Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak ovlivňují televizní reklamy náš život?

Jak ovlivňují televizní reklamy náš život?

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alena Juricová
Šetření:11. 03. 2013 - 18. 03. 2013
Počet respondentů:180
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Přeji hezký den,

jsem studentkou 3. ročníku Vysoké školy Karla Engliše a chtěla bych Vás požádat o vyplnění tohoto dotazníku s názvem "Jak ovlivňují televizní reklamy náš život?". Data z dotazníku mi následně poslouží jako podklady pro seminární práci z předmětu Sociologie.

 

Vyplnění dotazníku Vám zabere max. 5 minut.

 

Děkuji za Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Na kterém místě Vás reklama nejvíce zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v televizi8848,89 %48,89 %  
na internetu4223,33 %23,33 %  
v novinách a časopisech2312,78 %12,78 %  
na billboardech2011,11 %11,11 %  
v rádiu73,89 %3,89 %  

Graf

2. Jak často se díváte na televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 2 hodiny denně10860 %60 %  
2 - 4 hodiny denně6636,67 %36,67 %  
6 hodin denně a více63,33 %3,33 %  

Graf

3. Jak na Vás působí televizní reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou přepínám na jiný program12368,33 %68,33 %  
nepůsobí na mě3117,22 %17,22 %  
nevadí mi1910,56 %10,56 %  
nechávám se ovlivnit reklamou73,89 %3,89 %  

Graf

4. Domníváte se, že jsou v televizních reklamách prezentovány reálné životní situace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15988,33 %88,33 %  
nevím137,22 %7,22 %  
ano84,44 %4,44 %  

Graf

5. Necháváte se v životě snadno ovlivnit reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10558,33 %58,33 %  
občas7139,44 %39,44 %  
ano42,22 %2,22 %  

Graf

6. Koupili jste si někdy výrobek na základě televizní reklamy, se kterým jste nebyli spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12569,44 %69,44 %  
ano5530,56 %30,56 %  

Graf

7. Jaký to byl výrobek:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

BB cream od Garnier

čistící prostředek

Garnier krém

Happy Hippo

jogurt

jogurt. čokoláda, čistíci prostredek, lek,

Káva

kmiha

Kosmetický produkt - make-up

kosmetika

kosmetika

Kosmetika

Milka Caramel Shauma ...

Mobilný hlasový tarif.

namátkově například tablety do myčky...při krátkém programu se nerozpustily

Nápoj

nářadí na cvičení

nepamatuju si

Neřekla, že bych byla tak naivní, ale můžu zmínit například deodoranty a antiperspiranty, díky nimž se nepotíte. jaká hloupost.

Nevupomenu si

obuv

parní čistič

pistáciová čokoláda Orion

Potraviny

Prací prášek

prací prostředek

řasenka

řasenka

Syoss šampon a kondicionér

Sýr Apetito

sýr Baby bell

už nevím

vanish

Vanish

vonavka fa

zubní pasta

zubní pasta,kosmetika

8. Ruší Vás reklamy ve Vašich oblíbených pořadech či filmech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16692,22 %92,22 %  
nevadí mi84,44 %4,44 %  
ne63,33 %3,33 %  

Graf

9. Myslíte si, že intervaly mezi reklamami jsou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příliš krátké12267,78 %67,78 %  
příliš dlouhé4424,44 %24,44 %  
přiměřené147,78 %7,78 %  

Graf

10. Existuje nějaká reklama, která Vás v poslední době nejvíce zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10256,67 %56,67 %  
ano7843,33 %43,33 %  

Graf

11. Pokud ano uveďte jaká:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

axe

Bezpečnostní dveře Next

Bohužel nejde o reklamu vysílanou v českých televizích,byla to reklama na elektronické spotřebiče.

honbach

Jared Leto Hugo Boss, na televizi se nedívám skoro vůbec nikdy, takže jiné reklamy znám pouze z youtube. Ale přítel občas, takže u něj se ke mně občas něco dostane. Jako můj oblíbený JAred :))

jde o praci prasky - svou neustale se prohlubujici stupiditou

Kampaň společnosti T-Mobile

Kofola - vánoční reklama s děvčátkem a jejím tatínkem s nezapomenutelnou hláškou: Já nemusím já už ho vidím.

kotek

magnesia

Merci

Mezi ploty

Mobil sony xperia-z

mobilní operátor

na audi

Na banku airbank

Na nového Aurise (Toyota).

na pojištění - nevím, co to bylo za společnost - manželka s dcerou vytvářejí otci (který v obýváku předvádí, že řídí auto) bezpečnostní pás při "bouračce"

Na T-Mobile

na Tmobile

očkování klíšťové encefalitidy s karkulkou

Od T-mobile.

reklama na AIR BANK - ale spíše z důvodu zábavy

reklama na bankovní produkt - hypoteční úvěr od České spořitelny

reklama na T-mobile

Reklama na T-Mobile

Reklama na T-mobile

Reklama na T-mobile

Reklama na T-Mobile

reklama na T-Mobile - pan Kohák (Zadar) s Vojtou Kotkem

Reklama na telefon Sony Xperia Z a telefony Samsung.

