Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Informování cestujících akustickým hlášením v železničních stanicích
Informování cestujících akustickým hlášením v železničních stanicích
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Adam Zivala |
---|---|
Šetření: | 15. 12. 2014 - 31. 12. 2014 |
Počet respondentů: | 99 |
Počet otázek (max/průměr): | 33 / 25.13 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 70,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:03 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Průzkum veřejného mínění je zaměřen na zjištění postojů cestujících hromadnou osobní železniční dopravou k akustickému hlášení informací o vlacích v železničních stanicích.
Hlavním cílem průzkumu je převážně vytipování částí hlášení, které jsou pro cestující nepostradatelné a tvoří základní informační zdroj a které jsou naopak ve staničním hlášení zbytné a mohli by být z hlášení vypuštěny.
Za pomocí výsledků tohoto průzkumu bude možné sestavit ideální formát podávaných informací staničním rozhlasem, které budou takříkajích "ušity na míru" skutečným potřebám cestujících.
Odpovědi respondentů
1. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 26 | 44 | 44,44 % | 44,44 % |
26 - 36 | 28 | 28,28 % | 28,28 % |
46 - 56 | 11 | 11,11 % | 11,11 % |
36 - 46 | 7 | 7,07 % | 7,07 % |
15 - 18 | 6 | 6,06 % | 6,06 % |
56 a více | 2 | 2,02 % | 2,02 % |
méně než 15 | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
2. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 53 | 53,54 % | 53,54 % |
muž | 46 | 46,46 % | 46,46 % |
3. Jaká je vaše pracovní pozice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 44 | 44,44 % | 44,44 % |
pracovník THP | 30 | 30,3 % | 30,3 % |
manažerská pozice | 12 | 12,12 % | 12,12 % |
dělnická pozice | 12 | 12,12 % | 12,12 % |
žák | 1 | 1,01 % | 1,01 % |
4. Jak často jezdíte vlakem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [denně → otázka č. 5, minimálně dva-krát týdně → otázka č. 5, minimálně jednou měsíčně → otázka č. 5, párkrát do roka → konec dotazníku, výjímečně → otázka č. 5, vlakem nejezdím → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
minimálně jednou měsíčně | 32 | 32,32 % | 32,32 % |
párkrát do roka | 24 | 24,24 % | 24,24 % |
minimálně dva-krát týdně | 19 | 19,19 % | 19,19 % |
denně | 16 | 16,16 % | 16,16 % |
výjímečně | 5 | 5,05 % | 5,05 % |
vlakem nejezdím | 3 | 3,03 % | 3,03 % |
5. Jaký je Vámi nejčastěji využívaný druh stanice?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
velká stanice (např. Praha hl.n., Olomouc hl.n.) | 27 | 36,49 % | 27,27 % |
střední stanice (např. Ostrava-Svinov, Kolín) | 23 | 31,08 % | 23,23 % |
malá stanice (např. Ostrava-Vítkovíce, Kopřivnice, Havířov) | 22 | 29,73 % | 22,22 % |
zastávka (např. Polanka nad Odrou, Ostrava-Mariánské hory) | 2 | 2,7 % | 2,02 % |
6. Používáte jakožto informační kanál při cestování železniční dopravou staniční rozhlas.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 49 | 67,12 % | 49,49 % |
ne | 20 | 27,4 % | 20,2 % |
nevím | 4 | 5,48 % | 4,04 % |
7. Jak byste hodnotili přínos v současnosti zveřejňovaných informací ve staničním hlášení při Vašich cestách vlakem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 23 | 31,51 % | 23,23 % |
dobrý | 22 | 30,14 % | 22,22 % |
dostatečný | 12 | 16,44 % | 12,12 % |
výborný | 10 | 13,7 % | 10,1 % |
nedostatečný | 6 | 8,22 % | 6,06 % |
BLOK OTÁZEK 8 - 18 VĚNOVANÝ DŮLEŽITOSTI UCELENÝCH HLÁŠENÍ
Jak hodnotíte důležitost jednotlivých sdělovaných informací při svých cestách veřejnou osobní železniční dopravou?
