Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak nakupujeme na internetu?

Jak nakupujeme na internetu?

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Příkopa
Šetření:18. 08. 2009 - 25. 08. 2009
Počet respondentů:44
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.73
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:32,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:50
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

vyplněním tohoto dotazníku nám pomůžete při budování našeho nového e-shopu www.onlineoutlet.cz a www.onlineoutlet.sk.

 

Jeho cílem je získat základní přehled o tom, jak často lidé nakupují na internetu, jaký sortiment, preferované způsoby dopravy a pleteb apod. Výsledky tohoto dotazníku budou sloužit pouze pro naši interní potřebu a povedou k tomu, aby náš e-shop byl pro Vás, budoucí zákazníky :-), maximálně přehledný a jednoduchý a vždy Vám nabízel pouze takové služby a zboží, které od něj skutečně očekáváte.

 

Předem Vám děkujeme za Váš čas strávený vyplněním dotazníku.

 

OnlineOutlet.cz team.

 

 

 

 

Odpovědi respondentů

1. NAKUPUJETE NA INTERNETU?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NEotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO44100 %100 %  

Graf

2. VYBERTE PROSÍM JEDNO Z NÍŽE UVEDENÝCH TVRZENÍ, KTERÉ VÁS NEJLÉPE CHARAKTERIZUJE?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Při nákupu je pro mě důležitý pouze výrobek, kde ho koupím, neřeším2454,55 %54,55 %  
Nakupuji pouze v prověřených e-shopech1636,36 %36,36 %  
Jiné24,55 %4,55 %  
Často se nechám strhnout reklamou na e-shop a zde i nakoupím24,55 %4,55 %  

Graf

3. JAKOU CESTOU SE DOSTÁVÁTE DO E-SHOPU?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
HLEDÁM PŘES SEZNAM.CZ1738,64 %38,64 %  
HLEDÁM PŘES GOOGLE.CZ1431,82 %31,82 %  
CHODÍM PŘÍMO NA ADRESU E-SHOPU715,91 %15,91 %  
HLEDÁM PŘES KATALOGY SE ZBOŽÍM 511,36 %11,36 %  
HLEDÁM PŘES CENTRUM.CZ12,27 %2,27 %  

Graf

4. JAK ČASTO NA INTERNETU NAKUPUJETE?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 x ZA 3 MĚSÍCE 1431,82 %31,82 %  
1 x ZA MĚSÍC1329,55 %29,55 %  
1 x ZA ROK818,18 %18,18 %  
1 x ZA 6 MĚSÍCŮ613,64 %13,64 %  
1 x ZA 14 DNŮ24,55 %4,55 %  
1 x TÝDNĚ12,27 %2,27 %  

Graf

5. ODKUD NEJČASTĚJI NAKUPUJETE?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z DOMOVA 3579,55 %79,55 %  
Z PRÁCE920,45 %20,45 %  

Graf

6. V JAKÉM ČASE NEJČASTĚJI NAKUPUJETE?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
OD PONDĚLÍ DO PÁTKU 18 - 24 HOD.2147,73 %47,73 %  
OD PONDĚLÍ DO PÁTKU 7 - 18 HOD.715,91 %15,91 %  
NAKUPUJI STÁLE613,64 %13,64 %  
O VÍKENDU 7 - 18 HOD.613,64 %13,64 %  
O VÍKENDU 18 - 24 HOD.49,09 %9,09 %  

Graf

7. KE KAŽDÉ KATEGORII ZBOŽÍ PŘIŘAĎTE HODNOTU 1 - 5 ZE ŠKÁLY STANOVUJÍCÍ FREKVENCI NÁKUPU: 1 - VELMI ČASTO, 2 - ČASTO, 3 - OBČAS, 4 - ZŘÍDKA, 5 - VŮBEC NE

