Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetový obchod v ČR

Internetový obchod v ČR

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ondřej Bárta
Šetření:17. 08. 2014 - 15. 03. 2015
Počet respondentů:605
Počet otázek (max/průměr):35 / 25.61
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:59
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník je zcela anonymní a sesbíraná data budou sloužit jako podklad pro moji diplomovou práci, jejíž téma je: " Internetový obchod v ČR".
Cílem tohoto dotazníkového šetření je zjistit Vaše postoje k nakupování online a Váš názor na nejnovější trendy v tomto oboru.
Vyplnění dotazníku Vám zabere přibližně 5 minut.
Předem Vám děkuji za Váš čas a ochotu.

Odpovědi respondentů

1. Zakoupil(a) jste již v minulosti nějaký produkt online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 27].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano59097,52 %97,52 %  
Ne152,48 %2,48 %  

Graf

2. Kolik hodin denně strávíte na internetu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
37612,88 %12,56 %  
57212,2 %11,9 %  
26110,34 %10,08 %  
4538,98 %8,76 %  
6396,61 %6,45 %  
8386,44 %6,28 %  
10274,58 %4,46 %  
1203,39 %3,31 %  
1281,36 %1,32 %  
781,36 %1,32 %  
ostatní odpovědi 9
1 hodinu
3-4
2-3
pět
tři
čtyři
dvě
hodně
14
4 hodiny
hodinu
4-5
5 hodin
cca 3 hodiny
24
1-2
dvě hodiny
15
2 hodiny
3 hodiny
4hodiny
18
2 - 3
deset
10h
cca 5
příliš
8 - 11 (v práci :) )
30min. až 3 hodiny
cca 1
10 a více
min. 6 hod
cca 1/2 hodiny
cca 3 hodiny.
6 a více
max 1
1 hod.
3hodiny
2 hod.
19
pět hodin
jednu až dvě
2 až 3
jedna hodina
3-10
jelikoz s nim pracuji,tak i 8h denne. o vikendech circa 2
průměrně 2 hodiny
3-12
cca 2-3 hodiny
liší se, řádově v hodinách
průměrně dvě až tři
přibližně 5 hod
Asi kolem 8 hodin, ale většinou z toho jsou 2-4h pracovně
někdy žádnou, někdy 2, někdy 10...pokaždé jinak
Až 8 hodin.
6h
4-6 hodin
sedm
3-5
až 5 i více
5-6
cha, nooo dost :D
v průměru tak 2 hodiny
Tři hodiny.
ve všední dny 5-10 hodin, o víkendech vyjímečně
6 hodin
1 - 2
hodně :-D tak 6-7
vice nez je zdravo
8+
Okolo jedné hodiny
5min až 5hod
Skoro celý den, mám internet i v mobilu, mnoho ale dělá to, že jsem student a neustále hledám nějaké informace.
asi 6 hodin
10 hodin aktivně, připojená jsem ale permanentně
Asi tak 3
hodně, tak 5 minimálně
Osm hodin
3 i více
5-7
cca 10h
Běžně asi 3 až 4 hodiny
nepravidelně
2-4
1 hod
různě, 0-10 hod
5 (část pracovně, část soukromě)
4-6
max. 2 hod.
dvě až tři
3 hod
půl hodiny
cca 6 hodin
1-2h
několik 2-více
jednu
Jsem na internetu průběžně celý den, podle potřeby.
5-6 hodin
6-8
průměrně 6 hodin
1,5
2-3 hodiny
cca 1 hodinu
max. 0,5
cca 3
deset hodin
bohužel víc, než by bylo vhodné
pět až šest
10 hodin
20minut
20
Když beru v potaz své zaměstnání tak přes cca 6-8 hodin.
maximálně hodinu
2 - 3 h
8 - 10
14h
3 hodiny,
průměrně tři
2-10 hod
0,5-1 hod
1-5
16
minimálně 5 hodin
jedna až dvě
hodně :-D někdy 2 někdy i 5
8 hodin
Od hodiny po 3 hod.
6+
2h
5-8
nesleduji
18831,86 %31,07 % 

Graf

3. Jak často využíváte tato zařízení pro nakupování online?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

4. Jak často nakupujete online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Minimálně jednou za měsíc21836,95 %36,03 %  
Minimálně jednou za čtvrtletí19833,56 %32,73 %  
Minimálně jednou za pololetí6511,02 %10,74 %  
Minimálně jednou za rok559,32 %9,09 %  
Minimálně jednou za týden528,81 %8,6 %  
Nenakupuji online20,34 %0,33 %  

