Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetové způsoby komunikace

Internetové způsoby komunikace

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Mináriková
Šetření:27. 04. 2011 - 19. 05. 2011
Počet respondentů:547
Počet otázek (max/průměr):31 / 27.23
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:61,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.10:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
tento dotazník slouží ke sběru dat do mé diplomové práce na VŠE, která je zaměřena na analýzu internetového chování mladých lidí v České republice. Dotazník monitoruje internetové návyky především v oblasti komunikace a sdílení informací. Vaše odpovědi mi velmi pomohou při řešení dané problematiky. Dotazník je zcela anonymní a jeho vyplňování Vám zabere přibližně 10 minut.

Předem všem děkuji za vyplnění a případné další přeposlání přátelům.

Monika Mináriková

 

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena27450,09 %50,09 %  
Muž27349,91 %49,91 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 24 25446,44 %46,44 %  
25 – 2914225,96 %25,96 %  
16 – 196612,07 %12,07 %  
30 – 39498,96 %8,96 %  
40 – 49213,84 %3,84 %  
15 let a méně81,46 %1,46 %  
50 a více71,28 %1,28 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou24043,88 %43,88 %  
Vyšší odborné vzdělání, vysokoškolské bakalářské vzdělání 13524,68 %24,68 %  
Vysokoškolské vzdělání10218,65 %18,65 %  
Dokončené základní vzdělání 519,32 %9,32 %  
Vyučen/a bez maturity 122,19 %2,19 %  
Neukončené základní vzdělání71,28 %1,28 %  

Graf

4. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student22541,13 %41,13 %  
Pracující13224,13 %24,13 %  
Pracující student 12623,03 %23,03 %  
Pracující a dálkový student 305,48 %5,48 %  
Nezaměstnaný142,56 %2,56 %  
Na mateřské či rodičovské dovolené132,38 %2,38 %  
Ostatní71,28 %1,28 %  

Graf

5. Kolik hodin trávíte denně v průměru na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 až 4 hodiny16630,35 %30,35 %  
1 až 2 hodiny11821,57 %21,57 %  
5 až 6 hodin11120,29 %20,29 %  
více než 8 hodin8315,17 %15,17 %  
7 až 8 hodin448,04 %8,04 %  
méně než 1 hodinu254,57 %4,57 %  

Graf

6. Z jakého hlavního důvodu se připojujete k internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pro zábavu a vyplnění volného času 13825,23 %25,23 %  
Kvůli komunikaci s přáteli11621,21 %21,21 %  
Kvůli studiu a vzdělávání11220,48 %20,48 %  
Kvůli práci10819,74 %19,74 %  
Z důvodu vyhledání konkrétních informací o zboží a službách254,57 %4,57 %  
všechno dohromady30,55 %0,55 %  
vsechny moznosti10,18 %0,18 %  
Komunikace s partnerem10,18 %0,18 %  
zábava, přátelé, studium10,18 %0,18 %  
kvůli všem zmíněným věcem10,18 %0,18 %  
studium, komunikace, zabava, prace10,18 %0,18 %  
kvůli všemu výše uvedenému10,18 %0,18 %  
vsechno10,18 %0,18 %  
kombinace studia a komunikace s přáteli10,18 %0,18 %  
vše dohromady10,18 %0,18 %  
informace10,18 %0,18 %  
zábava i sebevzdělávání10,18 %0,18 %  
kombinace práce, školy a přátel10,18 %0,18 %  
ze všech důvodu předtím, žádný není hlavní10,18 %0,18 %  
kombinace několika výše uvedených odpovědí10,18 %0,18 %  
pro zábavu a kvůli studiu a komunikaci10,18 %0,18 %  
jde o víc kombinací výše uvedeného, tj. práce, ško10,18 %0,18 %  
kvuli vsem vyse uvedenym duvodum10,18 %0,18 %  
kvůli studiu a vzdělávání i komunikaci s přáteli10,18 %0,18 %  
kvůli všem výše uvedeným důvodům10,18 %0,18 %  
odpovědi 1,2 a 310,18 %0,18 %  
práce10,18 %0,18 %  
všechny odpovědi uvedené výše10,18 %0,18 %  
všechny odpovědi10,18 %0,18 %  
Práce a informace10,18 %0,18 %  
více možností: informace, komunikace, zábava, prác10,18 %0,18 %  
půl napůl zábava, studium10,18 %0,18 %  
komunikace, práce, vzdělávání10,18 %0,18 %  
21 stoleti :D ... vse dohromady10,18 %0,18 %  
Mix vsech npredchozich. Nemam hlavni duvod.10,18 %0,18 %  
Práce a zábava10,18 %0,18 %  
studium, programování10,18 %0,18 %  
vse vyse uvedene10,18 %0,18 %  
Zprávy, novinky, twitter, práce do školy10,18 %0,18 %  
od každého něco10,18 %0,18 %  
internet is for porn, prace,vzdelani,kamaradi10,18 %0,18 %  
práci, komunikaci s přáteli10,18 %0,18 %  
v praci kvuli praci, kdyz jsem doma, tak studium10,18 %0,18 %  
autodidaktika/informace/tvorba/práce/komunikace...10,18 %0,18 %  
studium, zábava, nové informace10,18 %0,18 %  
zábava- moderátor fóra10,18 %0,18 %  
kombinace bodů 1-510,18 %0,18 %  
všechno najednou10,18 %0,18 %  
kombinace všech výše uvedených10,18 %0,18 %  
ze všech výše uvedenýh důvodů10,18 %0,18 %  
studium a práce10,18 %0,18 %  

Graf

7. Jaké činnosti na internetu provozujete alespoň jednou za týden?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
online komunikace s přáteli 47386,47 %86,47 %  
vyhledávání informací pro práci/studium47186,11 %86,11 %  
vyhledávání informací z vlastního zájmu44881,9 %81,9 %  
čtení online zpravodajství44080,44 %80,44 %  
využití sociálních sítí (Facebook, Twitter, lidé.cz, aj.) 43078,61 %78,61 %  
využívání různých internetových služeb (rezervace vstupenek, internetbanking, zpravodajství, počasí, mapy, atd..)34663,25 %63,25 %  
prohlížení videí32158,68 %58,68 %  
poslech hudby29954,66 %54,66 %  
stahování a sdílení dat - hry, videa, hudba, software, obrázky aj27951,01 %51,01 %  
využití zábavných aplikací a hraní her14125,78 %25,78 %  
nakupování v e-shopech13925,41 %25,41 %  
tvorba vlastních webových stránek9317 %17 %  
účast v internetových aukcích6511,88 %11,88 %  
našel bych ještě nějaké ale většina tu je.10,18 %0,18 %  
ssh, vnc,....10,18 %0,18 %  
vyhledávání dopravních spojů ;-)10,18 %0,18 %  
online zaměstnání10,18 %0,18 %  
sledování porna10,18 %0,18 %  
porno :)10,18 %0,18 %  
hledání informací10,18 %0,18 %  
kvôli práci10,18 %0,18 %  
analýza trhu, přispívání do fotobank10,18 %0,18 %  
watchin pr0n :-]10,18 %0,18 %  
od každého něco10,18 %0,18 %  
porn10,18 %0,18 %  
provozování blogů, stahování dat (nikoliv sdílení)10,18 %0,18 %  
moderátor10,18 %0,18 %  

Graf

8. Vyberte tři kategorie informací, které na internetu nejčastěji vyhledáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zpravodajství 35364,53 %64,53 %  
Hry, humor, zábava 25546,62 %46,62 %  
Vzdělávání 24845,34 %45,34 %  
Počítače a internet16730,53 %30,53 %  
Věda a technika13725,05 %25,05 %  
Sport a zdraví12422,67 %22,67 %  
Obchod a služby11521,02 %21,02 %  
Kultura a umění11420,84 %20,84 %  
Politika a finance8816,09 %16,09 %  
Cestování8515,54 %15,54 %  

Graf

9. Jaké typy internetové komunikace používáte alespoň jednou za týden?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-mail51093,24 %93,24 %  
sociální sítě (Facebook, Twitter, lidé.cz, atd..) 44280,8 %80,8 %  
instant messaging ( ICQ, MSN Messenger, QIP, Skype, atd..)32459,23 %59,23 %  
diskusní fórum11320,66 %20,66 %  
VoIP - telefonování přes internet (Skype, Microsoft NetMeeting, IPphone, X-Lite, atd..)10419,01 %19,01 %  
chat 8715,9 %15,9 %  
vlastní webové stránky5610,24 %10,24 %  
sdílená tvorba a práce na dokumentech online (Google docs, Microsoft Office Live Workspace, Huddle aj.)539,69 %9,69 %  
blog356,4 %6,4 %  
virtuální svět – Second Life, online hry346,22 %6,22 %  
videochat132,38 %2,38 %  
IRC10,18 %0,18 %  
chat na sociálních sítích10,18 %0,18 %  
sdílená práce na dokumentech on-line přes10,18 %0,18 %  
spoluzaci. cz10,18 %0,18 %  

Graf

10. Který z uvedených typů internetové komunikace preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-mail19335,28 %35,28 %  
instant messaging ( ICQ, MSN Messenger, QIP, Skype, atd..)15428,15 %28,15 %  
sociální sítě (Facebook, Twitter, lidé.cz, atd..) 15428,15 %28,15 %  
VoIP - telefonování přes internet (Skype, Microsoft NetMeeting, IPphone, X-Lite, atd..)152,74 %2,74 %  
videochat101,83 %1,83 %  
diskusní fórum40,73 %0,73 %  
virtuální svět – Second Life, online hry40,73 %0,73 %  
chat 30,55 %0,55 %  
sdílená tvorba a práce na dokumentech online (Google docs, Microsoft Office Live Workspace, Huddle aj.)20,37 %0,37 %  
kombinaci IM a emailu10,18 %0,18 %  
pro různé činnosti různé typy komunikace10,18 %0,18 %  
e-mail + IM úplně stejně10,18 %0,18 %  
na toto nelze odpovědět jednoznačně, jak na co...10,18 %0,18 %  
jak na co...10,18 %0,18 %  
chat na sociálních sítích10,18 %0,18 %  
nic, preference závisí na ůvodu komunikace10,18 %0,18 %  
e-mail, facebook, telefonování přes skype10,18 %0,18 %  

Graf

11. V čem spatřujete největší výhodu Vámi preferovaného typu internetové komunikace v porovnání s ostatními?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

x

-

-

- da sa adresovat konkretnej osobe - funguje aj ked adresat nie je v danu chvilu online - vacsina uzivatelov internetu ma email.. (ak nie vsetci..)