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
ELEKTRONIKA (TV, DVD přehrávače, AUDIO technika apod.)3.251.506
BÍLÉ ZBOŽÍ (lednice, pračky, malé domací spotřebiče apod.)4.0451.225
PC TECHNIKA (počítače, příslušenství, tiskárny)3.51.795
ZNAČKOVÝ TEXTIL (oblečení např. Aiddas, Nike, Gant apod.)3.8411.407
NEZNAČKOVÝ TEXTIL (oblečení od neznámých výrobců)4.4091.151
PARFÉMY3.4552.021
KOSMETIKU3.8861.873
POTRAVINY4.6141.101
HRAČKY4.2271.221
LÉKY4.1591.407
NÁBYTEK4.4320.836

Graf

8. CO OČEKÁVÁTE OD NÁKUPU NA INTERNETU? KE KAŽDÉ OTÁZCE PŘIŘAĎTE HODNOTU 1 - 5 ZE ŠKÁLY STANOVUJÍCÍ JAKÝ VÝZNAM PRO VÁS MÁ PŘI NÁKUPU NA INTERNETU 1 - VELICE DŮLEŽITÉ, 2 - DŮLEŽITÉ , 3 - PŘÍJEMNÉ, 4 - NENÍ ROZHODUJÍCÍ , 5 - ŽÁDNÝ

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
NÍZKÁ CENA (nížší cena zboží ve srovnání s kamenným obchodem)1.6140.964
POHODLÍ NÁKUPU (zboží si vyberu v klidu na internetu)1.7730.767
ŠÍŘE SORTIMENTU1.9090.992
DOPRAVA DO 24 HODIN2.6591.27
DOPRAVA ZDARMA2.2271.085
EXPRESNÍ DOPRAVA (dodání v den objednání zboží)3.0681.791
MOŽNOST PLATIT PLATEBNÍ KARTOU3.1361.754
MOŽNOST OSODBNÍHO ODBĚRU3.0451.998
PRODLOUŽENÁ LHŮTA PRO VRÁCENÍ ZBOŽÍ2.6821.171
AKČNÍ NABÍDKA2.6141.237
KVALITA DOPLŇKOVÝCH SLUŽEB (např. dárkové poukázky, benefity pro stálé zákazníky, slevy při opakovaném nákupu apod.)2.6141.737

Graf

9. CO VÁM NEJVÍCE VADÍ NA INTERNETOVÉM NAKUPOVÁNÍ? MŮŽETE VYBRAT VÍCE MOŽNOSTÍ

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PREZENTACE ZBOŽÍ, KTERÉ NENÍ SKLADEM2454,55 %54,55 %  
NEPŘEHLEDNOST A ŠPATNÁ ORIENTACE V OBCHODU2147,73 %47,73 %  
SLOŽITÉ VYHLEDÁVÁNÍ 2045,45 %45,45 %  
DLOUHÁ DOBA DODÁNÍ1943,18 %43,18 %  
CHYBÍ KAMENNÁ PRODEJNA A OSOBNÍ KONTAKT1636,36 %36,36 %  
OMEZENÁ MOŽSTNOT VÝBĚRU ZPŮSOBU PLATBY1227,27 %27,27 %  
NEMOŽNOST OSOBNÍHO ODBĚRU1022,73 %22,73 %  
BAREVNÉ ZPRACOVÁNÍ OBCHODU818,18 %18,18 %  
OMEZENÁ MOŽNOST VÝBĚRU DOPRAVY818,18 %18,18 %  
JINÉ24,55 %4,55 %  

Graf

10. JAKÝ ZPŮSOB PLATBY NEJČASTĚJI VYUŽÍVÁTE?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
DOBÍRKA 1943,18 %43,18 %  
BANKOVNÍ PŘEVOD1022,73 %22,73 %  
V HOTOVOSTI PŘI OSOBNÍM ODBĚRU818,18 %18,18 %  
PLATEBNÍ KARTU715,91 %15,91 %  

