Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
následující dotazník se týká nejrůznějších marketingových aktivit v prostředí internetu a jejich efektivity. Je určen pro muže i ženy ve věku 16-30 let. Výsledky dotazníku budou předmětem pro diplomovou práci. Jeho vyplněním mi pomůžete získat dostatečné množství dat pro vyhodnocení.
Odpovědi respondentů
1. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
111
66,47 %
66,47 %
muž
56
33,53 %
33,53 %
2. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [0-16 → konec dotazníku, 16-30 → otázka č. 3, více než 30 → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
16-30
146
87,43 %
87,43 %
více než 30
18
10,78 %
10,78 %
0-16
3
1,8 %
1,8 %
3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
střední s maturitou
67
45,89 %
40,12 %
vysokoškolské
65
44,52 %
38,92 %
základní
7
4,79 %
4,19 %
vyšší odborné
5
3,42 %
2,99 %
střední bez maturity
2
1,37 %
1,2 %
4. Pokud pracujete, v jaké oblasti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
student
27
18,49 %
16,17 %
nepracuji
13
8,9 %
7,78 %
marketing
6
4,11 %
3,59 %
administrativa
5
3,42 %
2,99 %
nepracujem
5
3,42 %
2,99 %
cestovni ruch
5
3,42 %
2,99 %
obchod
4
2,74 %
2,4 %
média
3
2,05 %
1,8 %
personalistika
3
2,05 %
1,8 %
finance
3
2,05 %
1,8 %
ostatní odpovědi
IT studuji ne účetnictví telekomunikace školství kultura Móda nepracuju sociální služby administratíca recepcni v soukromem zdravotnickem subjektu Online media V pohostinství podnikové finance nakladatelství - obchod právo zatím práci hledám Telekomunikační společnost Majetkové účetnictví student, vedlejší prac. poměr v oboru energetika Služby stavebnictví telekomunikace marketing webdeveloper podlinková reklama administrativa, ekonomické zaměření péče o lidi ekonomie development student VŠ Doprava farmacie Logistika a doprava reklama pohostinství Fitness lesnictví řidič zabavni prumysl kino Brigádně ve skladu Management cestovního ruchu Webdesign volný čas studujem jsem na mateřské (jinak je můj obor porodnictví) študujem prodavač zdravotnictví technika Pojišťovnictví gastronomie Hasič modeling, hostesing personalistika, pronájem skladovacích prostor elektrotechnika jsem student studentsky casopis Student a brigádní - call centrum - prodejce Automobilový průmysl, marketing
72
49,32 %
43,11 %
5. Kolik hodinv strávíte denně na internetu?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
4.52
Minimum:
1
Maximum:
10
Variační rozpětí:
9
Rozptyl:
5.59
Směrodatná odchylka:
2.36
Medián:
4
Modus:
2
6. Věnujete pozornost reklamám, firemní propagaci či jiným formám internetového marketingu během doby, kterou trávíte na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pozornost věnuju jen tomu, co mě obzvláště zaujme
72
49,32 %
43,11 %
registruji je, ale nevěnuji jim větší pozornost
30
20,55 %
17,96 %
nevšímám si jich, spíše mě obtěžují
25
17,12 %
14,97 %
Ano, prohlédnu si je, ale nejsou pro mě stěžejní
13
8,9 %
7,78 %
Ano, je to hlavní věc, která mě na internetu zajímá
6
4,11 %
3,59 %
7. S jakými marketingovými metodami prostřednictvím internetu se nejčastěji setkáváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
bannery
101
69,18 %
60,48 %
propagace firem nebo výrobků na sociálních sítích
67
45,89 %
40,12 %
webová stránka
65
44,52 %
38,92 %
reklama šířená prostřednictvím emailů
57
39,04 %
34,13 %
tlačítka nebo kontextová reklama
50
34,25 %
29,94 %
internetové PR
16
10,96 %
9,58 %
8. Která z výše uvedených metod Vás nejvíce osloví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
webová stránka
59
40,41 %
35,33 %
propagace firem nebo výrobků prostřednictvím sociálních sítí
34
23,29 %
20,36 %
bannery
27
18,49 %
16,17 %
tlačítka nebo kontextová reklama
12
8,22 %
7,19 %
internetové PR
8
5,48 %
4,79 %
reklama šířená prostřednictvím emailů
6
4,11 %
3,59 %
9. Vybavujete si situaci, kdy některá z uvedených marketingových metod ovlivnila Vaše rozhodnutí či chování? Pokud ano, která a proč.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
71
48,97 %
42,51 %
nie
9
6,21 %
5,39 %
nevybavuji
8
5,52 %
4,79 %
Nepamatuji
4
2,76 %
2,4 %
žádná
2
1,38 %
1,2 %
nevzpomínám si
2
1,38 %
1,2 %
neovlivnila
2
1,38 %
1,2 %
Nevybavuji, používám programy k blokování reklamy na internetu.
