Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetové nakupování

Internetové nakupování

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Houšťava
Šetření:16. 03. 2012 - 25. 03. 2012
Počet respondentů:127
Počet otázek (max/průměr):28 / 24.03
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:78 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:03
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený/á respondente/ko,


Chtěli bychom Vás požádat, abyste věnovali pozornost následujícímu dotazníku. Cílem průzkumu je zjistit, jaký typ spotřebitelů nakupuje přes internet, co nakupují a co je k nákupu motivuje. Získané údaje od Vás po souhrnném vyhodnocení a statistickém zpracování budou součástí našich seminárních prací. Předem děkujeme.

 

Jiří Houšťava a Petr Kukuricáš

Odpovědi respondentů

1. Jaký je váš postoj k nakupování jako takovému?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nakupuji rád/a, ale nepřeháním to6954,33 %54,33 %  
Nákupy mi nevadí, avšak nevyhledávám každou příležitost k nakupování3426,77 %26,77 %  
Nemám rád/a nakupování1310,24 %10,24 %  
Jsem závislý/á na nakupování97,09 %7,09 %  
Nesnáším nakupování21,57 %1,57 %  

Graf

2. Ohodnoťte, prosím, každý z následujících faktorů, jakou měrou vás obecně ovlivňují při nakupování. (5=velmi důležité; 0=nepodstatné)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Kvalita4.1891.098
Značka2.6541.644
Cena4.0081.205
Reklama1.2761.239
Design, modernost, trend3.1571.692
Servis2.9761.393
Šířka nabídky zboží3.1571.125
Pohodlí při nakupování3.2911.498
Personál3.2051.58
Obchodní a dodací podmínky3.6221.747

Graf

3. S kterými z těchto možností se ztotožňujete při nakupování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Při výběru konkrétního typu / značky produktu se často řídím informacemi získanými na internetu (recenze, články)6651,97 %51,97 %  
Mám rád/a novinky4535,43 %35,43 %  
Kupuji dost živelně, co mě zrovna napadne a líbí se mi4333,86 %33,86 %  
Při výběru konkrétního typu / značky produktu se často řídím doporučeními známých3729,13 %29,13 %  
Při výběru konkrétního typu / značky produktu si rád nechám poradit od prodavače2822,05 %22,05 %  
Jsem spíše konzervativní typ - neexperimentuji s novinkami1814,17 %14,17 %  
Při výběru konkrétního typu / značky produktu se často řídím reklamami53,94 %3,94 %  

Graf

4. Nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11388,98 %88,98 %  
Ne1411,02 %11,02 %  

Graf

5. Jak často nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát za rok5851,33 %45,67 %  
Přibližně jednou za měsíc2824,78 %22,05 %  
Několikrát za měsíc1513,27 %11,81 %  
Přibližně jednou za rok76,19 %5,51 %  
Několikrát za týden43,54 %3,15 %  
Zatím šlo o můj první nákup10,88 %0,79 %  

Graf

6. Prosím označte ty důvody, pro které nakupujete přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nižší cena8877,88 %69,29 %  
Pohodlí při nakupování7869,03 %61,42 %  
Šetření času (neomezená otevírací doba)7768,14 %60,63 %  
Širší sortiment6254,87 %48,82 %  
Výhodnější akce, bonusy, rabaty, slevy4640,71 %36,22 %  
Lepší služby (např. zdarma dovoz)2421,24 %18,9 %  
Nízké doručovací náklady a rychlost doručení2118,58 %16,54 %  
Vyšší kvalita zboží/služeb108,85 %7,87 %  
Doporučení z reklamy, od známých43,54 %3,15 %  
Jen tak, chtěl/chtěla jsem vyzkoušet i takový e-nákup10,88 %0,79 %  
nemusím nikam chodit10,88 %0,79 %  
Při nakupování v kamenných obchodech se cítím zmatený10,88 %0,79 %  

