Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetové způsoby komunikace
Internetové způsoby komunikace
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Monika Mináriková |
---|---|
Šetření: | 27. 04. 2011 - 19. 05. 2011 |
Počet respondentů: | 547 |
Počet otázek (max/průměr): | 31 / 27.23 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 61,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.10:23 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
tento dotazník slouží ke sběru dat do mé diplomové práce na VŠE, která je zaměřena na analýzu internetového chování mladých lidí v České republice. Dotazník monitoruje internetové návyky především v oblasti komunikace a sdílení informací. Vaše odpovědi mi velmi pomohou při řešení dané problematiky. Dotazník je zcela anonymní a jeho vyplňování Vám zabere přibližně 10 minut.
Předem všem děkuji za vyplnění a případné další přeposlání přátelům.
Monika Mináriková
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 274 | 50,09 % | 50,09 % |
Muž | 273 | 49,91 % | 49,91 % |
2. Do jaké věkové kategorie patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 – 24 | 254 | 46,44 % | 46,44 % |
25 – 29 | 142 | 25,96 % | 25,96 % |
16 – 19 | 66 | 12,07 % | 12,07 % |
30 – 39 | 49 | 8,96 % | 8,96 % |
40 – 49 | 21 | 3,84 % | 3,84 % |
15 let a méně | 8 | 1,46 % | 1,46 % |
50 a více | 7 | 1,28 % | 1,28 % |
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou | 240 | 43,88 % | 43,88 % |
Vyšší odborné vzdělání, vysokoškolské bakalářské vzdělání | 135 | 24,68 % | 24,68 % |
Vysokoškolské vzdělání | 102 | 18,65 % | 18,65 % |
Dokončené základní vzdělání | 51 | 9,32 % | 9,32 % |
Vyučen/a bez maturity | 12 | 2,19 % | 2,19 % |
Neukončené základní vzdělání | 7 | 1,28 % | 1,28 % |
4. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 225 | 41,13 % | 41,13 % |
Pracující | 132 | 24,13 % | 24,13 % |
Pracující student | 126 | 23,03 % | 23,03 % |
Pracující a dálkový student | 30 | 5,48 % | 5,48 % |
Nezaměstnaný | 14 | 2,56 % | 2,56 % |
Na mateřské či rodičovské dovolené | 13 | 2,38 % | 2,38 % |
Ostatní | 7 | 1,28 % | 1,28 % |
5. Kolik hodin trávíte denně v průměru na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 až 4 hodiny | 166 | 30,35 % | 30,35 % |
1 až 2 hodiny | 118 | 21,57 % | 21,57 % |
5 až 6 hodin | 111 | 20,29 % | 20,29 % |
více než 8 hodin | 83 | 15,17 % | 15,17 % |
7 až 8 hodin | 44 | 8,04 % | 8,04 % |
méně než 1 hodinu | 25 | 4,57 % | 4,57 % |
6. Z jakého hlavního důvodu se připojujete k internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pro zábavu a vyplnění volného času | 138 | 25,23 % | 25,23 % |
Kvůli komunikaci s přáteli | 116 | 21,21 % | 21,21 % |
Kvůli studiu a vzdělávání | 112 | 20,48 % | 20,48 % |
Kvůli práci | 108 | 19,74 % | 19,74 % |
Z důvodu vyhledání konkrétních informací o zboží a službách | 25 | 4,57 % | 4,57 % |
všechno dohromady | 3 | 0,55 % | 0,55 % |
vsechny moznosti | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
Komunikace s partnerem | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
zábava, přátelé, studium | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
kvůli všem zmíněným věcem | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
studium, komunikace, zabava, prace | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
kvůli všemu výše uvedenému | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
vsechno | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
kombinace studia a komunikace s přáteli | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
vše dohromady | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
informace | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
zábava i sebevzdělávání | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
kombinace práce, školy a přátel | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
ze všech důvodu předtím, žádný není hlavní | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
kombinace několika výše uvedených odpovědí | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
pro zábavu a kvůli studiu a komunikaci | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
jde o víc kombinací výše uvedeného, tj. práce, ško | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
kvuli vsem vyse uvedenym duvodum | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
kvůli studiu a vzdělávání i komunikaci s přáteli | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
kvůli všem výše uvedeným důvodům | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
odpovědi 1,2 a 3 | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
práce | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
všechny odpovědi uvedené výše | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
všechny odpovědi | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
Práce a informace | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
více možností: informace, komunikace, zábava, prác | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
půl napůl zábava, studium | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
komunikace, práce, vzdělávání | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
21 stoleti :D ... vse dohromady | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
Mix vsech npredchozich. Nemam hlavni duvod. | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
Práce a zábava | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
studium, programování | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
vse vyse uvedene | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
Zprávy, novinky, twitter, práce do školy | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
od každého něco | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
internet is for porn, prace,vzdelani,kamaradi | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
práci, komunikaci s přáteli | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
v praci kvuli praci, kdyz jsem doma, tak studium | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
autodidaktika/informace/tvorba/práce/komunikace... | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
studium, zábava, nové informace | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
zábava- moderátor fóra | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
kombinace bodů 1-5 | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
všechno najednou | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
kombinace všech výše uvedených | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
ze všech výše uvedenýh důvodů | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
studium a práce | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
7. Jaké činnosti na internetu provozujete alespoň jednou za týden?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
online komunikace s přáteli | 473 | 86,47 % | 86,47 % |
vyhledávání informací pro práci/studium | 471 | 86,11 % | 86,11 % |
vyhledávání informací z vlastního zájmu | 448 | 81,9 % | 81,9 % |
čtení online zpravodajství | 440 | 80,44 % | 80,44 % |
využití sociálních sítí (Facebook, Twitter, lidé.cz, aj.) | 430 | 78,61 % | 78,61 % |
využívání různých internetových služeb (rezervace vstupenek, internetbanking, zpravodajství, počasí, mapy, atd..) | 346 | 63,25 % | 63,25 % |
prohlížení videí | 321 | 58,68 % | 58,68 % |
poslech hudby | 299 | 54,66 % | 54,66 % |
stahování a sdílení dat - hry, videa, hudba, software, obrázky aj | 279 | 51,01 % | 51,01 % |
využití zábavných aplikací a hraní her | 141 | 25,78 % | 25,78 % |
nakupování v e-shopech | 139 | 25,41 % | 25,41 % |
tvorba vlastních webových stránek | 93 | 17 % | 17 % |
účast v internetových aukcích | 65 | 11,88 % | 11,88 % |
našel bych ještě nějaké ale většina tu je. | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
ssh, vnc,.... | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
vyhledávání dopravních spojů ;-) | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
online zaměstnání | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
sledování porna | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
porno :) | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
hledání informací | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
