Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak hledáte profesionální kouče?

Jak hledáte profesionální kouče?

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Květoslav Nezveda
Šetření:08. 07. 2013 - 20. 07. 2013
Počet respondentů:99
Počet otázek (max/průměr):10 / 6.35
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:54,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento bleskový dotazník (7 otázek = 3-5 minut) si dává za cíl pomoci profesionálním koučům a zadavatelům z firem najít k sobě co nejkratší cestu a naplnit jejich vzájemné profesionální očekávání. (místo zadavatele můžete nahradit i pohledem klienta - fyzické osoby)

Děkuji za vyplnění, věřím, že výsledky nám všem napoví zase něco více o trhu koučování v ČR (i SK).

Odpovědi respondentů

1. Výběr dotazníku: Jste klient (zadavatel) nebo kouč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [jsem klient (zadavatel)otázka č. 2, jsem koučotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem klient (zadavatel)6767,68 %67,68 %  
jsem kouč3232,32 %32,32 %  

Graf

2. Kde (jak) primárně hledáte profesionální kouče?

Prosím, SEŘAĎTE od nejčastější varianty (1) k nejméně časté (6). Musí být 6 unikátních hodnot.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Použiji vyhledávače na internetu (google, seznam, centrum, bing...)3.2393.465
Prohledám stránky profesních organizací koučů (např. ICF - Mezinárodní federace koučů)3.3882.387
Zeptám se známého, který má s koučováním zkušenost.1.8661.43
Zajdu na HR oddělení a oni mi kouče doporučí nebo najdou.4.1192.284
Hledám kouče na odborných konferencích a networkingových setkáních.3.8962.034
Hledám v článcích v odborných přílohách tištěných nebo online periodik.4.4931.623

Graf

3. Co vás hlavně zajímá při hledání profesionálního kouče?

Prosím, vyberte alespoň 1 možnost.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reference a doporučení ostatních klientů a firem4668,66 %46,46 %  
Zkušenosti z praxe (manažerské, odborné...)3653,73 %36,36 %  
Co opravdu můžete spoluprací s koučem získat (vlastní prospěch, úspěch, změna)3146,27 %31,31 %  
Kvalifikace kouče (škola koučinku, certifikace, délka praxe)2943,28 %29,29 %  
Cena (za hodinu či sezení)2943,28 %29,29 %  
zda má odbornou praxi i v oboru (nebo podobném), kde se pohybuji11,49 %1,01 %  
Jestli a za jakou cenu je schopen mě dovést k cíli. 11,49 %1,01 %  
Souznění11,49 %1,01 %  
duvera v kouce, osobnost kouce11,49 %1,01 %  
Jestli má zajímavé názory a jestli mu věřím jako osobě11,49 %1,01 %  
reference a background kouče, kouč jako komplexní osobnost11,49 %1,01 %  
jak mi sedí jako člověk11,49 %1,01 %  
co on dokázal11,49 %1,01 %  
osobní sympatie11,49 %1,01 %  
jak mi ten člověk sedne osobnostně, jaký je, zda mi je sympatický11,49 %1,01 %  
jeho cely zivot, neco jako cv, konicky, co cti, co nema rad.11,49 %1,01 %  

Graf

4. Jaké informace o koučích a koučování byste chtěli nyní získat?

Na vaše dotazy budu velmi stručně reagovat tak, abyste našli odpovědi.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

-- či sú nejak špecializovaní podla zamerania, či sú niektorí kouči vyložene odborníci len na jednu oblasť rozvoja / problémov... atd.. - ako sa meria úspech kouča vlastne? aké sú MoS a KPI -

case studies, co priniesol koucing koucovanym

cemu se venovali, jak pracuji, kolik stoji, jak vypadaji a chovaji se - potrebuju abychom si sedli

doba spolupráce, flexibilita, cena

hlavně Koho koučovali (kdo to byl, z jaké oblasti, věk, historie) co to přineslo osbní názor koučovaného

chtěla bych vědět, kdo je opravdu kouč a poskytuje koučování a kdo se jen tak jmenuje v organizační struktuře nebo na vizitce a je to manipulátor, poradce nebo jen pohádkář

Jaké jsou rozdíly mezi přístupy ke coachingu, jaký coaching použít k jaké příležitosti, jak se pohybují průměrné ceny coachingu.

jestli to nahodou neni jenom "pokec" jenom s diplomem,jestli mi opravdu pomuze,jestli se opravdu neceho dobereme.

