Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Informace o postižených
Informace o postižených
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Adéla Mikušová |
---|---|
Šetření: | 23. 11. 2010 - 30. 11. 2010 |
Počet respondentů: | 14 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 12 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 31,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.08:22 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
chtěla bych vás poprosit o vyplnění dotazníku do školy, do předmětu speciální pedagogika. Nikde nebude vaše jméno, jen mi prosím na ty otázky odpovězte, děkuji moc.
Odpovědi respondentů
1. Co si představuješ pod pojmem postižení?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
clovek na voziku, clovek slepy, hluchy nebo s tezkou chronickou nemoci s omezenou pohyblivosti nebo komunikacnimi schopnostmi
dysfunkce - jak fyzická, tak psychická neumožňující plnohodnotný život
fyzické či psychické postižení/handicap
indispozice, vada-telesna nebo mentální,
Je to člověk co má určitou vadu.
Nějaká odchylka od zdravého člověka.
nějaký handicap člověka
nějaký těl. nebo duševní, případně smysl. defekt
postižení - fyzický nebo psychický handicap
Tělesnou či duševní vadu
tělesný nebo mentální handicap
Trvalé poškození zdraví, fyzického či duševního, vrozené či získané.
určité znevýhodnění, které člověka omezuje
určití omezení
2. Víš co, znamená slovo bezbariérový? Popiš.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
bez schodu a jinych stavebnich prekazek pro postizene
bez zábrany, dostupny vsem
bezpřekážkový, vhodný pro invalidní vozík např.
Je to třeba výtah pro vozíčkáře....
možnost pohybovat se i s handicapem na různých místech - rampy pro vozíčkáře, speciálně upravené přechody pro slepce apod.
přístup bez překážek. Schody atd.
Přístup na určitá místa bez bariér pro dané postiž
přístup pro všechny
přístupné lidem na vozíčku či lidem se sníženou pohyblivostí
Snadno přístupný vozíčkářům a osobám s omezenou možností se pohybovat. Jak už plyne ze samotného slova - bez bariér.
Umožňující přístup lidem s fyzickým postižením (zejména vozíčkářů).
umožňující přístup lidem se sníženou pohyblivostí
uzpůsobený pro pohyb těl.a zrak post
uzpůsobený pro tělesně postižené
3. S čím si myslíš, že mají nevidomí (lidé se ztrátou zraku) největší problémy.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
cestování, zejména pohyb po nových místech
hledání partnera
Nákup v obchodě, používání bankovek, bezpečnost při pohybu po městě.
orientace v cizím prostředí
orientace v prostoru
orientace v prostoru
Orientace v prostoru.
psychika, orientace
s chuzi po ulici, kvuli nastraham - lide, auta, zlodeji, obrubniky a jine bariery, prip. semafor ktery netika
s orientací v prostoru
s prostorovou orientací
S reakcí na neočekávané události a zvuky.
samostatnost
Že nemůžou vnímat věci kolem tak jako vidomí.
4. Myslíš si, že lidé na vozíčku dokážou řídit auto?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano, jen je speciálně upravené
ano, mají je speciálně upravené
Ano, mají např. ruční ovládání.
Ano, speciálně upravené.
ano,ale podle typu ochrnutí
Ano.
Myslím si, že ne.
rozhodně
5. Myslíš si, že je horší se narodit s nějakým postižením nebo ho „získat“ během života? A proč.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ani jedno, ani druhé
Asi ho získat během života.Od mala si zvyká.
Horší je ho "získat", bo víš, jaké to bylo dřív.
Horší je nejspíše postižení "získat", jelikož daná osoba si uvědomuje o co vše přišla.
je to případ od případu, záleží na osobnosti atd.
Myslím, že horší je postižené získat během života - jednak proto, že malé dítě si tak jako tak zvyká na "nový svět" a učí se v něm pohybovat, bez ohledu na to, jestli je fyzicky zcela v pořádku nebo ne. Dále proto, že nervová soustava se teprve rozvíjí, takže si myslím, že může lépe investovat do funkčních částí těla (např. do sluchu u slepého dítěte, nebo do motoriky prstů u nohou u bezrukého dítěte) - tohle nevím jistě, ale odhaduji na základě mých zkušeností se sporty (například že některé věci se nikdy nemůžu naučit, protože jsem ve věku pod osm let nedělala gymnastiku).
narodit, protože pak člověk ví spíše o co přišel
Nelze rozhodnout - pokud ziskal, tak pak muze srovnavat "jak se mu dobre zilo pred tim nestestim". Pokud se s tim narodi, tak i cele detstvi a mladost travi se svym postizenim.
Špatné je to úplně stejné, ovšem člověk, který postižení získal během svého života, může být víc frustrovaný vlastním srovnáním.
získat - člověk se hůře vyrovnává se ztrátou něčeho, co doteď denně mohl používat apod.
získat během života je horší z hlediska přizpůsobe
získat ho, neumím s ním žít, nemusím si zvyknout
ziskat-vi, o co prisel a musiSiZvykatNaNovouSituac
získat, musí být těžké se vyrovnat s postižením
6. Když jdeš do školy, na autobus, do obchodu nebo kina přemýšlel jsi někdy nad tím, jak se na takové místo dostanou lidé na vozíčku?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano, nikomu bych to nepřál.
Ano, občas mě to napadne...
Ano, občas.
