Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Já a internet (Co na něm preferuji)

Já a internet (Co na něm preferuji)

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Drahorád
Šetření:29. 03. 2012 - 03. 04. 2012
Počet respondentů:204
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník slouží jako podklad k mé diplomové práci. Zabývá se uživatelskými preferencemi na internetu, eGovernmentem a také prvotním dojmem z neznámé webové stránky.

 

Vyplnění Vám zabere pouze několik málo minut. Nemusíte se bát odbornosti, vítaný je každý návštěvník internetu. Děkuji všem za pomoc v tomto průzkumu.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

V jiném okně prohlížeče si prosím otevřte stránku www.egonov.cz, má práce je ve spolupráci s tímto sdružením a 4 otázky se týkají této webové stránky. Web nebudete muset prohlížet dlouho, stačí pár sekund.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12058,82 %58,82 %  
Muž8441,18 %41,18 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 2616279,41 %79,41 %  
27 – 402713,24 %13,24 %  
41 – 60125,88 %5,88 %  
60 a více31,47 %1,47 %  

Graf

3. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Studující11958,33 %58,33 %  
Zaměstnaný6029,41 %29,41 %  
Na mateřské "dovolené"83,92 %3,92 %  
Student73,43 %3,43 %  
Nezaměstaný73,43 %3,43 %  
Důchodce31,47 %1,47 %  

Graf

4. Víte, co je to eGovernment?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, vůbec netuším8541,67 %41,67 %  
Název znám, ale nejsem si jistý významem6029,41 %29,41 %  
Ano5526,96 %26,96 %  
Název znám, ale nejsem si jistý41,96 %1,96 %  

Graf

5. Využíváte pro styk s českými úřady internet? (např. elektronické podání, žádost o občanský průkaz, Czech POINT atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, úřady obíhám osobně8340,69 %40,69 %  
Ano3517,16 %17,16 %  
Ne, od úřadů nic nepotřebuji3416,67 %16,67 %  
Ano, ale pouze e-mail k dotazům3316,18 %16,18 %  
Rád bych, ale nevím jak115,39 %5,39 %  
Ne, špatná zkušenost52,45 %2,45 %  
Ne, příliš komplikované31,47 %1,47 %  

Graf

6. Jste spokojen(a) se současnou politickou situací?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18294,79 %89,22 %  
ano105,21 %4,9 %  

Graf

7. Necháváte si poradit od webů a diskusních fór, které něco testují nebo doporučují? Např. před nákupem nové elektroniky, auta, dovolené nebo pokud třeba hledáte doporučení na nový film.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale pouze od prověřeného webu / fóra7134,8 %34,8 %  
Ano, podívám se na internet, ale mé konečné rozhodnutí to většinou neovlivní5125 %25 %  
Ano, ale pouze od prověřeného webu / fóra a na nich pouze prověřeným autorům článků / uživatelům3115,2 %15,2 %  
Ano, od prvního webu / fóra s velkým počtem diskuzních příspěvků2512,25 %12,25 %  
Ano, od prvního webu / fóra, co na dané téma objevím125,88 %5,88 %  
Spoléhám na vlastní úsudek94,41 %4,41 %  
Žádný web pro mě není dost důvěryhodný, nechávám si poradit mimo internet52,45 %2,45 %  

Graf

8. Při používání internetového vyhledávače (např. Google, Seznam) se zobrazí vždy velké množství výsledků hledání. Klikáte i na výsledky, které se objeví dole nebo až na dalších stránkách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Procházím výsledky tak dlouho, dokud nenarazím na ten, co mě zajímá13666,67 %66,67 %  
Pokud mě nezaujme nějaký z prvních odkazů, změním vyhledávané slovo3617,65 %17,65 %  
Ne, většinou kliknu na některý z prvních pěti odkazů3115,2 %15,2 %  
Pokud mě nezaujme nějaký z prvních odkazů, změním vyhledávač10,49 %0,49 %  