- pohodlné, dostupné bez instalace a téměř všude. Jednoduché a snadní sdílení fotografií, informací, ... Dostupnost ze zahraničí, snadná komunikace. - velice rozšířené

.

...

...

... na něco preferuji e-mail ... mám čas přesně formulovat složité věci a potom odeslat, na něco preferuji diskuzní fórum, výhoda širokého publika a možnost získání relevantních odpovědí, na něco preferuji VoIP ... mimochodem mám dojem, že se zde směšuje několik různých věcí..

.....

adresnost

aktualnost

ani sám nevím :-)

Anonymita. Možnost poradit druhýma, možnost získat pomoc (radu) od více lidí. Chat je příliš stručný a rychlý (nedají se tam řešit komplexnější problémy), e-mail je zase obvykle jen s jedním člověkem (s vyjímkou tzv. mailing-listů).

archivace

bez e-mailu bych nemohla komunikovat s učiteli na VŠ ohledně seminárek, bakalářky a vůbec studa, i s některými kamarády komunikuji prostřednictvím emailu. Prostě starý dobrý mail je nejspolehlivější :)

bezpečnost

Bezproblémová rychlá komunikace s přáteli a využívání diskuzních skupin k vlastnímu obohacování o informace.

bla

blbá otázka

cas, klid

casova nevazanost na protistranu

cena, rychlost komunikace.možnost sdileni obrazovky

clovek odesle a nemusi cekat na okamzitou odpoved (real time komunikace mam az moc a tak preferuji spise tu, kde nemusim reagovat okazite v radech vterin)

Čas - mohu psát, když se mi to hodí, ne když je někdo online a zrovna si vzpomene, že něco potřebuje

čas na odpověď protistraně

čas na promyšlení odpovědi

čas na rozmyšlení odpovědi

časová nenáročnost

časově nezávislá, snadno dohledatelná historie komunikace, možnost sdílení informací s více lidmi najednou

Často okamžitá reakce, umožňuje více věcí na jednom místě

dává mi možnost reagovat, kdy a jak chci. není urgentní a neočekává se ode mě mobila a odpověď ve chvíli, kdy zpráva přijde

Diskrétní, účinná, rychlá.

diskrétnost

diskrétnost, bezpečnost, individualita

Diskuze v reálném čase, minimální prodlevy mezi odesláním a doručením zprávy, rychlost a jednoduchost (psaní, odesílání, formátování, ...)

Dlouhá doba reakce protistrany, resp. že protistranu nic netlačí k okamžité reakci.

Dobrý přístup snadné ovládání

domlovani s kamarady

dostanu tam, co potřebuji

dostupnosť

Dostupnost druhych ludi.

Dostupnost velkých souborů, pro práci nezbytné. Mohu si práci s informacemi odložit i na později, pokud nestíhám.

dostupnost většiny přátel, rychlost komunikace, ...

dostupnost, velká rozšířenost, možnost odesílání souborů...

e- mail je pro mě nejduležitější "věc" při používání internetu. Bez něj bych v podstatě nemohla používat další služby apod. které internet nabízí.

E-mail - jednoduché odesílání zpráv i s přílohou

E-Mail bych zaradil na temer stejnou uroven jako Instant Messaging, jedna umoznuje podstatne rychlejsi komunikaci, do ktere ovsem vice zasahuji emoce, nez u emailu, ktery umozni ziskat si jisty casovy odstup, ktery muze odfiltrovat jakekoliv emoce. Proto jej povazuji za nepatrne lepsi zpusob komunikace.

E-mail je dostatečně rychlý a zároveň mě nenutí okamžitě odpovídat. Dává mi čas na promyšlení a formulaci zprávy.

E-mail je prostředek, jímž lze komunikovat téměř s každým - ať už oficiálně či neoficiálně. Facebook ani ICQ každý nepoužívá, ale e-mail ano.

E-mail má určitou úroveň komunikace, nejde o pouhé povídání, ale o vytváření hodnotné informační výměny. Odeslané a doručené zprávy lze snadno vyhledat a reagovat na ně i později.

E-mail se dá dobře třídit a uchovávat jeho historie. Dobrý na pracovní věci, že si člověk odpověď může dobře a bez spěchu promyslet.

Email je má jasnou funkci, neztrácí se jeho užíváním čas, ani nepřesměruje uživatele k jiným činnostem (oproti Facebooku atd). Nevzniká na něm závislost.

Email je univerzalni, ostatni typy jsou limitovany pouze na nejakou skupinu lidi.

email jelikož jeho prostřednictvím komunikuji s eventuelními budoucími zaměstnavateli

email má každý

Email má skoro každý ale na sociálnych sieťach každý nie je...

Emailovou schránku mají narozdíl např. od účtu na FB všichni moji známí.

facebook

Facebook má nejvíce lidí. Mám ráda i e-mail, ale tam už nikdo nechodí tak pravidelně jako na Facebook.

facebook má téměř každý, je to jendoduché..

Facebook májí skoro všichni a jsou téměř denně online.

Facebook využívá velké množství lidí - mám možnost se spojit s kýmkoli, ať už on-line nebo klasickou zprávou.

FB má téměř každý

Fb- umožňuje mi komunikaci ze všemi přáteli a zároveň získávání jejich novinek.

flexibilita

funguje bez problemu na PC i na mobilu

Hodně přátel na jednom místě a velká rozšířenost mezi přáteli.

hodně se mi líbí tvorba událostí na facebooku, hodně mi to zjednodušuje organizaci. Je super, že mohu sdílet hudbu a příběhy s ostatními. Ráda se podívám, jak se mají...

Chat

Chatování s přáteli, se kterými chci být ve styku a hned vidím jestli jsou online nebo ne.

ICQ funguje vždy, fecebook chat jen když se mu chce :-)

icq je v tomhle prostě nejlepší (myslím icq protokol jako takový, icq program je na houby, používám qip). všechno přehledně, nemusím otevírat prohlížeč a přihlašovat se na desítky stránek abych komentoval fora, facebook a podobně. volitelná velikost komunikačních oken umožnuje i na mém malinkém 10" netbooku chatovat a dívat se na film zároveň.

ICQ možnost shlédnutí historie , oproti chatu na Facebooku je rychlejší a lepší

ICQ, nemusim zapinat internetovy prohlizec

ICQ/Skype IM = Stabilní, rychlé, pohodlné, bez nutnosti otevřeného okna prohlížeče, možnost nereagovat bezprostředně (oproti VoIP)

IM - když mají obě strany náladu a čas je komunikace velmi rychlá, když čas není je možno odpovědět později

individuální přístup

informace se uchová a snadno kategorizuje, není nutná okamžitá reakce

instantnost

INSTANTnost - okamzite... takze proste je online? napisu.. neni? neotravuju ;-) :-D

jabber je spolehlivý, otevřený a nemá takovy svinsky podmínky jako ICQ. Je to asi nejrychlejší způsob komunikace

Jde o osobní komunikaci, ale každý si může pro její vyřízení zvolit čas, který mu vyhovuje.

Jde o univerzální a standardní způsob komunikace.

Je fakt husty

Je instantní a zároveň nevyžaduje plné nasazení (jako třeba telefonát).

je klid

Je mi to jedno... .

Je na něm nejvíce mých známých a umožňuje i online komunikaci (Chat)

Je nejlépe přístupná, má ji téměř každý v mém okolí.

Je nejlepší.

Je nejpohodlnější, spouta lidí je "on-line" (tedy rychlá reakce na zprávy), atd...

je nejpřehlednější

Je nejrozšířenější (mají ho všichni mí přátelé), dá se posílat na více adresátů, je možné posílat soubory (nejen zprávy).

je nejrozšířenější, tímto způsobem komunikuje nejvíce mých známých

je nejrychlejší

Je nejrychlejší, nejoperativnější.

Je nejvíce zavedená.

je offline

Je online - velmi pruzne.

Je pohodlny

Je relativně spolehlivá a rychlá ve srovnání s e-maily, neobtěžuje mě reklama ve srovnání … skoro se vším ostatním.

Je rychlá.

je tam vše najednou, jsou tam zprávy (takže nemusíte na email), je tam chat (takže nemusíte na lide), a někdy tam jsou i novinky ve světě

je to anonymní

je to jednoduche a rychle

je to nejrychlejší komunikace i na nejvzdálenější místa

Je to nejrychlejší způsob, člověk vám hned odpoví a nemusíte čekat, například jako u e-mailu, než si váš vzkaz přečte.

Je to nejrychlejší, nejosobnější. Tu osobu znám...

