Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetová banka vs. tradiční banka

Internetová banka vs. tradiční banka

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Pohlová
Šetření:07. 04. 2014 - 14. 04. 2014
Počet respondentů:149
Počet otázek (max/průměr):24 / 15.36
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:56,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,

 

věnujte, prosím, několik málo minut vyplnění následujících v průměru 12 otázek a podílejte se na potvrzení, či vyvrácení hypotézy, jež Vám bude v zájmu nestrannosti odpovědí sdělena v závěru šetření.

Získané informace budou použity pro účely mé diplomové práce a budou veřejně přístupné.

 

Předem děkuji za Váš čas.

S pozdravem

Martina Pohlová

Odpovědi respondentů

1. Na základě jakých kritérií se rozhodujete při výběru své hlavní banky (banka, přes kterou realizujete nejvíce transakcí)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poplatková politika10570,47 %70,47 %  
Doporučení rodiny a přátel6342,28 %42,28 %  
Dostupnost bankomatů6040,27 %40,27 %  
Výše úrokových sazeb4127,52 %27,52 %  
Image banky2315,44 %15,44 %  
Ukazatele finančního zdraví banky2013,42 %13,42 %  
Dostupnost pobočkové sítě1711,41 %11,41 %  
Velikost banky1711,41 %11,41 %  
Kvalita personálu96,04 %6,04 %  
Otevírací doba - dostupnost služeb64,03 %4,03 %  
Reklama a informace z médií53,36 %3,36 %  
Zvědavost32,01 %2,01 %  
mobilní aplikace21,34 %1,34 %  
Size banks21,34 %1,34 %  
kdysi mi banku vybrali rodice, od te doby jsem líný to měnit10,67 %0,67 %  
možnost zaparkovat10,67 %0,67 %  
Interntové bankovnictví (jednoduchost, spolehlivost, snadná obsluha)10,67 %0,67 %  
zázemí velké finanční skupiny10,67 %0,67 %  
poplatky10,67 %0,67 %  
komformismus10,67 %0,67 %  

Graf

2. Jste klientem více než jedné banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Využívám služeb právě jedné bankyotázka č. 4, Využívám služeb 2 bankotázka č. 3, Využívám služeb 3 bankotázka č. 3, Využívám služeb více než 3 bankotázka č. 3, Nevyužívám služeb žádné banky → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Využívám služeb právě jedné banky7046,98 %46,98 %  
Využívám služeb 2 bank4630,87 %30,87 %  
Využívám služeb 3 bank1711,41 %11,41 %  
Využívám služeb více než 3 bank128,05 %8,05 %  
Nevyužívám služeb žádné banky21,34 %1,34 %  
Use the services of 3 banks21,34 %1,34 %  

Graf

3. Na základě jakých kritérií se rozhodujete při výběru vedlejší banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poplatková politika4864 %32,21 %  
Výše úrokových sazeb3749,33 %24,83 %  
Dostupnost bankomatů2026,67 %13,42 %  
Doporučení rodiny a přátel1824 %12,08 %  
Ukazatele finančního zdraví banky1621,33 %10,74 %  
Image banky56,67 %3,36 %  
Velikost banky56,67 %3,36 %  
Reklama a informace z médií56,67 %3,36 %  
Zvědavost45,33 %2,68 %  
Dostupnost pobočkové sítě34 %2,01 %  
Kvalita personálu22,67 %1,34 %  
Otevírací doba - dostupnost služeb22,67 %1,34 %  
výběry v zahraničí11,33 %0,67 %  
splnění požadovaných služeb11,33 %0,67 %  
Size banks11,33 %0,67 %  
Dostupnost úvěrů11,33 %0,67 %  

Graf

4. Uvažujete o tom, že využijete služeb další banky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4665,71 %30,87 %  
Ano2434,29 %16,11 %  

Graf

5. Co Vás k takovému rozhodnutí vede?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

?

Bankovní služby využívám zatím pouze k bankovnímu účtu. Proto více bank nepotřebuji.

Bezpečí uložených financí, v případě jejich případného většího objemu.

brzy mi skončí studentské konto

Budu muset přestat využívat studentský účet a pro nestudentský mi současná banka nevyhovuje.

Diferencovanost.

Drahé poplatky mojí stávající banky

firemni ucet

Jeden nevyužívaný účet jsem právě nechal zrušit.

