Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak hledáte profesionální kouče?
Jak hledáte profesionální kouče?
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Květoslav Nezveda |
---|---|
Šetření: | 08. 07. 2013 - 20. 07. 2013 |
Počet respondentů: | 99 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 6.35 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 53,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:12 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento bleskový dotazník (7 otázek = 3-5 minut) si dává za cíl pomoci profesionálním koučům a zadavatelům z firem najít k sobě co nejkratší cestu a naplnit jejich vzájemné profesionální očekávání. (místo zadavatele můžete nahradit i pohledem klienta - fyzické osoby)
Děkuji za vyplnění, věřím, že výsledky nám všem napoví zase něco více o trhu koučování v ČR (i SK).
Odpovědi respondentů
1. Výběr dotazníku: Jste klient (zadavatel) nebo kouč?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [jsem klient (zadavatel) → otázka č. 2, jsem kouč → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jsem klient (zadavatel) | 67 | 67,68 % | 67,68 % |
jsem kouč | 32 | 32,32 % | 32,32 % |
2. Kde (jak) primárně hledáte profesionální kouče?
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Použiji vyhledávače na internetu (google, seznam, centrum, bing...) | 3.239 | 3.465 |
Prohledám stránky profesních organizací koučů (např. ICF - Mezinárodní federace koučů) | 3.388 | 2.387 |
Zeptám se známého, který má s koučováním zkušenost. | 1.866 | 1.43 |
Zajdu na HR oddělení a oni mi kouče doporučí nebo najdou. | 4.119 | 2.284 |
Hledám kouče na odborných konferencích a networkingových setkáních. | 3.896 | 2.034 |
Hledám v článcích v odborných přílohách tištěných nebo online periodik. | 4.493 | 1.623 |
3. Co vás hlavně zajímá při hledání profesionálního kouče?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Reference a doporučení ostatních klientů a firem | 46 | 68,66 % | 46,46 % |
Zkušenosti z praxe (manažerské, odborné...) | 36 | 53,73 % | 36,36 % |
Co opravdu můžete spoluprací s koučem získat (vlastní prospěch, úspěch, změna) | 31 | 46,27 % | 31,31 % |
Kvalifikace kouče (škola koučinku, certifikace, délka praxe) | 29 | 43,28 % | 29,29 % |
Cena (za hodinu či sezení) | 29 | 43,28 % | 29,29 % |
zda má odbornou praxi i v oboru (nebo podobném), kde se pohybuji | 1 | 1,49 % | 1,01 % |
Jestli a za jakou cenu je schopen mě dovést k cíli. | 1 | 1,49 % | 1,01 % |
Souznění | 1 | 1,49 % | 1,01 % |
duvera v kouce, osobnost kouce | 1 | 1,49 % | 1,01 % |
Jestli má zajímavé názory a jestli mu věřím jako osobě | 1 | 1,49 % | 1,01 % |
reference a background kouče, kouč jako komplexní osobnost | 1 | 1,49 % | 1,01 % |
jak mi sedí jako člověk | 1 | 1,49 % | 1,01 % |
co on dokázal | 1 | 1,49 % | 1,01 % |
osobní sympatie | 1 | 1,49 % | 1,01 % |
jak mi ten člověk sedne osobnostně, jaký je, zda mi je sympatický | 1 | 1,49 % | 1,01 % |
jeho cely zivot, neco jako cv, konicky, co cti, co nema rad. | 1 | 1,49 % | 1,01 % |
4. Jaké informace o koučích a koučování byste chtěli nyní získat?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
-- či sú nejak špecializovaní podla zamerania, či sú niektorí kouči vyložene odborníci len na jednu oblasť rozvoja / problémov... atd.. - ako sa meria úspech kouča vlastne? aké sú MoS a KPI -
case studies, co priniesol koucing koucovanym
cemu se venovali, jak pracuji, kolik stoji, jak vypadaji a chovaji se - potrebuju abychom si sedli
doba spolupráce, flexibilita, cena
hlavně Koho koučovali (kdo to byl, z jaké oblasti, věk, historie) co to přineslo osbní názor koučovaného
chtěla bych vědět, kdo je opravdu kouč a poskytuje koučování a kdo se jen tak jmenuje v organizační struktuře nebo na vizitce a je to manipulátor, poradce nebo jen pohádkář
Jaké jsou rozdíly mezi přístupy ke coachingu, jaký coaching použít k jaké příležitosti, jak se pohybují průměrné ceny coachingu.
jestli to nahodou neni jenom "pokec" jenom s diplomem,jestli mi opravdu pomuze,jestli se opravdu neceho dobereme.
Kdy je koucovani vhodne, proc, prubeh koucovani, jak casto schuzky...
Nemám dotaz
Nemám žádné zvláštní dotazy.
není v tuto chvíli aktuální
preco si vybrat prave toho ktoreho kouca? ako si spravne zvolit? (mam niekolko "zlych" skusenosti, pretoze uz mam zazitych aj naozaj vybornych koucov, kori moje ocakavania predcili)
Reálné výsledky koučovaných v období 3 měsíců po koučování
reference již proběhlých koučingů
reference, cena, dostupnost, koncept koučingu (na co je focus, intenzita, délka, atp.)
