Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > jak čtou vysokoškoláci
jak čtou vysokoškoláci
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Michaela Hajná |
---|---|
Šetření: | 17. 01. 2011 - 30. 01. 2011 |
Počet respondentů: | 147 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 22.71 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 55,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:24 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
MIlí respondenti,
dovolte, abych Vás požádala o vyplnění dotazníku, který se zaměřuje na čtení vysokoškoláků. Výsledky Vašeho snažení budou zpracovány v bakalářské práci na téma Stav čtenářství vysokoškolských studentů.
Děkuji.
Michaela Hajná
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou
Pedagogická fakulta
Ostravská univerzita v Ostravě
Odpovědi respondentů
1. Čemu se věnujete ve svém volném čase? Vyjmenujte alespoň 3 aktivity a seřaďte je podle důležitosti.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
bydlení, četba, film
- zábava (kino, diskotéky, bary) - četba - sport
1. internet, 2. sledování tv/filmů/seriálů, 3. četba knih
1. Kamarádi (sport, hospoda, turistika) 2. Poker (online i live) 3. Filmy
1. procházky se psem, 2. učení, 3.internet
1. Přátelé 2. Sport 3. Nakupování
1. spánek 2. móda 3. přátelé
1. Sport 2. PC 3. Získávání informací
1) chovatelství 2) sportum (cyklistika, volejval) 3) kultura (divadlo, kino, kncerty..)
1) psaní bakalářské práce :) 2) uklízení 3) čtení
1) psaní článků 2) internet 3) čtení knih
aerobic, plavání, jízda na kole
agility, tanec, divadlo
aktivitám volnočasovým pro děti a ekologické výchově cestování do přírody čas strávený s přítelem
aktivní odpočinek - aerobik kultura - filmy, koncerty atd. pobyt v přírodě - kolo, pes atd.
Architektura Sport Film
brigáda odpočinek volný čas - kino, čtení knih, internet
brigády, četba, hudba
brouzdání na internetu posezení s přáteli procházky na čerstvém vzduchu
Cestování Sport Četba
cestování, četba, sport (lyžování, snowboard, cyklistika)
cizí jazyky, čtení, internet
cyklistika poslech hudby posilování
Čas s přáteli, četba, překlad knih/povídek, sport (lukostřelba, jízda na koni)
četba, modelaření, pěší turistika
četba, příroda, sport
četba, sport, relax
čtení sport divadlo
Čtení knih (ne do školy) Tvorba umělých nehtů Televize, počítač
čtení, , sledování filmů, sport
čtení, spaní, vaření
čtení, sport, historie, kultura
čtení,učení,počítač
čtu, jsme s příteli, nic nedělám
filmy, hudba, čtení
futbal, squash, turistika
geocaching sbírání TZ turistika kultura
geocaching, četba, relax
HODIM DO BARU S KAMARADAMI HRAPAM HODIM NA NAKUP
Hudba, film, knihy
hudba, kino, divadlo
Hudba, sport, filmy
chlast, diskuze s přáteli, léčba kocoviny
Internet Televize Fotbal
Internet, četba, televize.
internet, knížka, sport
internet, kreslení, četba
internet, sport, filmy
internet, tv, film
internet, vycházky/venčení psa, kamarádi, televize, četba, výroba šperků
Jízda na kole lyžování plávání
jsem s přítelem dívání na televizi nicnedělání
Kamarádi, internet, focení, knihy
kamaradi, sport, posezeni v baru
kamarádi, zábava, četba
knihy internet kamarádi
lezeni geocaching VHT
libovolný způsob trávení času s přáteli četba filmy a seriály
literatuře, spánku, pc hrám
Mluvím s lidmi o Bibli Trávení času s přítelkyní, přáteli Sport
odpočívání sport kultura
Pasivní trávení času (kultura,filmy,knihy) Mrhání času (ostatní nestudijní,nepracovní) Aktivní trávení (sport,akce)
PC pes cetba
PC (internet, hudba, filmy...) Setkání s partnerem, přáteli Škola Četba
pc, sport, četba
pc, televize sport - florbal, zumba lenošení
péče o děti procházky, výlety min. kultura
Pes Relax u dobré knihy Sport a cestování
Plavání, Čtení, Chatování
Plavání, knihy, turistika
počítač - hry; housle; příroda
počítač, čtení, ruční práce
počítač, pes, čtení
pohyb získávání informací relax
posezení s přáteli; sport; internet
poslech hudby - relax, spánek, sport
Poslech hudby, sledování filmů, čtení.
Poslouchání hudby Četba knih Tanec
povídání si s rodinou a kamarády čtení kino, divadlo
priatelia čítanie internet
priatelia, internet televízia
pritelkyne sebevzdelavani sport
procházky s koněm/psem, případně ježdění, chov koz, přes prázdniny výroba sýrů apod.
procházky, sport, přátele
Přátelé Sport Škola
Přátelé, filmy, učení, spánek :)
přátelům a přítelovi, sportu, studiu včetně četby knih a učení
příprava do školy čtení knih dobrovolnické činnosti vaření televize internet
přítel posezení s přáteli internet/knihy
přítel, koně, parties
přítelkyně sport odpočinek
přítelkyně, pc, škola
přítelkyně, stolní tenis, odpočinek
psi, škola, knížky/noviny/net
relaxování,sportu,škole
Renovace prvorepublikových kol Sportovní freestylová aktivita Footbag Snowboarding
rodina a přátelé kynologie četba
Rodina a přátelé Škola TV
rodina a přátelé, zvířata, knihy, internet
rodina-dcera, starost o domácnost-úklid, nakupování, sport-2x týdně + víkend kolo nebo plavání, učení, TV PC
rodina, tanci, hasič,
setkavani s prateli, tv, cetba, kreativni hobby
sledování filmů poslech hudby brouzdání po netu
Sledování filmů Internetové hry Výroba šperků Malování květináčů
Sledování filmů/seriálů v PC nebo na internetu Čtení knížky Adobe Photoshop
sledování seriálů, četba, sledování filmů
sledování seriálů, četba, sledování filmů
Spánek Přítel psi
Spánek sport četba
Sport Četba PC
sport hry na počítači hra na hudební nástroj četba
sport posezení s kamarády četba
Sport posezení s přáteli počítač
sport čtení spánek
sport přátelé četba
Sport (Airsoft, floorball...) Internet Cetba, filmy, serial
sport, cestovani , kultura
sport, četba, tanec
sport, četba, televize
Sport, četba, televize
sport, čtení, čas s rodinou
sport, kamarádi, čtení
sport, kultura, internet
Sport, přátelé, puzzle
Sport, přítel, četba
Sport, studium, relaxace
Sport,internet,umění
sportuji hraji PC hry odpočívám
studium přátelé sport
Studium a osobní rozvoj, práce na pc a hraní her, četba, TV, sport
studium, film, četba
surfování po internetu, sudoku, studium cizích jazyků
škola vaření sport
trávení času s bližními - rodina, přítel, přátelé hraní počítačových her aktivní trávení volného času - výlety, bazén, procházky
trávení času s přáteli a rodinou, sport, četba
trávím volný čas s kamarády, surfuji na interneru, sleduji televizi
tvorba náramků hra step mania vaření
učení, četba, aktuální dění, gastronomie, sport, odpočinek, spánek
učení, spaní, kino
učím, spím, jím.
