Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Integrace žáků s LMR do základních škol

Integrace žáků s LMR do základních škol

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Jastrábková
Šetření:06. 03. 2017 - 17. 03. 2017
Počet respondentů:114
Počet otázek (max/průměr):19 / 19
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou Speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU v Brně, a chtěla bych poprosit učitele základních škol o vyplnění krátkého dotazníku k mé bakalářské práci, která se týká integrace žáků s LMR běžných základních škol z pohledu učitelů. Vyplnění dotazníku Vám zabere jen pár minut a mně to moc pomůže.

Děkuji

Slovníček pojmů:

LMR - lehká mentální retardace

Intaktní žáci - zdraví žáci

Integrace – začlenění

Odpovědi respondentů

1. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10188,6 %88,6 %  
muž1311,4 %11,4 %  

Graf

2. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
41 a více5850,88 %50,88 %  
18 – 405649,12 %49,12 %  

Graf

3. Délka Vaší praxe

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 let a více5750 %50 %  
0 – 5 let3127,19 %27,19 %  
6 – 10 let1614,04 %14,04 %  
11-15 let108,77 %8,77 %  

Graf

4. Jste dostatečně informován/a o programu integrace žáků s LMR do běžných tříd základních škol?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano6657,89 %57,89 %  
spíše ne1916,67 %16,67 %  
rozhodně ano1815,79 %15,79 %  
nevím76,14 %6,14 %  
rozhodně ne43,51 %3,51 %  

Graf

5. Kde by se měli žáci s LMR vzdělávat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v základních školách praktických4741,23 %41,23 %  
ve speciálních třídách na základních školách4539,47 %39,47 %  
v běžných třídách základních škol1714,91 %14,91 %  
speciální školy21,75 %1,75 %  
Tezke odpovedet. Melo by se vzdelavat tam, kde pro nej bude prijemne prostredi. Zacleneni je sice fajn, ale trochu se obavam sikany z rad zdravych zaku.10,88 %0,88 %  
záleží na konkrétní situaci a na rodičích10,88 %0,88 %  
pokud je jen jeden- v běžné třídě, já mám dva, každý jiný stupeň + postižený tělesně, je to mazec:)10,88 %0,88 %  

Graf

6. Kolik máte aktuálně dětí ve Vaší třídě?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
281513,16 %13,16 %  
261210,53 %10,53 %  
25119,65 %9,65 %  
24119,65 %9,65 %  
2265,26 %5,26 %  
2065,26 %5,26 %  
2754,39 %4,39 %  
054,39 %4,39 %  
2143,51 %3,51 %  
1543,51 %3,51 %  
ostatní odpovědi 16
19
18
23
31
17
32
2
29
12
30
9
8
10
13
11
3530,7 %30,7 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:22.23
Minimum:2
Maximum:30
Variační rozpětí:28
Rozptyl:32.18
Směrodatná odchylka:5.67
Medián:24
Modus:28

Graf

7. Máte ve třídě integrovaného žáka s LMR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7263,16 %63,16 %  
ano4236,84 %36,84 %  

Graf

8. Měl by být pro integraci žáka s LMR do běžné třídy ZŠ snížen počet žáků ve třídě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10793,86 %93,86 %  
ne76,14 %6,14 %  

Graf

9. Jaké výhody vidíte v integraci žáků s LMR do běžné třídy ZŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
intaktní žáci se tak učí toleranci a ohleduplnosti k žákům s LMR7162,28 %62,28 %  
kontakt se zdravými spolužáky5447,37 %47,37 %  
lepší začlenění dítěte s LMR do společnosti4337,72 %37,72 %  
poznávání a pochopení dětí s LMR3429,82 %29,82 %  
žádné32,63 %2,63 %  
Žádné.10,88 %0,88 %  
výhodu v tom rozhodne nevidím10,88 %0,88 %  
vidím spíš problémy10,88 %0,88 %  
Vidím v tom jedině nevýhody10,88 %0,88 %  
pro děti se špatnou dostupností spec.škol vhodná alternativa10,88 %0,88 %  
nevidím žádné výhody10,88 %0,88 %  
minimální10,88 %0,88 %  
Moc kladů nevidím, spíše naopak. Myslím si, že žákům s LMR by bylo lépe pospolu.10,88 %0,88 %  
pro vzdělávání jako takové výhody nevidím10,88 %0,88 %  
nevidím výhody je to diskriminace žáků ve třídě a nadměrná zátěž psychiky učittele i zdravotní10,88 %0,88 %  
práce ve třídě s asistentem pedagoga10,88 %0,88 %  
nevidím žádné výhody v integraci žáků s LMR do běžné třídy ZŠ10,88 %0,88 %  
existují pouze nevýhody pro všechny10,88 %0,88 %  
Žádné a pro nikoho10,88 %0,88 %  
integrace na bázi dobrovolnosti10,88 %0,88 %  
nic10,88 %0,88 %  
klady moc nevidím10,88 %0,88 %  

