Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak moc vás ovlivňuje reklama?
Jak moc vás ovlivňuje reklama?
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Katka Weissová |
---|---|
Šetření: | 29. 11. 2008 - 06. 12. 2008 |
Počet respondentů: | 97 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 15.73 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 19,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:44 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem dotazníku je zjistit jak velký podíl má reklama při výběru určitých produktů. Jak moc člověka reklama ovlivňuje? Jaký podíl mají pak ostatní vlivy ( např. cena zboží, nálada člověka při nákupu, atd.) ? Na základě čeho se člověk rozhodne koupit určitý produkt a ne jiný? Toto vše bych zde ráda zjistila.
Dotazník bude součástí mojí bakalářské práce proto všem moc děkuji za odpovědi!
Odpovědi respondentů
1. Stává se často že si v obchodě koupíte věc pro kterou jste tam původně nešli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → otázka č. 3, nevím → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 71 | 73,2 % | 73,2 % |
ne | 22 | 22,68 % | 22,68 % |
nevím | 4 | 4,12 % | 4,12 % |
2. Je to většinou na základě nějaké slevy, akce nebo ochutnávky v obchodě?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 37 | 52,11 % | 38,14 % |
ne | 24 | 33,8 % | 24,74 % |
nevím | 10 | 14,08 % | 10,31 % |
3. Co je pro vás u reklamy nejdůležitější k tomu aby vás jednoznačně zaujala?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
originalita | 30 | 30,93 % | 30,93 % |
humor ( vtipnost) | 28 | 28,87 % | 28,87 % |
estetika ( reklama je na pohled pěkná, např. se nám líbí barvy nebo hudba) | 13 | 13,4 % | 13,4 % |
informace ( např. informace o nových technologiích) | 10 | 10,31 % | 10,31 % |
pravdivost | 9 | 9,28 % | 9,28 % |
musí být celkově dobře udělaná | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
originální, esteticky zpracovaný, humor | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
absence - nejlepší reklama je žádná reklama | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
nezajímaj mě reklamy | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
vše (co je zde napsané) | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
vůči jakékoli reklamě jsem imunní | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
humor+originalita | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
4. Myslíte si že vás reklama obecně hodně ovlivňuje ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 54 | 55,67 % | 55,67 % |
ano | 24 | 24,74 % | 24,74 % |
nevím | 19 | 19,59 % | 19,59 % |
5. Které tři hodnoty jsou pro vás při nákupu produktu nejdůležitější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
cena | 79 | 81,44 % | 81,44 % |
kvalita | 78 | 80,41 % | 80,41 % |
vzhled | 45 | 46,39 % | 46,39 % |
značka | 22 | 22,68 % | 22,68 % |
šetrnost k přírodě | 18 | 18,56 % | 18,56 % |
jedinečnost ( originalita) | 17 | 17,53 % | 17,53 % |
zdraví ( např. zdravé potraviny) | 15 | 15,46 % | 15,46 % |
ohled na práva zvířat ( produkt nebyl testován na zvířatech) | 15 | 15,46 % | 15,46 % |
modernost | 10 | 10,31 % | 10,31 % |
technická vyspělost | 9 | 9,28 % | 9,28 % |
nevím | 3 | 3,09 % | 3,09 % |
něco jiného | 2 | 2,06 % | 2,06 % |
6. Zkoušíte rádi a často nakupovat novinky ( nové produkty na trhu) ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 43 | 44,33 % | 44,33 % |
ano | 37 | 38,14 % | 38,14 % |
nevím | 17 | 17,53 % | 17,53 % |
7. Stalo se někdy , že jste si koupil(a) produkt převážně na základě nějaké reklamy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 57 | 58,76 % | 58,76 % |
ne | 31 | 31,96 % | 31,96 % |
nevím | 9 | 9,28 % | 9,28 % |
8. Promýšlíte a plánujete většinu nákupů dopředu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 46 | 47,42 % | 47,42 % |
ne | 43 | 44,33 % | 44,33 % |
nevím | 8 | 8,25 % | 8,25 % |
9. Do jaké míry věříte sdělení v reklamách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jak kdy a jak které reklamě | 77 | 79,38 % | 79,38 % |
vůbec | 15 | 15,46 % | 15,46 % |
něco na tom asi bude | 5 | 5,15 % | 5,15 % |
10. Pokládáte se za introverta ( tišší a přemýšlivý typ člověka)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 47 | 48,45 % | 48,45 % |
ne | 42 | 43,3 % | 43,3 % |
nevím | 8 | 8,25 % | 8,25 % |
11. Víte o nějaké značče na kterou nedáte dopustit a jste ji věrni ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 74 | 76,29 % | 76,29 % |
ne | 16 | 16,49 % | 16,49 % |
nevím | 7 | 7,22 % | 7,22 % |
12. Myslíte si, že vás při nákupu hodně ovlivňuje momentální nálada a emoce?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 71 | 73,2 % | 73,2 % |
nevím | 14 | 14,43 % | 14,43 % |
ne | 12 | 12,37 % | 12,37 % |
13. Nakupujete většinu věcí přes internet?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 74 | 76,29 % | 76,29 % |
ano | 17 | 17,53 % | 17,53 % |
nevím | 6 | 6,19 % | 6,19 % |
14. Jste muž nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 71 | 73,2 % | 73,2 % |
muž | 26 | 26,8 % | 26,8 % |
15. Do které věkové kategorie spadáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0 - 20 let | 48 | 49,48 % | 49,48 % |
20 - 40 let | 46 | 47,42 % | 47,42 % |
40 - 60 let | 3 | 3,09 % | 3,09 % |
16. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 71 | 73,2 % | 73,2 % |
pracující | 19 | 19,59 % | 19,59 % |
na mateřské | 4 | 4,12 % | 4,12 % |
student základní školy | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
pracující studentka a maminka | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
jiné | 1 | 1,03 % | 1,03 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.