venceni psov chodenie do baru kecanie s kamaratmi
zábava na internetu posezení s přáteli sport
zábava na pc(internet) venčení psa poslouchání hudby+tanec
zpěv, hra na klavír a kytaru, četba
Ženy Sport Počítač Hospoda Kniha Rodina Vaření:)
ženy, víno, zpěv
žurnalistika, IT, sport
2. Kolik knih jste přečetl/a odhadem za poslední rok?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 | 18 | 12,24 % | 12,24 % |
20 | 15 | 10,2 % | 10,2 % |
15 | 13 | 8,84 % | 8,84 % |
30 | 11 | 7,48 % | 7,48 % |
5 | 9 | 6,12 % | 6,12 % |
25 | 8 | 5,44 % | 5,44 % |
4 | 7 | 4,76 % | 4,76 % |
8 | 7 | 4,76 % | 4,76 % |
7 | 6 | 4,08 % | 4,08 % |
6 | 6 | 4,08 % | 4,08 % |
ostatní odpovědi | 47 | 31,97 % | 31,97 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 18.79 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 60 |
Variační rozpětí: | 59 |
Rozptyl: | 235.88 |
Směrodatná odchylka: | 15.36 |
Medián: | 15 |
Modus: | 10 |
3. Kolik knih souviselo s Vaším studiem na vysoké škole?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0 | 28 | 19,05 % | 19,05 % |
2 | 14 | 9,52 % | 9,52 % |
10 | 12 | 8,16 % | 8,16 % |
3 | 12 | 8,16 % | 8,16 % |
15 | 10 | 6,8 % | 6,8 % |
5 | 10 | 6,8 % | 6,8 % |
20 | 9 | 6,12 % | 6,12 % |
4 | 8 | 5,44 % | 5,44 % |
8 | 5 | 3,4 % | 3,4 % |
25 | 4 | 2,72 % | 2,72 % |
ostatní odpovědi | 35 | 23,81 % | 23,81 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 9.9 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 60 |
Variační rozpětí: | 60 |
Rozptyl: | 146.19 |
Směrodatná odchylka: | 12.09 |
Medián: | 5 |
Modus: | 0 |
4. Souvisí čtení knih s Vaším studiem na vysoké škole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zčásti, vedle studijiní literatury čtu knihy, které mě zajímají. | 81 | 55,1 % | 55,1 % |
Ne, ke studiu používám jiné zdroje. | 33 | 22,45 % | 22,45 % |
Ano, téměř výhradně. | 28 | 19,05 % | 19,05 % |
POUZIVAM INTERNET | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
vysokou školu nestuduji | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
malá část ano - čtu je "navíc" ke studijním zdrojů | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
nejsem studentem VŠ | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Skriptum neni kniha | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
5. Jakou četbu preferujete a proč?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Čtu beletri a dávám přednost určitým žánrům | 74 | 50,34 % | 50,34 % |
Čtu tituly související s oborem, který studuji, případně s příbuznými obory (naučná literatura, populárně naučná literatura, odborné časopisy aj.) | 40 | 27,21 % | 27,21 % |
Čtu noviny a časopisy (v tištěné nebo elektronické formě) | 13 | 8,84 % | 8,84 % |
nic | 3 | 2,04 % | 2,04 % |
A+B C | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
noviny,magazín,beletrii,klasiku | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
kombinace výše zmíněného | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
ODPOVET 1 A 3 NEJDE OZNACIT SPOLU | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
1 + 2 odrážka | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
literatura pro mě zajímavá | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
cokoliv | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Čtu tituly související s oborem + psychologii | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
odbornou literaturu nesouvisející s mojim oborem | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
čtu všechno všechno výše zmíněné | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
naučná, odborná, beletrie, tisk | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
všechny 3 možnosti | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
nepreferuji výrazně žádnou četbu | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
beletrii související s oborem plus obdobné | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
četba je přiměřeně rozdělena mezi všechny tři | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Beletrie, tituly souvisejici s mym oborem | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
všechny body platí | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
6. Pokud čtete beletrii, jaké očekávání má četba naplnit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Odpočinek | 60 | 40,82 % | 40,82 % |
Únik z reality | 42 | 28,57 % | 28,57 % |
Napětí | 12 | 8,16 % | 8,16 % |
Ponaučení nenásilnou formou | 11 | 7,48 % | 7,48 % |
nic | 5 | 3,4 % | 3,4 % |
Nečtu | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
Zajimavý příběh | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
Silné emoce | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
odpočinek a ponaučení | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
pokud možno všechno výše zmíněno | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
NECTU | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
cesta vlakom | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
ani nevím, prostě me to těší | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
vše dohromady | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
prostor k zamyšlení | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
vhled | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
zajímavý pohled, nápad, originální zpracování | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
všechno řečené | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Vsechno dohromady:) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
všechny body platí | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
7. Kolik času věnujete čtení knih?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Několikrát za týden | 40 | 27,21 % | 27,21 % |
Čtu si denně | 35 | 23,81 % | 23,81 % |
Alespoň jednou týdně | 35 | 23,81 % | 23,81 % |
Asi jednou za čtvrt roku | 11 | 7,48 % | 7,48 % |
Přibližně jednou za 14 dní | 9 | 6,12 % | 6,12 % |
Asi jednou do měsíce | 8 | 5,44 % | 5,44 % |
Vůbec | 5 | 3,4 % | 3,4 % |
TAK JEDNU KNIHU ZA PUL ROKU | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Podle času | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
jak kdy, někdy každý den, jindy párkrát do roka | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
dle času... | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
8. Pokud nečtete, nebo pokud své čtenářské aktivity vnímáte jako nedostatečné, zkuste určit, proč se tak děje.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nezbývá mi na to čas | 80 | 54,42 % | 54,42 % |
čtu | 15 | 10,2 % | 10,2 % |
Kvůli koníčkům Vám na čtení nezbývá čas | 13 | 8,84 % | 8,84 % |
Nebaví Vás to | 8 | 5,44 % | 5,44 % |
nic | 4 | 2,72 % | 2,72 % |
čtu dostatečně | 3 | 2,04 % | 2,04 % |
Nevíte, co číst | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
Já čtu | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
čtu velmi často | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
kvůli studiu a práci | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
NEMAM KNIHY | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
jsem v knajpě | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Čtu často! | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
věnuji se čtení dostatečně | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Času mám v součtu dost, ale je moc rozkouskovaný. | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
své čtenářské aktivity vnímám jako dostatečné | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
únava | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
čtu až moc | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
čtení se věnuji dostatečně | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
čtu .. a jak ráda :) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
? | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
nezbývá mi čas na beletrii díky škole a koníčkům | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
málo času na to,co chci číst+nutné číst učebnice | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
nemám chuť číst | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
vnímám své čtenářské aktivity jako velice dostateč | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
čtu jen to, co je povinné (většinou) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
někdy bohužel nezbývá moc času | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
čtu :) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
čítam veľa | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
9. Kdy nejčastěji čtete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V průběhu týdne | 51 | 34,69 % | 34,69 % |
Během prázdnin nebo dovolené | 32 | 21,77 % | 21,77 % |
O víkendu | 17 | 11,56 % | 11,56 % |
Když jste nemocný/á | 15 | 10,2 % | 10,2 % |
Ve zkouškovém období | 13 | 8,84 % | 8,84 % |
nic | 4 | 2,72 % | 2,72 % |
když cestuji | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
kdykoliv když se naskytne volný čas | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
PRAVIDELNE KAZDY DEN NOVINY | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
v době kdy čekám nebo jedu vlakem | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
cesta vlakom | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
O víkendu a hodně večer po škole | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
když je chvíle volna | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
kdykoli je čas | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
kdykoliv | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Při cestě do školy (dojíždím každý den cca 2 hodin | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
kdykoli | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
mimo zkouškové období | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
když mám chuť, nezávisí to na období | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
večer | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
nezáleži | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
10. Kde nejčastěji čtete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Doma | 61 | 41,5 % | 41,5 % |
