Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den, chtěl bych Vás požádat o vyplnění dotazníku, na téma spokojenosti a nespokojenosti s internetovým obchodem Czech Computer s.r.o., který tvoří část mé bakalářské práce. Pokud jste nikdy nic v tomto internetovém obchodě nekupovali, dotazník prosím nevyplňujte. Předem děkuji za Váš čas. Jaroslav Petráš, student Vysoké školy báňské v Ostravě
Odpovědi respondentů
1. V jakém internetovém obchodě s počítači a počítačovým příslušenstvím nakupujete nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Czech Computer
60
60 %
60 %
Alfa Computer
14
14 %
14 %
Alza
12
12 %
12 %
Electro World
8
8 %
8 %
Mironet
5
5 %
5 %
www.computershop.cz
1
1 %
1 %
2. Odkud jste se dozvěděl(-a) o Czech Computeru?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
od přátel, známých
36
36 %
36 %
při hledání počítačových obchodů
33
33 %
33 %
z počítačového fóra
19
19 %
19 %
z reklamy
4
4 %
4 %
náhodou jsem klikl(-a) na odkaz
4
4 %
4 %
rodina
1
1 %
1 %
Heureka
1
1 %
1 %
stál jsem nepřímo u zrodu tohoto obchodu
1
1 %
1 %
kdysi to byla jednicka na trhu
1
1 %
1 %
3. Jak často nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2x-4x za rok
49
49 %
49 %
maximálně 1x ročně
28
28 %
28 %
5x-8x za rok
17
17 %
17 %
9x a více za rok
6
6 %
6 %
4. Kolik Kč utratíte v Czech Computeru za rok?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
5 001 – 10 000 Kč
26
26 %
26 %
1 001 – 5 000 Kč
25
25 %
25 %
10 001 – 15 000 Kč
23
23 %
23 %
do 1 000 Kč
10
10 %
10 %
15 001 Kč – 25 000 Kč
8
8 %
8 %
25 001 Kč a více
8
8 %
8 %
5. Čtete diskuze pod jednotlivými výrobky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, pravidelně → otázka č. 6, jenom pokud nemám o výrobku žádné informace → otázka č. 6, občas → otázka č. 6, jenom vyjimečně → otázka č. 6, ne → otázka č. 8, ne, tam jsou nějaké diskuze? → otázka č. 8].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, pravidelně
31
31 %
31 %
občas
31
31 %
31 %
jenom pokud nemám o výrobku žádné informace
19
19 %
19 %
jenom vyjimečně
12
12 %
12 %
ne
4
4 %
4 %
ne, tam jsou nějaké diskuze?
3
3 %
3 %
6. Čtete je i pokud dané zboží chcete koupit někde jinde?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
69
74,19 %
69 %
ne
24
25,81 %
24 %
7. Co si myslíte o pravdivosti diskuzí pod jednotlivými výrobky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
většina příspěvků je pravdivých
40
43,01 %
40 %
asi polovina je pravdivá
25
26,88 %
25 %
jsou pravdivé
15
16,13 %
15 %
pravdivé jsou jen některé
9
9,68 %
9 %
bohužel výrazně převažuje skrytá reklama
4
4,3 %
4 %
8. Seřaďte podle DŮLEŽITOSTI (1- nejdůležitější, 7-nejméně důležité) následující:
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
bonusový program
4.69
4.374
diskuze pod produkty
3.73
3.677
informace o stavu objednávky
3.58
2.824
možnost převzetí zboží na prodejně
3.91
4.382
poměr cena x kvalita
2.78
3.352
recenze o produktech
4.49
3.13
snadná orientace na webu
4.82
3.128
9. Pokud jste někdy reklamoval(-a), jaký byl důvod Vaší reklamace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [nereklamoval(-a) jsem → otázka č. 11, zboží přestalo fungovat během záruční doby → otázka č. 10, zboží se okamžitě po zakoupení ukázalo jako poškozené → otázka č. 10, zboží se okamžitě po zakoupení ukázalo jako nefunkční → otázka č. 10, při výběru jsem udělal(-a) chybu → otázka č. 10, jiný důvod → otázka č. 10].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nereklamoval(-a) jsem
61
61 %
61 %
zboží přestalo fungovat během záruční doby
25
25 %
25 %
zboží se okamžitě po zakoupení ukázalo jako poškozené
