Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Interaktivní tabule v podmínkách mateřské školy
Interaktivní tabule v podmínkách mateřské školy
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Kateřina Bartoňová |
---|---|
Šetření: | 24. 06. 2015 - 07. 08. 2015 |
Počet respondentů: | 115 |
Počet otázek (max/průměr): | 38 / 30.6 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 47,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:24 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážená paní učitelko, vážený pane učiteli,
dovoluji si obrátit se na vás s prosbou o vyplnění dotazníku jehož výsledky budou využity pro zpracování mé diplomové práce na téma Interaktivní tabule v podmínkách mateřské školy. Jsem studentka kombinovaného studia Předškolní pedagogiky na PdF UP v Olomouci. Dotazník je anonymní. S výsledky výzkumu budete seznámeni.
Děkuji za vás čas a ochotu.
S pozdravem
Bc. Kateřina Bartoňová
Pokyny pro vyplnění dotazníku: V rámci položek nabízím možné odpovědi, zaznačte, prosím, tu, kterou preferujete.
Odpovědi respondentů
1. Jste muž-žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 107 | 93,04 % | 93,04 % |
muž | 8 | 6,96 % | 6,96 % |
2. Jak dlouho pracujete v mateřské škole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1-4- roky | 53 | 46,09 % | 46,09 % |
5-10 let | 25 | 21,74 % | 21,74 % |
více jak 20 let | 20 | 17,39 % | 17,39 % |
11-20 let | 17 | 14,78 % | 14,78 % |
3. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VŠ pedag. směru | 56 | 48,7 % | 48,7 % |
SPgŠ | 45 | 39,13 % | 39,13 % |
VOŠ pedag. směru | 8 | 6,96 % | 6,96 % |
SPgŠ a VŠ jednooborová psychologie | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
učitelka MŠ + speciální pedagog | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
studuji VŠ, gymnazium | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
gymnázium | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
studuji VŠ | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
právě studuji vš | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
4. Kde se nachází Vaše mateřská škola?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
město | 71 | 61,74 % | 61,74 % |
vesnice | 44 | 38,26 % | 38,26 % |
5. Vaše mateřská škola je
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
samostatný právní subjekt | 70 | 60,87 % | 60,87 % |
součást ZŠ | 44 | 38,26 % | 38,26 % |
slouičena pod jinou MŠ | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
6. Zřizovatelem MŠ je?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obec | 99 | 86,09 % | 86,09 % |
jiná právnická/fyzická osoba | 12 | 10,43 % | 10,43 % |
církev | 4 | 3,48 % | 3,48 % |
7. jak velká je Vaše mateřská škola?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dvoutřídní | 28 | 24,35 % | 24,35 % |
pěti a vícetřídní | 27 | 23,48 % | 23,48 % |
trojtřídní | 22 | 19,13 % | 19,13 % |
jednotřídní | 20 | 17,39 % | 17,39 % |
čtyřtřídní | 18 | 15,65 % | 15,65 % |
8. Vybavenost didaktickými prostředky- SKUTEČNÉ PŘEDMĚTY, PŘÍRODNINY, VÝROBKY- je v MŠ
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
průměrně dostačující | 52 | 45,22 % | 45,22 % |
dostačující | 46 | 40 % | 40 % |
nedostačující | 17 | 14,78 % | 14,78 % |
9. Vybavenost didaktickými prostředky- MODELY DYNAMICKÉ, STATICKÉ- je ve Vaší MŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
průměrně dostačující | 53 | 46,09 % | 46,09 % |
dostačující | 35 | 30,43 % | 30,43 % |
nedostačující | 27 | 23,48 % | 23,48 % |
10. Vybavenost didaktickými prostředky- ZOBRAZENÍ, OBRAZY, SYMBOLY, STATICKÁ PROJEKCE, DYNAMICKÁ PROJEKCE (FILM, VIDEO, TELEVIZE) je ve Vaší MŠ
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dostačující | 52 | 45,22 % | 45,22 % |
průměrně dostačující | 43 | 37,39 % | 37,39 % |
nedostačující | 20 | 17,39 % | 17,39 % |
11. Vybavenost didaktickými prostředky- ZVUKOVÉ POMŮCKY, HUDEBNÍ NÁSTROJE, CD, MP3 je ve Vaší MŠ
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dostačující | 70 | 60,87 % | 60,87 % |
průměrně dostačující | 35 | 30,43 % | 30,43 % |
nedostačující | 10 | 8,7 % | 8,7 % |
12. Vybavenost didaktickými prostředky- DOTYKOVÉ POMŮCKY-RELIÉFNÍ OBRÁZKY,MOZAIKY- je ve Vaší MŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
průměrně dostačující | 46 | 40 % | 40 % |
dostačující | 44 | 38,26 % | 38,26 % |
nedostačující | 25 | 21,74 % | 21,74 % |
13. Vybavenost didaktickými prostředky-LITERÁRNÍ POMŮCKY-KNIHY, ČASOPISY, ATLASY...- je ve Vaší MŠ
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dostačující | 68 | 59,13 % | 59,13 % |
průměrně dostačující | 36 | 31,3 % | 31,3 % |
nedostačující | 11 | 9,57 % | 9,57 % |
14. Vybavenost didaktickými prostředky- PROGRAMY PRO PC A IT (interaktivní tabule) je ve Vaší MŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedostačující | 62 | 53,91 % | 53,91 % |
průměrně dostačující | 27 | 23,48 % | 23,48 % |
dostačující | 26 | 22,61 % | 22,61 % |
15. Co nejvíce ve Vaší mateřské škole chybí v rámci didaktických prostředků?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
vše krom hudebních pomůcek,které s kolegyní kupujeme samy postupně
-
Ad otázka č. 8 a 9
Asi nic. Dobrá učitelka si dokáže poradit i s málem :-)
Atlas, reliéfní obr,
Co nejvíce ve Vaší mateřské škole chybí v rámci didaktických prostředků?