Je to po telefonu a komunikaci z očí do očí třetí nejosobitější a nejrychlejší způsob, jak předat informace.

Je to rychlé

je to rychle a jsou tam vsichni

je to rychlé, interaktivní, jednoduché, mohu mít otevřené malé okénko při práci

Je to rychlé.

Je to rychlé. Mohu komunikovat s více lidmi než jen s lidmi, které mám např. v přátelích na Facebooku. Emailovou adresu má dnes prakticky každý a to jak soukromá osoba, tak i např. firma. Při komunikaci v práci s cizími lidmi je to oficiální komunikační prostředek jako např. dopis.

Je to sice pomalsie ako chat, ale poskytuje vacsi priestor, clovek ma viac casu na premyslenie toho, co napise. Historia konverzacie sa uklada.

je to soukromá korespondence, žádná veřejná sít

je to soukromé

Je to zadarmo a jednoduché.

Je to zavedená služba .

je to zcela soukromé - ostatní do toho nečumí, pač nemají heslo :-)

Je to zdarma - pokud neuvažuji náklady na připojení. Je to rychlé a spolehlivé.

Je to zdarma.

Je to zvyk.

Je vidět že je člověk online, více lidí, jednoduché

Je výrazně osobnější.

je zachováno soukromí a nemusím se dívat na všechno, co kdo dal na facebook a podobné sociální sítě

Je zdarma a je velmi rychlá, obvykle dostanu okamžitou odpověď.

Je zde malá pravděpodobnost, že zpráva nebude doručena. Mail má každý - i starší lidé, kteří nevyužívají sociální sítě.

jedno kliknutí a už volám, popř. je i můžu vidět přes kameru

Jednoducha manipulace a soukromi

jednoduchá, rychlá komunikace

Jednoduché a efektivní.

jednoduché vyhledávání přátel, které bych jinak pravděpodobně nenašla.

Jednoduché vyhledávání v proběhlé komunikaci. Její ukládání a přístupnost odkudkoliv.

jednoduché, rozšířené

Jednoduché, rychlé, přehledné. Adresáta obtěžuje minimálně a umožňuje mu ponechat odpověď na jím zvolený čas.

Jednoduché, vžité, téměř každý má mailovou adresu

Jednoduchost

jednoduchost, dostupnost, možnost nechávat zprávy offline

Jednoduchost, efektivnost, nenavykovost.

Jednoduchost, přehlednost, rychlost.

Jednoduchost, relativní rychlá možnost zpětné reakce, možnost stylizování a úpravy textu před odesláním etc...

jednoduchost, rychlá odezva

Jednoduchost, rychlost.

jednoduchost, spolehlivost

jednoduchost, vetší soukromí

Jelikož na Facebooku je momentálně zaregistrovaná většina lidí, tak když někoho potřebuju sehnat, tak ho tam seženu :D

jsem na to zvyklá

jsem neustále informán přesně o tom čemu se věnuji a co mě zajímá

jsou tam všichnia skoro furt

kazdy je original :) , nesoudim ostatni dokud je neznam

každý ho má, nemusím být stále online

každý má email

Každý uvedený typ je vhodný pro jinou formu komunikace: e-mail-oficiální komunikace (např.pracovní, studijní), sociální sítě-komunikace s přáteli (neoficiální), Skype-substitut telefonu s rodinou

Kdekoľvek, veľa času a miesta na odpaoveď, zálohované

Když mám porovnat email s ostatními typy, tak u emailu preferuji to, že si jej mohu kdykoliv přečíst uceleně znovu - neumusím jednotlivé body hledat v historii (např. u ICQ), ani se nevystavuji na internet jako u např. Facebooku. Mám také větší čas na odpověď - druhá osoba nečeká jako u ICQ, mohu si vybrat nejlepší čas...

když se nejen slyšíme, ale i vidíme, není vzdálenost mezi námi taková

komplexnost

komplexnost informací

Komunikace

komunikace v reálném čase, neustálý přehled

komunikace face to face. vidět, slyšet, vnímat.

komunikace ihned a zdarma

komunikace je interaktivní v reálném čase v rámci sociální sítě

Komunikace přes jiné typy by obchodním partnerům asi nepřipadala příliš oficiální.

komunikace přes videochat mi nahrazuje přímý styk s rodinou a přáteli, kteří bydlí daleko

komunikace s lidmi offline:-)

komunikace s přáteli

komunikace s přáteli, novinky, drby, fotky

komunikace s přáteli, přehled o společenském dění, informovanost

komunikace v reálném čase, bez zbytečného balastu a zdarma

komunikace v reálném čase, možnost využít hovoru, případě i video hovoru

Komunikace v reálném čase, vidím jestli je někdo on/off, podpora různých klientů, navíc miranda pracuje primárně s lokální databází,možnost archivace komunikace

kontakt s bývalými spolužáky, kamarády z dětství (které jsem dlouho neviděla)

kontakty pohromadě, pohodlné

kouknu na profil přítele a často už mu ani nepotřebuji pokládat otázku, protože se z jeho příspěvků potřebnou informaci dozvím, komunikace v reálném čase

Kromě e-mailu a icq žádný jiný nemám, nebo nevyužívám.

Kumulace zpráv, ke kterým jednou za den sednu a všechny vyřídím na jednou, nerada trávím u počítače více času než je nezbytně nutné.

Lepší kontakt, shromáždění všech kontaktů

Levnější způsob domluvy než např. mobilní sítě

lidé mě mohou zastihnout kdykoliv i když nejsem online

lidé nemusí být přítomni, abych si s nima mohla psát, zároveň když jsou přítomni, dostanu rychlou odpověď

lze efektivne archivovat, tridit, vyhledavat v historii

Má ho skoro každý, je přehledný a spolehlivý.

Má ho více lidí

mail je nejrozsirenejsi

Málokdy potřebuji komunikovat on-line, proto je mail nejvhodnější ve většině případů pro moji práci.

Mám čas na rozmyšlení a správné formulování odpovědi.

mám ho pod kontrolou, stahuji zprávy kdy chci, dobrý přehled o komunikaci

Mám ho zažitý, už vyzkoušený.

mam jich vic - email, icq, fb

Mám jistotu, že člověka na druhé straně znám a nemusím se bát, že mou komunikaci bude vidět někdo druhý.

mam kamošky po celé republice a je jedmoduší s nimi psát než za nimi jet

Mám na facebooku nejvíce známých se kterými se tolik nemohu výdat díky pracovnínu vytížení !

mám nejvíc přátel, Facebook jsem si zrušil

Mám tak blíže k rodině.

mám tam nejvíc kontaktů

Mám tam nejvíce přátel.

Mám tam pohromadě lidi, který mam rád. Včetně Tebe :*

mám tam, koho chci, není spojeno se sociálními sítěmi, které odsuzuji

mám vše na jednom místě

Mám všechny svoje kamarády na jednom místě a vím jestli jsou on-line a nebo ne.

Méně bezprostřední než IM nebo chaty... Není jisté, kdy se zpráva dostane k adresátovi, není vidět, kdy je adresát připojený na internet.

Mluvím a mohu tedy dělat jiné věci rukama.

mluvím jen s osobou, se kterou chci mluvit, rychlost komunikace, soukromí (např. oproti psaní na zeď), stačí to pro sdělení nejdůležitějšího nebo ujištění, že na druhého myslím

Mnohem kratší doba komunikace když mluvíme přes skype, je zdarma.

mohu člověka vidět při rozhovoru

Mohu do něj vstupovat a nahlížet pouze já osobně

Mohu komunikovat s přáteli a dozvídat se o nich novinky, prohlížet si jejch fotky, které chtějí sdílet.

Mohu odpovídat, když mám zrovna čas a nemusím nikomu vysvětlovat, že zase nestíhám a proč.

Mohu posílat delší zprávy a e-mail mi slouží také jako úschovna prezentací a písemných materiálů

Mozem vidiet, co robia moji priatelia, ktorych v realnom svete az tak casto nevidam, popri tom chatovat s inymi kamaratmi. Taktiez sa tam dozviem mnoho zdielanych informacii, ku ktorym by som sa pravdepodobne sama nikde nepreklikala :-)

moznost komunikace s vice lidmi zaroven

Moznost live konverzace(nahrazuje IM), moznost zanechani vzkazu (nahrazuje e-mail), moznost psani na zed (nahrazuje fóra).

moznost najdenia vacsiny mojich priatelov na facebooku

moznost okamzite reakce

Moznost startu spolu so systemom, neustaly beh na pozadi. Jednoduche rozhranie.

Možnost komunikovat s více lidmi najednou, facebook má dnes téměř každý oproti jiným...

Možnost komunikovat v kteroukoliv dobu na jakoukoliv vzdálenost

možnost mít pořád přehled o tom, co se děje

Možnost nechat mail "nepřečtený" (využívám jako ToDo list)

možnost okamžité reakce

možnost posílání obrázkových a hudebních souborů

možnost příloh, čas na odpověď, spolehlivost

Možnost rozmyslet si (případně odložit) odpověď, nenutí odpovídat v reálném čase, pokud není třeba.

možnost rychlé komunikace

Možnost rychlé odpovědi dotazovaného

možnost rychlého sdělení, v podstatě je to zadarmo, když nepočítám měsíční poplatky

možnost seznámit se s dalšími lidmi a poté je třeba poznat

možnost spojení s více lidmi najednou a relativně rychlá komunikace

možnost vkládat přílohy

Možnost vlastního naplánovaní průběhu komunikace.

