Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Interaktivní marketing v českých bankách

Interaktivní marketing v českých bankách

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Strnadová
Šetření:29. 10. 2014 - 05. 11. 2014
Počet respondentů:115
Počet otázek (max/průměr):17 / 14.58
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

chtěla bych Vás tímto požádat o vyplnění krátkého dotazníku, který je určen pro klienty českých bank. Dotazník obsahuje 17 otázek a jeho cílem je zjistit u klientů spokojenost a využívání nástrojů interaktivního marketingu, které jim banka nabízí. 

Odpovědi respondentů

1. Kterou z těchto bankovních institucí využíváte?

Pokud využíváte služeb více bankovních institucí, vyberte tu, kterou upřednostňujete.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Air Bank2723,48 %23,48 %  
Česká spořitelna2521,74 %21,74 %  
Komerční banka2219,13 %19,13 %  
ČSOB108,7 %8,7 %  
GE Money Bank86,96 %6,96 %  
Equa bank76,09 %6,09 %  
mBank54,35 %4,35 %  
Fio banka43,48 %3,48 %  
Raiffeisenbank32,61 %2,61 %  
UniCredit Bank10,87 %0,87 %  
Poštovní spořitelna 10,87 %0,87 %  
Zuno, Airbank10,87 %0,87 %  
ČSOB, mBank10,87 %0,87 %  

Graf

2. Jak jste se o Vaší bance dozvěděl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z doporučení od známých6253,91 %53,91 %  
Z reklamy v televizi2622,61 %22,61 %  
Z webové stránky banky1210,43 %10,43 %  
Z internetového vyhledávače např. Google97,83 %7,83 %  
Prostřednictvím reklamy na jiné webové stránce65,22 %5,22 %  
Z Facebooku, Twitteru43,48 %3,48 %  
používali rodiče10,87 %0,87 %  
z recenzí na internetu10,87 %0,87 %  
Kvůli práci10,87 %0,87 %  
Reklamy uplně všude10,87 %0,87 %  
Díky školního grantu na VŠ10,87 %0,87 %  
bankovni forum10,87 %0,87 %  
prostě byla na náměsti10,87 %0,87 %  
porovnávač běžných účtů10,87 %0,87 %  
znám odjakziva10,87 %0,87 %  
banka mne ulovila přes studentský uůčet10,87 %0,87 %  
už si nepamatuji10,87 %0,87 %  
chodila jsem kolem ní každý den10,87 %0,87 %  
Letaky 10,87 %0,87 %  
pobočku jsem měl cestou do školy10,87 %0,87 %  
už si nevzpomenu10,87 %0,87 %  
Doporučení jednoho z minulých zaměstnavatelů10,87 %0,87 %  
Už si nevzpomínám 10,87 %0,87 %  

Graf

3. Pokud potřebujete nějaké informace od své banky, jakým způsobem je nejčastěji získáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na webových stránkách6253,91 %53,91 %  
Osobně na pobočce2925,22 %25,22 %  
E-mailovou komunikací97,83 %7,83 %  
Telefonicky86,96 %6,96 %  
Na Facebooku či Twiteru65,22 %5,22 %  
google10,87 %0,87 %  

Graf

4. Navštívil/a jste někdy webové stránky Vaší banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne, nikdyotázka č. 9, Ano, pouze jednouotázka č. 5, Ano, ale minimálněotázka č. 5, Ano, častootázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, často7161,74 %61,74 %  
Ano, ale minimálně3631,3 %31,3 %  
Ne, nikdy76,09 %6,09 %  
Ano, pouze jednou10,87 %0,87 %  

Graf

5. Jsou pro Vás webové stránky přitažlivé (příjemné, poutavé)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Nevímotázka č. 6, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6862,39 %59,13 %  
Nevím3532,11 %30,43 %  
Ne65,5 %5,22 %  

Graf

6. Jsou webové stránky Vaší banky přehledné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Nevímotázka č. 7, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9082,57 %78,26 %  
Nevím1211,01 %10,43 %  
Ne76,42 %6,09 %  

Graf

7. Jsou poskytnuté informace na webových stránkách srozumitelné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Nevímotázka č. 8, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9788,99 %84,35 %  
Nevím109,17 %8,7 %  
Ne21,83 %1,74 %  

Graf

8. Jsou informace dostupné na webových stránkách Vaší banky dostačující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10495,41 %90,43 %  
některé informace10,92 %0,87 %  
to co hledam10,92 %0,87 %  
osobní přístup10,92 %0,87 %  
co nenajdu, na to se zeptám osobně10,92 %0,87 %  
podrobnosti10,92 %0,87 %  

Graf

9. Využíváte zasílání obchodních sdělení prostřednictvím e-mailů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8372,17 %72,17 %  
Ano3227,83 %27,83 %  

Graf

10. Jsou pro Vás zasílaná obchodní sdělení e-mailem užitečná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2578,13 %21,74 %  
Ne721,88 %6,09 %  

Graf

11. Sledujete Vaši banku na Facebooku či Twitteru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, na Facebookuotázka č. 12, Ano, na Twitteruotázka č. 12, Ano, na Twitteru a Facebookuotázka č. 12, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8271,3 %71,3 %  
Ano, na Facebooku3026,09 %26,09 %  
Ano, na Twitteru21,74 %1,74 %  
Ano, na Twitteru a Facebooku10,87 %0,87 %  

Graf

12. Hodnotíte zveřejňované informace Vaší banky na Facebooku či Twitteru jako užitečné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2987,88 %25,22 %  
Ne412,12 %3,48 %  

