Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetová reklama a její vnímání

Internetová reklama a její vnímání

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Bambas
Šetření:24. 04. 2014 - 23. 05. 2014
Počet respondentů:251
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.04
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

dovoluji si Vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku na téma vnímání internetové reklamy, která je zobrazována na základě chování uživatelů na webových stránkách.

Dotazník a jeho výsledky poslouží jako podklad pro zpracování bakalářské práce na VŠEM.

Cílem průzkumu je posoudit vztah uživatelů k této specifické internetové reklamě.

Předem děkuji za vaše názory

Jan Bambas

Odpovědi respondentů

1. Kolik času strávíte denně na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 a více hodin8433,47 %33,47 %  
3-4 hodiny6827,09 %27,09 %  
2-3 hodiny5421,51 %21,51 %  
1-2 hodiny3313,15 %13,15 %  
Méně než hodinu124,78 %4,78 %  

Graf

2. S jakými druhy reklamy se na internetu setkáváte

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

3. Nakoupil(a) jste někdy něco v internetovém obchodě (eshopu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 4, NEotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO23694,02 %94,02 %  
NE155,98 %5,98 %  

Graf

4. Porovnáváte při plánování nákupu v eshopu více nabídek z různých obchodů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO21992,8 %87,25 %  
NE177,2 %6,77 %  

Graf

5. Zaznamenal(a) jste někdy na webových stránkách reklamu (např. bannery) na zboží, poté co jste jej hledal(a) v internetovém obchodě? (Např. reklamní bannery na konkrétní model mobilního telefonu, jehož nabídku jste v eshopu navštívil(a))

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO velice častootázka č. 6, ANO několikrátotázka č. 6, ANOotázka č. 6, NEotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO velice často8636,44 %34,26 %  
ANO několikrát6828,81 %27,09 %  
NE5523,31 %21,91 %  
ANO2711,44 %10,76 %  

Graf

6. Dokážete popsat, jak na Vás tato forma reklamy působí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vadí mi, že se mi zobrazují nabídky na vyhledávané produkty6334,81 %25,1 %  
Nevadí mi5429,83 %21,51 %  
Jsem vystrašen(a) z toho, „že mě někdo sleduje“ na internetu.3016,57 %11,95 %  
Vítám ji, na nabídku tak nezapomenu84,42 %3,19 %  
Nevím, není mi jasné, jak je možné, že se mi zobrazují reklamy na produkty, které hledám v obchodech52,76 %1,99 %  
Je mi to zcela jedno. Reklamu se snažím ignorovat...10,55 %0,4 %  
Nejsem vystrašen, protože vím, jak to funguje, ale není mi to úplně příjemné.10,55 %0,4 %  
Vadí mi, ale pouze pokud jsou to ty vyskakovací okna.10,55 %0,4 %  
vim o co jde a proc se zobrazuji, ale vetsinou pro me nejsou uz v tu chvili relevantni10,55 %0,4 %  
vadi mi v okamziku, kdy uz dany produkt nehledam (protoze jsem jej uz koupil apod.)10,55 %0,4 %  
V CR neumí správně nastavit remarketing, takže mě třeba velmi rozčiluje, když si zboží zakoupím a ono mě to stejně ještě 14 dní hodní po internetu.10,55 %0,4 %  
Vadí mi to, ale nenazval bych to vystrašením.10,55 %0,4 %  
Když už reklamu musím vytrpět, jsem rád, když aspoň není na zboži, které v životě nekoupím.10,55 %0,4 %  
Vadí mi, že nepochopili remarketing a nabízí mi zboží, které jsem už zakoupil10,55 %0,4 %  
Vadí i to, ale chápu, proč to tak je a z marketingového hlediska firem je to přeci super :)10,55 %0,4 %  
je mi to jedno10,55 %0,4 %  
Stve me to, ale nic s tim neudelam10,55 %0,4 %  
obtěžuje mě jakákoli reklama10,55 %0,4 %  
Obtěžuje mě jakákoliv forma reklamy na internetu. Vyjímečně jsem jí cíleně rozkliknul, protože tam bylo zboží, které jsem aktuálně hledal.10,55 %0,4 %  
Je jí tolik, že ji nevnímám a nerozlišuji od jiných nabídek10,55 %0,4 %  
nevnímám ji10,55 %0,4 %  
Je mi jasný, že mají nějak vysledovaný, co si kupuju na internetu, ale je mi to docela jedno.. 10,55 %0,4 %  
Vím, jak to funguje. Chápu to a nevadí mi to.10,55 %0,4 %  
Jedním slovem: Adblock10,55 %0,4 %  
Jsem dobře obeznámena s tím, že jsme "sledováni". Poprvé mě to velmi překvapilo, nyní si reklam všímám, ale většinou ne kvůli zájmu o produkt10,55 %0,4 %  
používám při vyhledávání ochranné prvky, v případě, že se tato reklama objeví, ztrácím jistotu soukromí10,55 %0,4 %  