Multikonverzace...

můžu být okamžitě s přáteli a jsem takto v kontaktu se synem a dcerou

Můžu kdykoliv komukoliv napsat a nepadá mi přitom internet

můžu napsat delší text a ze zvyku

Na facebooku je snadnější diskuze pro více lidí naráz - je rychlejší a přehlednější, než třeba email

na fb jsou všichni

Na FB lze najít lidi často připojené, a tak je možné jim napsat...

Na FB vidím kdo je online a hned si s ním můžu psát, naproti tomu email musí člověk na odpověď celkem dlouho čekat...Takže největší předností pro mě je rychlost.

na icq mám jen ty nejbližší přátele, zatímco na fb mám mezi "přáteli" lidi, se kterými nechci komunikovat tak často a obtěžuje mě, když se přihlásím na fb a oni mi začnou hned psát

Napr. na facebooku je mozne zastihnout mnoho lidi on-line.

neblikají na mě reklamy, napíšu, komu potřebuju

nějak mi ostatní způsoby komunikace nezaujali

nejčastější kontakt s přáteli

nejjednodušší

Nejjednodušší použití, relativně nejmenší ztráta soukromí.

nejklasičtější způsob přístupný všem

Nejlépe funguje,nezasekává se a je spolehlivá

nejlepsi kompromis mezi emailem a komunikaci v realnem case

Nejméně osobní.

Nejrychlejší

Nejrychlejší a nejosobnější možnost.

Nejrychlejší způsob firemní komunikace.

nejrychlejší, mám zde nejvíce kontaktů

největší databáze kontaktů

největší počet uživatelů a větší soukromí

nejvíc formální

nejvic pratel online

nejvíce kontaktů

nejvíce kontaktů mám tam

nejvíce přátel na jednom místě

Nejvíce rozšířené.

nejvíce soukromé

nemám ráda sociální sítě, kde všichni vidí, že jste online a potom Vám píší, i když nemáte zrovna čas

Nemusím být online pořád, můžu reagovat s odstupem

nemusím byť práve online

Nemusím čekat na okamžitou odpověď, mohu přiložit přílohu, nikdo na mne nespěchá, takže se dá v klidu vymyslet jeho znění.

nemusím odpovídat hned jako napříkad na icq ...

nemusím odpovídat hned, mohu zasílat fotografie, je to relativně bezpečné

nemusím odpovídat ihned, mohu si rozmyslet odpověď

nemusím u toho furt sedět, napíšu-odpovím kdy chci a druhá strana totéž

neni ocekavana okamzita reakce, vsechny pozadavky se daji vyresit najednou - ve chvili, kdy si na ne udelam cas.

Není potřeba být neustále online. Pokud někdo napíše a zrovna nemam čas, můžu odpovědět až ve volné chvíli.

Neobtěžuje, protistrana odpoví když a až chce, důležitá je oboustrannost (narozdíl od webu) a rychlost (narozdíl od mailu).

Neotravnost, formálnost

neotravuje

Neseká se (většinou), dobrej vzhled, nenáročnej

Nesleduje mě velký bratr Facebook, který nenávidím a neuvádím nikde veřejně své údaje.

Neviem.

nevím

nevim

nevim

nevím

NEVÍM

nevim

nevím

nevím

nevím

Nevím

nevim

nevim

nevím

nevím

Nevím

nevím

nevim ;)

Nevím, stačí mi e-mail

Nevyžaduje okamžitou reakci.

nezabírá moc času oproti sociálním sítím

nezavislost

Než někomu něco napíšu, rád si to promyslím (obvykle to trvá dny, někdy i týdny), a proto mi plně vyhovuje, že e-mailová komunikace neprobíhá v reálném čase (resp. je pomalejší než pro mě velmi nepříjemně spěšná a příliš bezprostřední komunikace přes skype, chat, fakebook apod.). Také mi vyhovuje uživatelská jednoduchost privátnost a relativní bezpečnost e-mailu. Má nejblíže klasické poště, kterou jsem ještě začátkem tohoto století značně využíval.

nic me netlaci do odpovedi

ničem

nikdo mi neodepíše hned a nezahltí dalšími otázkami jako třeba na chatu nebo ICQ

obraz

Odešli a zapomeň

odpovím kdy chci

odpovím/napíši kdy se mi chce nebo mám čas

Ok.

okamžitá dostupnost

okamžitá komunikace zdarma

okamžitá komunikace, popřípadě u lidí o kterých vím, že na fb chodí pravidelně, mám jistotu že si zprávu odemne přečtou. na email každý nechodí pravidelně.

Okamžitá odezva.

okamžitá reakce

okamžitá reakce druhé strany kontrola statusu

okamžitost, spousta lidí soustředěná v jednom místě...

online telfonování zdarma

Oproti VoIP, chatu, ICQ apod. je to trvalá informace. Mám své emaily uloženy od počátku založení své emailové schránky. Také je to oficiální možnost, jak mě kontaktovat. Pracovní nabídky mě na ICQ hledat nebudou.

Osobní komunikace - email nebo IM Odborné diskuze -diskuzní fóra

Osobni kontakt.

Ostatní ani nevyužívám a email má snad každý.

pohoda

pohodlí

Pohodlná možnost real-time komunikace se spoustou dalších možností (zaznamenávání historie, posílání datových souborů aj.)

pohodlne

Pohodlnost

pohodlnost a rychlost

Pokud jsou ostatní online, je nejrychlejší, pokud ne, má stejnou rychlost jako cokoliv jiného.

Poměrně jednoduchá obsluha a přehlednost.

posílám hodně příloh a komunikuji na formální úrovni

používá ho největší skupina přátel

Používají ho všichni...

používám hlavně chat na Facebooku, je to rychlé a jsou tam všichni se kterými potřebuji mluvit

používám všechny v předešlé otázce zmíněné a nemohu je porovnat, protože každá z nich má plus, kvůli kterému ji používám :)

Preferuji společně s tím ještě skype, nastejno. Facebook využívá více mých přátel, slouží proto častěji k mé komunikaci. Skype pokrývá přátele, kteří více využívají skype a nebo s nimi preferuji osobní komunikaci přes telefonování.

pretoze je tam vela ludi, a ked treba niekoho zohnat tam ho isto najdem...

pro posílání souborů, při komunikaci mám čas si promyslet text

Probíhají pouze mezi odesílatelem a adresátem. Nevidí ji třetí osoby jako např. na facebooku.

Prostě mi vyhovuje nejvíc.

prostě můj oblíbený

Prostřednictvím e-mailu moh získat rychle informace, aniž bych musela někam jezdit. Ráda píši dopisy a e-mail je jim z nabízených možností nejvíce podobný.

Protože je to síť,kde seženu své přátelé kdykoliv.

Protože komunikuji hlavně, co se týče práce, je to pro mě nejrychlejší způsob komunikace s obchodními partnery

Prozatím univerzální, e-mail má takřka každý.

přátelé

přehledná historie

přehledné psaní zpráv

přehlednost

Přehlednost lidí, kteří jsou on-line a zároveň přítomnost velké skupiny přátel a kolegů. Když to teda zrovna funguje:)

přehlednost přátel,možnost komunikovat online i moznost zanechat zpravu

Přehlednost, jednoduchost a funkčnost.

přehlednost, možnost hlasové komunikace

Přehlednost, rychlost.

přehlednost, stručnost, rychlost, nezávislost na webovém rzohraní - kompatibilita

Přehlednost, uzavřenost, snadná archivace

Přetržitost "datového" toku.

Přijde mi to poměrně bezpečné a rychlé, email má dnes každý, kdežto to ostatní ne.

přímá komunikace

přístup k historii odkudkoliv

přítel v zahraničí, možnost bližšího kontaktu

Ráda chodím na skype, protože tam můžu onoho člověka vidět a reálně slyšet. Preferuji to především, když je onen člověk daleko, a tudíž nemám šanci se s ním sejít. Jinak se každý den přihlašuji na fb, ale ne každý den s někým po něm komunikuji.

Relativně snadné řízení s možnost přidávat rychle potřebné funkce.

rozšířenost, jednoduchost a spolehlivost

Ryhlost

rychlá a levná komunikace

rychlá a snadná komunikace, dobře přístupná

rychlá a zcela laciná komunikace

rychlá interaktivní komunikace bez dalších nepotřebných funkcí/obsahu

rychlá komunikace

Rychlá komunikace

rychlá komunikace

rychlá komunikace

rychlá komunikace - zdarma

rychlá komunikace.

rychlá odezva

rychla odezva

rychlá odpověď

rychlá odpověď

rychlá odpověď, konverzace v "reálném čase"

Rychlá odpověď, možnost zjištění za je zrovna online

rychlá zpětná vazba a odpověď

rychlé a ne příliš obtěžující.

Rychlé odpovědi, bez dlouhého čekání, a zjištování zda už mi přišel daný e-mail.

Rychlé odpovědi, možnost komunikování s více lidmi najednou.

Rychlé přihlášení. Není nutná instalace.

Rychlé sdělení informace.