JAK HODNOTIT?
Hodnoťte prosím stejně jako ve škole:
1 - hlášená informace je pro mne velmi důležitá
...
5 - hlášená informace je pro mne zbytečná
8. Před příjezdem – hlášení se používá před příjezdem vlaku do železniční stanice.
UKÁZKA: Vážení cestující. Osobní vlak číslo 5854 linky S2 společnosti České dráhy ze směru Nymburk hl.n., pravidelný příjezd v nula hodin jednu minutu přijede k nástupišti číslo 7 severní část, služebně na 30. kolej. Vlak zde jízdu končí.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 24 | 33,33 % | 24,24 % |
3 | 13 | 18,06 % | 13,13 % |
5 | 12 | 16,67 % | 12,12 % |
4 | 12 | 16,67 % | 12,12 % |
2 | 11 | 15,28 % | 11,11 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.65 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 2.08 |
Směrodatná odchylka: | 1.44 |
Medián: | 3 |
Modus: | 1 |
9. Vlak vjíždí – hlášení se používá při vjezdu vlaku do železniční stanice.
UKÁZKA: Vážení cestující. Osobní vlak číslo 8801 linky S7 společnosti České dráhy ze směru Beroun, přijíždí k nástupišti číslo 1 jižní část, služebně na 9. kolej. Nepřibližujte se ke koleji, na kterou vjíždí vlak!
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 25 | 34,72 % | 25,25 % |
1 | 19 | 26,39 % | 19,19 % |
3 | 12 | 16,67 % | 12,12 % |
5 | 9 | 12,5 % | 9,09 % |
4 | 7 | 9,72 % | 7,07 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.42 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.51 |
Směrodatná odchylka: | 1.23 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
10. Zastavení vlaku – hlášení se používá po příjezdu vlaku do železniční stanice.
UKÁZKA: Stanice Praha hlavní nádraží. Osobní vlak číslo 8807 linky S7 společnosti České dráhy ze směru Beroun, pravidelný příjezd v šest hodin devět minut přijel k nástupišti číslo 2 jižní část. Vlak zde jízdu končí, prosíme vystupte.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 18 | 25 % | 18,18 % |
3 | 15 | 20,83 % | 15,15 % |
2 | 15 | 20,83 % | 15,15 % |
4 | 14 | 19,44 % | 14,14 % |
1 | 10 | 13,89 % | 10,1 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.23 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.75 |
Směrodatná odchylka: | 1.32 |
Medián: | 3 |
Modus: | 5 |
11. Příjezd + odjezd – hlášení se používá po příjezdu vlaku do železniční stanice, pokud vlak ihned odjíždí.
UKÁZKA: Stanice Praha hlavní nádraží. Osobní vlak číslo 8810 linky S7 společnosti České dráhy ze směru Úvaly, pravidelný příjezd v šest hodin deset minut přijel k nástupišti číslo 1 jižní část. Vlak dále pokračuje ve směru Praha-Radotín, Dobřichovice a Beroun, pravidelný odjezd v šest hodin dvacet minut. Prosím, ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 39 | 54,17 % | 39,39 % |
2 | 23 | 31,94 % | 23,23 % |
3 | 6 | 8,33 % | 6,06 % |
4 | 3 | 4,17 % | 3,03 % |
5 | 1 | 1,39 % | 1,01 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.58 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.52 |
Směrodatná odchylka: | 0.72 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
12. Nástup – hlášení se používá, pokud vlak stojí ve stanici a čeká na čas odjezdu.
UKÁZKA: Vážení cestující. Osobní vlak číslo 9904 linky S7 společnosti České dráhy ve směru Řevnice, odjede od nástupiště číslo 4 jižní část. Pravidelný odjezd v šest hodin třicet pět minut.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 35 | 48,61 % | 35,35 % |
2 | 20 | 27,78 % | 20,2 % |
3 | 10 | 13,89 % | 10,1 % |
5 | 4 | 5,56 % | 4,04 % |
4 | 3 | 4,17 % | 3,03 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.8 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 0.93 |