Další IT. Pro pět tříd je jedna málo. Další programy
demonstrační obrázky, encyklopedie, modely
Dětské hudební nástroje
didaktické hry a hračky
dotykové pomůcky
dotykové pomůcky
dynamická projekce
dynamická projekce a programy pro PC a IT
hudební nástroje,programy pro PC,dotykové předměty,knihy
hudební vybavení
chybí nám reálné předměty pro rozvoj smyslů, vybavení pro práci s dětmi na PC
ICT POMŮCKY
interaktivní koberec,nový počítač
Interaktivni programy, technicke stavebnice
Interaktivni tabule
interaktivní tabule
interaktivní tabule
interaktivní tabule
Interaktivní tabule
interaktivní tabule
interaktivní tabule
interaktivní tabule
Interaktivní tabule by se mi při práci jistě hodila, pak více obrazového materiálu - skutečné zobrazení věcí, spoustu věcí mám vlastnoručně a za vlastní náklady vyrobené, vytištěné..., také více hudebního materiálu - většina je osobní
interaktivní tabule,
interaktivní tabule, data projektor
interaktivní tabule, programy na počítač
interaktivní tabule, programy pro PC
internet a barevná kopírka
it prostředky, interaktivní tabulí nám slibují už 2 roky, TV máme staré které akorát dětem kazí oči..ale prý by se to do konce roku 2015 už mělo vyřešit
IT technologie
je potřebná celková obnova všech didaktických pomůcek
Klavir
knihy
knihy, atlasy, programy pro PC (a možnost projekce z PC), televize (s možností přehrávání mp3, videjí apod., např z flash disku), různé obrazy k výuce (jednotlivá témata)
knihy, cd, nástroje
Knihy, hudební nástroje., cvičební pomůcky
koutek a pomůcky pro experimenty
literatura k projektovému učení, další atlasy + encykloedie, další dřevěné stavebnice
Mame od kazdeho neco, ale pro sest trid je to malo. Minimalne jeste jednu tabuli pro predskolaky.
máme velmi dobře vybavenou školku a každou třídu, neustále se pomůcky obměňují. Spíše chybí skutečné předměty, přírodniny, nářadí apod.
Mluvení
moderní didaktické m pomůcky-programy
Moderni technologie
montessori pomůcky
mp3 přehrávač
MP3 přehrávač - přehrávač flash discu,statická projekce,modely,..
Neda se jednoznacne odpoved..potreba je obnivit cely soubor pomucek.. nejvice vyuzivame vlastni schopnosti vytvaret a vyrabet
nechybí nic
nechybí nic
Nechybí nic, máme dostatek všeho co potřebujeme
nepociťujeme nedostatek ničeho
neschází nám nic
nic
Nic
Nic
nic
nic
nic
nic
Nic mě nenapadá
nic mne nenapadá
obrázky, didaktické hry
obrázky, hudební nástroje
Pc
PC
PC
Pc a programy pro Pc
PC a vhodné programy
PC programy
pc programy,pc, tabule inteaktvní
PC, CD , obrazkove materialy, stavebnice, knihy pro deti
Peníze na výplaty
plně funkční počítač, interaktivní tabule by byla taky super, více obrazového materiálu
pomůcky na experimenty
potrebovali bychom vice interaktivbich tabuli- nejlepe do kazde tridy jednu, mame pouze jednu.
právě interaktivní tabule, kterou si s kolegyněmi přejeme
Prirodniny
programy a CD
Programy pre PC a IT
Programy pro IT
Programy pro PC, literární pomůcky...
průběžně jsou doplňovány
raději nic
Reálné předměty
reliéfní pomůcky
rozumní rodiče
sady pro pohybové činnosti, badatelské sety, názorné didaktické pomůcky podporující logické myšlení, programy na interaktivní tabuli,
Skoro nic
skoro vše, nejvíce mi v dnešní době chybí asi interaktivní tabule, které by měli být na třech třídách, když máme devět tříd MŠ
skutečné předměty, přírodniny, dynamické a statické modely
skutečné předměty, přírodniny, výrobky, dynamická projekce, programy pro PC a IT, reliéfní obrázky
skutečné předměty, výrobky, přírodniny, statické a dynamické modely
snad vše co bylo výše vypsané, kromě knih a CD
statické a dynamické modely
tématický didaktický a metodický materiál- průběžně pořizujeme
V podstatě vše, fungujeme teprve druhým rokem a bohužel nám i vhybí i některé základní vybavení - lupy, atlasy...
vhodné programy na IT
Viac priestoru na ich umiestnenie
více elektronických pomůcek
Více interaktivních tabulí- pouze 1 na 7tříd, televize také pouze v 1třídě.. nejlépe aby každá třída měla svoji... bohužel finance
více literatury
více programů na interaktivní tabuli - i když není nad vlastní "výrobu"
Více stavebnic - molitanové, dřevěné, lego
viz odpověď č.14
Vsechno
VŠE MÁME V POTŘEBNÉM MNOŽSTVÍ
Vše máme.