Graf

5. Co nejčastěji nakupujete online?

Lze vybrat více možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vstupenky a lístky (např. do kina, divadla, na koncerty)31753,73 %52,4 %  
Textil, obuv a módní doplňky31653,56 %52,23 %  
Knihy26845,42 %44,3 %  
Jízdenky a letenky24241,02 %40 %  
Ostatní elektroniku (např. telefony, tablety, fotoaparáty)22938,81 %37,85 %  
Počítače a příslušenství (např. stolní počítače, notebooky, veškerý hardware a software)22037,29 %36,36 %  
Drogerii, kosmetiku a parfémy19533,05 %32,23 %  
Domácí elektroniku (např. tv, radio, DVD přehrávače)14624,75 %24,13 %  
Léky, vitamíny a doplňky stravy 13322,54 %21,98 %  
Bílé elektrospotřebiče (např. pračky, myčky, lednice)10918,47 %18,02 %  
Nábytek a doplňky pro domácnosti (např. jídelní stoly, židle, gauče, vázy, sochy, koberce)7713,05 %12,73 %  
Filmy a muziku (např. na CD, DVD, Blue-ray)7512,71 %12,4 %  
Potraviny559,32 %9,09 %  
Zahradní vybavení a nářadí (např. zahradní nábytek, sekačky, kladiva, pily)538,98 %8,76 %  
Hračky30,51 %0,5 %  
Pobyty20,34 %0,33 %  
Potřeby pro zvířata20,34 %0,33 %  
zájezdy20,34 %0,33 %  
Víno20,34 %0,33 %  
chovatelské potřeby20,34 %0,33 %  
sportovní potřeby20,34 %0,33 %  
chvatelské pomůcky a krmivo10,17 %0,17 %  
autosedačky, vybavení pro dítě, dovolené apod.10,17 %0,17 %  
Drahé kovy10,17 %0,17 %  
stavebniny10,17 %0,17 %  
akcie10,17 %0,17 %  
materiál a pomůcky pro své podníkání - bižuterní komponenty, obalové materiály10,17 %0,17 %  
cyklodoplňky všeho druhu10,17 %0,17 %  
hobby věci - vlny,příze,barvy,látky,potřeby k cukrařině10,17 %0,17 %  
slevy na cestování,zážitky...10,17 %0,17 %  
pro psa, na zuby10,17 %0,17 %  
PC hry10,17 %0,17 %  
Sportovní zařízení, vybavení, oblečení10,17 %0,17 %  
Autorské výrobky10,17 %0,17 %  
sběratelské předměty :)10,17 %0,17 %  
Deskové hry10,17 %0,17 %  
dětskou výživu10,17 %0,17 %  
drobné pojištění (cestovní)10,17 %0,17 %  
Kigurumi, manga10,17 %0,17 %  
to co zrovna potřebuji10,17 %0,17 %  
Kontaktni cocky, krmivo pro psa10,17 %0,17 %  
Kontaktní čočky10,17 %0,17 %  
PC/konzolové hry10,17 %0,17 %  
sluzby, bizuteriu10,17 %0,17 %  
vše možné, naposledy držák SPZ na auto10,17 %0,17 %  
dovolená10,17 %0,17 %  
doplňky do domácnosti a další vychytávky10,17 %0,17 %  
jídlo pro kočku10,17 %0,17 %  
Vybavení domácnosti (nádobí,...)10,17 %0,17 %  
Aplikace 10,17 %0,17 %  
sport10,17 %0,17 %  
věci pro mimčo10,17 %0,17 %  
potřeby pro sport (jezdecké vybavení)10,17 %0,17 %  
zážitkové poukazy, zimní vybavení, sportovní vybavení10,17 %0,17 %  
Vybavení dílny10,17 %0,17 %  
stavební materiál, nářadí do dílny, hračky10,17 %0,17 %  
krmiva, pamlsky, stelivo atd.10,17 %0,17 %  
granule pro psa10,17 %0,17 %  
veskere detske zbozi10,17 %0,17 %  
dekorace, svíčky10,17 %0,17 %  
hračky a hry pro děti10,17 %0,17 %  
dovolenou , slevomaty10,17 %0,17 %  
různě10,17 %0,17 %  
btc10,17 %0,17 %  
Zlato, stříbro10,17 %0,17 %  
jízdenky10,17 %0,17 %  
Sportovní nářadí10,17 %0,17 %  
ATRAKCE10,17 %0,17 %  
speciální pomůcky na pečení10,17 %0,17 %  
květiny10,17 %0,17 %  
autodoplňky, autodíly10,17 %0,17 %  
krmivo pro psy - granule i maso10,17 %0,17 %  
semena exotických rostlin10,17 %0,17 %  
Krmivo a potřeby pro zvířata10,17 %0,17 %  
erotické pomůcky10,17 %0,17 %  
elektronické součástky DIY10,17 %0,17 %  
kuchyňské potřeby10,17 %0,17 %  
dekorace10,17 %0,17 %  
Prislusenstvi10,17 %0,17 %  
krmivo pro morče10,17 %0,17 %  
metráž, galanterii10,17 %0,17 %  
doplňky k hudebním nástrojům10,17 %0,17 %  
hračky, zahradní rostliny10,17 %0,17 %  
pro psa (krmivo, obojky, vodítka, oblečky,...)10,17 %0,17 %  
to co potřebuji10,17 %0,17 %  
Anime věci(figurky,cosplay)10,17 %0,17 %  
Krmení pro psy (granule i mražené maso), doplňky stravy, vitamíny a veterinární přípravky, také další potřeby pro psy, ale jen u solidních prověřených prodejců, se kterými mám dobrou zkušenost 10,17 %0,17 %  
krmivo pro psa10,17 %0,17 %  
Sběratelské předměty10,17 %0,17 %  

