Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Integrace dětí se SVP. na 1. stupeň ZŠ (speciální vzdělávací potřeby)
Integrace dětí se SVP. na 1. stupeň ZŠ (speciální vzdělávací potřeby)
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Soňa Szwajnochová |
---|---|
Šetření: | 04. 10. 2014 - 03. 11. 2014 |
Počet respondentů: | 94 |
Počet otázek (max/průměr): | 6 / 5.44 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 43,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:34 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den jsem maminka handikepovaného chlapečka, kterého chci integrovat do základní školy a proto jsem se rozhodla vytvořit 2 dotazníky. Jeden pro zmapování situace v celé ČR a druhý soukromý pro zmapování situace v Našem městě. Tento dotazník je veřejný a jeho výsledky budou k dispozici všem zájemcům na vyplň to.
Výsledky těchto 2 dotazníků bych pak chtěla porovnat. Popřípadě s nimi argumentovat na Městském úřadě- odbor školství.
Odpovědi respondentů
1. V jakém kraji se vaše ZŠ nachází?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jihomoravský | 18 | 19,15 % | 19,15 % |
Praha | 13 | 13,83 % | 13,83 % |
Středočeský | 11 | 11,7 % | 11,7 % |
Jihočeský | 9 | 9,57 % | 9,57 % |
Severomoravský | 6 | 6,38 % | 6,38 % |
Severočeský | 5 | 5,32 % | 5,32 % |
Moravskoslezký | 5 | 5,32 % | 5,32 % |
Olomoucký | 5 | 5,32 % | 5,32 % |
Východočeský | 4 | 4,26 % | 4,26 % |
Plzeňský | 3 | 3,19 % | 3,19 % |
Vysočina | 3 | 3,19 % | 3,19 % |
Zlínský | 3 | 3,19 % | 3,19 % |
Pardubický | 3 | 3,19 % | 3,19 % |
Ustecký | 2 | 2,13 % | 2,13 % |
Západočeský | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
Královéhradecký | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
Liberecký | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
Karlovarský | 1 | 1,06 % | 1,06 % |
2. V jaké třídě učíte? Do jaké třídy vaše dítě dochází?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1. třída | 22 | 23,4 % | 23,4 % |
3. třída | 18 | 19,15 % | 19,15 % |
5. třída | 17 | 18,09 % | 18,09 % |
2. třída | 16 | 17,02 % | 17,02 % |
4. třída | 11 | 11,7 % | 11,7 % |
spojené třídy (např. 1-2 třída). | 10 | 10,64 % | 10,64 % |
3. Kolik dětí je ve třídě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 24 | 38 | 40,43 % | 40,43 % |
25 -30 | 24 | 25,53 % | 25,53 % |
13 - 18 | 17 | 18,09 % | 18,09 % |
6 - 12 | 15 | 15,96 % | 15,96 % |
4. Máte ve třídě integrované dítě se SVP (speciální vzdělávací potřeby)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 5, NE → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 67 | 71,28 % | 71,28 % |
NE | 27 | 28,72 % | 28,72 % |
5. O jaké dítě se SVP. se jedná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
poruchy autistického spektra | 35 | 51,47 % | 37,23 % |
mentální postižení | 15 | 22,06 % | 15,96 % |
kombinované postižení | 13 | 19,12 % | 13,83 % |
sociálně znevýhodněné | 12 | 17,65 % | 12,77 % |
tělesné postižení | 11 | 16,18 % | 11,7 % |
zrakové postižení | 10 | 14,71 % | 10,64 % |
sluchové | 9 | 13,24 % | 9,57 % |
nadané | 7 | 10,29 % | 7,45 % |
ADHD, Tourettův syndrom | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
LMR | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
SPU a SPCH | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
Mentální postižení - žáci s SPU + snížený intelekt, od září nastoupí žák - Aspergerův syndrom. | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
Porucha chovani | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
SPU | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
ADHD | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
specifické poruchy učení | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
dyspraxie, dysgrafie | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
ADHD , epilepsie | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
po operaci mozku, stanovený IVP, narušena jemná a hrubá motorika, mírně inteligentně podprůměrné | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
Dětí je ve třídě 32, z toho 2 autisté a jedna romka s nepřizpůsobivou maminkou... | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
dyslexie | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
nedostatečný psycho-sociální vývoj + logopedické vady | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
dyslexie, dysgrafie a dysortografie | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
4 integrované děti, 2 mají specifické poruchy učení | 1 | 1,47 % | 1,06 % |
6. Jaká podpůrná opatření jsou ve vaší třídě praktikována?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
asistent pedagoga | 53 | 79,1 % | 56,38 % |
IVP (indiv. vzdělávací plán) | 43 | 64,18 % | 45,74 % |
speciální pomůcky | 25 | 37,31 % | 26,6 % |
osobní asistent | 12 | 17,91 % | 12,77 % |
snížený počet žáků | 11 | 16,42 % | 11,7 % |
úprava prostředí | 10 | 14,93 % | 10,64 % |
učí se sama s paní asistentkou a jenom občas dochází do třídy na VV,HV a PČ | 1 | 1,49 % | 1,06 % |
od září osobní asistent - u žáka s Aspergerem | 1 | 1,49 % | 1,06 % |
ve třídě je 14 žáků, z toho jsou dva integrovaní, k nim mám jednoho asistenta pedagoga | 1 | 1,49 % | 1,06 % |
žádné úpravy, sluchově postižené dítě má kochleární implantát | 1 | 1,49 % | 1,06 % |
žádná | 1 | 1,49 % | 1,06 % |
Děti s SVP by neměly navštěvovat základní školu, ale školu speciální..! | 1 | 1,49 % | 1,06 % |
Potřebovali bychom nutně úpravu prostředí ( i zřízení odpočinkové individuální místnosti) a snížený počet žáků, bohužel v tomto nám škola nevyjde vstříc. | 1 | 1,49 % | 1,06 % |
zadne | 1 | 1,49 % | 1,06 % |
Montessori pedagogika | 1 | 1,49 % | 1,06 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.