6
6 %
6 %
zboží se okamžitě po zakoupení ukázalo jako nefunkční
3
3 %
3 %
při výběru jsem udělal(-a) chybu
3
3 %
3 %
jiný důvod
2
2 %
2 %
10. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s průběhem reklamace
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1
17
43,59 %
17 %
3
13
33,33 %
13 %
2
7
17,95 %
7 %
4
1
2,56 %
1 %
5
1
2,56 %
1 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
1.97
Minimum:
1
Maximum:
4
Variační rozpětí:
3
Rozptyl:
0.92
Směrodatná odchylka:
0.96
Medián:
2
Modus:
1
11. ) Komunikoval(-a) jste někdy s někým z personálu (telefonicky, e-mailem, osobně při přebírání zboží, v diskuzi)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 12, ne → otázka č. 13].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
59
59 %
59 %
ne
41
41 %
41 %
12. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s vstřícností personálu
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1
28
47,46 %
28 %
2
15
25,42 %
15 %
3
9
15,25 %
9 %
5
5
8,47 %
5 %
4
2
3,39 %
2 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
1.93
Minimum:
1
Maximum:
5
Variační rozpětí:
4
Rozptyl:
1.29
Směrodatná odchylka:
1.14
Medián:
2
Modus:
1
13. Považujete nabídku výrobků za dostatečně širokou nebo Vám v Czech Computeru něco chybí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nikdy mi nic nechybělo
51
51 %
51 %
ne, chybí mi někteří výrobci
25
25 %
25 %
ne, chybí mi některé výrobky
24
24 %
24 %
14. Stává se Vám často, že zboží které si chcete objednat není momentálně skladem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
jenom někdy
56
56 %
56 %
ne
29
29 %
29 %
ano, velmi často
15
15 %
15 %
15. Vyhovují Vám způsoby úhrady?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
83
83 %
83 %
ne
17
17 %
17 %
16. Používáte na internetových stránkách políčko pro hledání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
většinou
25
25 %
25 %
občas
20
20 %
20 %
ano
17
17 %
17 %
vyjímečně
13
13 %
13 %
ne, protože tím získávám spoustu nedůležitých výsledků
13
13 %
13 %
ano, jinak ani výrobky nehledám
8
8 %
8 %
ne
4
4 %
4 %
17. Seřaďte podle SPOKOJENOSTI (1-úplně spokojen(-a), 7-absolutně nespokojen(-a)) následující:
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
bonusový program
4.49
3.83
diskuze pod produkty
3.64
3.97
informace o stavu objednávky
3.3
3.29
možnost převzetí zboží na prodejně
3.95
4.208
poměr cena x kvalita
3.43
3.625
recenze o produktech
4.75
3.008
snadná orientace na webu
4.44
4.126
18. Doporučil(-a) byste Czech Computer svým přátelům, známým?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, již jste ho doporučil(-a)
35
35 %
35 %
spíše ano
34
34 %
34 %
ano
17
17 %
17 %
spíše ne
10
10 %
10 %
ne
4
4 %
4 %
19. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
muž
61
61 %
61 %
žena
39
39 %
39 %
20. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18 - 26 let
44
44 %
44 %
27 - 36 let
20
20 %
20 %
37 - 45 let
13
13 %
13 %
46 - 54 let
11
11 %
11 %
0 - 17 let
8
8 %
8 %
55 - 64 let
3
3 %
3 %
65 a více let
1
1 %
1 %
21. Jaký je Váš měsíční příjem?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 10 000 Kč
22
29,73 %
22 %
15 001 – 20 000 Kč
20
27,03 %
20 %
10 001 – 15 000 Kč
12
16,22 %
12 %
21 000 – 30 000 Kč
11
14,86 %
11 %
30 001 Kč a více
9
12,16 %
9 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost převzetí zboží na prodejně=2 na otázku 17. Seřaďte podle SPOKOJENOSTI (1-úplně spokojen(-a), 7-absolutně nespokojen(-a)) následující:
11. ) Komunikoval(-a) jste někdy s někým z personálu (telefonicky, e-mailem, osobně při přebírání zboží, v diskuzi)?