Reklama na Vodafone

reklama pre nápoj Jupi... deti po stolom

Reklamy společnosti T-mobile

Reklamy Tmobile se Zadarem

Skokani od Tmobile

T- mobile

T- mobile, Kofola - prasátko

T-Mobile

T-mobile

T-mobile

T-mobile

T-mobile

T-mobile

t-mobile

t-mobile

T-Mobile

T-Mobile

T-mobile

T-Mobile

t-mobile

T-mobile - "ježkovy voči"

T-Mobile - Pavlásek s Kotkem

t-mobile - pod mi hop. :-D

T-Mobile - skokani.

T-Mobile - Vojtek a spol.

t-mobile --> volejte zadara

T-mobile "pojď mi hop" Air Bank "poplatek za pozdrav, poplatek" Jupí "tady jsem ti přinesl lahvinku" :)

T-mobile reklama

t-mobile, baňky, teď si volej Zadara

T-Mobile, bublinky

T-mobile, volejte Zadara :)

T-mobile: skokani po sezóně

Většinou to jsou zábavné reklamy - T-mobile, vodafone apod.

Vodafone

Vodafone

Vodafone s KOtkem

vždy mě zaujme reklama na parfém

12. Existuje nějaká reklama, která Vás dokáže spolehlivě naštvat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11664,44 %64,44 %  
ne6435,56 %35,56 %  

Graf

13. Pokud ano, která to je:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aktivia, brumík, kinder jakákoliv

allways

always

Alza

alza

alza, xxxlutz

Alza.cz

Alza.cz

alza.cz

banky.spořeni .hygienicke potřeby tj.zubni pasty pan plivajici krev.vložky.

Coca-Cola

Čistící prostředky - vše se jakoby zázrakem vyčistí pouhým nastříkáním a setřením.

dámské vložky a prací prostředky

emocionální reklama matka-dcera očkování

Fixační gel Colgate "ty můj smíšku" Kečup (nevím teď značku) "néé do postele si ho neberu" Miňonky "jak byste je mlsala Vy"

Horst Fuchs

jakakoli, ktera se prilis opakuje (medialni masaz)

jakákoliv

Jakákoliv s laciným humorem.

Jakákoliv sexistická reklama.

jde o praci prasky - svou neustale se prohlubujici stupiditou

Je jich nespočet

Jednoznačně na dámské hygienické výrobky a prostředky na mytí nádobí.

Každá na youtube :)

My little Pony

na hubnoucí přípravek :D

Na jídlo

na praci prasky

na prací prášek - nátlak na matky, kterou chtějí pro své děti jen to nejlepší a používají konkrétní značku prášku

na prací prášky

na Tchibo

nábytek XXL

Nedokážu momentálně napsat, ale existují takové..

Nedošáhnu na ovladač.

Není

Oreo a spostu dalších.

Oreo sušenky

paní na červené židli, která rádoby zpívá a přihlouple u toho hýbe rukama i nohama, na co tato reklama je netusim

pilulky na hubnutí, granule pro psy (příklad pedigree, které je v reklamě propagováno jako to nejlepší, co můžeme psovi dát, realita je úplně jinde)

prací prášky

prací prášky

Praci prostredky, ale zarucene nejvic me stve ta bába, ktera uz pro sveho manzela neni smíšek!

Rádoby vtipné reklamy na T-Mobile.

Reklama hlavně na jogurty a čokolády, ve které se ženská tváří nadrženě - je to fakt nechutné.

reklama na auto... lúpež

reklama na dětské hračky a ovlivňování dětí

reklama na ekologické spotřebiče, ve kterých vystupují malé děti

reklama na jogurt Müller mix

reklama na lepidlo na umělé zuby - ty muj smíšku ...

Reklama na Moebelix.

