Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku, který bude sloužit jako podklad k mé bakalářské práci na téma "Internetový obchod". Cílem je zjistit, jaké požadavky mají zákazníci na internetové obchody a co při nakupování preferují.
Děkuji, Lenka Rabasová.
Odpovědi respondentů
1. Máte zkušenosti s nákupem zboží nebo služeb prostřednictvím internetového obchodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → otázka č. 16].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
129
99,23 %
99,23 %
Ne
1
0,77 %
0,77 %
2. Jak často nakupujete po Internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Alespoň 1× za 3 měsíce
58
44,96 %
44,62 %
Alespoň 1× za půl roku
32
24,81 %
24,62 %
Častěji než 1× za měsíc
22
17,05 %
16,92 %
Alespoň 1× za rok
15
11,63 %
11,54 %
Méně často
2
1,55 %
1,54 %
3. Co nejčastěji nakupujete v elektronických obchodech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Elektroniku
65
50,39 %
50 %
Vstupenky, jízdenky, letenky
59
45,74 %
45,38 %
Oblečení a doplňky
54
41,86 %
41,54 %
Knihy a časopisy
36
27,91 %
27,69 %
Kosmetika, parfémy
31
24,03 %
23,85 %
Jiné
29
22,48 %
22,31 %
Služby
29
22,48 %
22,31 %
Sportovní potřeby
25
19,38 %
19,23 %
CD, DVD
10
7,75 %
7,69 %
Potraviny
3
2,33 %
2,31 %
4. Jaký způsob platby preferujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Dobírka
59
45,74 %
45,38 %
Převodem
26
20,16 %
20 %
Kartou
22
17,05 %
16,92 %
Při osobním odběru
20
15,5 %
15,38 %
Na fakturu
1
0,78 %
0,77 %
Jiné
1
0,78 %
0,77 %
5. Jaký způsob dopravy preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
PPL
46
35,66 %
35,38 %
Česká pošta
39
30,23 %
30 %
Osobní odběr
37
28,68 %
28,46 %
Express kurýr do 24 hodin
6
4,65 %
4,62 %
Jiné
1
0,78 %
0,77 %
6. Upřednostňujete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Specializované internetové obchody
109
84,5 %
83,85 %
Internetové nákupní domy se širokou nabídkou
18
13,95 %
13,85 %
Jiné
2
1,55 %
1,54 %
7. Co je pro Vás k uskutečnění objednávky v konkrétním e-shopu rozhodující?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Cena
113
87,6 %
86,92 %
Důvěryhodnost obchodu
75
58,14 %
57,69 %
Způsob platby a dopravy
60
46,51 %
46,15 %
Recenze uživatelů
57
44,19 %
43,85 %
Zboží skladem
51
39,53 %
39,23 %
Rychlost dodání
50
38,76 %
38,46 %
Akce a slevy
29
22,48 %
22,31 %
Kamenná prodejna
24
18,6 %
18,46 %
Vzhled a struktura stránek
18
13,95 %
13,85 %
8. Využíváte pole "Vyhledat", "Hledej"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
115
89,15 %
88,46 %
Ne
14
10,85 %
10,77 %
9. Oceňujete, když dostáváte informace o stavu Vaší objednávky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
120
93,02 %
92,31 %
Je mi to jedno
9
6,98 %
6,92 %
10. Jakou formou nejraději dostáváte informace o stavu objednávky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
E-mailem
111
86,05 %
85,38 %
Sms
13
10,08 %
10 %
Informace si zjišťuji sám na stránkách e-shopu po přihlášení
4
3,1 %
3,08 %
Jinak
1
0,78 %
0,77 %
11. Vadí Vám nutná registrace při nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
50
38,76 %
38,46 %
Ano
38
29,46 %
29,23 %
Spíše ne
34
26,36 %
26,15 %
Ne
7
5,43 %
5,38 %
12. Zajímají Vás akční nabídky, slevy a bonusy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
101
78,29 %
77,69 %
Ne
28
21,71 %
21,54 %
13. Čtete před provedením objednávky obchodní podmínky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
70
54,26 %
53,85 %
Ano
59
45,74 %
45,38 %
14. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, které z následujících položek by měl obsahovat internetový obchod (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Dostatečné informace o produktech a jejich obrázky
