Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Image obchodních řetězců

Image obchodních řetězců

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Švarcová
Šetření:10. 11. 2009 - 06. 12. 2009
Počet respondentů:76
Počet otázek (max/průměr):17 / 11.61
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:43,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hezký den,

poprosíme Vás o vyplnění krátkého dotazníku, který se zabývá otázkou image jednotlivých obchodních řetězců. Prosíme o vyplnění zejména mladé ženy (21 - 30 let), VŠ vzdělání, příp.studentky VŠ.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Muž → konec dotazníku, Ženaotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6788,16 %88,16 %  
Muž911,84 %11,84 %  

Graf

2. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Základní → konec dotazníku, Vyučen/a bez maturity → konec dotazníku, Středoškolské s maturitou → konec dotazníku, Vyšší odbornéotázka č. 3, Vysokoškolskéotázka č. 3, Student/ka VOŠ nebo VŠotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student/ka VOŠ nebo VŠ2638,81 %34,21 %  
Vysokoškolské2638,81 %34,21 %  
Středoškolské s maturitou1217,91 %15,79 %  
Vyšší odborné22,99 %2,63 %  
Vyučen/a bez maturity11,49 %1,32 %  

Graf

3. Vaše věková skupina:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [méně než 20 → konec dotazníku, 21 - 30otázka č. 4, 31 - 40 → konec dotazníku, 41 - výše → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 305296,3 %68,42 %  
31 - 4023,7 %2,63 %  

Graf

4. Jak často chodíte nakupovat potraviny a jiné rychloobrátkové zboží do obchodních řetězců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát týdně2853,85 %36,84 %  
Jednou týdně1223,08 %15,79 %  
Denně59,62 %6,58 %  
Několikrát za měsíc59,62 %6,58 %  
Jednou za měsíc23,85 %2,63 %  

Graf

5. Kdo se ve Vaší rodině stará o nákup v obchodních řetězcích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2242,31 %28,95 %  
Rodiče2038,46 %26,32 %  
všichni23,85 %2,63 %  
nakupujeme s partnerem s spolu11,92 %1,32 %  
já s partnerem11,92 %1,32 %  
Partner/partnerka11,92 %1,32 %  
ja aj partner11,92 %1,32 %  
já a partner, střídavě11,92 %1,32 %  
já i partner dohromady11,92 %1,32 %  
doma rodiče, v praze 4. rokem sama11,92 %1,32 %  
já a partner11,92 %1,32 %  

Graf

6. Vyjmenujte, prosím, značky obchodních řetězců, které se Vám spontánně vybaví:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Albert, Billa, Kaufland, Tesco, Interspar

Albert, Hypertnova, Kaulfand, Lidl

Albert, Kaufland, Tesco, Lidl, Globus, Penny Market

albert, tesco, billa, lidl

Albert, Tesco, Billa, Plus, Lidl

Albert, Tesco, Hypernova

Albert, Tesco, Kaufland

Albert, Tesco, Kaufland, Billa, Penny Market

ALBERT, TESCO, KAUFLAND, INTERSPAR, LIDL

Billa, Albert, Hypernova, Tesco, Liiidl

billa, albert, tesco, lidl, DM, schlecker

Billa, Globus, Albert, Kaufland

Billa, Lidl, Hypernova, Tesco, ALbert

Billa, Tesco, Albert

Carrefour, Tesco, Albert

Globus, hypernova, albert, terno, tesco, kaufland, lidl, billa

Globus, Kaufland, Tesco..

Globus, Tesco, Hypernova, Albert, Billa

globus, tesco, lidl

Interspar, Kaufland, Albert, Hypernova, Lídl, Tesco, Penny, Billa

Interspar, Spar, Kaufland, Albert, DM, Rossmann, Billa, Penny Market, Lidl, Tesco, Globus

Kaufland, Albert, Billa, Penny Market, Plus diskont, Carrefour, Hypernova, Tesco, Lidl

kaufland, albert, interspar

Kaufland, Billa, Albert, Makro, Globus, Lidl, Tesco

Kaufland, Hypernova, Tesco, Interspar, Albert, Makro

kaufland, tesco, albert, delvita, billa, globus, penny market, terno

kaufland, tesco, albert, lidl

lidl, albert, tesco

Lidl, Globus Penny, Kaufland, Billa,

Lidl, Penny, Globus, Tesco, Makro

Makro, Billa, Albert, Penny Markrt, Lidl, Tesco, Kaufland, Interspar

Penny market, billa, hypernova, intersparr, tesco, terno, coop, lidl, kaufland

Tesco Albert Billa Kaufland Lidl Penny

Tesco Albert Penny Market Interspar

Tesco, Albert, Billa, Hypernova, Kaufland, Plus, Penny Market

tesco, albert, billa, lidl, penny market, kaufland, interspar

Tesco, Albert, Billa, Obi, Baumax, Bauhaus, Penny Market, Interspar, Lidl

tesco, albert, kaufland, lidl, penny, billa

tesco, albert, penny, lidl, interspar

tesco, billa, albert, globus, lidl, plus, kaufland, penny

Tesco, Billa, Globus, Hypernova, Albert, Kaufland

Tesco, Carrefour, Billa, Albert, Plus,...

tesco, coop, albert, kaufland

Tesco, Globus, Albert, Billa

Tesco, Globus, Billa,

tesco, hypernova - albert, interspar

tesco, hypernova, albert, interspar, kaufland, terno, coop

Tesco, Hypernova/Albert, Billa, Penny Market, Interspar, Kaufland

Tesco, Interspar, Albert, Kaufland

tesco, kaufland, albert, lidl, spar

Tesco, Kaufland, Lidl, Bila, Coop Jednota. Milk Agro,

tesco, makro, albert, globus, interspar, kaufland, lidl

7. Dáváte přednost určitým obchodním řetězcům a cíleně je vyhledáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Neotázka č. 9, Anootázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3465,38 %44,74 %  
Ne1834,62 %23,68 %  