Směrodatná odchylka: | 0.96 |
Medián: | 2 |
Modus: | 1 |
13. Odjezd – hlášení se používá bezprostředně před odjezdem vlaku ze železniční stanice.
UKÁZKA: Vážení cestující. Na nástupišti číslo 7, severní část, ukončete nástup do rychlíku číslo 692 linky R4 společnosti České dráhy ve směru Děčín hl.n., pravidelný odjezd v šest hodin čtyřicet šest minut. Vlak je připraven k odjezdu.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 38 | 52,78 % | 38,38 % |
2 | 18 | 25 % | 18,18 % |
3 | 11 | 15,28 % | 11,11 % |
4 | 4 | 5,56 % | 4,04 % |
5 | 1 | 1,39 % | 1,01 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.7 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.74 |
Směrodatná odchylka: | 0.86 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
14. Zpoždění – hlášení se používá, pokud je vlak opožděn na příjezdu, příjezdu i odjezdu nebo odjezdu.
UKÁZKA: „Vážení cestující, omluvte, prosím, zpoždění vlaku. Vlak InterCity číslo 501 Ostravan
společnosti České dráhy, pravidelný odjezd v 10 hodin, 30 minut bude na pravidelném příjezdu
asi 30 minut opožděn. Upozorňujeme, že ohlášená doba zpoždění se může změnit.
Vlak je opožděn z důvodu poruchy trakčního vedení.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 54 | 75 % | 54,55 % |
2 | 12 | 16,67 % | 12,12 % |
3 | 4 | 5,56 % | 4,04 % |
5 | 2 | 2,78 % | 2,02 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.27 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 3 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 0.29 |
Směrodatná odchylka: | 0.54 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
15. Přistavení – hlášení se používá u vlaků, které vyjíždějí ze své výchozí stanice.
UKÁZKA: Vážení cestující. Osobní vlak číslo 8814 linky S7 společnosti České dráhy ve směru Praha-Radotín, Dobřichovice a Beroun, pravidelný odjezd v sedm hodin dvacet minut bude přistaven k nástupišti číslo 1 služebně na 9. kolej.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 31 | 43,06 % | 31,31 % |
2 | 19 | 26,39 % | 19,19 % |
3 | 13 | 18,06 % | 13,13 % |
5 | 7 | 9,72 % | 7,07 % |
4 | 2 | 2,78 % | 2,02 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.02 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.31 |
Směrodatná odchylka: | 1.14 |
Medián: | 2 |
Modus: | 1 |
16. Přestup nebo nejbližší přípoje vlaku.
UKÁZKA: Nejbližší přípoj směrem Přerov a Šumperk bude osobním vlakem číslo 3312 společnosti České dráhy, pravidelný odjezd ve 12 hodin 52 minuty.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 23 | 31,94 % | 23,23 % |
2 | 20 | 27,78 % | 20,2 % |
3 | 12 | 16,67 % | 12,12 % |
5 | 10 | 13,89 % | 10,1 % |
4 | 7 | 9,72 % | 7,07 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.41 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.72 |
Směrodatná odchylka: | 1.31 |
Medián: | 2 |
Modus: | 1 |
17. Upozornění na bezpečnost při průjezdu vlaku kolem nástupiště nebo na posun ve stanici.
UKÁZKA: Vážení cestující, prosíme pozor. Po druhé koleji projede vlak, nepřibližujte se k hraně nástupiště.“
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 21 | 29,17 % | 21,21 % |
3 | 16 | 22,22 % | 16,16 % |
1 | 16 | 22,22 % | 16,16 % |
4 | 11 | 15,28 % | 11,11 % |
5 | 8 | 11,11 % | 8,08 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.61 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.44 |
Směrodatná odchylka: | 1.2 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
18. Upozornění na dodržování zákonů (zákaz kouření).
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 35 | 48,61 % | 35,35 % |
4 | 15 | 20,83 % | 15,15 % |
1 | 10 | 13,89 % | 10,1 % |
3 | 7 | 9,72 % | 7,07 % |
2 | 5 | 6,94 % | 5,05 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.91 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.87 |
Směrodatná odchylka: | 1.37 |
Medián: | 4 |
Modus: | 5 |
BLOK OTÁZEK 19 - 30 VĚNOVANÝ STRUKTUŘE ZÁKLADNÍCH INFORMACÍ
Jak hodnotíte důležitost jednotlivých částí skladby základních informací staničního hlášení?
