Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internet communication and its applying in the education
Internet communication and its applying in the education
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tereza Zemanová |
---|---|
Šetření: | 13. 02. 2010 - 02. 03. 2010 |
Počet respondentů: | 97 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 22.4 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 83,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:58 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dear students,
thank you for taking the time to fill in my questionnaire and thus helping me with my research.
The questionnaire is anonymous and you needn´t worry to answer truthfully. Your answers will be used only for research.
Choose the answer which best explains your preference and tick the box. Please don´t tick more than one answer if there is not mentioned that more options are possible. Please don´t leave any question.
Odpovědi respondentů
1. Gender:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
female | 72 | 74,23 % | 74,23 % |
male | 25 | 25,77 % | 25,77 % |
2. State where I study:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Finland | 87 | 89,69 % | 89,69 % |
Czech Republic | 5 | 5,15 % | 5,15 % |
other | 5 | 5,15 % | 5,15 % |
3. Status:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 87 | 89,69 % | 89,69 % |
employed | 7 | 7,22 % | 7,22 % |
unemployed | 3 | 3,09 % | 3,09 % |
4. Name of school:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kyamk | 17 | 17,53 % | 17,53 % |
University of Jyväskylä | 13 | 13,4 % | 13,4 % |
Kymenlaakso University of Applied Sciences | 9 | 9,28 % | 9,28 % |
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu | 7 | 7,22 % | 7,22 % |
KYUAS | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
University of Helsinki | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
kymenlaakson university of applied sciences | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
University of Tampere | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
KyAMK university of applied sciences | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
Hospitality (university) | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
ostatní odpovědi | 40 | 41,24 % | 41,24 % |
5. What do you use for communication on the Internet (more options are possible):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
93 | 95,88 % | 95,88 % | |
instant messaging (QIP, MSN, ICQ, Skype ect.) | 84 | 86,6 % | 86,6 % |
online chats | 39 | 40,21 % | 40,21 % |
discussion forum | 22 | 22,68 % | 22,68 % |
6. I use the Internet for studying:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
every day | 54 | 55,67 % | 55,67 % |
1-6 time a week | 38 | 39,18 % | 39,18 % |
2-4 times a month | 4 | 4,12 % | 4,12 % |
less than 2 times a month | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
7. I have already tried e-learning:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
yes | 71 | 73,2 % | 73,2 % |
no | 26 | 26,8 % | 26,8 % |
8. When I need to solve the study issues (with teachers, student office ect.) I rather use:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
face to face meeting | 52 | 53,61 % | 53,61 % |
electronic communication | 45 | 46,39 % | 46,39 % |
9. I also search information on pages which are in foreign language (except mother language):
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
totally agree | 68 | 70,1 % | 70,1 % |
partly agree | 24 | 24,74 % | 24,74 % |
partly disagree | 4 | 4,12 % | 4,12 % |
disagree | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
10. I prefer internet to books during school project writing:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
partly agree | 40 | 41,24 % | 41,24 % |
totally agree | 29 | 29,9 % | 29,9 % |
partly disagree | 19 | 19,59 % | 19,59 % |
disagree | 9 | 9,28 % | 9,28 % |
11. I use Wikipedia during school project writing:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
partly agree | 48 | 49,48 % | 49,48 % |
totally agree | 19 | 19,59 % | 19,59 % |
partly disagree | 16 | 16,49 % | 16,49 % |
disagree | 14 | 14,43 % | 14,43 % |
12. I consider chats and forums as a reliable source of information:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
partly disagree | 41 | 42,27 % | 42,27 % |
disagree | 33 | 34,02 % | 34,02 % |
partly agree | 19 | 19,59 % | 19,59 % |
totally agree | 4 | 4,12 % | 4,12 % |
13. I prefer working on school project:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
individually | 49 | 50,52 % | 50,52 % |
in the group of 2-3 people | 40 | 41,24 % | 41,24 % |