Graf

10. Jaká negativa vidíte v integraci žáků s LMR do běžné třídy ZŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dítě s LMR se může cítit méněcenné8070,18 %70,18 %  
horší prospěch může negativně ovlivnit vtah k učení a ke škole7162,28 %62,28 %  
spolužáci žáka s LMR mezi sebe nepřijmou6153,51 %53,51 %  
nedostačující pomůcky pro žáky s LMR5649,12 %49,12 %  
Tisíce dalších.10,88 %0,88 %  
V urcite fazi ucivo prerusta jeho schopnosti jej pojmout10,88 %0,88 %  
Ať to odborná veřejnost chce slyšet nebo ne, dítě s LMR má jiné učivo, tudíž se učí s asistentem a integrováno je leda tak prostorově. Obě strany - žák s LMR i intaktní děti se ruší a těžko lze nedělat ve výuce rozdíly, když dítě s LMR neví, o čem je řeč. Integrovaná výuka je holá ideologie, která zákonitě brzdí chytré děti, které už tak jsou "omezovány" slabšími dětmi, které LMR nedosahují. To vše v úctě k dětem s LMR, jsem speciální pedagog. Pro děti to rozhodně výhra není. Integrace pod jednou střechou, ne ale v jedné učebně. 10,88 %0,88 %  
Ještě větší odpor žáků zdravých, než v běžném životě. Nepoberou zvýhodňování známkování, atd.10,88 %0,88 %  
děti se příliš spoléhají na svoje asistenty a přestávají mít vzodpovědnost za své vzdělání- "přehodí" ji na asistenta pedagoga10,88 %0,88 %  
velká zátěž pro učitele10,88 %0,88 %  
Velká ztráta času vyučovací hodiny pokud dítě nemá svého asistenta a učitel mu věnuje více času. Děti ostatní neustále čekají až on něco zvládne. Po celou dobu nic nemohou dělat a mnoho času jen sedí a čekají. Je to velká ztráta a dost se zameska 10,88 %0,88 %  
Pokud je dítě bez asistenta, tak je komplikovanější příprava pro pedagoga, ostatní žáci jsou okrádáni o pozornost vyučujícího, který je bržděn žákem s LMR, hodiny jsou náročné na výklad - zdravý žák, integrovaný.10,88 %0,88 %  
V soucasnosti nelze upravit obsah vyuky tak, aby LMR zak zvladl zs bez opakovani. Sice se tvrdi ze ano,ale praxe je jina. Nakonec to dopada tak,ze zak jde s 5dal. Slovni hodnoceni neni resenim. Je nutne jej miz prevoditelne na znamku, cili opet 5 akorat zaobalene.10,88 %0,88 %  
dítě se nesoustředí, cítí se být i tak vyčleněno zkolektivu, protože si je vědomo, že se učí něco jiého10,88 %0,88 %  
není na něj dostatek času, protože učitel se má věnovat tomu na co studoval , to znamená učit s normálním materiálem , když to řeknu nehezky ale je to tak10,88 %0,88 %  
učitel nemůže plnohodnotně provádět svou práci a trpí tím jak žáci s LMR, tak žáci intaktní10,88 %0,88 %  
zdržuje ostatní žáky10,88 %0,88 %  
málo času v hodině na individuální práci, probírá jiné učivo než ostatní10,88 %0,88 %  
Nikomu to neprospěje.10,88 %0,88 %  
učitelé neumí s těmito žáky pracovat, násiln integrace/inkluse může ublížit10,88 %0,88 %  
Pocit intaktních dětí, že je dítě s lmr zvýhodňováno, např. proč já za toto chování dostanu poznámku a on ne, integrace by měla být pouze částečná, jinak dojde k tomu, že na tom budou bity intaktní děti, bude to narušovat jejich vyučování a kantor se jim nebude moci naplno věnovat10,88 %0,88 %  

Graf

11. Je integrace do běžné třídy ZŠ pro žáka s LMR přínosem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne5144,74 %44,74 %  
nevím2421,05 %21,05 %  
spíše ano2219,3 %19,3 %  
rozhodně ne1614,04 %14,04 %  
rozhodně ano10,88 %0,88 %  

Graf

12. Jak by měl být žák s LMR klasifikován?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kombinací slovního hodnocení a známek7767,54 %67,54 %  
slovně2824,56 %24,56 %  
známkami97,89 %7,89 %  

Graf

13. Měl by se žák s LMR začlenit i do zájmových kroužků školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5649,12 %49,12 %  
rozhodně ano3833,33 %33,33 %  
nevím1916,67 %16,67 %  
rozhodně ne10,88 %0,88 %  

Graf

14. Měl by být žák s LMR hodnocen mírněji než intaktní žáci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5649,12 %49,12 %  
rozhodně ano2219,3 %19,3 %  
spíše ne1916,67 %16,67 %  
nevím97,89 %7,89 %  
rozhodně ne87,02 %7,02 %  