Reklama na Perwol. Určitě si ho budu brát s sebou na pláž, ples nebo večírek, abych ho mohla ukázat svým známým a říci "ne, ty nejsou nové, jsou vyprané v Perwolu". Dále reklama, která už naštěstí pominula - na Okey elektrospotřebiče - ou ou ou...no jasně, Okey! A v dalších trapárnách bych mohla jen pokračovat :-) Řekla bych spíše, že není reklama, která by mě něčím neštvala :-)

reklama na půjčky

reklama na různé tablety apod. například reklama na fixační krém, na léky na prostatu, přijdou mi trapné

reklama na stolní vodu, která je prezentována, že obsahuje nejen minerály ali i vzácné minerály např. Dobrá voda ( není to minerálka natožpak léčivá lázeňská voda !!! )

reklama na zubní pastu a plyvou krev

Reklama společnosti Partners

Reklamy na perwol a další

reklamy na prací prostředky

reklamy na sazku

reklamy typu prací prášek v kabelce, Air bank

skoro všechny

sušenky OREO

Škoda - "Simply clever" (anglický slogan mi v případě auta, které apeluje na "národní cítění", přijde jako výsměch).

T-Mobile nové reklamy s Kotkem

Ta na spořitelnu s těma děckama jak se dohadujou o splátkách - děti do reklamy nepatří, a zvláště ne takové agresivní

takové ty reklamy o rakovině, meningitide atd..

tampony

tampóny, vložky, čističe WC, vlastně úplně všechny

tarify

vanish

většina jasně lživých

většina vysílaných

vložky Allways

vsechny reklamy ktere bezi uprostred programu

všechny

všechny

Všechny na dámské hygienické potřeby - vložky a tampony

Všechny s Kotkem.

všechny vlezlé reklamy alza.cz

vypráno v nějakém přípravku a ten vzápětí dotyčná odněkud vytáhne ( má ho s sebou kdekoli )

woolite - tento prostředek v kabelce v divadle, na plese apod.

XXX Lutz

XXX Lutz

Xxx lutz

xxx lutz ta ta ta, ceny nízké ta ta ta

XXX Lutz tatatata

XXX Lutz tatatatatataa!

XXXLutz

XXXLUTZ nebo reklamy na prací prostředky

Zlevněné banány, vložky...

14. Dokážete si představit život bez reklam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10860 %60 %  
možná4826,67 %26,67 %  
ne2413,33 %13,33 %  

Graf

15. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena13977,22 %77,22 %  
Muž4122,78 %22,78 %  

Graf

16. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 26 let13172,78 %72,78 %  
27 - 35 let2715 %15 %  
36 - 45 let116,11 %6,11 %  
46 - 55 let52,78 %2,78 %  
méně než 15 let42,22 %2,22 %  
56 let a více21,11 %1,11 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Na kterém místě Vás reklama nejvíce zaujme?

  • odpověď v televizi:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 36 - 45 let na otázku 16. Váš věk:

5. Necháváte se v životě snadno ovlivnit reklamou?

  • odpověď ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepůsobí na mě na otázku 3. Jak na Vás působí televizní reklamy?

10. Existuje nějaká reklama, která Vás v poslední době nejvíce zaujala?

  • odpověď ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi T-Mobile na otázku 11. Pokud ano uveďte jaká:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Na kterém místě Vás reklama nejvíce zaujme?

2. Jak často se díváte na televizi?

3. Jak na Vás působí televizní reklamy?

4. Domníváte se, že jsou v televizních reklamách prezentovány reálné životní situace?

5. Necháváte se v životě snadno ovlivnit reklamou?

6. Koupili jste si někdy výrobek na základě televizní reklamy, se kterým jste nebyli spokojeni?

8. Ruší Vás reklamy ve Vašich oblíbených pořadech či filmech?

9. Myslíte si, že intervaly mezi reklamami jsou:

10. Existuje nějaká reklama, která Vás v poslední době nejvíce zaujala?

11. Pokud ano uveďte jaká:

12. Existuje nějaká reklama, která Vás dokáže spolehlivě naštvat?

14. Dokážete si představit život bez reklam?

15. Jste:

16. Váš věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Na kterém místě Vás reklama nejvíce zaujme?

2. Jak často se díváte na televizi?

3. Jak na Vás působí televizní reklamy?

4. Domníváte se, že jsou v televizních reklamách prezentovány reálné životní situace?

5. Necháváte se v životě snadno ovlivnit reklamou?

6. Koupili jste si někdy výrobek na základě televizní reklamy, se kterým jste nebyli spokojeni?

8. Ruší Vás reklamy ve Vašich oblíbených pořadech či filmech?

9. Myslíte si, že intervaly mezi reklamami jsou:

10. Existuje nějaká reklama, která Vás v poslední době nejvíce zaujala?

11. Pokud ano uveďte jaká:

12. Existuje nějaká reklama, která Vás dokáže spolehlivě naštvat?

14. Dokážete si představit život bez reklam?

15. Jste:

16. Váš věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Juricová, A.Jak ovlivňují televizní reklamy náš život? (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://jak-ovlivnuji-televizni-rekl.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.