Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Jmenuji se Martina Obstová a jsem studentkou Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulty managementu a ekonomiky. Ve své bakalářské práci se věnuji analýze image firmy Wrigley, a.s. na českém trhu. Tento dotazník obsahuje otázky zabývající se Vaším názorem na výrobky firmy Wrigley, a.s. a Váš postoj k její image. Vyplňení tohoto dotazníku je anonymní. Pokud není uvedeno jinak, vyberte prosím jednu z nabízených možností odpovědí.
Předem děkuji za pomoc.
Odpovědi respondentů
1. Znáte firmu Wrigley a víte, co nabízí na českém trhu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → otázka č. 15].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
143
94,08 %
94,08 %
Ne
9
5,92 %
5,92 %
2. Firma Wrigley nabízí na českém trhu širokou škálu žvýkaček a bonbónů. Například známé Orbit, Winterfresh, Hubba Bubba, Skittles a další. Zakoupili jste někdy jejich výrobek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 3, Ne → otázka č. 15].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
143
100 %
94,08 %
3. Jak často výrobky firmy nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Měsíčně
66
46,15 %
43,42 %
Několikrát týdně
56
39,16 %
36,84 %
Zřídkakdy
19
13,29 %
12,5 %
Každý den
2
1,4 %
1,32 %
4. Co je nejčastějším důvodem k nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Výrobky Wrigley jsou mé oblíbené
91
63,64 %
59,87 %
Výrobek jsem uviděl/a vedle pokladny
42
29,37 %
27,63 %
Zaujala mě akce spojená s výrobkem
4
2,8 %
2,63 %
Zaujala mě cena výrobku
4
2,8 %
2,63 %
Výrobky Wrigley jsou mé oblíbené
1
0,7 %
0,66 %
Zaujal mě obal výrobku
1
0,7 %
0,66 %
5. Jste celkově s nabídkou firmy spokojeni?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
136
95,1 %
89,47 %
Ne
7
4,9 %
4,61 %
6. Co byste na výrobcích změnili? (možno více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jsem s výrobky spokojen/a
57
39,86 %
37,5 %
Nové příchutě
54
37,76 %
35,53 %
Velikost balení
38
26,57 %
25 %
Nový obal – barvy, styl
21
14,69 %
13,82 %
cena
1
0,7 %
0,66 %
cenu
1
0,7 %
0,66 %
nic, nepotřebuji je
1
0,7 %
0,66 %
nejsou žvýkačkové "plátky", ty jsem měl rád
1
0,7 %
0,66 %
je mi to jedno, výrobky jen kupuji pro rodinu
1
0,7 %
0,66 %
Návrat žvýkaček Juicyfruit
1
0,7 %
0,66 %
obsahují aspartam
1
0,7 %
0,66 %
déle trvající chuť
1
0,7 %
0,66 %
7. Ohodnoťte na škále 1 až 5 následující body spojené s image firmy. (1- nejlepší, 5- nejhorší)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
Hodně příchutí vs. Málo příchutí
1-2-3-4-5
2.161
0.918
Atraktivní obal vs. Neatraktivní obal
1-2-3-4-5
2.392
0.993
Široký sortiment vs. Úzký sortiment
1-2-3-4-5
2.077
0.84
Přiměřená cena vs. Nepřiměřená cena
1-2-3-4-5
2.294
0.921
Vysoká kvalita vs. Nízká kvalita
1-2-3-4-5
1.986
0.755
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
8. Co byste navrhli ke zlepšení image firmy? (možno více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Limitované edice výrobků – speciální příchutě, designerské obaly
98
68,53 %
64,47 %
Sezónní akce např. pořádání dnů pro děti, vánoční soutěže o dárky
Retro edice-staré příchutě, celkově zvýšit kvalitu
1
0,7 %
0,66 %
9. Z vyjmenovaných výrobků vyberte ty, které jste zakoupili v posledním měsíci. (možno více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Orbit Peppermint
76
53,15 %
50 %
Winterfresh
59
41,26 %
38,82 %
Wrigley Spearmint
42
29,37 %
27,63 %
Orbit ovocné příchutě
41
28,67 %
26,97 %
Skittles
30
20,98 %
19,74 %
Orbit Professional
26
18,18 %
17,11 %
Orbit Complete
20