Vybavení naší mš je dostačující.
Za necelých 10 let, co jsme samostatný právní subjekt nemáme s didaktickými prostředky žádný problém. Nic mě nenapadá.
16. Didaktické prostředky SKUTEČNÉ PŘEDMĚTY, PŘÍRODNINY, VÝROBKY- využívám v MŠ
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
často | 78 | 67,83 % | 67,83 % |
méně často | 33 | 28,7 % | 28,7 % |
vůbec | 4 | 3,48 % | 3,48 % |
17. Didaktické prostředky MODELY STATICKÉ A DYNAMICKÉ využívám v MŠ
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně často | 67 | 58,26 % | 58,26 % |
často | 37 | 32,17 % | 32,17 % |
vůbec | 11 | 9,57 % | 9,57 % |
18. Didaktické prostředky ZOBRAZENÍ, OBRAZY, SYMBOLY, STATICKÁ PROJEKCE (DIAPROJEKCE), DYNAMICKÁ PROJEKCE (FILM, VIDEO, TELEVIZE) využívám v MŠ
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně často | 59 | 51,3 % | 51,3 % |
často | 43 | 37,39 % | 37,39 % |
vůbec | 13 | 11,3 % | 11,3 % |
19. Didaktické prostředky ZVUKOVÉ POMŮCKY, HUDEBNÍ NÁSTROJE, CD, MP3 využívám v MŠ
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
často | 100 | 86,96 % | 86,96 % |
méně často | 10 | 8,7 % | 8,7 % |
vůbec | 5 | 4,35 % | 4,35 % |
20. Didaktické prostředky DOTYKOVÉ POMŮCKY, RELIÉFNÍ OBRÁZKY, MOZAIKY využívám v MŠ
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně často | 53 | 46,09 % | 46,09 % |
často | 52 | 45,22 % | 45,22 % |
vůbec | 10 | 8,7 % | 8,7 % |
21. Didaktické prostředky LITERÁRNÍ POMŮCKY-KNIHY, ČASOPISY, ATLASY využívám v MŠ
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
často | 96 | 83,48 % | 83,48 % |
méně často | 11 | 9,57 % | 9,57 % |
vůbec | 8 | 6,96 % | 6,96 % |
22. Didaktické prostředky PROGRAMY PRO PC A IT (interaktivní tabule) využívám v MŠ
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vůbec | 58 | 50,43 % | 50,43 % |
méně často | 35 | 30,43 % | 30,43 % |
často | 22 | 19,13 % | 19,13 % |
23. Kde jste se poprvé setkal/a s interaktivní tabulí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Při návštěvě ZŠ - nevlastníme interaktivní tabuli v Mš
u nás na Zš - v mš ji nemáme
.
Během praxe na VŠ
co to je?
interaktivní tabuli nemáme
jen na školeních
ještě jsem s ní nepracovala
ještě nesetkala
ještě nesetkala
jiná mš
Kde jste se poprvé setkal/a s interaktivní tabulí?
Na gymnaziu
na internetu
Na návštěvě v jiné MŠ
na praxi
Na praxi v druzine
Na prvom pracovisku
na přednášce
Na semináři
na semináři
na semináři
na SŠ
Na stredni skole
Na stredni skole
na školení
Na školení.
na veletrhu
na veltrhu
Na Vš
Na VŠ
na VŠ
Na vysoke skole
na vysoké škole
na základní škole
na základní škole
Na ZS
Na ZŠ
na zš
Na ZŠ
na ZŠ
na ZŠ
Na ZŠ
na ZŠ
návštěva v ZŠ
NEMÁME
nemáme ji
nesetkala
nesetkala
nesetkala
nesetkala
nesetkala
nesetkala
nesetkala jsem se s ní
nikde
Poprvé jsem se setkala s interaktivní tabulí až v rámci zaměstnání v mateřské škole. Dříve jsem měla pouze informace o IT bez využití v praxi.
pořídili jsme do naší mš, třídy se ve využívání střídají
Pri studiu na gymnaziu.
Před rokem
před třemi roky v rámci multimediálního projektu
předváděcí akce
při návštěvě zš
při návštěvě ZŠ s předškoláky, kteří se byli podívat kam půjdou do první třídy
při práci na základní škole
při studiích - na SŠ i VŠ
při studiích na VŠ
Při studiu na gymnáziu
při studiu na VŠ
S IT jsem se setkala pouze při povinné praxi na VŠ
Studium VŠ
TV, Internet
u dětí v ZŠ
u svých dětí na ZŠ
u svých dětí v ZŠ
V jine MS
V jine mš
v mateřské škole
v místní ZŚ
V MÍSTNÍ ZŠ
V ms. Bohuzel ji nemam ve tride.
V MŠ
v MŠ
v MŠ
V Mš nesetkala
V nasej MS
V naší mateřské školce
V naší mateřské škole
v naší MŠ
v naší ZŠ
v naší ZŠ
V odbor. časopisech, na "živo" pak při koupení do naší mš
v předchozím zaměstnání na ZŠ, vybavená každá třída tabulí i programy
V rámci studia na střední škole, na vysoké škole, poté v zaměstnání před 4 lety.
v rámci studia na VŠ
V ředitelně
v této MŠ
V základní škole
v základní škole
V základní škole.
v ZŠ
v ZŠ u dětí
v ZŠ Želátovice
ve své práci, jsou to tři roky
Ve školce.
