Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Imaginace

Imaginace

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Magdalena Schneiderová
Šetření:17. 08. 2012 - 27. 08. 2012
Počet respondentů:63
Počet otázek (max/průměr):10 / 7.46
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:40,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

tento dotazník slouží pro získání zápočtu z předmětu Písemná práce na katedře Psychologie FF UK.

Přečtěte si prosím následující text a odpovězte na pár otázek.

Děkuji za vyplnění a přeju hezký den,

Magdalena Schneiderová

Odpovědi respondentů

1. Imaginace neboli obrazotvornost je lidská schopnost v mysli vidět nejrůznější obrazy. Tato schopnost se využívá v poradenství, psychoterapii či kariérním a životním plánování. Slouží pro relaxaci, uvolnění napětí, zmírnění úzkosti, zvědomění nevědomých emocí a potřeb, překonání zažitých traumat nebo podávání sportovních výkonů. Při použití této metody pracuje klient s nejrůznějšími pro něj příjemnými představami, kterými ho provádí terapeut či poradce. Tyto představy si může následně klient sám navozovat bez přítomnosti poradce či terapeuta. Pozitivní výsledky této metody jsou podloženy řadou výzkumů. Hlavní pozitiva této metody spočívají v časové nenáročnosti, představy jsou vždy vytvářeny na tělo klientovi, lze je využít kdykoli a kdekoli a pomáhat si jimi v situacích, které byste jinak prožívali negativně.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
co ?150 %1,59 %  
Ano,pravda sama150 %1,59 %  

Graf

2. Slyšeli jste někdy nebo jste se setkali s výše zmíněnou technikou imaginace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3555,56 %55,56 %  
ano2844,44 %44,44 %  

Graf

3. Kde? Při jaké příležitosti?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

1) při studiu, 2) ve své práci (psychiatrie)

během svého povolání

četla jsem o tom a nyní často provádím v rámci meditace

Film The secret (i kniha), sama toto běžně provozuji...

Imaginovali jsme v rámci předmětu psychologie medika na VŠ.

Internet, odborná i pseudovědecká literatura, osobní zkušenost.

Jely jsme autem ;)

když si něco představuji ve své mysli, jak by to mohlo dopadnou apod.

Někde jsem oní četla

Někde jsem to četla.

Nepamatuji se.

neviem

Od dětství, řekla bych, že to začalo tím, že jsem nikdy nemohla usnout, tak mi matka říkala, ať si představuju něco příjemného, například, že jsem na louce.

Předmět na VŠ, Úvod do kognitivních věd

Při psychoterapii.

při studiu na VŠ a při autogenním tréninku, na který jsem docházela před maturitou

Při studiu VŠ

skola

Slyšela jsem o ní nebo četla, už přesně nevím kde.

strýc - terapie poradenství

školení

V knihách o sebepoznání

V TV

VE FILMU

ve skole

ve škole (psychologie), na výcviku, ... :)

Ve škole při semináři paměťových technik, u psychologa na sezení.

Ve škole.

4. Kdybyste měli možnost naučit se tuto techniku a využívat ji, udělali byste to?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5079,37 %79,37 %  
ne1320,63 %20,63 %  

Graf

5. Pro jaké potřeby?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

¨relax a zbavení se stresu z práce

-

1) pro potřeby, které jsou uvedeny v bodě 1 2) předat svým studentům a pacientům

je zajimave ovlivnovat lidi

nejspíš pro sebe nebo při práci s dětmi někdy v budoucnu

Nejspíš pro uklidnění a zmírnění stresu, hlavně před zkouškami.

nevím, neboť neznám přesné "použití" této techniky

Normálně ji již využívám: když jsem ve stresu, když se potřebuji sklidnit, když se bojím, když nemůžu usnout, když mě něco bolí, apod...

osobní

Osobní.

pomoci jiným, zejména blízkým osobám a kvůli vlastnímu vyrovnání

potlaceni tremy, zvladani stresovych situaci

Používám tuto techniku občas hlavně pro potřeby relaxace, koncentrace.

pre relaxaciu

pro "zmetabolizování " nepříjemných emocionálně náročných situací

Pro lepší výkony např. ve sportu

pro osobní

pro pomoc lidem v mém okolí

Pro překonání úzkosti.

pro relax, uvolnění, sebepoznání, ale také podporu fantazie a vnímání

Pro relaxaci po náročném dni.

pro relaxaci, uvolnění napětí, zmírnění úzkosti

pro relaxaci, uvolnění napětí, zmírnění úzkosti, zvědomění nevědomých emocí a potřeb

Pro složité chvíle,např.rozchod nebo při samotě

Pro své :)

pro uklidnění a uvonění mysli, dosažení lepších výsledků

pro vlastní relaxaci a uvolnění

pro vyse popsane

pro zabavu

pro zbaveni se uzkosti

Pro zlepšení vlastního života a případně i v práci, kdy pracuji velmi často s lidmi.

