Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Internetový obchod

Internetový obchod

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Rabasová
Šetření:24. 02. 2012 - 29. 02. 2012
Počet respondentů:130
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.89
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

 

chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku, který bude sloužit jako podklad k mé bakalářské práci na téma "Internetový obchod". Cílem je zjistit, jaké požadavky mají zákazníci na internetové obchody a co při nakupování preferují.

 

Děkuji, Lenka Rabasová.

Odpovědi respondentů

1. Máte zkušenosti s nákupem zboží nebo služeb prostřednictvím internetového obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12999,23 %99,23 %  
Ne10,77 %0,77 %  

Graf

2. Jak často nakupujete po Internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alespoň 1× za 3 měsíce5844,96 %44,62 %  
Alespoň 1× za půl roku3224,81 %24,62 %  
Častěji než 1× za měsíc2217,05 %16,92 %  
Alespoň 1× za rok1511,63 %11,54 %  
Méně často21,55 %1,54 %  

Graf

3. Co nejčastěji nakupujete v elektronických obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektroniku6550,39 %50 %  
Vstupenky, jízdenky, letenky5945,74 %45,38 %  
Oblečení a doplňky5441,86 %41,54 %  
Knihy a časopisy3627,91 %27,69 %  
Kosmetika, parfémy3124,03 %23,85 %  
Jiné2922,48 %22,31 %  
Služby2922,48 %22,31 %  
Sportovní potřeby2519,38 %19,23 %  
CD, DVD107,75 %7,69 %  
Potraviny32,33 %2,31 %  

Graf

4. Jaký způsob platby preferujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobírka5945,74 %45,38 %  
Převodem2620,16 %20 %  
Kartou2217,05 %16,92 %  
Při osobním odběru2015,5 %15,38 %  
Na fakturu10,78 %0,77 %  
Jiné10,78 %0,77 %  

Graf

5. Jaký způsob dopravy preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PPL4635,66 %35,38 %  
Česká pošta3930,23 %30 %  
Osobní odběr3728,68 %28,46 %  
Express kurýr do 24 hodin64,65 %4,62 %  
Jiné10,78 %0,77 %  

Graf

6. Upřednostňujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Specializované internetové obchody10984,5 %83,85 %  
Internetové nákupní domy se širokou nabídkou1813,95 %13,85 %  
Jiné21,55 %1,54 %  

Graf

7. Co je pro Vás k uskutečnění objednávky v konkrétním e-shopu rozhodující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena11387,6 %86,92 %  
Důvěryhodnost obchodu7558,14 %57,69 %  
Způsob platby a dopravy6046,51 %46,15 %  
Recenze uživatelů5744,19 %43,85 %  
Zboží skladem5139,53 %39,23 %  
Rychlost dodání5038,76 %38,46 %  
Akce a slevy2922,48 %22,31 %  
Kamenná prodejna2418,6 %18,46 %  
Vzhled a struktura stránek1813,95 %13,85 %  

Graf

8. Využíváte pole "Vyhledat", "Hledej"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11589,15 %88,46 %  
Ne1410,85 %10,77 %  

Graf

9. Oceňujete, když dostáváte informace o stavu Vaší objednávky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12093,02 %92,31 %  
Je mi to jedno96,98 %6,92 %  

Graf

10. Jakou formou nejraději dostáváte informace o stavu objednávky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
E-mailem11186,05 %85,38 %  
Sms1310,08 %10 %  
Informace si zjišťuji sám na stránkách e-shopu po přihlášení43,1 %3,08 %  
Jinak10,78 %0,77 %  

Graf

11. Vadí Vám nutná registrace při nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano5038,76 %38,46 %  
Ano3829,46 %29,23 %  
Spíše ne3426,36 %26,15 %  
Ne75,43 %5,38 %  

Graf

12. Zajímají Vás akční nabídky, slevy a bonusy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10178,29 %77,69 %  
Ne2821,71 %21,54 %  

Graf

13. Čtete před provedením objednávky obchodní podmínky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7054,26 %53,85 %  
Ano5945,74 %45,38 %  

Graf

14. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, které z následujících položek by měl obsahovat internetový obchod (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Dostatečné informace o produktech a jejich obrázky4.4961.072
Přehledné menu s nabídkou zboží3.8681.122
Dostupnost zboží skladem4.1011.052
Předpokládaný termín dodání4.0781.048
Informace o průběžném stavu objednávky3.7981.06
Recenze uživatelů3.6981.048

Graf

15. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, jaké vlastnosti by měl mít nákupní košík (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Přehledná tabulková organizace3.9921.139
Uvedené ceny s DPH i bez3.7441.679
Možnost odstranit položku4.4420.975
Možnost seřadit položky a přepočítat ceny3.6361.363
Vybrané produkty by měly mít odkaz na stránky s podrobným popisem3.6121.292
Obrázky produktů3.3951.712
Možnost uložit nákupní košík3.5741.5

Graf

16. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-30 let9573,08 %73,08 %  
31-40 let1410,77 %10,77 %  
do 20ti let1310 %10 %  
41-50 let53,85 %3,85 %  
51 a více let32,31 %2,31 %  

Graf

17. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou7658,46 %58,46 %  
vysokoškolské4232,31 %32,31 %  
základní75,38 %5,38 %  
střední bez maturity53,85 %3,85 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

13. Čtete před provedením objednávky obchodní podmínky?

  • odpověď Ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informace o průběžném stavu objednávky=2 na otázku 14. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, které z následujících položek by měl obsahovat internetový obchod (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte zkušenosti s nákupem zboží nebo služeb prostřednictvím internetového obchodu?

2. Jak často nakupujete po Internetu?

3. Co nejčastěji nakupujete v elektronických obchodech?

4. Jaký způsob platby preferujete?

5. Jaký způsob dopravy preferujete?

6. Upřednostňujete:

7. Co je pro Vás k uskutečnění objednávky v konkrétním e-shopu rozhodující?

8. Využíváte pole "Vyhledat", "Hledej"?

9. Oceňujete, když dostáváte informace o stavu Vaší objednávky?

10. Jakou formou nejraději dostáváte informace o stavu objednávky?

11. Vadí Vám nutná registrace při nákupu?

12. Zajímají Vás akční nabídky, slevy a bonusy?

13. Čtete před provedením objednávky obchodní podmínky?

14. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, které z následujících položek by měl obsahovat internetový obchod (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):

15. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, jaké vlastnosti by měl mít nákupní košík (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):

16. Věk:

17. Nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte zkušenosti s nákupem zboží nebo služeb prostřednictvím internetového obchodu?

2. Jak často nakupujete po Internetu?

3. Co nejčastěji nakupujete v elektronických obchodech?

4. Jaký způsob platby preferujete?

5. Jaký způsob dopravy preferujete?

6. Upřednostňujete:

7. Co je pro Vás k uskutečnění objednávky v konkrétním e-shopu rozhodující?

8. Využíváte pole "Vyhledat", "Hledej"?

9. Oceňujete, když dostáváte informace o stavu Vaší objednávky?

10. Jakou formou nejraději dostáváte informace o stavu objednávky?

11. Vadí Vám nutná registrace při nákupu?

12. Zajímají Vás akční nabídky, slevy a bonusy?

13. Čtete před provedením objednávky obchodní podmínky?

14. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, které z následujících položek by měl obsahovat internetový obchod (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):

15. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, jaké vlastnosti by měl mít nákupní košík (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):

16. Věk:

17. Nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Rabasová, L.Internetový obchod (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://internetovy-obchod.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.