Kdy je koucovani vhodne, proc, prubeh koucovani, jak casto schuzky...

Nemám dotaz

Nemám žádné zvláštní dotazy.

není v tuto chvíli aktuální

preco si vybrat prave toho ktoreho kouca? ako si spravne zvolit? (mam niekolko "zlych" skusenosti, pretoze uz mam zazitych aj naozaj vybornych koucov, kori moje ocakavania predcili)

Reálné výsledky koučovaných v období 3 měsíců po koučování

reference již proběhlých koučingů

reference, cena, dostupnost, koncept koučingu (na co je focus, intenzita, délka, atp.)

U

V současnosti služby kouče nevyužívám, takže prozatím žádné informace nepotřebuji.

x

5. Jaký vidíte smysl koučování ve vašem životě?

Prosím, vyberte alespoň 1 možnost.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Baví a naplňuje mě práce s lidmi.2475 %24,24 %  
Být koučem mi neustále umožňuje další rozvoj dovedností i osobnosti.2475 %24,24 %  
Napomáhat úspěchu druhých je mé poslání a koučink do toho skvěle zapadá.2371,88 %23,23 %  
Mám rád pocit, že druzí oceňují moji práci.1031,25 %10,1 %  
Mohu si užívat relativní svobody jako podnikatel (práce z domu, pružná pracovní doba...)1031,25 %10,1 %  
Koučink mi umožňuje stát se známou osobností.26,25 %2,02 %  
způsob seberozvoje skrze druhé, inspirace druhými13,13 %1,01 %  
baví mě objevování nových možností13,13 %1,01 %  
Mohu si vydělat slušné peníze.13,13 %1,01 %  
Koučink je pro mne i cestou sebepoznání a seberozvoje. Potlačením svého ega se mi daří mnohem lépe vnímat, jak klienta, tak objevit i nové pohledy na svět.13,13 %1,01 %  

Graf

6. Kde (jak) nejčastěji hledáte (oslovujete) své klienty?

Prosím, vyberte alespoň 1 možnost.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oslovuji klienty díky doporučení předchozích a současných klientů.2268,75 %22,22 %  
Oslovuji potenciální klienty přes své známé a přátele.1856,25 %18,18 %  
Oslovuji potenciální klienty ve své zájmové skupině nebo klubu.1443,75 %14,14 %  
Oslovuji své klienty svou online prezentací (web, soc. sítě, blog...)928,13 %9,09 %  
Oslovuji své klienty na odborných setkáních a seminářích.825 %8,08 %  
Oslovuji zástupce velkých společností.26,25 %2,02 %  
média13,13 %1,01 %  
zapojením do různých projektů13,13 %1,01 %  
koucujem v praci kolegov13,13 %1,01 %  
Klienti najdou me.13,13 %1,01 %  
No přesněji, zatím stále hledám kudy do toho.13,13 %1,01 %  
som interny kouc v nasej spolocnosti13,13 %1,01 %  

Graf

7. Jaké specifické informace by vám pomohly získávat více klientů a být jim přínosnější?

Případně, jaké informace byste chtěli vědět od zástupců firem, abyste zvýšili šance na uplatnění vašich služeb ve firmách.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Co přesvědčí vedení společnosti najmout manažerům kouče.

Domnívám se, že je to hlavně o osvětě personalistů a dalších osob, jež o využití koučinku rozhodují. Nápomocné by bylo, kdyby firmy sami věděli, co koučink je, co je pro ně z tohoto pohledu důležité a co jim může koučink přinést.

Firemní kultura, oblast vzdělávání a profesního rozvoje, vize, cíle

info o tom co chcu

Informace o organizační struktuře (manažeři, klíčoví zaměstnanci), o předchozí zkušenosti s kouči, o systému vzdělání a rozvoje zaměstnanců, o profilu ideálního zaměstnance, o firemní filozofii, o konkrétních dovednostech které chce firma rozvíjet u svých lidí.