Během jízdy v ropravním prostředku | 43 | 29,25 % | 29,25 % |
V posteli | 33 | 22,45 % | 22,45 % |
Ve škole, ve studovně | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
nic | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
Na dovolené nebo zkrátka mimo domov | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
TAM KDE MAM POCITAC | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
v posteli a v práci (brigáda při studiu) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
WC | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
V práci | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
doma a MHD | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
11. Využíváte služeb knihoven? Pokud ano, jaký typ knihovny(např. městská, univerzitní, vědeská aj.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne. | 34 | 23,13 % | 23,13 % |
městská | 19 | 12,93 % | 12,93 % |
univerzitní | 17 | 11,56 % | 11,56 % |
městská, univerzitní | 11 | 7,48 % | 7,48 % |
nic | 5 | 3,4 % | 3,4 % |
vědecká | 5 | 3,4 % | 3,4 % |
UNIVERZITNÍ, MĚSTSKÁ | 3 | 2,04 % | 2,04 % |
městská, vědecká | 3 | 2,04 % | 2,04 % |
univerzitní, vědecká | 3 | 2,04 % | 2,04 % |
univerzitní, vědecká, městská | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
Městská i univerzitní | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
fakultní | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
městská a univerzitní | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
univerzitní a vědecká | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
Unoverzitní, Vědecká | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
vědecká, školní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
ano - městská a univerzitní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
univerzitní, fakultní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
krajská | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
vědecká, univerzitní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
měská | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
městká, univerztiní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
městskou i univerzitní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
městské i univerzitní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
universitní, městská | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
univerzitní, vědeckou, Britské centrum, i městskou | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
vědecká, univerzitní, městská | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Národní + univerzitní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
městská, obecní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Městská, univerzitní. | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
městská, občas i univerzitní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
vědecká knihovna | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
SVKOS | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
městská, školní... | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
krajská, univerzitní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
všechny typy | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
městská, univerzitní (oborová) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
univerzitní+vědecká | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Městská, univerzitní i vědecká | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
mšstská | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
fakultní, městská | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
knihovna hl. mesta prahy, skolni knihovna | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
městs+univerz. | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
národní, univerzitní, oborová | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Ano, univarzitní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
ano | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
národní, knihovna filozofické fakulty, městská | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
dvě městské, jedna univerzitní a jedna vědecká | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
ano Městská knihovna | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
městská, universitní | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Univerzitni, vedecnou, mestskou jiz tolik ne | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
12. Jak často navštěvujete knihovnu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jednou za měsíc | 39 | 26,53 % | 26,53 % |
Jednou za 14 dní | 30 | 20,41 % | 20,41 % |
Jednou za čtvrt roku | 25 | 17,01 % | 17,01 % |
Jednou za týden | 13 | 8,84 % | 8,84 % |
Vícekrát za týden | 9 | 6,12 % | 6,12 % |
nenavštěvuji | 6 | 4,08 % | 4,08 % |
nic | 3 | 2,04 % | 2,04 % |
NENAVSTEVUJI | 3 | 2,04 % | 2,04 % |
Před zkouškovým obdobím | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Nenaštěvuju | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
KDY NEMAM SKRIPTA | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
školní když potřebuji skripta maximalně 1 ročně | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
jednou za 3 roky | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
nenavstevujem | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
skoro nikdy | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
minimálně | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
knihy kupuji, pujcuji od pratel | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
jak kdy záleží na okolnostech,14 dni,1 měsic | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Knihy si kupuji | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
záleží kdy jsem doma v ČR | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
nikdy | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
vůbec ne | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
aktuálně nenavštěvuji | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
prakticky vůbec | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
jak kdy | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
vůbec | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
nechodím do knihovny | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
13. Máte oblíbenou knihu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nemám. | 58 | 39,46 % | 39,46 % |
ano | 8 | 5,44 % | 5,44 % |
Harry Potter | 3 | 2,04 % | 2,04 % |
nic | 3 | 2,04 % | 2,04 % |
hlava XXII | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
ano mám | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
je jich víc | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
Nesnesitelná lehkost bytí | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
ano, mám | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Egypťan Sinueth | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
DUNA ačkoli scifi nemusím | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Třetí přání | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Mario Puzo- Kmotr, Sicilián | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Harry Potter, Pýcha a předsudek | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Knihy ztracené generace | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
ano, víc | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
je jich více | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Děti na zabití | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Alchymista, různé povídky | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Noční klub 1, 2 (Jiří Kulhánek) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Hobit | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
kto chyta v zite | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
mám | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Evžen Oněgin | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Co je vidět a co není vidět | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Alchymista | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
mám:) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Dan Brown - Andělé a Démoni | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Z Paříže do Paříže | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Král krysa | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Mužům vstup zakázán, Roztříštěná mysl | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Joseph Heller: Hlava XXII | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Motlitba za Owena Meanyho (J. Irving) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Celestínské proroctví | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Robinson Crusoe | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
nevyyslapanou cestou, serii pendergast | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Harry Potter 1-7 | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Silmarilion | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Pýcha a předsudek | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Karel Capek: Krakatit | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
ani ne | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Bible | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Malý princ, Postřižiny, Sen noci svatojánské | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Star trek: Imzadi | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
např. Brian Aldiss - Helikonie Jaro | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Sto roků samoty | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
např. S elegancí ježka | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Vinetou | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Ano, mám :) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Sophiina volba | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Malý princ | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Tajemství karet - Gaarder | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Mám víc oblíbených knih | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Pravidla moštárny od Johna Irvinga | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Imzadi | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Lord Of The Ring | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Patrik, syn Irska | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Kulička / Guy de Maupassant | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Přišery templetonské, zcela nově | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Sestry Makiokovi | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
více | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
jojo, těch je :) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Heller - Hlava XXII, Strugačtí - Ničivá vlna | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Motlitba pro Kateřinu Horowitzovou | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Quo vadis | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Děti ráje :) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Andělé a démoni | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Na západní frontě klid | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
ano,mám | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Heller - Bůhví | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Egypťan Sinuhet, Zaslaná pošta, Podivný Thomas,... | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
série Harryho Pottera | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Jih proti severu, Foucaultovo kyvadlo, apod. | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Disident Geographies | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Mam, Dlouhá cesta dolů | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Stephen King, Nespavost | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
14. Máte oblíbeného autora?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nemám. | 60 | 40,82 % | 40,82 % |
ano | 6 | 4,08 % | 4,08 % |
Stephen King | 3 | 2,04 % | 2,04 % |
nic | 3 | 2,04 % | 2,04 % |
p. coelho | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
Michal Viewegh | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
Kafka, Fuks, Kundera | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
pratchett, Morrell, | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Herbert, Orwell | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Fulghum | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Mario Puzo | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
J.K.Rowling, Jane Austen | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Hemingway,Remarque | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Zola | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
je jich více | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Viewegh | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
asi Jiří Kulhánek, ale našlo by se jich více | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
J.R.R . Tolkien | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
mám | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Bastiat, Heinlain, Niven | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Paulo Coelho | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
mám:) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Dan Brown | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Řeháčková | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Remarque | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Erich Maria Remarque | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
J. Irving, G, G. Marquez | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Dan Millman | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Páral | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
douglas preston, lincoln child, jan vlasak | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Setphen King | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
J.K. Rowlingová | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Jan Drda, Bohumil Hrabal... hlavně čestí autoři | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Nora Roberts | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Pratchet | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Karel Capek | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Vieweg, Cimický, Stýblová, Rowlingová | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Dostojevskij | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Sergej Lukjaněnko | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Romain Sardou, Emile Zola, Brian Aldiss | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
ano mám | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Márquez | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
O. wilde | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
např. Škvorecký, Bukowski... | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Terry Pratchett | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
King | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
King, Dick... | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Coelho, Poe, Gavalda, Palahniuk | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
několik | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
dle žánrů | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
J.Gaarder,Exupéry,L.Goodman | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Anne Riceová, Darren Shan | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Irving. McEwan, Cunningham, Palahniuk, Francis | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Lukjaněnko | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
anne riice | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
kdokoliv z anglického realismu | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
je jich hrozně moc | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Tanizaki, Murakami | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Sapkowski, Lukjaněnko... | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
více | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
těch je taky hodně :) | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
bratři Strugačtí, Stanisław Lem | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
ano, je jich několik | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Agatha Christie, Arnošt Lustig | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Betty MacDonaldová | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Foglar | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Michal Viewigh | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Remarq, Hugo, Irving, Frýbová | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
ano,mám | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Mácha | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Terry Pratchett, Dean Koontz, Robert Asprin, | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Eco, Cunningham, Palahniuk | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
David Harvey, Jan Keller | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Dostojevskij, King | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Nick Hornby | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
Stephen King, Pablo Coelho | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
je jich víc | 1 | 0,68 % | 0,68 % |
15. Kupujete si knihy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, často. → otázka č. 16, Zřídka. → otázka č. 16, Vůbec. → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zřídka. | 88 | 59,86 % | 59,86 % |
Ano, často. | 40 | 27,21 % | 27,21 % |
Vůbec. | 19 | 12,93 % | 12,93 % |
16. Kolik knih jste si v posledním roce koupil/a? Uveďte příbližný počet.
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 22 | 17,19 % | 14,97 % |
5 | 17 | 13,28 % | 11,56 % |
3 | 17 | 13,28 % | 11,56 % |
10 | 16 | 12,5 % | 10,88 % |
1 | 15 | 11,72 % | 10,2 % |
4 | 10 | 7,81 % | 6,8 % |
20 | 8 | 6,25 % | 5,44 % |
0 | 7 | 5,47 % | 4,76 % |
6 | 6 | 4,69 % | 4,08 % |
15 | 5 | 3,91 % | 3,4 % |
ostatní odpovědi | 5 | 3,91 % | 3,4 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 5.24 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 20 |
Variační rozpětí: | 20 |
Rozptyl: | 20.5 |
Směrodatná odchylka: | 4.53 |
Medián: | 4 |
Modus: | 2 |
17. Kde si nejčastěji kupujete knihy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
V knihkupectví | 97 | 75,78 % | 65,99 % |
Přes internet | 35 | 27,34 % | 23,81 % |
V antikvariátech | 28 | 21,88 % | 19,05 % |
18. Jakým způsobem získáváte informace o knihách?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Na internetu | 68 | 46,9 % | 46,26 % |
Od rodiny, přátel, známých | 41 | 28,28 % | 27,89 % |
Nezajímám se | 15 | 10,34 % | 10,2 % |
v knihkupectví | 2 | 1,38 % | 1,36 % |
v knihkupectvích | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
ODPOVED 1 A 2 | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
na prednaskach | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
knihy si navzájem půjčujeme mezi přáteli | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
internet + máma | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
kupuji, co mě zaujme v knihkupectví | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
nic | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
všude možně | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
všude | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
z procházek po knihkupectvích | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
nechápu otázku | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
různě | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
práce-dělám v eshopu s knihama :) | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
náhodou | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
tisk, internet | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
knihy | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
škola:-) | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
přátelé, internet, časopisy | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
u knihkupce | 1 | 0,69 % | 0,68 % |
19. Pokud existuje filmová adaptace literárního díla, dáváte přednost knize či filmu? Proč?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
...