Graf

6. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu online?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

7. Setkal(a) jste se již s některými z uvedených záležitostí při nákupu v určitém eshopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Špatná komunikace s eshopem23439,66 %38,68 %  
Nesetkal(a) jsem se z žádným z uvedených problémů19533,05 %32,23 %  
Kvalita doručeného zboží16227,46 %26,78 %  
Produkt nebyl dodán14224,07 %23,47 %  
Doručení jiného než objednaného zboží11619,66 %19,17 %  
Falešné / klamavé informace o produktu8915,08 %14,71 %  
Problémy s reklamací (např. nerespektování záruční lhůty nebo nevrácení peněz za zboží)7011,86 %11,57 %  
Neočekávaná výdaje (např. skryté poplatky, změny ceny)376,27 %6,12 %  
Neoprávněné užití Vašich osobních údajů355,93 %5,79 %  
Nedodržení doby dodání10,17 %0,17 %  
jiný produkt dodán10,17 %0,17 %  
dodání pozdější než bylo deklarováno10,17 %0,17 %  
storno objednávky ze strany obchodu z důvodu nedostupnosti zboží10,17 %0,17 %  
"strata" doporucenej zasielky na poste - nemoznost vymoct si od posty tovar ani peniaze10,17 %0,17 %  
Objednala jsem si zboží, které nebylo na skladě10,17 %0,17 %  
Doručení neúplného zboží10,17 %0,17 %  
delší dodací lhůta10,17 %0,17 %  
Dnes se mi snažili předat nižší řadu výrobku, přestože na základě jejich mylné informace, že mají požadovaný výrobek na skladě, nabídli za stejnou cenu výrobek vyšší řady.10,17 %0,17 %  
Protichůdné dodací lhůty mezi slevovým portálem a e-shopem10,17 %0,17 %  
Produkt nebyl na skladě10,17 %0,17 %  
Nevyřízení objednávky (platba neproběhla, měla být až při dodání zboží, takže nulová škoda, pouze neseriozní jednání a nulová komunikace. Stalo se to ale jen jednou a už to je dávno)10,17 %0,17 %  
nakupuji jen v osvědčených eschopech.10,17 %0,17 %  
problémy s doručovací službou10,17 %0,17 %  
neúplné informace o produktu (ne klamavé)10,17 %0,17 %  
předem zaplacené zboží přivezli na dobírku, odmítla jsem převzetí, po komunikaci s eshopem vše napravili10,17 %0,17 %  
Dostupnost zboží jiná než inzerovaná10,17 %0,17 %  