1
0,69 %
0,6 %
nevím
1
0,69 %
0,6 %
neviem
1
0,69 %
0,6 %
ostatní odpovědi
Článek na blogu (doporučení) nejsem si vědom banner - zaujalo mě nabízené zboží, tak jsem tam klikla, nákup jsem ale nikdy neuskutečnila soutěž s kofolou, příjemné zpracování, zábava a soutěž netuším konkrétní situaci si nevybavuji kontextová reklama je efektivní protože koresponduje s mými zájmy, proto je tam lepší CTR web několika firem především s oblečením - ovlivnila mě tak, že jsem buď nakoupila, nebo začala stránky navštěvovat s tím, že jednou nakoupím. zajímavá nabídka např. na slevomatu Facebook Sleva:-) Většinou se jedná o bannery obchodů nabízející oblečení. Nabízené zboží mě zaujme, tak si ho chci prohlédnout detailněji. Penzijní pojištění při koupi výrobku NE, zásadně se nerozhoduji podle reklam ano, nepamatuji si výběr dárku nákup kabelky prostřednictvím Facebook Ads nevybavuji si takovou situaci Prezentace internetového obchodu na FB nenechávám se tím ovlivnit stránky kosmetika, dostatek informací Nevybavuji si doporučení webových stránek s pro mě užitečným obsahem v newsletteru, který mailem odebírám Kampaně Nike, nakoupil jsem jejich produkty Bikramyoga na inernetu. Měla veliký ohlas. reklama žádná mě neovlivnila reklama prostřednictvím emailu, došla mi pozvánka na akci, které jsem se poté zůčastnila slevomat, byla vystavena sleva na jídlo v místní restauraci v Olomouci.tak jsem jí využil a dobře se najedl :) vždycky mě naštvou, nemám ráda reklamy zadna PR články k filmům, koncertům a kulturním akcím ziadna neovplyvnila Nyní si nepamatuji Ano, měl jsem vyhlédnutý obchod a zboží v něm...náhodou jsem narazil na zajímavou nabídku tohoto samého obchodu ale po prozkoumání byla reklama lživá...proto jsem přehodnotil nákup u této firmy nevybavuju si Ano, jednalo se o originální reklamu na obyčejný produkt nedokáži si vybavit slevomat Emailová komunikace - vyžádaná reklama, oblast mého zájmu vtipné texty, poutavé slogany, nápaditý koncept hromadné nakupování, slevin.cz, důvod: mnoho zajímavých slev na jednom místě
44
30,34 %
26,35 %
10. Používáte sociální sítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 11, ne → otázka č. 12].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
138
94,52 %
82,63 %
ne
8
5,48 %
4,79 %
11. Kterou nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
facebook
105
76,09 %
62,87 %
FB
13
9,42 %
7,78 %
Facebook, LinkedIn
2
1,45 %
1,2 %
twitter
2
1,45 %
1,2 %
lide.cz
1
0,72 %
0,6 %
facebook.com
1
0,72 %
0,6 %
Facebook:-)
1
0,72 %
0,6 %
Facebook, G+
1
0,72 %
0,6 %
odborné diskusní skupiny
1
0,72 %
0,6 %
fake book
1
0,72 %
0,6 %
ostatní odpovědi
Facebook , Google+ facebook, twitter Google+ fejsbuk fcb kterou nejčastěji co? nechci uvádět google + pokec fuckbook
10
7,25 %
5,99 %
12. Jak efektivní byste shledali prezentaci firem nebo výrobků na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše efektivní
85
58,22 %
50,9 %
spíše neefektivní
36
24,66 %
21,56 %
velmi efektivní
19
13,01 %
11,38 %
absolutně neefektivní
6
4,11 %
3,59 %
13. Nechali jste se vy sami někdy vědomě či nevědomě ovlivnit prezentací firmy nebo výrobku na sociální síti?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
52
35,62 %
31,14 %
ano
49
33,56 %
29,34 %
nevím
45
30,82 %
26,95 %
14. Jste členem nějaké skupiny fanoušků na sociální síti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 15, ne → otázka č. 16, nevím → otázka č. 16].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
118
80,82 %
70,66 %
ne
23
15,75 %
13,77 %
nevím
5
3,42 %
2,99 %
