Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetová reklama - Facebook nebo Seznam?

Internetová reklama - Facebook nebo Seznam?

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Mazánková
Šetření:11. 12. 2009 - 13. 12. 2009
Počet respondentů:21
Počet otázek (max/průměr):24 / 22.29
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:51,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tímto výzkumem bych ráda dospěla k řešení, zda je reklama na Facebook.com vnímána lépe než reklama na Seznam.cz.
Dotazník je zcela anonymní a jeho vyplnění trvá max. 5 min.
Vaše názory mi pomohou při vypracování mé bakalářské práce na téma "Efektivita internetové reklamy".
Těším se na Vaše odpovědi!

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

 

 

Odpovědi respondentů

1. Reklama na internetu Vás...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obtěžuje, ale co mohu dělat628,57 %28,57 %  
vůbec neobtěžuje, ba dokonce mne zajímá628,57 %28,57 %  
neobtěžuje, ale ignoruji ji628,57 %28,57 %  
obtěžuje mne velmi, zakázal bych ji314,29 %14,29 %  

Graf

2. Na reklamě oceňujete, když...

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je vtipná1466,67 %66,67 %  
upoutá moji pozornost1047,62 %47,62 %  
poskytne informace838,1 %38,1 %  
je pravdivá628,57 %28,57 %  
Reklamu nikdy neoceňuji.14,76 %4,76 %  

Graf

3. Na reklamě mě ruší, když...

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyskakují různá okna a vyžaduje mojí interakci2095,24 %95,24 %  
je hlučná, bliká, či jinak poutá pozornost1466,67 %66,67 %  
mne odvádí od hledání informací1047,62 %47,62 %  
netýká se informací, které právě hledám628,57 %28,57 %  
Reklama mne nikdy neruší. 14,76 %4,76 %  

Graf

4. Portál Seznam.cz navštěvuji, protože...

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
využívám aplikace jako např. mapy, překladač, hry atd...1466,67 %66,67 %  
zde mám svou e-mailovou adresu1257,14 %57,14 %  
hledám informace např. v novinách, realitách, bazaru atd...942,86 %42,86 %  
hledám konkrétní informace628,57 %28,57 %  
je mou domovskou stránkou523,81 %23,81 %  
Seznam.cz nikdy nenavštěvuji.14,76 %4,76 %  

Graf

5. Portál Seznam.cz navštěvuji nejméně...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x denně1047,62 %47,62 %  
alespoň 1x týdně419,05 %19,05 %  
alespoň 1x měsíčně314,29 %14,29 %  
alespoň 5x týdnně29,52 %9,52 %  
méně29,52 %9,52 %  

Graf

6. Reklamní proužky, nebo-li bannery...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas si jich všimnu, ale nikdy na ně neklikám1361,9 %61,9 %  
občas na ně kliknu abych získal(a) informace628,57 %28,57 %  
vůbec nevnímám29,52 %9,52 %  

Graf

7. Většinou si všimnu reklamního proužku/banneru, který je umístěn:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v horní části stránky (např. nad titulkem článku)1361,9 %61,9 %  
v pravé části stránky942,86 %42,86 %  
v levé části stránky314,29 %14,29 %  
nikdy si reklamního proužku nevšimnu14,76 %4,76 %  
ve spodní části stránky (např. pod článkem)14,76 %4,76 %  

Graf

8. Nejčastěji si všimnu reklamního proužku/banneru, který...

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mne upoutá protože se hýbe, otevírá atd.942,86 %42,86 %  
obsahuje informace, které na internetu právě hledám838,1 %38,1 %  
je zajímavý838,1 %38,1 %  
mne upoutá pohybem v rámci proužku628,57 %28,57 %  
mne upoutá zvukem29,52 %9,52 %  

Graf

9. Nejčastěji kliknu na proužek, který

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
se týká věci, kterou právě na internetu hledám1466,67 %66,67 %  
obsahuje zajímavé informace628,57 %28,57 %  
mne vyruší od činnosti, kterou právě vykonávám419,05 %19,05 %  
se objeví, když prohlížím internet a nemám co dělat14,76 %4,76 %  

Graf

10. Už jste někdy na základě kliknutí na reklamní proužek/banner něco koupil(a)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1990,48 %90,48 %  
ano29,52 %9,52 %  

Graf

11. Mám uživatelský profil na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook2095,24 %95,24 %  
jiné sociální sítě či komunitní weby628,57 %28,57 %  
YouTube628,57 %28,57 %  
Lide.cz419,05 %19,05 %  
MySpace314,29 %14,29 %  
Libimseti.cz29,52 %9,52 %  
Twitter14,76 %4,76 %  