Graf

7. Považujete formu internetové reklamy, při které jste opakovaně vystaven reklamnímu sdělení o hledaných produktech, za zásah do svého soukromí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ANO7340,33 %29,08 %  
Určitě ANO4725,97 %18,73 %  
Spíše NE4524,86 %17,93 %  
Určitě NE116,08 %4,38 %  
Nevím52,76 %1,99 %  

Graf

8. Zobrazování reklam na vyhledávané produkty a služby, mimo jiné, vyžaduje využití informací a dat z vašeho internetového prohlížeče. Měla by tento fakt upravovat legislativa?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO11664,09 %46,22 %  
Nedokáži posoudit4625,41 %18,33 %  
NE1910,5 %7,57 %  

Graf

9. Promazáváte ve svém prohlížeči soubory cookie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO občas7329,08 %29,08 %  
ANO pravidelně5622,31 %22,31 %  
Minimálně4819,12 %19,12 %  
NE3915,54 %15,54 %  
Nevím, co jsou soubory cookie3513,94 %13,94 %  

Graf

10. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena16465,34 %65,34 %  
Muž8734,66 %34,66 %  

Graf

11. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-25 let13453,39 %53,39 %  
26-35 let6726,69 %26,69 %  
36-45 let2811,16 %11,16 %  
46-55 let114,38 %4,38 %  
56-65 let51,99 %1,99 %  
Do 15 let51,99 %1,99 %  
Více než 66 let10,4 %0,4 %  

Graf

12. Jaké je vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou11746,61 %46,61 %  
Vysokoškolské8734,66 %34,66 %  
Základní2610,36 %10,36 %  
Středoškolské145,58 %5,58 %  
Vyšší odborné72,79 %2,79 %  

Graf

13. Jak velká je obec, ve které žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více než 100 000 obyvatel11244,62 %44,62 %  
Do 1 000 obyvatel2911,55 %11,55 %  
Do 5 000 obyvatel2710,76 %10,76 %  
10-20 000 obyvatel2610,36 %10,36 %  
5-10 000 obyvatel249,56 %9,56 %  
Do 100 000 obyvatel176,77 %6,77 %  
Do 50 000 obyvatel166,37 %6,37 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Jakého jste pohlaví?

  • odpověď Muž:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Určitě NE na otázku 7. Považujete formu internetové reklamy, při které jste opakovaně vystaven reklamnímu sdělení o hledaných produktech, za zásah do svého soukromí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik času strávíte denně na internetu?

2. S jakými druhy reklamy se na internetu setkáváte

3. Nakoupil(a) jste někdy něco v internetovém obchodě (eshopu)?

4. Porovnáváte při plánování nákupu v eshopu více nabídek z různých obchodů?

5. Zaznamenal(a) jste někdy na webových stránkách reklamu (např. bannery) na zboží, poté co jste jej hledal(a) v internetovém obchodě? (Např. reklamní bannery na konkrétní model mobilního telefonu, jehož nabídku jste v eshopu navštívil(a))

6. Dokážete popsat, jak na Vás tato forma reklamy působí?

7. Považujete formu internetové reklamy, při které jste opakovaně vystaven reklamnímu sdělení o hledaných produktech, za zásah do svého soukromí?

8. Zobrazování reklam na vyhledávané produkty a služby, mimo jiné, vyžaduje využití informací a dat z vašeho internetového prohlížeče. Měla by tento fakt upravovat legislativa?

9. Promazáváte ve svém prohlížeči soubory cookie?

10. Jakého jste pohlaví?

11. Do jaké věkové kategorie patříte?

12. Jaké je vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

13. Jak velká je obec, ve které žijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik času strávíte denně na internetu?

2. S jakými druhy reklamy se na internetu setkáváte

3. Nakoupil(a) jste někdy něco v internetovém obchodě (eshopu)?

4. Porovnáváte při plánování nákupu v eshopu více nabídek z různých obchodů?

5. Zaznamenal(a) jste někdy na webových stránkách reklamu (např. bannery) na zboží, poté co jste jej hledal(a) v internetovém obchodě? (Např. reklamní bannery na konkrétní model mobilního telefonu, jehož nabídku jste v eshopu navštívil(a))

6. Dokážete popsat, jak na Vás tato forma reklamy působí?

7. Považujete formu internetové reklamy, při které jste opakovaně vystaven reklamnímu sdělení o hledaných produktech, za zásah do svého soukromí?

8. Zobrazování reklam na vyhledávané produkty a služby, mimo jiné, vyžaduje využití informací a dat z vašeho internetového prohlížeče. Měla by tento fakt upravovat legislativa?

9. Promazáváte ve svém prohlížeči soubory cookie?

10. Jakého jste pohlaví?

11. Do jaké věkové kategorie patříte?

12. Jaké je vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

13. Jak velká je obec, ve které žijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Bambas, J.Internetová reklama a její vnímání (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://internetova-reklama-a-jeji-v.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.