Vliv influencer marketingu na spotřebitelské chování studentů
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu:
Taisiia Petrova
Šetření:
03. 04. 2023 - 17. 04. 2023
Počet respondentů:
102
Počet otázek (max/průměr):
27 / 26.51
Použité ochrany:
žádné
Zobrazení otázek:
celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:
54,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
tento dotazník je součástí bakalářské práce o vlivu influencer marketingu na spotřebitelské chování mladých lidí. Domnívám se, že většina z vás používá sociální média a sleduje nějaké influencery, takže doufám, že tento průzkum bude nejen užitečný pro mě, ale také zajímavý pro vás!
Tento dotazník je určen mladým lidem ve věku 15-30 let, kteří jsou aktivními uživateli sociálních médií.
Předem děkuji za Váš čas a za vyplnění dotazníku!
Odpovědi respondentů
1. Jaké používáte sociální sítě a jak často?
0 je nepoužívám, 1 je výjimečně, 5 je velmi často
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Instagram
3.529
2.23
Tiktok
1.676
2.827
Facebook
2.304
1.859
YouTube
3.294
1.855
Snapchat
0.814
1.328
Twitter
1.098
1.657
LinkedIn
1.324
1.709
Reddit
0.539
0.739
2. Kolik času trávíte denně na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2 hod+
42
41,18 %
41,18 %
1-2 hod.
29
28,43 %
28,43 %
Méně než 1 hodinu
22
21,57 %
21,57 %
Výjimečně
9
8,82 %
8,82 %
3. Jaké sociální sítě nejčastěji používáte na sledování influencerů?
0 je nepoužívám, 1 je výjimečně, 5 je velmi často
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Instagram
3.078
2.68
TikTok
1.627
2.724
Facebook
0.971
1.401
YouTube
2.794
2.203
Snapchat
0.412
0.634
Twitter
0.931
1.633
4. Zajímáte se o marketing nebo máte s tímto oborem nějaké zkušenosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, studuji/studoval/a jsem marketing → otázka č. 5, Ano, pracuji/pracoval/a jsem v daném oboru → otázka č. 5, Ano, mám vzdělání a pracuji v tomto oboru → otázka č. 5, Ano, o tento obor se zajímám jako laik → otázka č. 5, Ne, nemám žádné zkušenosti/zájem → otázka č. 6].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, nemám žádné zkušenosti/zájem
50
49,02 %
49,02 %
Ano, studuji/studoval/a jsem marketing
21
20,59 %
20,59 %
Ano, o tento obor se zajímám jako laik
18
17,65 %
17,65 %
Ano, mám vzdělání a pracuji v tomto oboru
8
7,84 %
7,84 %
Ano, pracuji/pracoval/a jsem v daném oboru
5
4,9 %
4,9 %
5. Myslíte si, že marketingové znalosti ovlivňují vaše nákupní rozhodnutí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rozhodně ano
26
50 %
25,49 %
Spíše ano
20
38,46 %
19,61 %
Spíše ne
6
11,54 %
5,88 %
6. Sledujete zahraniční nebo tuzemské influencery?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Oboje
54
52,94 %
52,94 %
Zahraniční
27
26,47 %
26,47 %
Tuzemské
21
20,59 %
20,59 %
7. Kolik influencerů sledujete? (nemusíte se nutně na ně dívat pravidelně)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
0-10
58
56,86 %
56,86 %
10-30
27
26,47 %
26,47 %
30+
17
16,67 %
16,67 %
8. Kolik influencerů sledujete pravidelně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
0-5
68
66,67 %
66,67 %
5-10
26
25,49 %
25,49 %
10+
8
7,84 %
7,84 %
9. Každý influencer působí v jiném odvětví. Jaké z nich sledujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Lifestyle
63
61,76 %
61,76 %
Food
58
56,86 %
56,86 %
Sport
55
53,92 %
53,92 %
Travel
55
53,92 %
53,92 %
Beauty
38
37,25 %
37,25 %
Fashion
27
26,47 %
26,47 %
Politika
3
2,94 %
2,94 %
Tech
2
1,96 %
1,96 %
Psychoanalysis, Behavior Therapy
1
0,98 %
0,98 %
Prezentace
1
0,98 %
0,98 %
Filozofie, Historie a film
1
0,98 %
0,98 %
Letsplay
1
0,98 %
0,98 %
Politics
1
0,98 %
0,98 %
nesleduji žádné tzv. influencery...