Ve škole
ve škole
Ve škole
ve škole
ve škole při mém studiu
ve škole u syna
vzdělávání
za gymnaziu, kde jsem studovala, pote na vysoke skole a nyni v ms kde jsem ucitelkou
za studií na VOŠ
zatím jen z internetu
zatím nikde
24. Vlastní mateřská škola, kde pracujete, interaktivní tabuli? při odpovědi ANO pokračujte dále od otázky č. 25 k otázce č. 33 , v případě odpovědi NE přejděte, prosím k otázce č. 34.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 71 | 63,96 % | 61,74 % |
ano | 40 | 36,04 % | 34,78 % |
25. Jakou interaktivní tabuli využíváte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SMART Board | 26 | 66,67 % | 22,61 % |
Active Board | 8 | 20,51 % | 6,96 % |
žádnou | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
Magic Box (v jedné třídě je interaktivní tabule, typ neznám) | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
Nevim | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
netuším | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
jinou než prodáváš | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
26. Kolik interaktivních tabulí je ve vaší mateřské škole?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 22 | 53,66 % | 19,13 % |
2 | 8 | 19,51 % | 6,96 % |
jedna | 3 | 7,32 % | 2,61 % |
3 | 3 | 7,32 % | 2,61 % |
žádná | 1 | 2,44 % | 0,87 % |
štyri | 1 | 2,44 % | 0,87 % |
28 | 1 | 2,44 % | 0,87 % |
8 | 1 | 2,44 % | 0,87 % |
60 | 1 | 2,44 % | 0,87 % |
27. K ajkému účelu interaktivní tabuli využíváte? Lze zaznačit více odpovědí.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
aktivní práce s dětmi | 33 | 80,49 % | 28,7 % |
prezentace dětem, rodičům | 29 | 70,73 % | 25,22 % |
pouštění filmů, pohádek, videoklipů | 25 | 60,98 % | 21,74 % |
nepoužívám, je v jiné třídě..problém s přesuny | 1 | 2,44 % | 0,87 % |
vlastně vůbec | 1 | 2,44 % | 0,87 % |
vzdelavaci programy | 1 | 2,44 % | 0,87 % |
V MŠ NE | 1 | 2,44 % | 0,87 % |
TV pro ředitele | 1 | 2,44 % | 0,87 % |
obrázky (zvířátka, předměty, kreslení, grafomotorická cvičení, omalovánky | 1 | 2,44 % | 0,87 % |
28. Jak často s interaktovní tabulí pracujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 3x týdně | 20 | 50 % | 17,39 % |
3-4x týdně | 10 | 25 % | 8,7 % |
denně | 5 | 12,5 % | 4,35 % |
vůbec | 2 | 5 % | 1,74 % |
nepracuji | 2 | 5 % | 1,74 % |
1x za 14 dní | 1 | 2,5 % | 0,87 % |
29. Jak dlouho v průměru s interaktivní tabulí pracujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-25min | 16 | 41,03 % | 13,91 % |
30min a více | 11 | 28,21 % | 9,57 % |
10-15min | 7 | 17,95 % | 6,09 % |
cíleně 15-25 minut. Ve volných hrách mají děti k tabuli přístup | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
0 | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
jak kdy - nelze obecně říci | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
nepracuji | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
vůbec | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
30. Kolik pedagogických pracovníků ve vašem zařízení bylo proškoleno pro práci s interaktivní tabulí?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 6 | 15,38 % | 5,22 % |
3 | 5 | 12,82 % | 4,35 % |
6 | 4 | 10,26 % | 3,48 % |
2 | 4 | 10,26 % | 3,48 % |
1 | 3 | 7,69 % | 2,61 % |
0 | 3 | 7,69 % | 2,61 % |
nikdo | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
dva | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
5 | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
14 pedagogů | 1 | 2,56 % | 0,87 % |
ostatní odpovědi | 10 | 25,64 % | 8,7 % |
31. Kolik pracovníků s interaktivní tabulí opravdu pracuje?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 11 | 28,95 % | 9,57 % |
2 | 7 | 18,42 % | 6,09 % |
3 | 4 | 10,53 % | 3,48 % |
1 | 4 | 10,53 % | 3,48 % |
5 | 2 | 5,26 % | 1,74 % |
8 | 2 | 5,26 % | 1,74 % |
7 | 2 | 5,26 % | 1,74 % |
nikdo | 1 | 2,63 % | 0,87 % |
dva | 1 | 2,63 % | 0,87 % |
3-4 | 1 | 2,63 % | 0,87 % |
ostatní odpovědi | 3 | 7,89 % | 2,61 % |
32. Vyjmenujte, prosím, přínos interaktivních tabulí pro výchovně vzdělávací práci v MŠ.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- zábavnější metoda učení pro děti, větší motivace - možnost prohlížení obrázků, prezentací, poslouchání zvuků dle reality. Děti si lépe osvojují znalosti - zajímavé vzdělávací programy pro děti
-nový rozměr práce s využitím chytré technologie -rozvíjí tvořivé myšlení, posiluje zvídavost a radost z poznávání -děti se více soustředí, zaujmou a udrží pozornost při jednotlivých činnostech
aktivita dětí
aktivizuje deti k činnosti, umožňuje kooperáciu detí, uľahčuje prípravu učiteľov na výchovno-vzdelávaciu činnosť,
děti se moderními vzdělávacími metodami a formami učí, rozšiřuje se schopnost kolektivní práce, prosociální chování, individuální vzdělávání talentovaných dětí, děti ze slabších sociálních rodin mají možnost seznámit s pc, jeho využitím, manipulací
děti se naučí zacházet s takovými věcmi
Grafomotorika
grafomotorika,rozumová výchova,matematické představy,jazyková výchova
Minimum. Jak už jsem psala, mnohem více záleží na šikovnosti a osobnosti učitelky.