4.496
1.072
Přehledné menu s nabídkou zboží
3.868
1.122
Dostupnost zboží skladem
4.101
1.052
Předpokládaný termín dodání
4.078
1.048
Informace o průběžném stavu objednávky
3.798
1.06
Recenze uživatelů
3.698
1.048
15. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, jaké vlastnosti by měl mít nákupní košík (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Přehledná tabulková organizace
3.992
1.139
Uvedené ceny s DPH i bez
3.744
1.679
Možnost odstranit položku
4.442
0.975
Možnost seřadit položky a přepočítat ceny
3.636
1.363
Vybrané produkty by měly mít odkaz na stránky s podrobným popisem
3.612
1.292
Obrázky produktů
3.395
1.712
Možnost uložit nákupní košík
3.574
1.5
16. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21-30 let
95
73,08 %
73,08 %
31-40 let
14
10,77 %
10,77 %
do 20ti let
13
10 %
10 %
41-50 let
5
3,85 %
3,85 %
51 a více let
3
2,31 %
2,31 %
17. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
střední s maturitou
76
58,46 %
58,46 %
vysokoškolské
42
32,31 %
32,31 %
základní
7
5,38 %
5,38 %
střední bez maturity
5
3,85 %
3,85 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
13. Čtete před provedením objednávky obchodní podmínky?
odpověď Ne:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informace o průběžném stavu objednávky=2 na otázku 14. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, které z následujících položek by měl obsahovat internetový obchod (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Máte zkušenosti s nákupem zboží nebo služeb prostřednictvím internetového obchodu?
2. Jak často nakupujete po Internetu?
3. Co nejčastěji nakupujete v elektronických obchodech?
4. Jaký způsob platby preferujete?
5. Jaký způsob dopravy preferujete?
6. Upřednostňujete:
7. Co je pro Vás k uskutečnění objednávky v konkrétním e-shopu rozhodující?
8. Využíváte pole "Vyhledat", "Hledej"?
9. Oceňujete, když dostáváte informace o stavu Vaší objednávky?
10. Jakou formou nejraději dostáváte informace o stavu objednávky?
11. Vadí Vám nutná registrace při nákupu?
12. Zajímají Vás akční nabídky, slevy a bonusy?
13. Čtete před provedením objednávky obchodní podmínky?
14. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, které z následujících položek by měl obsahovat internetový obchod (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):
15. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, jaké vlastnosti by měl mít nákupní košík (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):
16. Věk:
17. Nejvyšší dosažené vzdělání:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Máte zkušenosti s nákupem zboží nebo služeb prostřednictvím internetového obchodu?
2. Jak často nakupujete po Internetu?
3. Co nejčastěji nakupujete v elektronických obchodech?
4. Jaký způsob platby preferujete?
5. Jaký způsob dopravy preferujete?
6. Upřednostňujete:
7. Co je pro Vás k uskutečnění objednávky v konkrétním e-shopu rozhodující?
8. Využíváte pole "Vyhledat", "Hledej"?
9. Oceňujete, když dostáváte informace o stavu Vaší objednávky?
10. Jakou formou nejraději dostáváte informace o stavu objednávky?
11. Vadí Vám nutná registrace při nákupu?
12. Zajímají Vás akční nabídky, slevy a bonusy?
13. Čtete před provedením objednávky obchodní podmínky?
14. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, které z následujících položek by měl obsahovat internetový obchod (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):
15. Ohodnoťte bodově podle důležitosti, jaké vlastnosti by měl mít nákupní košík (5 - nejdůležitější, 1 - nejméně důležité):
16. Věk:
17. Nejvyšší dosažené vzdělání:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.