1
0,98 %
0,98 %
žádné
1
0,98 %
0,98 %
žádný
1
0,98 %
0,98 %
ani nevím
1
0,98 %
0,98 %
Zdraví
1
0,98 %
0,98 %
Zábava
1
0,98 %
0,98 %
vzdělávání
1
0,98 %
0,98 %
Game
1
0,98 %
0,98 %
10. Jakou formu publikací sledujete nejčastěji?
0 je nesleduji, 1 je výjimečně, 5 je velmi často
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Příspěvky
2.922
2.033
Stories
3
2.333
Reels
2.402
2.515
11. Proč influencery sledujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Získávám od nich inspiraci a nápady
68
66,67 %
66,67 %
Jejich obsah mi připadá zajímavý a zábavný
66
64,71 %
64,71 %
Sleduji influencery, abych získal/a tipy a rady ohledně produktů, služeb a různých akcí
51
50 %
50 %
Chci mít přehled o nejnovějších trendech
41
40,2 %
40,2 %
Baví mě komunikace a interakce s ostatními lidmi, kteří tyto influencery také sledují
16
15,69 %
15,69 %
nesleduji
2
1,96 %
1,96 %
nesleduji, naopak to co doporučují si rozhodně nekoupím
1
0,98 %
0,98 %
Chci dát světu najevo, co se mi líbí
1
0,98 %
0,98 %
já je moc nesleduju
1
0,98 %
0,98 %
12. Hledáte recenze na zboží na sociálních sítích, než si ho koupíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Občas
35
34,31 %
34,31 %
Někdy
28
27,45 %
27,45 %
Nikdy
21
20,59 %
20,59 %
Ano, vždycky
18
17,65 %
17,65 %
13. Čemu důvěřujete více při rozhodnutí o nakupování?
1 je nejméně, 4 je nejvíce
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
On-line recenze jiných spotřebitelů
2.922
0.837
Doporučení od influencerů
1.716
0.439
Propagace od společnosti
1.765
0.67
Doporučení od přátel
3.598
0.515
14. Jaké aspekty nejvíce ovlivňují vaši důvěru k influencerům?
1 je nejméně, 5 je nejvíce
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Počet sledujících
2.686
1.215
Aktivita sledujících na stránce
2.676
1.18
Míra interakce influencera s followery
3.176
1.165
Počet reklam v profilu
2.873
1.621
15. Zkusil/a jste někdy nový produkt nebo službu, doporučenou influencerem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
43
42,16 %
42,16 %
ne
31
30,39 %
30,39 %
nevím
28
27,45 %
27,45 %
16. Řídil/a jste se někdy doporučením influencera, která nesouvisela s reklamou? (Napr. lifestyle, motivace, zvyky atd)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
56
54,9 %
54,9 %
nevím
29
28,43 %
28,43 %
ne
17
16,67 %
16,67 %
17. Vyjádřete míru souhlasu s následujícími úsudky týkajícími se důvodů, proč důvěřujete doporučením influencerů:
1 je rozhodně souhlasím, a 5 je rozhodně nesouhlasím
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Myslím, že influenceři mají mnoho zkušeností s používáním produktů a služeb, o kterých mluví.
3.088
1.178
Doporučení influencerů jsou často podpořena názory a zpětnou vazbou dalších lidí, kteří dané produkty nebo služby používají.
3
0.922
Myslím, že influenceři mají přístup k velkému množství výrobků a služeb a mohou je porovnávat, aby mohli nezávisle vyjádřit svůj názor na to, co je nejlepší.
2.99
1.029
Domnívám se, že influencerům záleží na jejich pověsti a nebudou propagovat výrobky nebo služby, které by mohly poškodit jejich reputaci.
2.853
1.341
Doporučením influencerů nevěřím, protože skrývají nedostatky produktů a bojí se sdílet své negativní recenze.
2.902
1.069
Myslím si, že influenceři znají své publikum a doporučují produkty a služby, které jsou pro ně vhodné.
2.853
0.89
Sledování obsahu vytvořeného influencery mě nebaví a myslím si, že je to špatný způsob trávení volného času.