motivace, práce ve skupince i individuální přístup, internet- dostupnost materiálu
nahrazuje pracovní listy, nahrazuje demostrační obrázky ukážete dětem, co jinak nelze - např. na youtube vývoj žáby.... využívání jednoduchých prezentací na rvp.dum jsou mraky edukačního materiálu tematicky zaměřeného......
NEMÁME ZKUŠENOST
Netuším
oživení pro opakování vědomostí, spolupráce dětí při plnění úkolů, práce s IT
pro děti je to poutavá a zajímavá možnost přísunu nových informací a aktivit, děti se na práci s tabulí těší a aktivně se zapojují
procvičování grafomotoriky, uplatnění zásady názornosti, počítačová gramotnost, logické mylení, představivost, dokončení započatí práce pozdějí-grafomtorika, obrázek,...
Programy se kterými mohou děti pracovat, hledání informací, zdokonalování v technice, prezentace na dané téma
rozmanitá a pro děti zajímavá forma práce
Samostatnost. Konkrétnost. Názornost.
seznámení s moderními technologiemi, možnost samostatné práce + dítě je upozorněno na chyby (úkoly nastaveny tak, aby dítě vidělo chybu), výborná věc na grafomotoriku, možnost okamžitého vyhledání aktuálních věcí k tématu na netu a zřístupnění skupině dětí, různorodost programů - možnost individuáně sestavit "úkol" podle toho, co u daného dítěte potřebuji procvičit
Vacsi priestor a moznost pre pracu s detmi.
Veľké množstvo zdrojov, Pútavé pre deti
Velmi to děti baví. Zábavnnou formou si procvičí danou tématiku
Větší možnost názorné ukázky a propojení souvislostí s danými tématy při vzdělávacích činnostech.
vhodná pomůcka pro učitele
Vsestranny rozvoj ditete (grafomotorika, logicke mysleni...)
Vzdělávací programy i pro nejmenší děti
zajimave hry, ukoly obrazky prostrednictvim kterych se dite uci, je mozne detem ukazat videa na kterych jsou zvirata a sledovat jak ve skutecnosti vypadaji a jak se pohybuji
zajímavé pro děti
Zdokonalování jemné motoriky.
Znalost novodobých technologií, široký záběr - předmatematické dovednosti,rozvoj zrakového,sluchového vnímání,logopedie, angličtina, tanecm,,, motivace, názorný příklad , poutavější vzdělávání,...
Žádná
žádný
33. Nacházíte při práci s interaktivní tabulí nějaké nedostatky či nevýhody?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Zevsedneni práce s tabulí
-
-stín, nevyužívání k výchovné práci ale jen k promítání, hraní, "zabavení" dětí, nebezpečí využívání frontální výuky ve větší míře
ani ne
děti se na ni příliš upínají
Hodne deti na1 tabuli. Dele to trva pri takovem poctu. Deti se nevystridaji tolikrat.
chýbajú školenia pre učiteľov na tvorbu učebných zdrojov na interaktívnu tabuľu,
máme pojezd - a ikdyž dám tabuli úplně dolu, stejně některé děti nedosáhnou...
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Nefunkčnost zařízení. Pouze individuální činnosti.
neochotu nadřízeného financovat další vzdělávání v oblasti IT
nevěnování se ostatním činnostem, opomíjemní všestranného rozvoje,
nevýhodou je, že "toho mají doma dost", veškerých počítačů, tabletů, proto bych raději pracovala bez interaktivní tabule
Nie je v triede priamo
Pokud je tabule umístěna na špatném místě ve třídě je práce složitější a méně účinná.
Pracovat může v danou chvíli jen 1, je zapotřebí tmavé prostředí,jinak není vidět na tabuli
Pri každém spustenií se musí znova kalibrovat
reakce tabule na dotyky
Velke mnozstvi deti ve tride, neda se pracovat s celou skupinou.
vysoká cena, není všem dostupná
vysoký počet dětí ve třídě znesnadňuje skupinovou a individuální práce s IT
zatím ne
Zatim se ucime, co vsechno tabule umi, mame ji kratce.