Graf

8. Jak obvykle postupujete v případě nákupů online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Využívám internetových vyhledávačů (Google, Seznam) nebo srovnávačů cen (Heureka, Zbozi) a poté porovnávám jednotlivé nabídky jednotlivých eshopů 28848,81 %47,6 %  
Mám několik svých oblíbených eshopů, se kterými mám dobré zkušenosti a ve kterých výhradně nakupuji22437,97 %37,02 %  
Nakupuji v eschopech, které mají dobré reference na internetu od ostatních zákazníků335,59 %5,45 %  
Nakupuji v eshopech, které mi doporučí moji známí122,03 %1,98 %  
Nakupuji v eshopech, jejichž reklama mě zaujme / přesvědčí101,69 %1,65 %  
jde-li 2 & 4; u jízdenek/ vstupenek není na výběr10,17 %0,17 %  
jako první navštívím své oblíbené e-shopy, pokud hledané zboží žádný z nich nemá, obrátím se na vyhledávače10,17 %0,17 %  
Chodí mě nabídky a podle nich nakupuji hodně ve slevách10,17 %0,17 %  
hledam levny eshop s osobnim vyzvednutim zdarma v praze10,17 %0,17 %  
mají to, co potřebuju10,17 %0,17 %  
První 4 uvedené možnosti, podle toho co nakupuji. 10,17 %0,17 %  
Mám oblíbené eshopy, pokud potřebuji něco ze sortimentu, který standardně nenakupuji, používám google nebo heureku10,17 %0,17 %  
nakupuji ve svých oblíbených eshopech a občas nakoupím i jinde (pokud je nabídka výhodná nebo zboží jinde nemají)10,17 %0,17 %  
Nakupuji u firem, kde jsem již někdy nakoupil ve fyzicky existující provozovně (popř. někdo z mého okolí)10,17 %0,17 %  
kombinace odpovědi 1 a 2 (oblíbené obchody a Google 50:50)10,17 %0,17 %  
Nakupuji jak ve svých oblíbených tak v těch, které mají dobré reference10,17 %0,17 %  
kombinace možností A a B10,17 %0,17 %  
kombinace všeho10,17 %0,17 %  
nejdříve srovnávače cen a poom podle referencí obchodu10,17 %0,17 %  
prověřím si možné dosstupné informace10,17 %0,17 %  
ach, naucte se umožnit mi vice odpovědi OMG. 1 a 2 . . .10,17 %0,17 %  
Jak kdy. Mám své oblíbené, ale nebráním se ani nákupu jinde. Rozhoduje hlavně cena, sortiment, cena dopravy, možnosti platby atd.10,17 %0,17 %  
Používám srovnávače, kde si najdu rezence a výrobek si vyberu. Pak mám ale okruh svých oblíbených obchodů, zboží pak zakoupím, kde ho mají nejlevnější. 10,17 %0,17 %  
kombinace vyhledávání a ověřených obchodů10,17 %0,17 %  
Heureka a reference10,17 %0,17 %  
Mám své favority, ale nakoupím i jinde. Vyhledávače samozřejmě používám, ale ne ty co hledají ve "sponzorovaných" nabídkách (Zboží.cz, Google nákupy atd). Hledám tam sice také, ale zdaleka ne jen tam, protože obsahují jen zaplacenou reklamu :)10,17 %0,17 %  
záleží na objednávce - někdy v oblíbených eshopech, někdy vyhledávání, někdy podle doporučení známých10,17 %0,17 %  
nakupuji tam kde to potřebuji10,17 %0,17 %  

Graf

9. Jak často využíváte následující možnosti doručení zboží?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

10. Jak často využíváte následující možnosti plateb za zboží?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

11. Kolik peněz ročně jste přibližně utratil(a) za nákupy online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Od 1 000 Kč do 10 000 Kč31954,07 %52,73 %  
Od 10 000 Kč do 20 000 Kč12421,02 %20,5 %  
Od 20 000 Kč do 50 000 Kč8314,07 %13,72 %  
Do 1 000 Kč325,42 %5,29 %  
Více než 50 000 Kč284,75 %4,63 %  
Nic40,68 %0,66 %  

Graf

12. Jaký způsob přihlášení preferujete, když nakupujete online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bez registrace (jednorázový nákup)35760,51 %59,01 %  
Registraci20935,42 %34,55 %  
Přihlášení pomocí sociálních sítí (např. Facebook, Google)244,07 %3,97 %  