Jsem se svojí současnou bankou spokojená

jsem se svou bankou spokojená, u jiné využívám jen dětské konto a pojištění dítěte

jsem spokojená

jsem spokojená s tou stávající

jsem spokojena se stavajici bankou

Jsem spokojená se svou bankou.

jsem spokojená se svou současnou bankou

jsem spokojená tam, kde jsem

jsem u banky zaměstnaná - loajálnost

Jsem u české spořitelny... A chtěl bych své peníze investovat a investicím u ČS moc nevěřím...

jsem v současné době narosto dpokojená

Jsem ve své bance spokojená a nemám potřebu si otvírat např. jiný účet, možná v budoucnu.

Jsem věrná, nechápu myšlenkové pochody lidí, kteří mají víc účtů u různých bank

lenost

lenost ;)

lepší úrokové sazby

Málo bankomatů v Brně

Mám k dispozici větší objem peněz a chci je dát na spořící účet s lepším úrokem, než mám teď v ČS. Tam je prakticky nulový, nicméně této bance důvěřuji a oceňuji na ní její dostupnost (bankomaty, pobočky, profesionalita).

Menší úroková sazba na spotřebitelském úvěru.

moje banka je jedna z nejdražších, občas mě tam vysloveně serou

Moje banka mi poskytuje všechno, co od ní potřebuji a za cenu, která mi vyhovuje (cena = 0)

Nechci mít 2 poskytovatele bankovních služeb - vedlo by to u mě k vnitřnímu chaosu a nevidím žádnou výhodu v tom využívat služeb dvou různých bank.

Nemam cas na reseni dalsi banky.

nemám duvod ke zmene

nemám potřebu

nemám proč

není důvod

nepotřebuji

Nepotřebuji další bankovní služby.

nepotřebuji jinou banku

Nepotřebuji to

Nepotřebuju služby další banky

nespokojenost s aktualni bankou

nespokojenost se současnou bankou

Nevidím důvod vést účet ve více bankách. Jsem radši když mám peníze v jedné bance a tím mám i lepší přehled o pohybu na účtě.

nízké úrokové sazby u stávající banky

Po ukončení studia, až nebudu moci využívat studentského účtu, chci přejít k Air Bank

pohodlnos

Pohodlnost a setrvačnost. Internetové bankovnictví samozřejmě používám i u stávající banky.

poplatky

poplatky

Poplatky

Služby mojí banky mi vyhovují. V případě, že bych začala tvořit úspory, poohlédla bych se po jiné bance s vyššími úrokovými sazbami.

spojenost

spokojenost se stávající bankou

spokojenost se svou aktuální bankou

spokojenost tam kde jsem

spokojnosť s aktuálnou bankou

Stačí mi jedna

stačí mi jedna banka

stačí mi to

tradice

úroky

ve stávající bance jsem spokojena

Výhodnější nabídka konkurenční banky pro studenty.

Vyhovujici banka

Vyšší úrok.

zatim jsem spokojena

zbytečné platit více poplatků, v budoucnu možná pro rozdělení financí do více bank

zhoršování kvality stávající banky

Zkusit jiné služby, porovnat kvalitu...

6. Má vedlejší banka šanci stát se v případě spokojenosti Vaší hlavní bankou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5978,67 %39,6 %  
Ne1621,33 %10,74 %  

Graf

7. Co by musela vedlejší banka splňovat, aby se stala Vaší hlavní bankou?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Bankomaty

banku bych nemenila

dostupné bankomaty, bez poplatků

Hlavní banka by musela významně zvýšit poplatky za své služby.

Lepší poloha

lepší síť bankomatů

Mít pobočku v místě mého bydliště

nevim

Nevím to, že nějakou vedlejší banku mám vzniklo z částečné nespokojenosti s původní hlavní bankou, která tudíž z první příčky už spadla a dělá vše pro to, abych se s ní rozloučil zcela.

sfuzovat s tou hlavni

Účet pro rovnocené majitele účtu, bezkontaktní kartu dle vlastního designu.

vacsia klientela

Vedľajšiu banku používam kvôli sporiacemu účtu a vyhovuje mi, že to nie je tá istá banka. Kým ma hlavná banka nesklame, nebudem ju meniť, aj keby iná mala viac výhod

Vedlejší banka by pro mě musela mít o plus víc než hlavní banka.