Graf

11. JAKÝ ZPŮSOB DOPRAVY ZBOŽÍ PREFERUJETE?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
DODÁNÍ ZBOŽÍ PROSTŘEDNICTVÍM ČESKÉ POŠTY2045,45 %45,45 %  
DODÁNÍ ZBOŽÍ DO 24 HODIN KURÝRNÍ SLUŽBOU1534,09 %34,09 %  
OSOBNÍ ODBĚR613,64 %13,64 %  
JINÉ24,55 %4,55 %  
EXPRESNÍ DODÁNÍ V DEN OBJEDNÁVKY12,27 %2,27 %  

Graf

12. JAKÝ POPLATEK ZA DOPRAVNÉ OBVYKLE HRADÍTE? (PŘI CENĚ ZBOŽÍ 1000 - 2000 KČ)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
DO 100 KČ 1943,18 %43,18 %  
DO 90 KČ 1022,73 %22,73 %  
DO 70 KČ920,45 %20,45 %  
VÍCE NEŽ 100 KČ613,64 %13,64 %  

Graf

13. JAKOU ČÁSTKU ROČNĚ UTRATÍTE ZA NÁKUPY NA INTERNTETU?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
DO 4.999 KČ2046,51 %45,45 %  
5.000 - 9.999 KČ920,93 %20,45 %  
15.000 KČ A VÍCE 818,6 %18,18 %  
10.000 - 14.999 KČ613,95 %13,64 %  

Graf

14. JSTE

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ŽENA3170,45 %70,45 %  
MUŽ1329,55 %29,55 %  

Graf

15. VĚK

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 302761,36 %61,36 %  
30 - 401022,73 %22,73 %  
15 - 20715,91 %15,91 %  

Graf

16. NEJVYŠŠÍ DOSAŽENÉ VZDĚLÁNÍ

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ S MATURITOU2147,73 %47,73 %  
1227,27 %27,27 %  
ZÁKLADNÍ 613,64 %13,64 %  
VYŠŠÍ ODBORNÉ VZDĚLÁNÍ36,82 %6,82 %  
SŠ BEZ MATURITY24,55 %4,55 %  

Graf

17. VELIKOST MÍSTA BYDLIŠTĚ

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
500 000 A VÍCE 2048,78 %45,45 %  
DO 4 999614,63 %13,64 %  
50 000 - 199 999512,2 %11,36 %  
5 000 - 19 999512,2 %11,36 %  
20 000 - 49 99949,76 %9,09 %  
200 000 - 499 99912,44 %2,27 %  

Graf

18. KRAJ (KDE TRÁVÍTE NEJVÍCE ČASU)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PRAHA2458,54 %54,55 %  
STŘEDOČESKÝ37,32 %6,82 %  
PLZEŇSKÝ24,88 %4,55 %  
ZLÍNSKÝ24,88 %4,55 %  
JIHOČESKÝ24,88 %4,55 %  
VYSOČINA24,88 %4,55 %  
KARLOVARSKÝ12,44 %2,27 %  
MORAVSKOSLEZSKÝ12,44 %2,27 %  
KRÁLOVEHRADECKÝ12,44 %2,27 %  
JIHOMORAVSKÝ12,44 %2,27 %  
LIBERECKÝ12,44 %2,27 %  
OLOMOUCKÝ12,44 %2,27 %  

Graf

19. PRŮMĚRNÝ ČISTÝ MĚSÍČNÍ PŘÍJEM

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20.000 - 29.999 KČ1025,64 %22,73 %  
10.000 - 19.999 KČ1025,64 %22,73 %  
DO 9.999 KČ1025,64 %22,73 %  
30.000 - 39.999 KČ512,82 %11,36 %  
40.000 KČ A VÍCE410,26 %9,09 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Příkopa, T.Jak nakupujeme na internetu? (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://jak-nakupujeme-na-internetu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.