Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetový obchod Czech Computer - spokojenost a nespokojenost

Internetový obchod Czech Computer - spokojenost a nespokojenost

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jaroslav Petráš
Šetření:26. 02. 2011 - 19. 03. 2011
Počet respondentů:100
Počet otázek (max/průměr):21 / 19.58
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:57,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, chtěl bych Vás požádat o vyplnění dotazníku, na téma spokojenosti a nespokojenosti s internetovým obchodem Czech Computer s.r.o., který tvoří část mé bakalářské práce. Pokud jste nikdy nic v tomto internetovém obchodě nekupovali, dotazník prosím nevyplňujte. Předem děkuji za Váš čas. Jaroslav Petráš, student Vysoké školy báňské v Ostravě

Odpovědi respondentů

1. V jakém internetovém obchodě s počítači a počítačovým příslušenstvím nakupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Czech Computer6060 %60 %  
Alfa Computer1414 %14 %  
Alza1212 %12 %  
Electro World88 %8 %  
Mironet55 %5 %  
www.computershop.cz11 %1 %  

Graf

2. Odkud jste se dozvěděl(-a) o Czech Computeru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od přátel, známých3636 %36 %  
při hledání počítačových obchodů3333 %33 %  
z počítačového fóra1919 %19 %  
z reklamy44 %4 %  
náhodou jsem klikl(-a) na odkaz44 %4 %  
rodina11 %1 %  
Heureka11 %1 %  
stál jsem nepřímo u zrodu tohoto obchodu11 %1 %  
kdysi to byla jednicka na trhu11 %1 %  

Graf

3. Jak často nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2x-4x za rok4949 %49 %  
maximálně 1x ročně2828 %28 %  
5x-8x za rok1717 %17 %  
9x a více za rok66 %6 %  

Graf

4. Kolik Kč utratíte v Czech Computeru za rok?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 001 – 10 000 Kč2626 %26 %  
1 001 – 5 000 Kč2525 %25 %  
10 001 – 15 000 Kč2323 %23 %  
do 1 000 Kč1010 %10 %  
15 001 Kč – 25 000 Kč88 %8 %  
25 001 Kč a více88 %8 %  

Graf

5. Čtete diskuze pod jednotlivými výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, pravidelněotázka č. 6, jenom pokud nemám o výrobku žádné informaceotázka č. 6, občasotázka č. 6, jenom vyjimečněotázka č. 6, neotázka č. 8, ne, tam jsou nějaké diskuze?otázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, pravidelně3131 %31 %  
občas3131 %31 %  
jenom pokud nemám o výrobku žádné informace1919 %19 %  
jenom vyjimečně1212 %12 %  
ne44 %4 %  
ne, tam jsou nějaké diskuze?33 %3 %  

Graf

6. Čtete je i pokud dané zboží chcete koupit někde jinde?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6974,19 %69 %  
ne2425,81 %24 %  

Graf

7. Co si myslíte o pravdivosti diskuzí pod jednotlivými výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většina příspěvků je pravdivých4043,01 %40 %  
asi polovina je pravdivá2526,88 %25 %  
jsou pravdivé1516,13 %15 %  
pravdivé jsou jen některé99,68 %9 %  
bohužel výrazně převažuje skrytá reklama44,3 %4 %  

Graf

8. Seřaďte podle DŮLEŽITOSTI (1- nejdůležitější, 7-nejméně důležité) následující:

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
bonusový program4.694.374
diskuze pod produkty3.733.677
informace o stavu objednávky3.582.824
možnost převzetí zboží na prodejně3.914.382
poměr cena x kvalita2.783.352
recenze o produktech4.493.13
snadná orientace na webu4.823.128

Graf

9. Pokud jste někdy reklamoval(-a), jaký byl důvod Vaší reklamace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [nereklamoval(-a) jsemotázka č. 11, zboží přestalo fungovat během záruční dobyotázka č. 10, zboží se okamžitě po zakoupení ukázalo jako poškozenéotázka č. 10, zboží se okamžitě po zakoupení ukázalo jako nefunkčníotázka č. 10, při výběru jsem udělal(-a) chybuotázka č. 10, jiný důvodotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nereklamoval(-a) jsem6161 %61 %  
zboží přestalo fungovat během záruční doby2525 %25 %  
zboží se okamžitě po zakoupení ukázalo jako poškozené66 %6 %  
zboží se okamžitě po zakoupení ukázalo jako nefunkční33 %3 %  
při výběru jsem udělal(-a) chybu33 %3 %  
jiný důvod22 %2 %  

Graf

10. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s průběhem reklamace

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
11743,59 %17 %  
31333,33 %13 %  
2717,95 %7 %  
412,56 %1 %  
512,56 %1 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.97
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.92
Směrodatná odchylka:0.96
Medián:2
Modus:1

Graf

11. ) Komunikoval(-a) jste někdy s někým z personálu (telefonicky, e-mailem, osobně při přebírání zboží, v diskuzi)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5959 %59 %  
ne4141 %41 %  

Graf

12. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s vstřícností personálu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
12847,46 %28 %  
21525,42 %15 %  
3915,25 %9 %  
558,47 %5 %  
423,39 %2 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.93
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.29
Směrodatná odchylka:1.14
Medián:2
Modus:1

Graf

13. Považujete nabídku výrobků za dostatečně širokou nebo Vám v Czech Computeru něco chybí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy mi nic nechybělo5151 %51 %  
ne, chybí mi někteří výrobci2525 %25 %  
ne, chybí mi některé výrobky2424 %24 %  

Graf

14. Stává se Vám často, že zboží které si chcete objednat není momentálně skladem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jenom někdy5656 %56 %  
ne2929 %29 %  
ano, velmi často1515 %15 %  