13,99 %
13,16 %
Hubba Bubba žvýkačky
19
13,29 %
12,5 %
Orbit Drops
12
8,39 %
7,89 %
Orbit pro děti
11
7,69 %
7,24 %
Orbit 5
7
4,9 %
4,61 %
Hubba Bubba želé
5
3,5 %
3,29 %
Orbit ovocné příchutě
1
0,7 %
0,66 %
10. Napište prosím jaká je vaše nejoblíbenější příchuť výrobku Wrigley.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Peppermint
17
11,89 %
11,18 %
spearmint
11
7,69 %
7,24 %
mentol
10
6,99 %
6,58 %
meloun
9
6,29 %
5,92 %
orbit peppermint
6
4,2 %
3,95 %
ovocná
5
3,5 %
3,29 %
Wrigley Spearmint
4
2,8 %
2,63 %
winterfresh
3
2,1 %
1,97 %
máta
3
2,1 %
1,97 %
melounová
3
2,1 %
1,97 %
ostatní odpovědi
sweet mint Jahoda pomeranč pepermint zelené orbit orbit jahoda peprmint Preferuji příchutě Winterfresh před Orbit Winterfresh modrá ledová orbit spearment ZELENE orbitky:) U otázky č.9 si nejsem jisty,ale kupuji jen modre nemam winterfresh extreme klasicke zelene orbitky Orbit spearmint melounové Orbit doublemint fresh mata? bez příchuti, klasická mentolová bledomodré Winterfresh nemám nejoblíbenější nemam oblibenou original Professional Orbit Meloun peppermintová Orbit - melounové menthol zelené orbitky Sweet Mint, Spearmint větrové nevím, žádnou si nevybavím Orbit pro děti zelené žvýkačky, případně jakoda mentolová zelené orbitky :-) jablečné ORBIT PROFESSIONAL Winterfresh fresh ice žádná - pouze nakupuji, nekonzumuji ovocné ice lemon Všechny černý ribíz zelený orbit skittles Orbit Sweet mint Orbit máta skitlles sour Bílé Orbit žvýkačky Hubba bubba jahoda orange nevím orbit peppermint (zelené) mint ty zelené orbitky watermelon zelene Skittles bílá :) nevím příchuť "zelené orbitky" mentolové a ovocné orbit borůvková JABKO
72
50,35 %
47,37 %
11. Znáte nějakou reklamu na výrobky Wrigley?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 12, Ne → otázka č. 13].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
86
60,14 %
56,58 %
Ne
57
39,86 %
37,5 %
12. Pokud ano, uveďte, o jaký výrobek se jednalo.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Skittles
19
22,09 %
12,5 %
winterfresh
10
11,63 %
6,58 %
žvýkačky
10
11,63 %
6,58 %
Orbit 5
7
8,14 %
4,61 %
orbit
5
5,81 %
3,29 %
žvýkačky orbit
5
5,81 %
3,29 %
orbit peppermint
2
2,33 %
1,32 %
nepamtuju
1
1,16 %
0,66 %
orbit peppermint, skittles
1
1,16 %
0,66 %
hubba bubba, skittles
1
1,16 %
0,66 %
ostatní odpovědi
žvýkačky, orbit zvykacky Winterfresh, Hubba Bubba... Orbit v balení 50 ks Peppermint Orbitky . žvýkačky, domů i do auta žvýkačky Winterfresh orbitky ;) žvíkačky orbit huba bubba žvikačky reklama na žvýkačky orbit o žvýkačky, pamatuji si tu reklamu od dětství žvýkačky orbit - pomáhají chránit proti zub. kazu Skettles nějaký Orbit, tuším orbit, winterfresh Hubba Bubba žvýkažky, Skittles Hubba Bubba zvýkačky Orbit silbr wrigley spearmint, skittles five gumové polštářky, herci fouknou na obraz. a všeZMR
25
29,07 %
16,45 %
13. Minulý rok přišla firma na trh s novinkou – bonbóny Skittles. Zaregistrovali jste jejich reklamní kampaň?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 14, Ne → otázka č. 15].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
103
72,03 %
67,76 %
Ano
40
27,97 %
26,32 %
14. Pokud ano, co bylo jejím hlavním motivem?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
barevné lentilky
barvy
barvy
červený sáček
duha
duha
duha
duha
duha
duha
duha
duha
duha
duha
duha
duha
duha
duha
duha
Duha značící příchutě
duha, žirafa a rastaman
duha, žirafa a rasta man
Duha, žirafa, Jamaičan =D
Duha,žirafa,nevím.Viděla jsem tu reklamu jen jednou.
farebne bonboniky a dúha
Myslím že duha..