in the group of 4-5 people | 7 | 7,22 % | 7,22 % |
in the group of 5 and more people | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
14. I prefer using internet for comunication with the group members:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
partly agree | 48 | 49,48 % | 49,48 % |
totally agree | 23 | 23,71 % | 23,71 % |
partly disagree | 20 | 20,62 % | 20,62 % |
disagree | 6 | 6,19 % | 6,19 % |
15. I prefer face to face comunication with the group members:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
totally agree | 51 | 52,58 % | 52,58 % |
partly agree | 39 | 40,21 % | 40,21 % |
partly disagree | 7 | 7,22 % | 7,22 % |
16. We are used to divide the school project to a parts and then each team member do his part separately:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
partly agree | 60 | 61,86 % | 61,86 % |
totally agree | 20 | 20,62 % | 20,62 % |
partly disagree | 16 | 16,49 % | 16,49 % |
disagree | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
17. We are used to work on our school project all together:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
partly agree | 43 | 44,33 % | 44,33 % |
partly disagree | 35 | 36,08 % | 36,08 % |
totally agree | 11 | 11,34 % | 11,34 % |
disagree | 8 | 8,25 % | 8,25 % |
18. For communication with students I use: (more options are possible)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
88 | 90,72 % | 90,72 % | |
face to face meeting | 83 | 85,57 % | 85,57 % |
instant messaging (QIP, MSN, ICQ, Skype ect.) | 60 | 61,86 % | 61,86 % |
online chats | 26 | 26,8 % | 26,8 % |
19. My school use Moodle to communicate with students:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [yes → otázka č. 20, no → otázka č. 23].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
yes | 78 | 80,41 % | 80,41 % |
no | 19 | 19,59 % | 19,59 % |
20. On Moodle there are information for my studies:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
totally agree | 44 | 56,41 % | 45,36 % |
partly agree | 30 | 38,46 % | 30,93 % |
partly disagree | 3 | 3,85 % | 3,09 % |
disagree | 1 | 1,28 % | 1,03 % |
21. Every lesson I attended has corresponding course on moodle:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
partly agree | 31 | 39,74 % | 31,96 % |
totally agree | 26 | 33,33 % | 26,8 % |
disagree | 12 | 15,38 % | 12,37 % |
partly disagree | 9 | 11,54 % | 9,28 % |
22. Teachers communicate with students actively on Moodle:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
partly agree | 33 | 42,31 % | 34,02 % |
partly disagree | 20 | 25,64 % | 20,62 % |
totally agree | 15 | 19,23 % | 15,46 % |
disagree | 10 | 12,82 % | 10,31 % |
23. What other school servers your school use to communicate with students:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
-
-
-
,,,
?
?
?
?
.
/
Adobe Connect Pro..
blackboard
cell phone messages
Discussing face to face
don´t know
don't know
Dunno
e-mail (Novell)
E-mail and intranet
e-mail, info monitor
e-mail, moodle
e-mail, online platform
e-mail.
Email and information board
email and there is project that leads to virtual school which is called second life, but it´s not ready yet.
Email and Winha to put grades there and also school internet pages.
evist
I don´t know
I don't know
I have no idea
i think there is a forum and even chat; but I dont use them at all. also Info mnitor online, where i cn see if something is happening at school or some techer cancelled lessons
Intra-net
intranet
is.muni.cz
Just the e-mail service. You get your own e-mail address.
Koppa. Korppi. GoogleScholar. Also others which I don't remember.
Korppi Optima Official website
Korppi system Optima student email list
Korppi, Optima
Korppi, Optima
korppi, Optima, webmail
Mailing list
Moodle, email, intranet
Moodle, school email, school information system
n/a
Nerri
no
no one
no one
Non
None
none
none
None.
Normally they communicate online.
not
nothing
Nothing else
Nothing else
Novell Group Wise
OPAL eLearning
Optima
Optima
Optima
Optima and Korppi
Optima-electric environment
Optima, Korppi
Optima, Korppi
Optima, Korppi, Koppa
other school servers my school use to communicate with students are: sole HOPS, winha, schol emails and so on
School email and bulletin board.
school's website
Sms
special school information system
stag
Student E mail, book meeting time
Student e-mail
Student mail (Nerri)
text messages
University web server
USOS - integrated web course-registration and study management service.
We have "Neptun". It's for applying for courses, exams, a few departments posts news as well.
Winha
Winha
winha
Winha
winha
winha, student email
xxx
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.