Graf

13. Sledoval/a jste někdy zveřejňovaná videa Vaší banky na YouTube?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9078,26 %78,26 %  
Ano2521,74 %21,74 %  

Graf

14. Doporučil/a byste zhlédnutí těchto videí na YouTube ostatním lidem, ohledně zajímavého či vtipného obsahu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2284,62 %19,13 %  
Ne415,38 %3,48 %  

Graf

15. Používáte internetové bankovnictví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10288,7 %88,7 %  
Ne1311,3 %11,3 %  

Graf

16. Využíváte mobilní aplikace Vaší banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7363,48 %63,48 %  
Ano4236,52 %36,52 %  

Graf

17. Zaregistroval/a jste někdy reklamy Vaší banky na jiné webové stránce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8069,57 %69,57 %  
Ne3530,43 %30,43 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Navštívil/a jste někdy webové stránky Vaší banky?

  • odpověď Ano, často:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Z webové stránky banky na otázku 2. Jak jste se o Vaší bance dozvěděl/a?

5. Jsou pro Vás webové stránky přitažlivé (příjemné, poutavé)?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Z webové stránky banky na otázku 2. Jak jste se o Vaší bance dozvěděl/a?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, na Facebooku na otázku 11. Sledujete Vaši banku na Facebooku či Twitteru?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 12. Hodnotíte zveřejňované informace Vaší banky na Facebooku či Twitteru jako užitečné?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Air Bank na otázku 1. Kterou z těchto bankovních institucí využíváte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 13. Sledoval/a jste někdy zveřejňovaná videa Vaší banky na YouTube?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 14. Doporučil/a byste zhlédnutí těchto videí na YouTube ostatním lidem, ohledně zajímavého či vtipného obsahu?

9. Využíváte zasílání obchodních sdělení prostřednictvím e-mailů?

  • odpověď Ano:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10. Jsou pro Vás zasílaná obchodní sdělení e-mailem užitečná?

11. Sledujete Vaši banku na Facebooku či Twitteru?

  • odpověď Ano, na Facebooku:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 12. Hodnotíte zveřejňované informace Vaší banky na Facebooku či Twitteru jako užitečné?

12. Hodnotíte zveřejňované informace Vaší banky na Facebooku či Twitteru jako užitečné?

  • odpověď Ano:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, na Facebooku na otázku 11. Sledujete Vaši banku na Facebooku či Twitteru?

13. Sledoval/a jste někdy zveřejňovaná videa Vaší banky na YouTube?

  • odpověď Ano:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 14. Doporučil/a byste zhlédnutí těchto videí na YouTube ostatním lidem, ohledně zajímavého či vtipného obsahu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kterou z těchto bankovních institucí využíváte?

2. Jak jste se o Vaší bance dozvěděl/a?

3. Pokud potřebujete nějaké informace od své banky, jakým způsobem je nejčastěji získáváte?

4. Navštívil/a jste někdy webové stránky Vaší banky?

5. Jsou pro Vás webové stránky přitažlivé (příjemné, poutavé)?

6. Jsou webové stránky Vaší banky přehledné?

7. Jsou poskytnuté informace na webových stránkách srozumitelné?

8. Jsou informace dostupné na webových stránkách Vaší banky dostačující?

9. Využíváte zasílání obchodních sdělení prostřednictvím e-mailů?

10. Jsou pro Vás zasílaná obchodní sdělení e-mailem užitečná?

11. Sledujete Vaši banku na Facebooku či Twitteru?

12. Hodnotíte zveřejňované informace Vaší banky na Facebooku či Twitteru jako užitečné?

13. Sledoval/a jste někdy zveřejňovaná videa Vaší banky na YouTube?

14. Doporučil/a byste zhlédnutí těchto videí na YouTube ostatním lidem, ohledně zajímavého či vtipného obsahu?

15. Používáte internetové bankovnictví?

16. Využíváte mobilní aplikace Vaší banky?

17. Zaregistroval/a jste někdy reklamy Vaší banky na jiné webové stránce?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kterou z těchto bankovních institucí využíváte?

2. Jak jste se o Vaší bance dozvěděl/a?

3. Pokud potřebujete nějaké informace od své banky, jakým způsobem je nejčastěji získáváte?

4. Navštívil/a jste někdy webové stránky Vaší banky?

5. Jsou pro Vás webové stránky přitažlivé (příjemné, poutavé)?

6. Jsou webové stránky Vaší banky přehledné?

7. Jsou poskytnuté informace na webových stránkách srozumitelné?

8. Jsou informace dostupné na webových stránkách Vaší banky dostačující?

9. Využíváte zasílání obchodních sdělení prostřednictvím e-mailů?

10. Jsou pro Vás zasílaná obchodní sdělení e-mailem užitečná?

11. Sledujete Vaši banku na Facebooku či Twitteru?

12. Hodnotíte zveřejňované informace Vaší banky na Facebooku či Twitteru jako užitečné?

13. Sledoval/a jste někdy zveřejňovaná videa Vaší banky na YouTube?

14. Doporučil/a byste zhlédnutí těchto videí na YouTube ostatním lidem, ohledně zajímavého či vtipného obsahu?

15. Používáte internetové bankovnictví?

16. Využíváte mobilní aplikace Vaší banky?

17. Zaregistroval/a jste někdy reklamy Vaší banky na jiné webové stránce?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Strnadová, K.Interaktivní marketing v českých bankách (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://interaktivni-marketing-v-ces.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.