Graf

15. Jak ovlivní přítomnost žáka s LMR průběh vyučování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ovlivní zásadně8473,68 %73,68 %  
ovlivní nepatrně3026,32 %26,32 %  

Graf

16. Lze očekávat od intaktních žáků toleranci a ochotu pomoci spolužákovi s LMR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5548,25 %48,25 %  
spíše ne3328,95 %28,95 %  
nevím2017,54 %17,54 %  
rozhodně ne32,63 %2,63 %  
rozhodně ano32,63 %2,63 %  

Graf

17. Jsou rodiče intaktních dětí připraveni na přijetí žáka s LMR do třídy svého dítěte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne5548,25 %48,25 %  
nevím2723,68 %23,68 %  
rozhodně ne1714,91 %14,91 %  
spíše ano1412,28 %12,28 %  
rozhodně ano10,88 %0,88 %  

Graf

18. Pomůže integrace žáků s LMR do běžných tříd ZŠ zlepšit vztahy mezi intaktními žáky a žáky se speciálními potřebami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne4337,72 %37,72 %  
spíše ano3429,82 %29,82 %  
nevím2723,68 %23,68 %  
rozhodně ne76,14 %6,14 %  
rozhodně ano32,63 %2,63 %  

Graf

19. Je naplnění myšlenky inkluzivního vzdělávání v naší společnosti reálné a integrace žáků s LMR do běžných tříd ZŠ bude úspěšná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne6052,63 %52,63 %  
nevím3127,19 %27,19 %  
rozhodně ne1815,79 %15,79 %  
spíše ano43,51 %3,51 %  
rozhodně ano10,88 %0,88 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste

2. Váš věk

3. Délka Vaší praxe

4. Jste dostatečně informován/a o programu integrace žáků s LMR do běžných tříd základních škol?

5. Kde by se měli žáci s LMR vzdělávat?

6. Kolik máte aktuálně dětí ve Vaší třídě?

7. Máte ve třídě integrovaného žáka s LMR?

8. Měl by být pro integraci žáka s LMR do běžné třídy ZŠ snížen počet žáků ve třídě?

9. Jaké výhody vidíte v integraci žáků s LMR do běžné třídy ZŠ?

10. Jaká negativa vidíte v integraci žáků s LMR do běžné třídy ZŠ?

11. Je integrace do běžné třídy ZŠ pro žáka s LMR přínosem?

12. Jak by měl být žák s LMR klasifikován?

13. Měl by se žák s LMR začlenit i do zájmových kroužků školy?

14. Měl by být žák s LMR hodnocen mírněji než intaktní žáci?

15. Jak ovlivní přítomnost žáka s LMR průběh vyučování?

16. Lze očekávat od intaktních žáků toleranci a ochotu pomoci spolužákovi s LMR?

17. Jsou rodiče intaktních dětí připraveni na přijetí žáka s LMR do třídy svého dítěte?

18. Pomůže integrace žáků s LMR do běžných tříd ZŠ zlepšit vztahy mezi intaktními žáky a žáky se speciálními potřebami?

19. Je naplnění myšlenky inkluzivního vzdělávání v naší společnosti reálné a integrace žáků s LMR do běžných tříd ZŠ bude úspěšná?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste

2. Váš věk

3. Délka Vaší praxe

4. Jste dostatečně informován/a o programu integrace žáků s LMR do běžných tříd základních škol?

5. Kde by se měli žáci s LMR vzdělávat?

6. Kolik máte aktuálně dětí ve Vaší třídě?

7. Máte ve třídě integrovaného žáka s LMR?

8. Měl by být pro integraci žáka s LMR do běžné třídy ZŠ snížen počet žáků ve třídě?

9. Jaké výhody vidíte v integraci žáků s LMR do běžné třídy ZŠ?

10. Jaká negativa vidíte v integraci žáků s LMR do běžné třídy ZŠ?

11. Je integrace do běžné třídy ZŠ pro žáka s LMR přínosem?

12. Jak by měl být žák s LMR klasifikován?

13. Měl by se žák s LMR začlenit i do zájmových kroužků školy?

14. Měl by být žák s LMR hodnocen mírněji než intaktní žáci?

15. Jak ovlivní přítomnost žáka s LMR průběh vyučování?

16. Lze očekávat od intaktních žáků toleranci a ochotu pomoci spolužákovi s LMR?

17. Jsou rodiče intaktních dětí připraveni na přijetí žáka s LMR do třídy svého dítěte?

18. Pomůže integrace žáků s LMR do běžných tříd ZŠ zlepšit vztahy mezi intaktními žáky a žáky se speciálními potřebami?

19. Je naplnění myšlenky inkluzivního vzdělávání v naší společnosti reálné a integrace žáků s LMR do běžných tříd ZŠ bude úspěšná?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Jastrábková, H.Integrace žáků s LMR do základních škol (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://integrace-zaku-s-lmr-do-zakl.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.