Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak na vás působí texty na webu?

Jak na vás působí texty na webu?

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Poncarová
Šetření:18. 01. 2016 - 01. 02. 2016
Počet respondentů:129
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:37
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

textem na internetu se setkáváme každý den. Ať už hledáme novinky ze společenského života, zjišťujeme aktuální počasí, hledáme nový mobilní telefon nebo objednáváme zájezd do zahraničí. Jak na vás texty působí? Položili jste si někdy tuto otázku? Pomozte nám na ni najít odpověď a věnujte, prosíme, chvilku času našemu průzkumu. Možná vás přivede k zamyšlení a budete texty na webu vnímat trochu jinak.

Odpovědi respondentů

1. Jak často využíváte internet?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý den12296,06 %94,57 %  
Dvakrát až třikrát týdně53,94 %3,88 %  

Graf

2. Jak na internetu nejčastěji trávíte čas?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Čtením zpráv, magazínů nebo blogů5846,03 %44,96 %  
Na sociálních sítích, v diskuzích a chatech3527,78 %27,13 %  
Jinak2822,22 %21,71 %  
Vyhledáváním produktů a nakupováním53,97 %3,88 %  

Graf

3. Jaký vyhledávač používáte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Google11489,76 %88,37 %  
Seznam107,87 %7,75 %  
Jiný32,36 %2,33 %  

Graf

4. Když kupujete nový produkt nebo službu, kde o nich hledáte informace?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V recenzích, článcích nebo na blogu7157,26 %55,04 %  
Na webu výrobce nebo v e-shopu3729,84 %28,68 %  
V internetových diskuzích1612,9 %12,4 %  

Graf

5. Jaké zdroje informací považujete za relevantní?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Specializované magazíny6452,46 %49,61 %  
Velké zpravodajské servery2822,95 %21,71 %  
Internetové diskuze2016,39 %15,5 %  
Osobní blogy86,56 %6,2 %  
Sociální sítě21,64 %1,55 %  

Graf

6. Zajímáte se o to, kdo za konkrétní stránkou, webem nebo blogem stojí? Kdo ho provozuje?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, zpravidla mě to zajímá6552,85 %50,39 %  
Ne, je mi to jedno5847,15 %44,96 %  

Graf

7. Jakým způsobem text čtěte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pokud mě text zaujme, podrobněji si ho pročtu10381,1 %79,84 %  
Text pouze prolétnu a hledám důležité informace2418,9 %18,6 %  

Graf

8. Jaké chyby a nesrovnalosti v textu vás od čtení odradí?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Gramatické chyby a překlepy6249,21 %48,06 %  
Nedostatek informací, které hledám3124,6 %24,03 %  
Moc dlouhý text1814,29 %13,95 %  
Špatná stylistika118,73 %8,53 %  
Příliš dlouhé věty43,17 %3,1 %  

Graf

9. Vadí vám, pokud vám autor v textu tyká?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, preferuju oslovení „vy“6350,4 %48,84 %  
Ne, tykání mi vyhovuje6249,6 %48,06 %  

Graf

10. Máte oblíbený magazín, nebo blog?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, spíš po internetu brouzdám6552,42 %50,39 %  
Ano, rád/a čtu konkrétní magazín/blog5947,58 %45,74 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často využíváte internet?

2. Jak na internetu nejčastěji trávíte čas?

3. Jaký vyhledávač používáte?

4. Když kupujete nový produkt nebo službu, kde o nich hledáte informace?

5. Jaké zdroje informací považujete za relevantní?

6. Zajímáte se o to, kdo za konkrétní stránkou, webem nebo blogem stojí? Kdo ho provozuje?

7. Jakým způsobem text čtěte?

8. Jaké chyby a nesrovnalosti v textu vás od čtení odradí?

9. Vadí vám, pokud vám autor v textu tyká?

10. Máte oblíbený magazín, nebo blog?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často využíváte internet?

2. Jak na internetu nejčastěji trávíte čas?

3. Jaký vyhledávač používáte?

4. Když kupujete nový produkt nebo službu, kde o nich hledáte informace?

5. Jaké zdroje informací považujete za relevantní?

6. Zajímáte se o to, kdo za konkrétní stránkou, webem nebo blogem stojí? Kdo ho provozuje?

7. Jakým způsobem text čtěte?

8. Jaké chyby a nesrovnalosti v textu vás od čtení odradí?

9. Vadí vám, pokud vám autor v textu tyká?

10. Máte oblíbený magazín, nebo blog?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Poncarová, J.Jak na vás působí texty na webu? (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://jak-na-vas-pusobi-texty-na-w.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.