JAK HODNOTIT?
Hodnoťte prosím stejně jako ve škole:
1 - hlášená informace je pro mne velmi důležitá
...
5 - hlášená informace je pro mne zbytečná
19. Druh, číslo a název vlaku.
UKÁZKA: Vážení cestující. >> Rychlík číslo 666 Rožmberk << linky S2 společnosti České dráhy ze směru Nymburk hl.n., pravidelný příjezd v nula hodin jednu minutu přijede k nástupišti číslo 7 severní část, služebně na 30. kolej. Vlak zde jízdu končí.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 34 | 47,22 % | 34,34 % |
2 | 15 | 20,83 % | 15,15 % |
3 | 10 | 13,89 % | 10,1 % |
5 | 7 | 9,72 % | 7,07 % |
4 | 6 | 8,33 % | 6,06 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.05 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.55 |
Směrodatná odchylka: | 1.25 |
Medián: | 2 |
Modus: | 1 |
20. Označení dopravce
UKÁZKA: Vážení cestující. Rychlík číslo 666 Rožmberk linky S2 >> společnosti České dráhy << ze směru Nymburk hl.n., pravidelný příjezd v nula hodin jednu minutu přijede k nástupišti číslo 7 severní část, služebně na 30. kolej. Vlak zde jízdu končí.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 25 | 34,72 % | 25,25 % |
5 | 19 | 26,39 % | 19,19 % |
2 | 12 | 16,67 % | 12,12 % |
3 | 9 | 12,5 % | 9,09 % |
1 | 7 | 9,72 % | 7,07 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.56 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.48 |
Směrodatná odchylka: | 1.22 |
Medián: | 4 |
Modus: | 4 |
21. Označení linky
UKÁZKA: Vážení cestující. Rychlík číslo 666 Rožmberk >> linky S2 << společnosti České dráhy ze směru Nymburk hl.n., pravidelný příjezd v nula hodin jednu minutu přijede k nástupišti číslo 7 severní část, služebně na 30. kolej. Vlak zde jízdu končí.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 32 | 44,44 % | 32,32 % |
4 | 15 | 20,83 % | 15,15 % |
3 | 9 | 12,5 % | 9,09 % |
1 | 9 | 12,5 % | 9,09 % |
2 | 7 | 9,72 % | 7,07 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.82 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.81 |
Směrodatná odchylka: | 1.35 |
Medián: | 4 |
Modus: | 5 |
22. Název výchozí stanice nebo zastávky vlaku
UKÁZKA: Stanice Praha hlavní nádraží. Osobní vlak číslo 8810 linky S7 společnosti České dráhy >> ze směru Úvaly <<, pravidelný příjezd v šest hodin deset minut přijel k nástupišti číslo 1 jižní část. Vlak dále pokračuje ve směru Praha-Radotín, Dobřichovice a Beroun, pravidelný odjezd v šest hodin dvacet minut. Prosím, ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 28 | 38,89 % | 28,28 % |
3 | 17 | 23,61 % | 17,17 % |
1 | 11 | 15,28 % | 11,11 % |
4 | 10 | 13,89 % | 10,1 % |
5 | 6 | 8,33 % | 6,06 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.58 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.08 |
Směrodatná odchylka: | 1.04 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
23. Název cílové stanice nebo zastávky vlaku
UKÁZKA: Stanice Praha hlavní nádraží. Osobní vlak číslo 8810 linky S7 společnosti České dráhy ze směru Úvaly, pravidelný příjezd v šest hodin deset minut přijel k nástupišti číslo 1 jižní část. Vlak dále pokračuje ve směru Praha-Radotín, Dobřichovice a >> Beroun <<, pravidelný odjezd v šest hodin dvacet minut. Prosím, ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 55 | 76,39 % | 55,56 % |
2 | 11 | 15,28 % | 11,11 % |
3 | 3 | 4,17 % | 3,03 % |
4 | 3 | 4,17 % | 3,03 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.26 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 3 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 0.29 |