Vedlejší banky používám k naprosto odlišným typům transakcí, takže k otázce - musela by se od základu změnit.

ziadne poplatky, transakcie medzi uctami v sekundach, flexibilny sporiaci ucet

8. Jakým způsobem nejčastěji komunikujete se svou bankou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetové bankovnictví12384,83 %82,55 %  
Osobně na pobočce5336,55 %35,57 %  
E-mail2416,55 %16,11 %  
Zákaznická linka1611,03 %10,74 %  
Mobilní bankovnictví1510,34 %10,07 %  
Smartphone banking128,28 %8,05 %  
Online chat117,59 %7,38 %  
Sociální sítě53,45 %3,36 %  
nepotřebuji s němi komunikovat10,69 %0,67 %  
telefonem10,69 %0,67 %  
Internet Banking10,69 %0,67 %  
Smartphone banking10,69 %0,67 %  
Customer service10,69 %0,67 %  

Graf

9. Jaký zásadní rozdíl vidíte mezi internetovou a tradiční bankou?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

akčnost

bez nutnosti navštívit pobočku, když chci něco zásadního změnit

bez poplatků

blbá otázka..

Cena služeb

Cena za skuzby, poplatky, pobocky

Cenu poplatkov.

Co je internetová banka? No ale vážně - nejspíš pro internetovou bude typická absence poboček s pokladnou, což je z mého pohledu nevíhoda jak blázen.

časová náročnost

čekání na odbavení nebo se objednat ....a když do objednané doby něco vleze problém

další vývojový stupeň v poskytování služeb

Do internetové banky nemusím chodit kvůli žádnému běžnému úkonu.

Do internetové nemusím chodit a stát dlouhé fronty.

Dostupnost

Dostupnost

dostupnost

dostupnost

Dostupnost služeb a informací v kteroukoli denní dobu

Dostupnost služeb. V případě internetového bankovnictví nemusím ztrácet čas s osobní návštěvou banky. Navíc se mi nelíbilo v případě tradiční banky neustálé přesvědčování k jiným produktům, které jsem stejně neustále odmítala.

Dostupnost služen online, výše poplatků, interakce s internetovými službami.

dynamičnost

flexibilita, poplatky

hlavni rozdil je ten, ze vim, co je banka, a netusim, co je to internetova banka

Hotovostni operace na pobocce

Chybí mně osobní kontakt.

internetová - nemusí se nikam chodit

Internetová - vše funguje přes Internet, nejsou kamenné pobočky. Tradiční - lze navštívit banku osobně.

Internetová banka asi nebude tak nenažraná, co se týče osobních nákladů. Jediné mínus by mohl být nízký počet poboček, ale pokud budou stránky dostatečně přehledné, tak by to neměl být prolém

internetová banka bývá zpravidla levnější

internetová banka je lepší v tom, že s ní můžukomunikovat v klidu domova

Internetová banka je levnější a rychlejší

Internetová banka je pohodlnější

internetová banka je přístupná kdykoliv online

internetová banka má méně poboček, je levnější

internetová banka má některé operace směrovné výhradně na internet

Internetová banka musí mít zásadně nižší náklady a tak si může dovolit účtovat méně za své služby. Náročnějí bankovní produkty nabídnou spíše tradiční banky. Záruky musí dle zákona poskytovat stejné.

internetova banka nema kamenne pobocky, komunikace probiha pouze online

Internetová banka nemusí mít nutně pobočky

Internetová banka nenabízí osobní setkání.

Internetová banka ušetří čas

Internetová bude pravděpodobně dostupná pouze online s nějakým fyzickým ředitelstvím sídlícím kdesi v republice. Tradiční všichni známe. Ale jist si svou odpovědí nejsem, upřímně nevím přesně, co to je internetová banka a nikdy jsem si je "nevyhledával na Googlu" atp.

internetová je dostupná 24/7, žádné fronty ani nepříjemný personál

Internetová je levnější

internetová je mnohem pohodlnější z hlediska časové náročnosti...

internetová je pohodlnější

internetová mívá nižší poplatky, online platby jsou jednodušší

Internetova nema pobocky,takze musi mit lepe propracovany pristup pres internet. Tim je pro mr kvalitnejsi.

internetová nemá pobočku

internetové banky mají nízké nebo žádné poplatky, ale u některých je problém např. vložit hotovost na účet (mBank, Zuno) tradiční banky sice mají hodně poboček a bankomatů, ale poplatky jsou příliš vysoké

internetovou lze jen s obtížemi navštívit na pobočce

internetovou mohu navštívit kdekoliv, ale zas tam chybí ten lidský faktor

internetovou mohu použít kdykoliv a nejsem vázaná na otevírací dobu, mám lepší přehled o penězích

je to jednodušší a rychlejší

je to stejné

Je to úspora mého času a přináší mi více pohodlí. Nemusím dodržovat otevírací hodiny banky a můžu své platby vyřizovat kdykoliv a odkudkoliv.

Jednoduchost

Když něčemu nerozumíte, hned Vám to na pobočce vysvětlí.