U
V současnosti služby kouče nevyužívám, takže prozatím žádné informace nepotřebuji.
x
5. Jaký vidíte smysl koučování ve vašem životě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Baví a naplňuje mě práce s lidmi. | 24 | 75 % | 24,24 % |
Být koučem mi neustále umožňuje další rozvoj dovedností i osobnosti. | 24 | 75 % | 24,24 % |
Napomáhat úspěchu druhých je mé poslání a koučink do toho skvěle zapadá. | 23 | 71,88 % | 23,23 % |
Mám rád pocit, že druzí oceňují moji práci. | 10 | 31,25 % | 10,1 % |
Mohu si užívat relativní svobody jako podnikatel (práce z domu, pružná pracovní doba...) | 10 | 31,25 % | 10,1 % |
Koučink mi umožňuje stát se známou osobností. | 2 | 6,25 % | 2,02 % |
způsob seberozvoje skrze druhé, inspirace druhými | 1 | 3,13 % | 1,01 % |
baví mě objevování nových možností | 1 | 3,13 % | 1,01 % |
Mohu si vydělat slušné peníze. | 1 | 3,13 % | 1,01 % |
Koučink je pro mne i cestou sebepoznání a seberozvoje. Potlačením svého ega se mi daří mnohem lépe vnímat, jak klienta, tak objevit i nové pohledy na svět. | 1 | 3,13 % | 1,01 % |
6. Kde (jak) nejčastěji hledáte (oslovujete) své klienty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Oslovuji klienty díky doporučení předchozích a současných klientů. | 22 | 68,75 % | 22,22 % |
Oslovuji potenciální klienty přes své známé a přátele. | 18 | 56,25 % | 18,18 % |
Oslovuji potenciální klienty ve své zájmové skupině nebo klubu. | 14 | 43,75 % | 14,14 % |
Oslovuji své klienty svou online prezentací (web, soc. sítě, blog...) | 9 | 28,13 % | 9,09 % |
Oslovuji své klienty na odborných setkáních a seminářích. | 8 | 25 % | 8,08 % |
Oslovuji zástupce velkých společností. | 2 | 6,25 % | 2,02 % |
média | 1 | 3,13 % | 1,01 % |
zapojením do různých projektů | 1 | 3,13 % | 1,01 % |
koucujem v praci kolegov | 1 | 3,13 % | 1,01 % |
Klienti najdou me. | 1 | 3,13 % | 1,01 % |
No přesněji, zatím stále hledám kudy do toho. | 1 | 3,13 % | 1,01 % |
som interny kouc v nasej spolocnosti | 1 | 3,13 % | 1,01 % |
7. Jaké specifické informace by vám pomohly získávat více klientů a být jim přínosnější?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Co přesvědčí vedení společnosti najmout manažerům kouče.
Domnívám se, že je to hlavně o osvětě personalistů a dalších osob, jež o využití koučinku rozhodují. Nápomocné by bylo, kdyby firmy sami věděli, co koučink je, co je pro ně z tohoto pohledu důležité a co jim může koučink přinést.
Firemní kultura, oblast vzdělávání a profesního rozvoje, vize, cíle
info o tom co chcu
Informace o organizační struktuře (manažeři, klíčoví zaměstnanci), o předchozí zkušenosti s kouči, o systému vzdělání a rozvoje zaměstnanců, o profilu ideálního zaměstnance, o firemní filozofii, o konkrétních dovednostech které chce firma rozvíjet u svých lidí.
Informace typu, jaké firmy či cílové skupiny mají o koučink zájem a věří mu.
informácie o väčších projektoch, ktorých súčasťou je / by mohol byť koučing.
jaký typ koučování využívají
jasně formulované požadavky zadavatelů + jasně daná kritéria výběru koučů
jasné požadavky a příležitosti
Nevím, nedokážu definovat
Prehľad názorov klientov na koučing, ktorý už v ich organizácii bol: čo sa im páčilo, čo ocenili, s čím boli spokojní, a prečo pro každom dôvode. A opak k tomu: čo sa im nepáčilo, s čím neboli spokojní, a prečo pri každom dôvode.
to, že se firma snaží o růst.
upřímnost a relevantní údaje. Mnoho lidi zatajuje podstatné věci a výsledek je pak zkreslený.
zatím neplánuji firemní koučink
8. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 51 | 51,52 % | 51,52 % |
Muž | 48 | 48,48 % | 48,48 % |
9. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
25-34 | 59 | 59,6 % | 59,6 % |
35-49 | 17 | 17,17 % | 17,17 % |
0-24 | 14 | 14,14 % | 14,14 % |
50+ | 9 | 9,09 % | 9,09 % |
10. Funkce
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Fyzická osoba (ostatní) | 27 | 27,27 % | 27,27 % |
Kouč | 26 | 26,26 % | 26,26 % |
Manažer | 22 | 22,22 % | 22,22 % |
Podnikatel (živnostník) | 20 | 20,2 % | 20,2 % |
Pracovník HR oddělení | 18 | 18,18 % | 18,18 % |
Exekutivní manažer | 12 | 12,12 % | 12,12 % |
Interní kouč (zaměstnanec firmy) | 2 | 2,02 % | 2,02 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.