Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Informace o postižených

Informace o postižených

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adéla Mikušová
Šetření:23. 11. 2010 - 30. 11. 2010
Počet respondentů:14
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:31,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

chtěla bych vás poprosit o vyplnění dotazníku do školy, do předmětu speciální pedagogika. Nikde nebude vaše jméno, jen mi prosím na ty otázky odpovězte, děkuji moc.

Odpovědi respondentů

1. Co si představuješ pod pojmem postižení?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

clovek na voziku, clovek slepy, hluchy nebo s tezkou chronickou nemoci s omezenou pohyblivosti nebo komunikacnimi schopnostmi

dysfunkce - jak fyzická, tak psychická neumožňující plnohodnotný život

fyzické či psychické postižení/handicap

indispozice, vada-telesna nebo mentální,

Je to člověk co má určitou vadu.

Nějaká odchylka od zdravého člověka.

nějaký handicap člověka

nějaký těl. nebo duševní, případně smysl. defekt

postižení - fyzický nebo psychický handicap

Tělesnou či duševní vadu

tělesný nebo mentální handicap

Trvalé poškození zdraví, fyzického či duševního, vrozené či získané.

určité znevýhodnění, které člověka omezuje

určití omezení

2. Víš co, znamená slovo bezbariérový? Popiš.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

bez schodu a jinych stavebnich prekazek pro postizene

bez zábrany, dostupny vsem

bezpřekážkový, vhodný pro invalidní vozík např.

Je to třeba výtah pro vozíčkáře....

možnost pohybovat se i s handicapem na různých místech - rampy pro vozíčkáře, speciálně upravené přechody pro slepce apod.

přístup bez překážek. Schody atd.

Přístup na určitá místa bez bariér pro dané postiž

přístup pro všechny

přístupné lidem na vozíčku či lidem se sníženou pohyblivostí

Snadno přístupný vozíčkářům a osobám s omezenou možností se pohybovat. Jak už plyne ze samotného slova - bez bariér.

Umožňující přístup lidem s fyzickým postižením (zejména vozíčkářů).

umožňující přístup lidem se sníženou pohyblivostí

uzpůsobený pro pohyb těl.a zrak post

uzpůsobený pro tělesně postižené

3. S čím si myslíš, že mají nevidomí (lidé se ztrátou zraku) největší problémy.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

cestování, zejména pohyb po nových místech

hledání partnera

Nákup v obchodě, používání bankovek, bezpečnost při pohybu po městě.

orientace v cizím prostředí

orientace v prostoru

orientace v prostoru

Orientace v prostoru.

psychika, orientace

s chuzi po ulici, kvuli nastraham - lide, auta, zlodeji, obrubniky a jine bariery, prip. semafor ktery netika

s orientací v prostoru

s prostorovou orientací

S reakcí na neočekávané události a zvuky.

samostatnost

Že nemůžou vnímat věci kolem tak jako vidomí.

4. Myslíš si, že lidé na vozíčku dokážou řídit auto?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano, jen je speciálně upravené

ano, mají je speciálně upravené

Ano, mají např. ruční ovládání.

Ano, speciálně upravené.

ano,ale podle typu ochrnutí

Ano.

Myslím si, že ne.

rozhodně

5. Myslíš si, že je horší se narodit s nějakým postižením nebo ho „získat“ během života? A proč.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ani jedno, ani druhé

Asi ho získat během života.Od mala si zvyká.

Horší je ho "získat", bo víš, jaké to bylo dřív.

Horší je nejspíše postižení "získat", jelikož daná osoba si uvědomuje o co vše přišla.

je to případ od případu, záleží na osobnosti atd.

Myslím, že horší je postižené získat během života - jednak proto, že malé dítě si tak jako tak zvyká na "nový svět" a učí se v něm pohybovat, bez ohledu na to, jestli je fyzicky zcela v pořádku nebo ne. Dále proto, že nervová soustava se teprve rozvíjí, takže si myslím, že může lépe investovat do funkčních částí těla (např. do sluchu u slepého dítěte, nebo do motoriky prstů u nohou u bezrukého dítěte) - tohle nevím jistě, ale odhaduji na základě mých zkušeností se sporty (například že některé věci se nikdy nemůžu naučit, protože jsem ve věku pod osm let nedělala gymnastiku).

narodit, protože pak člověk ví spíše o co přišel

Nelze rozhodnout - pokud ziskal, tak pak muze srovnavat "jak se mu dobre zilo pred tim nestestim". Pokud se s tim narodi, tak i cele detstvi a mladost travi se svym postizenim.

Špatné je to úplně stejné, ovšem člověk, který postižení získal během svého života, může být víc frustrovaný vlastním srovnáním.

získat - člověk se hůře vyrovnává se ztrátou něčeho, co doteď denně mohl používat apod.

získat během života je horší z hlediska přizpůsobe

získat ho, neumím s ním žít, nemusím si zvyknout

ziskat-vi, o co prisel a musiSiZvykatNaNovouSituac

získat, musí být těžké se vyrovnat s postižením

6. Když jdeš do školy, na autobus, do obchodu nebo kina přemýšlel jsi někdy nad tím, jak se na takové místo dostanou lidé na vozíčku?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano, nikomu bych to nepřál.

Ano, občas mě to napadne...

Ano, občas.