Informace typu, jaké firmy či cílové skupiny mají o koučink zájem a věří mu.

informácie o väčších projektoch, ktorých súčasťou je / by mohol byť koučing.

jaký typ koučování využívají

jasně formulované požadavky zadavatelů + jasně daná kritéria výběru koučů

jasné požadavky a příležitosti

Nevím, nedokážu definovat

Prehľad názorov klientov na koučing, ktorý už v ich organizácii bol: čo sa im páčilo, čo ocenili, s čím boli spokojní, a prečo pro každom dôvode. A opak k tomu: čo sa im nepáčilo, s čím neboli spokojní, a prečo pri každom dôvode.

to, že se firma snaží o růst.

upřímnost a relevantní údaje. Mnoho lidi zatajuje podstatné věci a výsledek je pak zkreslený.

zatím neplánuji firemní koučink

8. Pohlaví

Demografické informace (1/3)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5151,52 %51,52 %  
Muž4848,48 %48,48 %  

Graf

9. Věk

Demografické informace (2/3)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-345959,6 %59,6 %  
35-491717,17 %17,17 %  
0-241414,14 %14,14 %  
50+99,09 %9,09 %  

Graf

10. Funkce

Demografické informace (3/3)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Fyzická osoba (ostatní)2727,27 %27,27 %  
Kouč2626,26 %26,26 %  
Manažer2222,22 %22,22 %  
Podnikatel (živnostník)2020,2 %20,2 %  
Pracovník HR oddělení1818,18 %18,18 %  
Exekutivní manažer1212,12 %12,12 %  
Interní kouč (zaměstnanec firmy)22,02 %2,02 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Výběr dotazníku: Jste klient (zadavatel) nebo kouč?

  • odpověď jsem kouč:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Baví a naplňuje mě práce s lidmi. na otázku 5. Jaký vidíte smysl koučování ve vašem životě?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Být koučem mi neustále umožňuje další rozvoj dovedností i osobnosti. na otázku 5. Jaký vidíte smysl koučování ve vašem životě?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mám rád pocit, že druzí oceňují moji práci. na otázku 5. Jaký vidíte smysl koučování ve vašem životě?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mohu si užívat relativní svobody jako podnikatel (práce z domu, pružná pracovní doba...) na otázku 5. Jaký vidíte smysl koučování ve vašem životě?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Napomáhat úspěchu druhých je mé poslání a koučink do toho skvěle zapadá. na otázku 5. Jaký vidíte smysl koučování ve vašem životě?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oslovuji klienty díky doporučení předchozích a současných klientů. na otázku 6. Kde (jak) nejčastěji hledáte (oslovujete) své klienty?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oslovuji potenciální klienty přes své známé a přátele. na otázku 6. Kde (jak) nejčastěji hledáte (oslovujete) své klienty?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oslovuji potenciální klienty ve své zájmové skupině nebo klubu. na otázku 6. Kde (jak) nejčastěji hledáte (oslovujete) své klienty?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kouč na otázku 10. Funkce

2. Kde (jak) primárně hledáte profesionální kouče?

  • odpověď Zeptám se známého, který má s koučováním zkušenost.=1:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hledám kouče na odborných konferencích a networkingových setkáních.=2 na otázku 2. Kde (jak) primárně hledáte profesionální kouče?

10. Funkce

  • odpověď Kouč:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mám rád pocit, že druzí oceňují moji práci. na otázku 5. Jaký vidíte smysl koučování ve vašem životě?
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mohu si užívat relativní svobody jako podnikatel (práce z domu, pružná pracovní doba...) na otázku 5. Jaký vidíte smysl koučování ve vašem životě?
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oslovuji potenciální klienty ve své zájmové skupině nebo klubu. na otázku 6. Kde (jak) nejčastěji hledáte (oslovujete) své klienty?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Výběr dotazníku: Jste klient (zadavatel) nebo kouč?

2. Kde (jak) primárně hledáte profesionální kouče?

3. Co vás hlavně zajímá při hledání profesionálního kouče?

5. Jaký vidíte smysl koučování ve vašem životě?

6. Kde (jak) nejčastěji hledáte (oslovujete) své klienty?

8. Pohlaví

9. Věk

10. Funkce

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Výběr dotazníku: Jste klient (zadavatel) nebo kouč?

2. Kde (jak) primárně hledáte profesionální kouče?

3. Co vás hlavně zajímá při hledání profesionálního kouče?

5. Jaký vidíte smysl koučování ve vašem životě?

6. Kde (jak) nejčastěji hledáte (oslovujete) své klienty?

8. Pohlaví

9. Věk

10. Funkce

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Nezveda, K.Jak hledáte profesionální kouče? (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://jak-hledate-kouce.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.