odpověď ano:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 12. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s vstřícností personálu
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 na otázku 12. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s vstřícností personálu
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi recenze o produktech=3 na otázku 8. Seřaďte podle DŮLEŽITOSTI (1- nejdůležitější, 7-nejméně důležité) následující:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. V jakém internetovém obchodě s počítači a počítačovým příslušenstvím nakupujete nejčastěji?
2. Odkud jste se dozvěděl(-a) o Czech Computeru?
3. Jak často nakupujete?
4. Kolik Kč utratíte v Czech Computeru za rok?
5. Čtete diskuze pod jednotlivými výrobky?
6. Čtete je i pokud dané zboží chcete koupit někde jinde?
7. Co si myslíte o pravdivosti diskuzí pod jednotlivými výrobky?
8. Seřaďte podle DŮLEŽITOSTI (1- nejdůležitější, 7-nejméně důležité) následující:
9. Pokud jste někdy reklamoval(-a), jaký byl důvod Vaší reklamace?
10. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s průběhem reklamace
11. ) Komunikoval(-a) jste někdy s někým z personálu (telefonicky, e-mailem, osobně při přebírání zboží, v diskuzi)?
12. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s vstřícností personálu
13. Považujete nabídku výrobků za dostatečně širokou nebo Vám v Czech Computeru něco chybí?
14. Stává se Vám často, že zboží které si chcete objednat není momentálně skladem?
15. Vyhovují Vám způsoby úhrady?
16. Používáte na internetových stránkách políčko pro hledání?
17. Seřaďte podle SPOKOJENOSTI (1-úplně spokojen(-a), 7-absolutně nespokojen(-a)) následující:
18. Doporučil(-a) byste Czech Computer svým přátelům, známým?
19. Jaké je Vaše pohlaví?
20. Jaký je Váš věk?
21. Jaký je Váš měsíční příjem?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. V jakém internetovém obchodě s počítači a počítačovým příslušenstvím nakupujete nejčastěji?
2. Odkud jste se dozvěděl(-a) o Czech Computeru?
3. Jak často nakupujete?
4. Kolik Kč utratíte v Czech Computeru za rok?
5. Čtete diskuze pod jednotlivými výrobky?
6. Čtete je i pokud dané zboží chcete koupit někde jinde?
7. Co si myslíte o pravdivosti diskuzí pod jednotlivými výrobky?
8. Seřaďte podle DŮLEŽITOSTI (1- nejdůležitější, 7-nejméně důležité) následující:
9. Pokud jste někdy reklamoval(-a), jaký byl důvod Vaší reklamace?
10. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s průběhem reklamace
11. ) Komunikoval(-a) jste někdy s někým z personálu (telefonicky, e-mailem, osobně při přebírání zboží, v diskuzi)?
12. Jako ve škole (1-úplně spokojen(-a), 5-absolutně nespokojen(-a)) ohodnoťte nakolik jste spokojen(-a) s vstřícností personálu
13. Považujete nabídku výrobků za dostatečně širokou nebo Vám v Czech Computeru něco chybí?
14. Stává se Vám často, že zboží které si chcete objednat není momentálně skladem?
15. Vyhovují Vám způsoby úhrady?
16. Používáte na internetových stránkách políčko pro hledání?
17. Seřaďte podle SPOKOJENOSTI (1-úplně spokojen(-a), 7-absolutně nespokojen(-a)) následující:
18. Doporučil(-a) byste Czech Computer svým přátelům, známým?
19. Jaké je Vaše pohlaví?
20. Jaký je Váš věk?
21. Jaký je Váš měsíční příjem?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.