kvôli práci | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
analýza trhu, přispívání do fotobank | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
watchin pr0n :-] | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
od každého něco | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
porn | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
provozování blogů, stahování dat (nikoliv sdílení) | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
moderátor | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
8. Vyberte tři kategorie informací, které na internetu nejčastěji vyhledáváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zpravodajství | 353 | 64,53 % | 64,53 % |
Hry, humor, zábava | 255 | 46,62 % | 46,62 % |
Vzdělávání | 248 | 45,34 % | 45,34 % |
Počítače a internet | 167 | 30,53 % | 30,53 % |
Věda a technika | 137 | 25,05 % | 25,05 % |
Sport a zdraví | 124 | 22,67 % | 22,67 % |
Obchod a služby | 115 | 21,02 % | 21,02 % |
Kultura a umění | 114 | 20,84 % | 20,84 % |
Politika a finance | 88 | 16,09 % | 16,09 % |
Cestování | 85 | 15,54 % | 15,54 % |
9. Jaké typy internetové komunikace používáte alespoň jednou za týden?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
510 | 93,24 % | 93,24 % | |
sociální sítě (Facebook, Twitter, lidé.cz, atd..) | 442 | 80,8 % | 80,8 % |
instant messaging ( ICQ, MSN Messenger, QIP, Skype, atd..) | 324 | 59,23 % | 59,23 % |
diskusní fórum | 113 | 20,66 % | 20,66 % |
VoIP - telefonování přes internet (Skype, Microsoft NetMeeting, IPphone, X-Lite, atd..) | 104 | 19,01 % | 19,01 % |
chat | 87 | 15,9 % | 15,9 % |
vlastní webové stránky | 56 | 10,24 % | 10,24 % |
sdílená tvorba a práce na dokumentech online (Google docs, Microsoft Office Live Workspace, Huddle aj.) | 53 | 9,69 % | 9,69 % |
blog | 35 | 6,4 % | 6,4 % |
virtuální svět – Second Life, online hry | 34 | 6,22 % | 6,22 % |
videochat | 13 | 2,38 % | 2,38 % |
IRC | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
chat na sociálních sítích | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
sdílená práce na dokumentech on-line přes | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
spoluzaci. cz | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
10. Který z uvedených typů internetové komunikace preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
193 | 35,28 % | 35,28 % | |
instant messaging ( ICQ, MSN Messenger, QIP, Skype, atd..) | 154 | 28,15 % | 28,15 % |
sociální sítě (Facebook, Twitter, lidé.cz, atd..) | 154 | 28,15 % | 28,15 % |
VoIP - telefonování přes internet (Skype, Microsoft NetMeeting, IPphone, X-Lite, atd..) | 15 | 2,74 % | 2,74 % |
videochat | 10 | 1,83 % | 1,83 % |
diskusní fórum | 4 | 0,73 % | 0,73 % |
virtuální svět – Second Life, online hry | 4 | 0,73 % | 0,73 % |
chat | 3 | 0,55 % | 0,55 % |
sdílená tvorba a práce na dokumentech online (Google docs, Microsoft Office Live Workspace, Huddle aj.) | 2 | 0,37 % | 0,37 % |
kombinaci IM a emailu | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
pro různé činnosti různé typy komunikace | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
e-mail + IM úplně stejně | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
na toto nelze odpovědět jednoznačně, jak na co... | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
jak na co... | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
chat na sociálních sítích | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
nic, preference závisí na ůvodu komunikace | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
e-mail, facebook, telefonování přes skype | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
11. V čem spatřujete největší výhodu Vámi preferovaného typu internetové komunikace v porovnání s ostatními?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
x
-
-
- da sa adresovat konkretnej osobe - funguje aj ked adresat nie je v danu chvilu online - vacsina uzivatelov internetu ma email.. (ak nie vsetci..)
- pohodlné, dostupné bez instalace a téměř všude. Jednoduché a snadní sdílení fotografií, informací, ... Dostupnost ze zahraničí, snadná komunikace. - velice rozšířené
.
...
...
... na něco preferuji e-mail ... mám čas přesně formulovat složité věci a potom odeslat, na něco preferuji diskuzní fórum, výhoda širokého publika a možnost získání relevantních odpovědí, na něco preferuji VoIP ... mimochodem mám dojem, že se zde směšuje několik různých věcí..
.....
adresnost
aktualnost
ani sám nevím :-)
Anonymita. Možnost poradit druhýma, možnost získat pomoc (radu) od více lidí. Chat je příliš stručný a rychlý (nedají se tam řešit komplexnější problémy), e-mail je zase obvykle jen s jedním člověkem (s vyjímkou tzv. mailing-listů).
archivace
bez e-mailu bych nemohla komunikovat s učiteli na VŠ ohledně seminárek, bakalářky a vůbec studa, i s některými kamarády komunikuji prostřednictvím emailu. Prostě starý dobrý mail je nejspolehlivější :)
bezpečnost
Bezproblémová rychlá komunikace s přáteli a využívání diskuzních skupin k vlastnímu obohacování o informace.
bla
blbá otázka
cas, klid
casova nevazanost na protistranu
cena, rychlost komunikace.možnost sdileni obrazovky
clovek odesle a nemusi cekat na okamzitou odpoved (real time komunikace mam az moc a tak preferuji spise tu, kde nemusim reagovat okazite v radech vterin)
Čas - mohu psát, když se mi to hodí, ne když je někdo online a zrovna si vzpomene, že něco potřebuje
čas na odpověď protistraně
čas na promyšlení odpovědi
čas na rozmyšlení odpovědi
časová nenáročnost
časově nezávislá, snadno dohledatelná historie komunikace, možnost sdílení informací s více lidmi najednou
Často okamžitá reakce, umožňuje více věcí na jednom místě
dává mi možnost reagovat, kdy a jak chci. není urgentní a neočekává se ode mě mobila a odpověď ve chvíli, kdy zpráva přijde
Diskrétní, účinná, rychlá.
diskrétnost
diskrétnost, bezpečnost, individualita
Diskuze v reálném čase, minimální prodlevy mezi odesláním a doručením zprávy, rychlost a jednoduchost (psaní, odesílání, formátování, ...)
Dlouhá doba reakce protistrany, resp. že protistranu nic netlačí k okamžité reakci.
Dobrý přístup snadné ovládání
domlovani s kamarady
dostanu tam, co potřebuji
dostupnosť
Dostupnost druhych ludi.
Dostupnost velkých souborů, pro práci nezbytné. Mohu si práci s informacemi odložit i na později, pokud nestíhám.
dostupnost většiny přátel, rychlost komunikace, ...
dostupnost, velká rozšířenost, možnost odesílání souborů...
e- mail je pro mě nejduležitější "věc" při používání internetu. Bez něj bych v podstatě nemohla používat další služby apod. které internet nabízí.
E-mail - jednoduché odesílání zpráv i s přílohou
E-Mail bych zaradil na temer stejnou uroven jako Instant Messaging, jedna umoznuje podstatne rychlejsi komunikaci, do ktere ovsem vice zasahuji emoce, nez u emailu, ktery umozni ziskat si jisty casovy odstup, ktery muze odfiltrovat jakekoliv emoce. Proto jej povazuji za nepatrne lepsi zpusob komunikace.
E-mail je dostatečně rychlý a zároveň mě nenutí okamžitě odpovídat. Dává mi čas na promyšlení a formulaci zprávy.
E-mail je prostředek, jímž lze komunikovat téměř s každým - ať už oficiálně či neoficiálně. Facebook ani ICQ každý nepoužívá, ale e-mail ano.
E-mail má určitou úroveň komunikace, nejde o pouhé povídání, ale o vytváření hodnotné informační výměny. Odeslané a doručené zprávy lze snadno vyhledat a reagovat na ně i později.
E-mail se dá dobře třídit a uchovávat jeho historie. Dobrý na pracovní věci, že si člověk odpověď může dobře a bez spěchu promyslet.
Email je má jasnou funkci, neztrácí se jeho užíváním čas, ani nepřesměruje uživatele k jiným činnostem (oproti Facebooku atd). Nevzniká na něm závislost.
Email je univerzalni, ostatni typy jsou limitovany pouze na nejakou skupinu lidi.
email jelikož jeho prostřednictvím komunikuji s eventuelními budoucími zaměstnavateli
email má každý
Email má skoro každý ale na sociálnych sieťach každý nie je...
Emailovou schránku mají narozdíl např. od účtu na FB všichni moji známí.
Facebook má nejvíce lidí. Mám ráda i e-mail, ale tam už nikdo nechodí tak pravidelně jako na Facebook.
facebook má téměř každý, je to jendoduché..
Facebook májí skoro všichni a jsou téměř denně online.
