Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Integrace žáka-cizince
Integrace žáka-cizince
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Eliška Mohrová |
---|---|
Šetření: | 28. 02. 2012 - 16. 03. 2012 |
Počet respondentů: | 213 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 9.69 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 67,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:34 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentka Pedagogické fakulty UK, Katedry francouzského jazyka a literatury. Pro potřeby mé diplomové práce, která srovnává integraci žáků-cizinců v ČR a ve Francii, bych Vás ráda požádala o vyplnění dotazníku, který se týká Vašich pedagogických zkušeností a názorů.
Tento dotazník vyplňují učitelé po celé ČR a ve Francii, jeho vyplněním mi pomůžete nashromáždit potřebná data a přispějete tak k lepší orientaci v této problematice.
Děkuji
Eliška Mohrová
Katedra francouzského jazyka a literatury, Pedagogická fakulta UK
eliska.email@gmail.com
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Dotazník má 11 otázek, u každé otázky můžete zaškrtnout více odpovědí, pokud Vám žádná odpověď nevyhovuje nebo chcete odpověď doplnit, máte vždy možnost v kolonce "jiná odpověď".
Odpovědi respondentů
1. Setkali jste se ve Vaší pedagogické praxi s žákem-cizincem, který nemluvil nebo mluvil jen málo česky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 143 | 67,77 % | 67,14 % |
ne, ale setkal/a jsem se s cizincem, který již mluvil česky | 49 | 23,22 % | 23 % |
ne | 17 | 8,06 % | 7,98 % |
ne, ale znám někoho, kdo tuto zkušenost má | 5 | 2,37 % | 2,35 % |
nic | 1 | 0,47 % | 0,47 % |
2. Jak se tento žák /na/učil česky?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nenavštěvoval žádné kurzy češtiny, musel/a jsem si s ním poradit sám/sama | 90 | 48,65 % | 42,25 % |
výuku češtiny zajistila rodina nebo (nezisková) organizace zajišťující integraci cizinců | 76 | 41,08 % | 35,68 % |
během speciálních hodin češtiny pro cizince zajištěných školou | 29 | 15,68 % | 13,62 % |
ve speciální přípravné třídě před vstupem do mojí třídy | 7 | 3,78 % | 3,29 % |
nevím | 4 | 2,16 % | 1,88 % |
nic | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
Zvýšeným úsilím vyučujícího, jeho individuální péčí. | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
po nějaké době začala navštěvovat kurz | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
částečná znalost Čj z rodiny-mluvená podoba, babička 4eška žijící v Moldav.rep. | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
nenaučil se, byl veden papírově | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
domluvila jsem se s ním rusky | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
nenaučil | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
postupně mezi dětmi a komunikací ve třídě s menším počtem žáků. | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
Měsíc navštěvoval kurz, potom se mu navíc věnovala kolegyně podle možností 2 hod. týdně, jinak normální hodiny češtiny a četba ve školní knihovně 1 hod. | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
intenzivní práce třídního učitele | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
Byl to studijní pobyt - pouze půl roku | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
učím na gymnáziu, což samozřejmě předpokládá, že jazykové bariéry jsou zanedbatelné | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
nevím, už česky celkem uměl, když jsem ho učila | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
v základní škole | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
nikdy | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
Jednalo se o studenty vietnamského původu, česky hovořili již v době příchodu na střední školu. | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
nemám přesné informace | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
spolužáci ve třídě | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
zpočátku rodina nepomohla, později sehnali soukromou paní učitelku, se kterou jsem dobře spolupracovala a která má výborné zkušenosti s výukou češtiny cizinců | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
a chodil na doučování k paní učitelce, která si s ním dala hodně práce | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
? | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
uměl obstojně česky | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
Nevím, asi doma, na ZŠ a mezi přátili. | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
nevím, začala jsem ho učit v 6. třídě, z Číny přišel jako malý a postupně se česky učil na ZŠ, vietnamské děti též, ukrajinské taky. | 1 | 0,54 % | 0,47 % |
3. Vnímáte přítomnost žáka cizince ve třídě jako:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nový pohled, kterého rád/a ve výuce využiji | 96 | 51,34 % | 45,07 % |
nový impuls zvyšující dynamiku třídy | 59 | 31,55 % | 27,7 % |
komplikaci při hodině, která mi ubírá čas, který bych mohla věnovat ostatním žákům | 45 | 24,06 % | 21,13 % |
komplikaci, která mi kvůli přípravě speciálních materiálů pro žáka zabírá čas | 38 | 20,32 % | 17,84 % |