15. Proč jste se stal členem?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zajímá mě to
3
2,54 %
1,8 %
nevim
2
1,69 %
1,2 %
jen tak
2
1,69 %
1,2 %
zajímá mě obsah
1
0,85 %
0,6 %
slevomat, kvůli ceně
1
0,85 %
0,6 %
líbí se mi ta skupina, organizace
1
0,85 %
0,6 %
lebo sa mi paci a som s nou spokojna
1
0,85 %
0,6 %
protoze se mi ten produkt nebo sluzba libi nebo ho uz mam a chci vedet o novinkach
1
0,85 %
0,6 %
přítel mě o to požádal
1
0,85 %
0,6 %
Protože jsem chtěl (různé skupiny = různé důvody)
1
0,85 %
0,6 %
ostatní odpovědi
kvůli zájmu osobní zájem dlouhodobý zájem o služby (výrobky) zajímají mě novinky, které firma nabízí zajímám se o ni vtipný obrázek zájem o předmět skupiny zajimame me to Chuť vyjádřit svou podporu značce, dát ostatním vědět o její kvalitě a možnost diskuse s ostatními fans Sdílení názorů, komunikace, sledování novinek na doporučení, či mě skupina zaujala kvoli informaciam a novinkam zaujalo mě to Ze žádosti kamaráda/dky Protože mám dannou věc rád a chci se o ní pomocí dané "fanouškovské" stránky dozvídat nové informace, akce ad. z donútenia :D proto informace Zajímá mě určitá firma/produkt pobavila me zajem o dany produkt zajem o danou skupinu líbil se mi obsah zajímá mě vše okolo sdílím stejný názor se stránkou kvůli práci vetsinou jsem se stala clenem diky zkusenosti s danou veci Chtěla jsem znát aktuality a novinky, podpořit instituci, autora stránky protože bagr protože skupině (firmě, výrobku) fandím Abych byl informován o dané tématice kvůli sdílení společného zájmu osoby si Vážím zájem, podpora chtěl jsem zájem o novinky Fanoušek svého vlastního teamu. protože se mi skupina líbí zajímavá skupina kvuli pratelum zaujem spolocny Souhlasím se skupinou v názoru. protože mě to zajímá souhlasila jsem s názorem skupiny aby ostatní věděli co me zajíma Protože se mi líbí to, o čem skupiny pojednává pretoze ma ta skupina oslovila, pretooze ma zaujimaju dane informacie, ktore ta skupina ponuka, pretoze chcem spoznat ludi, ktori si clenovia tej skupiny zajímají mě věci týkající se skupiny mám s ni určité dobré zkušenosti protože mě to vystihuje aktuální novinky protože obor kterého jsem fanouškem uznávám lebo rada nakupujem u tej firmy a zaujimaju ma ich novinky, pripadne sutaze Zájem o novinky (jde o produkty některých společností) jentak zajímají mě jejich novinky z důvodu obliby interpreta kvuli oblibenosti dane osoy ci serialu Protože mne zajímala daná téma a když ste členom fanklubu chodia vám novinky a zaujímavosti k danej téme. Som vždy informovaná o tom čo mne zajíma. líbila se mi ta skupina napríklad preto, že aj ja sa radím k určitému počtu internetových fanúšikov daného autora, speváka a podobne lebo som mal s tym neake skusenosti Líbí se mi styl nebo směr a myšlenka skupiny. společný zájem Jelikož měla skupina stejné zájmy/cíle Kvůli získávání novych potřebných informaci zaujem o dany produkt/skupinu Zájmy protože mě to zajímalo ;) zvědavost Vtipne obrazky, kvoli clankom z novin Protože se o danou věc/problematiku zajímám a chci o ní vědět co nejvíce. získání informací když se mi to líbí, proč bych se fanouškem nestala?... zájem o danou věc preto,ze ma to zaujalo zájem o danou oblast protože jsem sama od sebe chtěla nazev ... protože mě to oslovilo :) protože se mi líbí Protože se mi to líbí lebo ma informuju o novinkach Sympatie Lebo sa mi páči daný produkt Obdivuji například nějakou kapelu a chci se sdružovat s lidmi se stejným vkusme hudby a dozvídat se novinky o ní. Informační charakter převažuje. Záliba komunikace kvuli přátelům Přihlašuji se pouze do tech skupin, ktere mi na "zeď" přispějí nějakou novou zajímavou informací/hudbou, apod. zaujalo mé téma skupiny - již nevím Protože jsem chtěla odebírat od skupiny novinky. protoze jsem ji zalozila blízkost tématu + přátelé kamarádi jsou členy pretoze ma skupina oslovila, respektive jej obsah ma zaujimal To mi zajima Škola, zájmy Zájem, aktuality z oblasti zájmu bez významnějšího důvodu, případně společné zájmy/postoje se skupinou dlouhodobě oblíbená značka
