Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Individuální integrace do běžné MŠ
Individuální integrace do běžné MŠ
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Pavlína Pánková |
---|---|
Šetření: | 17. 03. 2009 - 24. 03. 2009 |
Počet respondentů: | 16 |
Počet otázek (max/průměr): | 25 / 21.38 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 12,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:31 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem dotazníkového šetření je individuální integrace zdravotně postižených dětí do běžné mateřské školy.Výsledky budou použity k závěrečné bakalářské práci
Odpovědi respondentů
1. Zajímá vás problematika integrace
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 14 | 87,5 % | 87,5 % |
ne | 2 | 12,5 % | 12,5 % |
2. Víte co znamená pojem integrace ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 15 | 93,75 % | 93,75 % |
ne | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
3. Myslíte si,že integrace je pro zdravotně postižené děti prospěšná ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 81,25 % | 81,25 % |
nevím | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
4. Které formě integrace dáváte přednost
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zařazení dítěte do běžné třídy v mateřské škole → otázka č. 5, zařazení dítěte do speciální třídy v mateřské škole → otázka č. 5, zařazení zdravých dětí do speciální školy(integrace naopak) → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zařazení dítěte do běžné třídy v mateřské škole | 10 | 62,5 % | 62,5 % |
zařazení dítěte do speciální třídy v mateřské škole | 6 | 37,5 % | 37,5 % |
5. Byla byste ochotna studovat speciálně pedagogické přístupy a dovednosti,které jsou spojeny s integrací zdravotně postižených dětí do MŠ
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 81,25 % | 81,25 % |
ne | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
6. Kde získáváte nejčastější informace o integraci ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
odborná literatura | 9 | 64,29 % | 56,25 % |
odborné semináře | 8 | 57,14 % | 50 % |
speciálně pedagogické centrum | 5 | 35,71 % | 31,25 % |
peagogicko-psychologická poradna | 4 | 28,57 % | 25 % |
7. Kterou formu vzdělávání upřednostńujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
odborné semináře pořádané SPC | 11 | 73,33 % | 68,75 % |
NIDV | 5 | 33,33 % | 31,25 % |
studium na pedagogické fakultě | 4 | 26,67 % | 25 % |
Smostudium | 3 | 20 % | 18,75 % |
8. Který typ zdravotního postižení by byla Vaše škola ochotna integrovat?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
poruchy řeči | 13 | 92,86 % | 81,25 % |
poruchy pozornosti a vnímání(poruchy řeči a chování) | 7 | 50 % | 43,75 % |
mentální retardace | 4 | 28,57 % | 25 % |
sluchové | 4 | 28,57 % | 25 % |
tělesné | 3 | 21,43 % | 18,75 % |
více vad | 3 | 21,43 % | 18,75 % |
autismus | 2 | 14,29 % | 12,5 % |
zrakové | 2 | 14,29 % | 12,5 % |
9. Pomohl by Vám při integraci souhrnný soubor s postupem "jak integrovat"
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 81,25 % | 81,25 % |
ne | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
10. Můžete uvést z jakých důvodů Vaše škola neintegruje?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdo nás neoslovil z řad rodičů,SPC,PPP | 5 | 41,67 % | 31,25 % |
nevhodné podmínky MŠ | 5 | 41,67 % | 31,25 % |
administrativa spojená s integrací | 4 | 33,33 % | 25 % |
z obavy pedagogů pracovat ve třídě s integrovaným dítětem | 2 | 16,67 % | 12,5 % |
z nedostatku informací | 1 | 8,33 % | 6,25 % |
nic | 1 | 8,33 % | 6,25 % |
neuvažovali jsme o integraci | 1 | 8,33 % | 6,25 % |
11. Kdo vás oslovil při integraci dítěte nejčastěji
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rodiče dítěte | 9 | 90 % | 56,25 % |
speciálně pedagogické centrum | 1 | 10 % | 6,25 % |
12. Spolupracuje Vaše škola se speciálně pedagogickým centrem
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 12 | 75 % | 75 % |
ne | 4 | 25 % | 25 % |
13. Pokud ano,jste vkontaktu se speciálně pedagogickým centrem