komplikaci, která mi díky přípravě speciálních materiálů pro žáka zabírá čas | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
nový impuls zvyšující dinamiku třídy | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
přítomnost cizince ve třídě vnímám spíše neutrálně. Bez znalosti češtiny lze ale jen těžko hovořit o vzdělávání. | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
neumím posoudit | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
Vždy záleží na žákovi, dosud jsem se však nesetkal s tím, že by znamenal "nový impuls zvyšující dynamiku třídy". Někdy byl impulsem pro mě osobně. | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
nový pohled, bez dalšího využití v hodinách | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
plusy i minusy cca v rovnováze | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
individuální přístup | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
na učilišti to byla komplikace, na gymnáziu lze využít | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
Artur byl snaživý a učil se velmi rychle, vyhledával ostatní děti, do všeho se zapojoval, byla radost pozorovat jeho pokroky | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
jsem lektorka češtiny pro cizince | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
od všeho částečně | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
čas,který věnujimi nevadí | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
Žáka, který přijde do třídy zcela bez znalosti jazyka lze jen velmi obtížně v podmínkách běžné základní školy jazyku naučit - zejména, jedná-li se např. o žáka čínské národnosti bez zájmu o vzdělávání. | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
v hodině se mu speciálně nevěnuji | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
záleží na osobnosti konkrétního žáka | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
žák jako všichni ostatní | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
není to žádná zvláštní situace | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
samozřejmost | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
jako běžného žáka | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
záleží na osobnosti daného jedince | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
každého jiného žáka | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
nebezpečí pro národ | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
ze všeho něco | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
jednalo se již o integrovaného cizince, situace tudíž nevyžadovala žádný zvláštní přístup | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
když umí česky, tak to není přítěž | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
přináší s sebou větší náročnost na rozplánování zvládání učiva pro žáka - každoročně pro něj vytvářím individuální studijní plán - snažím se žáka - cizince co nejvíce zapojovat do skupinové práce s ostatními žáky | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
žák se dobře integroval | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
přínos; dává studentům možnost blíže poznat jinou kulturu, což je v současné době, kdy spousta zemí je multikulturních, velmi dobré | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
4. Pokud se u Vás ve třídě objeví žák-cizinec, kde hledáte pedagogické a didakticky instruující materiály
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na internetu | 105 | 61,76 % | 49,3 % |
u kolegů | 81 | 47,65 % | 38,03 % |
v knihách a pedagogických časopisech | 66 | 38,82 % | 30,99 % |
v brožurách a materiálech vydaných /neziskovými/ | 45 | 26,47 % | 21,13 % |
nehledám | 4 | 2,35 % | 1,88 % |
v brožurách a materiálech od /neziskových/ organizací | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
individ. řešení | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
nikde | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
nehledám je, mám svou hlavu | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
Prakticky nejsou! Není to dořešeno, musíme ho přijmout, ale když neumí slovo česky, tak je problém! Ve třídě, kde je 30 žáků, z toho 3 s dys ...., další 2 mají poruchy chování, je to fakt vtipné! | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
bohužel postupuji metodou pokus - omyl | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
snažím si poradit ze svých zkušeností | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
učím matematiku a ta je mezinárodní, nepotřebovala jsem nic žádný zvláštní materiál | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
kurzy a semináře, AUCCJ | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
neměla jsem potřebu hledat | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
Kde to jde, protože ucelená učebnice češtiny pro děti téměř neexistuje. | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
snažím se vyjít z momentálních zjištění | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
většinou vyrábím a připravuji sama, v maďarštině jsem nic vhodného nenašla | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
snažím se poradit si sama | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
jsem učitelka cizích jazyků, potřeba ČJ je minimální. | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