Facebook využívá velké množství lidí - mám možnost se spojit s kýmkoli, ať už on-line nebo klasickou zprávou.
FB má téměř každý
Fb- umožňuje mi komunikaci ze všemi přáteli a zároveň získávání jejich novinek.
flexibilita
funguje bez problemu na PC i na mobilu
Hodně přátel na jednom místě a velká rozšířenost mezi přáteli.
hodně se mi líbí tvorba událostí na facebooku, hodně mi to zjednodušuje organizaci. Je super, že mohu sdílet hudbu a příběhy s ostatními. Ráda se podívám, jak se mají...
Chat
Chatování s přáteli, se kterými chci být ve styku a hned vidím jestli jsou online nebo ne.
ICQ funguje vždy, fecebook chat jen když se mu chce :-)
icq je v tomhle prostě nejlepší (myslím icq protokol jako takový, icq program je na houby, používám qip). všechno přehledně, nemusím otevírat prohlížeč a přihlašovat se na desítky stránek abych komentoval fora, facebook a podobně. volitelná velikost komunikačních oken umožnuje i na mém malinkém 10" netbooku chatovat a dívat se na film zároveň.
ICQ možnost shlédnutí historie , oproti chatu na Facebooku je rychlejší a lepší
ICQ, nemusim zapinat internetovy prohlizec
ICQ/Skype IM = Stabilní, rychlé, pohodlné, bez nutnosti otevřeného okna prohlížeče, možnost nereagovat bezprostředně (oproti VoIP)
IM - když mají obě strany náladu a čas je komunikace velmi rychlá, když čas není je možno odpovědět později
individuální přístup
informace se uchová a snadno kategorizuje, není nutná okamžitá reakce
instantnost
INSTANTnost - okamzite... takze proste je online? napisu.. neni? neotravuju ;-) :-D
jabber je spolehlivý, otevřený a nemá takovy svinsky podmínky jako ICQ. Je to asi nejrychlejší způsob komunikace
Jde o osobní komunikaci, ale každý si může pro její vyřízení zvolit čas, který mu vyhovuje.
Jde o univerzální a standardní způsob komunikace.
Je fakt husty
Je instantní a zároveň nevyžaduje plné nasazení (jako třeba telefonát).
je klid
Je mi to jedno... .
Je na něm nejvíce mých známých a umožňuje i online komunikaci (Chat)
Je nejlépe přístupná, má ji téměř každý v mém okolí.
Je nejlepší.
Je nejpohodlnější, spouta lidí je "on-line" (tedy rychlá reakce na zprávy), atd...
je nejpřehlednější
Je nejrozšířenější (mají ho všichni mí přátelé), dá se posílat na více adresátů, je možné posílat soubory (nejen zprávy).
je nejrozšířenější, tímto způsobem komunikuje nejvíce mých známých
je nejrychlejší
Je nejrychlejší, nejoperativnější.
Je nejvíce zavedená.
je offline
Je online - velmi pruzne.
Je pohodlny
Je relativně spolehlivá a rychlá ve srovnání s e-maily, neobtěžuje mě reklama ve srovnání … skoro se vším ostatním.
Je rychlá.
je tam vše najednou, jsou tam zprávy (takže nemusíte na email), je tam chat (takže nemusíte na lide), a někdy tam jsou i novinky ve světě
je to anonymní
je to jednoduche a rychle
je to nejrychlejší komunikace i na nejvzdálenější místa
Je to nejrychlejší způsob, člověk vám hned odpoví a nemusíte čekat, například jako u e-mailu, než si váš vzkaz přečte.
Je to nejrychlejší, nejosobnější. Tu osobu znám...
Je to po telefonu a komunikaci z očí do očí třetí nejosobitější a nejrychlejší způsob, jak předat informace.
Je to rychlé
je to rychle a jsou tam vsichni
je to rychlé, interaktivní, jednoduché, mohu mít otevřené malé okénko při práci
Je to rychlé.
Je to rychlé. Mohu komunikovat s více lidmi než jen s lidmi, které mám např. v přátelích na Facebooku. Emailovou adresu má dnes prakticky každý a to jak soukromá osoba, tak i např. firma. Při komunikaci v práci s cizími lidmi je to oficiální komunikační prostředek jako např. dopis.
Je to sice pomalsie ako chat, ale poskytuje vacsi priestor, clovek ma viac casu na premyslenie toho, co napise. Historia konverzacie sa uklada.
je to soukromá korespondence, žádná veřejná sít
je to soukromé
Je to zadarmo a jednoduché.
Je to zavedená služba .
je to zcela soukromé - ostatní do toho nečumí, pač nemají heslo :-)
Je to zdarma - pokud neuvažuji náklady na připojení. Je to rychlé a spolehlivé.
Je to zdarma.
Je to zvyk.
Je vidět že je člověk online, více lidí, jednoduché
Je výrazně osobnější.
je zachováno soukromí a nemusím se dívat na všechno, co kdo dal na facebook a podobné sociální sítě
Je zdarma a je velmi rychlá, obvykle dostanu okamžitou odpověď.
Je zde malá pravděpodobnost, že zpráva nebude doručena. Mail má každý - i starší lidé, kteří nevyužívají sociální sítě.
jedno kliknutí a už volám, popř. je i můžu vidět přes kameru
Jednoducha manipulace a soukromi
jednoduchá, rychlá komunikace
Jednoduché a efektivní.
jednoduché vyhledávání přátel, které bych jinak pravděpodobně nenašla.
Jednoduché vyhledávání v proběhlé komunikaci. Její ukládání a přístupnost odkudkoliv.
jednoduché, rozšířené
Jednoduché, rychlé, přehledné. Adresáta obtěžuje minimálně a umožňuje mu ponechat odpověď na jím zvolený čas.
Jednoduché, vžité, téměř každý má mailovou adresu
Jednoduchost
jednoduchost, dostupnost, možnost nechávat zprávy offline
Jednoduchost, efektivnost, nenavykovost.
Jednoduchost, přehlednost, rychlost.
Jednoduchost, relativní rychlá možnost zpětné reakce, možnost stylizování a úpravy textu před odesláním etc...
jednoduchost, rychlá odezva
Jednoduchost, rychlost.
jednoduchost, spolehlivost
jednoduchost, vetší soukromí
Jelikož na Facebooku je momentálně zaregistrovaná většina lidí, tak když někoho potřebuju sehnat, tak ho tam seženu :D
jsem na to zvyklá
jsem neustále informán přesně o tom čemu se věnuji a co mě zajímá
jsou tam všichnia skoro furt
kazdy je original :) , nesoudim ostatni dokud je neznam
každý ho má, nemusím být stále online
každý má email
Každý uvedený typ je vhodný pro jinou formu komunikace: e-mail-oficiální komunikace (např.pracovní, studijní), sociální sítě-komunikace s přáteli (neoficiální), Skype-substitut telefonu s rodinou
Kdekoľvek, veľa času a miesta na odpaoveď, zálohované
Když mám porovnat email s ostatními typy, tak u emailu preferuji to, že si jej mohu kdykoliv přečíst uceleně znovu - neumusím jednotlivé body hledat v historii (např. u ICQ), ani se nevystavuji na internet jako u např. Facebooku. Mám také větší čas na odpověď - druhá osoba nečeká jako u ICQ, mohu si vybrat nejlepší čas...
když se nejen slyšíme, ale i vidíme, není vzdálenost mezi námi taková
komplexnost
komplexnost informací
Komunikace
komunikace v reálném čase, neustálý přehled
komunikace face to face. vidět, slyšet, vnímat.
komunikace ihned a zdarma
komunikace je interaktivní v reálném čase v rámci sociální sítě
Komunikace přes jiné typy by obchodním partnerům asi nepřipadala příliš oficiální.
komunikace přes videochat mi nahrazuje přímý styk s rodinou a přáteli, kteří bydlí daleko
komunikace s lidmi offline:-)
komunikace s přáteli
komunikace s přáteli, novinky, drby, fotky
komunikace s přáteli, přehled o společenském dění, informovanost
komunikace v reálném čase, bez zbytečného balastu a zdarma
komunikace v reálném čase, možnost využít hovoru, případě i video hovoru
Komunikace v reálném čase, vidím jestli je někdo on/off, podpora různých klientů, navíc miranda pracuje primárně s lokální databází,možnost archivace komunikace
kontakt s bývalými spolužáky, kamarády z dětství (které jsem dlouho neviděla)
kontakty pohromadě, pohodlné
kouknu na profil přítele a často už mu ani nepotřebuji pokládat otázku, protože se z jeho příspěvků potřebnou informaci dozvím, komunikace v reálném čase
Kromě e-mailu a icq žádný jiný nemám, nebo nevyužívám.