Absolvuji oboji, pote porovnam.
aj aj
Dal bych přednost knize, kdybych měl více volného času
Dávám přednost filmu, protože to mám i s obrazovým záznamem a můžu si tak děj lépe představit.
dávám přednost filmu...film je vždy pouhou interpretacíknihy
Dávám přednost knize - filmový děj je příliš ostříhaný a zhuštěný, chybí mi charakterizace postav a popisy jejich myšlenek.
Dávám přednost knize - mohu si utvořit vlastní představu, o tom, jak zmíněné věci vypadají. Ztvárnění ve filmu také často přesně neodpovídá ději v knize.
dávám přednost knize, lépe popisuje pocity a myšlenky
dávám přednost knize, protože příběh je v ní vždycky zajímavější, ale po přečtení knihy se ráda podívám i na film
dávám přednost knize; hlubší děj a bohatší příběh;
Dávám přednost knize. Již několikrát jsem měla možnost ověřit si, že kniha je lepší a né tolik zkreslená jako film. Pokud byla kniha předlohou filmu, neměla by být opomíjená.
Dávám přednost spíše filmu, jelikož jsem filmový fanda a shlédnutí snímku člověku nezabere tolik času.
film - jsem ze čtení unavená
FILM - na shlédnutí filmu stačí méně času
Film a kniha jsou dvě rozličná média, takže k tomu tak i přistupuji.
Film je pro mě záživnější.
film, je to můj koníček
film, je to rychlejsi
film, pak si přečtu knihu abych viděla, jak se tvůrci nedrželi předlohy
filmu
FILMU
filmu
Filmu - časové důvody
Filmu pak knize. Kniha bývá lepší a i po shlédnutí filmu může překvapit. (pokud nejde o knihu napsanou podle filmu, to už je pak na blití).
filmu, moznost uplatnit vlastni fantazii
Filmu, můžu si představit scény i postavy dle svého a samozřejmě je to tak, jak autor chtěl
Filmu, na knihu není tolik času a obvykle to za to ani nestojí
filmu, nechci riskovat, že kniha bude nudná a zdlouhavá
Filmu, poslední roky čtu jen skripta.
filmu, protože čtení mě nebaví
filmu, protože mě nebaví číst, filmový zpracování je poutavější
Filmu, rychle informují o tom,co nám chtěl autor říct
filmu, rychleji zjistím, jestli se mi dané dílo líbí, pokud se mi velmi líbí přečtu si i knihu (jednám takto, i když vím, že film se může od knihy lišit), pokud jsem si nejdříve něco přečetla a pak viděla film, tak se mi film nelíbil, protože při čtení knih si v hlavě představuji dané postavy a ve filmu ty postavy potom vypadají jinak a to je pro mne "divné"
Filmu. Nezabírá tolik času jako kniha.
filmy, je to menej narocne a zabira min casu
jak kdy
Jak kdy
Jak kdy, kniha je obyčejně obsahově lepší na druhou stranu film zaujme efekty.
Jak kdy. Někdy je filmová adaptace stejně zdařilá jako kniha, nebo ji ještě pozvedne. Taky zabere méně času:) Obecně ale dávám přednost knize, protože ta dává prostor vlastní imaginaci.
Jak kdy. Pokud mě něco vážně zajímá, zkusím obojí. Někdy je lepší film (Romace pro křídlovku), někdy je lepší kniha (Máj).
Jak u čeho. Některé filmy jsou stejně kvalitní jako literární předloha: Kmotr, Červený trpaslík, Vinetou...někdy nestojí filmová verze za nic: Sicilián, Stopařův průvodce galaxíí a některé žánry mě vůbec nebaví číst, ale filmová verze se mi líbí: Harry Potter, Pán prstenů a fantasy obecně.
jak u které
Jak ve kterém případě, ale obecně dávám přednost určitě knize, protože si postavy můžu představovat podle svého.
je to různé, zpravidla si přečtu literární dílo i shlédnu film (v tomto i opačném pořadí - jak kdy, záleží na mnoha okolnostech)
Jednoznačně kniha. Filmy nemohou obsáhnout celou kapacitu knihy. Navíc děj často pouze vulgarizují. právě např Duna, nebo Pán prstenů...jednoznačně kniha!
Když se mi do ruky dostane první kniha tak si ji přečtu, ale pokud uvidim prvně film, tak knihu už se mi nechce čist i navzdory, že kniha je často mnohem lepší než film a taky proto, že knihu asi tak lehce neseženu jako film.
kniha
kniha
kniha - raději pracuji s vlastní fantazií
kniha - umožní pracovat mé fantasii, film mi už překládá představu někoho jiného ("ale já si tu postavu představovala jinak, tenhle herec se mi tam nehodí" apod)
Kniha je vždy lepší než film... Film se nějakým způsobem vždy musí "okleštit", aby se "vešel" do požadovaného času, navíc kniha má ještě tu výhodu, že dává volný průchod fantazii...
Kniha, je lepsia, obsiahlejsia
kniha, je více podrobná, můžu zapojit vlatní představivost
kniha, nabízí větší prostor pro postavy i děj, je propracovanější, čtenář se snadněji vžije do příběhu a může zapojit svou představivost, není pouze pasivním divákem, ale aktivně se na čtení podílí
Kniha, vždy je lépe popsán děj
Kniha. Vytvářím si svou představu.
knihe
knize
knize
knize
knize - děj je mnohem podrobnější než ve filmu a můžu zapojit svou vlastní fantazii a ne se spoléhat na to, jak to podají filmaři
knize - je obsáhlejší a nechává prostor fantazii, mohu se zastavit a nechat plynout myšlenky
knize - ještě jsem neviděl filmové zpracování knihy, které by mě nezklamalo
knize - lepší představivost
Knize - neomezuje mě ve vykreslení postav, jsem vlastním režisérem
Knize - obsahuje mnohem více detailů a mívá lépe prokreslené postavy, což nemusí být ve filmu tak dobře ztvárněno.
knize - více detailů, příběh neubíhá tak rychle
Knize a až potom film..
knize a pak shlédnu film
knize bývá obsáhlejší než film, ale na film se kouknu taky :)
Knize, ale na film se ráda podívám. Kniha má pestřejší děj a příběh není zkreslen a zkrácen.
knize, bývá lépe vylíčen děj
Knize, dává větší možnosti fantazii, má nezkrácenou formu... ale na film se taky rád podívám (s nadhledem). Kdybych si však musel vybrat, tak kniha!
knize, film to nikdy tak dobre nezachyti
Knize, filmy bývají osekané o části děje a často tak pro mě postrádají logiku, kterou má kniha.
knize, je lepší, víc si to upravím podle vlastní fantazie
Knize, je nutná větší mírá imaginace
knize, je podorobnější
Knize, je to lepší
knize, kvůli možnosti vlastní imaginace
knize, lepsi zazitok
knize, mám prostor pro vlastní představivost
knize, můžu si sama utvořit představu o příběhu, postavách atd.