Graf

9. Klikaté i na placené odkazy, které vyhledávač většinou zobrazí buď v pravém sloupci nebo v červeném rámečku těsně pod zadaným klíčovým slovem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nemám rád reklamy11656,86 %56,86 %  
Ano, pokud mě odkaz zaujme6029,41 %29,41 %  
Ničeho takového jsem si nikdy nevšiml(a)2210,78 %10,78 %  
ne20,98 %0,98 %  
Omylem :D10,49 %0,49 %  
Ne, nezajímá mě to.10,49 %0,49 %  
žádné placené odkazy tam nemám10,49 %0,49 %  
mam to blokovane10,49 %0,49 %  

Graf

10. Otevíráte reklamní e-maily?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nikdy7335,78 %35,78 %  
Ano, někdy, pokud mě zaujme6732,84 %32,84 %  
Pouze omylem5828,43 %28,43 %  
Ano, otevírám všechny emaily52,45 %2,45 %  
Nemám zřízený email10,49 %0,49 %  

Graf

11. Máte účet na některé sociální síti? (zaškrtněte více)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook17585,78 %85,78 %  
Google +6230,39 %30,39 %  
Jiné3014,71 %14,71 %  
Twitter2512,25 %12,25 %  
Nemám2210,78 %10,78 %  
MySpace52,45 %2,45 %  

Graf

12. Znáte web egonov.cz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne16781,86 %81,86 %  
Ne, ale slyšel jsem o něm2210,78 %10,78 %  
Ano157,35 %7,35 %  

Graf

13. Jak hodnotíte grafickou podobu stránek egonov.cz? (1 je hrozné a 10 nejlepší)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
56933,82 %33,82 %  
32411,76 %11,76 %  
62311,27 %11,27 %  
4209,8 %9,8 %  
7188,82 %8,82 %  
8178,33 %8,33 %  
1157,35 %7,35 %  
2104,9 %4,9 %  
941,96 %1,96 %  
1041,96 %1,96 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.92
Minimum:1
Maximum:8
Variační rozpětí:7
Rozptyl:2.81
Směrodatná odchylka:1.68
Medián:5
Modus:5

Graf

14. Vzbuzuje ve Vás web egonov.cz, na první pohled, takovou důvěru, že byste si od něho nechali poradit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím, záleží jak v čem11154,41 %54,41 %  
Ne6029,41 %29,41 %  
Ano104,9 %4,9 %  
Neznám62,94 %2,94 %  
neznám ho20,98 %0,98 %  
...10,49 %0,49 %  
-10,49 %0,49 %  
nikdy jsem na něm nebyla10,49 %0,49 %  
neznám egonov.cz10,49 %0,49 %  
jdi už s tím egonove do hajzlu vole10,49 %0,49 %  
neznám ten web10,49 %0,49 %  
neznám tyto stránky 10,49 %0,49 %  
Když neznám, tak nezhám!10,49 %0,49 %  
Jak mám odpovědět, když ho neznám? Špatná dotazníková otázka!10,49 %0,49 %  
možná ano10,49 %0,49 %  
v žádném případě10,49 %0,49 %  
jelikož jsem zaškrtl odpověď 12. ,že tento web neznám,tak nemůžu odpovědět.10,49 %0,49 %  
web sem nenavštívila, nemohu posoudit10,49 %0,49 %  
neznám..stejně tak nevim jak odpovědět na předchozí otázku10,49 %0,49 %  
neznám tento web10,49 %0,49 %  

