Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Imaginace
Imaginace
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Magdalena Schneiderová |
---|---|
Šetření: | 17. 08. 2012 - 27. 08. 2012 |
Počet respondentů: | 63 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 7.46 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 40,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:35 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
tento dotazník slouží pro získání zápočtu z předmětu Písemná práce na katedře Psychologie FF UK.
Přečtěte si prosím následující text a odpovězte na pár otázek.
Děkuji za vyplnění a přeju hezký den,
Magdalena Schneiderová
Odpovědi respondentů
1. Imaginace neboli obrazotvornost je lidská schopnost v mysli vidět nejrůznější obrazy. Tato schopnost se využívá v poradenství, psychoterapii či kariérním a životním plánování. Slouží pro relaxaci, uvolnění napětí, zmírnění úzkosti, zvědomění nevědomých emocí a potřeb, překonání zažitých traumat nebo podávání sportovních výkonů. Při použití této metody pracuje klient s nejrůznějšími pro něj příjemnými představami, kterými ho provádí terapeut či poradce. Tyto představy si může následně klient sám navozovat bez přítomnosti poradce či terapeuta. Pozitivní výsledky této metody jsou podloženy řadou výzkumů. Hlavní pozitiva této metody spočívají v časové nenáročnosti, představy jsou vždy vytvářeny na tělo klientovi, lze je využít kdykoli a kdekoli a pomáhat si jimi v situacích, které byste jinak prožívali negativně.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
co ? | 1 | 50 % | 1,59 % |
Ano,pravda sama | 1 | 50 % | 1,59 % |
2. Slyšeli jste někdy nebo jste se setkali s výše zmíněnou technikou imaginace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 35 | 55,56 % | 55,56 % |
ano | 28 | 44,44 % | 44,44 % |
3. Kde? Při jaké příležitosti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
1) při studiu, 2) ve své práci (psychiatrie)
během svého povolání
četla jsem o tom a nyní často provádím v rámci meditace
Film The secret (i kniha), sama toto běžně provozuji...
Imaginovali jsme v rámci předmětu psychologie medika na VŠ.
Internet, odborná i pseudovědecká literatura, osobní zkušenost.
Jely jsme autem ;)
když si něco představuji ve své mysli, jak by to mohlo dopadnou apod.
Někde jsem oní četla
Někde jsem to četla.
Nepamatuji se.
neviem
Od dětství, řekla bych, že to začalo tím, že jsem nikdy nemohla usnout, tak mi matka říkala, ať si představuju něco příjemného, například, že jsem na louce.
Předmět na VŠ, Úvod do kognitivních věd
Při psychoterapii.
při studiu na VŠ a při autogenním tréninku, na který jsem docházela před maturitou
Při studiu VŠ
skola
Slyšela jsem o ní nebo četla, už přesně nevím kde.
strýc - terapie poradenství
školení
V knihách o sebepoznání
V TV
VE FILMU
ve skole
ve škole (psychologie), na výcviku, ... :)
Ve škole při semináři paměťových technik, u psychologa na sezení.
Ve škole.
4. Kdybyste měli možnost naučit se tuto techniku a využívat ji, udělali byste to?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 50 | 79,37 % | 79,37 % |
ne | 13 | 20,63 % | 20,63 % |
5. Pro jaké potřeby?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
¨relax a zbavení se stresu z práce
-
1) pro potřeby, které jsou uvedeny v bodě 1 2) předat svým studentům a pacientům
je zajimave ovlivnovat lidi
nejspíš pro sebe nebo při práci s dětmi někdy v budoucnu
Nejspíš pro uklidnění a zmírnění stresu, hlavně před zkouškami.
nevím, neboť neznám přesné "použití" této techniky
Normálně ji již využívám: když jsem ve stresu, když se potřebuji sklidnit, když se bojím, když nemůžu usnout, když mě něco bolí, apod...
osobní
Osobní.
pomoci jiným, zejména blízkým osobám a kvůli vlastnímu vyrovnání
potlaceni tremy, zvladani stresovych situaci
Používám tuto techniku občas hlavně pro potřeby relaxace, koncentrace.
pre relaxaciu
pro "zmetabolizování " nepříjemných emocionálně náročných situací
Pro lepší výkony např. ve sportu
pro osobní
pro pomoc lidem v mém okolí
Pro překonání úzkosti.