Knize, můžu si vše představit, tak jak chci.
knize, můžu více zapojit fantazii
knize, podrobnější informace
knize, práce fantazie
knize, protože je to bohatší
Knize, protože obohatí mnohem více, nemluvě o často tristní kvalitě současného filmu.
Knize, protože tam si vše můžu představit podle své fantazie, což mám radši. Ale na filmovou adaptaci se většinou podívám, abych porovnal věrnost předloze apod.
knize, ta je vždy lepší. Raději využívám vlastní fantazii.
knize, ve filmu je vždy obsah knihy značně osekaný
knize, ve filmu není čas pořádně rozvinout příběh
knize, vetsinou filmove dilo nenaplni me ocekavani, knihu si nejak vysnim a ve filmu toto neodpovida... jedinou vyjimkou bych zde videla Parfem, ktery byl zpracovany nad ocekavani uzasne ackoli take postradal neco z knihy, jinak je to vzdycky jen zklamani... napriklad film Sahara kde vytrhli hlavni dej a nechali jen vedlejsi linii, ackoli i tak to byl dobry dobrodruzny film...
Knize, vlastní představivost je mi milejší než představivost scénáristů.
knize, vždy je lepší, mám prostor pro vlastní představy-navíc často čtu knihu a až pak vidím film a herci úplně kazí můj dojem - mám třeba jiné představy a nesedí mi to. Film je často "osekaný" oproti knížce. Navíc ráda čtu, televizi moc nesleduji. Prostě čtení má své kouzlo :)
knize,filmy pak neodpovídají mým představám
knize,hodlám vidět příběh vlastníma očima,ne očima režiséra
knize,je obsáhlejší než film
knize. dává prostor mé fantazii. Na film se taky podívám ráda, ale raděi si dřív přečtu knihu. Film preferuji jen u obtížné literatury.
Knize. V knize je toho více.
lll..
mám ráda obojí
ne
Nečtu, takže už i proto bych se raději podíval na film
Nejdříve se snažím přečíst knihu a pak se podívat nafilm .. občas se stane i obráceně .. :)
Nejlépe obojí, prvně knihu a stejně je oblíbenější kniha.
Nejlepší je nejdříve si přečíst knihu, jenomže potom je už většinou film ani nemá cenu...knihy bývají lepší
nejprve si titul přečtu a pak se podívám na film
Nejspíš knize. Čtením se do příběhu více vžiju a více prožívám děj.
někdy mě film přiměje přečíst knihu, jindy je to naopak - ráda srovnávám
Nelze jednoznačně říci, u určitých žánrů preferuji asi film - např. Pán prstenů, u jiných žánrů naopak knihu.
Neprefuruju ani jedno...záleží na podání příběhu. Někdy se mi více líbí kniha, jindy film.
Noo.. je spousta filmů, které byly natočeny podle knihy a já je nečetla. Zas je ale pár knih, které jsem četla a o film ani nezavadila, třeba Přelet nad kukaččím hnízdem, kde mi přišel lepší film, na druhou stranu bych při delším přemýšleníí vymyslela film lepší než knižní předloha. Každopádně, většina lidí je toho názoru, že kniha je lepší .. proč ?? Protože naší fantazii se meze nekladou !! :-) A o to přece v knihách jde ;)
Oboje, pro srovnání
obojí
Obojí a pak posuzuji
obojímu a pak porovnávám
obvykle knize (vlastní invence), při povedených filmových adaptací filmu, někdy vyrovnaně - snažím se znát obojí
pokud mě kniha zaujme, podívám se i na film a naopak, ale většinou film nedokáže přesně vystihnout myšlenku knihy a pocity při čtení s ní spojené
Pokud si přečtu knihu, ráda shlédnu i film adaptaci, někdy je tomu naopak. Film však bývá často ochuzen o některé pasáže, přesto je to jednodušší a rychlejší forma - shlédnout film a někdy i zajímavější.
porovnávám obě adaptace, většinou kniha je lepší, je tam toho víc
pozriem si aj film, ale viac ma zaujme kniha
preferuji knižní formu - můžu si vše představit podle sebe, jak se mi to líbí. ve filmu je to předem dané
prvně kniha, poté film. ale raději mám knihy.
Prvně přečtu knihu a poté shlédnu film. Následně srovnávám.
přečtu si recenze na film a pokud uznám, že stojí za to jej shlédnout, shlédnu jej, ale upřednostňuji knihu
přednost dávám knize, i když na film se taky často podívám..jen zřídka ale z něj mám tak dobrý dojem jako z knihy, filmy často zklamou
Přednost má kniha, film se mi obvykle nelíbí, protože v něm vždy chybí mnoho detailů z knihy. Pouhý výraz tváře herce nemůže vyjádřit vše, co si postava myslí, zatímco v knize to bývá jasně napsáno. S tím souvisí i to, že z knihy přesně vím, co se zrovna děje, kdežto ve filmu mohou působit některé scény nejednoznačně. V knize se také mohu snadno vrátit k důležité pasáži, pokud mi něco uniklo.
Rozhodně kniha. Filmové zpracování mnohdy nedosáhne takové kvality.
Snažím se přečíst knihu a pak vidět film, či naopak. Následně srovnávám.
Spíše filmu, z důvodu nedostatku času
tak 50:50
těžko odpovědět, pokud se jedná o knihu, která mě tolik nezajímá, poté bych dal přednost filmovému zpracování, ale v opačném případě vždy kniha
To je velice těžké. V případě odpočinkové literatury dávám přednost knížce a následným filmovým zpracováním bývám sklamaná, protože mi narušuje mé představy. U poviné lit. k maturitě jsem upřednostňovla film. Bylo to rychlejší.
