Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Informace, které jsou důležité při výběru VŠ

Informace, které jsou důležité při výběru VŠ

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Horňáková
Šetření:20. 05. 2011 - 27. 05. 2011
Počet respondentů:66
Počet otázek (max/průměr):9 / 5.67
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:58,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem této ankety je zjistit, jaké informace hledají uchazeči při výběru vysoké školy a dle jakých se rohodují. Anketa se zaměřuje také na to, zda tyto informace jsou k dispozici, či je složitější se k nim dostat.

Odpovědi respondentů

1. Rozhodujete se (resp. jste se již rozhodovali) na jakou vysokou školu se bude hlásit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6496,97 %96,97 %  
Ne23,03 %3,03 %  

Graf

2. Je (bylo) pro vás rozhodující umístění školy? Nebo pro vás není problém dojíždět za studiem, či bydlet v jiném městě kvůli studiu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nemám problém s dojížděním, ani s přestěhováním.3046,88 %45,45 %  
Nemám problém s dojížděním, ale dočasně bych se nepřestěhoval/a1828,13 %27,27 %  
Nemám problém s přestěhováním se, ale s dojížděním ano1117,19 %16,67 %  
Ano, do jiného města bych nedojížděl/a ani se nepřestěhoval/a57,81 %7,58 %  

Graf

3. Co dalšího je (bylo) pro vás rozhodující při volbě VŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Možnosti uplatnění5281,25 %78,79 %  
Vzdálenost školy (v případě dojíždění)2742,19 %40,91 %  
% zaměstnanost absolventů2640,63 %39,39 %  
Lehkost/těžkost studia2640,63 %39,39 %  
Další faktory2335,94 %34,85 %  
Přístup profesorů1828,13 %27,27 %  
Kulturní využití v okolí školy (divadla, kina, koncerty apod.)1421,88 %21,21 %  
Kvalita ubytování na kolejích/privátech (v případě studia v jiném městě)1117,19 %16,67 %  
Společenské využití v okolí školy (restaurace, bary, diskotéky apod.)710,94 %10,61 %  
Sportovní využití v okolí školy69,38 %9,09 %  

Graf

4. Jak byste seřadili níže uvedené faktory, podle jejich významnosti při vašem rozhodování?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Možnosti uplatnění2.6726.095
% zaměstnanost absolventů3.6724.314
Přístup profesorů4.2973.396
Lehkost/těžkost studia4.2033.224
Kulturní využití v okolí školy (divadla, kina, koncerty apod.)6.2194.702
Sportovní využití v okolí školy6.2975.927
Společenské využití v okolí školy (restaurace, bary, diskotéky apod.)6.3913.894
Vzdálenost školy5.4536.717
Další faktory5.7977.474

Graf

5. Existují další faktory, podle kterých jste se rozhodovali (nebo budete rozhodovat) při výběru VŠ?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano

ano

dle těžkosti přijímacích zkoušek, procento braných studentů

externí vyučující z praxe, propojení studia s praxí (spolupráce školy s firmami), možnosti uznání praxe, předměty a jejich náplň (jestli odpovídá aktuální požadavkům na trhnu práce)

finančná náročnosť (výška školného)

Jaké předměty mi šly/bavily na gymplu

Jméno (prestiž) vysoké školy

kvalita studia

kvalita školy

Mé vlastní zájmy

ne

ne.

neexistují

nejdůležitější - přitažlivost oboru

nejdůležitější je obor, všechno ostatní se vždycky nějak vyřeší

perspektivita

Podle svého zájmu o obor. To byl hlavní faktor, jelikož dojíždím, tak mi bylo jakékoli vyžití ukradené. A o přístupu vyučujících (ne všichni jsou profesoři) se člověk moc nedozví, dokud tam nestuduje.

Prestiz dane skoly / obor studia

Předměty

školné, jazyk výuky

Výše platu absolventů + výše platu do budoucna

výše školného

zajímavost oboru

Zkušenosti studentů, třeba :-)

6. Jsou informace, dle kterých se rozhodujete (či jste se rozhodovali), snadno zjistitelné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → konec dotazníku, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5281,25 %78,79 %  
Ne1218,75 %18,18 %  

Graf

7. Které informace jsou těžko zjistitelné?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

% zamestnani

informace k příjímacím zkouškám

jak probíhají hodiny, jestli jsou studenti s výukou spokojeni

kulturní vyžití, restaurační zařízení, supermarkety

kulturní, společenské a někdy i sportovní využití v okolí školy .. většina těch důležitých informacích se na webech škol někde nacházejí, ale většinou je pracné se k nim dostat.

Možnost uplatnění - reálná, ne obecné kecy Zaměstnanost absolventů

počet přijatých v minulých letech, přehled nabízených oborů

Přístup profesorů Lehkost/těžkost studia

Přístup profesorů, zaměstnanost absolventů, lehkost - těžkost studia

reference na uplatnitelnost absolventů

skoro všechno

sport, kultura, lehkost/tezkost, pristup profesoru

8. Uvítali byste, kdyby tyto informace školy uveřejňovaly na svých webových stránkách(případně speciálních webech pro uchazeče)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1191,67 %16,67 %  
nevím18,33 %1,52 %  

Graf

9. Jaké informace by určitě neměly chybět?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Názory studentů a absolventů

nazory studentu na studium

uplatnění uchazečů a % zaměstnanost uchazečů, hodilo by se i využití volného času v blízkosti školy.

Vystuduješ tento obor - budeš moci nastopit na tyto pozice + jejich popis


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jak byste seřadili níže uvedené faktory, podle jejich významnosti při vašem rozhodování?

  • odpověď Možnosti uplatnění=1:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi % zaměstnanost absolventů=2 na otázku 4. Jak byste seřadili níže uvedené faktory, podle jejich významnosti při vašem rozhodování?

8. Uvítali byste, kdyby tyto informace školy uveřejňovaly na svých webových stránkách(případně speciálních webech pro uchazeče)?

  • odpověď ano:
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 6. Jsou informace, dle kterých se rozhodujete (či jste se rozhodovali), snadno zjistitelné?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Rozhodujete se (resp. jste se již rozhodovali) na jakou vysokou školu se bude hlásit?

2. Je (bylo) pro vás rozhodující umístění školy? Nebo pro vás není problém dojíždět za studiem, či bydlet v jiném městě kvůli studiu?

3. Co dalšího je (bylo) pro vás rozhodující při volbě VŠ?

4. Jak byste seřadili níže uvedené faktory, podle jejich významnosti při vašem rozhodování?

6. Jsou informace, dle kterých se rozhodujete (či jste se rozhodovali), snadno zjistitelné?

8. Uvítali byste, kdyby tyto informace školy uveřejňovaly na svých webových stránkách(případně speciálních webech pro uchazeče)?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Rozhodujete se (resp. jste se již rozhodovali) na jakou vysokou školu se bude hlásit?

2. Je (bylo) pro vás rozhodující umístění školy? Nebo pro vás není problém dojíždět za studiem, či bydlet v jiném městě kvůli studiu?

3. Co dalšího je (bylo) pro vás rozhodující při volbě VŠ?

4. Jak byste seřadili níže uvedené faktory, podle jejich významnosti při vašem rozhodování?

6. Jsou informace, dle kterých se rozhodujete (či jste se rozhodovali), snadno zjistitelné?

8. Uvítali byste, kdyby tyto informace školy uveřejňovaly na svých webových stránkách(případně speciálních webech pro uchazeče)?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Horňáková, M.Informace, které jsou důležité při výběru VŠ (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://informace-ktere-jsou-dulezit.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.