Graf

13. Sledujete nejnovější trendy v nakupování online?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne46278,31 %76,36 %  
ano12821,69 %21,16 %  

Graf

14. Vítáte rozšiřování aktivit maloobchodních řetězců o prodej na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano35960,85 %59,34 %  
Je mi to jedno20735,08 %34,21 %  
Ne244,07 %3,97 %  

Graf

15. Využíváte mobilní aplikace a čtečky?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

16. Jaký je Váš postoj k serverům zabývající se sdílením produktů (např. automobilů, oblečení nebo třeba chatek a letních sídel)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevyužívám je a ani v budoucnosti nebudu30451,53 %50,25 %  
Zatím je nevyužívám, ale v budoucnosti o tom budu uvažovat22137,46 %36,53 %  
Již využívám řadu těchto serverů6511,02 %10,74 %  

Graf

17. Oslovují Vás cílené nabídky (nabídky šité na míru), které dostáváte od eshopů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne45176,44 %74,55 %  
ano13923,56 %22,98 %  

Graf

18. Ocenil(a) byste, kdyby eshopy více nabízely možnost 3D náhledů / 3D prohlídek produktů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano31954,07 %52,73 %  
Je mi to jedno15826,78 %26,12 %  
Produkt si raději prohlédnu a "ošahám" v kamenném obchodě11319,15 %18,68 %  

Graf

19. Využíval(a) byste možnosti doručení produktu v den objednání (či dokonce v tu samou hodinu, co byl produkt objednán) např. pomocí létajících dronů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano - ale jen výjmečně26544,92 %43,8 %  
Ne18331,02 %30,25 %  
Ano - velice často14224,07 %23,47 %  

Graf

20. Kolik času denně strávíte na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26711,38 %11,07 %  
0467,81 %7,6 %  
1437,3 %7,11 %  
3264,41 %4,3 %  
2 hodiny254,24 %4,13 %  
4183,06 %2,98 %  
1 hodinu162,72 %2,64 %  
hodinu122,04 %1,98 %  
5111,87 %1,82 %  
1h81,36 %1,32 %  
ostatní odpovědi žádný
půl hodiny
6
3 hodiny
2h
10
1 hodina
hodně
2 hod
30 minut
8
málo
10 minut
nula
1 hod
15 minut
5 hodin
3 h
3h
1hodina
1-2
6h
nepoužívám sociální sítě
15 min
4 hodiny
20 minut
6 hodin
Jak kdy
1,5
několik minut
30 min
5 minut
2-3 hodiny
3 hod
pět
dvě
tři
8 hodin
9
10min
0,5
do 1 hodiny
cca 1
čtyři
5h
zhruba hodinu
Pár minut denně
10 min
vůbec
0 sekund
0.5 hod
30min až 3 hodiny
0 - žádné soc. sítě nevyužívám
nepoužívám soc site
1/ 4 hod
sociální sítě nepoužívám.
15 min.
0-2 minuty
3 hodiny minimálně
1 hodina max
hodinu až dvě
do 1hod.
asi půl hodiny až hodinu
19
0,5 hod
2,5
žádnou
1/2 hodiny
Podle nálady-někdy hodinu za týden, někdy hodinu každý den v týdnu...
nepoužívám
1 až 2 hodiny
hodina
0 (nevyužívám sociální sítě)
3hod
25 h
méně než hodinu
průměrně hodinu
0.5 hodiny
1-2h
1-3
7
nevyužívám
2 HODINY MAX
pět hodin
nevyužívám je
nesleduju to
Většinou max. 1h
1 hod.
viz otázka č. 2, pokaždé jinak
4h
6 h
15
0 hodin
tři hodiny
3-5 hodin
5-15 min
30 - 60 minut
1hodinu
10-20 min
méně jak hodinu
dvě hodiny? snad :D
Pár minut.
vůbec nevyužívám
12
tak 6-7
mnoho
hodina denně max
01
trochu
12 hodin
Okolo 30ti minut
velmi málo
Většinu, jsem student a vyhledávám informace, radím se s ostatními, ...
cca 1 hodinu
asi 1,5 hodiny
3-4 hodiny
cca 6 hodin
minimum, když mi někdo píše, messenger mě upozorní, jinak je nepotřebuji
18
dvacet minut
skoro cely den
1hoďku
Běžně 2-3 hodiny
max. 1 hod.
nejsem registrován na soc. síti
1h - až moc
15min
1 - 2 hodiny
To se nedá specifikovat. Na mobilu mám nastavené upomínky a ve chvíli, když se mobil upomene nebo něco potřebuji, tak to jednorázově zkontroluji.
někdy hodinu
cca 20 minut
max. 2 hod.
jednu hodinu
0,5h
méně než 1h
1hod
10 minut, mozna ani ne
fakt si to nemerim!!
skoro žádný
Žádný.
0,25
2-3hodiny
ani minutu
2hodiny
max. půl hodiny
Málo. Chodím tam jen příležitostně, na skok. Více času trávím například na Team Speaku při hraní online her v herním klanu.
3 hodiny max
nic
Víc než bych chtěl
3hodiny
deset hodin
10h
těžko říct, ale asi by bylo vhodné to omezit
nevyužívám sociální sítě
nula hodin
4 h
10minut
Žádné sociální sítě nepoužívám.
8 h
Žádný, protože sociální sítě nepoužívám.
1 h
facebook nemám, Google+ sice jo, ale nevyužívám ho a na twittru a instagramu pouze sleduji, takže nevím jestli se to počítá :) dejme tomu přerušovanou hodinu denně
jakořo asocíl nevyužívám sociální sítě. ;o)
max 1
jednu
patnáct minut
minimum
Bývám na androidu online skoro celý den
5 h
5 min. týdně
2hod
málo 15-25 min.?
cca 1 hod.
3-5
1h-2h
1 - 2 hod
několik hodin
max 30min
patnáct minut maximálně
2 minuty.
20-60 minut
2+ h
Málo, ale to neznamená že nejsem ve spojení s kamarády - tedy těmi opravdovými, ne s těmi které mám jen virtuálně - na Facebooku :) S kamarády jsem ve spojení například pomocí Team Speaku a podobně.
4-6
5 hodin i více
0-30 minut
nesleduji
30minut
10 minut.
é,5
nechodím tam, je to jen ztráta času
24
4 hodiny denně
2 hodinz
7 hodin
2hod.
31753,82 %52,4 % 