Kumulace zpráv, ke kterým jednou za den sednu a všechny vyřídím na jednou, nerada trávím u počítače více času než je nezbytně nutné.
Lepší kontakt, shromáždění všech kontaktů
Levnější způsob domluvy než např. mobilní sítě
lidé mě mohou zastihnout kdykoliv i když nejsem online
lidé nemusí být přítomni, abych si s nima mohla psát, zároveň když jsou přítomni, dostanu rychlou odpověď
lze efektivne archivovat, tridit, vyhledavat v historii
Má ho skoro každý, je přehledný a spolehlivý.
Má ho více lidí
mail je nejrozsirenejsi
Málokdy potřebuji komunikovat on-line, proto je mail nejvhodnější ve většině případů pro moji práci.
Mám čas na rozmyšlení a správné formulování odpovědi.
mám ho pod kontrolou, stahuji zprávy kdy chci, dobrý přehled o komunikaci
Mám ho zažitý, už vyzkoušený.
mam jich vic - email, icq, fb
Mám jistotu, že člověka na druhé straně znám a nemusím se bát, že mou komunikaci bude vidět někdo druhý.
mam kamošky po celé republice a je jedmoduší s nimi psát než za nimi jet
Mám na facebooku nejvíce známých se kterými se tolik nemohu výdat díky pracovnínu vytížení !
mám nejvíc přátel, Facebook jsem si zrušil
Mám tak blíže k rodině.
mám tam nejvíc kontaktů
Mám tam nejvíce přátel.
Mám tam pohromadě lidi, který mam rád. Včetně Tebe :*
mám tam, koho chci, není spojeno se sociálními sítěmi, které odsuzuji
mám vše na jednom místě
Mám všechny svoje kamarády na jednom místě a vím jestli jsou on-line a nebo ne.
Méně bezprostřední než IM nebo chaty... Není jisté, kdy se zpráva dostane k adresátovi, není vidět, kdy je adresát připojený na internet.
Mluvím a mohu tedy dělat jiné věci rukama.
mluvím jen s osobou, se kterou chci mluvit, rychlost komunikace, soukromí (např. oproti psaní na zeď), stačí to pro sdělení nejdůležitějšího nebo ujištění, že na druhého myslím
Mnohem kratší doba komunikace když mluvíme přes skype, je zdarma.
mohu člověka vidět při rozhovoru
Mohu do něj vstupovat a nahlížet pouze já osobně
Mohu komunikovat s přáteli a dozvídat se o nich novinky, prohlížet si jejch fotky, které chtějí sdílet.
Mohu odpovídat, když mám zrovna čas a nemusím nikomu vysvětlovat, že zase nestíhám a proč.
Mohu posílat delší zprávy a e-mail mi slouží také jako úschovna prezentací a písemných materiálů
Mozem vidiet, co robia moji priatelia, ktorych v realnom svete az tak casto nevidam, popri tom chatovat s inymi kamaratmi. Taktiez sa tam dozviem mnoho zdielanych informacii, ku ktorym by som sa pravdepodobne sama nikde nepreklikala :-)
moznost komunikace s vice lidmi zaroven
Moznost live konverzace(nahrazuje IM), moznost zanechani vzkazu (nahrazuje e-mail), moznost psani na zed (nahrazuje fóra).
moznost najdenia vacsiny mojich priatelov na facebooku
moznost okamzite reakce
Moznost startu spolu so systemom, neustaly beh na pozadi. Jednoduche rozhranie.
Možnost komunikovat s více lidmi najednou, facebook má dnes téměř každý oproti jiným...
Možnost komunikovat v kteroukoliv dobu na jakoukoliv vzdálenost
možnost mít pořád přehled o tom, co se děje
Možnost nechat mail "nepřečtený" (využívám jako ToDo list)
možnost okamžité reakce
možnost posílání obrázkových a hudebních souborů
možnost příloh, čas na odpověď, spolehlivost
Možnost rozmyslet si (případně odložit) odpověď, nenutí odpovídat v reálném čase, pokud není třeba.
možnost rychlé komunikace
Možnost rychlé odpovědi dotazovaného
možnost rychlého sdělení, v podstatě je to zadarmo, když nepočítám měsíční poplatky
možnost seznámit se s dalšími lidmi a poté je třeba poznat
možnost spojení s více lidmi najednou a relativně rychlá komunikace
možnost vkládat přílohy
Možnost vlastního naplánovaní průběhu komunikace.
Multikonverzace...
můžu být okamžitě s přáteli a jsem takto v kontaktu se synem a dcerou
Můžu kdykoliv komukoliv napsat a nepadá mi přitom internet
můžu napsat delší text a ze zvyku
Na facebooku je snadnější diskuze pro více lidí naráz - je rychlejší a přehlednější, než třeba email
na fb jsou všichni
Na FB lze najít lidi často připojené, a tak je možné jim napsat...
Na FB vidím kdo je online a hned si s ním můžu psát, naproti tomu email musí člověk na odpověď celkem dlouho čekat...Takže největší předností pro mě je rychlost.
na icq mám jen ty nejbližší přátele, zatímco na fb mám mezi "přáteli" lidi, se kterými nechci komunikovat tak často a obtěžuje mě, když se přihlásím na fb a oni mi začnou hned psát
Napr. na facebooku je mozne zastihnout mnoho lidi on-line.
neblikají na mě reklamy, napíšu, komu potřebuju
nějak mi ostatní způsoby komunikace nezaujali
nejčastější kontakt s přáteli
nejjednodušší
Nejjednodušší použití, relativně nejmenší ztráta soukromí.
nejklasičtější způsob přístupný všem
Nejlépe funguje,nezasekává se a je spolehlivá
nejlepsi kompromis mezi emailem a komunikaci v realnem case
Nejméně osobní.
Nejrychlejší
Nejrychlejší a nejosobnější možnost.
Nejrychlejší způsob firemní komunikace.
nejrychlejší, mám zde nejvíce kontaktů
největší databáze kontaktů
největší počet uživatelů a větší soukromí
nejvíc formální
nejvic pratel online
nejvíce kontaktů
nejvíce kontaktů mám tam
nejvíce přátel na jednom místě
Nejvíce rozšířené.
nejvíce soukromé
nemám ráda sociální sítě, kde všichni vidí, že jste online a potom Vám píší, i když nemáte zrovna čas
Nemusím být online pořád, můžu reagovat s odstupem
nemusím byť práve online
Nemusím čekat na okamžitou odpověď, mohu přiložit přílohu, nikdo na mne nespěchá, takže se dá v klidu vymyslet jeho znění.
nemusím odpovídat hned jako napříkad na icq ...
nemusím odpovídat hned, mohu zasílat fotografie, je to relativně bezpečné
nemusím odpovídat ihned, mohu si rozmyslet odpověď
nemusím u toho furt sedět, napíšu-odpovím kdy chci a druhá strana totéž
neni ocekavana okamzita reakce, vsechny pozadavky se daji vyresit najednou - ve chvili, kdy si na ne udelam cas.