nehledám zvláštní materiály | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
využívám zkušeností z výuky francouzštiny jako jazyka nemateřského | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
nehledám nic | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
nehledám, ignoruju ho | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
viz 3 | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
individuálně , každý žák potřebuje něco jiného | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
absolvované kurzy | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
Snažím se zvládat to sám. | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
spoléhám se na vlastní postupy | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
snažím se s žákem maximálně komunikovat a zajistit jeho integraci do výuky. | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
vytvářím vlastní | 1 | 0,59 % | 0,47 % |
5. Když se setkáte s žákem, který pochází z jiné kulturní, náboženské, jazykové, Vám neznáme reality:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nechám žáka-cizince samotného nebo ve skupině, aby třídu seznámil se svou kulturou | 110 | 58,2 % | 51,64 % |
veškeré informace získávám v rámci své interakce s žákem v hodině | 99 | 52,38 % | 46,48 % |
dohledám si encyklopedické informace o jeho kultuře | 95 | 50,26 % | 44,6 % |
zjistím si specifika kultury žáka-cizince od kolegů | 44 | 23,28 % | 20,66 % |
neumím posoudit | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
NĚKTERÉ informace získám od žáka, nejen v hodině | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
Dobrým zdrojem informací tohoto typu je webový portál neziskové organizace META. | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
kombinace všeho popsaného | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
všemi možnými způsoby | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
od žáka mimo hodinu | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
knihovna, internet,kamarádi, sbírám zkušenosti, kde se dá | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
dám mu to sežrat, zesměšním ho kde to jen jde | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
sám si hledám informace o jeho kultuře | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
Informace získám i mimo vyučování. | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
rozdílnost kultur se snažím vhodně využít v hodinách, např. téma svátky, zvyky, tradice, národní kuchyně ... | 1 | 0,53 % | 0,47 % |
6. Komunikace s žákem-cizincem je pro mě (1 = nesouhlasí, 4 = souhlasí)
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
složitá | 2.372 | 0.867 |
jednoduchá | 2.445 | 1.068 |
zábavná | 2.494 | 1.032 |
vyčerpávající | 2.107 | 0.864 |
nemožná | 1.32 | 0.613 |
7. Při komunikaci s rodičem žáka-cizince, který nemluví česky
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
důvěřuji překladu žáka-cizince nebo jeho sourozence | 94 | 53,71 % | 44,13 % |
se domluvím sám/sama díky svým vlastním jazykovým znalostem | 89 | 50,86 % | 41,78 % |
využívám tlumočníka zajištěného školou nebo /neziskovou/ organizací zajišťující integraci cizinců | 37 | 21,14 % | 17,37 % |
se nedorozumím | 8 | 4,57 % | 3,76 % |
neumím posoudit | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
rodina má svého tlumočníka | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
záleží na rodném jazyku žáka, na jeho znalosti aj | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
využiju kolegy - jazykáře | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
bez zkušenosti | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
nikdy sem nekomunikoval s rodiči | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
tlumočník, kterého si zajistí sami rodiče | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
pakliže otec mluví pouze čínsky, tak mi řekněte, kde škola má sehnat peníze na tlumočníka, asi jste daleko od reality ... inu jako studentka máte ještě optimistické ideály ... | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
nemám takového žáka, který vůbec nerozumí česky, pokud si nerozumíme, užíváme anglický, německý, ruský jazyk jako berličku, případně ruce, nohy, obrázky... | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
s Číňany jsem se nedomluvila, s Ukrajinci ano | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
nemám zkušenost | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
ještě jsem se s nimi nesetkala, nechodí na schůzky | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
Jelikož čínsky neumím a žák jiný jazyk neovládal, mnoho možností k dorozumění nebylo. | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
využiji pomoc od kolegů | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
dorozumím se i s chabými znalostmi češtiny rodičů - mají velkou snahu | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
pomocí příbuzných | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
nehovořil jsem ještě s rodiči, nebylo potřeba, je nejlepší ve třídě | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
domluvím se anglicky | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
