Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak moc vás ovlivňuje reklama?

Jak moc vás ovlivňuje reklama?

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Katka Weissová
Šetření:29. 11. 2008 - 06. 12. 2008
Počet respondentů:97
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.73
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:19,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem dotazníku je zjistit jak velký podíl má reklama při výběru určitých produktů. Jak moc člověka reklama ovlivňuje? Jaký podíl mají pak ostatní vlivy ( např. cena zboží, nálada člověka při nákupu, atd.) ? Na základě čeho se člověk rozhodne koupit určitý produkt a ne jiný? Toto vše bych zde ráda zjistila.

Dotazník bude součástí mojí bakalářské práce proto všem moc děkuji za odpovědi!

Odpovědi respondentů

1. Stává se často že si v obchodě koupíte věc pro kterou jste tam původně nešli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 3, nevímotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7173,2 %73,2 %  
ne2222,68 %22,68 %  
nevím44,12 %4,12 %  

Graf

2. Je to většinou na základě nějaké slevy, akce nebo ochutnávky v obchodě?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3752,11 %38,14 %  
ne2433,8 %24,74 %  
nevím1014,08 %10,31 %  

Graf

3. Co je pro vás u reklamy nejdůležitější k tomu aby vás jednoznačně zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
originalita3030,93 %30,93 %  
humor ( vtipnost)2828,87 %28,87 %  
estetika ( reklama je na pohled pěkná, např. se nám líbí barvy nebo hudba)1313,4 %13,4 %  
informace ( např. informace o nových technologiích)1010,31 %10,31 %  
pravdivost99,28 %9,28 %  
musí být celkově dobře udělaná11,03 %1,03 %  
originální, esteticky zpracovaný, humor11,03 %1,03 %  
absence - nejlepší reklama je žádná reklama11,03 %1,03 %  
nezajímaj mě reklamy11,03 %1,03 %  
vše (co je zde napsané)11,03 %1,03 %  
vůči jakékoli reklamě jsem imunní11,03 %1,03 %  
humor+originalita11,03 %1,03 %  

Graf

4. Myslíte si že vás reklama obecně hodně ovlivňuje ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5455,67 %55,67 %  
ano2424,74 %24,74 %  
nevím1919,59 %19,59 %  

Graf

5. Které tři hodnoty jsou pro vás při nákupu produktu nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena7981,44 %81,44 %  
kvalita7880,41 %80,41 %  
vzhled4546,39 %46,39 %  
značka2222,68 %22,68 %  
šetrnost k přírodě1818,56 %18,56 %  
jedinečnost ( originalita)1717,53 %17,53 %  
zdraví ( např. zdravé potraviny)1515,46 %15,46 %  
ohled na práva zvířat ( produkt nebyl testován na zvířatech)1515,46 %15,46 %  
modernost1010,31 %10,31 %  
technická vyspělost99,28 %9,28 %  
nevím33,09 %3,09 %  
něco jiného22,06 %2,06 %  

Graf

6. Zkoušíte rádi a často nakupovat novinky ( nové produkty na trhu) ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4344,33 %44,33 %  
ano3738,14 %38,14 %  
nevím1717,53 %17,53 %  

Graf

7. Stalo se někdy , že jste si koupil(a) produkt převážně na základě nějaké reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5758,76 %58,76 %  
ne3131,96 %31,96 %  
nevím99,28 %9,28 %  

Graf

8. Promýšlíte a plánujete většinu nákupů dopředu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4647,42 %47,42 %  
ne4344,33 %44,33 %  
nevím88,25 %8,25 %  

Graf

9. Do jaké míry věříte sdělení v reklamách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jak kdy a jak které reklamě7779,38 %79,38 %  
vůbec1515,46 %15,46 %  
něco na tom asi bude55,15 %5,15 %  