Graf

21. Jaký je Váš názor na to, že sociální sítě (např. Facebook a Twitter) plánují prodej přímo na svých sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Není to dobrý nápad - už teď mě na sociálních sítích obtěžuje velké množství reklamních sdělení29249,49 %48,26 %  
Je mi to jedno18932,03 %31,24 %  
Asi to vyzkouším9315,76 %15,37 %  
Je to výborný nápad - už se nemohu dočkat162,71 %2,64 %  

Graf

22. Slyšel(a) jste někdy výraz "Gamification" tzn. podpora prodeje pomocí her a soutěžení?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne49083,05 %80,99 %  
ano10016,95 %16,53 %  

Graf

23. Věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24467,8 %7,6 %  
22457,63 %7,44 %  
23457,63 %7,44 %  
25416,95 %6,78 %  
21366,1 %5,95 %  
26264,41 %4,3 %  
20233,9 %3,8 %  
27172,88 %2,81 %  
19172,88 %2,81 %  
32172,88 %2,81 %  
ostatní odpovědi 18
31
42
17
28
33
15
36
49
50
48
30
38
40
43
34
35
16
39
47
45
56
53
55
37
14
29
44
46
52
60
66
58
61
51
63
57
68
59
64
pětadvacet let
1/3
21,9
čtyřicetdevět
41
dvacetčtyři
dvacetdva
19 let
25 let
24 let
72
šedesáttři
padesát
sedmdesát
šedesátsedm
čtyřicet pět
60<
62
čtyřicet tři
šedesát osm
dvacet
šedesátpět
padesátdva
třicet sedm
65
Dvacet pět
60-70
dvacetpět
15-16
27746,95 %45,79 % 

Graf

24. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena40067,8 %66,12 %  
Muž19032,2 %31,4 %  

Graf

25. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské - s maturitou (včetně vyššího odborného)26544,92 %43,8 %  
Vysokoškolské - bakalařské13122,2 %21,65 %  
Vysokoškolské - inženýrské a Magisterské10918,47 %18,02 %  
Základní457,63 %7,44 %  
Středoškolské - bez maturity274,58 %4,46 %  
Vysokoškolské - doktorské132,2 %2,15 %  