požádám policii o asistenci | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
neměla jsem k tomu příležitost | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
rodič si přivedl svého tlumočníka, obvykle příbuzného | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
u některých rodiče nejsou moc vidět (vietnamci) | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
otec žáka - cizince rozumí česky a přiměřitelně srozumitelně se česky domluví, je však důležité, abych ho pozorně poslouchal + domlouvám se také s paní, která žáka - cizince doučuje | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
zatím jsem nekomunikovala | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
s rodiči jsem nekomunikoval | 1 | 0,57 % | 0,47 % |
8. Při komunikaci s žákem-cizincem jsem schopen/schopna využít:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zóna 1: některý ze slovanských jazyků (např. ruština) | 134 | 64,11 % | 62,91 % |
angličtina | 125 | 59,81 % | 58,69 % |
Zóna 2: některý z evropských jazyků (např. němčina, francouzština) - mimo slovanské jazyky | 101 | 48,33 % | 47,42 % |
Zóna 3: některý z mimoevropskch jazyků (např. čínština, vietnamština) | 2 | 0,96 % | 0,94 % |
Zóna 2: některý z evropských jazyků (např. němčina, francouzština) | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
žádný | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
podle potřeby | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
ruce - nohy | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
vietnamsky neumím a zónu 2 zase neumí žák | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
používám výhradně češtinu - tu učím | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
ale s Vietnamci nepoužitelná, proto čeština | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
řeč těla a mimiku | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
vždy už trochu rozuměli česky | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
jen český jazyk | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
nevidím však přínos v tom, že bych měla učivo vykládat v několika jazycích zároveň | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
Cizí jakzyk při komunikaci s žákem - cizincem nevyužívám. | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
student mluvil česky a dobře německy | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
9. Vedl někdy rozdíl kultur k narušení vztahu mezi Vámi a žákem? (Např. chlapec z odlišného kulturního a náboženského prostředí odmítá apriori učitelku-ženu). Prosím, popište
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ano, byla to obdoba situace z příkladu, nešlo ale ani tak o odmítnutí jako o obtížné pochopení toho, že žena sama může vyučovat, navíc matematiku. Chlapec (původem z Izraele) měl tendenci považovat mě za asistentku kolegů mužů.
Běhen mé praxe rozdíl kultur nikdy nenarušil vztah mezi mnou a žákem cizincem. Naopak jsem cítila takového žáka jako něco nového, co nás všechny může obohatit o další znalosti.
dosud ne
Doufám, že ne
Chlapec - Arab, muslim zpočátku odmítal se podřizovat příkazům žen, choval se nepřiměřeně i ke spolužačkám, což bylo třeba také vyřešit. Dívka z Kambodži (na naší škole vrámci výměnného programu) nebyla schopná komunikovatani v angličtině. Ani po několika měsících se nepodařil navázat kontakt, umožňující smysluplnou práci v hodinách,
k žádnému narušení vztahu nedošlo
K žádnému narušení vztahů nedošlo nikdy.
Mám ve třídě američanku s kterou není žádný problém
Muslimský chlapec mě odmítal respektovat jako ženu - učitelku. Když jsem neustoupila, začal mě postupně respektovat. Také ředitel pomohl podpořit moji autoritu.
Narušení vztahů je silné slovo, to určitě ne. Spíše v některých rodinách z jiných kultur vnímáme obrovský rozdíl v přístupu rodičů k synům a dcerám (synové jsou na piedestalu a dcerky Popelky).
ne
NE
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
NE
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
NE
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
NE, ale znám tento příklad z jiné školy, malý rumunský chlapec neuznává ženy, je vychováván mačistickým přístupem svého otce, učitelky a vychovatelky nechce vůbec poslouchat.
Ne, naopak, osvěžila jsem si své jazyk. znalosti-Rj
ne, nemám takovou zkušenost
Ne, nevedl
Ne, nikdy.
Ne, nikdy.
Ne, takovou zkušenost nemám, podtrhuji, že na středních školách, kde celý život pracuji, jsem neměl žáka-cizince, který by nedovedl obstojně komunikovat v češtině.
ne,naopak jeho snaha byla pro ostatní motivační
NE.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne.
NE. Naopak jsem prakticky vždy vnímal podstaně lepší vztah, než mají průměrní čeští žáci či rodiče. (Mám zkušenosti se žáky z Vietnamu, Číny, Mongolska, Jižní Koreje, Filipín, USA, Portugalska, SRN, Chorvatska, Ukrajiny, Ruska a Gruzie.)
nedošlo k narušení vztahů
Některé části výuky byly nepřijatelné (hudební výchova, výtvarná - kreslení obličeje..).
nemám takovou zkušenost
Nemám takovou zkušenost.
Nesetkala jsem se s tímto problémem.
Nesetkalůa jsem se s tím
nevedl
Nevedl
Nevedl.
Nevedl.
Nevedl.
Nevedl.
nevím o tom
Nic takového necítím.
Nikdy jsem s tím neměl problémy.
Nikdy k narušení nevedl.