3.029
1.303
18. Využil/a jste někdy slevový kód od influencera?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
48
47,06 %
47,06 %
ano
34
33,33 %
33,33 %
nevím
20
19,61 %
19,61 %
19. Vadí vám, když má influencer placený příspěvek, ale neuvádí v poznámkách, že to je placená reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rozhodně ano
38
37,25 %
37,25 %
Spíše ano
30
29,41 %
29,41 %
Spíše ne
23
22,55 %
22,55 %
Rozhodně ne
11
10,78 %
10,78 %
20. Máte stejnou úroveň důvěry k reklamě od influencera, když si uvědomíte, že příspěvek je sponzorovaný?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ne
49
48,04 %
48,04 %
Spíše ano
28
27,45 %
27,45 %
Rozhodně ne
17
16,67 %
16,67 %
Rozhodně ano
8
7,84 %
7,84 %
21. Kteří influenceři z oblastí lifestyle jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
1 je nejméně, 3 je nejvíce
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Leoš Mareš
1.912
0.688
Monika Bagárová
1.833
0.433
Nikola Čechová
2.255
0.778
22. Kteří influenceři z oblastí sportu jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
1 je nejméně, 3 je nejvíce
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Petr Čech
1.902
0.755
Makhmud Muradov
1.843
0.426
Vláďa Kadlec
2.255
0.719
23. Kteří influenceři z oblastí travel jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
1 je nejméně, 3 je nejvíce
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Jirka Král
1.971
0.774
Barbora Ondráčková
1.902
0.441
Martin Carev
2.127
0.758
24. Kteří influenceři z oblastí beauty jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
1 je nejméně, 3 je nejvíce
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Anna Šulcová
1.755
0.597
Bé Hà Nguyen
2.176
0.518
Monika Marešová
2.069
0.789
25. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
63
61,76 %
61,76 %
Muž
39
38,24 %
38,24 %
26. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21-25
50
49,02 %
49,02 %
26+
28
27,45 %
27,45 %
15-20
24
23,53 %
23,53 %
27. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Bakalářské
34
33,33 %
33,33 %
Odborná škola s maturitou
27
26,47 %
26,47 %
Gymnázium
19
18,63 %
18,63 %
Učiliště
12
11,76 %
11,76 %
Magisterské
8
7,84 %
7,84 %
Doktorské
2
1,96 %
1,96 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Instagram=5 na otázku 3. Jaké sociální sítě nejčastěji používáte na sledování influencerů?
odpověď Reddit=0:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tiktok=5 na otázku 1. Jaké používáte sociální sítě a jak často?
odpověď Snapchat=0:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Instagram=0 na otázku 3. Jaké sociální sítě nejčastěji používáte na sledování influencerů?
3. Jaké sociální sítě nejčastěji používáte na sledování influencerů?
odpověď TikTok=0:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tiktok=0 na otázku 1. Jaké používáte sociální sítě a jak často?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučením influencerů nevěřím, protože skrývají nedostatky produktů a bojí se sdílet své negativní recenze.=1 na otázku 17. Vyjádřete míru souhlasu s následujícími úsudky týkajícími se důvodů, proč důvěřujete doporučením influencerů:
odpověď Twitter=0:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Stories=0 na otázku 10. Jakou formu publikací sledujete nejčastěji?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter=0 na otázku 1. Jaké používáte sociální sítě a jak často?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reels=0 na otázku 10. Jakou formu publikací sledujete nejčastěji?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Instagram=0 na otázku 3. Jaké sociální sítě nejčastěji používáte na sledování influencerů?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi YouTube=0 na otázku 3. Jaké sociální sítě nejčastěji používáte na sledování influencerů?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sledování obsahu vytvořeného influencery mě nebaví a myslím si, že je to špatný způsob trávení volného času.=1 na otázku 17. Vyjádřete míru souhlasu s následujícími úsudky týkajícími se důvodů, proč důvěřujete doporučením influencerů:
7. Kolik influencerů sledujete? (nemusíte se nutně na ně dívat pravidelně)
odpověď 0-10:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tiktok=1 na otázku 1. Jaké používáte sociální sítě a jak často?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Stories=0 na otázku 10. Jakou formu publikací sledujete nejčastěji?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Myslím, že influenceři mají mnoho zkušeností s používáním produktů a služeb, o kterých mluví.=5 na otázku 17. Vyjádřete míru souhlasu s následujícími úsudky týkajícími se důvodů, proč důvěřujete doporučením influencerů:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Instagram=0 na otázku 3. Jaké sociální sítě nejčastěji používáte na sledování influencerů?
13. Čemu důvěřujete více při rozhodnutí o nakupování?
odpověď Doporučení od influencerů=1:
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Propagace od společnosti=2 na otázku 13. Čemu důvěřujete více při rozhodnutí o nakupování?
odpověď On-line recenze jiných spotřebitelů=4:
3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení od přátel=3 na otázku 13. Čemu důvěřujete více při rozhodnutí o nakupování?
16. Řídil/a jste se někdy doporučením influencera, která nesouvisela s reklamou? (Napr. lifestyle, motivace, zvyky atd)
odpověď ano:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Stories=5 na otázku 10. Jakou formu publikací sledujete nejčastěji?