Směrodatná odchylka: | 0.54 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
24. Název nácestné stanice nebo zastávky vlaku
UKÁZKA: Stanice Praha hlavní nádraží. Osobní vlak číslo 8810 linky S7 společnosti České dráhy ze směru Úvaly, pravidelný příjezd v šest hodin deset minut přijel k nástupišti číslo 1 jižní část. Vlak dále pokračuje >> ve směru Praha-Radotín, Dobřichovice << a Beroun, pravidelný odjezd v šest hodin dvacet minut. Prosím, ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 33 | 45,83 % | 33,33 % |
2 | 21 | 29,17 % | 21,21 % |
3 | 10 | 13,89 % | 10,1 % |
4 | 5 | 6,94 % | 5,05 % |
5 | 3 | 4,17 % | 3,03 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.85 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.9 |
Směrodatná odchylka: | 0.95 |
Medián: | 2 |
Modus: | 1 |
25. Pravidelné dělení vlaku - uvedení řazení částí vlaku a jejich cílové stanice nebo zastávky
INFO: Platí pro části vlaku, které z nácestné stanice nebo zastávky pokračují do cílové stanice nebo
zastávky pod samostatným číslem vlaku, pro přímé vozy končící nebo přecházející v nácestné nebo cílové stanici na vlak jiného směru. Například informace o zařazení přímých vozů.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 21 | 29,17 % | 21,21 % |
1 | 19 | 26,39 % | 19,19 % |
2 | 17 | 23,61 % | 17,17 % |
4 | 9 | 12,5 % | 9,09 % |
5 | 6 | 8,33 % | 6,06 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.48 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.3 |
Směrodatná odchylka: | 1.14 |
Medián: | 2.5 |
Modus: | 3 |
26. Pravidelná změna druhu vlaku
INFO: Vlak pokračuje z nácestné do cílové stanice nebo zastávky jako vlak jiného druhu.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 18 | 25 % | 18,18 % |
5 | 16 | 22,22 % | 16,16 % |
4 | 13 | 18,06 % | 13,13 % |
1 | 13 | 18,06 % | 13,13 % |
2 | 12 | 16,67 % | 12,12 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.11 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.79 |
Směrodatná odchylka: | 1.34 |
Medián: | 3 |
Modus: | 3 |
27. Čas pravidelného příjezdu do stanice nebo zastávky, v níž se hlášení poskytuje
UKÁZKA: Vážení cestující. Osobní vlak číslo 5854 linky S2 společnosti České dráhy ze směru Nymburk hl.n., >> pravidelný příjezd v 0 hodin 1 minutu << přijede k nástupišti číslo 7 severní část, služebně na 30. kolej. Vlak zde jízdu končí.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 21 | 29,17 % | 21,21 % |
4 | 16 | 22,22 % | 16,16 % |
1 | 15 | 20,83 % | 15,15 % |
3 | 15 | 20,83 % | 15,15 % |
5 | 5 | 6,94 % | 5,05 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.62 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.29 |
Směrodatná odchylka: | 1.13 |
Medián: | 2.5 |
Modus: | 2 |
28. Čas pravidelného odjezdu ze stanice nebo zastávky, v níž se hlášení poskytuje
UKÁZKA: Vážení cestující. Na nástupišti číslo 7, severní část, ukončete nástup do rychlíku číslo 692 linky R4 společnosti České dráhy ve směru Děčín hl.n., >> pravidelný odjezd v 6 hodin 46 minut <<. Vlak je připraven k odjezdu.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 42 | 58,33 % | 42,42 % |
2 | 16 | 22,22 % | 16,16 % |
3 | 9 | 12,5 % | 9,09 % |
4 | 4 | 5,56 % | 4,04 % |
5 | 1 | 1,39 % | 1,01 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.61 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.7 |