Graf

7. Setkali jste se s některými z těchto problémů při nákupu přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nedodržení lhůty dodání zboží4237,17 %33,07 %  
Špatná komunikace s obchodem, slabý zákaznický servis3228,32 %25,2 %  
Chybné informace na internetové stránce (cena, popis produktů, obrázky atd..)2723,89 %21,26 %  
Ne2723,89 %21,26 %  
Poškozené zboží2118,58 %16,54 %  
Problémy s reklamací1916,81 %14,96 %  
Doručení jiného zboží, než jsem si objednal/a1916,81 %14,96 %  
Nedoručení zboží1614,16 %12,6 %  
Špatně fungující stránky (technické potíže na straně prodejce)1412,39 %11,02 %  
Stránky jsou komplikované, třeba si vyhradit na nákup více času1311,5 %10,24 %  
Problémy s platbou119,73 %8,66 %  
Vyšší konečná cena při dobírce21,77 %1,57 %  
Zklamání z kvality zboží, na fotce vypadalo výrazně lépe, v popisu se jaksi "zapomnělo" na některé skutečnosti10,88 %0,79 %  

Graf

8. Při nákupu přes internet nakupujete i na splátky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy10895,58 %85,04 %  
Někdy43,54 %3,15 %  
Ano, vždy10,88 %0,79 %  

Graf

9. Jaký typ platby preferujete při nakupování přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hotově (platbou na dobírku)6254,87 %48,82 %  
Bankovním převodem předem5447,79 %42,52 %  
Hotově (osobní odběr přímo ve výdejním místě e-shopu)3631,86 %28,35 %  
Platební kartou, kreditkou (online)3530,97 %27,56 %  
Internetový platební systém Paypal87,08 %6,3 %  
Dobírka10,88 %0,79 %  
Dle důvěryhodnosti obchodu (zkušenosti) - hotově/převodem10,88 %0,79 %  

Graf

10. Jakou formu dopravy preferujete při nakupování přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PPL7566,37 %59,06 %  
Česká pošta6961,06 %54,33 %  
Osobní odběr3934,51 %30,71 %  
DPD119,73 %8,66 %  
Geis21,77 %1,57 %  
dle velikosti balíčku a časového ramce (PPL přiveze do práce / na poště si vyzvednu dle svých dispozic10,88 %0,79 %  
vlastní odběr10,88 %0,79 %  

Graf

11. Jak hodnotíte bezpečnost nákupů na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nakupování na internetu považuji za bezpečnéotázka č. 13, Nakupování na internetu považuji za nebezpečnéotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nakupování na internetu považuji za bezpečné10391,15 %81,1 %  
Nakupování na internetu považuji za nebezpečné108,85 %7,87 %  

Graf

12. Proč považujete nakupování na internetu za nebezpečné?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

častý výskyt podvodníků

možnost chybných údajů, platby, nedoručení...

Ne nebezpečné, spíš nespolehlivé. Nikdy nevíš, co ti pošlou, jak moc se to liší od brázku...

Nemám v to moc velkou důvěru.Podle toho z kama nakupuji.

nevím, jak jsou chráněné stránky, kde udávám čísla své karty; kdo bude číst osobní údaje

podvod

Protože pokud chci nakoupit daný produkt v e-shopu, který moc neznám, nemám jistotu, že vše bude provedeno tak, jak má.

Protože se tam vyskytuje čím dál více podvodníků, což znamená, že si nemůže být jistí kvalitou zboží a jestli nám zboží vůbec dojde.

Samozřejmě záleží na tom jak věrohodný e-shop si vybereme, ale z vlastní zkušenosti vím, že někteří obchodníci jsou schopni zboží nedodat, nebo jej dodat v příšerném stavu, nebo dokonce sdílet osobní údaje jako tel. číslo, adresu a podobně.

spousta prodejců vyžaduje platbu předem

13. Kde si nejčastěji hledáte informace o produktech/službách, které si chcete koupit přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Používám vyhledávače (Google, Seznam, Centrum, atd.)7465,49 %58,27 %  
Využívám tzv. porovnávače cen 6961,06 %54,33 %  
Prohlédnu si nabídky v e-shopech, které znám4842,48 %37,8 %  
Od přátel / rodiny / známých4438,94 %34,65 %  
Hledám v recenzích od jiných spotřebitelů, internetová fóra4338,05 %33,86 %  
Hledám v nabídce internetových aukcí, které znám1916,81 %14,96 %  
Využívám zahraniční portály 1210,62 %9,45 %  
Z reklamy (televize, rádia, online, tisknuté reklamy)119,73 %8,66 %  
Od prodavačů v kamenných obchodech76,19 %5,51 %  
Nehledám, spoléhám se na vlastní názor/zkušenosti43,54 %3,15 %  