Klient nemusí na pobočku ale vše si pohodlně zařídí ze svého internetového bankovnictví.

mnozstvi pobocek, typy transakci a jejich proveditelnost online X na pobocce

moznost navstevy pobocek

možnost osobního kontaktu

Neexistence kamenné pobočky

neexistence kamenných poboček, přeci jen u nějakých transakcí je lepší osobní kontakt

Nemožnost přímého kontaktu s pracovníkem na pobočce.

Nemusím čekat ve frontě s lístečkem.

Nemusím do ní ustavičně chodit.

Nemusím chodit do banky ;) Vše si udělám doma, nemusím nikam chodit ani čekat frontu.

Nemusím nikam jezdit,úspora času

Nemusím vylézt z baráku, abych si založil účet.

Neosobní prostředí - není za kým a kam jít.

Nevidím rozdíl.

nevidím, jen je výhoda internetové banky možnost platit z domova

neviem

nevim

nízkonákladovost internetové banky, absence poboček internetové banky

nizsie naklady na front office

nižší náklady - nižší poplatky

Nižší poplatky.

nutnost přijít osobně na pobočku

online = bez práce

Počet kamenných poboček.

počet poboček

Pohodli

pohodlí domova

Pohodlnější, rychlejší

Pohodlnost

Pohodlnost a časová dostupnost internetové banky

pohodlnost, modernost - v případě internetové

poplatková politika

Poplatky

poplatky

poplatky

poplatky

Poplatky a pobočková síť.

poplatky, internetová banka je uživatlesky přívětivější

poplatkyy, v tradicni bance je na vsechno milion papiru a vse je slozite

pružnost

přes internetové bankovnictví nelze provést vše

Přístupnost

přístupnost, nížší ceny - není potřeba tolik personálu

Přítomnost poboček vs internet, ale co by se stalo, kdyby internet přestal být dostupný? Proto se cítím jistější, když vím, že je pobočka Fio banky nablízku.

Přiznám, že o rozdílech nejsem informován. Předpokládám, že internetová banka může být pro dnešní pohodlné a uspěchané lidi jistou formou pohodlnosti, nicméně já jsem v tomto konzervativní a preferuji osobní kontakt.

rychlé vyřízení svého požadavku...

rychlost

rychlost

Rychlost internetove a moznost zarizovani z domu, krom toho nemusim jednat s lidmi

rychlost transakcí, pohodlí pro klienta

šetření času

tradicni banku v dnesni dobe nevyuziji, dlouhe cekani na pobockach. Internetova usetri cas a nadju tam vse co potrebuji.

Tradicni je draha.

Tradiční - více poplatků a jejich vyšší výše

Tradiční banka = síť poboček s přepážkami a mnoha zaměstnanci= vyšší náklady = vyšší poplatky Internetová = předpokládá většinou využití služeb internetového bankovnictví ze strany klienta

tradiční banka budí dojem větší důvěry, internetové dojem větší flexibility

tradiční banka má asi větší zázemí, je pro mě důvěryhodnější

tradiční banka má fyzickou pobočku?

Traditional banks appear more secure/stable

U internetové chybí osobní kontakt.

U internetových a nových bank daleko lepší přístup k zákazníkovi. Dříve spořitelna - strašné, ted Air bank - super.

úspora času

ušetření času

v cenove politice

V internetové nepotřebuji nikam chodit a nepotřebuji proklatý podpis, co si nepamatuji.

V poplatkové politice. Internetové banky neutrácejí za rozsáhlé sítě poboček, a tak mohou nabízet své produkty a služby za rozumných podmínek. Zároveň jsou vstřícnější ke klientům.

v případě potřeby je v tradiční bance možnost kontaktovat bankovního poradce osobně a lepší a rychlejší možnost vysvětlení a vyřešení problému než pouze přes internet

V tradiční bance je kam přijít řešit problémy, které dálkově vyřešit nelze, je větší záruka, že není jen fiktivní.

Více poboček, neochota měnit styl...méně možností a nutnost více docházet do pobočky

vše lze vyřídit online, tedy by měla být internetová banka levnější (nemusí platit pobočky)

Všechny běžné banky jsou tradiční a dnes už snad všechny umožňují internetové bankovnictví, takže rozdíl vůbec žádný.

Výhodou internetových bank jsou nižší poplatky. Nevýhodou je obtížná komunikace při nějakém problému......viz zákaznická linka ZUNO (přes kterou nevyřídíte nic).

