Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetové nákupy a obchody

Internetové nákupy a obchody

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Josef Svoboda
Šetření:27. 09. 2008 - 11. 10. 2008
Počet respondentů:388
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.82
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:nelze zjistit
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj všichni!

Žádám Vás o účast v průzkumu na téma "Internetové nákupy a obchody". Průzkum se zabývá zjištěním údajů o Vašich zkušenostech při nákupech na internetu a spokojeností se službami, které jsou Vám nabízeny


Předem všem děkuji za spolupráci.

Josef Svoboda

Odpovědi respondentů

1. Jak často používáte internet

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více30077,32 %77,32 %  
10-20* za měsíc6917,78 %17,78 %  
1-5* za měsíc153,87 %3,87 %  
5-10* za měsíc41,03 %1,03 %  

Graf

2. Nakupujete, nebo plánujete nakupovat zboží na internetu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO32684,02 %84,02 %  
NE6215,98 %15,98 %  

Graf

3. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena27170,21 %69,85 %  
Muž11529,79 %29,64 %  

Graf

4. Váš věk

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-35 roků15841,36 %40,72 %  
35-50 roků13134,29 %33,76 %  
více než 50 roků5915,45 %15,21 %  
15-20 roků338,64 %8,51 %  
0-15 roků10,26 %0,26 %  

Graf

5. Kolikrát jste již na internetu(e-shopu) nakoupili

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-5*14236,6 %36,6 %  
více krát10527,06 %27,06 %  
5-10*9023,2 %23,2 %  
05113,14 %13,14 %  

Graf

6. Kolik průměrně ročně utratíte nákupy na internetu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3000-10000kč13434,54 %34,54 %  
0-1000kč10928,09 %28,09 %  
1000-3000kč10827,84 %27,84 %  
více379,54 %9,54 %  

Graf

7. Kde nakupujete nejčastěji elektroniku, nebo PC

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Specializovaný kamený obchod27069,59 %69,59 %  
Internet8521,91 %21,91 %  
Jinde194,9 %4,9 %  
Supermarket, Hypermarket143,61 %3,61 %  

Graf

8. Jaký způsob platby Vám vyhovuje na internetu nejvíce

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na dobírku(platba při převzetí zboží)21755,93 %55,93 %  
převodem z účtu12732,73 %32,73 %  
platební kartou(paypal)379,54 %9,54 %  
nákup na splátky71,8 %1,8 %  

Graf

9. Při nákupu na internetu Vám nejvíce schází?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Možnost vyzkoušení zboží27570,88 %70,88 %  
Chybějící informace o zboží10426,8 %26,8 %  
Poprodejní služby (servis, poradenství)10126,03 %26,03 %  
Možnost poradit se s prodavačem8922,94 %22,94 %  
Nic276,96 %6,96 %  
Uvedení konečné ceny (včetně DPH)235,93 %5,93 %  

Graf

10. Od nákupu v internetových e-shopech Vás odrazuje?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Způsob vrácení zboží16248,36 %41,75 %  
Možnost reklamace zboží13540,3 %34,79 %  
Nespolehlivost obchodníků8826,27 %22,68 %  
Doba mezi objednáním a doručením zboží6619,7 %17,01 %  
Prodleva při získávání dodatečných inf. o zboží5315,82 %13,66 %  
Složitost a nepřehlednost při nákupu zboží, či služeb4312,84 %11,08 %  
Nepřehlednost internetových stránek3711,04 %9,54 %  
nic41,19 %1,03 %  

Graf

11. Zkušenosti s nákupy a službami internetových obchodů – hodnocení (100=super, 0=katastrofa)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
806717,27 %17,27 %  
506215,98 %15,98 %  
905814,95 %14,95 %  
704311,08 %11,08 %  
100348,76 %8,76 %  
1215,41 %5,41 %  
85164,12 %4,12 %  
75153,87 %3,87 %  
95123,09 %3,09 %  
6092,32 %2,32 %  
ostatní odpovědi 99
10
98
40
65
30
20
68
76
7
5
58
45
89
87
0.1
61
53
500
48
86
5113,14 %13,14 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:71.87
Minimum:1
Maximum:100
Variační rozpětí:99
Rozptyl:464.62
Směrodatná odchylka:21.55
Medián:80
Modus:80