Graf

14. Jaký typ zboží/služby byste si koupili přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lístky na koncerty, do kina, divadla8070,8 %62,99 %  
hudba, knihy, filmy7969,91 %62,2 %  
počítače/hry, TV, video, mobilní telefony, fotoaparáty6759,29 %52,76 %  
oblečení, doplňky, obuv6759,29 %52,76 %  
spotřební elektronika a domácí spotřebiče6053,1 %47,24 %  
kosmetika5851,33 %45,67 %  
letenky5649,56 %44,09 %  
jízdenky (vlak, autobus)5246,02 %40,94 %  
sportovní potřeby5145,13 %40,16 %  
ubytování5145,13 %40,16 %  
zážitkové služby / dovolené4640,71 %36,22 %  
dětské zboží, hračky3127,43 %24,41 %  
software3026,55 %23,62 %  
pojištění2320,35 %18,11 %  
nábytek1815,93 %14,17 %  
jídlo1311,5 %10,24 %  
věci u kterých není klíčové "fyzické ohledání" a je přesně definované10,88 %0,79 %  

Graf

15. Nakupujete podobné zboží přes internet ve stejných e-shopech, nebo v různých?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rád/a zkouším i nové obchody6153,98 %48,03 %  
Využívám stále stejné obchody, kterým i důvěřuji5246,02 %40,94 %  

Graf

16. Hodnotíte po nákupu internetový obchod a jeho služby veřejně (fóra, recenze)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, někdy5750,44 %44,88 %  
Ne4136,28 %32,28 %  
Jen v případě negativní zkušenosti1210,62 %9,45 %  
Jen v připadě pozitivní zkušenosti32,65 %2,36 %  

Graf

17. Nakupovali jste / nakupujete ve slovenském e-shopu nebo v zahraničních?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jedině české e-shopy7364,6 %57,48 %  
České a zahraniční e-shopy (USA, EU)3631,86 %28,35 %  
České a zahraniční, ale ze zahraničních jedině SK21,77 %1,57 %  
Kvůli sortimentu a výhodnější nabídce pouze zahraniční portály21,77 %1,57 %  

Graf

18. Vnímáte e-shopy jako velkou konkurenci klasických kamenných obchodů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7969,91 %62,2 %  
ne3430,09 %26,77 %  

Graf

19. Jaký máte vztah k internetovým aukcím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas nakupuji přes aukční portály4136,28 %32,28 %  
Zatím mi stačí zkušenosti s klasickými e-shopy3127,43 %24,41 %  
Zatím žádný, ale možná v budoucnu využiju i aukčních portálů2118,58 %16,54 %  
Aktivně využívám nákupu přes aukční portály1210,62 %9,45 %  
Neznám je a ani mě to nezajímá87,08 %6,3 %  

Graf

20. Umíte si představit budoucnost bez kamenných obchodů (tj. klasických prodejen s prodavači, vystaveným zbožím a určenou otevírací dobou)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ne, kombinace e-shopu a kamenných obchodů je ideální7869,03 %61,42 %  
Spíše ne2421,24 %18,9 %  
Spíše ano87,08 %6,3 %  
Určitě ano, nepotřebuji na určité zboží kamenné obchody32,65 %2,36 %  

Graf

21. Upřesněte, prosím, proč nenakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Radši si zboží prohlédnu přímo v kamenném obchodě1392,86 %10,24 %  
Nemám běžně přístup k internetu17,14 %0,79 %  

Graf

22. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
182217,32 %17,32 %  
22118,66 %8,66 %  
19107,87 %7,87 %  
20107,87 %7,87 %  
24107,87 %7,87 %  
23107,87 %7,87 %  
1697,09 %7,09 %  
2197,09 %7,09 %  
1775,51 %5,51 %  
2543,15 %3,15 %  
ostatní odpovědi 26
14
46
41
35
40
15
36
34
28
45
27
42
30
47
37
32
48
2519,69 %19,69 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:22.05
Minimum:16
Maximum:41
Variační rozpětí:25
Rozptyl:30.82
Směrodatná odchylka:5.55
Medián:21
Modus:18

Graf

23. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9474,02 %74,02 %  
Muž3325,98 %25,98 %  

Graf

24. Váš současný stav?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student10381,1 %81,1 %  
zaměstnaný2721,26 %21,26 %  
podnikatel97,09 %7,09 %  
nezaměstnaný / v domácnosti43,15 %3,15 %  
na mateřské dovolené43,15 %3,15 %  