Graf

8. K jakým obchodním řetězcům máte kladný vztah a cíleně je vyhledáváte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tesco411,76 %5,26 %  
Interspar38,82 %3,95 %  
kaufland25,88 %2,63 %  
globus25,88 %2,63 %  
globus, tesco25,88 %2,63 %  
Kaufland, Tesco25,88 %2,63 %  
hypernova12,94 %1,32 %  
Billa12,94 %1,32 %  
Makro12,94 %1,32 %  
Globus, Kaufland, Billa12,94 %1,32 %  
ostatní odpovědi albert, tesco, billa
albert, lidl
albert
kaufland, občas tesco
Lidl, Penny
billa, tesco
albert, kaufland, tesco
Interspar, Albert
Tesco, Billa
Interspar, Kaufland
Tesco, Albert
Lidl, Tesco
Albert, Interspar
tesco, kaufland
Tesco, Kaufland, Lidl
1544,12 %19,74 % 

Graf

9. Máte vůči nějakému obchodnímu řetězci záporný vztah nebo jste měli v minulosti s nějakým obchodním řetězcem špatnou zkušenost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Neotázka č. 11, Anootázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2751,92 %35,53 %  
Ne2548,08 %32,89 %  

Graf

10. K jakému obchodnímu řetězci máte záporný vztah nebo jste s nimi měl/a v minulosti špatnou zkušenost?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lidl518,52 %6,58 %  
Albert518,52 %6,58 %  
kaufland27,41 %2,63 %  
Penny Market, Lidl27,41 %2,63 %  
tesco27,41 %2,63 %  
penny, plus13,7 %1,32 %  
Coop13,7 %1,32 %  
Lidl, Kaufland13,7 %1,32 %  
Lidl, Penny13,7 %1,32 %  
obecně nemám ráda ty levné - lidl, penny13,7 %1,32 %  
ostatní odpovědi albert - dříve hypernova,
Penny Market
Billa
lidl, billa
Albert-špatná a pomalá obsluha
Billa, Coop discont
622,22 %7,89 % 

Graf

11. Jak moc je pro Vás důležité, aby obchodní řetězec prodával i jiné zboží než potraviny, např. drogerie, textil, tiskoviny, atd.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše důležité3261,54 %42,11 %  
Zásadně důležité1121,15 %14,47 %  
Spíše nedůležité713,46 %9,21 %  
Vůbec není důležité23,85 %2,63 %  

Graf

12. Jaké okolnosti u Vás hrají největší roli při nákupu v obchodním řetězci? Seřaďte prosím od nejvýznamnějšího po nejméně významné

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Vždy čerstvé zboží3.09610.587
Nízké ceny4.36512.232
Široký sortiment3.7695.985
Dlouhá otevírací doba6.36512.54
Časté cenové akce8.30812.751
Vzdálenost od domova/zaměstnání4.7510.918
Dostatek parkovacích míst10.2889.051
Příjemný personál7.6736.22
Příjemné nákupní prostředí7.0965.779
Značka řetězce9.5966.972
Inteligentní rozložení zboží95.154
Krátké fronty u pokladen7.2697.274
Dostatek volných košíků9.4238.783

Graf

13. V jakém konkrétním obchodním řetězci utratíte největší část Vašich měsíčních výdajů za potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Albert1325 %17,11 %  
Tesco1121,15 %14,47 %  
Kaufland815,38 %10,53 %  
Billa59,62 %6,58 %  
Globus47,69 %5,26 %  
Lidl35,77 %3,95 %  
Coop23,85 %2,63 %  
Interspar23,85 %2,63 %  
Hypernova11,92 %1,32 %  
nevim11,92 %1,32 %  
Makro11,92 %1,32 %  
Penny market11,92 %1,32 %  

Graf

14. Jak jste spokojen/a s prodejnou, kterou jste uvedl/a jako své hlavní nákupní místo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše spokojen/a3771,15 %48,68 %  
Velmi spokojen/a1019,23 %13,16 %  
Spíše nespokojen/a35,77 %3,95 %  
Nevím23,85 %2,63 %  

Graf

15. Co podle Vás vytváří příjemné prostředí prodejny? Seřaďte prosím od nejvýznamnějšího po nejméně významné

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Čistota a uspořádanost regálů1.3650.77
Chování zaměstnanců2.2310.793
Dostatek parkovacích míst3.7691.254
Dojem z reklamy v televizi či z letáků3.8651.001
Podpora a ochrana životního prostředí prodejnou3.7690.985

Graf

16. Který obchodní řetězec má podle Vás nejlepší image?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tesco1732,69 %22,37 %  
Interspar815,38 %10,53 %  
Globus713,46 %9,21 %  
billa59,62 %6,58 %  
albert47,69 %5,26 %  
nevím35,77 %3,95 %  
kaufland23,85 %2,63 %  
dříve Delvita, nyní asi Billa11,92 %1,32 %  
albert- hypernova11,92 %1,32 %  
Lidl11,92 %1,32 %  
ostatní odpovědi nedokážu říct
Carrefour
hypernova
35,77 %3,95 % 

Graf

17. Počet členů ve Vaší domácnosti:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22038,46 %26,32 %  
41426,92 %18,42 %  
3917,31 %11,84 %  
147,69 %5,26 %  
547,69 %5,26 %  
611,92 %1,32 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.92
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.14
Směrodatná odchylka:1.07
Medián:3
Modus:2

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Švarcová, L.Image obchodních řetězců (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://image-obchodnich-retezcu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.