Výše poplatků

vývojový stupeň poskytování služeb

xx

z pohľadu businessu pre nich nižšie fixné náklady = nižšie poplatky pre mňa

ZadnY

Zadny

Způsob poskytování služeb, rozdílná časová náročnost a dostupnost.

žádné fronty tj. úspora času

žádný

žádný

žádný

žádný

žádný

že si s některými operacemi neporadím sama.

10. Znáte nějakou internetovou banku působící na českém trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10471,72 %69,8 %  
Ne4027,59 %26,85 %  
Yes10,69 %0,67 %  

Graf

11. Jak se tato internetová banka jmenuje?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zuno2322,33 %15,44 %  
mbank1716,5 %11,41 %  
Air Bank87,77 %5,37 %  
AirBank54,85 %3,36 %  
mBank, ZUNO43,88 %2,68 %  
fio43,88 %2,68 %  
ZUNO Bank32,91 %2,01 %  
ZUNO, Air Bank21,94 %1,34 %  
mBank, AirBank21,94 %1,34 %  
mBank, AirBank, Zuno, Fio10,97 %0,67 %  
ostatní odpovědi Fio, mBank
M-bank? Zuno?
nevím
Zuno, Air Bank, mBank
ZUNO Bank, mBank
Zuno, Mbank, Airbank, Equa, Fio
Zuno, Equa Bank
zuno,air bank,mbank,
Equa
Air bank; ale internet banking má většina bankovních ústavů, nevidím rozdíl
Fio, mBank, Zuno, Airbank
mB,Zuno,AB,EB
Airbank, Mbank
AirBank?
m-bank,zuno,atd
zuno,raiffaisen
AirBank, EquaBank, Fio banka, mBank, Zuno
mbank, air bank
Tato otázka je trochu nejednoznačná. Např. Airbank nevím, jestli zařadit mezi internetové banky, jelikož má bankomaty jen u svých několika poboček. Ale pro mě internetová banka je. Typickou int bankou je pro mě Zuno či mBank nebo Equa Bank.
ge money bank
voda vzduch fio = Kellner
fiobank
M
mBank, Equa Bank
Mbank, Airbank, Equabank
m-bank
zuno, airbank,..
sberbank
mBank, zuno, airbank
equa bank, zuno, air bank
Air Bank, mBank,...
Zuno, Fiobanka
Western union, mbank
čsob
3433,01 %22,82 % 

Graf

12. Jakým způsobem jste se o ní dozvěděl/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

doporučení

Doporučení přátel.

Hledala jsem na internetu bezpoplatkovou banku a vyplatilo se mi to

internet

Internet

Internet

internet

internet

Internet

internet

Internet

internet

internet

internet

internet

internet

Internet

internet, reklama

internet, reklamy

internet, reklamy

internet, tv, plakáty

Internetová reklama

Kamarádi

Media

media

média

media

Média

média

media

média, internet

média, známí

Media,internet

Měl jsem tam půjčku. Úspěšně splacená, ale účet mi zůstal.

nepamatuji se

net

nevím

nevím

nevím

Nevim

nevkusna reklama

news

Od dětí

od kolegy

Od manžela.

od přátel

Od příbuzných.

od přítele

od známého, který doufal, že by mohl pracovat někde na jejich pobočce :D

Od známých

Od známých nebo z reklamní kampaně (TV, rádio, outdoor)

od známých, z reklamy

Plošná reklamní kampaň.

pres zkusenosti a doporuceni jiných osob

priatelia

přátelé

Přes známé.

Reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

Reklama na internetu

Reklama na internetu

Reklama na internetu.

Reklama v tv

Reklama v TV

reklama v TV

Reklama v TV

reklama v tv

reklama v TV

Reklama, doporučení

reklama, noviny

reklama, známí

Reklamní kampaň, později od přátel a z internetových diskuzí.

Reklamními nabídkami.

reklamy v TV a na internetu, od známých

Reklamy, internet.

reklamy, známí

rodina

Tv

tv

tv

TV a Internet

Tv, tisk

Už se nepamatuji.

všude

Z doslechu

Z internetových informaci

Z internetu

z internetu

Z inzerce a od známých.

z médií a od známých

z netu

Z reklám, od priateľov

z reklamy

z reklamy

z televize, od pribuznych a kolegu

Zdálo se mi o ní...

