Jak působí reklama na zákazníka kupující produkt v cestovním ruchu?
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu:
Eva Opravilová
Šetření:
12. 05. 2010 - 14. 05. 2010
Počet respondentů:
109
Počet otázek (max/průměr):
12 / 11.99
Použité ochrany:
žádné
Zobrazení otázek:
celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:
82,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Prosím o vyplnění dotazníku, který se zabývá působením reklamy na zákazníka kupující produkt cestovního ruchu.
Cílem je zjistit názory na reklamní kampaně z oblasti cestovního ruchu, jak zákazníci přijímají tento druhu propagace a zda jsou pro ně tyto informace přínosné či nikoliv.
Odpovědi respondentů
1. Co by podle Vás mělo být obsahem reklamy cestovního ruchu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
služby, zajímavosti a atrakce v turistickém regionu
41
37,61 %
37,61 %
lákavá propagace turistického regionu (příroda, moře, hory... atd.)
37
33,94 %
33,94 %
konkrétní nabídka hotelu s cenou
31
28,44 %
28,44 %
2. Co Vás v reklamě s nabídkou dovolené přiměje dále se o nabídku zajímat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
podrobný popis služeb
47
43,12 %
43,12 %
krásné fotografie
30
27,52 %
27,52 %
vysoká sleva
26
23,85 %
23,85 %
známé jméno cestovní kanceláře
6
5,5 %
5,5 %
3. Kterému typu prezentace reklamy dáváte přednost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
internet (webové prezentace)
50
45,87 %
45,87 %
tištěné katalogy cestovních kanceláří, letáky
49
44,95 %
44,95 %
televizní spoty mezi pořady
6
5,5 %
5,5 %
denní tisk, časopisy
4
3,67 %
3,67 %
4. Co považujete za dobrou prezentaci cestovní kanceláře?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
reference od přátel a známých
32
29,36 %
29,36 %
kvalitní internetové stránky s nabídkou produktů
31
28,44 %
28,44 %
ochotní a příjemní zaměstnanci CK
27
24,77 %
24,77 %
členství v renomovaných asociacích cestovního ruchu
11
10,09 %
10,09 %
tištěné katalogy
8
7,34 %
7,34 %
5. Podle jakých kritérií si vybíráte cestovní kancelář, se kterou uskutečníte zájezd?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dle doporučení přátel a známých
38
34,86 %
34,86 %
dle nabídky poskytovaných slev (last minute, first moment, děti zdarma)
25
22,94 %
22,94 %
je pro mě rozhodující, aby CK se kterou chci cestovat, měla svůj vlastní kamenný obchod (vyžaduji osobní kontakt s pracovníkem CK)
15
13,76 %
13,76 %
CK musí být členem Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
12
11,01 %
11,01 %
cestuji s jedinou CK, kterou mám prověřenou již několik let
11
10,09 %
10,09 %
jiné
8
7,34 %
7,34 %
6. Důvěřujete informacím poskytnutým prostřednictvím cestovní kanceláře?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano částečně, pro jistotu si informace ověřuji i u jiných zdrojů
80
73,39 %
73,39 %
rozhodně ano
16
14,68 %
14,68 %
nedůvěřuji, proto služeb cestovních kanceláří využívám jen zřídka nebo vůbec
13
11,93 %
11,93 %
7. Jakým způsobem si objednáváte zájezd?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
v kamenném obchodě při osobním pohovoru s pracovníkem CK
51
46,79 %
46,79 %
dovolenou si zařizuji na vlastní pěst
29
26,61 %
26,61 %
online přes internet
24
22,02 %
22,02 %
prostřednictvím telefonu přes call centrum konkrétní CK
5
4,59 %
4,59 %
8. Jaký máte názor na reklamy z oblasti cestovního ruchu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
záleží na tom, v jaké formě jsou mi prezentovány
65
59,63 %
59,63 %
líbí se mi, možnosti dovolené zajímají snad každého
28
25,69 %
25,69 %
nevěnuji jim pozornost
15
13,76 %
13,76 %
nemám je rád/a
1
0,92 %
0,92 %
9. Která z poskytovaných služeb z nabídky cestovní kanceláře je pro Vás nejdůležitější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
služby delegáta v místě pobytu
34
31,19 %
31,19 %
možnost online rezervace přes internet
25
22,94 %
22,94 %
možnost výběru z tištěného katalogu
20
18,35 %
18,35 %
porovnání cen
20
18,35 %
18,35 %
zajištění výletů ve vybrané destinaci
10
9,17 %
9,17 %
10. Co považujete za špatnou prezentaci cestovní kanceláře?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
neochotný personál, laxní přístup k zákazníkovi
49
44,95 %
44,95 %
špatná zkušenost známých (nedoporučení)
24
22,02 %
22,02 %
CK neposkytuje dostatek informací o zájezdu
21
19,27 %
19,27 %
CK nemá aktuální informace na webových stránkách
12
11,01 %
11,01 %
omezená nabídka poskytovaných slev
3
2,75 %
2,75 %
11. Pohlaví
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
74
68,52 %
67,89 %
muž
34
31,48 %
31,19 %
12. Věková kategorie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 25 let
58
53,21 %
53,21 %
36 - 50 let
21
19,27 %
19,27 %
26 - 35 let
17
15,6 %
15,6 %
50 a výše
13
11,93 %
11,93 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
8. Jaký máte názor na reklamy z oblasti cestovního ruchu?
odpověď záleží na tom, v jaké formě jsou mi prezentovány:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi porovnání cen na otázku 9. Která z poskytovaných služeb z nabídky cestovní kanceláře je pro Vás nejdůležitější?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Co by podle Vás mělo být obsahem reklamy cestovního ruchu?
2. Co Vás v reklamě s nabídkou dovolené přiměje dále se o nabídku zajímat?
3. Kterému typu prezentace reklamy dáváte přednost?
4. Co považujete za dobrou prezentaci cestovní kanceláře?
5. Podle jakých kritérií si vybíráte cestovní kancelář, se kterou uskutečníte zájezd?
6. Důvěřujete informacím poskytnutým prostřednictvím cestovní kanceláře?
7. Jakým způsobem si objednáváte zájezd?
8. Jaký máte názor na reklamy z oblasti cestovního ruchu?
9. Která z poskytovaných služeb z nabídky cestovní kanceláře je pro Vás nejdůležitější?
10. Co považujete za špatnou prezentaci cestovní kanceláře?
11. Pohlaví
12. Věková kategorie
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Co by podle Vás mělo být obsahem reklamy cestovního ruchu?
2. Co Vás v reklamě s nabídkou dovolené přiměje dále se o nabídku zajímat?
3. Kterému typu prezentace reklamy dáváte přednost?
4. Co považujete za dobrou prezentaci cestovní kanceláře?
5. Podle jakých kritérií si vybíráte cestovní kancelář, se kterou uskutečníte zájezd?
6. Důvěřujete informacím poskytnutým prostřednictvím cestovní kanceláře?
7. Jakým způsobem si objednáváte zájezd?
8. Jaký máte názor na reklamy z oblasti cestovního ruchu?
9. Která z poskytovaných služeb z nabídky cestovní kanceláře je pro Vás nejdůležitější?
10. Co považujete za špatnou prezentaci cestovní kanceláře?
11. Pohlaví
12. Věková kategorie
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.