %1,32 %  

Graf

22. Počet členů Vaší domácnosti je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tří - čtyřčlenná domácnost8253,95 %53,95 %  
dvoučlenná domácnost4831,58 %31,58 %  
pěti - šestičlenná domácnost117,24 %7,24 %  
jednočlenná domácnost95,92 %5,92 %  
vícečlenná domácnost (více než 6 osob)21,32 %1,32 %  

Graf

23. Měsíční příjem Vaší domácnosti je:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15.001 - 30.000 Kč5437,24 %35,53 %  
30.001 - 50.000 Kč4933,79 %32,24 %  
50.001 Kč a více2215,17 %14,47 %  
0 - 15.000 Kč2013,79 %13,16 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Jste jeho členem?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 7. Využíváte jeho výhod?
  • odpověď ne:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Využíváte jeho výhod?

7. Využíváte jeho výhod?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Jste jeho členem?

21. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

  • odpověď Střední škola s maturitou:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4 na otázku 14. Jak hodnotíte přehlednost v prodejně Ikea na stupnici 1-5 (1=vynikající, 5=nepřehledný)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pracujete Vy, nebo někdo z Vašeho blízkého okolí v Ikea?

2. Jak často navštěvujete prodejnu Ikea?

3. Využíváte internetové stránky Ikea?

4. Máte aktuální katalog Ikea?

5. Znáte klub Ikea Family?

6. Jste jeho členem?

7. Využíváte jeho výhod?

8. Přál/a byste si rozšíření jeho výhod?

10. Navštívil/a jste někdy restauraci Ikea?

11. Nakupujete potraviny Ikea?

12. Pokud máte děti využil/a jste služeb dětského koutku Ikea?

13. Myslíte si, že cena výrobků IKEA odpovídá kvalitě?

14. Jak hodnotíte přehlednost v prodejně Ikea na stupnici 1-5 (1=vynikající, 5=nepřehledný)?

15. Jak hodnotíte ochotu personálu na stupnici 1-5 (1= vstřícný, 5= neochotný?

16. Jak vnímáte cenovou úroveň zboží na stupnici 1-5 (1=levný, 5=velmi drahý)?

17. Oceňujete snahu Ikea být šetrnější k životnímu prostředí?

18. Jste:

19. Váš věk je v rozmezí

20. Jste z Prahy?

21. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

22. Počet členů Vaší domácnosti je:

23. Měsíční příjem Vaší domácnosti je:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pracujete Vy, nebo někdo z Vašeho blízkého okolí v Ikea?

2. Jak často navštěvujete prodejnu Ikea?

3. Využíváte internetové stránky Ikea?

4. Máte aktuální katalog Ikea?

5. Znáte klub Ikea Family?

6. Jste jeho členem?

7. Využíváte jeho výhod?

8. Přál/a byste si rozšíření jeho výhod?

10. Navštívil/a jste někdy restauraci Ikea?

11. Nakupujete potraviny Ikea?

12. Pokud máte děti využil/a jste služeb dětského koutku Ikea?

13. Myslíte si, že cena výrobků IKEA odpovídá kvalitě?

14. Jak hodnotíte přehlednost v prodejně Ikea na stupnici 1-5 (1=vynikající, 5=nepřehledný)?

15. Jak hodnotíte ochotu personálu na stupnici 1-5 (1= vstřícný, 5= neochotný?

16. Jak vnímáte cenovou úroveň zboží na stupnici 1-5 (1=levný, 5=velmi drahý)?

17. Oceňujete snahu Ikea být šetrnější k životnímu prostředí?

18. Jste:

19. Váš věk je v rozmezí

20. Jste z Prahy?

21. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

22. Počet členů Vaší domácnosti je:

23. Měsíční příjem Vaší domácnosti je:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Černá, K.Ikea - typický zákazník (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://ikea-typicky-zakaznik.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.