Ze zpravodajských serverů při jejím vstupu na český trh

13. Máte s touto internetovou bankou osobní zkušenost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 17, Neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5754,81 %38,26 %  
Ne4745,19 %31,54 %  

Graf

14. Plánujete využít nabídky internetové banky a stát se jejím klientem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 16, Spíše anootázka č. 16, Spíše neotázka č. 15, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne2144,68 %14,09 %  
Ne1429,79 %9,4 %  
Spíše ano1021,28 %6,71 %  
Ano24,26 %1,34 %  

Graf

15. Z jakého důvodu nemáte o nabídku zájem?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

blba barva

citim sa lepsie ked mozem zluvu uzavriet so skutocnym clovekom

Hlavní banka mi vyhovuje

již jsem u jiné banky

Jsem konzervativní

jsem konzervativni a radeji mam moznost zajit si osobne na pobocku

Jsem spokojen se svou bankou.

jsem spokojena se službami svých peněžních ústavů

jsem spokojená se svou bankou

Maly, nedostupny

mám svoji banku

mám svou banku a jsem spokojený

Mám vyhlídnutou jinou nabídku.

nedůvěra

Nechci menit banku.

nemám důvod měnit banku, další účet nezvažuji

Není důvod

neplánuji, reklama mě neoslovila

nepotřebuji

Nepřemýšlela jsem o tom.

Nevím

Nevim

nevyužiji

obavy o důvěryhodnost, současná spokojenost se svojí bankou

Preferuji osobní setkání.

protože svoji banku už mám (tradiční)

Slyšel jsem špatné reference

smluvni podminky

som spokojna so svojou bankou

spokojenost se svou stávající bankou

Spokojenost ve vlastni bance

ten samý jako jsem uvedla minule

to slovo internetová není rozhodující

už jsem klientem 2 bank a to mi stačí

Zatím mi vyhovuje banka u které jsem. Neplatím za vedení účtu, mohu vybrat z jakéhokoliv bankomatu, na pobočku kvůli ničemu nemusím, mají skvělé internetové bankovnictví

16. Co Vás k využití nabídky vede?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

již jsem klientem Equa bank díky žádným poplatkům a celkem dobrým úrokům

levné výběry z bankomatů

levnější poplatky, flexibilita

Menší úroková sazba na spotřebitelský úvěr a cena za vedení účtu.

Nízké náklady

nižší poplatky

poplatková politika

poplatky v mé stávající bance

poplatky, nižšie riziko

rychlé jednání

User-friendly přístup, lepší poplatková politika

zivot v zahranici

17. Jaká je Vaše zkušenost s danou internetovou bankou?

Je zde něco, co dělá oproti tradiční bance lépe, či naopak?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Airbank - žádné poplatky, mohla by mít více bankomatů; měla by zrušit omezení, že platby v int. bank. se musí v pracovní den předcházející dnu nepracovnímu zadat do 17 hodin, aby přišli další pracovní den (např. u Fio můžete v pátek zadat platbu do 23:50 a přijde v pondělí) Fio banka - žádné poplatky, dobrá síť poboček a bankomatů, přehledné a jednoduché internetové bankovnictví EquaBank, mBank, Zuno - žádné osobní zkušenosti

ano

bez poplatku

bez poplatků

bez poplatků

bez poplatků za vedení účtu a větší úroky

bez poplatků, ale zase se nedá nic moc osobně řešit, když nemají pobočky

bez poplatků, bez problémů

byla dobrá, neustále se zhoršuje

celkově dobrá téměř žádné poplatky vše vyřídím online

Do nedávna bylo lépe naprosto všechno! Jednoduchost a přehlednost, poplatky. Bohužel se poplatky mění a to výrazně k horšímu. Taky mi chybí mobilní aplikace pro Windows Phone 8.

dobre - nizke poplatky a dobre sluzby

Dobré, snadné založení účtu, snadná obsluha, nemusím nikam chodit

hodně muziky za málo peněz

Jak jsem rekl,propracovanejsi pristup pres internet

jednoduché ovládání internetového bankovnictví, pobočky jsou bezhotovostní, při vkladu peněz na účet je třeba využít třetí strany, což je opravdu k ....

jednodušší založení/zrušení účtu

komunikace probíhá rychleji

Levná, méně služeb na pobočce /u mně vítáno/

Levnejsi, vyssi uroky

líbí se mi její přístup, jejich stránky internetového bankovnictví jsou skvěle provedené (možnost vytvoření libovolného počtu účtů a jejich pojmenování.....)

má "lidštější" a osobnější vztah ke klientům.

Má lepší internet banking. Všechny úkony lze dělat přes internetbanking.

Mám Mbank a jsem s ní spokojená. Vše co potřebuju si z pohodlí domova vyřídím sama.