Není potřeba být neustále online. Pokud někdo napíše a zrovna nemam čas, můžu odpovědět až ve volné chvíli.
Neobtěžuje, protistrana odpoví když a až chce, důležitá je oboustrannost (narozdíl od webu) a rychlost (narozdíl od mailu).
Neotravnost, formálnost
neotravuje
Neseká se (většinou), dobrej vzhled, nenáročnej
Nesleduje mě velký bratr Facebook, který nenávidím a neuvádím nikde veřejně své údaje.
Neviem.
nevím
nevim
nevim
nevím
NEVÍM
nevim
nevím
nevím
nevím
Nevím
nevim
nevim
nevím
nevím
Nevím
nevím
nevim ;)
Nevím, stačí mi e-mail
Nevyžaduje okamžitou reakci.
nezabírá moc času oproti sociálním sítím
nezavislost
Než někomu něco napíšu, rád si to promyslím (obvykle to trvá dny, někdy i týdny), a proto mi plně vyhovuje, že e-mailová komunikace neprobíhá v reálném čase (resp. je pomalejší než pro mě velmi nepříjemně spěšná a příliš bezprostřední komunikace přes skype, chat, fakebook apod.). Také mi vyhovuje uživatelská jednoduchost privátnost a relativní bezpečnost e-mailu. Má nejblíže klasické poště, kterou jsem ještě začátkem tohoto století značně využíval.
nic me netlaci do odpovedi
ničem
nikdo mi neodepíše hned a nezahltí dalšími otázkami jako třeba na chatu nebo ICQ
obraz
Odešli a zapomeň
odpovím kdy chci
odpovím/napíši kdy se mi chce nebo mám čas
Ok.
okamžitá dostupnost
okamžitá komunikace zdarma
okamžitá komunikace, popřípadě u lidí o kterých vím, že na fb chodí pravidelně, mám jistotu že si zprávu odemne přečtou. na email každý nechodí pravidelně.
Okamžitá odezva.
okamžitá reakce
okamžitá reakce druhé strany kontrola statusu
okamžitost, spousta lidí soustředěná v jednom místě...
online telfonování zdarma
Oproti VoIP, chatu, ICQ apod. je to trvalá informace. Mám své emaily uloženy od počátku založení své emailové schránky. Také je to oficiální možnost, jak mě kontaktovat. Pracovní nabídky mě na ICQ hledat nebudou.
Osobní komunikace - email nebo IM Odborné diskuze -diskuzní fóra
Osobni kontakt.
Ostatní ani nevyužívám a email má snad každý.
pohoda
pohodlí
Pohodlná možnost real-time komunikace se spoustou dalších možností (zaznamenávání historie, posílání datových souborů aj.)
pohodlne
Pohodlnost
pohodlnost a rychlost
Pokud jsou ostatní online, je nejrychlejší, pokud ne, má stejnou rychlost jako cokoliv jiného.
Poměrně jednoduchá obsluha a přehlednost.
posílám hodně příloh a komunikuji na formální úrovni
používá ho největší skupina přátel
Používají ho všichni...
používám hlavně chat na Facebooku, je to rychlé a jsou tam všichni se kterými potřebuji mluvit
používám všechny v předešlé otázce zmíněné a nemohu je porovnat, protože každá z nich má plus, kvůli kterému ji používám :)
Preferuji společně s tím ještě skype, nastejno. Facebook využívá více mých přátel, slouží proto častěji k mé komunikaci. Skype pokrývá přátele, kteří více využívají skype a nebo s nimi preferuji osobní komunikaci přes telefonování.
pretoze je tam vela ludi, a ked treba niekoho zohnat tam ho isto najdem...
pro posílání souborů, při komunikaci mám čas si promyslet text
Probíhají pouze mezi odesílatelem a adresátem. Nevidí ji třetí osoby jako např. na facebooku.
Prostě mi vyhovuje nejvíc.
prostě můj oblíbený
Prostřednictvím e-mailu moh získat rychle informace, aniž bych musela někam jezdit. Ráda píši dopisy a e-mail je jim z nabízených možností nejvíce podobný.
Protože je to síť,kde seženu své přátelé kdykoliv.
Protože komunikuji hlavně, co se týče práce, je to pro mě nejrychlejší způsob komunikace s obchodními partnery
Prozatím univerzální, e-mail má takřka každý.
přátelé
přehledná historie
přehledné psaní zpráv
přehlednost
Přehlednost lidí, kteří jsou on-line a zároveň přítomnost velké skupiny přátel a kolegů. Když to teda zrovna funguje:)
přehlednost přátel,možnost komunikovat online i moznost zanechat zpravu
Přehlednost, jednoduchost a funkčnost.
přehlednost, možnost hlasové komunikace
Přehlednost, rychlost.
přehlednost, stručnost, rychlost, nezávislost na webovém rzohraní - kompatibilita
Přehlednost, uzavřenost, snadná archivace
Přetržitost "datového" toku.
Přijde mi to poměrně bezpečné a rychlé, email má dnes každý, kdežto to ostatní ne.
přímá komunikace
přístup k historii odkudkoliv
přítel v zahraničí, možnost bližšího kontaktu
Ráda chodím na skype, protože tam můžu onoho člověka vidět a reálně slyšet. Preferuji to především, když je onen člověk daleko, a tudíž nemám šanci se s ním sejít. Jinak se každý den přihlašuji na fb, ale ne každý den s někým po něm komunikuji.
Relativně snadné řízení s možnost přidávat rychle potřebné funkce.
rozšířenost, jednoduchost a spolehlivost
Ryhlost
rychlá a levná komunikace
rychlá a snadná komunikace, dobře přístupná
rychlá a zcela laciná komunikace
rychlá interaktivní komunikace bez dalších nepotřebných funkcí/obsahu
rychlá komunikace
Rychlá komunikace
rychlá komunikace
rychlá komunikace
rychlá komunikace - zdarma
rychlá komunikace.
rychlá odezva
rychla odezva
rychlá odpověď
rychlá odpověď
rychlá odpověď, konverzace v "reálném čase"
Rychlá odpověď, možnost zjištění za je zrovna online
rychlá zpětná vazba a odpověď
rychlé a ne příliš obtěžující.
Rychlé odpovědi, bez dlouhého čekání, a zjištování zda už mi přišel daný e-mail.
Rychlé odpovědi, možnost komunikování s více lidmi najednou.
Rychlé přihlášení. Není nutná instalace.
Rychlé sdělení informace.
Rychlé spojení .
rychlé, efektivní
rychlé, jednoduché
Rychlé, jednoduché a přehledné
rychlé, jednoduché, možnost blokace nechtěných uživatelů
Rychlé, věcné, nezdrží mě to a nenaláká na jiné věci
Rychlé, zábavné, nové info
Rychlé. Levné.
rychlejší možnost vidět účastníka jednáni
Rychlejší a zábavnější způsob komunikace.
rychlí, přehledný
Rychlkost, přesnost, dohledatelné co jsem napsal dříve.