Graf

25. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou5442,52 %42,52 %  
základní4132,28 %32,28 %  
vysokoškolské2822,05 %22,05 %  
středoškolské bez maturity43,15 %3,15 %  

Graf

26. Váš čistý měsíční příjem? (Nepovinná otázka)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 8 000 Kč3961,9 %30,71 %  
8 000 Kč - 20 000 Kč1625,4 %12,6 %  
20 000 Kč - 30 000 Kč69,52 %4,72 %  
40 000 Kč a více11,59 %0,79 %  
30 000 Kč - 40 000 Kč11,59 %0,79 %  

Graf

27. Vaše současné bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Moravskoslezský kraj6148,03 %48,03 %  
Praha1612,6 %12,6 %  
Jihomoravský kraj107,87 %7,87 %  
Středočeský kraj 97,09 %7,09 %  
Zlínský kraj75,51 %5,51 %  
Kraj Vysočina53,94 %3,94 %  
Pardubický kraj43,15 %3,15 %  
Liberecký kraj32,36 %2,36 %  
Jihočeský kraj32,36 %2,36 %  
zahraničí – Slovenská Republika21,57 %1,57 %  
zahraničí – jiné než Slovenská Republika21,57 %1,57 %  
Královehradecký kraj21,57 %1,57 %  
Plzeňský kraj21,57 %1,57 %  
Ústecký kraj10,79 %0,79 %  

Graf

28. Kolik obyvatel má obec/město, ve kterém v současnosti žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od 1000 do 5000 obyvatel3829,92 %29,92 %  
od 5000 do 20 000 obyvatel2822,05 %22,05 %  
do 1000 obyvatel2620,47 %20,47 %  
nad 300 000 obyvatel2217,32 %17,32 %  
od 21 000 do 100 000 obyvatel107,87 %7,87 %  
od 100 000 do 300 000 obyvatel32,36 %2,36 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. S kterými z těchto možností se ztotožňujete při nakupování?

  • odpověď Při výběru konkrétního typu / značky produktu se často řídím informacemi získanými na internetu (recenze, články):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi DPD na otázku 10. Jakou formu dopravy preferujete při nakupování přes internet?

4. Nakupujete přes internet?

  • odpověď Ne:
    • 9.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Radši si zboží prohlédnu přímo v kamenném obchodě na otázku 21. Upřesněte, prosím, proč nenakupujete na internetu?

6. Prosím označte ty důvody, pro které nakupujete přes internet?

  • odpověď Širší sortiment:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Využívám zahraniční portály na otázku 13. Kde si nejčastěji hledáte informace o produktech/službách, které si chcete koupit přes internet?

10. Jakou formu dopravy preferujete při nakupování přes internet?

  • odpověď PPL:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi DPD na otázku 10. Jakou formu dopravy preferujete při nakupování přes internet?

13. Kde si nejčastěji hledáte informace o produktech/službách, které si chcete koupit přes internet?

  • odpověď Využívám tzv. porovnávače cen :
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Využívám zahraniční portály na otázku 13. Kde si nejčastěji hledáte informace o produktech/službách, které si chcete koupit přes internet?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jen v případě negativní zkušenosti na otázku 16. Hodnotíte po nákupu internetový obchod a jeho služby veřejně (fóra, recenze)?

14. Jaký typ zboží/služby byste si koupili přes internet?

  • odpověď hudba, knihy, filmy:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Z reklamy (televize, rádia, online, tisknuté reklamy) na otázku 13. Kde si nejčastěji hledáte informace o produktech/službách, které si chcete koupit přes internet?
  • odpověď oblečení, doplňky, obuv:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Využívám zahraniční portály na otázku 13. Kde si nejčastěji hledáte informace o produktech/službách, které si chcete koupit přes internet?
  • odpověď počítače/hry, TV, video, mobilní telefony, fotoaparáty:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Stránky jsou komplikované, třeba si vyhradit na nákup více času na otázku 7. Setkali jste se s některými z těchto problémů při nákupu přes internet?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Špatně fungující stránky (technické potíže na straně prodejce) na otázku 7. Setkali jste se s některými z těchto problémů při nákupu přes internet?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi software na otázku 14. Jaký typ zboží/služby byste si koupili přes internet?

20. Umíte si představit budoucnost bez kamenných obchodů (tj. klasických prodejen s prodavači, vystaveným zbožím a určenou otevírací dobou)?

