Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Individuální integrace do běžné MŠ
Individuální integrace do běžné MŠ
→ Podle čeho si vybíráte při nakupování potraviny? Všímáte si značek kvality? ←
(cca 3 minuty, dotazník pro bakalářskou práci)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Pavlína Pánková |
---|---|
Šetření: | 17. 03. 2009 - 24. 03. 2009 |
Počet respondentů: | 16 |
Počet otázek (max/průměr): | 25 / 21.38 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 12,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:31 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem dotazníkového šetření je individuální integrace zdravotně postižených dětí do běžné mateřské školy.Výsledky budou použity k závěrečné bakalářské práci
Odpovědi respondentů
1. Zajímá vás problematika integrace
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 14 | 87,5 % | 87,5 % |
ne | 2 | 12,5 % | 12,5 % |
2. Víte co znamená pojem integrace ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 15 | 93,75 % | 93,75 % |
ne | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
3. Myslíte si,že integrace je pro zdravotně postižené děti prospěšná ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 81,25 % | 81,25 % |
nevím | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
4. Které formě integrace dáváte přednost
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [zařazení dítěte do běžné třídy v mateřské škole → otázka č. 5, zařazení dítěte do speciální třídy v mateřské škole → otázka č. 5, zařazení zdravých dětí do speciální školy(integrace naopak) → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zařazení dítěte do běžné třídy v mateřské škole | 10 | 62,5 % | 62,5 % |
zařazení dítěte do speciální třídy v mateřské škole | 6 | 37,5 % | 37,5 % |
5. Byla byste ochotna studovat speciálně pedagogické přístupy a dovednosti,které jsou spojeny s integrací zdravotně postižených dětí do MŠ
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 81,25 % | 81,25 % |
ne | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
6. Kde získáváte nejčastější informace o integraci ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
odborná literatura | 9 | 64,29 % | 56,25 % |
odborné semináře | 8 | 57,14 % | 50 % |
speciálně pedagogické centrum | 5 | 35,71 % | 31,25 % |
peagogicko-psychologická poradna | 4 | 28,57 % | 25 % |
7. Kterou formu vzdělávání upřednostńujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
odborné semináře pořádané SPC | 11 | 73,33 % | 68,75 % |
NIDV | 5 | 33,33 % | 31,25 % |
studium na pedagogické fakultě | 4 | 26,67 % | 25 % |
Smostudium | 3 | 20 % | 18,75 % |
8. Který typ zdravotního postižení by byla Vaše škola ochotna integrovat?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
poruchy řeči | 13 | 92,86 % | 81,25 % |
poruchy pozornosti a vnímání(poruchy řeči a chování) | 7 | 50 % | 43,75 % |
mentální retardace | 4 | 28,57 % | 25 % |
sluchové | 4 | 28,57 % | 25 % |
tělesné | 3 | 21,43 % | 18,75 % |
více vad | 3 | 21,43 % | 18,75 % |
autismus | 2 | 14,29 % | 12,5 % |
zrakové | 2 | 14,29 % | 12,5 % |
9. Pomohl by Vám při integraci souhrnný soubor s postupem "jak integrovat"
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 81,25 % | 81,25 % |
ne | 3 | 18,75 % | 18,75 % |
10. Můžete uvést z jakých důvodů Vaše škola neintegruje?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdo nás neoslovil z řad rodičů,SPC,PPP | 5 | 41,67 % | 31,25 % |
nevhodné podmínky MŠ | 5 | 41,67 % | 31,25 % |
administrativa spojená s integrací | 4 | 33,33 % | 25 % |
z obavy pedagogů pracovat ve třídě s integrovaným dítětem | 2 | 16,67 % | 12,5 % |
z nedostatku informací | 1 | 8,33 % | 6,25 % |
nic | 1 | 8,33 % | 6,25 % |
neuvažovali jsme o integraci | 1 | 8,33 % | 6,25 % |
11. Kdo vás oslovil při integraci dítěte nejčastěji
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rodiče dítěte | 9 | 90 % | 56,25 % |
speciálně pedagogické centrum | 1 | 10 % | 6,25 % |
12. Spolupracuje Vaše škola se speciálně pedagogickým centrem
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 12 | 75 % | 75 % |
ne | 4 | 25 % | 25 % |