Směrodatná odchylka: | 0.84 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
29. Místo přistavení nebo zastavení vlaku
UKÁZKA: Vážení cestující. >> Na nástupišti číslo 7, severní část <<, ukončete nástup do rychlíku číslo 692 linky R4 společnosti České dráhy ve směru Děčín hl.n., pravidelný odjezd v šest hodin čtyřicet šest minut. Vlak je připraven k odjezdu.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 52 | 72,22 % | 52,53 % |
2 | 16 | 22,22 % | 16,16 % |
3 | 3 | 4,17 % | 3,03 % |
4 | 1 | 1,39 % | 1,01 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.27 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 3 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 0.23 |
Směrodatná odchylka: | 0.48 |
Medián: | 1 |
Modus: | 1 |
30. Informace o umístění přehledu řazení vlaku
UKÁZKA: Informace o řazení vlaku jsou uvedeny na vývěskách v odjezdové hale a na nástupištích.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 31 | 43,06 % | 31,31 % |
4 | 15 | 20,83 % | 15,15 % |
2 | 11 | 15,28 % | 11,11 % |
3 | 10 | 13,89 % | 10,1 % |
1 | 5 | 6,94 % | 5,05 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.85 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.52 |
Směrodatná odchylka: | 1.23 |
Medián: | 4 |
Modus: | 5 |
BLOK OTÁZEK 31 VĚNOVANÝ CIZOJAZYČNÉ FORMĚ HLÁŠENÍ
Jak hodnotíte důležitost jazykových mutací staničního hlášení?
JAK HODNOTIT?
Vyberte si prosím z nabízených možností minimálně jednu odpověď.
31. Hlášení informací v ANGLICKÉM JAZYCE by mělo být součástí hlášení pro cestující vlaků:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
InterCity, EuroCity a SuperCity - mezinárodních | 71 | 98,61 % | 71,72 % |
rychlíků a expresů - mezinárodních | 64 | 88,89 % | 64,65 % |
InterCity, EuroCity a SuperCity - vnitrostátních | 48 | 66,67 % | 48,48 % |
osobních a spěšných - mezinárodních | 46 | 63,89 % | 46,46 % |
rychlíků a expresů - vnitrostátních | 28 | 38,89 % | 28,28 % |
osobních a spěšných - vnitrostátních | 7 | 9,72 % | 7,07 % |
v tomto jazyce nehlásit | 1 | 1,39 % | 1,01 % |
32. Hlášení informací v NĚMECKÉM JAZYCE by mělo být součástí hlášení pro cestující vlaků:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
InterCity, EuroCity a SuperCity - mezinárodních | 45 | 62,5 % | 45,45 % |
rychlíků a expresů - mezinárodních | 34 | 47,22 % | 34,34 % |
pouze u vlaků zajíždějících do německy mluvících zemí | 32 | 44,44 % | 32,32 % |
osobních a spěšných - mezinárodních | 22 | 30,56 % | 22,22 % |
InterCity, EuroCity a SuperCity - vnitrostátních | 21 | 29,17 % | 21,21 % |
v tomto jazyce nehlásit | 7 | 9,72 % | 7,07 % |
rychlíků a expresů - vnitrostátních | 5 | 6,94 % | 5,05 % |
osobních a spěšných - vnitrostátních | 1 | 1,39 % | 1,01 % |
33. Hlášení informací v RUSKÉM JAZYCE by mělo být součástí hlášení pro cestující vlaků:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pouze u vlaků zajíždějících do rusky mluvících zemí | 43 | 59,72 % | 43,43 % |
v tomto jazyce nehlásit | 16 | 22,22 % | 16,16 % |
InterCity, EuroCity a SuperCity - mezinárodních | 15 | 20,83 % | 15,15 % |
rychlíků a expresů - mezinárodních | 10 | 13,89 % | 10,1 % |
osobních a spěšných - mezinárodních | 7 | 9,72 % | 7,07 % |
InterCity, EuroCity a SuperCity - vnitrostátních | 3 | 4,17 % | 3,03 % |
rychlíků a expresů - vnitrostátních | 1 | 1,39 % | 1,01 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.