Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jak působí reklama na zákazníka kupující produkt v cestovním ruchu?

Jak působí reklama na zákazníka kupující produkt v cestovním ruchu?

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Opravilová
Šetření:12. 05. 2010 - 14. 05. 2010
Počet respondentů:109
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o vyplnění dotazníku, který se zabývá působením reklamy na zákazníka kupující produkt cestovního ruchu.

Cílem je zjistit názory na reklamní kampaně z oblasti cestovního ruchu, jak zákazníci přijímají tento druhu propagace a zda jsou pro ně tyto informace přínosné či nikoliv. 

Odpovědi respondentů

1. Co by podle Vás mělo být obsahem reklamy cestovního ruchu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby, zajímavosti a atrakce v turistickém regionu4137,61 %37,61 %  
lákavá propagace turistického regionu (příroda, moře, hory... atd.)3733,94 %33,94 %  
konkrétní nabídka hotelu s cenou3128,44 %28,44 %  

Graf

2. Co Vás v reklamě s nabídkou dovolené přiměje dále se o nabídku zajímat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podrobný popis služeb4743,12 %43,12 %  
krásné fotografie3027,52 %27,52 %  
vysoká sleva2623,85 %23,85 %  
známé jméno cestovní kanceláře65,5 %5,5 %  

Graf

3. Kterému typu prezentace reklamy dáváte přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet (webové prezentace)5045,87 %45,87 %  
tištěné katalogy cestovních kanceláří, letáky4944,95 %44,95 %  
televizní spoty mezi pořady65,5 %5,5 %  
denní tisk, časopisy43,67 %3,67 %  

Graf

4. Co považujete za dobrou prezentaci cestovní kanceláře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reference od přátel a známých3229,36 %29,36 %  
kvalitní internetové stránky s nabídkou produktů3128,44 %28,44 %  
ochotní a příjemní zaměstnanci CK2724,77 %24,77 %  
členství v renomovaných asociacích cestovního ruchu1110,09 %10,09 %  
tištěné katalogy87,34 %7,34 %  

Graf

5. Podle jakých kritérií si vybíráte cestovní kancelář, se kterou uskutečníte zájezd?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dle doporučení přátel a známých3834,86 %34,86 %  
dle nabídky poskytovaných slev (last minute, first moment, děti zdarma)2522,94 %22,94 %  
je pro mě rozhodující, aby CK se kterou chci cestovat, měla svůj vlastní kamenný obchod (vyžaduji osobní kontakt s pracovníkem CK)1513,76 %13,76 %  
CK musí být členem Asociace českých cestovních kanceláří a agentur1211,01 %11,01 %  
cestuji s jedinou CK, kterou mám prověřenou již několik let1110,09 %10,09 %  
jiné87,34 %7,34 %  

Graf

6. Důvěřujete informacím poskytnutým prostřednictvím cestovní kanceláře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano částečně, pro jistotu si informace ověřuji i u jiných zdrojů8073,39 %73,39 %  
rozhodně ano1614,68 %14,68 %  
nedůvěřuji, proto služeb cestovních kanceláří využívám jen zřídka nebo vůbec1311,93 %11,93 %  

Graf

7. Jakým způsobem si objednáváte zájezd?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v kamenném obchodě při osobním pohovoru s pracovníkem CK5146,79 %46,79 %  
dovolenou si zařizuji na vlastní pěst2926,61 %26,61 %  
online přes internet2422,02 %22,02 %  
prostřednictvím telefonu přes call centrum konkrétní CK54,59 %4,59 %  

Graf

8. Jaký máte názor na reklamy z oblasti cestovního ruchu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
záleží na tom, v jaké formě jsou mi prezentovány6559,63 %59,63 %  
líbí se mi, možnosti dovolené zajímají snad každého2825,69 %25,69 %  
nevěnuji jim pozornost1513,76 %13,76 %  
nemám je rád/a10,92 %0,92 %  

Graf

9. Která z poskytovaných služeb z nabídky cestovní kanceláře je pro Vás nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
služby delegáta v místě pobytu3431,19 %31,19 %  
možnost online rezervace přes internet2522,94 %22,94 %  
možnost výběru z tištěného katalogu2018,35 %18,35 %  
porovnání cen2018,35 %18,35 %  
zajištění výletů ve vybrané destinaci109,17 %9,17 %  

Graf

10. Co považujete za špatnou prezentaci cestovní kanceláře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neochotný personál, laxní přístup k zákazníkovi4944,95 %44,95 %  
špatná zkušenost známých (nedoporučení)2422,02 %22,02 %  
CK neposkytuje dostatek informací o zájezdu2119,27 %19,27 %  
CK nemá aktuální informace na webových stránkách1211,01 %11,01 %  
omezená nabídka poskytovaných slev32,75 %2,75 %  

Graf

11. Pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7468,52 %67,89 %  
muž3431,48 %31,19 %  

Graf

12. Věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 25 let5853,21 %53,21 %  
36 - 50 let2119,27 %19,27 %  
26 - 35 let1715,6 %15,6 %  
50 a výše1311,93 %11,93 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Jaký máte názor na reklamy z oblasti cestovního ruchu?

  • odpověď záleží na tom, v jaké formě jsou mi prezentovány:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi porovnání cen na otázku 9. Která z poskytovaných služeb z nabídky cestovní kanceláře je pro Vás nejdůležitější?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co by podle Vás mělo být obsahem reklamy cestovního ruchu?

2. Co Vás v reklamě s nabídkou dovolené přiměje dále se o nabídku zajímat?

3. Kterému typu prezentace reklamy dáváte přednost?

4. Co považujete za dobrou prezentaci cestovní kanceláře?

5. Podle jakých kritérií si vybíráte cestovní kancelář, se kterou uskutečníte zájezd?

6. Důvěřujete informacím poskytnutým prostřednictvím cestovní kanceláře?

7. Jakým způsobem si objednáváte zájezd?

8. Jaký máte názor na reklamy z oblasti cestovního ruchu?

9. Která z poskytovaných služeb z nabídky cestovní kanceláře je pro Vás nejdůležitější?

10. Co považujete za špatnou prezentaci cestovní kanceláře?

11. Pohlaví

12. Věková kategorie

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co by podle Vás mělo být obsahem reklamy cestovního ruchu?

2. Co Vás v reklamě s nabídkou dovolené přiměje dále se o nabídku zajímat?

3. Kterému typu prezentace reklamy dáváte přednost?

4. Co považujete za dobrou prezentaci cestovní kanceláře?

5. Podle jakých kritérií si vybíráte cestovní kancelář, se kterou uskutečníte zájezd?

6. Důvěřujete informacím poskytnutým prostřednictvím cestovní kanceláře?

7. Jakým způsobem si objednáváte zájezd?

8. Jaký máte názor na reklamy z oblasti cestovního ruchu?

9. Která z poskytovaných služeb z nabídky cestovní kanceláře je pro Vás nejdůležitější?

10. Co považujete za špatnou prezentaci cestovní kanceláře?

11. Pohlaví

12. Věková kategorie

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Opravilová, E.Jak působí reklama na zákazníka kupující produkt v cestovním ruchu? (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://jak-pusobi-reklama-na-zakaznika-kupujici-produkt-v-cestovnim.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.