13. Pokud ano,jste vkontaktu se speciálně pedagogickým centrem
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obojí | 7 | 70 % | 43,75 % |
speciální pedagog dochází k vám do školy | 2 | 20 % | 12,5 % |
telefonicky | 1 | 10 % | 6,25 % |
14. Hodnotíte spolupráci se speciálně pedagogickým centrem jako dostatečnou
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 12 | 75 % | 75 % |
ne | 4 | 25 % | 25 % |
15. Myslíte si ,že by měl v případě integrace v běžné škole pracovat alespoň jeden speciální pedagog
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 81,25 % | 81,25 % |
nevím | 2 | 12,5 % | 12,5 % |
ne | 1 | 6,25 % | 6,25 % |
16. Dodržuje Vaše škola vždy snížený počet dětí ve třídě z důvodů integrace?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 11 | 68,75 % | 68,75 % |
ano | 5 | 31,25 % | 31,25 % |
17. Myslíte si ,že kraj vynakládá dostatek finančních prostředků na integraci_
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 9 | 56,25 % | 56,25 % |
ne | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
18. Informace MŠMT případě nedostatků na integraci je ochotna vaše městská část dofinancovat deficit ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 10 | 62,5 % | 62,5 % |
ano | 6 | 37,5 % | 37,5 % |
19. Snažíte se získat finanční prostředky na integraci jiným zbůsobem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 9 | 56,25 % | 56,25 % |
ano | 7 | 43,75 % | 43,75 % |
20. Jaká jsou podle Vás největší negativa integrace?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zvýšený počet dětí ve třídě | 12 | 80 % | 75 % |
finanční podmínky | 9 | 60 % | 56,25 % |
nedostatek asistentů pedagogů - kvalifikovaných | 8 | 53,33 % | 50 % |
nevhodné podmínky v MŠ | 6 | 40 % | 37,5 % |
nedostatečná vybavenost MŠ | 4 | 26,67 % | 25 % |
nedostatečná spolupráce s rodiči | 2 | 13,33 % | 12,5 % |
neochota pedagogů pracovat v integrované třídě | 2 | 13,33 % | 12,5 % |
malá informovanost pedagogů | 2 | 13,33 % | 12,5 % |
21. Co je pro Vás důležité proto,aby integrace bylá úspěšná
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Dostatek finančníchb prostředků na kvalitní pomůcky, kvalifikované ped. pracovnice. V současné době máme dvě učitelky před bakalář.zkouškami -spec.ped.
Menší počet dětí ve třídě ,odborná úroven´pg sboru ,odpovídající vybavenost a finanční zajištění.Spolupráce s rodiči dítěte psychologem v případě potřeby kvalifikovaným asistentem.
ochota odovzdať kúsok zo seba
podmínky školy,finance,prostory
zájem pedagogů o problematiku
22. V čem vidíte největší překážky v individuální integraci
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Nedostatečná odbornost a především nedostatečné vybavení .Zvlastní zkušenosti nemohu posoudit ,ale při učasti na různych seminářích,školeních vím že největším problémem je neochot úředníků co se týče financování asistentů pomůcek.......
nízká kapacita školy,omezené prostory
v neochote a obavách
velký počet dětí ve třídě
Zvýšilo se množství dokumentů pro žádost o peníze na integrované děti oproti minulému období, důvodem je podle kraje, že byly peníze jen na pokrytí 1/3 požadavků škol, jak MŠ tak i ZŠ, někdy je to i neochota rodičů ke spolupráci
23. Prostor pro další vyjádření co nebylo v v otázkách obsaženo
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
Město má snahu vynaložit prostředky na bezbariérové přístupy do škol
Nedostatek pracovních sil- pedagogů/počet dětí/
Není lehké zajistit kvalitu předškolního vzdělávání při nedostatku personálu a odborných asistentů .Může být zpracovám ŠVP I individualní plán integrovaného dítěte sebelépe .Při nedostatečném zajištění nemůže plnit své cíle.
24. Pracovní zařazení
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ředitelka | 10 | 66,67 % | 62,5 % |
učitelka | 5 | 33,33 % | 31,25 % |
25. délka praxe
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 a více | 7 | 46,67 % | 43,75 % |
6-10 | 4 | 26,67 % | 25 % |
16-20 | 2 | 13,33 % | 12,5 % |
11-15 | 2 | 13,33 % | 12,5 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (78,8 %)
- search.seznam.cz (9,5 %)
- vyplnto.cz (5,8 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.