Mám s oběma pouze dobré zkušenosti, zatím mně nesklamali

mBank - téměř žádné poplatky

menší poplatky

minimalne poplatky, ziadne cakanie na pobocke, rychlost

není s ní žádný problem, vetsinou si nic neuctuji za vedeni b.u., clovek si nastavi podle libosti co potrebuje .. pro me jen lepe .. nemusim videt otravene obliceje bankeru .. jen doporucuji

Nic moc. Pomalý převod

nízké poplatky, snadnost nastavení všeho online (včetně limitů na platby kartou, přes internet apod.)

nízkonákladovost avšak časté výpadky internetového bankovnictví, v nedávné době odpuzující marketingová kampaň (retrokampaň)

Nulové poplatky, vstřícnost, přehlednost nabídky

nulové poplatky, výběry z kteréhokoli bankomatu, skvělé IB.

ok

OK.

Pohodlí ovládání z domova,minimum papírovaní

Poplatková a úroková politika

Poplatky, bez nutnosti chodit na pobočku

Pozitivní

pozitivní

Relativně vysoký úrok na spořícím účtu.

Skvělá

Srovnatelná s "tradiční" bankou.

Super

super

U Equa Bank se mi líbí výběry z kteréhokoliv bankomatu. V Německu je i nějaká asociace bank, že může klient jedné z těchto bank vybírat zdarma v kterémkoliv bankomatu v této asociaci. Tohle v ČR není. Obecně je u internetových bank vyšší úrok na spořících účtech, protože nemusí živit tolik poboček. Proto int banku používám jen jako spořící. Služby Fio banky mě vyhovují.

Úplně jiné, příjemnější chování na pobočce, možnost zařídit cokoliv přes internet... Méně bankomatů, a možností vložit/ vybrat peníze.

Velmi nízká nákladovost účtu, levné úvěry. Špatná komunikace - v případě, že jako klient nemáte v dané chvíli připojení k internetu (např. v zahraničí) a nastane problém, na infolince vám zdvořile řeknou, že je to nezajímá a máte poslat zprávu z on-line bankingu na servis...což v danou chvíli bez internetu nelze :)

Veškeré služby dostupné online

Vše jde zařídit přes Internetbanking.

Vše v pořádku

Výběry v zahraničí nad určitou částku zdarma - velké plus v porovnání s klasickými nabídkami etablovaných bank

Výborná. Účet založen online a hlavně mi od nich nikdo nevolá a nevnucuje.

Vybrala som si ju len na základe poplatkov, nevšimla som si iné pre mňa dôležité rozdiely

Výše úrokových sazeb u refinancování.

Žádné poplatky,

18. Slyšel/a jste někdy o bance ZUNO?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 19, Neotázka č. 20, Nevímotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2972,5 %19,46 %  
Ne717,5 %4,7 %  
Nevím410 %2,68 %  

Graf

19. Jaký je Váš názor na (internetovou banku) ZUNO?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

fajn ze začátku trochu strach z bankrotu

jen z doslechu

ještě jsem si nestačila udělat vlastní názor teprve začínám s Bankou komunikovat

kladný

levota

Malá informovanost, nemůžu tedy soudit

název evokuje výrobu hraček, ne banku

Nemám

nemam

Nemám názor

nemám názor, vůbec je neznám, pouze ten název kolem mě někdy letěl...

nemam vyhraneni nazor. alespon se zvysi konkurence schopnost na trhu

Neměl jsem tu čest s nimi spolupracovat, takže si nemohu udělat vlastní názor, ji mi líto.

neuspesny brand reiffeisen banky

neutrální

neverím jej

nevim

nevím moc ji neznám

Nezkoumal jsem to.

neznám ji

neznám ji podrobně

neznám, nevím

Nic bližšího o ní nevím, tedy názor nemám

nová - nedůvěra

Slyšela jsem pouze v reklamě, nikdy jsem se o to víc nezajímala.

xx

Zadny

Žádný. Nevím o nich žádné bližší informace. Pouze jsem zaznamenal přítomnost z reklamy.