Rychlé spojení .

rychlé, efektivní

rychlé, jednoduché

Rychlé, jednoduché a přehledné

rychlé, jednoduché, možnost blokace nechtěných uživatelů

Rychlé, věcné, nezdrží mě to a nenaláká na jiné věci

Rychlé, zábavné, nové info

Rychlé. Levné.

rychlejší možnost vidět účastníka jednáni

Rychlejší a zábavnější způsob komunikace.

rychlí, přehledný

Rychlkost, přesnost, dohledatelné co jsem napsal dříve.

rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

Rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

rychlost

Rychlost

rychlost

rychlost

rychlost - komunikace v reálném čase, možnost zpětně dohledat historii

rychlost a dostupnost

Rychlost a dostupnost komunikace

rychlost a sdílení dokumentů

rychlost a zobrazeni primo pred nosem druheho

rychlost komunikace

Rychlost komunikace, vidím, kdo je a není online...

rýchlosť odpovede a reakce druhej strany

rychlost spojeni

Rychlost vyadreni se

rychlost, aktualnost a to, ze se zprava doruci, i kdyz uz druhy neni online

rychlost, bez všech možných dalších nepotřebných aplikací

Rychlost, bezplatnost.

rychlost, bohodli, bezpecnost (jabber)

rychlost, dostupnost

rychlost, dostupnost

rychlost, interaktivita

rychlost, jednoduchost

rychlost, jednoduchost, může mě kontaktovat jen ten, komu povolím přístup

Rychlost, nemusim nikam chodit.

rychlost, nenáročnost

Rychlost, nenáročnost na systém

rychlost, nenáročnost, jednoduchost

rychlost, nízké náklady

rychlost, ovládám jej

rychlost, pohodlí, dosažitelnost

rychlost, pohodlnost

rychlost, pohodlný software

rychlost, přehlednost

Rychlost, přehlednost.

rychlost, skupinové zprávy a možnost komunikace s více lidmi v jedné zprávě, časová pružnost

rychlost, spolehlivost

Rychlost, strucnost, jednoduchost archivacie, moznosti spatneho vyhladavania...

Rýchlosť, štruktúrovanosť, archivovateľnosť

rychlost, variabilita kanálů, neformálnost/ formálnost :)

Rychlost.

Rychly a bezpecny sposob komunikacie a pritom moznost chranit si svoje sukromie, narozdiel od posobenia na socialnych sietach. Preferujem Jabber.

rychly, bezpecny, jednoduchy

rychlý, přehledný, zábavný..

Rychlý, spolehlivý, nemusím být on-line a zprávu o přijetí dostanu na mobil.

řekla bych že je anonymní

s pratelmi se tam casteji setkavame

sdělení je rychlejší

Sdílení dat

Skoro okamžité odpovědi, oproti chatu nebo VoIP ukládání historie

skrytá identita

skype podle mně je nejvíce přizpůsoben pro volání i s videem

Skype mi přijde víc soukromější než FB chat

Skype tam je 2x

Snadná a rychlá komunikace s přáteli, nemusím se se "prokousávat" nechtěnými zprávami od lidí, které neznám - kontakt na mě mají jen, kterým ho dám.

Snadná dostupnost a ovládání

Snadné ovládání,velký počet uživatelů.

Snadnost a odstranovani barier

snadný přístup, přehlednost, možnost dohledat historii, lze posílat soubory, lze mít tento program zapnutý delší dobu - "nezabírá" tolik místa jako otevřený prohlížeč s facebookem

Soc. sítě jsou populární, většina lidí, se kterými komunikuji, tam zpravidla je. Výhodou je rychlost reakce, okamžitá odpověď. Ale stejně vhodný my přijde i instant messaging a voip.

Sociální sítě jsou hojně využívány mezi ostatními přáteli

Sociální sítě primárně ke komunikaci nikoho nenutí (oproti např. emailu a IM, kdy adresát musí věnovat komunikačnímu kanálu pozornost a obvykle je od něj hned vyžadována reakce). Sociální sítě jsou postavené na opačném principu - to, co chci sdělit, zveřejním, a nechám na uvážení ostatních, zda a kolik pozornosti tomuto sdělení chtějí věnovat a zda chtějí reagovat.

soukromá, rychlá komunikace

Soukromí

soukromí, rychlost,

soukromí, viditelnost online přátel, historie

Spojím se s kým chci kdy chci

spolehlivost

spolehlivost, funkcnost

sprava hned, bez ostatnych rusivych vplyvov.

Stale je nekdo online, mohu sdilet informace pro urcite skupiny lidi - rychla komunikace.

Stálost (informace se uloží, lze je kdykoli rychle dohledat), rozšířenost (email má téměř každý)

Tato komunikace je výhodná tím, že je zadarmo a mužu si psát s více lidmi najednou a nemusim koukat na to jeslti mam dostatečnej kredit !! :)

telefonování a psani zadarmo :-)

Telefonování přes internet mi přijde více osobní, než nějaký chat.

THE BEST

udržitelnost a vyhledatelnost informací, dostatečné soukromí

Udržování kontaktů s přáteli z jiných částí republiky a zahraničí.

uff, relativni stabilitu sluzeb

ukládá se mi historie komunikace

Umožňuje uložení odeslaných zpráva a snadný přístup k nim pro zpětnou kontrolu nebo další využití.

určitý (samozřejmě ne úplný) přehled dění mezi kamarády

urychlení komunikace

už každý má email

V archivaci historie

V jednoduchosti možnosti videohovoru a soukromeho přístupu

V okamžité odpovědi. Taky vidím, kdo je online, s kým má cenu komunikovat. Můžu tak vyřešit co potřebuji okamžitě.

V přehlednosti, využitelnosti atd.... :-D

v rychlosti komunikace mezi lidmi

V rychlosti spojení s přáteli.

V sexu

V tom jak rychle odpovidaji prateli na zpravy:)

v tom že ji používají všichni moji přátele

Ve spolehlivosti

větší formálnost

větší soukromí

více funkcí v jednom

více možností

Vím komu píšu, je to bezpečné, osobní.

vim, ze dotycny/a ktere/mu pisu mi odpovi, az bude mit cas, tj. vim, ze nikoho zrovna nerusim (jako treba se skype a chat) + rada pisu.

volání přes Skype je zdarma a rychlejší než psaní

vše je na jednom místě

vše pohromadě

vše pohromadě

všichni jsou na jednom místě

Všichni přátelé na jednom místě, možnost vyjádřit se k dané konkrétní události a případně v souvislosti s tím možnost odeslání rychlé soukromé zprávy, případně můžu využít chat přímo na webu (vše vztaženo k facebook.com)

Všichni, se kterými potřebuji komunikovat (ať už soukromě nebo pracovně), využívají e-mail. Je proti nejsnazší způsob komunikace.

vybírám si dobu, kdy budu komunikovat, a také mohu dobře formulovat, co chci sdělit (bez nutnosti reagovat okamžitě)

výhoda nespočíva ani tak v kvalite služby ako takej ale v počte jej uživatelov....

výhodou je prakticky celý svět,jelikož mí přátelé jsou roztroušeni ve všech možných zemích a kontinentech

vyhovuje mi už dlouho, nemíním to měnit jen kvůli tomu, že např vznikl facebook

Vyhovuje mi.

vždy rychle dostanu odpověď od lidí, které znám (na rozdíl od diskuzních fór)

Zábavnost.

zahrnuje take video

Zachování historie, univerzálnost, mobilita

Zaloguji se v okamžiku, kdy mně se to hodí, a vyberu si nevyzvedlé zprávy, je to rychlé, nikdo mě nevidí on-line, tedy mě více nezdrží a nezdržuji se jinými věcmi kolem

Zbytečně mě lidé neotravují, např. pokud jsem on-line na ICQ nebo na Facebooku, tak se mnou občas zakecají. E-mail si přečtu a v klidu odpovím..

Zdarma, rychle se domluvim :)

Ze nejsou otravne, jako treba telefon

Zprávy jsou doručeny (a oznámeny) okamžitě, ale nevyžaduje okamžitou odpověď

ZVYK

Žádné reklamy(používám QIP 2010) Můžu lehce ignorovat kontakty Anti-spamový filtr pluginy

žádnou

Žádnou výhodu nespatřuji, je to spíš ze zvyku.

12. Máte založený uživatelský profil na některé sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Ne, ale plánuji v horizontu do půl rokuotázka č. 21, Ne a zatím neplánujiotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano 47987,57 %87,57 %  
Ne a zatím neplánuji 6511,88 %11,88 %  
Ne, ale plánuji v horizontu do půl roku30,55 %0,55 %  

Graf

13. Proč nemáte profil na žádné sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

1. Protože mne tahle pseudozábava nijak neoslovuje. 2. Už jen znění této otázky mne utvrzuje v tom, že jsem se rozhodl správně. Proč se neptáte "Proč máte profil na nějaké sociální síti" 3. Rád vypadám jako exot

Abych řekl pravdu tak ani nevím, nezajímám se o to.

Bo Facebook je ... webová služba snažící se dosáhnout absolutní duševní nahoty svých uživatelů a přitom nedokáže přijmout nahotou tělesnou

Co s tím?

Je mi líto času, který bych tam strávil. Nemám v okolí lidi, kteří by tyto sítě využívali. Nemám důvod takový profil mít.

Je mi nesympatické, že to mají všichni.

je to hnus

kvůli přílišnému sdílení informací

Mám sociální vazby nevirtuální.

Naco?

Necítím potřebu.

Nechci se vystavovat jako ve výloze...

Nechci.

Nejsem ovce a vazim si sveho soukromi...

nemám důvod zakládat

Nemam duvod.

nemám moc přátel, a které mám, tak komunikuji s nimi přes telefon nebo osobně

nemám potřebu

nemám potřebu sdílet cokoliv s cizími lidmi

Nemám potřebu se realizovat na soc. sítích.

nemám ráda sociální sítě, kde všichni vidí, že jste online a potom Vám píší, i když nemáte zrovna čas

Nemám to rád a nepodporuji to. Ztráta času a soukromí.

Nemám to zapotřebí, preferuji osobní kontakt a zdravou dávku soukromí.

nemám zájem

nemám žádný důvod

Není k tomu důvod .

není to pro mě zajímavé; neláká mě to

nepotřebuji

Nepotřebuji

Nepotřebuji

nepotřebuji ho

nepotřebuji ho

Nepotřebuji ho.