Žádné
34. Setkali jste se již s interaktivní tabulí?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 57 | 67,86 % | 49,57 % |
ne | 10 | 11,9 % | 8,7 % |
nesetkala | 1 | 1,19 % | 0,87 % |
Ano, na praxi v jiné MŠ | 1 | 1,19 % | 0,87 % |
ano v mš | 1 | 1,19 % | 0,87 % |
Ano ve vedlejší budově ZŠ a na návštěvě jiné MŠ | 1 | 1,19 % | 0,87 % |
jednou jsem ji viděla | 1 | 1,19 % | 0,87 % |
Ano, ve škole | 1 | 1,19 % | 0,87 % |
ano na semináři | 1 | 1,19 % | 0,87 % |
Ano, v ZŠ | 1 | 1,19 % | 0,87 % |
ostatní odpovědi | 9 | 10,71 % | 7,83 % |
35. Měli jste možnost vyzkoušet si práci s interaktivní tabulí?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 49 | 57,65 % | 42,61 % |
NE | 29 | 34,12 % | 25,22 % |
Ano - program pro poznávání geometrických tvarů | 1 | 1,18 % | 0,87 % |
ano, ale ne s programy pro předškolní vzdělávání, pouze ji využívali jako velkou televizi | 1 | 1,18 % | 0,87 % |
Bohužel ne | 1 | 1,18 % | 0,87 % |
ano,tvorili jsme programy pro deti | 1 | 1,18 % | 0,87 % |
ne, viděla jsem jen ukazy práce se žáky ZŠ | 1 | 1,18 % | 0,87 % |
Ano, při studiu na SŠ | 1 | 1,18 % | 0,87 % |
mnohokrát | 1 | 1,18 % | 0,87 % |
36. Měli jste možnost v rámci dalšího vzdělávání seznámit se blíže s interaktivní tabulí?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ano
ano
Ano
ano
ano
ano
ANo
Ano
Ano
ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano - a na základě tohoto jsem se stala i SMART lektorem
ano- školení
ano, na konferenci, kde byly představeny interaktivní cd programy - Barevné kamínky
jen při DVPP a při studiu na VOŠ
Ne
NE
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Ne
ne
Ne
Ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
NE
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne a nechci
nezjišťovala jsem
nie
nr
Trochu
Zatím ne
37. Je pro Vás zajímavá možnost mít interaktivní tabuli v mateřské škole?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
absolutně ne
Ani ne
ANO
ano
Ano
Ano
Ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
Ano
ano
Ano
ano
ano
ano
Ano
ano
ano
Ano
Ano
Ano
Ano
ano
ano
ano
ano
Ano
ano
ano
ano
áno
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ANO
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
Ano velice, v dnešní době je to myslím nepostradatelný pomocník ke vzdělávání dětí, dnešní děti nerady pracují s pracovními listy a s knihami, ale práce s počítačem - tabulí, je pro ně, dobrodružství, pomáhá to rozšiřovat jejich obzory. Osobně preferuji programy z dílny Barevné kamínky.
Ano.
anou
Jak na co, ale že bychom po ní toužili to ne.
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
Nemala by tvorit zaklad prace s detmi.....stale treba tlacit do popredia zazitkovu formu prace a to tabula nedokaze ....
nemáme, ale chtěli bychom
Neni
nevím
nevím
nevím
Rozhodně!
samozřejmě
určitě ano
určitě ano
Určitě ano!
zcela určitě ano
znám jen z časopisů a článků
38. Uveďte, prosím, Váš osobní názor na interaktivní tabule v mateřskách školách. Pokud možno, několika slovy jej odůvodněte.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ano velice, v dnešní době je to myslím nepostradatelný pomocník ke vzdělávání dětí, dnešní děti nerady pracují s pracovními listy a s knihami, ale práce s počítačem - tabulí, je pro ně, dobrodružství, pomáhá to rozšiřovat jejich obzory. Osobně preferuji programy z dílny Barevné kamínky.
ATRAKTIVNOST V DOBĚ POSMODERNÍ
Děti by si mohly vyzkoušet práci s tabulí,obohacení didak.činnosti
děti se hravou a zábavnou formou učí mnohým dovednostem, umožňuje individuální i skupinové činnosti
Děti se učí s technikou, ale podle mě, je více důležitá např. kniha, s kterou děti stále méně pracují.
Dle meho nazoru nema v materske skole co delat.deti si maji hrat ci se zabavit jinak,nez hledenim do obrazovky.
Dnešní děti mají blízko k informačním a komunikačním technologiím, proto jsem zastánecm toho, aby byly technologie užívány v rámci preprimárního vzdělávání, děti na tyto podměty reagují velmi dobře, jsou pro ně atraktivní, působí motivačně. Vše za předpokladu vyváženosti mezi užíváním těchto technologií a klasickými způsoby vzdělávání-knihy, texty, obrazy, společné čeinnosti, apod.
Dobry zpusob rozsireni poznatku, ruzna cviceni, ukoly...navic se deti i v ms seznamuji s modernimi technologiemi. Kdyby nam chteli tabuli poridit,nevahala bych!
domnívám se, že není až tak potřebná. Dávám přednost skutečným věcem, děti i bez IT mají kolem sebe dost techniky.
fajn pomůcka-prezentace, programy pro děti
interaktivní tabule do MŠ určitě patří, nicméně je třeba s nízacházet tak, jako s každou další pomůckou - brát ji jako doplněk a myslet na to, že všeho moc škodí
Interaktivní tabule je výhodou pro bližší ukázku dětem. Děti práce s tabulí baví. Nevýhodou je, že je málo neplacených výukových programu. Nevýhodou je také práce ve větší skupině.
interaktivní tabule není nezbytně potřebná pro realizaci výuky v mš. předškolní děti si potřebují vše zažít, osahat, vyzkoušet, ne se jen dívat nebo manipulovat s obrázky na tabuli. děti mají techniky v domácím prostředí nadmíru, proto by do mš neměla patřit, nebo by měla být využívána jen jako doplněk(1 měsíčně), a to by však pořízení tabule nemělo smysl
Interaktivní tabuli bychom v MŠ chtěli, hledáme cestu, jak tuto tabuli pro naši MŠ získat formou sponzoringu nebo nějakého grantu apod. V ZŠ je takováto tabule standardem a bylo by vhodné - především u nejstarších dětí v MŠ - je s tabulí seznámit a naučit pracovat. Nejsem zastáncem PC v MŠ, ale interaktivní tabuli vidím jako jednoznačně vzdělávací pomůcku.