Graf

15. Jak na Vás egonov.cz působí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nedokážu posoudit9345,59 %45,59 %  
Zmateně, nevím, k čemu je určen4019,61 %19,61 %  
Vůbec mě neoslovil2914,22 %14,22 %  
Přehledný a zajímavý web2210,78 %10,78 %  
neznám20,98 %0,98 %  
...10,49 %0,49 %  
-10,49 %0,49 %  
nijak10,49 %0,49 %  
Grafická stránka je založena na tom, že ničím zbytečně nerozptyluje a to je dobře. Bohužel absence jakýchkoliv barev dává webu takový neosobní ráz...10,49 %0,49 %  
Přehledný, ale málo barevný10,49 %0,49 %  
neviděl jsem10,49 %0,49 %  
přehledný, neatraktivní10,49 %0,49 %  
přehledný a jednoduchý10,49 %0,49 %  
neznám tyto stránky 10,49 %0,49 %  
pro nováčka by to chtělo nějaký stručný nadpis/úvod10,49 %0,49 %  
neznám ho10,49 %0,49 %  
Právě se dívám a moc nerozumím oč jde10,49 %0,49 %  
meznám10,49 %0,49 %  
Když neznám, tak nezhám!10,49 %0,49 %  
viz odpověď 1410,49 %0,49 %  
vypadá, jako by ho tvořil začátečník ve tvrbě webu10,49 %0,49 %  
neznám tento web10,49 %0,49 %  
klasicky obycajny nudny 10,49 %0,49 %  

Graf

16. Co byste na webu (egonov.cz) zlepšili? (pokud nic, nevyplňujte)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

asi všechno

barevnost

CELKOVÝ VZHLED, NYNĚJŠÍ NEZAUJME

členění, grafickou úpravu

Desgn templatu, je takový nepoutavý o ničem, změnil bych barvy, docela je divná jak v levým rohu je Úvod a pak tam skáče název stránky na který jsem...

dsadsadsa

grafickou podobu

Grafickou podobu a úvodní stránku

grafiku

Hlavní nabídku bych přesunul do horního pruhu a vytvořil bych sekci: O webu, nebo něco na ten způsob.

interaktivní úvodní page

Když neznám, tak nezhám!

mali by ste prestat robit reklamu v dotaznikoch

Mohl by mít trošku zajímavější záhlaví. Nynější působí nudně.

Navigační systém, uspořádání, grafiku a informace o cem valstne web je

nejakou kratkou vystiznou vetu nebo heslo, v hornim layoutu - o cem ten web je

Nevím,musím se s webem seznámit.

neznám

neznám

neznám tento web

Omezila bych počet linků na stránku. Nelíbí se mi, když otevřu novou webovku a vykoukne na mě tolik informací najednou. Působí to nepřehledně.

Pro přehlednost více barev (třeba jen dvě, ale sytější), výraznější titulky článků.

propracovanější vzhled

přehlednější orientaci a logicky propojené hypertexty

přehlednost, barevnost

Při kliknutí na záhlaví by se přešlo na hlavní stránku (Je to intuitivnější než hledat po celém webu tlačítko úvod). A dále sepsat, čemu se věnujete a co jste vlastně zač. Aspoň nikde jsem článek v tomto smyslu neobjevila. Tudíž ani nevím, co mohu na Vašich stránkách hledat. Což je škoda.

Stránky jsem neznala, chtěla bych se s nimi v budoucnosti více seznámit a pak možná budu mít náměty na změny

Strukturálně je web velice přehledný, ale na první pohled je uživatelsky nepřátelský. Možná by stačilo vymyslet nějaké jednoduché logo které by se zobrazovalo na začátku každé stránky a přitom bylo natolik neagrsivní aby ho uživatel pozitivně vnímal...

Těžko říci, když ho vidím prvně. Napadá mě volba barev - nadpisy v menu, psané šedým písmem na stříbrném pozadí jsou dle mého názory nedostatečně výrazné. Postrádám informace o tom, k čemu web slouží. Našel jsem je, ale zahrabané v menu tak, že bych se k nim intuitivně nedostal... Postrádám klikací logo pro návrat na hlavní stránku (hledat odkaz Úvod v menu? To snad ne...). Stanovy ve formě obrázku? Neee. Kde je pdf soubor? U článků mi chybí jméno autora. Kde jsou uvedeny důvody k tomu, proč bych se měl registrovat? Ty bych uvítal také někde na očích...

třeba bych do hlavičky, hned vedle nápisu(loga) napsal nějaké heslo, čím se web zabývá! nějaký výstižný výrazný popisek, který zaujme

Určitě víc barev.