Nepotřebuji ho.

Nepotřebuji ho. Nechci být součást stáda. I tak už trávím moc času na netu, nechcu ho tam trávit ještě víc. Chci si zachovat normální komunikaci s lidma, ne celý den jen sedět na fb a jinak se vlastně nestýkat

nepotřebuji jej

nepotřebuji to

nepotřebuji, kamarády potkávám osobně

Nepotřebuju ho. Na sociálních sítích se vyskytují hodně často lidi. Brrr, lidi...

nesvěřuji se nikomu zbytečně

neuznávám tuto komunikaci

Nevidím žádnou výhodu.

nic dobreho z toho neplyne

Ochrana soukromí.

otravovalo by ma to

Problemy s bezpecnosti, navykovost.

proc jo?

proč ano?

Protoze je to blbost

protože bagr

Protože ho nepotřebuji a nikdy potřebovat nebudu.

protože jsou to sračky

Protože k tomu nemám JEDINÝ důvod.

Protože to nemám zapotřebí.

protože to nepotřebuji

Přátel mám dost i bez sociálních sítí,

slaba resp. ziadna ochrana identity, reklamy

sociální sítě považuji za hloupost a zbytečnost, s kým se chci vidět s tím si domluvím schůzku osobně,

strata sukromia, utoky v podobe napr. socialneho inzinierstva, velke mnozstvo spamu, hoaxov

špatné zajištění osobních údajů

To málo, co mi mohou nabídnout, nestojí za podstoupené riziko vycházející z nedůvěry ve firmy, které tyto služby poskytují.

zadne hovadiny sdilet nechci.

zbytecnost, proti proudu, nepodporuju, soukromi, nechci

ztráta soukromí, rozvracení vztahů, raději vidím kamarády osobně, než na internetu

14. Na které sociální síti máte uživatelský profil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook46496,87 %84,83 %  
Spolužáci.cz27557,41 %50,27 %  
Youtube18338,2 %33,46 %  
Lidé.cz12325,68 %22,49 %  
Twitter5912,32 %10,79 %  
LinkedIN5411,27 %9,87 %  
Libimseti.cz357,31 %6,4 %  
Microsoft Windows Live 265,43 %4,75 %  
MySpace153,13 %2,74 %  
Badoo30,63 %0,55 %  
last.fm20,42 %0,37 %  
pocodot10,21 %0,18 %  
vimeo10,21 %0,18 %  
server couchsurfing10,21 %0,18 %  
pokec.sk10,21 %0,18 %  
Cyberspace.cz10,21 %0,18 %  
Nyx.cz10,21 %0,18 %  
nyx10,21 %0,18 %  
vkontakte.ru10,21 %0,18 %  

Graf

15. Kterou sociální síť preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook 39482,25 %72,03 %  
Youtube183,76 %3,29 %  
Lidé.cz122,51 %2,19 %  
Twitter122,51 %2,19 %  
Spolužáci.cz102,09 %1,83 %  
žádnou91,88 %1,65 %  
LinkedIN91,88 %1,65 %  
nic20,42 %0,37 %  
Microsoft Windows Live20,42 %0,37 %  
vkontakte.ru20,42 %0,37 %  
no nejlépe žádnou, jinak ten fb10,21 %0,18 %  
zadnou, ale uzivam facebook10,21 %0,18 %  
Nemám preference, všechny jsou nebezpečné, a nutné10,21 %0,18 %  
nepreferuji10,21 %0,18 %  
Cyberspace.cz10,21 %0,18 %  
žádnou, je to z nouze ctnost:-D10,21 %0,18 %  
nepreferuji zadnou10,21 %0,18 %  
žádnou - nepoužívám je10,21 %0,18 %  
sociální sítě používám z donucení pro komunikaci10,21 %0,18 %  

Graf

16. Kolik hodin v průměru denně strávíte aktivním používáním sociálních sítí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než půl hodiny16634,66 %30,35 %  
půl hodiny až 1 hodinu13528,18 %24,68 %  
1 až 2 hodiny10121,09 %18,46 %  
3 až 4 hodiny5611,69 %10,24 %  
5 až 6 hodin163,34 %2,93 %  
více než 7 hodin51,04 %0,91 %  

Graf

17. Nakolik aktivně využíváte sociální síť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem spíše pasivní uživatel, čtu a prohlížím obsah, který mí přátelé sdílejí18939,46 %34,55 %  
Přibližně jednou týdně přispěji do obsahu14229,65 %25,96 %  
Často a pravidelně přispívám do obsahu10521,92 %19,2 %  
Pouze jsem si založit uživatelský profil, na sociální síť ale moc nechodím367,52 %6,58 %  
pouze chat a zprávy10,21 %0,18 %  
párkrát do týdne, ale vždy z konkrétního důvodu...10,21 %0,18 %  
pasivní uživatel + přibližně jednou t. přispěji10,21 %0,18 %  
to je různé, záleží na situaci a zda se mi chce10,21 %0,18 %  
Pokud mám co říct, přispívám do obsahu.10,21 %0,18 %  
hraji na FB hry, obsah moc nečtu10,21 %0,18 %  
Tahle kolonka je moc omezená, abych to sem napsal10,21 %0,18 %  

Graf

18. Jaké funkce na sociální síti využíváte alespoň jednou za týden?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prohlížení obsahu přátel34672,23 %63,25 %  
Chat s přáteli28860,13 %52,65 %  
Komentování či lajkování obsahu přátel 27757,83 %50,64 %  
Posílání zpráv přátelům25753,65 %46,98 %  
Psaní statusu na zeď18037,58 %32,91 %  
Sdílení fotek, odkazů, videa17736,95 %32,36 %  
Vytváření a přihlašování se na události 12125,26 %22,12 %  
Hraní her5912,32 %10,79 %  
Vyhledávání informací na jednotlivých stránkách 5812,11 %10,6 %  
Práce se skupinami – připojování či zakládání skupin 336,89 %6,03 %  
Využívání ostatních online aplikací 112,3 %2,01 %  
*112,3 %2,01 %  
žádnou30,63 %0,55 %  
zadne30,63 %0,55 %  
nic z uvedeného20,42 %0,37 %  
nic20,42 %0,37 %  
žádné20,42 %0,37 %  
správa fanpage, inzerce, apod.10,21 %0,18 %  
Odběry na Youtube.com (ne od přátel)10,21 %0,18 %  
Dotazník dělal nějaký idiot!10,21 %0,18 %  
U otázky 31 je špatný formulář.10,21 %0,18 %  
co je noveho ohledne veci ktere me zajimaji10,21 %0,18 %  
k otázce 19: na Twitteru nemáte žádné přátelé.10,21 %0,18 %  
Vyhledávání ztracených kontaktů10,21 %0,18 %  
nevyuzivam tak casto nic10,21 %0,18 %  
Twitter jako RSS.10,21 %0,18 %  
sem tam nějaký tweet10,21 %0,18 %  
prohlížení profilů, když je třeba10,21 %0,18 %  
používám lide.cz a tam spíše diskutuji na fórech10,21 %0,18 %  
účast v diskuzích10,21 %0,18 %  

Graf

19. Kolik máte na Vámi preferované sociální síti přátel?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100-20017736,95 %32,36 %  
50-1009920,67 %18,1 %  
200-3008718,16 %15,9 %  
Méně jak 506112,73 %11,15 %  
Více5511,48 %10,05 %  

Graf

20. S kolika přáteli, jež máte přiřazené na sociální síti, se pravidelně potkáváte i v osobním životě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
s maximálně čtvrtinou přátel18137,79 %33,09 %  
s maximálně polovinou přátel15933,19 %29,07 %  
s více jak polovinou přátel13929,02 %25,41 %  

Graf

21. Kolik emailových adres máte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Žádnouotázka č. 22, 1otázka č. 23, 2otázka č. 23, 3otázka č. 23, 4 a víceotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
219435,47 %35,47 %  
4 a více14927,24 %27,24 %  
312422,67 %22,67 %  
17914,44 %14,44 %  
Žádnou10,18 %0,18 %  

Graf

22. Proč nepoužíváte email?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

email používám

23. Přeposíláte zábavné, vtipné či řetězové emaily svým přátelům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy32659,71 %59,6 %  
Zřídka16930,95 %30,9 %  
Někdy397,14 %7,13 %  
Často71,28 %1,28 %  
Velmi často50,92 %0,91 %  

Graf

24. Jaká část vašich příchozích emailů představuje nevyžádanou poštu? (spam, přeposílané zprávy, reklama, atp..)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 25%34763,55 %63,44 %  
25 – 50%11821,61 %21,57 %  
50 – 75%549,89 %9,87 %  
Více než 75%274,95 %4,94 %  

Graf

25. Zapojujete se aktivně do diskusních fór či diskusí k různým článkům na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zřídka22841,68 %41,68 %  
Nikdy 14726,87 %26,87 %  
Někdy12723,22 %23,22 %  
Často285,12 %5,12 %  
Velmi často173,11 %3,11 %  

Graf

26. Máte vlastní webové stránky nebo blog?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne a zatím neplánuji33661,43 %61,43 %  
Ano15628,52 %28,52 %  
Ne, ale plánuji 5510,05 %10,05 %  

Graf

27. Využíváte nějaké online kancelářské aplikace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 28, Neotázka č. 29].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne41776,23 %76,23 %  
Ano13023,77 %23,77 %  