Ano.
ne
Ne
někdy
7. Obdivuješ paralympijské sportovce? Proč ano, proč ne.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Ano - zejména protože se mi líbí, když se lidé dovedou vzepřít nepřízni osudu.
ano-neuveritelna vule, sila osobnosti,sebprekonani
ano, dokáží se přenést přes handicap
Ano, i přes svůj handicap se snaží něco dokázat, vyniknout.
ano, jako ostatně každé jiné vynikající sportovce
ano, normální člověk má tyhle možnosti a nedělá je a oni ano, obdivujuju je
Ano, obdivuji jejich odhodlání a bojovnost.
ano, pro jejich silnou vůli
ano, že mají vůli i za ztíž. podmínek něco dokázat
Ano. Dokáží přes jejich postižení dělat sport.
neobdivuji, nevidim v tomo nic vzneseneho, stejne tak neobdivuji ani zdrave sportovce
obdivuji...síla, vyrovnání se post
respektuji, co dokáží, stejně jako u sportovců bez handicapu, ale nikoho neobdivuji
Už jen kvůli jejich vůli dokázat, že mohou být v něčem nejlepší.
8. Co říkáš na účast postižených v soutěžích Československo má talent a Talentmania?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
hlasuje se jen z lítosti
Je to smutné ale myslím si že to do soutěže nepatř
Je to spatne, protoze sice muze mit postizeny talent stejne jako zdravy, ale samotne postizeni citove manipuluje porotu a divaky k neobjektivnimu posouzeni - pozitivni diskriminace.
Nemám na to názor, tyto soutěže nesleduji.
není to vhodné, lidem je jich líto
neříkám nic, nevlastním TV
Nesleduji.
nevím o tom, nesleduji
nevšimla jsem si jich tam
nic
nic, maji stejne pravo jako ostatni
Tyto soutěže nesleduji.
v pořádku
Vzbuzují ve mně lítost, což ovlivňuje diváky těchto soutěží. Pokud neoplývají výrazným talentem a přesto postupují do dalších kol, nelíbí se mi to.
9. Měli by podle tebe mít tělesně postižení své speciální školy? Proč ano, proč ne.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ano i ne - máte tu ale málo prostoru pro text:)
ano i ne..ano protože někdy je integrace těžká a ne, protože když je postižení lehké je vhodné je integrovat
Ano. Byli by si sobě rovní.
Mají je a je na nich, zda je navštěvují, pokud jim vyhovuje. Na Kociánce v Brně jsem týden pracovala jako dobrovlník a je to velice individuální - co někomu bere jako segregaci může někomu jiný vnímat jako usnadnění života.
Myslim ze to neni potreba. Staci, pokud budou skoly bezbarierove a dite, ktere se vysmiva postizenemu, dostane pres drzku.
Myslím, že vzhledem k finanční situaci ve školství je to v tuto chvíli nutné, protože nelze všechny školy najednou předělat na bezbariérové. Například já osobně jsem studentka PřF UK, a jasně vidím, že vzhledem ke stáří a stavu budov je nějaké "doplnění" na bezbariérové spíš z kategorie sci-fi (škola neumožňuje studium vozíčkářům) a že v podstatě není jiné pomoci, než stavby celého kampusu někde za Prahou. Nicméně nové školy by se měly stavět tak, aby v nich mohli studovat i postižení (pokud to charakter studia dovoluje - to se týká hlavně smyslových postižení), a staré školy v rámci možností doplňovat na bezbariérové.
ne - úprava podmínek a prostředí postačuje - zařadí se lépe do dospělého života
ne-telesne neznamena mentalne, mysli normalne
ne, běžné školy mají být přizpůsobeny výuce handicapovaných klientů, vylučování ze společnosti je zbytečné, je nepravděpodobné, že by pak postižení našli zaměstnání v prostředí, kde pracují jen potižení
ne, jsem pro integraci, pokud je možná
ne, protože jsou mentálně zdravé
Ne, tělesně postižený člověk dokáže přemýšlet stejně jako člověk zdravý. Je dobře, že nejsou izolováni se svým postižením. Zdraví lidé mohou díky jejich přítomnosti získat nový pohled na postiženého člověka.
Neměli by se umisťovat mimo většinovou společnost.
nevím, spíše by se měli začlenit do "normální" pop
10. Účastníš se ty nebo tvá rodina nějaké sbírky na podporu postižených? Jestli ano jaké, jestli ne, napiš, jestli by si v budoucnu chtěl.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ano - světluška
ano, náhodně na ulici
ano, odraz
ano, světluška
Ano. Přes nějaké SMS.
ne
ne
Ne
Ne - pokud mám peníze, které mohu věnovat charitě, tak raději investuji do projektů, kde jde "o život" (lidský nebo zvířecí) - tedy na lékařskou péči v rozvojových zemích, nebo na útulky pro opuštěná zvířata.
Neucastnim bohuzel. Nevim jestli bych chtel. Pokud bych vedel, ze se ty penize dostanou postizenym, tak spis ano.
Neúčastním. Na některé ano. :)
paraple
Tuším, že sem tam přispějeme na Konto Bariéry, občas přispěji na slepecké psy a podobně.
v soucasnosti ne, budoucno ano
11. Kolik je ti let
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
23 | 4 | 28,57 % | 28,57 % |
28 | 3 | 21,43 % | 21,43 % |
18 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
20 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
41 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
19 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
35 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
25 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
22 | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 24.75 |
Minimum: | 19 |
Maximum: | 35 |
Variační rozpětí: | 16 |
Rozptyl: | 19.3 |
Směrodatná odchylka: | 4.39 |
Medián: | 23 |
Modus: | 23 |
12. Jsi muž nebo žena
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 10 | 71,43 % | 71,43 % |
Muž | 2 | 14,29 % | 14,29 % |
zena | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
muz | 1 | 7,14 % | 7,14 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.