interaktní tabule je bezvadný doplněk výuky, ne však hlavní
IntTabule do MŠ celkem nepatří. Jen zvyšuje nezdravou závislost dětí na IT (informačních technologiích, Interaktivní technice...). Důležitější je rozvíjet vztahy
IT je jiste prinos. Zajmena v grafomotorice (velka plocha, drzeni tuzky, psani bez podlozeni loktu), interaktivni vyucovani pomoci Dumu, pro deti zabavne.
jako doplněk výuky, ale ne rozhodující
Jan Amos je nepotřeboval viz Kšaft školy mateřské
Je dobré ji mít, prezentace můžou být zábavné, děti si to "osahají", vyzkoušejí, je to i průprava na ZŠ, něco nového, co může udržet pozornost, dobré na motoriku
Je dobre mit v ms tabuli, ale musi se nadale zarazovat i jine metody prace.
je to dobrá pomůcka pro všeobecné vzdělávání předškolních dětí, dá se s ní různě pracovat a byla by přínosem do každé MŠ, nejlepší volbou pořízení do MŠ je dotyková tabule, kdy se rozvíjí i grafomotorika dětí, ne jen vizuální podoba učení
Je to zabavna forma uceni. Deti jsou nadsene, ale je treba k tomu pristupovat rozumne.
je to zajímavá pomůcka nejen pro učitelku,ale i pro děti.Určitě bych tabulí školky vybavila.
Je-li IT správně používána (různé programy) věřím, že se s ní děti budou rády vzdělávat. Využívat ji ovšem pouze na pouštění pohádek dětem (např. není-li vhodné počasí na pobyt venku, apod.) se mi zdá velmi nevhodné.
jsem pro vyuziti interaktivni tabule jako dalsi moznosti pro praci s detmi, da se vyuzit velmi vhodne a ukazat detem, ze pocitac neni jen na hrani pomoci ruznych pocitacovych programu atd.
jsou vhodné ,pokud se s nimi pracuje vhodně .dle mého názoru spíše v malých skupinách či indivduálně. Pozitivum spatřuj v možnostech při práci s dětmi se specfickými potřebami, např. děti s poruchami řeči
moderní pomůcka motivující děti k učení se novým věcem
moderní pomůcka pro MŠ, která je pro děti atraktivní a motivující
Myslím si, že je to dobrá pomůcka pro rozvoj dětí, jen je významně dražší a menší školky si je nemohou dovolit
myslím si, že v dnešní době je důležitější, aby se děti setkávaly se skutečnými předměty, věcmi a vše si zkoušely reálně nikoliv ve virtuálním světě...
Myslím že IT jsou pro děti velkým přínosem. Seznámí se, velmi hravou a poutavou formou, s moderni technologii, kterou potkávají na kazdem kroku. Velmi jednoduše se ovládaji. IT jsou bajecnym prostredkem jak detem obohatit den v MŠ.
Myslim, ze vyuziti interaktivni tabule je zajimava forma uceni hrou. Dle kolegyn, ktere s tabuli pracuji, deti toto uceni moc bavi.
Myslím, že by to nebyla zas taková nutnost, mít jí ve školce, raději dětem ukazujeme skutečné a přírodní pomůcky, co si s dětmi vyrobíme
myslím, že interaktivní tabule by byla prospěšná pro mou práci, děti více motivuje (jsou více obklopeni elektronikou), možnost rozvoje grafomotoriky, orientace na ploše apod.
Myslím, že interaktivní tabule je to, co většině dnešních mateřských školek chybí. Podporuje jak psychický tak psychomotorický vývoj dítěte a má blahodárný vliv na kognitivní myšlení.
myslím, že je to dobrá věc, ale je potřeba s ní správně zacházet a mít ty správné programy
Myslím, že je to skvělá věc pro oživení výuky, zapojení dětí a tudíž i lepší udržení pozornosti.
Nabízí to další zajímavou aktivitu pro děti. Seznámení s technikou. Zajímavost pro děti, protože tuto pomůcku doma asi těžko budou mít.
nabízí zajímavé aktivity pro děti. Děti tíhnou k technice a k hrám na PC, tabletech, mobilních telefonech, je však třeba sledovat, jakými hrami děti tento čas tráví. Interaktivní tabule v MŠ může nabídnout vzdělávací programy. Využíváme i k plnění pracovních listů, oproti papírové podobě nejsou slabší děti "stresovány", že se jim to nepovede. Na IT to mohou zkoušet stále dokola a zlešovat se.
nemám zatím s IT zkušenost ani žádné rozhodující informace
nemám žádnou zkušenost
nemohu odpovědět, protože práci s ní neznám
Nevidím v nich nijak zvláštní přínos. Většinu věcí dokáži dětem přiblížit i bez tabule. Zastávám názor, že se dnešním dětem dostává techniky a moc.
O ohledem na nároky na vzdělávání, které se v současné době stále zvyšují si myslím, že by měly mít interaktivní tabule v mateřských školách své místo.
Podle meho nazoru nejsou tolik potreba. Ve MS pracuji kratce,ale ani na praxi jsem se s ni nesetkala a nechybela mi. Vzdy detem ruzne pomucky (obrazky, pracovni listy, cviceni) pripravuji sama aprijde mi to praktictejsi, deti si to predstavi ve skutecnosti.
