Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Inovace alkoholu na českém trhu

Inovace alkoholu na českém trhu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Aneta Kočová
Šetření:03. 03. 2019 - 15. 04. 2019
Počet respondentů:159
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj!

věnujte, prosím, trochu svého času následujícímu dotazníku.

Také Vám připadá, že na českém trhu s alkoholem něco chybí? Pomozte nám změnit situaci tím, že vyplníte tento dotazník.

 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11169,81 %69,81 %  
muž4830,19 %30,19 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 259257,86 %57,86 %  
26 - 354427,67 %27,67 %  
36 - 45127,55 %7,55 %  
46 - 6074,4 %4,4 %  
60 a více42,52 %2,52 %  

Graf

3. Dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední vzdělání s maturitou6641,51 %41,51 %  
vysokoškolské vzdělání5836,48 %36,48 %  
základní vzdělání2012,58 %12,58 %  
střední vzdělání bez maturity116,92 %6,92 %  
Snad brzy maturita :))) 10,63 %0,63 %  
snad to bude brzy středoškolský s maturitkou10,63 %0,63 %  
Těsně před maturitou-tak snad!!10,63 %0,63 %  
Pořád chodím na střední10,63 %0,63 %  

Graf

4. Jak moc si myslíte, že rozumíte alkoholu? (1=nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
38452,83 %52,83 %  
22918,24 %18,24 %  
42113,21 %13,21 %  
1159,43 %9,43 %  
5106,29 %6,29 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.88
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.64
Směrodatná odchylka:0.8
Medián:3
Modus:3

Graf

5. Jaký druh alkoholu upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 20 % (vína, šampaňské, medovina)8654,09 %54,09 %  
pod 5 % (pro srovnání pivo, cidery)8452,83 %52,83 %  
nad 40 % (lihoviny, ...)4528,3 %28,3 %  
nad 20 % (likéry a jiné lihoviny)3018,87 %18,87 %  

Graf

6. Jak často pijete alkohol?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
o víkendech3622,64 %22,64 %  
jednou týdně3220,13 %20,13 %  
jen výjimečně2918,24 %18,24 %  
každý druhý den2314,47 %14,47 %  
jedou měsíčně1710,69 %10,69 %  
vůbec74,4 %4,4 %  
každý den63,77 %3,77 %  
Cely březen10,63 %0,63 %  
Tak jednou za 2 týdny10,63 %0,63 %  
1x denně skleničku piva10,63 %0,63 %  
jak kdy10,63 %0,63 %  
nepravidelně10,63 %0,63 %  
Dvakrát až třikrát do týdne 10,63 %0,63 %  
velmi sporadicky, kdyz je chut10,63 %0,63 %  
2x týdně10,63 %0,63 %  
2krát až 3krát za týden10,63 %0,63 %  

Graf

7. Kde nejčastěji kupujete alkoholické nápoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V supermarketu10062,89 %62,89 %  
V hospodě nebo v restauraci8452,83 %52,83 %  
V kamenném obchodě (ve specializované prodejně)4125,79 %25,79 %  
V kamenném obchodě (večerka)2716,98 %16,98 %  
Nekupuji116,92 %6,92 %  
Na e-shopu106,29 %6,29 %  
V palírnách a moštárnách10,63 %0,63 %  
vlastní výroba10,63 %0,63 %  
také zahraniční e-shopy10,63 %0,63 %  
vinotéka10,63 %0,63 %  
u výrobce (vinařství)10,63 %0,63 %  

Graf

8. Jak velkou roli pro Vás při výběru alkoholického výrobku hraje cena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena pro mě nehraje velkou roli, rozhoduje kvalita.8352,2 %52,2 %  
Cena je pro mě důležitá, na kvalitu tolik nehledím.4226,42 %26,42 %  
Jak kdy21,26 %1,26 %  
Snažím se najít kompromis mezi cenou a kvalitou.10,63 %0,63 %  
Důležité je obojí, hledám dobrý poměr ceny a kvality10,63 %0,63 %  
Nekupuji alkohol.10,63 %0,63 %  
50 na 5010,63 %0,63 %  
cena je pro mě důležitá, ale i musí být i dobrá kvalita10,63 %0,63 %  
Záleží na poměru ceny a kvality 10,63 %0,63 %  
Roli hraje cena i kvalita10,63 %0,63 %  
Koukám na poměr ceny vůči kvalitě10,63 %0,63 %  
Jak u čeho a jak kdy, nejde generalizovat10,63 %0,63 %  
kvalita i cena je důležitá10,63 %0,63 %  
Cena = kvalita10,63 %0,63 %  
půl na půl10,63 %0,63 %  
Jak u čeho a jak kdy10,63 %0,63 %  
Hledám výhodný poměr mezi cenou a kvalitou.10,63 %0,63 %  
Žádná, nepijí alkohol10,63 %0,63 %  
Něco mezi10,63 %0,63 %  
cena důležitá, kvalita důležitější10,63 %0,63 %  
Většinou hledám kompromis mezi cenou a kvalitou10,63 %0,63 %  
Cena je pro mě důležitá, ale spíše než na kvalitu hledím na to, jestli mi to vůbec chutná a jestli je to kvalitní, tak to je příjemný bonus.10,63 %0,63 %  
Nekupuji10,63 %0,63 %  
Hledám dobrý poměr cena - kvalita10,63 %0,63 %  
Alkophol musí mít příběh10,63 %0,63 %  
poměr ceny a kvality10,63 %0,63 %  
Cena a kvalita jsou stejně důležité 10,63 %0,63 %  
tak pul na pul10,63 %0,63 %  
nekupuji ani nejlevnější nekvalitní, ani superdrahé značkové10,63 %0,63 %  
obojí se důležité, vhodný kompromis10,63 %0,63 %  
Kupuji to, co mi chutná, ale slevu ocením.10,63 %0,63 %  
cen aje pro mě ukazatelem kvality, proto volím vyšší cenu, ale ideálně, když je alkohol v akci10,63 %0,63 %  
je pro mě důležitý poměr ceny a kvality10,63 %0,63 %  
kombinace obojího10,63 %0,63 %  
Poměr cena:kvalita10,63 %0,63 %  