To záleží na konkrétním druhu díla. Ale spíš knihy, ve filmech bývá hodně pasáží vynecháno či změněno. Mám radši původní tvorbu.
Určitě knize.. Můžu si představit věci podle sebe - mít svůj "film" v mé hlavě :)
většinou knize
většinou přečtu, a pak se jdu podívat na film.
ZALEZI NA KNIZE A AUTORU A NA EKRANIZACE
záleží na konkrétním díle
záleží na konkrétním díle, u každého je to jiné
zaleží na náladě a času
záleží na zpracování
Záleží na zpracování. Pokud se mi film líbil, často si přečtu i knihu. Většinou bývá knižní předloha lepší než filmová verze.
Záleží titul od titulu
20. Chtěl/a byste si výhledově pořídit čtečku na čtení elektronických verzí knih?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 108 | 74,48 % | 73,47 % |
Ano, i pro četbu beletrie ve volném čase | 23 | 15,86 % | 15,65 % |
Ano, ale jen pro četbu textů odborného charakteru (související s profesí) | 14 | 9,66 % | 9,52 % |
21. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 103 | 70,07 % | 70,07 % |
Muž | 44 | 29,93 % | 29,93 % |
22. Věk
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
22 | 37 | 25,17 % | 25,17 % |
23 | 33 | 22,45 % | 22,45 % |
24 | 18 | 12,24 % | 12,24 % |
21 | 15 | 10,2 % | 10,2 % |
20 | 13 | 8,84 % | 8,84 % |
25 | 11 | 7,48 % | 7,48 % |
26 | 4 | 2,72 % | 2,72 % |
30 | 3 | 2,04 % | 2,04 % |
19 | 3 | 2,04 % | 2,04 % |
27 | 2 | 1,36 % | 1,36 % |
ostatní odpovědi | 8 | 5,44 % | 5,44 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 22.79 |
Minimum: | 20 |
Maximum: | 29 |
Variační rozpětí: | 9 |
Rozptyl: | 2.97 |
Směrodatná odchylka: | 1.72 |
Medián: | 23 |
Modus: | 22 |
23. Vzdělání (dosažené středoškolské a obor i ročník vysokoškolského studia)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
...
....
1. navazující magisterské, Marketingové komunikace
1. ročník navazujícího magisterského
1.ročník navazujícího mgr.studia Veřejná správa a sociální politika na SLU v Opavě
2. roč. Bc.
2. ročník kulturologie FF UK
2010
3. ročník PaA ČZU, kombinované studium
3. ročník VS
3. ročník VŠ
3. ročník VŠ - sociologie
3.ročník postgraduálního studia - sociální geografie
4. ročník bakalářského studia
4. semestr na všpj
5 ročník na strojní fakultě
5. ročník obror psychoterapie, sociální práce
5. ročník VŠ, Podniková ekonomika a management
absolvent zdravotnického lycea, nyní na FF MU, obor Dějiny a teorie filmu
anglický jazyk, pedagogická fakulta
bakalarske 2010
Bakalář - Slezská univerzita - Veřejná správa a regionální politika Navazující Mgr. - SU - Sociální práce a sociální politika
bakalářské (6 ročník, IT)
bakalářské vzdělání rok ukončení 2010, nyní navazující, program sociální politika a sociální práce, obor veřejná správa a sociální politika
bakalářské, momentálně 1. ročník navazujícího magisterského, Slezská univerzita v _Opavě- veřejná správa a sociální politika
Bc, Sociáloní patologie a prevence 3. ročník Speciální pedagogiky
Bc.
Bc. - obor - Zpracovávání a zneškodňování odpadů (VŠB)
Bc. (4 ročník)
Bc., + 7. semestr magisterského studia
bc., 2010, informatika a výpočetní technika
čtyřleté gymnázium, 3.ročník oboru angličtina a španělština se zaměřením na vzdělávání
čtyřleté gymnázium; 2. ročník Bc. studia Speciální pedagogiky
Dokončená VŠCHT FTPV
Dokončené bakalářské, momentálně v 1. ročníku magisterského oboru "management cestovního ruchu".
Dokončené gymnázium, momentálně druhý ročník EkF, obor Ekonomika a management.
dokončené studium střední průmyslové školy stavební a teďka studuji 4. ročník na VŠB-TU OSTRAVA, fakultu stavební
Dosažené SŠ s maturitou. Studující VŠ obor marketingová komunikace - 3. ročník.
dosažené střední s maturitou, momentálně VŠ sociologie 1.roč.
dosažené středoškolské, 3. ročník, Sociální patologie a prevence, Slezská univerzita
Dosažené středoškolské, nyní studuji třetí ročník bakalářského studia obor Marketing a managemnt
druhý ročník na pedagogickej fakulte UK, BA
gymnázium 3. ročník bohemistika
Gymnázium Momentálně ČZU, 1.ročník, obor Zoorehabilitace
gymnázium Právnická fakulta, 5. r.
Gymnázium Slezská univerzita Opava - Sociální patologie a prevence - 3. roč.
gymnázium
Gymnázium - NMgr. Sociální práce, 1 roč.
gymnázium (2006-2010) VŠ: obor: veterinární lékařství, 1. ročník
gymnázium a nyní 5. ročník oboru Pedagogika - sociální práce
gymnázium osmileté, FSV UK - žurnalistika
gymnázium s maturitou, momentálně VŠ - MU (obor nechci uvést, ročník třetí)
gymnázium, 1 ročník geografie a kartografie univerzita karlova
gymnázium, 2. ročník VŠ
gymnazium, 2r pedagogicka f., odbor biologia, psychologia
Gymnázium, 5. ročník český jazyk a literatura - německý jazyk a literatura
gymnázium, ekonomie 5.
gymnázium, nyní vš, porodní asistentka,3.r.
gymnázium, VŠ 3. ročník - matematika
gymnázium, VŠ obor mezinárodní ekonomické vztahy, 5. ročník
gymnázium, VŠE matematické metody v ekonomii 3.roč.
Humanitní gymnázium, nyní třetí ročník přírodovědecké fakulty (molekulární biologie).