20. Domníváte se, že koncept internetové banky bez tradiční pobočkové sítě má z dlouhodobého hlediska potenciál udržet se na zavedeném trhu tradičních bank?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 21, Spíše anootázka č. 21, Spíše neotázka č. 21, Neotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6243,06 %41,61 %  
Spíše ano5538,19 %36,91 %  
Spíše ne2215,28 %14,77 %  
Ne53,47 %3,36 %  

Graf

21. Jsem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7854,17 %52,35 %  
Muž6645,83 %44,3 %  

Graf

22. Je mi

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 25 let8256,94 %55,03 %  
26 - 35 let3524,31 %23,49 %  
36 - 45 let117,64 %7,38 %  
46 - 55 let85,56 %5,37 %  
více než 55 let74,86 %4,7 %  
15 - 18 let10,69 %0,67 %  

Graf

23. Moje nejvyšší dosažené vzdělání je

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské7552,08 %50,34 %  
Středoškolské6142,36 %40,94 %  
Vyučení64,17 %4,03 %  
Základní21,39 %1,34 %  

Graf

24. Nejčastěji pobývám v

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavním městě Praha7350,69 %48,99 %  
Pardubickém kraji1510,42 %10,07 %  
Moravskoslezském kraji85,56 %5,37 %  
Jihomoravském kraji85,56 %5,37 %  
Ústeckém kraji64,17 %4,03 %  
Jihočeském kraji53,47 %3,36 %  
Středočeském kraji53,47 %3,36 %  
Kraji Vysočina42,78 %2,68 %  
Libereckém kraji42,78 %2,68 %  
Plzeňském kraji42,78 %2,68 %  
Olomouckém kraji32,08 %2,01 %  
Zlínském kraji32,08 %2,01 %  
Karlovarském kraji32,08 %2,01 %  
Královehradeckém kraji32,08 %2,01 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jste klientem více než jedné banky?

  • odpověď Využívám služeb právě jedné banky:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 4. Uvažujete o tom, že využijete služeb další banky?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 4. Uvažujete o tom, že využijete služeb další banky?

10. Znáte nějakou internetovou banku působící na českém trhu?

  • odpověď Ne:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 18. Slyšel/a jste někdy o bance ZUNO?

13. Máte s touto internetovou bankou osobní zkušenost?

  • odpověď Ne:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 14. Plánujete využít nabídky internetové banky a stát se jejím klientem?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 14. Plánujete využít nabídky internetové banky a stát se jejím klientem?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 14. Plánujete využít nabídky internetové banky a stát se jejím klientem?

21. Jsem

  • odpověď Muž:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Online chat na otázku 8. Jakým způsobem nejčastěji komunikujete se svou bankou?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Na základě jakých kritérií se rozhodujete při výběru své hlavní banky (banka, přes kterou realizujete nejvíce transakcí)?

2. Jste klientem více než jedné banky?

3. Na základě jakých kritérií se rozhodujete při výběru vedlejší banky?

4. Uvažujete o tom, že využijete služeb další banky?

6. Má vedlejší banka šanci stát se v případě spokojenosti Vaší hlavní bankou?

8. Jakým způsobem nejčastěji komunikujete se svou bankou?

10. Znáte nějakou internetovou banku působící na českém trhu?

11. Jak se tato internetová banka jmenuje?

12. Jakým způsobem jste se o ní dozvěděl/a?

13. Máte s touto internetovou bankou osobní zkušenost?

14. Plánujete využít nabídky internetové banky a stát se jejím klientem?

18. Slyšel/a jste někdy o bance ZUNO?

20. Domníváte se, že koncept internetové banky bez tradiční pobočkové sítě má z dlouhodobého hlediska potenciál udržet se na zavedeném trhu tradičních bank?

21. Jsem

22. Je mi

23. Moje nejvyšší dosažené vzdělání je

24. Nejčastěji pobývám v

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Na základě jakých kritérií se rozhodujete při výběru své hlavní banky (banka, přes kterou realizujete nejvíce transakcí)?

2. Jste klientem více než jedné banky?

3. Na základě jakých kritérií se rozhodujete při výběru vedlejší banky?

4. Uvažujete o tom, že využijete služeb další banky?

6. Má vedlejší banka šanci stát se v případě spokojenosti Vaší hlavní bankou?

8. Jakým způsobem nejčastěji komunikujete se svou bankou?

10. Znáte nějakou internetovou banku působící na českém trhu?

11. Jak se tato internetová banka jmenuje?

12. Jakým způsobem jste se o ní dozvěděl/a?

13. Máte s touto internetovou bankou osobní zkušenost?

14. Plánujete využít nabídky internetové banky a stát se jejím klientem?

18. Slyšel/a jste někdy o bance ZUNO?

20. Domníváte se, že koncept internetové banky bez tradiční pobočkové sítě má z dlouhodobého hlediska potenciál udržet se na zavedeném trhu tradičních bank?

21. Jsem

22. Je mi

23. Moje nejvyšší dosažené vzdělání je

24. Nejčastěji pobývám v

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pohlová, M.Internetová banka vs. tradiční banka (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://internetova-banka-vs-tradicn.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.