Graf

9. Preferujete domácí výrobky před těmi z velkoobchodů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je mi to jedno6037,74 %37,74 %  
ano5635,22 %35,22 %  
ne4327,04 %27,04 %  

Graf

10. Kolik byste byli ochotni zaplatit za půllitrovou láhev 30% domácího likéru? (v Kč)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2003320,75 %20,75 %  
3002616,35 %16,35 %  
1501911,95 %11,95 %  
2501710,69 %10,69 %  
100148,81 %8,81 %  
500138,18 %8,18 %  
12053,14 %3,14 %  
40053,14 %3,14 %  
35031,89 %1,89 %  
9931,89 %1,89 %  
ostatní odpovědi 1000
700
170
130
450
80
230
140
180
1500
1
159
220
50
0.1
160
2113,21 %13,21 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:238.89
Minimum:100
Maximum:500
Variační rozpětí:400
Rozptyl:11842.93
Směrodatná odchylka:108.83
Medián:200
Modus:200

Graf

11. Jakou příchuť byste uvítali u domácího likéru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
višeň6641,51 %41,51 %  
med s citrónem5937,11 %37,11 %  
jablko5031,45 %31,45 %  
pomeranč4125,79 %25,79 %  
máta3320,75 %20,75 %  
koření2415,09 %15,09 %  
kdoule116,92 %6,92 %  
fakt nevím10,63 %0,63 %  
Malina, rybiz10,63 %0,63 %  
Sperma10,63 %0,63 %  
likéry nepiju10,63 %0,63 %  
Jahoda, Borůvka10,63 %0,63 %  
Ganja10,63 %0,63 %  
v zásadě jakoukoli ovocnou10,63 %0,63 %  
žádnou, vše jen čisté10,63 %0,63 %  
-10,63 %0,63 %  
grapefruit10,63 %0,63 %  
hruška, broskev10,63 %0,63 %  
ořechy - pistacie, vlašský, lískový; karamel, vanilka - nabízím se k testování příchutí :-)10,63 %0,63 %  
žádnou10,63 %0,63 %  
karamel, vanilka10,63 %0,63 %  
citron10,63 %0,63 %  
kokos, cokolada10,63 %0,63 %  
mně to nechutná, radši bych koupila víno10,63 %0,63 %  
Boruvky, Rybiz... u techto prichuti bych klidne i pritlacil na cenu10,63 %0,63 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Věk:

  • odpověď 18 - 25:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi střední vzdělání bez maturity na otázku 3. Dosažené vzdělání:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní vzdělání na otázku 3. Dosažené vzdělání:

3. Dosažené vzdělání:

  • odpověď střední vzdělání s maturitou:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi kdoule na otázku 11. Jakou příchuť byste uvítali u domácího likéru?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Dosažené vzdělání:

4. Jak moc si myslíte, že rozumíte alkoholu? (1=nejvíce)

5. Jaký druh alkoholu upřednostňujete?

6. Jak často pijete alkohol?

7. Kde nejčastěji kupujete alkoholické nápoje?

8. Jak velkou roli pro Vás při výběru alkoholického výrobku hraje cena?

9. Preferujete domácí výrobky před těmi z velkoobchodů?

10. Kolik byste byli ochotni zaplatit za půllitrovou láhev 30% domácího likéru? (v Kč)

11. Jakou příchuť byste uvítali u domácího likéru?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Dosažené vzdělání:

4. Jak moc si myslíte, že rozumíte alkoholu? (1=nejvíce)

5. Jaký druh alkoholu upřednostňujete?

6. Jak často pijete alkohol?

7. Kde nejčastěji kupujete alkoholické nápoje?

8. Jak velkou roli pro Vás při výběru alkoholického výrobku hraje cena?

9. Preferujete domácí výrobky před těmi z velkoobchodů?

10. Kolik byste byli ochotni zaplatit za půllitrovou láhev 30% domácího likéru? (v Kč)

11. Jakou příchuť byste uvítali u domácího likéru?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kočová, A.Inovace alkoholu na českém trhu (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://inovace-alkoholu-na-ceskem-t.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.