pro zmírnění úzkosti, stresu

Proč to nezkusit?

psychoterapii

Relaxace

relaxace, životni plánování

Relaxace, koncentrace

relaxace, prekonání traumat, uvolnění napětí

relaxace, uvolnění, soustředění

relaxace, uvolnění, zvědomění nevědomých emocí, sebepoznání

Relaxace.

súkromé

své a své rodiny

Tvorba představy přesně pro daného klienta

uvolnění, zbavení se stresu a strachu

v každodenním životě

V podstatě dost výjimečně, asi kdybych si moc nevěděl rady, co dál s klientem, případně na jeho přání

Zklidnění mysli

Zlepšení vlastního pracovního a studijního výkonu.

zvládání stresu a nepříjemných situací

6. Z jakého důvodu ne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Blbost

I když může jít o psychoterapeuticky hodnotný přístup, zastávám jiné principiální pohledy na řešení složitých životních situací, bloků apod.

Je to pro mě ztráta času.

necítím potřebu

nedostatek času a asi i nedostatek motivace, účastnit se nějakého "školení"

nedostatek informací

nedůvěra v pozitivní efekt

neni duvod, chybi duvera v terapeuta

neverim tomu

podobnou metodu využívám sama, netušila jsem, že jde o "imaginaci"

Protože by to na mě nefungovalo.

PŘIPADÁ MI SMĚŠNÁ

Učili jsme se ji, ale nevracím se k ní, nepřinesla mi dostatečně výrazný prospěch.

7. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4876,19 %76,19 %  
muž1523,81 %23,81 %  

Graf

8. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26812,7 %12,7 %  
2557,94 %7,94 %  
2257,94 %7,94 %  
2346,35 %6,35 %  
1834,76 %4,76 %  
3334,76 %4,76 %  
4034,76 %4,76 %  
2434,76 %4,76 %  
3423,17 %3,17 %  
2023,17 %3,17 %  
ostatní odpovědi 27
29
52
32
42
54
51
46
44
28
31
45
48
64
38
55
12
17
19
16
2539,68 %39,68 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:29.86
Minimum:18
Maximum:52
Variační rozpětí:34
Rozptyl:85.41
Směrodatná odchylka:9.24
Medián:26
Modus:26

Graf

9. Jaké je Vaše vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [základní → konec dotazníku, středníotázka č. 10, vysokéotázka č. 10, studuji střední školuotázka č. 10, studuji vysokou školuotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysoké3657,14 %57,14 %  
studuji vysokou školu1219,05 %19,05 %  
střední1219,05 %19,05 %  
studuji střední školu23,17 %3,17 %  
základní11,59 %1,59 %  

Graf

10. Jaký je obor Vašeho vzdělání či studia?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chemie69,68 %9,52 %  
informatika34,84 %4,76 %  
přírodní vědy23,23 %3,17 %  
právo23,23 %3,17 %  
pedagogika23,23 %3,17 %  
statika pozemních staveb11,61 %1,59 %  
sociologie11,61 %1,59 %  
Všeobecné lékařství11,61 %1,59 %  
elektrotechnika - it11,61 %1,59 %  
Učitelství11,61 %1,59 %  
ostatní odpovědi grafický designer
Technické
psychologie a biologie
španělština
zdravotnictví
Nedostudovala jsem Bohemistiku.
Podnikání
technicky zaměřené
technický obor
technika
Chemie a biologie
Telekomunikace
Veřejná správa, sociální politika, sociální práce
matematika fyzika
humanitní
psychologie :-)
ekonomie
ekonomické - veřejná správa
mezinárodní vztahy / politologie
geografie a regionální rozvoj
Veřejná správa
technický
Zootechnika
sociální práce
Mediální studia
psychologie, mgr
pedagogický
ekonomika/management
TECHNICKÉHO SMĚRU
humanitní zaměření
biologie
Budu učitelka na romské škole
gymnazium-humanitni zamereni
Specializace v pedagogice
media
Zdanění a daňová politika
psychiatrie + andragogika
Pedagogická fakulta UK - Dějepis a Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání
speciální pedagogika
přírodovědný
všeobecné
pedagogické lyceum
4267,74 %66,67 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

2. Slyšeli jste někdy nebo jste se setkali s výše zmíněnou technikou imaginace?

4. Kdybyste měli možnost naučit se tuto techniku a využívat ji, udělali byste to?

7. Jaké je Vaše pohlaví?

8. Kolik je Vám let?

9. Jaké je Vaše vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

2. Slyšeli jste někdy nebo jste se setkali s výše zmíněnou technikou imaginace?

4. Kdybyste měli možnost naučit se tuto techniku a využívat ji, udělali byste to?

7. Jaké je Vaše pohlaví?

8. Kolik je Vám let?

9. Jaké je Vaše vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Schneiderová, M.Imaginace (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://imginace.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.