Ano.

ne

Ne

někdy

7. Obdivuješ paralympijské sportovce? Proč ano, proč ne.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Ano - zejména protože se mi líbí, když se lidé dovedou vzepřít nepřízni osudu.

ano-neuveritelna vule, sila osobnosti,sebprekonani

ano, dokáží se přenést přes handicap

Ano, i přes svůj handicap se snaží něco dokázat, vyniknout.

ano, jako ostatně každé jiné vynikající sportovce

ano, normální člověk má tyhle možnosti a nedělá je a oni ano, obdivujuju je

Ano, obdivuji jejich odhodlání a bojovnost.

ano, pro jejich silnou vůli

ano, že mají vůli i za ztíž. podmínek něco dokázat

Ano. Dokáží přes jejich postižení dělat sport.

neobdivuji, nevidim v tomo nic vzneseneho, stejne tak neobdivuji ani zdrave sportovce

obdivuji...síla, vyrovnání se post

respektuji, co dokáží, stejně jako u sportovců bez handicapu, ale nikoho neobdivuji

Už jen kvůli jejich vůli dokázat, že mohou být v něčem nejlepší.

8. Co říkáš na účast postižených v soutěžích Československo má talent a Talentmania?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

hlasuje se jen z lítosti

Je to smutné ale myslím si že to do soutěže nepatř

Je to spatne, protoze sice muze mit postizeny talent stejne jako zdravy, ale samotne postizeni citove manipuluje porotu a divaky k neobjektivnimu posouzeni - pozitivni diskriminace.

Nemám na to názor, tyto soutěže nesleduji.

není to vhodné, lidem je jich líto

neříkám nic, nevlastním TV

Nesleduji.

nevím o tom, nesleduji

nevšimla jsem si jich tam

nic

nic, maji stejne pravo jako ostatni

Tyto soutěže nesleduji.

v pořádku

Vzbuzují ve mně lítost, což ovlivňuje diváky těchto soutěží. Pokud neoplývají výrazným talentem a přesto postupují do dalších kol, nelíbí se mi to.

9. Měli by podle tebe mít tělesně postižení své speciální školy? Proč ano, proč ne.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ano i ne - máte tu ale málo prostoru pro text:)

ano i ne..ano protože někdy je integrace těžká a ne, protože když je postižení lehké je vhodné je integrovat

Ano. Byli by si sobě rovní.

Mají je a je na nich, zda je navštěvují, pokud jim vyhovuje. Na Kociánce v Brně jsem týden pracovala jako dobrovlník a je to velice individuální - co někomu bere jako segregaci může někomu jiný vnímat jako usnadnění života.

Myslim ze to neni potreba. Staci, pokud budou skoly bezbarierove a dite, ktere se vysmiva postizenemu, dostane pres drzku.

Myslím, že vzhledem k finanční situaci ve školství je to v tuto chvíli nutné, protože nelze všechny školy najednou předělat na bezbariérové. Například já osobně jsem studentka PřF UK, a jasně vidím, že vzhledem ke stáří a stavu budov je nějaké "doplnění" na bezbariérové spíš z kategorie sci-fi (škola neumožňuje studium vozíčkářům) a že v podstatě není jiné pomoci, než stavby celého kampusu někde za Prahou. Nicméně nové školy by se měly stavět tak, aby v nich mohli studovat i postižení (pokud to charakter studia dovoluje - to se týká hlavně smyslových postižení), a staré školy v rámci možností doplňovat na bezbariérové.

ne - úprava podmínek a prostředí postačuje - zařadí se lépe do dospělého života

ne-telesne neznamena mentalne, mysli normalne

ne, běžné školy mají být přizpůsobeny výuce handicapovaných klientů, vylučování ze společnosti je zbytečné, je nepravděpodobné, že by pak postižení našli zaměstnání v prostředí, kde pracují jen potižení

ne, jsem pro integraci, pokud je možná

ne, protože jsou mentálně zdravé

Ne, tělesně postižený člověk dokáže přemýšlet stejně jako člověk zdravý. Je dobře, že nejsou izolováni se svým postižením. Zdraví lidé mohou díky jejich přítomnosti získat nový pohled na postiženého člověka.

Neměli by se umisťovat mimo většinovou společnost.

nevím, spíše by se měli začlenit do "normální" pop

10. Účastníš se ty nebo tvá rodina nějaké sbírky na podporu postižených? Jestli ano jaké, jestli ne, napiš, jestli by si v budoucnu chtěl.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ano - světluška

ano, náhodně na ulici

ano, odraz

ano, světluška

Ano. Přes nějaké SMS.

ne

ne

Ne

Ne - pokud mám peníze, které mohu věnovat charitě, tak raději investuji do projektů, kde jde "o život" (lidský nebo zvířecí) - tedy na lékařskou péči v rozvojových zemích, nebo na útulky pro opuštěná zvířata.

Neucastnim bohuzel. Nevim jestli bych chtel. Pokud bych vedel, ze se ty penize dostanou postizenym, tak spis ano.

Neúčastním. Na některé ano. :)

paraple

Tuším, že sem tam přispějeme na Konto Bariéry, občas přispěji na slepecké psy a podobně.

v soucasnosti ne, budoucno ano

11. Kolik je ti let

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23428,57 %28,57 %  
28321,43 %21,43 %  
1817,14 %7,14 %  
2017,14 %7,14 %  
4117,14 %7,14 %  
1917,14 %7,14 %  
3517,14 %7,14 %  
2517,14 %7,14 %  
2217,14 %7,14 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:24.75
Minimum:19
Maximum:35
Variační rozpětí:16
Rozptyl:19.3
Směrodatná odchylka:4.39
Medián:23
Modus:23

Graf

12. Jsi muž nebo žena

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena1071,43 %71,43 %  
Muž214,29 %14,29 %  
zena17,14 %7,14 %  
muz17,14 %7,14 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Nebyly nalezeny žádné vhodné segmentační otázky.

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mikušová, A.Informace o postižených (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://informace-o-postizen.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.