Graf

10. Pokládáte se za introverta ( tišší a přemýšlivý typ člověka)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4748,45 %48,45 %  
ne4243,3 %43,3 %  
nevím88,25 %8,25 %  

Graf

11. Víte o nějaké značče na kterou nedáte dopustit a jste ji věrni ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7476,29 %76,29 %  
ne1616,49 %16,49 %  
nevím77,22 %7,22 %  

Graf

12. Myslíte si, že vás při nákupu hodně ovlivňuje momentální nálada a emoce?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7173,2 %73,2 %  
nevím1414,43 %14,43 %  
ne1212,37 %12,37 %  

Graf

13. Nakupujete většinu věcí přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7476,29 %76,29 %  
ano1717,53 %17,53 %  
nevím66,19 %6,19 %  

Graf

14. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7173,2 %73,2 %  
muž2626,8 %26,8 %  

Graf

15. Do které věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 20 let4849,48 %49,48 %  
20 - 40 let4647,42 %47,42 %  
40 - 60 let33,09 %3,09 %  

Graf

16. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student7173,2 %73,2 %  
pracující1919,59 %19,59 %  
na mateřské44,12 %4,12 %  
student základní školy11,03 %1,03 %  
pracující studentka a maminka11,03 %1,03 %  
jiné11,03 %1,03 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Myslíte si že vás reklama obecně hodně ovlivňuje ?

  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 12. Myslíte si, že vás při nákupu hodně ovlivňuje momentální nálada a emoce?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Stává se často že si v obchodě koupíte věc pro kterou jste tam původně nešli?

2. Je to většinou na základě nějaké slevy, akce nebo ochutnávky v obchodě?

3. Co je pro vás u reklamy nejdůležitější k tomu aby vás jednoznačně zaujala?

4. Myslíte si že vás reklama obecně hodně ovlivňuje ?

5. Které tři hodnoty jsou pro vás při nákupu produktu nejdůležitější?

6. Zkoušíte rádi a často nakupovat novinky ( nové produkty na trhu) ?

7. Stalo se někdy , že jste si koupil(a) produkt převážně na základě nějaké reklamy?

8. Promýšlíte a plánujete většinu nákupů dopředu?

9. Do jaké míry věříte sdělení v reklamách?

10. Pokládáte se za introverta ( tišší a přemýšlivý typ člověka)?

11. Víte o nějaké značče na kterou nedáte dopustit a jste ji věrni ?

12. Myslíte si, že vás při nákupu hodně ovlivňuje momentální nálada a emoce?

13. Nakupujete většinu věcí přes internet?

14. Jste muž nebo žena?

15. Do které věkové kategorie spadáte?

16. Jste

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Stává se často že si v obchodě koupíte věc pro kterou jste tam původně nešli?

2. Je to většinou na základě nějaké slevy, akce nebo ochutnávky v obchodě?

3. Co je pro vás u reklamy nejdůležitější k tomu aby vás jednoznačně zaujala?

4. Myslíte si že vás reklama obecně hodně ovlivňuje ?

5. Které tři hodnoty jsou pro vás při nákupu produktu nejdůležitější?

6. Zkoušíte rádi a často nakupovat novinky ( nové produkty na trhu) ?

7. Stalo se někdy , že jste si koupil(a) produkt převážně na základě nějaké reklamy?

8. Promýšlíte a plánujete většinu nákupů dopředu?

9. Do jaké míry věříte sdělení v reklamách?

10. Pokládáte se za introverta ( tišší a přemýšlivý typ člověka)?

11. Víte o nějaké značče na kterou nedáte dopustit a jste ji věrni ?

12. Myslíte si, že vás při nákupu hodně ovlivňuje momentální nálada a emoce?

13. Nakupujete většinu věcí přes internet?

14. Jste muž nebo žena?

15. Do které věkové kategorie spadáte?

16. Jste

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Weissová, K.Jak moc vás ovlivňuje reklama? (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://jak-moc-vas-ovlivnuje-reklama.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.