Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > IKEA_typologie_zakaznika

IKEA_typologie_zakaznika

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Vaněk
Šetření:12. 11. 2009 - 22. 11. 2009
Počet respondentů:80
Počet otázek (max/průměr):11 / 9.18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

děkujeme všem zúčastněným respondentům. Tento průzkum bude použit jako podklad k seminární práci studentů VŠE v předmětu retail marketing. Výsledky tohoto průzkumu budou zveřejněny po ukončení dotazování. Dotazník je anonymní.

 

Děkujeme

 

Za realizační tým

Jakub Stankovský

 

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete v obchodních domech IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7391,25 %91,25 %  
Ne78,75 %8,75 %  

Graf

2. Jste zaměstnanec společnosti IKEA nebo pracujete v oboru marketingu, výzkumu trhu či reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6893,15 %85 %  
Ano56,85 %6,25 %  

Graf

3. Za jakým účelem jezdíte do obchodních domů IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doplňky6183,56 %76,25 %  
dekorace4967,12 %61,25 %  
nábytek4663,01 %57,5 %  
jen koukat2534,25 %31,25 %  
textil2128,77 %26,25 %  
švédské potraviny1723,29 %21,25 %  

Graf

4. Jak se většinou dopravujete do IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
auto4967,12 %61,25 %  
MHD2432,88 %30 %  

Graf

5. Kolik utratíte ročně za nákupy v IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 001 - 5 000 Kč2230,14 %27,5 %  
do 1 000 Kč1419,18 %17,5 %  
5 001 - 10 000 Kč1013,7 %12,5 %  
10 001 - 20 000 Kč1013,7 %12,5 %  
1 000 - 5 000 Kč79,59 %8,75 %  
5 000 - 10 000 Kč45,48 %5 %  
20 001 Kč a více45,48 %5 %  
10 000 - 20 000 Kč11,37 %1,25 %  
20 000 Kč a více11,37 %1,25 %  

Graf

6. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5676,71 %70 %  
muž1723,29 %21,25 %  

Graf

7. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 až 24 let2939,73 %36,25 %  
25 až 29 let1419,18 %17,5 %  
18 až 25 let1216,44 %15 %  
30 až 39 let1115,07 %13,75 %  
25 až 30 let22,74 %2,5 %  
30 až 40 let22,74 %2,5 %  
40 až 49 let22,74 %2,5 %  
50 až 64 let11,37 %1,25 %  

Graf

8. Jaké je Vaše nevyšší ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou3856,72 %47,5 %  
vysokoškolské2334,33 %28,75 %  
vyučen v oboru22,99 %2,5 %  
vyšší odborné22,99 %2,5 %  
základní22,99 %2,5 %  

Graf

9. Kolik členů tvoří Vaše domácnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 2027,4 %25 %  
42027,4 %25 %  
31621,92 %20 %  
1 79,59 %8,75 %  
556,85 %6,25 %  
6 a více56,85 %6,25 %  

Graf

10. Do jaké příjmové skupiny patříte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 000 - 20 000 Kč/ měs2231,43 %27,5 %  
méně než 10 000 Kč/ měs.2028,57 %25 %  
20 000 - 30 000 Kč/ měs1825,71 %22,5 %  
30 000 - 50 000 Kč/ měs57,14 %6,25 %  
50 000 Kč a více57,14 %6,25 %  

Graf

11. Proč nenakupujete v obchodních domech IKEA?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Jelikož bydlím cca 30 km od Pardubic a do nejbližší Ikei je to relativně daleko vzhledem i k tomu,že nevlastním auto.Také sortiment zboží z velké části neodpovídá mému vkusu.

mám to daleko

Není poblíž

pac nic nepotrebuji

protoze v tu zadny neni :D

Žádný obchodní dům IKEA není v přiměřené vzdálenosti k mému bydlišti.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Za jakým účelem jezdíte do obchodních domů IKEA?

  • odpověď dekorace:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi textil na otázku 3. Za jakým účelem jezdíte do obchodních domů IKEA?
  • odpověď nábytek:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 10 001 - 20 000 Kč na otázku 5. Kolik utratíte ročně za nákupy v IKEA?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi textil na otázku 3. Za jakým účelem jezdíte do obchodních domů IKEA?

4. Jak se většinou dopravujete do IKEA?

  • odpověď auto:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 10 001 - 20 000 Kč na otázku 5. Kolik utratíte ročně za nákupy v IKEA?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete v obchodních domech IKEA?

2. Jste zaměstnanec společnosti IKEA nebo pracujete v oboru marketingu, výzkumu trhu či reklamě?

3. Za jakým účelem jezdíte do obchodních domů IKEA?

4. Jak se většinou dopravujete do IKEA?

5. Kolik utratíte ročně za nákupy v IKEA?

6. Jakého jste pohlaví?

7. Do jaké věkové skupiny patříte?

8. Jaké je Vaše nevyšší ukončené vzdělání?

9. Kolik členů tvoří Vaše domácnost?

10. Do jaké příjmové skupiny patříte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete v obchodních domech IKEA?

2. Jste zaměstnanec společnosti IKEA nebo pracujete v oboru marketingu, výzkumu trhu či reklamě?

3. Za jakým účelem jezdíte do obchodních domů IKEA?

4. Jak se většinou dopravujete do IKEA?

5. Kolik utratíte ročně za nákupy v IKEA?

6. Jakého jste pohlaví?

7. Do jaké věkové skupiny patříte?

8. Jaké je Vaše nevyšší ukončené vzdělání?

9. Kolik členů tvoří Vaše domácnost?

10. Do jaké příjmové skupiny patříte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vaněk, T.IKEA_typologie_zakaznika (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://ikea-typologie-zakaznika.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.