Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak na Vás působí reklamní produkty ve filmech?

Jak na Vás působí reklamní produkty ve filmech?

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Bělíková
Šetření:19. 01. 2015 - 09. 02. 2015
Počet respondentů:265
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.61
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku je zjistit, jak vnímají umístění reklamního produktu do filmů samotní diváci.

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena19975,09 %75,09 %  
Muž6624,91 %24,91 %  

Graf

2. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 30 let18268,68 %68,68 %  
40 - 50 let269,81 %9,81 %  
30 - 40 let269,81 %9,81 %  
Do 18-ti let207,55 %7,55 %  
50 a více let114,15 %4,15 %  

Graf

3. Kraj, ve kterém žijete:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hl. m. Praha6223,75 %23,4 %  
Středočeský4115,71 %15,47 %  
Jihomoravský259,58 %9,43 %  
Zlínský218,05 %7,92 %  
Moravskoslezský218,05 %7,92 %  
Ústecký186,9 %6,79 %  
Plzeňský176,51 %6,42 %  
Královehradecký134,98 %4,91 %  
Jihočeský114,21 %4,15 %  
Vysočina103,83 %3,77 %  
Olomoucký103,83 %3,77 %  
Pardubický51,92 %1,89 %  
Liberecký51,92 %1,89 %  
Karlovarský20,77 %0,75 %  

Graf

4. Přibližný počet obyvatel Vašeho města (vesnice):

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 000 a více obyv.10239,23 %38,49 %  
Pod 10 000 obyv.8532,69 %32,08 %  
10 000 - 100 000 obyv.7328,08 %27,55 %  

Graf

5. Všímáte si PP (product placement) - umístění reklamních produktů ve filmech popř. hudebních videoklipech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, nejde ho přehlédnoutotázka č. 6, Ne, nevšímám si hootázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, nejde ho přehlédnout21882,26 %82,26 %  
Ne, nevšímám si ho4717,74 %17,74 %  

Graf

6. Jak na Vás tato forma reklamy působí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je to otravné11452,29 %43,02 %  
Často dostane herce/muzikanty do trapných situací8538,99 %32,08 %  
Vnímám ho stejně, jako ostatní formy reklamy8438,53 %31,7 %  
Výrazně ovlivňují uměleckou stránku filmů/videoklipů5625,69 %21,13 %  
Líbí se mi104,59 %3,77 %  
O daný produkt se později blíže zajímám94,13 %3,4 %  

Graf

7. Které druhy produktů PP jednoznačně upoutají Vaši pozornost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nápoje12255,96 %46,04 %  
Elektronika10246,79 %38,49 %  
Jídlo8940,83 %33,58 %  
Automobily/motocykly8338,07 %31,32 %  
Kosmetické výrobky7433,94 %27,92 %  
Oblečení5324,31 %20 %  
Jiné3214,68 %12,08 %  

Graf

8. Inspirují Vás produkty používané Vaší oblíbenou celebritou ke koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nikdy mne to nenapadá14052,83 %52,83 %  
Ne, ohlížím se na další parametry produktu8431,7 %31,7 %  
Občas se nad koupí zamyslím3312,45 %12,45 %  
Ano, má moji důvěru41,51 %1,51 %  
Ano, chci se jí touto formou přiblížit41,51 %1,51 %  

Graf

9. Domníváte se, že by reklamy ve filmovém a hudebním odvětví mohlo být méně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím12647,55 %47,55 %  
spíše souhlasím6725,28 %25,28 %  
nevím4818,11 %18,11 %  
spíše nesouhlasím197,17 %7,17 %  
nesouhlasím51,89 %1,89 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Přibližný počet obyvatel Vašeho města (vesnice):

  • odpověď 100 000 a více obyv.:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hl. m. Praha na otázku 3. Kraj, ve kterém žijete:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Váš věk:

3. Kraj, ve kterém žijete:

4. Přibližný počet obyvatel Vašeho města (vesnice):

5. Všímáte si PP (product placement) - umístění reklamních produktů ve filmech popř. hudebních videoklipech?

6. Jak na Vás tato forma reklamy působí?

7. Které druhy produktů PP jednoznačně upoutají Vaši pozornost:

8. Inspirují Vás produkty používané Vaší oblíbenou celebritou ke koupi?

9. Domníváte se, že by reklamy ve filmovém a hudebním odvětví mohlo být méně?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Váš věk:

3. Kraj, ve kterém žijete:

4. Přibližný počet obyvatel Vašeho města (vesnice):

5. Všímáte si PP (product placement) - umístění reklamních produktů ve filmech popř. hudebních videoklipech?

6. Jak na Vás tato forma reklamy působí?

7. Které druhy produktů PP jednoznačně upoutají Vaši pozornost:

8. Inspirují Vás produkty používané Vaší oblíbenou celebritou ke koupi?

9. Domníváte se, že by reklamy ve filmovém a hudebním odvětví mohlo být méně?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bělíková, M.Jak na Vás působí reklamní produkty ve filmech? (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://jak-na-vas-pusobi-reklamni-p.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.