Graf

28. Jaké online kancelářské aplikace využíváte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Google docs5240 %9,51 %  
googledocs53,85 %0,91 %  
MS Office53,85 %0,91 %  
Microsoft office32,31 %0,55 %  
google doc21,54 %0,37 %  
kalendář21,54 %0,37 %  
Outlook21,54 %0,37 %  
gdocs21,54 %0,37 %  
Dokumenty Google21,54 %0,37 %  
google kal., docs10,77 %0,18 %  
ostatní odpovědi google docs, group-office
office
Microsoft Office Web Apps, Google Docs
OpenOffice, MS Word
Microsoft Office Live
google docs, doodle, patří to sem?
google office
dotaznikove aplikce (wufoo, surveymoneky)
SAS, SAX
Pošta
Sharepoint
ty ktere zrovna potrebuji
účetní software
word, excel
Office Web Apps
vyplnto.cz
googdle docs
Google docs; K ot.31. vadi mi pouze 1.-3.,ost ne
Monit 7+
Kerio Connector
daňové
Google Docs, Live Mesh, Outlook web access
Google Apps
MICROSOFT WORD, EXCEL, POWEPOINT
teamviewer
na googlu
word, excel, power point, adobe reader
neumím specifikovat
Outlok Expres
Outlook z domova
MS Outlook, MS Access
elektronický diář, poznámkový blog, kalkulačka
Stahuj.cz
office ms
google documenty
Google Documents, Google Calender, Google Wave
Google docs, Microsoft Office Live
Google Docs, Office Web Apps
google aps
www.xuk.ru
pastebin, google docs
Web aplikace založená na sharepointu -sdílení dok.
Google doces
Email, videokonference, Teamcenter, firemni sklad
Google Docs, Google calendar
google docs (když není zbytí)
microsoft outlook
Salesforce, MS office
MS Office aj
google documents
elektronická kancelář
google dokument
online kalendář, online docs - google
Google Dokuments
5441,54 %9,87 % 

Graf

29. Proč nevyužíváte žádné online kancelářské aplikace?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepotřebuji4210,12 %7,68 %  
nevim276,51 %4,94 %  
nepotřebuji je 276,51 %4,94 %  
Nemám důvod174,1 %3,11 %  
nevím co to je81,93 %1,46 %  
nepotrebuji61,45 %1,1 %  
Nemám potřebu51,2 %0,91 %  
neznám51,2 %0,91 %  
Nepotřebuji to51,2 %0,91 %  
Nepotřebuji je.51,2 %0,91 %  
ostatní odpovědi není důvod
?
nechci
Nepotřebuji.
co to je?
nevím o co jde
neviem
neznám je
...
a proc ano?
Nemám proč
nevím, co to je.
nevím, co to je
Nepotřbuji je
-
Proč bych měl?
nepotřebuju
Neznám.
není potřeba
nevím o nich
Používám vlastní nainstalované nástroje
zadne neznam
protože to nepotřebuji
Není důvod. Používam jen Outlook
Nepotřebuji je vyuužívat.
zatím nemám tu potřebu
nepotřebuji je ke své práci
Zatím nepotřebuji
neumím toa nerozumím tomu
nenám potřebu je využívat
Zatím jsem je nepotřebovala.
Netuším, co je tím myšleno.
Mám k dispozici MS office
Nezajímám se o to.
Mám ve svém PC Open Office a to mi stačí.
a proč ano?
Nemám potřebu.
zatím nebylo potřeba
Využívám offline kancelářské aplikace.
nevím?
zatím nemám potřebu je používat
Zatím jsem žádné nepotřeboval.
Není to potřeba.
nemam potrebu
nepotrebuju je
nevím o žádné užitečné
nevím k čemu mi to je dobré...
nemám s danými aplikacemi zkušenosti (neznalost)
Nevim co to je.
Nevim, nepotřebuju
nevím co to je a asi to nepotřebuju :o)
Nemám dostatek času a zkušeností
Nepotřebuji to, kancelářskou aplikaci mám laptopu.
nevím o této možnosti
zatím je moc nepotřebuji !
zatím jsem neměla potřebu
Není důvod.
nebyl důvod ;-)
Zatím jsem je nepotřebovala
nebyla zatím ta potřeba.. :)
Proč jo?
mám valstní notebook, kde mám veškerý komfot
neznám žádné
malo casu
MS office
možná využívám, ale nevím, co to přesně je
nemám důvod, ani nevím, co jsou onlin kan. aplikac
a to je co?
jednoduše mi nic nepřináší
Mám Microsoft Office, který mi bohatě stačí
protože nevím o žádných důvodech proč bych měl
nezná žádné
Nevim :)
nepotřebuji, a jestli ano, tak o tom nevím:)
a proc bych mela vyuzivat?
nepotřebujem to
nemyslím, že je potřebuji
Momentálně nic takového nepotřebuji
Nemám o ně zájem.
Co je pokládáno za online kancelářskou aplikaci?:)
nezajímají mě
netuším, které to jsou
ani netuším, co se pod tímto pojmem myslí :(
zatím to není potřeba
Zatím nebyl důvod je využívat
nemám k dispozici
protože je nepotřebuji
zatim ji nepotřebuji
netřeba
nevím, co si mám pod tím představit
kancelářská aplikace nainstalovaná v počítači
nepotrebujem
nepotřebuji ji
zatím sem je nepotřebovala
nepotřebuju ji
nevím,asi to nepotpřebuji
nemám to zapotřebí
vse potrebne mam v pocitaci
nepotrebujii to
Ani nevím, žě něco takového je.
Nikdy jsem o tom neslyšel :D
nejsou potřeba
momentálně je nepotřebuji
nepotřebné k práci
Mám nainstalovány na pc svoje
zatím nebyla potřeba
Nevím o co se jedná
Nemám k tomu důvod.
Nevím co to je a k čemu by mi to bylo.
protože mám offline kancelářskou aplikaci :)
Majú málo funkcií
Zatím jsem je nikdy nepotřebovala
nepotřebuji je zatím
Nepotřebuji to.
neni potřebná
Nevím co to znamená
protože je doma nepotřebuji
Vystačím si s těmi offline
netuším co to přesně je :)
protože nevím co to je
Pro svůj styl práce to nepotřebuji.
nevím, nechci, neznám
stačí offline aplikace
Nechce se mi.
Nebyl důvod.
nepotřebuji ke své práci
Zatím sem je nepotřeboval
Nepotřebuju je.
Mám je v PC - není to potřeba.
Nespoléhám na online aplikace
Offline aplikace mi staci
nezajem
Nevyhovují mi.
Nejsou bezpečné
mám vše potřebné nainstalované
A proč omg btw bych to omg omfg měl používat píčo
rychlejsi odezva, prace kdekoliv, bezpecnost
Stačí mi aplikace na PC
nevím, co to je, takže možná používám :-)
momentálně nepotřebuji
mám lokální
zatím nebyl důvod
nevím co to je... . :D
nezajima me to
Upřímně nevím ani co to znamená...?:-)
nepotrebuju tolik tento druh dat sdilet
nepotřebuji je pro svou práci
Preferujem desktopove aplikacie
Nepoužívám kancelářské aplikace vůbec
they suck
Používám klasické aplikace.
neviem, co je to
Obávám se nebezpečí cloud-computingu.
Protože k tomu nemám JEDINÝ důvod.
Data chci mít u sebe.
zatím jsem neměl potřebu
Proč ano?
nejsou na 100% dostupne
neni to pro me zadna vyhoda
lebo ich nepotrebujem (zatial)
protože je nepotřebuju
Nepotřeboval jsem to.
proc jo?
Chci mít svá data jen pod svou kontrolou
nemám pro ně zatím využití
pomalsie, nepotrebne, staci ulozisko..
Chci mít dokumenty jen na svém PC
Naco?
stačí mi offline verze
Nemám k tomuto řešení důvěru
Not your business.
nepotrebuji je, pouzivam offline aplikace
používám offline aplikace
neni to potreba
potřebné mám nainstalované v PC
Nepotrebujem to :D
nevidím důvod
A proc ano? NevidimVtomZADNOUvyhodu,pouzeNevyhody
Mám zdarma Open Office a jsem s nimi spokojen
umiestnenie mojich dát a pomalšia odozva
OfflineDokumentySiMozemPozriet/UpravitBezInternetu
nepotrebujem to
nemám důvod. ani nevím, co by to mělo být
WTF
nepotřebuji je využívat
Není zatím zapotřebí
nemám zatím zapotřebí.
ani nevím, co se tím myslí, nic nepotřebuju
zatím nepotřebuju
nemám k čemu je využít
nezajímám se o to
nemám tu potřebu
Nepřináší mi žádný užitek
nevyhovují mi, musí se ještě hodně zlepšit
neměl jsem nikdy potřebu je využívat
nevím jaké
Nepotřebuji je používat.
nepotrebuju ji, mam diar
offline jsou výhodnější (rychlejší i spolehlivější
Zatím jsem je nepotřeboval.
zatím jsem tomu nepřišla na chuť
prakticky nevyuzivam zadne kancelarske aplikace
neslyšel jsem o nich a zatím je nepotřebuji
Nespolehlivost
Nejsou rychlé jako desktopové, chybí někt. funkce
nevím, k čemu by mi to bylo dobré
nevím k čemu
nepotřebuji to k životu
nepotřebuji zatím
nevím co si pod tím mám představit za aplikace
nepotrebuju
Zatím je nepotřebuji
nepotřebuju je
nepotřebuju)
nemám povolený přístup na web
nemám zájem
nevím, co to znamená
nepotrebuji to
nemám o nich informace
Nebavi mne.
Nevím proč bych měla
flash disk s portable OO.o je pro mě jistější
Aby neměl provozovatel přístup k mým datům.
Nevím co je pod pojmem "online kancelářské aplika"
využívám raději lokální aplikace - práce v offline
nemam potrebi
nevím, co máte na mysli
nic
nevím, o co jde:)
Špatně položená otázka, nevím o co se jedná.
Nepotřebuji nic takového.
Nemám jaké.
pretoze ich nepotrebujem
protože
co to je??
26864,58 %48,99 % 