21. Kteří influenceři z oblastí lifestyle jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
odpověď Monika Bagárová=2:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Leoš Mareš=1 na otázku 21. Kteří influenceři z oblastí lifestyle jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
odpověď Nikola Čechová=3:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Leoš Mareš=1 na otázku 21. Kteří influenceři z oblastí lifestyle jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
22. Kteří influenceři z oblastí sportu jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
odpověď Makhmud Muradov=2:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tiktok=1 na otázku 1. Jaké používáte sociální sítě a jak často?
25. Vaše pohlaví:
odpověď Žena:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sledování obsahu vytvořeného influencery mě nebaví a myslím si, že je to špatný způsob trávení volného času.=5 na otázku 17. Vyjádřete míru souhlasu s následujícími úsudky týkajícími se důvodů, proč důvěřujete doporučením influencerů:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Monika Marešová=2 na otázku 24. Kteří influenceři z oblastí beauty jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jaké používáte sociální sítě a jak často?
2. Kolik času trávíte denně na sociálních sítích?
3. Jaké sociální sítě nejčastěji používáte na sledování influencerů?
4. Zajímáte se o marketing nebo máte s tímto oborem nějaké zkušenosti?
5. Myslíte si, že marketingové znalosti ovlivňují vaše nákupní rozhodnutí?
6. Sledujete zahraniční nebo tuzemské influencery?
7. Kolik influencerů sledujete? (nemusíte se nutně na ně dívat pravidelně)
8. Kolik influencerů sledujete pravidelně?
9. Každý influencer působí v jiném odvětví. Jaké z nich sledujete?
10. Jakou formu publikací sledujete nejčastěji?
11. Proč influencery sledujete?
12. Hledáte recenze na zboží na sociálních sítích, než si ho koupíte?
13. Čemu důvěřujete více při rozhodnutí o nakupování?
14. Jaké aspekty nejvíce ovlivňují vaši důvěru k influencerům?
15. Zkusil/a jste někdy nový produkt nebo službu, doporučenou influencerem?
16. Řídil/a jste se někdy doporučením influencera, která nesouvisela s reklamou? (Napr. lifestyle, motivace, zvyky atd)
17. Vyjádřete míru souhlasu s následujícími úsudky týkajícími se důvodů, proč důvěřujete doporučením influencerů:
18. Využil/a jste někdy slevový kód od influencera?
19. Vadí vám, když má influencer placený příspěvek, ale neuvádí v poznámkách, že to je placená reklama?
20. Máte stejnou úroveň důvěry k reklamě od influencera, když si uvědomíte, že příspěvek je sponzorovaný?
21. Kteří influenceři z oblastí lifestyle jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
22. Kteří influenceři z oblastí sportu jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
23. Kteří influenceři z oblastí travel jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
24. Kteří influenceři z oblastí beauty jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
25. Vaše pohlaví:
26. Věk:
27. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jaké používáte sociální sítě a jak často?
2. Kolik času trávíte denně na sociálních sítích?
3. Jaké sociální sítě nejčastěji používáte na sledování influencerů?
4. Zajímáte se o marketing nebo máte s tímto oborem nějaké zkušenosti?
5. Myslíte si, že marketingové znalosti ovlivňují vaše nákupní rozhodnutí?
6. Sledujete zahraniční nebo tuzemské influencery?
7. Kolik influencerů sledujete? (nemusíte se nutně na ně dívat pravidelně)
8. Kolik influencerů sledujete pravidelně?
9. Každý influencer působí v jiném odvětví. Jaké z nich sledujete?
10. Jakou formu publikací sledujete nejčastěji?
11. Proč influencery sledujete?
12. Hledáte recenze na zboží na sociálních sítích, než si ho koupíte?
13. Čemu důvěřujete více při rozhodnutí o nakupování?
14. Jaké aspekty nejvíce ovlivňují vaši důvěru k influencerům?
15. Zkusil/a jste někdy nový produkt nebo službu, doporučenou influencerem?
16. Řídil/a jste se někdy doporučením influencera, která nesouvisela s reklamou? (Napr. lifestyle, motivace, zvyky atd)
17. Vyjádřete míru souhlasu s následujícími úsudky týkajícími se důvodů, proč důvěřujete doporučením influencerů:
18. Využil/a jste někdy slevový kód od influencera?
19. Vadí vám, když má influencer placený příspěvek, ale neuvádí v poznámkách, že to je placená reklama?
20. Máte stejnou úroveň důvěry k reklamě od influencera, když si uvědomíte, že příspěvek je sponzorovaný?
21. Kteří influenceři z oblastí lifestyle jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
22. Kteří influenceři z oblastí sportu jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
23. Kteří influenceři z oblastí travel jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
24. Kteří influenceři z oblastí beauty jsou podle vás nejdůvěryhodnější?
25. Vaše pohlaví:
26. Věk:
27. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.