Graf

15. Vyhovují Vám způsoby úhrady?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8383 %83 %  
ne1717 %17 %  

Graf

16. Používáte na internetových stránkách políčko pro hledání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou2525 %25 %  
občas2020 %20 %  
ano1717 %17 %  
vyjímečně1313 %13 %  
ne, protože tím získávám spoustu nedůležitých výsledků1313 %13 %  
ano, jinak ani výrobky nehledám88 %8 %  
ne44 %4 %  

Graf

17. Seřaďte podle SPOKOJENOSTI (1-úplně spokojen(-a), 7-absolutně nespokojen(-a)) následující:

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
bonusový program4.493.83
diskuze pod produkty3.643.97
informace o stavu objednávky3.33.29
možnost převzetí zboží na prodejně3.954.208
poměr cena x kvalita3.433.625
recenze o produktech4.753.008
snadná orientace na webu4.444.126

Graf

18. Doporučil(-a) byste Czech Computer svým přátelům, známým?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, již jste ho doporučil(-a)3535 %35 %  
spíše ano3434 %34 %  
ano1717 %17 %  
spíše ne1010 %10 %  
ne44 %4 %  

Graf

19. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž6161 %61 %  
žena3939 %39 %  

Graf

20. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 26 let4444 %44 %  
27 - 36 let2020 %20 %  
37 - 45 let1313 %13 %  
46 - 54 let1111 %11 %  
0 - 17 let88 %8 %  
55 - 64 let33 %3 %  
65 a více let11 %1 %  

Graf

21. Jaký je Váš měsíční příjem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10 000 Kč2229,73 %22 %  
15 001 – 20 000 Kč2027,03 %20 %  
10 001 – 15 000 Kč1216,22 %12 %  
21 000 – 30 000 Kč1114,86 %11 %  
30 001 Kč a více912,16 %9 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jak často nakupujete?

  • odpověď 2x-4x za rok:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost převzetí zboží na prodejně=2 na otázku 17. Seřaďte podle SPOKOJENOSTI (1-úplně spokojen(-a), 7-absolutně nespokojen(-a)) následující:

11. ) Komunikoval(-a) jste někdy s někým z personálu (telefonicky, e-mailem, osobně při přebírání zboží, v diskuzi)?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 12. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s vstřícností personálu
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 12. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s vstřícností personálu
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi recenze o produktech=3 na otázku 8. Seřaďte podle DŮLEŽITOSTI (1- nejdůležitější, 7-nejméně důležité) následující:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V jakém internetovém obchodě s počítači a počítačovým příslušenstvím nakupujete nejčastěji?

2. Odkud jste se dozvěděl(-a) o Czech Computeru?

3. Jak často nakupujete?

4. Kolik Kč utratíte v Czech Computeru za rok?

5. Čtete diskuze pod jednotlivými výrobky?

6. Čtete je i pokud dané zboží chcete koupit někde jinde?

7. Co si myslíte o pravdivosti diskuzí pod jednotlivými výrobky?

8. Seřaďte podle DŮLEŽITOSTI (1- nejdůležitější, 7-nejméně důležité) následující:

9. Pokud jste někdy reklamoval(-a), jaký byl důvod Vaší reklamace?

10. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s průběhem reklamace

11. ) Komunikoval(-a) jste někdy s někým z personálu (telefonicky, e-mailem, osobně při přebírání zboží, v diskuzi)?

12. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s vstřícností personálu

13. Považujete nabídku výrobků za dostatečně širokou nebo Vám v Czech Computeru něco chybí?

14. Stává se Vám často, že zboží které si chcete objednat není momentálně skladem?

15. Vyhovují Vám způsoby úhrady?

16. Používáte na internetových stránkách políčko pro hledání?

17. Seřaďte podle SPOKOJENOSTI (1-úplně spokojen(-a), 7-absolutně nespokojen(-a)) následující:

18. Doporučil(-a) byste Czech Computer svým přátelům, známým?

19. Jaké je Vaše pohlaví?

20. Jaký je Váš věk?

21. Jaký je Váš měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V jakém internetovém obchodě s počítači a počítačovým příslušenstvím nakupujete nejčastěji?

2. Odkud jste se dozvěděl(-a) o Czech Computeru?

3. Jak často nakupujete?

4. Kolik Kč utratíte v Czech Computeru za rok?

5. Čtete diskuze pod jednotlivými výrobky?

6. Čtete je i pokud dané zboží chcete koupit někde jinde?

7. Co si myslíte o pravdivosti diskuzí pod jednotlivými výrobky?

8. Seřaďte podle DŮLEŽITOSTI (1- nejdůležitější, 7-nejméně důležité) následující:

9. Pokud jste někdy reklamoval(-a), jaký byl důvod Vaší reklamace?

10. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s průběhem reklamace

11. ) Komunikoval(-a) jste někdy s někým z personálu (telefonicky, e-mailem, osobně při přebírání zboží, v diskuzi)?

12. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s vstřícností personálu

13. Považujete nabídku výrobků za dostatečně širokou nebo Vám v Czech Computeru něco chybí?

14. Stává se Vám často, že zboží které si chcete objednat není momentálně skladem?

15. Vyhovují Vám způsoby úhrady?

16. Používáte na internetových stránkách políčko pro hledání?

17. Seřaďte podle SPOKOJENOSTI (1-úplně spokojen(-a), 7-absolutně nespokojen(-a)) následující:

18. Doporučil(-a) byste Czech Computer svým přátelům, známým?

19. Jaké je Vaše pohlaví?

20. Jaký je Váš věk?

21. Jaký je Váš měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Petráš, J.Internetový obchod Czech Computer - spokojenost a nespokojenost (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://internetovy-obchod-czech-com.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.