  • odpověď Určitě ne, kombinace e-shopu a kamenných obchodů je ideální:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Stránky jsou komplikované, třeba si vyhradit na nákup více času na otázku 7. Setkali jste se s některými z těchto problémů při nákupu přes internet?

21. Upřesněte, prosím, proč nenakupujete na internetu?

  • odpověď Radši si zboží prohlédnu přímo v kamenném obchodě:
    • 9.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 4. Nakupujete přes internet?

28. Kolik obyvatel má obec/město, ve kterém v současnosti žijete?

  • odpověď nad 300 000 obyvatel:
    • 5.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Praha na otázku 27. Vaše současné bydliště?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je váš postoj k nakupování jako takovému?

2. Ohodnoťte, prosím, každý z následujících faktorů, jakou měrou vás obecně ovlivňují při nakupování. (5=velmi důležité; 0=nepodstatné)

3. S kterými z těchto možností se ztotožňujete při nakupování?

4. Nakupujete přes internet?

5. Jak často nakupujete přes internet?

6. Prosím označte ty důvody, pro které nakupujete přes internet?

7. Setkali jste se s některými z těchto problémů při nákupu přes internet?

8. Při nákupu přes internet nakupujete i na splátky?

9. Jaký typ platby preferujete při nakupování přes internet?

10. Jakou formu dopravy preferujete při nakupování přes internet?

11. Jak hodnotíte bezpečnost nákupů na internetu?

13. Kde si nejčastěji hledáte informace o produktech/službách, které si chcete koupit přes internet?

14. Jaký typ zboží/služby byste si koupili přes internet?

15. Nakupujete podobné zboží přes internet ve stejných e-shopech, nebo v různých?

16. Hodnotíte po nákupu internetový obchod a jeho služby veřejně (fóra, recenze)?

17. Nakupovali jste / nakupujete ve slovenském e-shopu nebo v zahraničních?

18. Vnímáte e-shopy jako velkou konkurenci klasických kamenných obchodů?

19. Jaký máte vztah k internetovým aukcím?

20. Umíte si představit budoucnost bez kamenných obchodů (tj. klasických prodejen s prodavači, vystaveným zbožím a určenou otevírací dobou)?

21. Upřesněte, prosím, proč nenakupujete na internetu?

22. Váš věk?

23. Vaše pohlaví?

24. Váš současný stav?

25. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

26. Váš čistý měsíční příjem? (Nepovinná otázka)

27. Vaše současné bydliště?

28. Kolik obyvatel má obec/město, ve kterém v současnosti žijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je váš postoj k nakupování jako takovému?

2. Ohodnoťte, prosím, každý z následujících faktorů, jakou měrou vás obecně ovlivňují při nakupování. (5=velmi důležité; 0=nepodstatné)

3. S kterými z těchto možností se ztotožňujete při nakupování?

4. Nakupujete přes internet?

5. Jak často nakupujete přes internet?

6. Prosím označte ty důvody, pro které nakupujete přes internet?

7. Setkali jste se s některými z těchto problémů při nákupu přes internet?

8. Při nákupu přes internet nakupujete i na splátky?

9. Jaký typ platby preferujete při nakupování přes internet?

10. Jakou formu dopravy preferujete při nakupování přes internet?

11. Jak hodnotíte bezpečnost nákupů na internetu?

13. Kde si nejčastěji hledáte informace o produktech/službách, které si chcete koupit přes internet?

14. Jaký typ zboží/služby byste si koupili přes internet?

15. Nakupujete podobné zboží přes internet ve stejných e-shopech, nebo v různých?

16. Hodnotíte po nákupu internetový obchod a jeho služby veřejně (fóra, recenze)?

17. Nakupovali jste / nakupujete ve slovenském e-shopu nebo v zahraničních?

18. Vnímáte e-shopy jako velkou konkurenci klasických kamenných obchodů?

19. Jaký máte vztah k internetovým aukcím?

20. Umíte si představit budoucnost bez kamenných obchodů (tj. klasických prodejen s prodavači, vystaveným zbožím a určenou otevírací dobou)?

21. Upřesněte, prosím, proč nenakupujete na internetu?

22. Váš věk?

23. Vaše pohlaví?

24. Váš současný stav?

25. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

26. Váš čistý měsíční příjem? (Nepovinná otázka)

27. Vaše současné bydliště?

28. Kolik obyvatel má obec/město, ve kterém v současnosti žijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Houšťava, J.Internetové nakupování (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://inakupovani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.