V supermarketu jsem se zúčastnil ochutnávky, nebylo to špatné;-)
nevím
ovocné bonbony různých barev
penize
Spousta barev
Už nevím.
už si nevzpomínám :)
v současnosti reklama se "žirafou"
zhulenej černoch a žirafa
Zirafa ji duhu
zirafa, duha, jamajcan
žirafa
žirafa
žirafa pojídá duhu :) a pak z ní vychází barevný bonbóny :) je tam i Jamajčan...
Žirafa, která jí duhu a je dojena Jamajčanem
15. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
106
69,74 %
69,74 %
Muž
46
30,26 %
30,26 %
16. Jaká je Vaše věková kategorie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21-40
129
84,87 %
84,87 %
do 20
20
13,16 %
13,16 %
41-60
2
1,32 %
1,32 %
nad 60
1
0,66 %
0,66 %
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středoškolské s maturitou
119
78,29 %
78,29 %
Vysokoškolské
18
11,84 %
11,84 %
Základní
8
5,26 %
5,26 %
Středoškolské
7
4,61 %
4,61 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 13. Minulý rok přišla firma na trh s novinkou – bonbóny Skittles. Zaregistrovali jste jejich reklamní kampaň?
13. Minulý rok přišla firma na trh s novinkou – bonbóny Skittles. Zaregistrovali jste jejich reklamní kampaň?
odpověď Ano:
3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi duha na otázku 14. Pokud ano, co bylo jejím hlavním motivem?
3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Skittles na otázku 12. Pokud ano, uveďte, o jaký výrobek se jednalo.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Znáte firmu Wrigley a víte, co nabízí na českém trhu?
2. Firma Wrigley nabízí na českém trhu širokou škálu žvýkaček a bonbónů. Například známé Orbit, Winterfresh, Hubba Bubba, Skittles a další. Zakoupili jste někdy jejich výrobek?
3. Jak často výrobky firmy nakupujete?
4. Co je nejčastějším důvodem k nákupu?
5. Jste celkově s nabídkou firmy spokojeni?
6. Co byste na výrobcích změnili? (možno více odpovědí)
7. Ohodnoťte na škále 1 až 5 následující body spojené s image firmy. (1- nejlepší, 5- nejhorší)
8. Co byste navrhli ke zlepšení image firmy? (možno více odpovědí)
9. Z vyjmenovaných výrobků vyberte ty, které jste zakoupili v posledním měsíci. (možno více odpovědí)
10. Napište prosím jaká je vaše nejoblíbenější příchuť výrobku Wrigley.
11. Znáte nějakou reklamu na výrobky Wrigley?
12. Pokud ano, uveďte, o jaký výrobek se jednalo.
13. Minulý rok přišla firma na trh s novinkou – bonbóny Skittles. Zaregistrovali jste jejich reklamní kampaň?
14. Pokud ano, co bylo jejím hlavním motivem?
15. Jakého jste pohlaví?
16. Jaká je Vaše věková kategorie?
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Znáte firmu Wrigley a víte, co nabízí na českém trhu?
2. Firma Wrigley nabízí na českém trhu širokou škálu žvýkaček a bonbónů. Například známé Orbit, Winterfresh, Hubba Bubba, Skittles a další. Zakoupili jste někdy jejich výrobek?
3. Jak často výrobky firmy nakupujete?
4. Co je nejčastějším důvodem k nákupu?
5. Jste celkově s nabídkou firmy spokojeni?
6. Co byste na výrobcích změnili? (možno více odpovědí)
7. Ohodnoťte na škále 1 až 5 následující body spojené s image firmy. (1- nejlepší, 5- nejhorší)
8. Co byste navrhli ke zlepšení image firmy? (možno více odpovědí)
9. Z vyjmenovaných výrobků vyberte ty, které jste zakoupili v posledním měsíci. (možno více odpovědí)
10. Napište prosím jaká je vaše nejoblíbenější příchuť výrobku Wrigley.
11. Znáte nějakou reklamu na výrobky Wrigley?
12. Pokud ano, uveďte, o jaký výrobek se jednalo.
13. Minulý rok přišla firma na trh s novinkou – bonbóny Skittles. Zaregistrovali jste jejich reklamní kampaň?
14. Pokud ano, co bylo jejím hlavním motivem?
15. Jakého jste pohlaví?
16. Jaká je Vaše věková kategorie?
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.