Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetová komunikace a její využití ve vzdělávání
Internetová komunikace a její využití ve vzdělávání
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tereza Zemanová |
---|---|
Šetření: | 10. 02. 2010 - 02. 03. 2010 |
Počet respondentů: | 142 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 21.83 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 69,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:23 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení studenti,
ráda bych vás poprosila o pravdivé vyplnění tohoto dotazníku, který zjišťuje využití internetové komunikace ve vzdělávání. Tento dotazník je určen pro studenty nebo čerstvé absolventy (rok ukončení studia před méně než třemi roky) vysokých škol. Pokud jste čerstvý absolvent, vyplňte prosím dotazník podle Vašich zkušeností při studiu na vysoké škole.
Dotazník je samozřejmě anonymní – nemusíte se bát odpovídat pravdivě! Vaše odpovědi budou statisticky zpracovány a dále použity pro výzkum.
Pokud není uvedeno jinak, zaškrtněte prosím u každé otázky pouze jednu odpověď.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 108 | 76,06 % | 76,06 % |
muž | 34 | 23,94 % | 23,94 % |
2. Status:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 114 | 80,28 % | 80,28 % |
pracující | 22 | 15,49 % | 15,49 % |
nezaměstnaný | 6 | 4,23 % | 4,23 % |
3. Stát, kde studuji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Česká republika | 138 | 97,18 % | 97,18 % |
Jiné | 2 | 1,41 % | 1,41 % |
Finsko | 2 | 1,41 % | 1,41 % |
4. Škola, kterou studuji:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ČZU | 38 | 26,76 % | 26,76 % |
Česká zemědělská univerzita v Praze | 8 | 5,63 % | 5,63 % |
CZU | 5 | 3,52 % | 3,52 % |
Univerzita Pardubice | 4 | 2,82 % | 2,82 % |
UHK | 4 | 2,82 % | 2,82 % |
Univerzita Hradec Králové | 3 | 2,11 % | 2,11 % |
ČZU v Praze | 3 | 2,11 % | 2,11 % |
UPOL | 2 | 1,41 % | 1,41 % |
Univerzita Palackého Olomouc | 2 | 1,41 % | 1,41 % |
Česká zemědělská univerzita | 2 | 1,41 % | 1,41 % |
ostatní odpovědi | 71 | 50 % | 50 % |
5. Jaké používáte prostředí ke komunikaci na internetu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
129 | 90,85 % | 90,85 % | |
instant messaging (QIP, ICQ, Miranda, Skype apod.) | 116 | 81,69 % | 81,69 % |
diskusní fóra | 33 | 23,24 % | 23,24 % |
veřejné chaty | 20 | 14,08 % | 14,08 % |
6. Internet ke studiu využívám:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
každý den | 84 | 59,15 % | 59,15 % |
1-6 krát týdně | 53 | 37,32 % | 37,32 % |
2-4 krát za měsíc | 4 | 2,82 % | 2,82 % |
méně než 2 krát za měsíc | 1 | 0,7 % | 0,7 % |
7. Už jsem někdy zkusil e-learning:
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 78 | 54,93 % | 54,93 % |
ano | 64 | 45,07 % | 45,07 % |
8. Při řešení studijních záležitostí (domluva s profesory, se studijním oddělením apod.) dávám přednost:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
přímému kontaktu | 90 | 63,38 % | 63,38 % |
elektronické komunikaci | 52 | 36,62 % | 36,62 % |
9. Informace na internetu vyhledávám také na stránkách v cizím jazyce:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 53 | 37,32 % | 37,32 % |
ano | 49 | 34,51 % | 34,51 % |
spíše ano | 26 | 18,31 % | 18,31 % |
ne | 14 | 9,86 % | 9,86 % |
10. Při zpracování školních projektů dávám přednost internetu před knihami:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 61 | 42,96 % | 42,96 % |
ano | 53 | 37,32 % | 37,32 % |
spíše ne | 25 | 17,61 % | 17,61 % |
ne | 3 | 2,11 % | 2,11 % |
11. Pro zpracování školních projektů využívám informací z Wikipedie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 55 | 38,73 % | 38,73 % |
ano | 38 | 26,76 % | 26,76 % |
spíše ano | 33 | 23,24 % | 23,24 % |
ne | 16 | 11,27 % | 11,27 % |
12. Chaty a diskusní fóra považuji v rámci studia za důvěryhodný zdroj informací:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 64 | 45,07 % | 45,07 % |
ne | 49 | 34,51 % | 34,51 % |
spíše ano | 24 | 16,9 % | 16,9 % |
ano | 5 | 3,52 % | 3,52 % |
13. Na školním projektu nejraději pracuji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ve skupině 2-3 lidí | 84 | 59,15 % | 59,15 % |
samostatně | 51 | 35,92 % | 35,92 % |
ve skupině 4-5 lidí | 5 | 3,52 % | 3,52 % |
ve skupině 5 a více lidí | 2 | 1,41 % | 1,41 % |
14. Na zpracování skupinového projektu se raději se členy týmu domlouvám přes internet:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 62 | 43,66 % | 43,66 % |
spíše ano | 45 | 31,69 % | 31,69 % |
ano | 22 | 15,49 % | 15,49 % |
ne | 13 | 9,15 % | 9,15 % |
15. Na zpracování skupinového projektu se raději se členy týmu domlouvám osobně:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 61 | 42,96 % | 42,96 % |
ano | 47 | 33,1 % | 33,1 % |
