Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Interné problémy malých a stredných podnikateľov

Interné problémy malých a stredných podnikateľov

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:silvia masarova
Šetření:27. 02. 2009 - 06. 03. 2009
Počet respondentů:27
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.63
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:19,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

        Som študentkou Fakulty managementu Univerzity Komenského v Bratislave a predkladám Vám tento dotazník s cieľom získať dôveryhodné informácie o „súčasných interných problémoch malých a stredných podnikateľov na Slovensku“. Tento dotazník je súčasťou výskumu mojej diplomovej práce. Mojim cieľom je dokázať, že práve interné faktory podniku sú základom úspešnosti a konkurencieschoponosti podnikania, a nie len externé prostredie, ktoré podnikatelia mnohokrát považujú za príčinu ich neúspešného podnikania.
Všetky údaje v dotazníku sú anonymné a budú použité výhradne na uvedené účely.
Pokyny k vyplneniu dotazníka: dotazník obsahuje predovšetkým otvorené otázky, čím je možné získať objektívnejšie a rozsiahlejšie odpovede zúčastnených respondentov. K jednotlivým otázkam prosím doplňte Váš názor, stanovisko, či vyjadrenie.
 

Odpovědi respondentů

1. Aká je právna forma Vašej spoločnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
s.r.o.1970,37 %70,37 %  
fyzická osoba/živnostník622,22 %22,22 %  
iný právny subjekt27,41 %7,41 %  

Graf

2. Aký je spôsob Vášho podnikania?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
samostatné podnikanie2074,07 %74,07 %  
iné414,81 %14,81 %  
franchisingové podnikanie311,11 %11,11 %  

Graf

3. Koľko zamestnancov má Váš podnik?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-9 zamestnancov1866,67 %66,67 %  
10-49 zamestnancov725,93 %25,93 %  
250 a viac zamestnancov13,7 %3,7 %  
50-249 zamestnancov13,7 %3,7 %  

Graf

4. Aký je približný ročný obrat Vašej spoločnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 000 - 333 000 EUR1348,15 %48,15 %  
do 30 000 EUR725,93 %25,93 %  
333 000 - 1 666 666 EUR518,52 %18,52 %  
viac ako 1 666 666 EUR27,41 %7,41 %  

Graf

5. V akej oblasti podnikania (sektor) pôsobí Vaša spoločnosť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby1970,37 %70,37 %  
obchod414,81 %14,81 %  
stavebníctvo311,11 %11,11 %  
priemysel13,7 %3,7 %  

Graf

6. Koľko rokov pôsobí Vaša spoločnosť na trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-5 rokov1555,56 %55,56 %  
viac ako 5 rokov1140,74 %40,74 %  
menej ako 1 rok13,7 %3,7 %  

Graf

7. Čo považujete za aktuálne najväčšie problémy podnikania MSP (príčiny neúspechu)?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
nedostupnosť financii0.5560.765
administratívna záťaž0.4441.728
nevhodné a nepredvídateľné podnikateľské prostredie0.5190.916
daňové zaťaženie0.7410.636
cash flow-prerozdeľovanie financii v podniku0.1480.793
osobnostné charakteristiky podnikateľa0.1851.114
podceňovanie rizika a hrozieb0.3331.037
budovanie konkurenčnej výhody a pozície0.5930.76

Graf

8. Vyznačte prosím 5 z nasledujúcich interných probloémov MSP, ktoré Vy považujete za najaktuálnejšie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevhodné zdroje (ľudské, kapitálove, infraštrukturálne)1866,67 %66,67 %  
motivácia zamestnancov1762,96 %62,96 %  
problematika riadenia a organizovania1659,26 %59,26 %  
budovanie konkurenčnej výhody1451,85 %51,85 %  
cash flow, nedostupnosť financii1348,15 %48,15 %  
osobnostné charakteristiky podnikateľa1244,44 %44,44 %  
problematika inovácii1140,74 %40,74 %  
podceňovanie rizika a hrozieb1037,04 %37,04 %  
slabá trhová pozícia933,33 %33,33 %  
koncentrácia managementu na predošlé skúsenosti829,63 %29,63 %  

Graf

9. Riešili Ste niekedy vo Vašej firme problémy interného charakteru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ánootázka č. 10, nieotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno2281,48 %81,48 %  
nie518,52 %18,52 %  

Graf

10. Dokázali by Ste identifikovať 3 z nasledujúcich inetrných problémov, s ktorými sa Váš podnik počas jeho existencie vysporiadaval?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
problematika riadenia a organizovania1881,82 %66,67 %  
budovanie konkurenčnej výhody1568,18 %55,56 %  
cash flow, nedostupnosť financii1254,55 %44,44 %  
personálne charakteristiky podnikateľa1150 %40,74 %  
podceňovanie rizika a hrozieb731,82 %25,93 %  