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
Rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
rychlost
Rychlost
rychlost
rychlost
rychlost - komunikace v reálném čase, možnost zpětně dohledat historii
rychlost a dostupnost
Rychlost a dostupnost komunikace
rychlost a sdílení dokumentů
rychlost a zobrazeni primo pred nosem druheho
rychlost komunikace
Rychlost komunikace, vidím, kdo je a není online...
rýchlosť odpovede a reakce druhej strany
rychlost spojeni
Rychlost vyadreni se
rychlost, aktualnost a to, ze se zprava doruci, i kdyz uz druhy neni online
rychlost, bez všech možných dalších nepotřebných aplikací
Rychlost, bezplatnost.
rychlost, bohodli, bezpecnost (jabber)
rychlost, dostupnost
rychlost, dostupnost
rychlost, interaktivita
rychlost, jednoduchost
rychlost, jednoduchost, může mě kontaktovat jen ten, komu povolím přístup
Rychlost, nemusim nikam chodit.
rychlost, nenáročnost
Rychlost, nenáročnost na systém
rychlost, nenáročnost, jednoduchost
rychlost, nízké náklady
rychlost, ovládám jej
rychlost, pohodlí, dosažitelnost
rychlost, pohodlnost
rychlost, pohodlný software
rychlost, přehlednost
Rychlost, přehlednost.
rychlost, skupinové zprávy a možnost komunikace s více lidmi v jedné zprávě, časová pružnost
rychlost, spolehlivost
Rychlost, strucnost, jednoduchost archivacie, moznosti spatneho vyhladavania...
Rýchlosť, štruktúrovanosť, archivovateľnosť
rychlost, variabilita kanálů, neformálnost/ formálnost :)
Rychlost.
Rychly a bezpecny sposob komunikacie a pritom moznost chranit si svoje sukromie, narozdiel od posobenia na socialnych sietach. Preferujem Jabber.
rychly, bezpecny, jednoduchy
rychlý, přehledný, zábavný..
Rychlý, spolehlivý, nemusím být on-line a zprávu o přijetí dostanu na mobil.
řekla bych že je anonymní
s pratelmi se tam casteji setkavame
sdělení je rychlejší
Sdílení dat
Skoro okamžité odpovědi, oproti chatu nebo VoIP ukládání historie
skrytá identita
skype podle mně je nejvíce přizpůsoben pro volání i s videem
Skype mi přijde víc soukromější než FB chat
Skype tam je 2x
Snadná a rychlá komunikace s přáteli, nemusím se se "prokousávat" nechtěnými zprávami od lidí, které neznám - kontakt na mě mají jen, kterým ho dám.
Snadná dostupnost a ovládání
Snadné ovládání,velký počet uživatelů.
Snadnost a odstranovani barier
snadný přístup, přehlednost, možnost dohledat historii, lze posílat soubory, lze mít tento program zapnutý delší dobu - "nezabírá" tolik místa jako otevřený prohlížeč s facebookem
Soc. sítě jsou populární, většina lidí, se kterými komunikuji, tam zpravidla je. Výhodou je rychlost reakce, okamžitá odpověď. Ale stejně vhodný my přijde i instant messaging a voip.
Sociální sítě jsou hojně využívány mezi ostatními přáteli
Sociální sítě primárně ke komunikaci nikoho nenutí (oproti např. emailu a IM, kdy adresát musí věnovat komunikačnímu kanálu pozornost a obvykle je od něj hned vyžadována reakce). Sociální sítě jsou postavené na opačném principu - to, co chci sdělit, zveřejním, a nechám na uvážení ostatních, zda a kolik pozornosti tomuto sdělení chtějí věnovat a zda chtějí reagovat.
soukromá, rychlá komunikace
Soukromí
soukromí, rychlost,
soukromí, viditelnost online přátel, historie
Spojím se s kým chci kdy chci
spolehlivost
spolehlivost, funkcnost
sprava hned, bez ostatnych rusivych vplyvov.
Stale je nekdo online, mohu sdilet informace pro urcite skupiny lidi - rychla komunikace.
Stálost (informace se uloží, lze je kdykoli rychle dohledat), rozšířenost (email má téměř každý)
Tato komunikace je výhodná tím, že je zadarmo a mužu si psát s více lidmi najednou a nemusim koukat na to jeslti mam dostatečnej kredit !! :)
telefonování a psani zadarmo :-)
Telefonování přes internet mi přijde více osobní, než nějaký chat.
THE BEST
udržitelnost a vyhledatelnost informací, dostatečné soukromí
Udržování kontaktů s přáteli z jiných částí republiky a zahraničí.
uff, relativni stabilitu sluzeb
ukládá se mi historie komunikace
Umožňuje uložení odeslaných zpráva a snadný přístup k nim pro zpětnou kontrolu nebo další využití.
určitý (samozřejmě ne úplný) přehled dění mezi kamarády
urychlení komunikace
už každý má email
V archivaci historie
V jednoduchosti možnosti videohovoru a soukromeho přístupu
V okamžité odpovědi. Taky vidím, kdo je online, s kým má cenu komunikovat. Můžu tak vyřešit co potřebuji okamžitě.
V přehlednosti, využitelnosti atd.... :-D
v rychlosti komunikace mezi lidmi
V rychlosti spojení s přáteli.
V sexu
V tom jak rychle odpovidaji prateli na zpravy:)
v tom že ji používají všichni moji přátele
Ve spolehlivosti
větší formálnost
větší soukromí
více funkcí v jednom
více možností
Vím komu píšu, je to bezpečné, osobní.
vim, ze dotycny/a ktere/mu pisu mi odpovi, az bude mit cas, tj. vim, ze nikoho zrovna nerusim (jako treba se skype a chat) + rada pisu.
volání přes Skype je zdarma a rychlejší než psaní
vše je na jednom místě
vše pohromadě
vše pohromadě
všichni jsou na jednom místě
Všichni přátelé na jednom místě, možnost vyjádřit se k dané konkrétní události a případně v souvislosti s tím možnost odeslání rychlé soukromé zprávy, případně můžu využít chat přímo na webu (vše vztaženo k facebook.com)
Všichni, se kterými potřebuji komunikovat (ať už soukromě nebo pracovně), využívají e-mail. Je proti nejsnazší způsob komunikace.
vybírám si dobu, kdy budu komunikovat, a také mohu dobře formulovat, co chci sdělit (bez nutnosti reagovat okamžitě)
výhoda nespočíva ani tak v kvalite služby ako takej ale v počte jej uživatelov....
výhodou je prakticky celý svět,jelikož mí přátelé jsou roztroušeni ve všech možných zemích a kontinentech
vyhovuje mi už dlouho, nemíním to měnit jen kvůli tomu, že např vznikl facebook
Vyhovuje mi.
vždy rychle dostanu odpověď od lidí, které znám (na rozdíl od diskuzních fór)
Zábavnost.
zahrnuje take video
Zachování historie, univerzálnost, mobilita
Zaloguji se v okamžiku, kdy mně se to hodí, a vyberu si nevyzvedlé zprávy, je to rychlé, nikdo mě nevidí on-line, tedy mě více nezdrží a nezdržuji se jinými věcmi kolem
Zbytečně mě lidé neotravují, např. pokud jsem on-line na ICQ nebo na Facebooku, tak se mnou občas zakecají. E-mail si přečtu a v klidu odpovím..
Zdarma, rychle se domluvim :)
Ze nejsou otravne, jako treba telefon
Zprávy jsou doručeny (a oznámeny) okamžitě, ale nevyžaduje okamžitou odpověď
ZVYK
Žádné reklamy(používám QIP 2010) Můžu lehce ignorovat kontakty Anti-spamový filtr pluginy
žádnou
Žádnou výhodu nespatřuji, je to spíš ze zvyku.
12. Máte založený uživatelský profil na některé sociální síti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 14, Ne, ale plánuji v horizontu do půl roku → otázka č. 21, Ne a zatím neplánuji → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 479 | 87,57 % | 87,57 % |
Ne a zatím neplánuji | 65 | 11,88 % | 11,88 % |
Ne, ale plánuji v horizontu do půl roku | 3 | 0,55 % | 0,55 % |
13. Proč nemáte profil na žádné sociální síti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
1. Protože mne tahle pseudozábava nijak neoslovuje. 2. Už jen znění této otázky mne utvrzuje v tom, že jsem se rozhodl správně. Proč se neptáte "Proč máte profil na nějaké sociální síti" 3. Rád vypadám jako exot
Abych řekl pravdu tak ani nevím, nezajímám se o to.