Graf

26. Velikost obce, kde žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 000 000 a více14524,58 %23,97 %  
od 10 000 do 100 00014123,9 %23,31 %  
od 1 000 do 10 00012320,85 %20,33 %  
od 100 000 do 1 000 0009516,1 %15,7 %  
od 250 do 1 0005910 %9,75 %  
méně než 250274,58 %4,46 %  

Graf

27. Jak často využíváte internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý den1168,75 %1,82 %  
Několikrát týdně425 %0,66 %  
Několikrát měsíčně16,25 %0,17 %  

Graf

28. K připojení na internet využívám:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

29. Jakým činnostem se nejčastěji věnujete na internetu?

Lze vybrat více možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Emailová komunikace1168,75 %1,82 %  
K připojení k sociálním sítím (např. Facebook, Twitter)743,75 %1,16 %  
K poslechu radia / písniček a sledování filmů743,75 %1,16 %  
Zjišťování aktuálního dění na zpravodajských portálech637,5 %0,99 %  
Hraní her531,25 %0,83 %  
Zjišťování informací o produktech425 %0,66 %  
hledání odborbých informací - ekonomika, bydlení, cestování16,25 %0,17 %  

Graf

30. Proč nenakupujete po internetu?

Lze vybrat více možností

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obavy z neseriozního jednání obchodníků746,67 %1,16 %  
Složitější reklamační řízení746,67 %1,16 %  
Absence kontaktu se zbožím a prodejcem640 %0,99 %  
Nakupování přes internet je komplikované 533,33 %0,83 %  
Placení dopravy533,33 %0,83 %  
Obavy z posílání osobních údajů přes internet426,67 %0,66 %  
Nerad(a) čekám na dodání zboží213,33 %0,33 %  
zatím ještě nebyl důvod16,67 %0,17 %  

Graf

31. Uvažujete v budoucnosti o nákupu zboží přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano853,33 %1,32 %  
ne746,67 %1,16 %  

Graf

32. Věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
29213,33 %0,33 %  
24213,33 %0,33 %  
3016,67 %0,17 %  
3616,67 %0,17 %  
4216,67 %0,17 %  
4316,67 %0,17 %  
2516,67 %0,17 %  
1716,67 %0,17 %  
5416,67 %0,17 %  
3316,67 %0,17 %  
ostatní odpovědi 38
88
26
320 %0,5 % 

Graf

33. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž960 %1,49 %  
Žena640 %0,99 %  

Graf

34. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské - s maturitou (včetně vyššího odborného)746,67 %1,16 %  
Vysokoškolské - bakalařské320 %0,5 %  
Středoškolské - bez maturity213,33 %0,33 %  
Vysokoškolské - inženýrské a magisterské16,67 %0,17 %  
Základní16,67 %0,17 %  
Vysokoškolské - doktorské16,67 %0,17 %  

Graf

35. Velikost obce, kde žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od 10 000 do 100 000640 %0,99 %  
od 250 do 1 000320 %0,5 %  
1 000 000 a více213,33 %0,33 %  
méně než 250213,33 %0,33 %  
od 1 000 do 10 00016,67 %0,17 %  
od 100 000 do 1 000 00016,67 %0,17 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu online?

  • odpověď Bezpečnost při nakládání s Vašimi osobními údaji=Velmi důležité:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Certifikáty kvality=Velmi důležité na otázku 6. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu online?
  • odpověď Bezproblémové vrácení zboží a reklamace=Velmi důležité:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 25. Nejvyšší dosažené vzdělání:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Certifikáty kvality=Velmi důležité na otázku 6. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu online?
  • odpověď Reference ostatních uživatelů na internetu=Důležité:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Minimálně jednou za pololetí na otázku 4. Jak často nakupujete online?
  • odpověď Výběr možností úhrady za zboží=Velmi důležité:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výběr možností doručení zboží=Velmi důležité na otázku 6. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu online?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 21 na otázku 23. Věk:

12. Jaký způsob přihlášení preferujete, když nakupujete online?

  • odpověď Bez registrace (jednorázový nákup):
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi od 250 do 1 000 na otázku 26. Velikost obce, kde žijete:

14. Vítáte rozšiřování aktivit maloobchodních řetězců o prodej na internetu?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mobilní aplikace (např. Alza, Tesco)=K získávání informací na otázku 15. Využíváte mobilní aplikace a čtečky?