Graf

11. Využili Ste niekedy poradenstvo poradenskej spoločnosti pri riešení Vašich interných problémov?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1568,18 %55,56 %  
ano731,82 %25,93 %  

Graf

12. Dokážete si sami identifikovať problém vo firme a riešiť ho alebo uprednostníte objektívne externé poradenstvo inej spoločnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
samostatné riešenie problémov2592,59 %92,59 %  
externé poradenstvo27,41 %7,41 %  

Graf

13. Čo považujete za faktory úspešného podnikania MSP z Vašej vlastnej skúsenosti?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Sme neziskova organizacia, ktora poskytuje socialne sluzby, takze modely MSP sa daju aplikovat u nas trochu inym sposobom. Faktory: jasne ciele, plan, motivovany a kvalifikovany personal, schopnost obstat na trhu aj napriek nepriaznivej legislativnej, politickej a ekonomickej situacii.

- flexibilnosť

detailné procesné riadenie spolu s riadením ľudí

Dlouhodobou vizi.

Dodržiavanie dohôd, termínov. Silné zameranie na kvalitný zákaznícky servis. Slušnosť. ochota.

důkladné promyšlení a rozložení financí - další problémy se totiž odvíjí především od tohoto

igigilgvjvvvvvvvvvvh

kreatívnosť, rešpekt, sebadôvera

kvalitne a nepredrazene sluzby

kvalitné ľudské zdroje

motivacia a ohodnotenie zamestnancov, osobnostne charakteristiky podnikatela, kontakty v obore podnikania

Najdolezitejsie je mat dostatocne financne prostriedky na zaciatku, teda aby sa dali co najrychlejsie odstranovat problemy suvisiace so startom podnikania, ako aj jeho prvotnym prezitim, teda lepsie mat hotovost, ako lesingove zmluvy, potom to uz ide, ak sa clovek rozumie tomu, v com podnika...

Napad, organizacne schopnosti, vytrvalost, asertivita, zakladne imanie

Napady, inovacie a motivacia zamestnancov

Nebat sa ludi, nebat sa zbavit ludi a plnit obchodne zavazky

Odhadnúť možné riziko, mať dostatok kapitálu na rozbehnutie prevádzky počas 1 -2 rokov,inak sa nedá z nuly začať budovať biznis. Na začiatku rozbehu spoločnosti mať schopných ľudí , ktorí sú loajálny, a nebažiť až tak po peniazoch. Rozbeh každej spoločnosti je veľmi ovplyvnený zamestancami, ale tí tiež chcú mať výplatu načas. Ak je výplata načas a je na slušnej úrovni, a máte na to dostatok zdrojov, čo nemá každý tak sa dá niečo budovať. Voľný kapitál na dotovanie nemá každý, preto mnohé podniky nemajú dlhú životnosť. Vždy budete potrebovať zopár ľudí , " ťahúňov " , ktorí vás na začiatku podporia. Tí však majú disponovať dostatočným vzdelaním, praktickými skúsenosťami a ľudským prístupom. Bohužiaľ takíto ľudia už pracujú a sú málokedy ochotní zmeniť zamestanie. Ak ich budete chcieť získať, musíte ponúknuť väčší plat a iné bonusy. Mnohí z nich to riziko nepodstúpia, nakoľko v dnešnej dobe mať dobré miesto a istý príjem je na nezaplatenie. Čiže, ste na začiatku cesty a v bludnom kruhu. Veľa vecí si každý musí dokázať urobiť sám alebo s podporou rodiny a známych zadarmo, alebo za symbolickú cenu. Ináč to nejde. Mám to odskúšané z dvoch vlastných firiem.

podnikatelsky napad a schopnost ho predat, skusenosti, konkurencieschopnost

ponukat nieco co ini nemaju vediet sa odlisit od konkurentov mat stalu klientelu ist s dobou

Presadenie sa na trhu.

Schopnost konkurencie

sledovanie konkurencie a celkového trhu sledovanie kurzu mien spoľahliví a fundovaní zamestnanci atraktívny produkt v primeranej cene motivačný program pre predajcov intrených i externých

sú to predovšetkým kvality a hodnoty podnikateľa, ktorý podnik vedie a jeho schopnosti viesť firmu a napíňať stratégiu

svedomita praca, seriozny pristup ku klientom, dlhodoby pohlad a planovanie, realne zhodnotenie aktualnej situacie v ktorej sa podnik nachadza na zakladne aspon internej analyzy, neustala inovacia a vylepsovanie sluzieb ci produktov

trpezlivost

V prvom rade ide o riadenie a bezchybnu strukturu managementu. Nevyhnutna je znalost trhu a konkujrencie. Taktiez flexibilna cenova ponuka, orientacia na klienta a post sales.

Vztahy, usilovnost

zodpovednost (spolahlivost) kvalita organizacia prace


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

masarova, s.Interné problémy malých a stredných podnikateľov (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://interne-problemy-malych-a-strednych-podnikatelov.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.