Graf

12. Jsem uživatelem Facebook.com

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1885,71 %85,71 %  
ne314,29 %14,29 %  

Graf

13. Reklama v podobě stránek na Facebooku, kterých se mohu stát fanouškem mne...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mne občas zaujme950 %42,86 %  
mne neruší, ale ignoruji ji738,89 %33,33 %  
se mi velice líbí15,56 %4,76 %  
mne velmi ruší15,56 %4,76 %  

Graf

14. Na Facebooku jsem

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
fanouškem produktu1055,56 %47,62 %  
fanouškem značky či nějaké společnosti950 %42,86 %  
fanouškem politické či názorové skupiny844,44 %38,1 %  
fanouškem kulturních akcí738,89 %33,33 %  
nejsem fanouškem ničeho na Facebooku316,67 %14,29 %  

Graf

15. Na Facebooku mám

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než sto přátel738,89 %33,33 %  
51 - 100 přátel633,33 %28,57 %  
21 - 50 přátel316,67 %14,29 %  
0 - 20 přátel211,11 %9,52 %  

Graf

16. Zaškrtněte vše, co na Facebooku děláte alespoň 1x týdně

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
čtení, psaní či komentování statutů 1794,44 %80,95 %  
čtení či psaní zpráv na zeď, chatování1477,78 %66,67 %  
vkládám a prohlížím fotky1161,11 %52,38 %  
vyplňuji kvízy či hraji hry950 %42,86 %  
stávám se fanouškem či členem skupin738,89 %33,33 %  
přijímám či posílám pozvánky na různé kulturní akce a události633,33 %28,57 %  
sdílím odkazy či videa422,22 %19,05 %  
hledám konkrétní informace15,56 %4,76 %  

Graf

17. Reklamní proužky/bannery v pravé části stránky Facebooku...

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsou zajímavé a občas na ně kliknu950 %42,86 %  
nevnímám, nevadí mi633,33 %28,57 %  
mi připadají nudné a nikdy na ně neklikám211,11 %9,52 %  
nevím o nich15,56 %4,76 %  

Graf

18. Co děláte jako první činnost po přihlášení na Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Čtu si a píši statuty.1372,22 %61,9 %  
Přečtu si hlášení v pravém dolním rohu. 633,33 %28,57 %  
Hraji hry či využívám jiné aplikace.422,22 %19,05 %  
Nevím, záleží na situaci.211,11 %9,52 %  
Reaguji na e-mail, který mi přišel. 211,11 %9,52 %  
Prohlížím si či vkládám fotky. 211,11 %9,52 %  
Zjišťuji,kteří přátelé jsou online. 15,56 %4,76 %  

Graf

19. Jakým způsobem se nejčastěji stanete fanouškem na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Všimnu si, že se stal fanouškem některý z mých přátel.1372,22 %61,9 %  
Nejčastěji mne někdo pozve, abych se stal fanouškem.422,22 %19,05 %  
Stanu se fanouškem, pouze pokud mne prezentace zaujme. 316,67 %14,29 %  
Nikdy se nestávám fanouškem. 15,56 %4,76 %  
Vyhledávám skupiny sám aktivně. 15,56 %4,76 %  

Graf

20. Které údaje o sobě máte vyplněné v profilu Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
celé jméno a příjmení1794,44 %80,95 %  
pohlaví1794,44 %80,95 %  
věk1583,33 %71,43 %  
kontaktní e-mail, telefonní číslo 1266,67 %57,14 %  
město či stát1161,11 %52,38 %  
vzdělání či zaměstnání950 %42,86 %  
rodinný stav950 %42,86 %  
členy rodiny738,89 %33,33 %  
politcké názory a náboženské vyznání527,78 %23,81 %  
koníčky, zájmy527,78 %23,81 %  
přezdívku422,22 %19,05 %  
jiné422,22 %19,05 %  

Graf

21. Učinili jste již někdy nákup na základe prezentace firmy na Facebooku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18100 %85,71 %  

Graf

22. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena1477,78 %66,67 %  
Muž422,22 %19,05 %  

Graf

23. V jakém rozmezí je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 26 let1266,67 %57,14 %  
27 - 35 let316,67 %14,29 %  
36 - 55 let211,11 %9,52 %  
12 - 18 let15,56 %4,76 %  

Graf

24. Jaká je Vaše aktuální pozice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student vysoké školy1161,11 %52,38 %  
Zaměstnaný527,78 %23,81 %  
Nezaměstnaný15,56 %4,76 %  
Student střední školy15,56 %4,76 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mazánková, K.Internetová reklama - Facebook nebo Seznam? (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://internetova-reklama-facebook.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.