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obojí | 7 | 70 % | 43,75 % |
speciální pedagog dochází k vám do školy | 2 | 20 % | 12,5 % |
telefonicky | 1 | 10 % | 6,25 % |
14. Hodnotíte spolupráci se speciálně pedagogickým centrem jako dostatečnou
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 12 | 75 % | 75 % |
ne | 4 | 25 % | 25 % |
15. Myslíte si ,že by měl v případě integrace v běžné škole pracovat alespoň jeden speciální pedagog
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 81,25 % | 81,25 % |
nevím | 2 | 12,5 % | 12,5 % |
ne | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
16. Dodržuje Vaše škola vždy snížený počet dětí ve třídě z důvodů integrace?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 11 | 68,75 % | 68,75 % |
ano | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
17. Myslíte si ,že kraj vynakládá dostatek finančních prostředků na integraci_
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 9 | 56,25 % | 56,25 % |
ne | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
18. Informace MŠMT případě nedostatků na integraci je ochotna vaše městská část dofinancovat deficit ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 10 | 62,5 % | 62,5 % |
ano | 6 | 37,5 % | 37,5 % |
19. Snažíte se získat finanční prostředky na integraci jiným zbůsobem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 9 | 56,25 % | 56,25 % |
ano | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
20. Jaká jsou podle Vás největší negativa integrace?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zvýšený počet dětí ve třídě | 12 | 80 % | 75 % |
finanční podmínky | 9 | 60 % | 56,25 % |
nedostatek asistentů pedagogů - kvalifikovaných | 8 | 53,33 % | 50 % |
nevhodné podmínky v MŠ | 6 | 40 % | 37,5 % |
nedostatečná vybavenost MŠ | 4 | 26,67 % | 25 % |
nedostatečná spolupráce s rodiči | 2 | 13,33 % | 12,5 % |
neochota pedagogů pracovat v integrované třídě | 2 | 13,33 % | 12,5 % |
malá informovanost pedagogů | 2 | 13,33 % | 12,5 % |
21. Co je pro Vás důležité proto,aby integrace bylá úspěšná
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Dostatek finančníchb prostředků na kvalitní pomůcky, kvalifikované ped. pracovnice. V současné době máme dvě učitelky před bakalář.zkouškami -spec.ped.
Menší počet dětí ve třídě ,odborná úroven´pg sboru ,odpovídající vybavenost a finanční zajištění.Spolupráce s rodiči dítěte psychologem v případě potřeby kvalifikovaným asistentem.
ochota odovzdať kúsok zo seba
podmínky školy,finance,prostory
zájem pedagogů o problematiku
22. V čem vidíte největší překážky v individuální integraci
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Nedostatečná odbornost a především nedostatečné vybavení .Zvlastní zkušenosti nemohu posoudit ,ale při učasti na různych seminářích,školeních vím že největším problémem je neochot úředníků co se týče financování asistentů pomůcek.......
nízká kapacita školy,omezené prostory
v neochote a obavách
velký počet dětí ve třídě
Zvýšilo se množství dokumentů pro žádost o peníze na integrované děti oproti minulému období, důvodem je podle kraje, že byly peníze jen na pokrytí 1/3 požadavků škol, jak MŠ tak i ZŠ, někdy je to i neochota rodičů ke spolupráci
23. Prostor pro další vyjádření co nebylo v v otázkách obsaženo
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
Město má snahu vynaložit prostředky na bezbariérové přístupy do škol
Nedostatek pracovních sil- pedagogů/počet dětí/
Není lehké zajistit kvalitu předškolního vzdělávání při nedostatku personálu a odborných asistentů .Může být zpracovám ŠVP I individualní plán integrovaného dítěte sebelépe .Při nedostatečném zajištění nemůže plnit své cíle.
24. Pracovní zařazení
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ředitelka | 10 | 66,67 % | 62,5 % |
učitelka | 5 | 33,33 % | 31,25 % |
25. délka praxe
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 a více | 7 | 46,67 % | 43,75 % |
6-10 | 4 | 26,67 % | 25 % |
16-20 | 2 | 13,33 % | 12,5 % |
11-15 | 2 | 13,33 % | 12,5 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.