Bo Facebook je ... webová služba snažící se dosáhnout absolutní duševní nahoty svých uživatelů a přitom nedokáže přijmout nahotou tělesnou
Co s tím?
Je mi líto času, který bych tam strávil. Nemám v okolí lidi, kteří by tyto sítě využívali. Nemám důvod takový profil mít.
Je mi nesympatické, že to mají všichni.
je to hnus
kvůli přílišnému sdílení informací
Mám sociální vazby nevirtuální.
Naco?
Necítím potřebu.
Nechci se vystavovat jako ve výloze...
Nechci.
Nejsem ovce a vazim si sveho soukromi...
nemám důvod zakládat
Nemam duvod.
nemám moc přátel, a které mám, tak komunikuji s nimi přes telefon nebo osobně
nemám potřebu
nemám potřebu sdílet cokoliv s cizími lidmi
Nemám potřebu se realizovat na soc. sítích.
nemám ráda sociální sítě, kde všichni vidí, že jste online a potom Vám píší, i když nemáte zrovna čas
Nemám to rád a nepodporuji to. Ztráta času a soukromí.
Nemám to zapotřebí, preferuji osobní kontakt a zdravou dávku soukromí.
nemám zájem
nemám žádný důvod
Není k tomu důvod .
není to pro mě zajímavé; neláká mě to
nepotřebuji
Nepotřebuji
Nepotřebuji
nepotřebuji ho
nepotřebuji ho
Nepotřebuji ho.
Nepotřebuji ho.
Nepotřebuji ho. Nechci být součást stáda. I tak už trávím moc času na netu, nechcu ho tam trávit ještě víc. Chci si zachovat normální komunikaci s lidma, ne celý den jen sedět na fb a jinak se vlastně nestýkat
nepotřebuji jej
nepotřebuji to
nepotřebuji, kamarády potkávám osobně
Nepotřebuju ho. Na sociálních sítích se vyskytují hodně často lidi. Brrr, lidi...
nesvěřuji se nikomu zbytečně
neuznávám tuto komunikaci
Nevidím žádnou výhodu.
nic dobreho z toho neplyne
Ochrana soukromí.
otravovalo by ma to
Problemy s bezpecnosti, navykovost.
proc jo?
proč ano?
Protoze je to blbost
protože bagr
Protože ho nepotřebuji a nikdy potřebovat nebudu.
protože jsou to sračky
Protože k tomu nemám JEDINÝ důvod.
Protože to nemám zapotřebí.
protože to nepotřebuji
Přátel mám dost i bez sociálních sítí,
slaba resp. ziadna ochrana identity, reklamy
sociální sítě považuji za hloupost a zbytečnost, s kým se chci vidět s tím si domluvím schůzku osobně,
strata sukromia, utoky v podobe napr. socialneho inzinierstva, velke mnozstvo spamu, hoaxov
špatné zajištění osobních údajů
To málo, co mi mohou nabídnout, nestojí za podstoupené riziko vycházející z nedůvěry ve firmy, které tyto služby poskytují.
zadne hovadiny sdilet nechci.
zbytecnost, proti proudu, nepodporuju, soukromi, nechci
ztráta soukromí, rozvracení vztahů, raději vidím kamarády osobně, než na internetu
14. Na které sociální síti máte uživatelský profil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
464 | 96,87 % | 84,83 % | |
Spolužáci.cz | 275 | 57,41 % | 50,27 % |
Youtube | 183 | 38,2 % | 33,46 % |
Lidé.cz | 123 | 25,68 % | 22,49 % |
59 | 12,32 % | 10,79 % | |
54 | 11,27 % | 9,87 % | |
Libimseti.cz | 35 | 7,31 % | 6,4 % |
Microsoft Windows Live | 26 | 5,43 % | 4,75 % |
MySpace | 15 | 3,13 % | 2,74 % |
Badoo | 3 | 0,63 % | 0,55 % |
last.fm | 2 | 0,42 % | 0,37 % |
pocodot | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
vimeo | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
server couchsurfing | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
pokec.sk | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
Cyberspace.cz | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
Nyx.cz | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
nyx | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
vkontakte.ru | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
15. Kterou sociální síť preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
394 | 82,25 % | 72,03 % | |
Youtube | 18 | 3,76 % | 3,29 % |
Lidé.cz | 12 | 2,51 % | 2,19 % |
12 | 2,51 % | 2,19 % | |
Spolužáci.cz | 10 | 2,09 % | 1,83 % |
žádnou | 9 | 1,88 % | 1,65 % |
9 | 1,88 % | 1,65 % | |
nic | 2 | 0,42 % | 0,37 % |
Microsoft Windows Live | 2 | 0,42 % | 0,37 % |
vkontakte.ru | 2 | 0,42 % | 0,37 % |
no nejlépe žádnou, jinak ten fb | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
zadnou, ale uzivam facebook | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
Nemám preference, všechny jsou nebezpečné, a nutné | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
nepreferuji | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
Cyberspace.cz | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
žádnou, je to z nouze ctnost:-D | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
nepreferuji zadnou | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
žádnou - nepoužívám je | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
sociální sítě používám z donucení pro komunikaci | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
16. Kolik hodin v průměru denně strávíte aktivním používáním sociálních sítí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než půl hodiny | 166 | 34,66 % | 30,35 % |
půl hodiny až 1 hodinu | 135 | 28,18 % | 24,68 % |
1 až 2 hodiny | 101 | 21,09 % | 18,46 % |
3 až 4 hodiny | 56 | 11,69 % | 10,24 % |
5 až 6 hodin | 16 | 3,34 % | 2,93 % |
více než 7 hodin | 5 | 1,04 % | 0,91 % |
17. Nakolik aktivně využíváte sociální síť?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jsem spíše pasivní uživatel, čtu a prohlížím obsah, který mí přátelé sdílejí | 189 | 39,46 % | 34,55 % |
Přibližně jednou týdně přispěji do obsahu | 142 | 29,65 % | 25,96 % |
Často a pravidelně přispívám do obsahu | 105 | 21,92 % | 19,2 % |
Pouze jsem si založit uživatelský profil, na sociální síť ale moc nechodím | 36 | 7,52 % | 6,58 % |
pouze chat a zprávy | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
párkrát do týdne, ale vždy z konkrétního důvodu... | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
pasivní uživatel + přibližně jednou t. přispěji | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
to je různé, záleží na situaci a zda se mi chce | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
Pokud mám co říct, přispívám do obsahu. | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
hraji na FB hry, obsah moc nečtu | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
Tahle kolonka je moc omezená, abych to sem napsal | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
18. Jaké funkce na sociální síti využíváte alespoň jednou za týden?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Prohlížení obsahu přátel | 346 | 72,23 % | 63,25 % |
Chat s přáteli | 288 | 60,13 % | 52,65 % |
Komentování či lajkování obsahu přátel | 277 | 57,83 % | 50,64 % |
Posílání zpráv přátelům | 257 | 53,65 % | 46,98 % |
Psaní statusu na zeď | 180 | 37,58 % | 32,91 % |
Sdílení fotek, odkazů, videa | 177 | 36,95 % | 32,36 % |
Vytváření a přihlašování se na události | 121 | 25,26 % | 22,12 % |
Hraní her | 59 | 12,32 % | 10,79 % |
Vyhledávání informací na jednotlivých stránkách | 58 | 12,11 % | 10,6 % |