21. Jaký je Váš názor na to, že sociální sítě (např. Facebook a Twitter) plánují prodej přímo na svých sítích?

  • odpověď Není to dobrý nápad - už teď mě na sociálních sítích obtěžuje velké množství reklamních sdělení:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 25. Nejvyšší dosažené vzdělání:

25. Nejvyšší dosažené vzdělání:

  • odpověď Středoškolské - s maturitou (včetně vyššího odborného):
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 21 na otázku 23. Věk:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zakoupil(a) jste již v minulosti nějaký produkt online?

2. Kolik hodin denně strávíte na internetu?

3. Jak často využíváte tato zařízení pro nakupování online?

4. Jak často nakupujete online?

5. Co nejčastěji nakupujete online?

6. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu online?

7. Setkal(a) jste se již s některými z uvedených záležitostí při nákupu v určitém eshopu?

8. Jak obvykle postupujete v případě nákupů online?

9. Jak často využíváte následující možnosti doručení zboží?

10. Jak často využíváte následující možnosti plateb za zboží?

11. Kolik peněz ročně jste přibližně utratil(a) za nákupy online?

12. Jaký způsob přihlášení preferujete, když nakupujete online?

13. Sledujete nejnovější trendy v nakupování online?

14. Vítáte rozšiřování aktivit maloobchodních řetězců o prodej na internetu?

15. Využíváte mobilní aplikace a čtečky?

16. Jaký je Váš postoj k serverům zabývající se sdílením produktů (např. automobilů, oblečení nebo třeba chatek a letních sídel)

17. Oslovují Vás cílené nabídky (nabídky šité na míru), které dostáváte od eshopů?

18. Ocenil(a) byste, kdyby eshopy více nabízely možnost 3D náhledů / 3D prohlídek produktů?

19. Využíval(a) byste možnosti doručení produktu v den objednání (či dokonce v tu samou hodinu, co byl produkt objednán) např. pomocí létajících dronů?

20. Kolik času denně strávíte na sociálních sítích?

21. Jaký je Váš názor na to, že sociální sítě (např. Facebook a Twitter) plánují prodej přímo na svých sítích?

22. Slyšel(a) jste někdy výraz "Gamification" tzn. podpora prodeje pomocí her a soutěžení?

23. Věk:

24. Pohlaví:

25. Nejvyšší dosažené vzdělání:

26. Velikost obce, kde žijete:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zakoupil(a) jste již v minulosti nějaký produkt online?

2. Kolik hodin denně strávíte na internetu?

3. Jak často využíváte tato zařízení pro nakupování online?

4. Jak často nakupujete online?

5. Co nejčastěji nakupujete online?

6. Jak důležité jsou pro Vás následující faktory při nákupu online?

7. Setkal(a) jste se již s některými z uvedených záležitostí při nákupu v určitém eshopu?

8. Jak obvykle postupujete v případě nákupů online?

9. Jak často využíváte následující možnosti doručení zboží?

10. Jak často využíváte následující možnosti plateb za zboží?

11. Kolik peněz ročně jste přibližně utratil(a) za nákupy online?

12. Jaký způsob přihlášení preferujete, když nakupujete online?

13. Sledujete nejnovější trendy v nakupování online?

14. Vítáte rozšiřování aktivit maloobchodních řetězců o prodej na internetu?

15. Využíváte mobilní aplikace a čtečky?

16. Jaký je Váš postoj k serverům zabývající se sdílením produktů (např. automobilů, oblečení nebo třeba chatek a letních sídel)

17. Oslovují Vás cílené nabídky (nabídky šité na míru), které dostáváte od eshopů?

18. Ocenil(a) byste, kdyby eshopy více nabízely možnost 3D náhledů / 3D prohlídek produktů?

19. Využíval(a) byste možnosti doručení produktu v den objednání (či dokonce v tu samou hodinu, co byl produkt objednán) např. pomocí létajících dronů?

20. Kolik času denně strávíte na sociálních sítích?

21. Jaký je Váš názor na to, že sociální sítě (např. Facebook a Twitter) plánují prodej přímo na svých sítích?

22. Slyšel(a) jste někdy výraz "Gamification" tzn. podpora prodeje pomocí her a soutěžení?

23. Věk:

24. Pohlaví:

25. Nejvyšší dosažené vzdělání:

26. Velikost obce, kde žijete:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bárta, O.Internetový obchod v ČR (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://internetovy-obchod-v-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.