Graf

12. Jaký způsob komunikace s obchodníkem v e-shopu byste využili nejraději?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Email24363,95 %62,63 %  
Mobilní telefon15841,58 %40,72 %  
Skype6116,05 %15,72 %  
ICQ5915,53 %15,21 %  
Žádný153,95 %3,87 %  
nic10,26 %0,26 %  

Graf

13. Jaký způsob dodání zboží preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doprava přímo od dodavatele zboží13534,79 %34,79 %  
Česká pošta10025,77 %25,77 %  
PPL7920,36 %20,36 %  
Osobní převzetí v sídle dodavatele4912,63 %12,63 %  
DHL184,64 %4,64 %  
Jiný71,8 %1,8 %  

Graf

14. Uvítali byste v Olomouci e-shop s elektronikou, počítači a k tomu poskytovanými službami (instalace, odborné poradenství, opravy)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19349,74 %49,74 %  
nevím16141,49 %41,49 %  
ne348,76 %8,76 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Kolik průměrně ročně utratíte nákupy na internetu

  • odpověď 0-1000kč:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 na otázku 5. Kolikrát jste již na internetu(e-shopu) nakoupili
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 2. Nakupujete, nebo plánujete nakupovat zboží na internetu

11. Zkušenosti s nákupy a službami internetových obchodů – hodnocení (100=super, 0=katastrofa)

  • odpověď < 0.1 - 50 >:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 na otázku 5. Kolikrát jste již na internetu(e-shopu) nakoupili

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často používáte internet

2. Nakupujete, nebo plánujete nakupovat zboží na internetu

3. Vaše pohlaví

4. Váš věk

5. Kolikrát jste již na internetu(e-shopu) nakoupili

6. Kolik průměrně ročně utratíte nákupy na internetu

7. Kde nakupujete nejčastěji elektroniku, nebo PC

8. Jaký způsob platby Vám vyhovuje na internetu nejvíce

9. Při nákupu na internetu Vám nejvíce schází?

10. Od nákupu v internetových e-shopech Vás odrazuje?

11. Zkušenosti s nákupy a službami internetových obchodů – hodnocení (100=super, 0=katastrofa)

12. Jaký způsob komunikace s obchodníkem v e-shopu byste využili nejraději?

13. Jaký způsob dodání zboží preferujete?

14. Uvítali byste v Olomouci e-shop s elektronikou, počítači a k tomu poskytovanými službami (instalace, odborné poradenství, opravy)?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často používáte internet

2. Nakupujete, nebo plánujete nakupovat zboží na internetu

3. Vaše pohlaví

4. Váš věk

5. Kolikrát jste již na internetu(e-shopu) nakoupili

6. Kolik průměrně ročně utratíte nákupy na internetu

7. Kde nakupujete nejčastěji elektroniku, nebo PC

8. Jaký způsob platby Vám vyhovuje na internetu nejvíce

9. Při nákupu na internetu Vám nejvíce schází?

10. Od nákupu v internetových e-shopech Vás odrazuje?

11. Zkušenosti s nákupy a službami internetových obchodů – hodnocení (100=super, 0=katastrofa)

12. Jaký způsob komunikace s obchodníkem v e-shopu byste využili nejraději?

13. Jaký způsob dodání zboží preferujete?

14. Uvítali byste v Olomouci e-shop s elektronikou, počítači a k tomu poskytovanými službami (instalace, odborné poradenství, opravy)?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

  • nezjištěno (66,7 %)

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Svoboda, J.Internetové nákupy a obchody (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://internetove-nakupy-a-obchody.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.