II. ročník bakalářského studia Sociální a kulturní antropologie při Západočeské univerzitě
Informatika a výpočetní technika 1. ročník navazujícího
Jazykové gymnázium P. Tigrida, 3. ročník Anglický jazyk a literatura OU
jazykový gympl, teď religionistika 4. ročník
knihovnictví 3. ročník
Maturita 1.rocnik Ing studia obor Elektroenergetika
maturita na SPŠS stavební 4. ročník VUT v Brně fakulta stavební
Maturita na stavební průmyslovce, 1. ročník stavební fakulty
maturita na stavební průmyslovce,4.ročník na VŠB-TUO obor městské inženýrství
Maturita na všeobecném gymnáziu, nyní první ročník japonských studií
maturita, 3 rocnik VUT fakulta elektrotechnicka - mikroelektronika
maturita, 3. ročník na oborech Český jazyk a literatura a Překladatelství a tlumočnictví
maturita, 3r. vš marketing
maturita, 4.ročník- dopravní stavby
maturita, 4.ročník, Bezpečnost práce a procesů
maturita, Bc. titul; aktuálně 2. ročník NMgr.
maturita, Český jazyk a výchova ke zdraví
maturita, Dopravne stavitelstvo, 4
Maturita, Informatika, 1. navazující (ing)
mavazující mgr., 1. ročník
mgr, VS ekonomickeho smeru
Obchodní akademie, 2. ročník navazujícího magisterského studia, obor Ekonomika podnikání v obchodě a službách
obor obchod a marketing, 2. ročník
Odborné středoškolské - Střední zdravotnická škola FSS OU - Sociální práce - 3. ročník
odborně-průmyslová střední škola, Bohemistika v praxi, 3. ročník
osmileté gymnázium - maturita Český jazyk a literatura/Finská studia - 1.ročník
osmileté gymnázium, Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, řizení a ekonomika podniku, 2. ročník Bc studia
pedagogické lyceum bohemistika v praxi se zaměřením na multikulturní vztahy v regionu
S maturitou, vysoká škola báňská - stavební fakulta, obor městské inženýrství, 4.ročník
SOŠ památkové péče, obor obnova budov VŠB-TU Ostrava, stavební inženýrství, obor prostředí staveb
SOU a OU Společného stravování Ostrava-Hrabůvka Slezská univerzita v Opavě - 1. ročník navazujícího magisterského studia, obor Veřejná správa a sociální politika
SPŠ Stavební, VŠB TUO FAST, 4.ROČNÍK
SPŠST Panská, FF UK - Studia nových médií
SŠ - SPŠST, obor Obrazová a zvuková technika VŠ - mgr studium na FF UK, obor Studia nových médií
sš -gymnázium vš - bc. sociální práce, ukončeno vš- mgr. sociální práce, zatim neukončeno
SŠ s maturitou, VŠ - 3.ročník
SŠ-sociálně správní, Bc. - specializace v pedagogice, Mgr. před státnicema, (SOC.PRACOVNICE NA MATEŘSKÉ)
SŠ, 3. ročník VŠ
stredna skola, stavebna... studujem na vysokej, stavebnej
Stredni odborna skola Socialni pece, Vysoka skola první rocník - humanitarni a socialni prace
Střední ekonomická škola VŠ ekonomická 3. ročník
Střední průmyslová škola (technické lyceum) studuji 3. ročník bc Informatika a výpočetní technika
střední průmyslová škola dopravní - provoz a ekonomika dopravy Policejní akademie 5 roč.
Střední průmyslová škola stavební (maturita), VŠB-TU Ostrava -fakulta stavební, 4 ročník
střední průmyslová škola, 1.roč. mag. zaměření ekonomické
Střední průmyslová škola, stavební fakulta - první semestr mám hotový :)
Střední s maturitou, 4. ročník Právnické fakulty Masarykovy univerzity
střední s maturitou, první roční právnické fakulty
Střední škola Technická - obor management strojírenství
střední škola: Strojírenská univerzita: Bakalář počítačové aplikace
střední zdravotnická škola, nyní 3. ročník obor Všeobecná sestra
Středoškolské v současné době student 3. ročníku VŠ
Středoškolské - Obchodní akademie, Opava Vysokoškolské - III. ročník, Univerzita Palackého, Rekreologie - managment volného času a rekreace
středoškolské dosaženo, vysokoškolské VŠE v Praze 4. ročník dosaženo Bc.
středoškolské s maturitou, obor management strojírenství
Středoškolské s maturitou, VŠ obor Bohemistika v praxi
středoškolské s maturitou; Sociologie; 7. semestr Bc. studia;
Středoškolské: Informační technologie Vysokoškolské: Strojírenství, první ročník.
středoškolské: knihovnické a informační systémy a služby vysokoškolské: bohemistika v praxi zaměřená na jazykovou a literární komunikaci s dětmi ročník: 3.
středoškolské: osmileté gymnázium vysokoškolské, ukončené bakalářské, 1. roční magisterského, obor informační management
středoškoské s maturitou; 1. ročník biochemie
studentka třetího ročníku sociální pedagogiky jinak předtím gymnázium
TUL Liberec - Textilní návhářství a technologie
ukončené bakalářské
ukončené bakalářské studium na Slezské univerzitě, obor Veřejná správa a regionální politika
Uplné střední s maturitou, 3. ročník Bohemistika v praxi (region)
úplné střední s maturitou, teď jsem ukončil bc na evropských studiích, v květnu budu končit bc z mezinárodních vztahů (oboje FSS MU). Dále jsem v prváku na EKF Báňské - obor veřejná ekonomika a správa.... držím pěsti Mishko, snad ti to k něčemu bude:) Jarin
Úplné střední vzdělání s maturitou, obor veřejnosprávní činnost 3. ročník bakalářského studijního programu, obor Právo ve veřejné správě, PF UP Olomouc 1.ročník magisterského studijního programu, obor Právo, PF UP Olomouc
ÚSO, Bakalářské studium Veřejná správa a sociální politika, nyní 1. ročník nav. magisterského oboru Sociální politika a sociální práce.
Veřejná správa a sociální politika, 1.ročník, navazující mag.studium
VS
VSSP, IV.ročník
VŠ - 1.ročník navazujícího Mgr.
VŠ -2. ročník navazujícího mgr.
Vš, ukončená, divadelní obor, v současné době doktorandské studium
VŠ,5. ročník, inženýr ekonomie
všeobecné gymnázium -maturita VŠE-1.semestr-FMV-mezinárodní obchod
VUT FCH, 2. ročník
VYSOKA SKOLA 4 ROCNIK
vysokoškoslké - stavební fakulta - magisterské studium (6.ročník)
Vyšší odborná sociální, nyní studuji bakalářské studium
Vyšší odborná škola, 4 ročník, diplomovaná všeobecná sestra
Waldorfské lyceum, Stavební fakulta (stavební inženýrství) 3. ročník
xx :)
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.