Práce se skupinami – připojování či zakládání skupin | 33 | 6,89 % | 6,03 % |
Využívání ostatních online aplikací | 11 | 2,3 % | 2,01 % |
* | 11 | 2,3 % | 2,01 % |
žádnou | 3 | 0,63 % | 0,55 % |
zadne | 3 | 0,63 % | 0,55 % |
nic z uvedeného | 2 | 0,42 % | 0,37 % |
nic | 2 | 0,42 % | 0,37 % |
žádné | 2 | 0,42 % | 0,37 % |
správa fanpage, inzerce, apod. | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
Odběry na Youtube.com (ne od přátel) | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
Dotazník dělal nějaký idiot! | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
U otázky 31 je špatný formulář. | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
co je noveho ohledne veci ktere me zajimaji | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
k otázce 19: na Twitteru nemáte žádné přátelé. | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
Vyhledávání ztracených kontaktů | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
nevyuzivam tak casto nic | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
Twitter jako RSS. | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
sem tam nějaký tweet | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
prohlížení profilů, když je třeba | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
používám lide.cz a tam spíše diskutuji na fórech | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
účast v diskuzích | 1 | 0,21 % | 0,18 % |
19. Kolik máte na Vámi preferované sociální síti přátel?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
100-200 | 177 | 36,95 % | 32,36 % |
50-100 | 99 | 20,67 % | 18,1 % |
200-300 | 87 | 18,16 % | 15,9 % |
Méně jak 50 | 61 | 12,73 % | 11,15 % |
Více | 55 | 11,48 % | 10,05 % |
20. S kolika přáteli, jež máte přiřazené na sociální síti, se pravidelně potkáváte i v osobním životě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
s maximálně čtvrtinou přátel | 181 | 37,79 % | 33,09 % |
s maximálně polovinou přátel | 159 | 33,19 % | 29,07 % |
s více jak polovinou přátel | 139 | 29,02 % | 25,41 % |
21. Kolik emailových adres máte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Žádnou → otázka č. 22, 1 → otázka č. 23, 2 → otázka č. 23, 3 → otázka č. 23, 4 a více → otázka č. 23].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 194 | 35,47 % | 35,47 % |
4 a více | 149 | 27,24 % | 27,24 % |
3 | 124 | 22,67 % | 22,67 % |
1 | 79 | 14,44 % | 14,44 % |
Žádnou | 1 | 0,18 % | 0,18 % |
22. Proč nepoužíváte email?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
email používám
23. Přeposíláte zábavné, vtipné či řetězové emaily svým přátelům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 326 | 59,71 % | 59,6 % |
Zřídka | 169 | 30,95 % | 30,9 % |
Někdy | 39 | 7,14 % | 7,13 % |
Často | 7 | 1,28 % | 1,28 % |
Velmi často | 5 | 0,92 % | 0,91 % |
24. Jaká část vašich příchozích emailů představuje nevyžádanou poštu? (spam, přeposílané zprávy, reklama, atp..)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Do 25% | 347 | 63,55 % | 63,44 % |
25 – 50% | 118 | 21,61 % | 21,57 % |
50 – 75% | 54 | 9,89 % | 9,87 % |
Více než 75% | 27 | 4,95 % | 4,94 % |
25. Zapojujete se aktivně do diskusních fór či diskusí k různým článkům na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zřídka | 228 | 41,68 % | 41,68 % |
Nikdy | 147 | 26,87 % | 26,87 % |
Někdy | 127 | 23,22 % | 23,22 % |
Často | 28 | 5,12 % | 5,12 % |
Velmi často | 17 | 3,11 % | 3,11 % |
26. Máte vlastní webové stránky nebo blog?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne a zatím neplánuji | 336 | 61,43 % | 61,43 % |
Ano | 156 | 28,52 % | 28,52 % |
Ne, ale plánuji | 55 | 10,05 % | 10,05 % |
27. Využíváte nějaké online kancelářské aplikace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 28, Ne → otázka č. 29].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 417 | 76,23 % | 76,23 % |
Ano | 130 | 23,77 % | 23,77 % |
28. Jaké online kancelářské aplikace využíváte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Google docs | 52 | 40 % | 9,51 % |
googledocs | 5 | 3,85 % | 0,91 % |
MS Office | 5 | 3,85 % | 0,91 % |
Microsoft office | 3 | 2,31 % | 0,55 % |
google doc | 2 | 1,54 % | 0,37 % |
kalendář | 2 | 1,54 % | 0,37 % |
Outlook | 2 | 1,54 % | 0,37 % |
gdocs | 2 | 1,54 % | 0,37 % |
Dokumenty Google | 2 | 1,54 % | 0,37 % |
google kal., docs | 1 | 0,77 % | 0,18 % |
ostatní odpovědi | 54 | 41,54 % | 9,87 % |
29. Proč nevyužíváte žádné online kancelářské aplikace?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nepotřebuji | 42 | 10,12 % | 7,68 % |
nevim | 27 | 6,51 % | 4,94 % |
nepotřebuji je | 27 | 6,51 % | 4,94 % |
Nemám důvod | 17 | 4,1 % | 3,11 % |
nevím co to je | 8 | 1,93 % | 1,46 % |
nepotrebuji | 6 | 1,45 % | 1,1 % |
Nemám potřebu | 5 | 1,2 % | 0,91 % |
neznám | 5 | 1,2 % | 0,91 % |
Nepotřebuji to | 5 | 1,2 % | 0,91 % |
Nepotřebuji je. | 5 | 1,2 % | 0,91 % |
ostatní odpovědi | 268 | 64,58 % | 48,99 % |
30. Vyberte, jaké informace o Vás sdílíte na sociální síti nebo jste ochotni jakkoli veřejně publikovat v prostředí internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jméno | 489 | 89,4 % | 89,4 % |
387 | 70,75 % | 70,75 % | |
Vaše zájmy, koníčky | 289 | 52,83 % | 52,83 % |
Vlastní fotografie | 287 | 52,47 % | 52,47 % |
Datum narození | 282 | 51,55 % | 51,55 % |
Informace o studiu | 276 | 50,46 % | 50,46 % |
Vaše názory, preference, přání | 192 | 35,1 % | 35,1 % |
Sexuální orientace | 143 | 26,14 % | 26,14 % |
Informace o zaměstnavateli | 117 | 21,39 % | 21,39 % |
Náboženské vyznání | 100 | 18,28 % | 18,28 % |
Vlastní videa | 87 | 15,9 % | 15,9 % |
Výsledky Vaší práce | 87 | 15,9 % | 15,9 % |
Informace o členech rodiny, partnerovi a přátelích | 85 | 15,54 % | 15,54 % |
Telefonní číslo | 76 | 13,89 % | 13,89 % |
Váš životopis | 70 | 12,8 % | 12,8 % |
Adresa | 60 | 10,97 % | 10,97 % |
Rodné číslo | 7 | 1,28 % | 1,28 % |
Číslo bankovního účtu | 6 | 1,1 % | 1,1 % |
Číslo občanského průkazu | 4 | 0,73 % | 0,73 % |
31. Seřaďte, jak podle Vás vnímáte závažnost jednotlivých rizik internetové komunikace. Na první místo nejzávažnější na poslední nejméně závažné.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Zneužití osobních dat k reklamním účelům | 4.576 | 8.551 |
Preferování internetové komunikace na úkor osobního kontaktu | 5.234 | 7.119 |
Psychická šikana přes internet | 4.989 | 5.839 |
Internetová manipulace | 5.366 | 4.481 |
Krádež vaší identity, citlivých dat a její zneužití | 3.367 | 5.607 |
Opakované online obtěžování a pronásledování | 4.883 | 5.047 |
Rizikové sdílení a šíření materiálů sexuální povahy | 5.62 | 5.398 |
Falešná identita a podvodné zprávy | 5.09 | 5.621 |
Závislost na online komunikaci | 5.876 | 8.131 |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.