Potíže nebývají ani tak z důvodu žákova původu - spíše plynou z žákovy povahy a jeho osobního lidského nastavení.
Rozdíl kultur nevedl k narušení vztahu.
Rozdílné kultury, ze kterých studenti pocházejí, vhodně využívám v hodinách ZSV i Ekonomice v rámci multikulturní výchovy.
S takovým případem jsem se zatím nesetkala.
student byl muslim a žádný problém s ním nebyl
Takový případ u nás nastal jen jednou. Poté, co jsem žákovi i jeho otci vysvětlil, že budou muset respektovat naše kulturní zvyklosti (a tedy i respektovat učitelky - ženy), abychom mohli nadále spolupracovat, situace se rychle upravila.
to víš, že jo
vcelku ne
Vztah nebyl narušen, nebyly vážné komplikace.
x
zatím ne
zatím ne
žák z Mongolska, učil se jazyk od dětí a učitelů - projevoval zájem, nybyly žádné komplikace, spíš nová motivace
10. Prosím, uveďte délku Vaší praxe:
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 | 20 | 9,57 % | 9,39 % |
30 | 12 | 5,74 % | 5,63 % |
25 | 11 | 5,26 % | 5,16 % |
15 | 10 | 4,78 % | 4,69 % |
27 | 10 | 4,78 % | 4,69 % |
10 | 9 | 4,31 % | 4,23 % |
32 | 8 | 3,83 % | 3,76 % |
5 | 8 | 3,83 % | 3,76 % |
26 | 7 | 3,35 % | 3,29 % |
2 | 7 | 3,35 % | 3,29 % |
ostatní odpovědi | 107 | 51,2 % | 50,23 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 19.01 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 36 |
Variační rozpětí: | 34 |
Rozptyl: | 89.2 |
Směrodatná odchylka: | 9.44 |
Medián: | 20 |
Modus: | 20 |
11. Který předmět jste žáka-cizince učil/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
češtinu | 74 | 35,75 % | 34,74 % |
matematiku, fyziku, chemii, biologi,... | 66 | 31,88 % | 30,99 % |
jazyk (anglický, francouzský, španělský, německý,...) | 55 | 26,57 % | 25,82 % |
hudební, výtvarnou, tělesnou výchovu | 45 | 21,74 % | 21,13 % |
zeměpis, občanskou výchovu, OSZ, ZSV | 43 | 20,77 % | 20,19 % |
dějepis | 8 | 3,86 % | 3,76 % |
informatiku | 3 | 1,45 % | 1,41 % |
žádný | 3 | 1,45 % | 1,41 % |
angličtinu | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
neučil | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
žák již prošel kurzem Čj | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
Po dobu 13 let celé spektrum předmětů na 1. stupni, posledních 6 let především VV. | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
elektroniku a příbuzné předměty | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
žákyně byla na 1. stupni, já učím na 2. stupni | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
pedagogiku | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
Vietnamce 3 latinu-zajímavá zkušenost | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
mediální výchovu | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
čeština pro cizince | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
prvni stupen | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
1.stupeň - vše mimo cizího jazyka | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
Kromě aj všechny předměty, na 1. stupni ZŠ. | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
předměty v rozsahu prvního stupně | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
1. stupeň, tz. vše | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
všechny předměty 1. stupně ZŠ | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
všechny předměty na 1. stupni ZŠ | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
dějepis, rodinnou výchovu | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
Všechny předměty na 1. stupni ZŠ (mimo Aj ) | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
M,TV,Z | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
ekonomika | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
jsem učitelkou prvního stupně, všechny předměty, na druhém stupni AJ | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
ŠD | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
všechny na 1. stupni kromě cizího jazyka | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
všechny předměty na 1.stupni zš | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
co kdybys si ten průzkum udělala osobně, tak by se to dělat mělo, jinak dostaneš takové odpovědi co jsi dostala ode mě - nekorektní, nepravdivé | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
dějepis, francouzštinu | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
Všechny předměty I. st. ZŠ | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
žáci 1. stupně | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
1. stupeň, tedy téměř všechny předměty | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
žádného cizince jsem ještě neučila | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
VT | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
Čj - D - VOZ (občanská a rodinná výchova) | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
programování | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
psychologii | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
vlastivědu a přírodovědu | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
neučila jsem žáka-cizince | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
francouzština | 1 | 0,48 % | 0,47 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.