Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internet nebo kamenné obchody

Internet nebo kamenné obchody

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lukáš Pokruta
Šetření:21. 04. 2009 - 04. 05. 2009
Počet respondentů:148
Počet otázek (max/průměr):13 / 9.46
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:39,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chci Vás poprosit o vyplnění této anketky pro můj "vědecký" výzkum.Tenhle výzkum bude sloužit pro vypracování seminární práce a navíc,když získám mnoho respondentů,využiji to jako podklad k bakalářské práci.Přeji si,aby tento dotazník fungoval jako řetězová reakce,kterou můžete dále posílat své rodině,přátelům nebo známým.Předem DĚKUJI všem co se zúčastní,moc mi pomůžete. S přáním pěkného dne Lukáš Pokruta

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9463,09 %63,51 %  
muž5536,91 %37,16 %  

Graf

2. Věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-2912483,22 %83,78 %  
30-492114,09 %14,19 %  
50-6942,68 %2,7 %  

Graf

3. V jakém kraji se nachází vaše bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Olomoucký6040,27 %40,54 %  
jiný4731,54 %31,76 %  
Moravskoslezský2416,11 %16,22 %  
Jihomoravský1812,08 %12,16 %  

Graf

4. Jak často pracujete s internetem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně14194,63 %95,27 %  
týdně 85,37 %5,41 %  

Graf

5. Dáváte přednost nakupování na internetu nebo v kamenných obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [dávám přednost internetu (otázky 6-10)otázka č. 6, dávám přednost kamenným obchodům (otázky 11-13)otázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dávám přednost kamenným obchodům (otázky 11-13)10570,47 %70,95 %  
dávám přednost internetu (otázky 6-10)4429,53 %29,73 %  

Graf

6. Jestli nakupujete přes internet jaký druh zboží preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika(mobilní telefony,PC)3272,73 %21,62 %  
oděvy,obuv2659,09 %17,57 %  
sportovní vybavení1227,27 %8,11 %  
automobily,motocykly24,55 %1,35 %  

Graf

7. Co vás nejvíce ovlivňuje při nákupu na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena zboží3579,55 %23,65 %  
výběr z mnoha druhů zboží2659,09 %17,57 %  
rychlost nákupu z pohodlí domova 2352,27 %15,54 %  

Graf

8. Jak často nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen když mě něco zaujme2352,27 %15,54 %  
jen když je potřeba a chuť1431,82 %9,46 %  
nakupování je moje týdenní záležitostí613,64 %4,05 %  
jen v akutním případě12,27 %0,68 %  

Graf

9. Co si myslíte o doručování zásilek objednaných z internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám problém3068,18 %20,27 %  
vysoká cena(balné,poštovné)1329,55 %8,78 %  
pozdní doba doručení12,27 %0,68 %  

Graf

10. Jaké největší nevýhody vidíte na nakupování přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemožnost vyzkoušení produktu2965,91 %19,59 %  
problémy s případnou reklamací1022,73 %6,76 %  
obava z kvality zboží36,82 %2,03 %  
strach z doručení zboží24,55 %1,35 %  

Graf

11. Co vás vede k preferování kamenných obchodů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
možnost vyzkoušení produktu9065,69 %60,81 %  
hmatatelnost produktu3928,47 %26,35 %  
kontakt s prodejcem75,11 %4,73 %  
neumím nakupovat na internetu10,73 %0,68 %  

Graf

12. Co by vás nejvíce ovlivnilo,abyste začali nakupovat na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nízká cena7147,65 %47,97 %  
větší záruky3422,82 %22,97 %  
nižší poplatky za balné a poštovné2818,79 %18,92 %  
nic by mě neovlivnilo1610,74 %10,81 %  

Graf

13. Vidíte nějaké nevýhody v kamenných obchodech oproti internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více času strávených v nákupních centrech6140,94 %41,22 %  
vysoká cena zboží3825,5 %25,68 %  
výběr menšího počtu zboží3523,49 %23,65 %  
nevidím žádné nevýhody1510,07 %10,14 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Dáváte přednost nakupování na internetu nebo v kamenných obchodech?

  • odpověď dávám přednost internetu (otázky 6-10):
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi výběr z mnoha druhů zboží na otázku 7. Co vás nejvíce ovlivňuje při nákupu na internetu?

11. Co vás vede k preferování kamenných obchodů?

  • odpověď možnost vyzkoušení produktu:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nic by mě neovlivnilo na otázku 12. Co by vás nejvíce ovlivnilo,abyste začali nakupovat na internetu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví?

2. Věk?

3. V jakém kraji se nachází vaše bydliště?

4. Jak často pracujete s internetem?

5. Dáváte přednost nakupování na internetu nebo v kamenných obchodech?

6. Jestli nakupujete přes internet jaký druh zboží preferujete?

7. Co vás nejvíce ovlivňuje při nákupu na internetu?

8. Jak často nakupujete na internetu?

9. Co si myslíte o doručování zásilek objednaných z internetu?

10. Jaké největší nevýhody vidíte na nakupování přes internet?

11. Co vás vede k preferování kamenných obchodů?

12. Co by vás nejvíce ovlivnilo,abyste začali nakupovat na internetu?

13. Vidíte nějaké nevýhody v kamenných obchodech oproti internetu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví?

2. Věk?

3. V jakém kraji se nachází vaše bydliště?

4. Jak často pracujete s internetem?

5. Dáváte přednost nakupování na internetu nebo v kamenných obchodech?

6. Jestli nakupujete přes internet jaký druh zboží preferujete?

7. Co vás nejvíce ovlivňuje při nákupu na internetu?

8. Jak často nakupujete na internetu?

9. Co si myslíte o doručování zásilek objednaných z internetu?

10. Jaké největší nevýhody vidíte na nakupování přes internet?

11. Co vás vede k preferování kamenných obchodů?

12. Co by vás nejvíce ovlivnilo,abyste začali nakupovat na internetu?

13. Vidíte nějaké nevýhody v kamenných obchodech oproti internetu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pokruta, L.Internet nebo kamenné obchody (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://internet-nebo-kamenne-obchody.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.