104
88,14 %
62,28 %
16. Znáte pojem „crowdsourcing“ nebo „crowdcreation“?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 17, ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
116
79,45 %
69,46 %
ano
30
20,55 %
17,96 %
17. Shledali byste tuto marketingovou metodu jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše efektivní
20
66,67 %
11,98 %
stejně efektivní jako jiné marketingové metody
5
16,67 %
2,99 %
velmi efektivní
3
10 %
1,8 %
spíše méně efektivní
2
6,67 %
1,2 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi více než 30 na otázku 2. Váš věk:
7. S jakými marketingovými metodami prostřednictvím internetu se nejčastěji setkáváte?
odpověď bannery:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi bannery na otázku 8. Která z výše uvedených metod Vás nejvíce osloví?
16. Znáte pojem „crowdsourcing“ nebo „crowdcreation“?
odpověď ano:
5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše efektivní na otázku 17. Shledali byste tuto marketingovou metodu jako:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jste:
2. Váš věk:
3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
4. Pokud pracujete, v jaké oblasti?
5. Kolik hodinv strávíte denně na internetu?
6. Věnujete pozornost reklamám, firemní propagaci či jiným formám internetového marketingu během doby, kterou trávíte na internetu?
7. S jakými marketingovými metodami prostřednictvím internetu se nejčastěji setkáváte?
8. Která z výše uvedených metod Vás nejvíce osloví?
9. Vybavujete si situaci, kdy některá z uvedených marketingových metod ovlivnila Vaše rozhodnutí či chování? Pokud ano, která a proč.
10. Používáte sociální sítě?
11. Kterou nejčastěji?
12. Jak efektivní byste shledali prezentaci firem nebo výrobků na sociálních sítích?
13. Nechali jste se vy sami někdy vědomě či nevědomě ovlivnit prezentací firmy nebo výrobku na sociální síti?
14. Jste členem nějaké skupiny fanoušků na sociální síti?
16. Znáte pojem „crowdsourcing“ nebo „crowdcreation“?
17. Shledali byste tuto marketingovou metodu jako:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jste:
2. Váš věk:
3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
4. Pokud pracujete, v jaké oblasti?
5. Kolik hodinv strávíte denně na internetu?
6. Věnujete pozornost reklamám, firemní propagaci či jiným formám internetového marketingu během doby, kterou trávíte na internetu?
7. S jakými marketingovými metodami prostřednictvím internetu se nejčastěji setkáváte?
8. Která z výše uvedených metod Vás nejvíce osloví?
9. Vybavujete si situaci, kdy některá z uvedených marketingových metod ovlivnila Vaše rozhodnutí či chování? Pokud ano, která a proč.
10. Používáte sociální sítě?
11. Kterou nejčastěji?
12. Jak efektivní byste shledali prezentaci firem nebo výrobků na sociálních sítích?
13. Nechali jste se vy sami někdy vědomě či nevědomě ovlivnit prezentací firmy nebo výrobku na sociální síti?
14. Jste členem nějaké skupiny fanoušků na sociální síti?
16. Znáte pojem „crowdsourcing“ nebo „crowdcreation“?
17. Shledali byste tuto marketingovou metodu jako:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.