pro relax, uvolnění, sebepoznání, ale také podporu fantazie a vnímání
Pro relaxaci po náročném dni.
pro relaxaci, uvolnění napětí, zmírnění úzkosti
pro relaxaci, uvolnění napětí, zmírnění úzkosti, zvědomění nevědomých emocí a potřeb
Pro složité chvíle,např.rozchod nebo při samotě
Pro své :)
pro uklidnění a uvonění mysli, dosažení lepších výsledků
pro vlastní relaxaci a uvolnění
pro vyse popsane
pro zabavu
pro zbaveni se uzkosti
Pro zlepšení vlastního života a případně i v práci, kdy pracuji velmi často s lidmi.
pro zmírnění úzkosti, stresu
Proč to nezkusit?
psychoterapii
Relaxace
relaxace, životni plánování
Relaxace, koncentrace
relaxace, prekonání traumat, uvolnění napětí
relaxace, uvolnění, soustředění
relaxace, uvolnění, zvědomění nevědomých emocí, sebepoznání
Relaxace.
súkromé
své a své rodiny
Tvorba představy přesně pro daného klienta
uvolnění, zbavení se stresu a strachu
v každodenním životě
V podstatě dost výjimečně, asi kdybych si moc nevěděl rady, co dál s klientem, případně na jeho přání
Zklidnění mysli
Zlepšení vlastního pracovního a studijního výkonu.
zvládání stresu a nepříjemných situací
6. Z jakého důvodu ne?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Blbost
I když může jít o psychoterapeuticky hodnotný přístup, zastávám jiné principiální pohledy na řešení složitých životních situací, bloků apod.
Je to pro mě ztráta času.
necítím potřebu
nedostatek času a asi i nedostatek motivace, účastnit se nějakého "školení"
nedostatek informací
nedůvěra v pozitivní efekt
neni duvod, chybi duvera v terapeuta
neverim tomu
podobnou metodu využívám sama, netušila jsem, že jde o "imaginaci"
Protože by to na mě nefungovalo.
PŘIPADÁ MI SMĚŠNÁ
Učili jsme se ji, ale nevracím se k ní, nepřinesla mi dostatečně výrazný prospěch.
7. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 48 | 76,19 % | 76,19 % |
muž | 15 | 23,81 % | 23,81 % |
8. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
26 | 8 | 12,7 % | 12,7 % |
25 | 5 | 7,94 % | 7,94 % |
22 | 5 | 7,94 % | 7,94 % |
23 | 4 | 6,35 % | 6,35 % |
18 | 3 | 4,76 % | 4,76 % |
33 | 3 | 4,76 % | 4,76 % |
40 | 3 | 4,76 % | 4,76 % |
24 | 3 | 4,76 % | 4,76 % |
34 | 2 | 3,17 % | 3,17 % |
20 | 2 | 3,17 % | 3,17 % |
ostatní odpovědi | 25 | 39,68 % | 39,68 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 29.86 |
Minimum: | 18 |
Maximum: | 52 |
Variační rozpětí: | 34 |
Rozptyl: | 85.41 |
Směrodatná odchylka: | 9.24 |
Medián: | 26 |
Modus: | 26 |
9. Jaké je Vaše vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [základní → konec dotazníku, střední → otázka č. 10, vysoké → otázka č. 10, studuji střední školu → otázka č. 10, studuji vysokou školu → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysoké | 36 | 57,14 % | 57,14 % |
studuji vysokou školu | 12 | 19,05 % | 19,05 % |
střední | 12 | 19,05 % | 19,05 % |
studuji střední školu | 2 | 3,17 % | 3,17 % |
základní | 1 | 1,59 % | 1,59 % |
10. Jaký je obor Vašeho vzdělání či studia?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chemie | 6 | 9,68 % | 9,52 % |
informatika | 3 | 4,84 % | 4,76 % |
přírodní vědy | 2 | 3,23 % | 3,17 % |
právo | 2 | 3,23 % | 3,17 % |
pedagogika | 2 | 3,23 % | 3,17 % |
statika pozemních staveb | 1 | 1,61 % | 1,59 % |
sociologie | 1 | 1,61 % | 1,59 % |
Všeobecné lékařství | 1 | 1,61 % | 1,59 % |
elektrotechnika - it | 1 | 1,61 % | 1,59 % |
Učitelství | 1 | 1,61 % | 1,59 % |
ostatní odpovědi | 42 | 67,74 % | 66,67 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.