Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > "Internetová tržiště"

"Internetová tržiště"

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Hrubá
Šetření:09. 10. 2013 - 13. 10. 2013
Počet respondentů:121
Počet otázek (max/průměr):10 / 8.85
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.00:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Krátký dotazník pro získání informací o užívání společnosti E-bay pro nákupy a prodej zboží mezi spotřebiteli pro potřebu seminární práce.

Odpovědi respondentů

1. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-30 let7259,02 %59,5 %  
31-40 let2419,67 %19,83 %  
do 20 let1713,93 %14,05 %  
41-60 let97,38 %7,44 %  

Graf

2. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž6351,64 %52,07 %  
žena5948,36 %48,76 %  

Graf

3. Nakupujete či prodáváte zboží přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10686,89 %87,6 %  
ne1613,11 %13,22 %  

Graf

4. Znáte společnost E-bay?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11291,8 %92,56 %  
ne108,2 %8,26 %  

Graf

5. Nakupujete přes zmiňované internetové tržiště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8166,39 %66,94 %  
ano4133,61 %33,88 %  

Graf

6. Nakupujete více přes internet či v kamených obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamenný obchod7763,11 %63,64 %  
internet4536,89 %37,19 %  

Graf

7. Jste spokojeni se společností E-bay?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6676,74 %54,55 %  
ne2023,26 %16,53 %  

Graf

8. Pokud jste nebyli spokojení, proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Dostupnost v ČR je špatná

chtěla jsem si přes ně koupit knížky, ale byla zde možnost doručení jen v rámci USA

kdyby tam byly zajímavější produkty v dostupnějších cenových kategoriích, určitě bych společnost využila

moc komerční

moloch, nedůvěřuji zahraničním e-obchodům a tržištím

Nevyužívám

nevyzkoušela jsem

spousta spamu

Tohle je aplikace k nicemu prijde mi to jako reklama . Neotravujte lidi ...

velmi neintuitivní systém, ošklivý design, zbytečně složité

9. Preferujete pro nákup E-bay, Aukro či jinou společnost? Jakou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Aukro5242,98 %42,98 %  
E-bay3125,62 %25,62 %  
ne32,48 %2,48 %  
ani jedno21,65 %1,65 %  
Amazon21,65 %1,65 %  
alza10,83 %0,83 %  
neprefuruji žádnou10,83 %0,83 %  
normální e-obchody, ne "burzu"10,83 %0,83 %  
egun.de10,83 %0,83 %  
Apple.cz10,83 %0,83 %  
Jak čeho. Na Aukru kupuji věci, které v cizině nakoupit nelze, nebo by jejich transport do ČR vyšel neskutečně draho. Na e-bay naopak menší předměty, které nevede DealExtreme a které jsou i s poštovným násobně levnější než u nás.10,83 %0,83 %  
nakupuji přímo od výrobce10,83 %0,83 %  
žádnou10,83 %0,83 %  
mimibazar10,83 %0,83 %  
aukro, fler, porvor10,83 %0,83 %  
Do toho vam nic neni 10,83 %0,83 %  
nevyužívám nákup přes internet10,83 %0,83 %  
nepreferuji zadnou10,83 %0,83 %  
nevim10,83 %0,83 %  
malé obchody10,83 %0,83 %  
nechci tržiště, chci originální nové výrobky přímo od autorizovaného prodejce10,83 %0,83 %  
nic10,83 %0,83 %  
KAMENNÝ OBCHOD10,83 %0,83 %  
jak kdy10,83 %0,83 %  
internetová tržiště, ve kterých si mohu produkt vyzvednout na místě a neposílají mi ho poštou10,83 %0,83 %  
Raději klasické e-shopy10,83 %0,83 %  
bez preference10,83 %0,83 %  
Kasa. CZ, mall. CZ, alza10,83 %0,83 %  
Internetové obchody, ne tržiště10,83 %0,83 %  
heureka10,83 %0,83 %  
jednotlivé e-shopy10,83 %0,83 %  
Fler10,83 %0,83 %  
Heureka, Alza10,83 %0,83 %  
Zlatý kamený obchod, kde vím, že je zboží v pořádku a mohu si ho vyzkoušet :)10,83 %0,83 %  
eshop10,83 %0,83 %  
VotočVohoz10,83 %0,83 %  

Graf

10. Věříte bezpečnosti platebnímu styku Paypal, který používá E-bay?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8972,95 %73,55 %  
ne3327,05 %27,27 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Nakupujete více přes internet či v kamených obchodech?

  • odpověď kamenný obchod:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Nakupujete či prodáváte zboží přes internet?

7. Jste spokojeni se společností E-bay?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi E-bay na otázku 9. Preferujete pro nákup E-bay, Aukro či jinou společnost? Jakou?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 5. Nakupujete přes zmiňované internetové tržiště?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věk:

2. Pohlaví:

3. Nakupujete či prodáváte zboží přes internet?

4. Znáte společnost E-bay?

5. Nakupujete přes zmiňované internetové tržiště?

6. Nakupujete více přes internet či v kamených obchodech?

7. Jste spokojeni se společností E-bay?

9. Preferujete pro nákup E-bay, Aukro či jinou společnost? Jakou?

10. Věříte bezpečnosti platebnímu styku Paypal, který používá E-bay?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věk:

2. Pohlaví:

3. Nakupujete či prodáváte zboží přes internet?

4. Znáte společnost E-bay?

5. Nakupujete přes zmiňované internetové tržiště?

6. Nakupujete více přes internet či v kamených obchodech?

7. Jste spokojeni se společností E-bay?

9. Preferujete pro nákup E-bay, Aukro či jinou společnost? Jakou?

10. Věříte bezpečnosti platebnímu styku Paypal, který používá E-bay?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hrubá, M."Internetová tržiště" (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://internetova-trziste.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.