spíše ne | 31 | 21,83 % | 21,83 % |
ne | 3 | 2,11 % | 2,11 % |
16. Skupinový projekt si rozdělíme na části a každý člen týmu zpracuje jednu část samostatně:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 67 | 47,18 % | 47,18 % |
ano | 55 | 38,73 % | 38,73 % |
spíše ne | 19 | 13,38 % | 13,38 % |
ne | 1 | 0,7 % | 0,7 % |
17. Skupinové projekty zpracováváme se člený týmu společně:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 77 | 54,23 % | 54,23 % |
spíše ano | 42 | 29,58 % | 29,58 % |
ano | 12 | 8,45 % | 8,45 % |
ne | 11 | 7,75 % | 7,75 % |
18. Při domluvě s ostatními členy týmu používám:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
124 | 87,32 % | 87,32 % | |
instant messaging (ICQ,QIP, Miranda, Skype apod.) | 104 | 73,24 % | 73,24 % |
osobní setkání | 93 | 65,49 % | 65,49 % |
veřejné chaty | 7 | 4,93 % | 4,93 % |
19. Škola, kterou studuji použivá internetový portál Moodle ke komunikaci se studenty:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 20, ne → otázka č. 23].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 87 | 61,27 % | 61,27 % |
ne | 55 | 38,73 % | 38,73 % |
20. Na Moodlu se dozvím informace potřebné ke studiu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíš ano | 34 | 39,08 % | 23,94 % |
ano | 29 | 33,33 % | 20,42 % |
spíše ne | 21 | 24,14 % | 14,79 % |
ne | 3 | 3,45 % | 2,11 % |
21. Každý předmět, který absolvuji v daném semestru má odpovídající kurz na Moodlu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 30 | 34,48 % | 21,13 % |
spíše ne | 26 | 29,89 % | 18,31 % |
ne | 25 | 28,74 % | 17,61 % |
ano | 6 | 6,9 % | 4,23 % |
22. Komunikace učitelů se studenty na Moodlu je aktivní:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 44 | 50,57 % | 30,99 % |
spíše ano | 27 | 31,03 % | 19,01 % |
ne | 10 | 11,49 % | 7,04 % |
ano | 6 | 6,9 % | 4,23 % |
23. Jaké jiné internetové prostředí používá Vaše škola ke komunikaci se studenty:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
?
asi žádné
badis, hroch
Badis, Hroch
Badis, Hroch
badis, student
badis.czu.cz , hroch.czu.cz ,
badis.czu.cz, student.czu.cz ,hroch.cz
Bakaláři
common
czuborec.cz mail
další mě nenapadá; Moodle má jen Katedra informatiky (ta ho používá, byla jsem spokojená); Moodle znám jen z výuky počítačů, moje obory Moodle nepoužívají
e-mail, Facebook
e-mail, moodle
e-mail, stag
e-student
Email, mobil
email, systém edison, www stránky
Email, webové stránky školy
FIS
have no idea :)
Hroch
hroch
Hroch, Badis ...
hroch, student
hroch, student
Hroch, studenti.czu.cz, badis
Hroch, webové stránky ČZU, Student
hroch, webové stránky, student
hroch...?
hroch.czu.cz
hroch.czu.cz
Informační systém MUNI
Informační systém STAG na TU v Liberci
informativní stránky, studentský portál, studentský e-mail, přihlašování na zkoušky jako by to nešlo udělat dohromady :(
internetové portály
intranetove a internetove stranky, datove uloziste (common), skolni e-mailove schranky
is
IS
IS studium hroch.czu.cz
isis
len email vsetky podklady sa daju stiahnut len ked je clovek v skole zo servra officu
mailová komunikace
maily, vypisuje pdf soubory ulozene na badisu, ci hrochovi.
Moodle
moodle
moodle, teda doufam, ja uz si to nepamatuju:-D preju hooooooodne stesti pri zpracovani, zdravi JB:-)
mozna jeste HROCH -www.hroch.czu.cz
n
Nepoužívá
nepoužívá
nestuduji
netuším
netuším
Netuším :))) email ... asi
nevím
nevim
NEVÍM
nevím
nevim
nevim
Nevím
Nevim
nevím
nevím, nestuduji :D
Nevím.
nevzpomínám si
nic
o žádném jiném nevím
OLIVA
oliva
portál používá, ale nevím jaký, u nás se jmenuje STAG, jinak na naší fakultě CMTF máme vzdělávací portál, kde jsou aktuality, odpadlé hodiny apod.
portál student
portál Student, Hroch
portal, stag
portal.upce.cz
Pouze Moodle
SIS
SIS
SIS, extranet
STAG
Stag
STAG
Stag
stag :)
STAG, Intranet
stag?
stránky školy a fakulty
student.czu.cz badis.czu.cz
student.czu.cz moodle.czu.cz
student.czu.cz hroch.czu.cz
student.czu.cz
student.czu.cz
STUDENT.CZU.CZ HROCH.CZU.CZ
student.czu.cz, hroch.czu.cz
student.czu.cz, studentský mail, hroch.czu.cz
studentský email
Studentský email atd.
Studijni informacni system (hroch.czu.cz), intranet (omezene)
studijní informační systém
studijní informační systém
školní e-mail
Školní e-mail.
školní pošta
telefon
vlastní informační systém
vlastní IS školy
Vývěsky na webových stránkách fakulty.
WebCT
WebCT
WebCT
WebCT Campus Edition
WebCT, FIS
webová stránka
webové stránky
webové stránky, email
WEBSITE
www.student.czu.cz
zadne
znám pouze moodle, kteý je používám spíše mladšími pedagogy.
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné jiné
Žádné. Ale to snad Terko víš ne? Michal :)
Žádné.Osobní kontakt je k domluvě nejlepší a pokud to není možné, tak po telefonu.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.