Graf

30. Vyberte, jaké informace o Vás sdílíte na sociální síti nebo jste ochotni jakkoli veřejně publikovat v prostředí internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jméno48989,4 %89,4 %  
Email 38770,75 %70,75 %  
Vaše zájmy, koníčky28952,83 %52,83 %  
Vlastní fotografie 28752,47 %52,47 %  
Datum narození28251,55 %51,55 %  
Informace o studiu27650,46 %50,46 %  
Vaše názory, preference, přání 19235,1 %35,1 %  
Sexuální orientace14326,14 %26,14 %  
Informace o zaměstnavateli11721,39 %21,39 %  
Náboženské vyznání 10018,28 %18,28 %  
Vlastní videa8715,9 %15,9 %  
Výsledky Vaší práce8715,9 %15,9 %  
Informace o členech rodiny, partnerovi a přátelích8515,54 %15,54 %  
Telefonní číslo7613,89 %13,89 %  
Váš životopis7012,8 %12,8 %  
Adresa6010,97 %10,97 %  
Rodné číslo71,28 %1,28 %  
Číslo bankovního účtu61,1 %1,1 %  
Číslo občanského průkazu40,73 %0,73 %  

Graf

31. Seřaďte, jak podle Vás vnímáte závažnost jednotlivých rizik internetové komunikace. Na první místo nejzávažnější na poslední nejméně závažné.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Zneužití osobních dat k reklamním účelům4.5768.551
Preferování internetové komunikace na úkor osobního kontaktu5.2347.119
Psychická šikana přes internet4.9895.839
Internetová manipulace5.3664.481
Krádež vaší identity, citlivých dat a její zneužití3.3675.607
Opakované online obtěžování a pronásledování4.8835.047
Rizikové sdílení a šíření materiálů sexuální povahy5.625.398
Falešná identita a podvodné zprávy5.095.621
Závislost na online komunikaci5.8768.131

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Vaše pohlaví?

  • odpověď Muž:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter na otázku 15. Kterou sociální síť preferujete?
  • odpověď Žena:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na mateřské či rodičovské dovolené na otázku 4. Jste

7. Jaké činnosti na internetu provozujete alespoň jednou za týden?

  • odpověď poslech hudby:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter na otázku 15. Kterou sociální síť preferujete?
  • odpověď prohlížení videí:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter na otázku 15. Kterou sociální síť preferujete?
  • odpověď stahování a sdílení dat - hry, videa, hudba, software, obrázky aj:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Využívání ostatních online aplikací na otázku 18. Jaké funkce na sociální síti využíváte alespoň jednou za týden?

9. Jaké typy internetové komunikace používáte alespoň jednou za týden?

  • odpověď instant messaging ( ICQ, MSN Messenger, QIP, Skype, atd..):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter na otázku 15. Kterou sociální síť preferujete?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Využívání ostatních online aplikací na otázku 18. Jaké funkce na sociální síti využíváte alespoň jednou za týden?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi instant messaging ( ICQ, MSN Messenger, QIP, Skype, atd..) na otázku 10. Který z uvedených typů internetové komunikace preferujete?

14. Na které sociální síti máte uživatelský profil?

  • odpověď Lidé.cz:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lidé.cz na otázku 15. Kterou sociální síť preferujete?
  • odpověď Spolužáci.cz:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spolužáci.cz na otázku 15. Kterou sociální síť preferujete?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Libimseti.cz na otázku 14. Na které sociální síti máte uživatelský profil?
  • odpověď Twitter:
    • 9.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter na otázku 15. Kterou sociální síť preferujete?
  • odpověď Youtube:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi MySpace na otázku 14. Na které sociální síti máte uživatelský profil?

18. Jaké funkce na sociální síti využíváte alespoň jednou za týden?

  • odpověď Komentování či lajkování obsahu přátel :
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Využívání ostatních online aplikací na otázku 18. Jaké funkce na sociální síti využíváte alespoň jednou za týden?
  • odpověď Posílání zpráv přátelům:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Využívání ostatních online aplikací na otázku 18. Jaké funkce na sociální síti využíváte alespoň jednou za týden?
  • odpověď Psaní statusu na zeď:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Využívání ostatních online aplikací na otázku 18. Jaké funkce na sociální síti využíváte alespoň jednou za týden?

23. Přeposíláte zábavné, vtipné či řetězové emaily svým přátelům?

  • odpověď Nikdy:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Twitter na otázku 15. Kterou sociální síť preferujete?

26. Máte vlastní webové stránky nebo blog?

  • odpověď Ano:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní webové stránky na otázku 9. Jaké typy internetové komunikace používáte alespoň jednou za týden?

27. Využíváte nějaké online kancelářské aplikace?

  • odpověď Ano:
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Google docs na otázku 28. Jaké online kancelářské aplikace využíváte?

30. Vyberte, jaké informace o Vás sdílíte na sociální síti nebo jste ochotni jakkoli veřejně publikovat v prostředí internetu?

  • odpověď Vlastní fotografie :
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vlastní videa na otázku 30. Vyberte, jaké informace o Vás sdílíte na sociální síti nebo jste ochotni jakkoli veřejně publikovat v prostředí internetu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví?

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jste

5. Kolik hodin trávíte denně v průměru na internetu?

6. Z jakého hlavního důvodu se připojujete k internetu?

7. Jaké činnosti na internetu provozujete alespoň jednou za týden?

8. Vyberte tři kategorie informací, které na internetu nejčastěji vyhledáváte?

9. Jaké typy internetové komunikace používáte alespoň jednou za týden?

10. Který z uvedených typů internetové komunikace preferujete?

11. V čem spatřujete největší výhodu Vámi preferovaného typu internetové komunikace v porovnání s ostatními?

12. Máte založený uživatelský profil na některé sociální síti?

14. Na které sociální síti máte uživatelský profil?

15. Kterou sociální síť preferujete?

16. Kolik hodin v průměru denně strávíte aktivním používáním sociálních sítí?

17. Nakolik aktivně využíváte sociální síť?

18. Jaké funkce na sociální síti využíváte alespoň jednou za týden?

19. Kolik máte na Vámi preferované sociální síti přátel?

20. S kolika přáteli, jež máte přiřazené na sociální síti, se pravidelně potkáváte i v osobním životě?

21. Kolik emailových adres máte?

23. Přeposíláte zábavné, vtipné či řetězové emaily svým přátelům?

24. Jaká část vašich příchozích emailů představuje nevyžádanou poštu? (spam, přeposílané zprávy, reklama, atp..)

25. Zapojujete se aktivně do diskusních fór či diskusí k různým článkům na internetu?

26. Máte vlastní webové stránky nebo blog?

27. Využíváte nějaké online kancelářské aplikace?

28. Jaké online kancelářské aplikace využíváte?

29. Proč nevyužíváte žádné online kancelářské aplikace?

30. Vyberte, jaké informace o Vás sdílíte na sociální síti nebo jste ochotni jakkoli veřejně publikovat v prostředí internetu?

31. Seřaďte, jak podle Vás vnímáte závažnost jednotlivých rizik internetové komunikace. Na první místo nejzávažnější na poslední nejméně závažné.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví?

2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jste

5. Kolik hodin trávíte denně v průměru na internetu?

6. Z jakého hlavního důvodu se připojujete k internetu?

7. Jaké činnosti na internetu provozujete alespoň jednou za týden?

8. Vyberte tři kategorie informací, které na internetu nejčastěji vyhledáváte?

9. Jaké typy internetové komunikace používáte alespoň jednou za týden?

10. Který z uvedených typů internetové komunikace preferujete?

11. V čem spatřujete největší výhodu Vámi preferovaného typu internetové komunikace v porovnání s ostatními?

12. Máte založený uživatelský profil na některé sociální síti?

14. Na které sociální síti máte uživatelský profil?

15. Kterou sociální síť preferujete?

16. Kolik hodin v průměru denně strávíte aktivním používáním sociálních sítí?

17. Nakolik aktivně využíváte sociální síť?

18. Jaké funkce na sociální síti využíváte alespoň jednou za týden?

19. Kolik máte na Vámi preferované sociální síti přátel?

20. S kolika přáteli, jež máte přiřazené na sociální síti, se pravidelně potkáváte i v osobním životě?

21. Kolik emailových adres máte?

23. Přeposíláte zábavné, vtipné či řetězové emaily svým přátelům?

24. Jaká část vašich příchozích emailů představuje nevyžádanou poštu? (spam, přeposílané zprávy, reklama, atp..)

25. Zapojujete se aktivně do diskusních fór či diskusí k různým článkům na internetu?

26. Máte vlastní webové stránky nebo blog?

27. Využíváte nějaké online kancelářské aplikace?

28. Jaké online kancelářské aplikace využíváte?

29. Proč nevyužíváte žádné online kancelářské aplikace?

30. Vyberte, jaké informace o Vás sdílíte na sociální síti nebo jste ochotni jakkoli veřejně publikovat v prostředí internetu?

31. Seřaďte, jak podle Vás vnímáte závažnost jednotlivých rizik internetové komunikace. Na první místo nejzávažnější na poslední nejméně závažné.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mináriková, M.Internetové způsoby komunikace (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://internetove-zpusoby-komunika.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.