Poměrně drahá zbytečnost, ušetřené peníze dát na výplaty.
pomůcka pro učitele
pouze jako doplňková aktivita
používáme vzdělávací aplikace na tabletech a rozhodně je to dětem ku prospěchu, s tabulí to bude podobné, navíc je zde větší možnost práce se skupinou a spolupráce mezi dětmi
prínos pre učiteľa pri tvorbe učebných zdrojov, aktívny prístup deti v edukačnej situácii,
pro děti motivující a přínosné
pro děti velmi atraktivní, nevědomky se při používání tabule učí stále něčemu novému
pro rozvoj dětí výborné... Děti se aktivně zapojují
před několika lety se mi zdála tabule zbytečná, ale s vývojem doby, techniky, kterou děti mají, je zřejmě nedílnou součástí i předškolního vzdělávání, i když já osobně, bych byla raději bez PC, tabulí, televizí, doma si děti užijí techniky až moc
přínosné, názorné předvedení vyučovaného
Raději jen do ZŠ.
rozvoj jemné i hrubé motoriky, dnes děti běžně využívají tablety, i tříleté děti. Didaktické programy jsou ku prospěchu a pro děti je to zajímavé, motivační
S IT pracuji celkem často a děti na práci s ní těší.U IT je výhoda oproti pracovním listům během práce věci obměňovat,mazat,reagovat ihned na nějaký nedostatek či náladu a požadavky dětí.
slyšela jsem o interaktivním koberci pro Mš,který je bohužel pro vysokou cenu pro nás nedostupný,který je velmi chválen
Tabule je určitě přínosem v MŠ, zpestří výuku, děti mají možnost se seznámit s novou technikou výuky
Tabule je výborný moderní vzdělávací prostředek. V mš bych jej ale nepreferovala.
Technologie je nedílnou součástí naší současné doby. Jak tedy máme připravovat děti na život v ní, když nemáme možnost jim představit ani ty nejzákladnější věci? Interaktivní tabule je skvělá věc, rozhodně by neměla chybět v žádném školním zařízení.
upřednostňují přímou práci s dětmi, povídání, kontakt
určitě bych ji v MŠ přivítala, pro děti je to něco nového, poutavéhho a zajímavého
usnadnění práce učitele, dobrá pomůcka
Už si nedovedu představit, že bychom ji neměli, můžu dětem ukázat tolik zajímavých věcí, na které v přírodě jen tak nenarazíte. Děti mohou sami s interaktivní tabulí pracovat, rozvíjet se. Je to pro ně něco jiného, baví je to a zajímá. Nepoužívám interaktivku denně ať je to dětem stále vzácné a láká je s tabulí pracovat. Zapnu ji minimálně jednou týdně, průměrně však dvakrát. Rozhodně se na ni u nás nepráší. Tabule je bezvadná věc, která vám i usnadní práci. Už nemusím /pokud nemám v plánu nějaké třídění) běhat po celé školce a hledat konkrétní demonstrační obrázky (ačkoli máme 2 sady, stále se něco hledá, pokud pracujete ve školce, znáte to). Přála bych si, aby každá třída mohla mít tuhle bezvadnou věc!
v mš se děti setkávají se spoustou moderní techniky, it bych nechala až do školních lavic :)
v případě správného používání dobrá pomůcka pro práci s dětmi
v případě, že se ji člověk naučí dobře a efektivně používat a zvolí rovnováhu mezi interaktivní tabulí a dalšími činnostmi, ji shledávám jako přínos do mš
V současné době jsou přínosem pro práci s dětmi, práce s IT je jim blízká, budou připraveny používat IT při nástupu do ZŠ, kde se tabule v současnosti vyskytují a využívají častěji než v MŠ. Do budoucnosti bude důležité pracovat s technickými pomůckami, zde mohou děti získávat základy těchto dovedností:) Je nutné s IT opravdu pracovat a ne ji využívat pouze na pouštění CD a DVD.
v tomto věku si mají děti hrát, zpívat, malovat, hledat si své místo v kolektivu, poznávat přírodu,.......
velký význam v oblastti přípravy na školu, logopedie apod.
vhodná didaktická pomůcka pro učitele
vhodná pomůcka pro učitele, ale jen jako doplňková, ne hlavní
Viz. 32 Znalost novodobých technologií, široký záběr - předmatematické dovednosti,rozvoj zrakového,sluchového vnímání,logopedie, angličtina, tanecm,,, motivace, názorný příklad , poutavější vzdělávání,...
Z žádném případně nechci inter. tabuli ve školce. V dnešní době mají děti až moc snadný přístup k pc, tv, tabletům, pc hrám atd... V mš mají rozvíjet svou fantazii, mozek. Technika je fajn, ale v dnešní době je to spíš záhuba.
zajímavá a názorná pomůcka pro děti
zajímavé a poutavé učení pro děti
Záleží na schopnosti a zájmu pedagoga, jak a zda vůbec chce touto metodou pracovat a využívat ji
zatím nemám žádnou zkušenost
zatím pro menší školky finančně nedostupná pomůcka, která se dá využívat v mnoha oblastech vzdělávání
zpestření vzdělávání, doplnění didaktických pomůcek, různorodé využití
Způsob moderního vzdělávání (rychlé, názorné, propracované)
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.