úvod, grafickou podobu stránky,

viz odpověď 14

viz výše

Vzhled, uspořádání + větší jednoduchost, přehlednost pro běžného návštěvníka.

Vzhled. Je sice super přehledný, ale je to takové nijaké.

zřejmě všechno :D vůbec nezaujal, kdybych hledala něco konkrétního a tento odkaz na mě vybafl v prohlížeči, tak bych ho otevřela a hned zase zavřela, protože mě vůbec nezaujal.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

14. Vzbuzuje ve Vás web egonov.cz, na první pohled, takovou důvěru, že byste si od něho nechali poradit?

  • odpověď Nevím, záleží jak v čem:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 8 na otázku 13. Jak hodnotíte grafickou podobu stránek egonov.cz? (1 je hrozné a 10 nejlepší)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Jste:

4. Víte, co je to eGovernment?

5. Využíváte pro styk s českými úřady internet? (např. elektronické podání, žádost o občanský průkaz, Czech POINT atd.)

6. Jste spokojen(a) se současnou politickou situací?

7. Necháváte si poradit od webů a diskusních fór, které něco testují nebo doporučují? Např. před nákupem nové elektroniky, auta, dovolené nebo pokud třeba hledáte doporučení na nový film.

8. Při používání internetového vyhledávače (např. Google, Seznam) se zobrazí vždy velké množství výsledků hledání. Klikáte i na výsledky, které se objeví dole nebo až na dalších stránkách?

9. Klikaté i na placené odkazy, které vyhledávač většinou zobrazí buď v pravém sloupci nebo v červeném rámečku těsně pod zadaným klíčovým slovem?

10. Otevíráte reklamní e-maily?

11. Máte účet na některé sociální síti? (zaškrtněte více)

12. Znáte web egonov.cz?

13. Jak hodnotíte grafickou podobu stránek egonov.cz? (1 je hrozné a 10 nejlepší)

14. Vzbuzuje ve Vás web egonov.cz, na první pohled, takovou důvěru, že byste si od něho nechali poradit?

15. Jak na Vás egonov.cz působí?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Jste:

4. Víte, co je to eGovernment?

5. Využíváte pro styk s českými úřady internet? (např. elektronické podání, žádost o občanský průkaz, Czech POINT atd.)

6. Jste spokojen(a) se současnou politickou situací?

7. Necháváte si poradit od webů a diskusních fór, které něco testují nebo doporučují? Např. před nákupem nové elektroniky, auta, dovolené nebo pokud třeba hledáte doporučení na nový film.

8. Při používání internetového vyhledávače (např. Google, Seznam) se zobrazí vždy velké množství výsledků hledání. Klikáte i na výsledky, které se objeví dole nebo až na dalších stránkách?

9. Klikaté i na placené odkazy, které vyhledávač většinou zobrazí buď v pravém sloupci nebo v červeném rámečku těsně pod zadaným klíčovým slovem?

10. Otevíráte reklamní e-maily?

11. Máte účet na některé sociální síti? (zaškrtněte více)

12. Znáte web egonov.cz?

13. Jak hodnotíte grafickou podobu stránek egonov.cz? (1 je hrozné a 10 nejlepší)

14. Vzbuzuje ve Vás web egonov.cz, na první pohled, takovou důvěru, že byste si od něho nechali poradit?

15. Jak na Vás egonov.cz působí?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Drahorád, M.Já a internet (Co na něm preferuji) (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://ja-a-internet-co-na-nem-pref.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.